abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:11 | Bezpečnostní upozornění

    Intel vydal 41 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20240514 mikrokódů pro své procesory řešící INTEL-SA-01051, INTEL-SA-01052 a INTEL-SA-01036.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | IT novinky

    Společnost Raspberry Pi patřící nadaci Raspberry Pi chystá IPO a vstup na Londýnskou burzu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | IT novinky

    Google na své vývojářské konferenci Google I/O 2024 představil řadu novinek. Keynote byl věnován umělé inteligenci (DeepMind, Gemini, Responsible AI).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:33 | Bezpečnostní upozornění

    V Gitu bylo nalezeno 5 zranitelností. Opraveny jsou ve verzích 2.45.1, 2.44.1, 2.43.4, 2.42.2, 2.41.1, 2.40.2 a 2.39.4. Útočník může připravit repozitář tak, že při jeho klonování (git clone) může dojít ke spuštění libovolného kódu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:11 | IT novinky

    Virtualizační softwary VMware Workstation Pro a VMware Fusion Pro jsou nově pro osobní použití zdarma. Softwary VMware Workstation Player a VMware Fusion Player končí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 02:11 | Nová verze

    Linuxová distribuce Endless OS (Wikipedie) byla vydána ve verzi 6.0.0. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu, poznámkách k vydání a také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.5. 15:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 126.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Vylepšena byla funkce "Zkopírovat odkaz bez sledovacích prvků". Přidána byla podpora zstd (Zstandard). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 126 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.5. 15:22 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 11.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.5. 14:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.0 linuxové distribuce Manjaro (Wikipedie). Její kódové jméno je Wynsdey. Ke stažení je v edicích GNOME, KDE PLASMA a XFCE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    14.5. 13:00 | Nová verze

    Byla představena oficiální rozšiřující deska Raspberry Pi M.2 HAT+ pro připojování M.2 periferii jako jsou NVMe disky a AI akcelerátory k Raspberry Pi 5. Cena je 12 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (74%)
     (5%)
     (10%)
     (10%)
    Celkem 279 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    First beam (updated)

    9.9.2008 17:53 | Přečteno: 1786× | poslední úprava: 10.9.2008 11:36

    Zítra se spouští LHC

    update: dole jsou prvni data z detektoru Atlas, po narazu svazku do kolimatoru pred derektorem

    Lehce podrážděn článkem od jakého pisálka na iHNed.cz, a v představě, že podobné kecy budou večer/zítra ráno pravděpodobně i v TV, bych se rád pokusil připomenout některá fakta. Opravdu jen velmi stručně neb nemám čas.

    Nyní ještě něco málo k populárním tématům jako Velký třesk, černé díry a pod.:

    PS.
    Abych uspokojil i příznivce různých konspiračních teorií, kterých tady asi není pomálu, vysvěltení, jak se to celé ve skutečnosti má a co je opravu cílem LHC naleznete zde. Vždyť je to tak prosté...:-))        

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    First beam (updated), obrázek 1 First beam (updated), obrázek 2

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    9.9.2008 18:19 Kverulant
    Rozbalit Rozbalit vše Re: First beam
    První srážky budou patrně v průběhu října a to na energii 10TeV (5+5TeV).
    No super, zase sa koniec sveta odklada... To vie pokazit den :-(
    9.9.2008 21:52 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: First beam
    Jsem si oddychla. Fakt by mě nakrklo, kdyby byl konec světa dřív, než se dozvím, jestli jsem udělala zkoušku z logiky... :-)
    ^D
    saly avatar 9.9.2008 21:56 saly | skóre: 22 | blog: odi_et_amo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: First beam
    Ja se zase primlouvam za Apokalypsu uz zitra, uz me vsecko s**e ... :-/
    9.9.2008 18:40 Tuttle
    Rozbalit Rozbalit vše Re: First beam
    Ja bych vsechny ty urychlovace a megavolty zakazal.
    Michal Fecko avatar 9.9.2008 18:49 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: First beam
    ... a THC tiez, teda pardon LHC, co? :-D
    10.9.2008 15:33 Věra Pohlová - důchodkyně (72 let)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: First beam
    Já bych všecky ty urychlovače a megavolty zakázala. Stejně každého jenom otravují.
    Jan Drábek avatar 9.9.2008 18:55 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: First beam
    Řekl bych, že tady bude lidí s různými konspiričními teoriemi více - ne-li všichni :-D
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    Shadow avatar 9.9.2008 19:08 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: First beam
    A jaká je ta vaše? :-D
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    Jan Drábek avatar 9.9.2008 20:14 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: First beam
    Třeba to, že všichni jsou konspirativci (ne není to samo o sobě dostatečně konspirativní?)?!
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    Shadow avatar 9.9.2008 23:06 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: First beam
    Ani ne. :-D
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    9.9.2008 19:16 Tuttle
    Rozbalit Rozbalit vše Re: First beam
    Na zaklade tohoto clanku jsem predne rad, ze ke konci sveta nedojde zitra, ale az v prubehu zari. :-)
    10.9.2008 11:20 Martin Baleja | skóre: 13 | blog: Segmentation_Fault
    Rozbalit Rozbalit vše Re: First beam
    To já jsem zase rád že umím číst a tudíž vím, že ke konci světa dojde až v průběhu října;-)
    Why are hemorrhoids called "hemorrhoids" instead of "assteroids"?
    kotyz avatar 10.9.2008 14:52 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: First beam
    Ve skutecnosti ma dojit ke konci sveta az v roce 2012. To uz ale bude doopravdy, po tolika odkladech/odhadech/pokusech se uz proste spravnej termin trefit musi! :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    9.9.2008 19:39 Ignor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: First beam
    Na zítra kolem 9:30 se plánuje spuštění urychlovače LHC (od 9:00 nějaké proslovy, pak spuštění).
    Co mi to jenom připomíná? :-)

    'Then we seem to be in agreement,' said Ridcully. 'Mr Stibbons, you may start this infernal engine.' He nodded towards the red lever on the plinth.

    'I was rather assuming you would do the honours, Archchancellor,' said Ponder, bowing. 'All you need to do is pull the lever. That will, ahem, release the interlock, allowing the flux to enter the exchanger, where a simple octiron reaction will turn the magic into heat and warm up the water in the boiler.'
    'So it really is just a big kettle?' said the Dean.

    'In a manner of speaking, yes,' said Ponder, trying to keep his face straight.

    Ridcully grasped the lever.

    'Perhaps you would care to say a few words, sir?' said Ponder.

    'Yes.' Ridcully looked thoughtful for a moment, and then brightened up. 'Let's get this over quickly, and have lunch.' There was a smattering of applause. He pulled the lever. The hand on a dial on the wall moved off zero.

    'Well, we're not blown up after all,' said the Senior Wrangler. 'What are the numbers on the wall for, Stibbons?' 'Oh, er ... they're ... they're to tell you what number it's got to,' said Ponder.

    'Oh. I see.' The Senior Wrangler grasped the lapels of his robe. 'Duck with green peas today, gentlemen, I believe,' he said, in a far more interested tone of voice. 'Well done, Mr Stibbons.'
    The wizards ambled off in the apparently slow yet deceptively fast way of wizards heading towards food.

    Ponder breathed a sigh of relief, which turned into a gulp when he realized that the Archchancellor had not, in fact, left but was inspecting the engine quite closely.

    'Er ... is there anything else I can tell you, sir?' he said, hurriedly.

    'When did you really start it, Mister Stibbons?'
    'Sir?'
    'Every single word in the sentence was quite short and easy to understand. Was there something wrong about the way I assembled them?'
    'I ... we ... it was started just after breakfast, sir,' said Ponder meekly. 'The needle on the dial was just turned by Mr Turnipseed by means of a string, sir'
    'Did it blow up at all when you started it up?'
    'No sir! You'd ... well, you'd have known, sir!'
    'I thought you said back there that we wouldn't have known, Stibbons.'
    'Well, no, I mean -'
    'I know you, Stibbons,' said Ridcully. 'And you would never test something out publicly before trying it to see if it worked. No one wants egg all over their face, do they?'
    Ponder reflected that egg on the face is only of minor concern when the face is part of a cloud of particles expanding outwards at an appreciable fraction of the speed of dark.

