Virtualizační softwary VMware Workstation Pro a VMware Fusion Pro jsou nově pro osobní použití zdarma. Softwary VMware Workstation Player a VMware Fusion Player končí.
Linuxová distribuce Endless OS (Wikipedie) byla vydána ve verzi 6.0.0. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu, poznámkách k vydání a také na YouTube.
Byl vydán Mozilla Firefox 126.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Vylepšena byla funkce "Zkopírovat odkaz bez sledovacích prvků". Přidána byla podpora zstd (Zstandard). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 126 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 11.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Byla vydána nová verze 24.0 linuxové distribuce Manjaro (Wikipedie). Její kódové jméno je Wynsdey. Ke stažení je v edicích GNOME, KDE PLASMA a XFCE.
Byla představena oficiální rozšiřující deska Raspberry Pi M.2 HAT+ pro připojování M.2 periferii jako jsou NVMe disky a AI akcelerátory k Raspberry Pi 5. Cena je 12 dolarů.
V Praze o víkendu proběhla bastlířská událost roku - výstava Maker Fair v Praze. I strahovští bastlíři nelenili a bastly ostatních prozkoumali. Přijďte si proto i vy na Virtuální Bastlírnu popovídat, co Vás nejvíce zaujalo a jaké projekty jste si přinesli! Samozřejmě, nejen českou bastlířskou scénou je člověk živ - takže co se stalo ve světě a o čem mohou strahováci něco říct? Smutnou zprávou může být to, že provozovatel Sigfoxu jde do
… více »Kam asi vede IllllIllIIl.llIlI.lI? Zkracovač URL llIlI.lI.
Společnost OpenAI představila svůj nejnovější AI model GPT-4o (o jako omni, tj. vše). Nově také "vidí" a "slyší". Videoukázky na 𝕏 nebo YouTube.
Ondřej Filip publikoval reportáž z ceremonie podpisu kořenové zóny DNS. Zhlédnout lze také jeho nedávnou přednášku Jak se podepisuje kořenová zóna Internetu v rámci cyklu Fyzikální čtvrtky FEL ČVUT.
u molochu, ve ktery zamestnava 100 tisic lidiTo je hodně hluboko zakořeněný mýtus, že ČD mají 100 tisíc lidí. To mívaly někdy v roce 1993, od té doby to šlo dost rapidně dolů. Pak se oddělila SŽDC, kam nyní přešla další skupina lidí (poměrně hodně). A taktéž tu máme ČD Cargo, které se odštěpilo od ČD. Takže to vidím tak, že dnes mají ČD tak maximálně 40 tisíc lidí, spíš ještě o dost méně.
Tady se da delat jedina vec - hlasovat penezenkou. Nepouzivat.Jenomže tím se bohužel v ČR hlasuje zároveň proti železnici jako takové. Jenže problém není v principu (železnice) problém je v konkrétní implementaci (dvojstátí ČD/SŽDC). A pořád vyjde levněji teď to nefunkční opravit, než železnici zrušit a pak začít budovat znova. Vzhledem k tomu, že osobní doprava ČD je dotovaná a ČD se konkurenci brání ne zrovna férovými způsoby, nepovede odchod zákazníků ke zlepšování služeb, ale dlouho se nebude dít nic, a pak se zjistí, že tím vlastně nikdo nejezdí. Takže lepší je spíš požadovat po těch, co platí (stát a kraje), aby od ČD vyžadovali určitou kulturu cestování, platili jen za včas odjeté a dostatečně kapacitní vlaky atd.
ale v tomto pripade dva lide v aute cestuji levneji a jeste rychleji, takze ani neni co resitKdyby se takhle nahrnula půlka Středočeského kraje do Prahy, tak Praha a okresy Praha-východ a Praha-západ vyhlásí Středočeskému kraji válku.
Nákup jízdenky s místenku na trase Praha-Debrecen a zpět. Včera jsem se na pražském hlavním nádraží pokusil zakoupit jizdenku s místenkou na trase Praha-Debrecen a zpět. Považuji za neúnosný sytém prodeje, kdy mě z mezinárodní pokladny posílají na informace a zpět, abych na závěr skončil v ČD Travel, kde mi jízdenku sice prodali, nikoli však místenku na vlak Budapešť-Debrecen, kde je vlak povinně místenkový. Touto anabází jsem strávil hodinu (!), což je hlavní důvod mé stížnosti. Dále mě překvapuje, že ČD nejsou schopny zajistit smlouvu s maďarskou stranou na prodej místenek na jejich spoje, fatk, že na informacích mi nejsou schopni sdělit cenu jízdenky a na mezinárodní pokladně se se mnou odmítají bavit, dokud jim nepřinesu přesně vytištěný spoj (toto bych pochopil v situaci, kdy by za mnou byla fronta, ale včera jsem tam byl sám).
Evropské dráhy holt ještě nemají unii...Není pravda
Česky taky rozumí IMHO dost dobře, ale chápu, že pro méně nadané je možná těžké rozumět jí. Ono je jasné, že po takové anabázi už kdekdo bude na všem hledat jen to nejhorší, ale zrovna tuhle paní bych nepodezírala ani z toho, že neumí pracovat s počítačem, ani z toho, že nerozumí své práci.Nejsem si jisty, jestli mluvime o te same pani. Asi 3x mi odpovedela na neco uplne jineho nez jsem se ptal a vytisteni mistenky Praha-Budapest zvladla taky az na nekolikaty pokus, s tim, ze na zacatku rikala, ze asi pujde jen mistenka Praha-Budapest, ale ne Budapest-Praha. Ale co, treba nemela svuj den, to se mi stava taky Vytocil me hlavne ten debilni system, ze me honi od okena k okenku a pak me nakonec poslou stejne nekam uplne jinam.
Huh... ať se sem připojuju odkud chci, pořád mám dneska na abíčko přes 40 procent packet loss...Je to problém ábíčka, pociťují to i jiní.
obyčejné jízdné platit nehodlámBohužel prakticky zrušili zpáteční slevu, což byl výhodný tarif, který mě nenutil pořizovat si velkobratrskou kartu. O to častěji teď volím auto (tedy ne, že bych předtím jezdil vlakem kdovíjak často).
třeba když nejdou otevřít dveře...nebo když se naopak otevřou za jízdy v plné rychlosti (a člověk je vytlačován z vlaku okolostojícími lidmi)
No, ještě budu pár měsíců kličkovat, a až nepůjde koupit pražskou tramvajenku bez bonzácké kartyNapříklad v Pardubicích už nejde (resp. jde, s kartou bez osobních údajů, ale za 940 Kč místo 370 Kč). A nijak je neomlouvá ani to, že terminály jedou na Linuxu.
Pokud už musím cestovat s ČD, snažím se vždycky jet Pendolinem první třídou,Dáváte přednost červeným potahům před modrými? Jiný rozdíl myslím mezi 1. a 2. třídou není (možná ještě el. zásuvky).
Dáváte přednost červeným potahům před modrými? Jiný rozdíl myslím mezi 1. a 2. třídou není (možná ještě el. zásuvky).Pro mě jsou právě ty zásuvky podstatné. Bez nich by mi byla barva potahu fuk. Ty jejich sendviče se skoro nedají jíst. Kde jsou ty časy Manageru a teplých jídel
Pro mě jsou právě ty zásuvky podstatné.Tomu říkám odvaha :D
Tiskni Sdílej: