Portál AbcLinuxu, 4. června 2024 04:29


Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
4.4.2010 03:58 retroslava | skóre: 9 | blog: TryCatch | Žižkoff
Rozbalit Rozbalit vše Re: Groovy I.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
V textu na začátku máš asi překlep - GIU.

Jinak koukám že je to dost podobný Ruby, hlavně ten seznam na konci.
Pozor! Jsem naprostý idiot. Co jsem napsal včera dnes už dávno neplatí. Zavazuji se, že budu diskutovat nezávazně.
4.4.2010 08:38 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Groovy I.
opraveno, diky (i kdyz tech preklepu tam bude jeste asi jak maku)
4.4.2010 11:16 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Groovy I.
Jojo, též jsem si všiml :). Ale zas ruby prý běží pod javou též (jruby), takže bych spíš sáhl po něm, kdybych něco na jave zkoušel (jakože jsem se k ní bohužel jestě nedostal :()
Baník pyčo!
otasomil avatar 4.4.2010 08:25 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
Rozbalit Rozbalit vše Re: Groovy I.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

S humorem bych napsal:

Jste si jist, zda si pomuzete prechodem od krav k programovani ?

Vzdyd naprosta vetsina programatorskych pocinu vznikla z dobre vule a konicku bez naroku na kus chleba (pardon, na hrnek mlika).

Windows nejsou nejrozsirenejsi platformou proto, ze Microsoft je bajecny, dokonaly, nejlepsi ..... myslete si co chcete, ale proto, ze tisice nadsencu zaclo vytvaret aplikace pro ne a ty se jako free ci svobodne programy rozsirily do celeho sveta prostrednictvim internetu.

Bez nadsencu (casto chudi lide) by windows byl pouhy bastl takrikajic k nicemu.

Bez nadsencu bychom dnes v roce 2010 byly tak na urovni win 3.11.

To stejne se tyka i OSS komunity - ta by bez nadsencu vubec nevznikla.

 

Nevim jakym programatorskym pocinem si chcete pomoci od onech krav.

K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
4.4.2010 08:46 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Groovy I.
Jste si jist, zda si pomuzete prechodem od krav k programovani ?
jisty si pochopitelne nejsu. Od nas z vesnice to jeste nikdo nezkusil, tak moc nevim, do ceho jdu... uvidime:-) Nicmene, delal jsi nekdy u krav a za minimalni mzdu? Me prijde, ze si moc pohorsit uz nejde.
Vzdyd naprosta vetsina programatorskych pocinu vznikla z dobre vule a konicku bez naroku na kus chleba
Mym cilem neni vytvorit nejaky zasadni pocin na poli programovani, kterym bych zanechal nesmazatelnou stopu v dejinach:-) Jen se chci stat jednim z mnoha programatoru prasicu, jakych jsou, jestli jsem dobre pochopil zdejsi obsacne diskuze na toto tema, vsu hromady. a jeslti mi to dobre pujde, tak se stat normalnim prumernym programatorem... nic vic, nic min.
otasomil avatar 4.4.2010 10:56 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
Rozbalit Rozbalit vše Re: Groovy I.

Mozna je dobra kombinace dopoledne delat u krav a odpoledne programovat. Ze zacatku studijne a pozdeji melouchama.

V praci si u krav odpocnete hlave a doma programovanim telu.

K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
4.4.2010 10:03 xavier | skóre: 10 | blog: borkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Groovy I.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Do groovy jsem se taky pustil, protože po dlouhé době, jsem byl nucen dělat něco ve swingu. Hledal jsem něco v čem nemusím psát tolik zbytečného kódu a jako jasná volba vyšel swingbuilder z groovy. Oproti javě stačí napsat, tak třetinu kódu. Obecně už nikdy nebudu zkoušet psát GUI v něčem jiném než ve skriptovacím jazyce(ještě možná by šly formuláře v XML).

K tomu prasení v groovy existuje dost konstrukcí, které dokážou solidně sprasit kód:

podmíněná dereference foo?.bar() (proběhne pouze pokud není null), ternární operátor s vynechanou částí a ?: b (pokud platí a vrací a)

a oblíbený s kolekcemi
c = [1, 2, 3]; 
c.remove(0) // smaže první prvek - remove(int index)
c.remove(2) // smaže prvek s hodnotou 2 - remove(Object value)
Pro ty kdo by se chtěli o groovy dozvědět víc, tady je video z přednášky CZJUG.
Jakub Lucký avatar 4.4.2010 15:07 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Groovy I.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ano, PHP jsem zkoušel, ale to je zatím asi nad moje chápání).
To je jen dobře... O nic jste nepřišel...
If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
4.4.2010 15:30 retroslava | skóre: 9 | blog: TryCatch | Žižkoff
Rozbalit Rozbalit vše Re: Groovy I.
+1
Pozor! Jsem naprostý idiot. Co jsem napsal včera dnes už dávno neplatí. Zavazuji se, že budu diskutovat nezávazně.
4.4.2010 18:15 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: Groovy I.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Gratuluju k výborné volbě, programátor-prasič na platformě Java si dnes konečně může bez výčitek svědomí podat ruku s průměrnou prostitutkou, a to nejen platově! Já to dobře vím, jsa sám takovým javistou :-)

K vnitřním třídám – od verze 1.7 podporovány jsou, čímž se ta největší odlišnost Javy od Groovy stírá. V tuhle chvíli vím jen o jediné věci, která může zapříčinit, že platný javovský kód není platným kódem v Groovy:
Xxx xxx = new XxxBuilder()
    .withFoo(foo)
    .withBar(bar)
    .build();
To je samozřejmě dáno možností vynechávat středníky a algoritmem pro parsování – tečky je holt potřeba uvádět na koncích řádků.

V diskusi zaznělo slovo JRuby. Já mám na to takový názor: pokud máte programátory v Javě a potřebujete skriptovací jazyk, volte Groovy. Pokud máte programátory v Ruby a potřebujete rozumný výkon, volte JRuby :-)
Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
4.4.2010 18:23 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: Groovy I.
Ještě jednu věc bych dodal, protože už jsem se párkrát setkal s omylem (ale z přítomného textu si nejsem jistý, jestli je to i tenhle případ): není pravda, že Groovy lze kompilovat do javovského bajtkódu. Je naopak pravda, že Groovy se vždy kompiluje do javovského bajtkódu, který je posléze zaveden standardním mechanismem classloaderů (na classpath musí být běhová knihovna Groovy) a vykonán.

A ještě bych upozornil na Groovy++, staticky to typované Groovy – i když bohužel ještě není úplně open-source :-(
Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
11.4.2010 23:44 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Groovy I.
Ano. Jen škoda, že je zatím Groovy tak pomalý.

Já sám vkládám největší naděje do jazyka Scala. Syntaxe je ale dost jiná, to může projekt zabít.
4.4.2010 21:20 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
Rozbalit Rozbalit vše Re: Groovy I.
ma praseni v groovy nejake vyraznejsi vyhody nez praseni treba v Jythonu?
Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
4.4.2010 21:26 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Groovy I.
doufam, ze tato otazka byla zamerne smerovana na Ladicka, ktery tomu na rozdil ode me asi i rozumi. Sam nejsu (zatim:-) tuto otazku zodpovedet, muj laicky podhled je, ze vyraznejsi vyhody zde nejsou
4.4.2010 21:28 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Groovy I.
tuto otazku zodpovedet
tuto otazku schopen zodpovedet
4.4.2010 21:40 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: Groovy I.
Jednu jo – Groovy je navržené speciálně jako skriptovací jazyk pro Javu, takže k tomu můžeš pustit javistu a on začne okamžitě bušit funkční kód jak je zvyklej. Má všechny javovské konstrukce včetně třeba generiků nebo anotací, přidává užitečné metody k běžným javovským třídám, existuje (prý funkční, nezkoušel jsem) způsob, jak překládat zdrojáky v Groovy a v Javě zároveň (ve skutečnosti na tři průchody, ale to je detail).

Na druhou stranu tahle vlastnost může být i nevýhodou – kdesi jsem četl hezké porovnání Groovy a Ruby, ve kterém autor ukazoval, že Ruby jako zcela samostatně navržený jazyk může řešit některé problémy výrazně efektivněji, ale teď to nemůžu dohledat a už si z toho nic nepamatuju. Používám Groovy jako skriptovací jazyk pro naší javovskou aplikaci, a samostatné skripty píšu v Ruby :-)
Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
4.4.2010 21:21 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Groovy I.
Gratuluju k výborné volbě, programátor-prasič na platformě Java si dnes konečně může bez výčitek svědomí podat ruku s průměrnou prostitutkou
nuze dobra, nejsu si ted jisty, jestli je to dobre nebo spatne, kazdopadne mam v zaloze jeste myslenku, ze si udelam rekvalifikaci na kuchare (jeste teda premyslim o elektrikari)
K vnitřním třídám – od verze 1.7 podporovány jsou
aha, diky za korekturu, pouzivam starsi verzi a na zmeny v 1.7 jsem byl liny se podivat. V zapisku jsem to opravil.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.