    9.9.2008 19:53 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: First beam
    Přiznám se, musel jsem to prohnat přes Google translator, abych poznal, že jde o Vědu na Zeměploše... Ale ano, taky mi ji to připomíná....
    9.9.2008 20:33 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: First beam
    Presne! :)
    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    Heron avatar 9.9.2008 20:03 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: First beam
    Jen upřesním: první protony se tam proletěly už 11. srpna.
    Michal Fecko avatar 9.9.2008 20:16 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: First beam
    Hmm podla ceskych cimrmanologov by mali koniec sveta naplanovat na 11.9. aby sa to buducim generaciam lepsie pamatalo, kedze v tento den sa uz jedna smutno-dolezita udalost odohrala...
    10.9.2008 11:47 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: First beam
    Jen upřesním: první protony se tam proletěly už 11. srpna.
    ano, ale neoprobehly celou trubici, jen cast
    Heron avatar 10.9.2008 18:19 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: First beam
    Ano, proto upřesnění. :-)
    9.9.2008 21:34 jas | skóre: 13 | blog: blag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: First beam
    Buď ten článok upravili, alebo je v blogu zlý odkaz. Nech čítam, ako čítam, vidím tam približne rovnaké informácie ako v tvojom blogu(až na ten humbuk okolo simulácii veľkého tresku, čo zas nieje až také klamstvo).
    9.9.2008 22:30 Pitel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: First beam
    To uz jsme prece jednou videli :-D

    Pacidla pripravit!
    Michal Fecko avatar 9.9.2008 22:43 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: First beam
    Oops! Your image was linked incorrectly... :-D You mean this guy, don't you? :-)
    9.9.2008 23:34 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: First beam
    Kdyby jen jednou :-) a jeste se mi libil tento.
    „O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
    10.9.2008 09:00 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: First beam
    Co se týče černých děr, strangeletů a podobných objektů, co zlikvidují Zemi: nadávno byla publikovaná zpráva LSAG (LHC Safety Assessment Group), která opětovně konstatuje, že žádné nebezpečí nehrozí.
    zajímavé ... já jsem ze stejného zdroje četl zprávu, která nebyla formulována jako "žádné nebezpečí nehrozí" nýbrž "katastrofa je dle našich současných znalostí krajně nepravděpodobná"

    osobně věřím, že vědí(*), co dělají, a že cyniků s přístupem "když k tomu dojde, tak už nám to stejně bude jedno" v projektu příliš není, a jestliže risk je podle nich dostatečně malý, mají mojí podporu, jsem ochoten risk přijmout; ostatně každodenně přijímám větší riziko sedaje za volant

    (*) čti: dostatečně dobře vědí - kdyby to věděli na 100%, tak jaksi nepotřebují LHC na získání nových znalostí

    nicméně, vzhledem k úpěnlivé touze některých jedinců po přežití lidstva, možná by jim mohli udělat tu laskavost a počkat s nebezpečnými experimenty až na dobu, kdy se podaří založit soběstačnou komunitu někde ve vesmíru mimo dosah případné katastrofy ...
    10.9.2008 10:04 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: First beam
    osobně věřím, že vědí(*), co dělají, a že cyniků s přístupem "když k tomu dojde, tak už nám to stejně bude jedno" v projektu příliš není, a jestliže risk je podle nich dostatečně malý
    Ale vzdyt je to opravdu jedno. Kdyz se to podela, tak o tom uz stejne vedet nebudes, mozna si to na chvilku uvedomis, ale pak uz te to trapit nebude. Navic, tenhle svet by stejne potreboval zacit znovu. No a kdyz udelaji novej tresk, tak tu mas za par dalsich tisic let novou civilizaci. Zadny negativa v tom nevidim.
    srigi avatar 10.9.2008 10:57 srigi | skóre: 10 | blog: sricont
    Rozbalit Rozbalit vše Re: First beam
    Zadny negativa v tom nevidim.

    A co takto strata vsetkych doteraz objavenych a vyrobenych kulturnych elementov (umenie, literatura) a C++ :-)
    Be kind to newbies.
    10.9.2008 10:58 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: First beam
    "když k tomu dojde, tak už nám to stejně bude jedno" :-p
    srigi avatar 10.9.2008 11:02 srigi | skóre: 10 | blog: sricont
    Rozbalit Rozbalit vše Re: First beam
    Nam ano, ale mozno uz k nam letia lode s priatelskymi alienmi na palube, ktory by radi vedeli aky je na nasej plaete dominanty OS.
    Be kind to newbies.
    10.9.2008 12:50 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: First beam
    V takovém případě je v jejich zájmu, aby se ty lodě daly otočit...
    Quando omni flunkus moritati
    10.9.2008 18:24 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: First beam
    A co takto strata […] C++ :-)
    Jsem jist, že by se našla slušná řádka lidí, kteří by takovou událost považovali za navýsost pozitivní :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    10.9.2008 10:57 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: First beam
    ale vždyť říkám, že jsem pro ... jo, kdyby místo toho, že se jednoduše rychle přestanu existovat, slibovali, že budu umírat v děsnejch a dlouhejch mukách, když se to podělá, tak bych si to rozmyslel ;-)
    srigi avatar 10.9.2008 11:08 srigi | skóre: 10 | blog: sricont
    Rozbalit Rozbalit vše Re: First beam
    Ked padas do BH tak tebe cas bude pripadat normalne, ale vzdialenemu pozorovatelovi to pride strasne pomale. Problem bude asi niekde za kritickou hranicou, ked sa tvojej hlave bude zdat, ze tvoje nohy padaju do BH strasne dlho.
    Be kind to newbies.
    Bluebear avatar 11.9.2008 00:04 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: First beam
    kdyby místo toho, že se jednoduše rychle přestanu existovat, slibovali, že budu umírat v děsnejch a dlouhejch mukách

    Mno... kdyby náhodou, nedejbože, fakt vzniknul strangelet, tak budeme opravdu umírat celkem dlouho (několik týdnů, možná měsíců), protože to celou zemi nezkonzumuje naráz, začne to od jádra; tudíž nejdřív čím dál častější zemětřesení a související jevy, pak pukání zemských desek, vypaření oceánů, nakonec se to sesype všechno na jednu hromadu a ta se za mohutných světelných efektů promění v kouli strange hmoty. Přinejmenším ty první fáze bychom si celkem vychutnali - jestli vůbec existuje větší utrpení než vědět, že jsme odsouzeni k smrti a nemůžeme uniknout.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    11.9.2008 10:34 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: First beam
    měl jsem zato, že při všech scénářích poroste rychlost katastrofy exponenciálně tak, že v okamžiku kdy se mě to fyzicky dotkne, bude moje likvidace rychlejší než si ji stihnu uvědomit ...

    co se týče jevů předcházejících, zemětřesení a otázky:

    "... jestli vůbec existuje větší utrpení než vědět, že jsme odsouzeni k smrti a nemůžeme uniknout."

    pak to je věc náhledu, předpokládám, že by se to tu zvrtlo v jednu velkou orgii, kdy na nějakých popadaných barácích apod. nesejde, a na utrpení nebude čas (až na pár jedinců, kteří tu depku prostě nebudou umět přechlastat)
    11.9.2008 12:54 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: First beam
    A na to si přišel jak? Pokud vím by rychlost zničení země při její "konzumaci" strangletem rostla exponenciálně, pomalé by to rozhodně nebylo. Navíc při přeměně klasické hmoty na kvark-gluonovou plasmu (stabilizovanou strange kvarky) by se uvolňovalo obrovské množství energie, takže by se to projevilo jako jedna gigantická nukleární exploze, po které by tu místo Země zůstala maličkatá "podivná hvězda" (strange star). Ve skutečnosti kdyby už se takový stabilní strangelet vytvořil, tak by ho ta počáteční energie uvolňená při "konzumaci" klasické hmoty s velkou pravděpodobností zničila, takže by se celý proces zastavil už v počátku a projevilo by se to jen jako lokální nukleární exploze.

    Nicméně tohle všechno je stejně jen hypotetické tlachání, protože dle současných teorií bylo prokázáno, že žádný stabilní strangelet na LHC ani vzniknout nemůže (pro čež svěčí i pozorování z reality - třeba povrch Měsíce je denně bombardován kosmickým zářením, které má i o mnoho řádů větší energie, než jakých kdy lidstvo dokáže v urychlovačích pozemských rozměrů dosáhnout).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    10.9.2008 11:44 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: First beam
    zajímavé ... já jsem ze stejného zdroje četl zprávu, která nebyla formulována jako "žádné nebezpečí nehrozí" nýbrž "katastrofa je dle našich současných znalostí krajně nepravděpodobná"
    hm, ja tam vidim sama slova jako excluded a impossibility to produce:

    In the case of phenomena, such as vacuum bubble formation via phase transitions or the production of magnetic monopoles, which had already been excluded by the previous report [1], no subsequent development has put into question those firm conclusions. Stable and neutral black holes, in addition to being excluded by all known theoretical frameworks, are either excluded by the stability of astronomical bodies, or would accrete at a rate that is too low to cause any macroscopic effects on timescales much longer than the natural lifetime of the solar system. The previous arguments about the impossibility to produce strangelets at the LHC are confirmed and reinforced by the analysis of the RHIC data.
    10.9.2008 12:16 rubicon
    Rozbalit Rozbalit vše Komiksový svět
    Určitě se najdou čtenáři, kteří upřednostní obrázkové vysvětlení :)

    Collisions: Visiting CERN, Part 1
    Michal Fecko avatar 10.9.2008 12:18 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiksový svět
    Ooops...

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.