abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:44 | IT novinky

    Apple představil nový MacBook Pro s čipy M4, M4 Pro a M4 Max.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 22:00 | Zajímavý software

    Na GOG.com běží Halloween Sale 2024. Při té příležitosti lze získat zdarma počítačovou hru Return of the Phantom.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:22 | IT novinky

    Společnost OpenAI spustila internetový vyhledávač ChatGPT search.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:33 | Pozvánky

    Konference OpenAlt 2024 proběhne již tento víkend 2. a 3. listopadu v prostorách FIT VUT v Brně. Začíná ale už v pátek na warm-up party ve Studentském klubu u Kachničky v 17:00. Pokud jste ještě areál FITu nenavštívili, k dispozici jsou pokyny k orientaci. Na programu je 54 přednášek a workshopů. Témata jsou od silně technických témat jako je třeba GCC nebo PostgreSQL po méně technické témata jako eGovernment, nebo třeba detailní analýzu … více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:23 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.9 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 14.0.1. Tor client na verzi 0.4.8.13. Thunderbird na verzi 115.16.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:33 | Komunita

    Vývojáři free a open source synchronizačního nástroje (a p2p náhrady Dropboxu) Syncthing oznámili, že z důvodu odporu ze strany Google Play ukončují podporu OS Android. Bohužel v rámci toho zmizí i vydání Syncthing na F-Droid, který má slabší uživatelskou základnu. Syncthing je na Androidu implementován formou wrapper aplikace, která spustí Syncthing démon, vyžádá potřebná oprávnění a zpřístupní webové rozhraní démona. Ve srovnání se

    … více »
    Harvie.CZ | Komentářů: 4
    včera 01:11 | Nová verze

    V červnu 2022 bylo oznámeno, že z K-9 Mailu se stane Thunderbird pro Android. Trvalo to poněkud déle, než vývojáři předpokládali, ale včera byl první stabilní Thunderbird pro Android 8.0 vydán.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.10. 21:33 | Komunita

    Projekt microDMG Racer na Kickstarteru nevyšel, tak se autor rozhodl uvolnit na ESP32 postavené autíčko i ovladač jako open source.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    30.10. 13:22 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.10 „Electric Eel“. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.10. 13:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.10.29 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nově s podporou AI (whisper.cpp) pro generování titulků. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    2.2.2012 13:55 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    vetsina tech poradcu toho povedeneho ministra jsou MBA. To je prdel.
    2.2.2012 14:07 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    Pro ty, co nevedi..
    MBA = Mlady Blby Agresivni.
    2.2.2012 16:45 Sandokan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    Ano, znám také podobný výklad pocházející z motolské nemocnice, který je Mladej Blbej Arogantní. V kombinaci s titulem Bc. to asi bude nejhorší kombinace, která se dá potkat. Na druhou stranu Vás při setkání varuje už i vizitka, stejně jako registrační značka auta 1A1 1111.
    2.2.2012 17:01 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    A co Mladej Blbej Arogantní bez Bc. (či jakéhokoli jiného titulu před jménem? :-) )
    2.2.2012 20:20 Sandokan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    JJ, měl jsem taktéž příležitost. Samozřejmě, oba víme, že problém není v titulu, ale v nositeli.
    2.2.2012 17:44 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    To nejsou poradci ministra, to jsou poradci náměstků. Ministr si zřejmě dokáže poradit sám... i když uvidíme jak dlouho mu to vydrží.
    2.2.2012 18:06 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    Heh, lepsi nez to tve RSDr. ;-)
    3.2.2012 08:54 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    Vy jste skutečně nemocný člověk.
    3.2.2012 17:22 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    Jen nemam rad dada. To je nejaka vazna diagnoza pane doktore? :-)
    3.2.2012 18:05 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    Nemáte jej rád, protože se posmívá vašemu zde často prezentovanému světonázoru. A ten skutečně považuji tak trochu za patologický. Prosím, dejte si do seznamu předmětů pravidelné hodiny nenávisti i mě.
    Migi avatar 2.2.2012 14:07 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    Drábek může doufat, že ty demonstrace kvůli kde čemu nepřerostou v občanský nepokoje. Už vidim klienty MPSV jak ho ruku v ruce s Informatiky téhož úřadu táhnou na šibenici :-D .
    Max avatar 2.2.2012 14:18 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    Tak jsem to přečetl a chce se mi blejt, a hlavně na někoho :-/.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    wasabi1 avatar 2.2.2012 14:25 wasabi1 | skóre: 9 | blog: iLinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    Naprosto souhlasím.

    Díky bohu, že teď nepracuju jako správce na ÚP, ale v soukromé firmě :-)
    Týmová práce je důležitá hlavně proto, aby bylo možno svést vinu na někoho jiného.
    Max avatar 2.2.2012 14:32 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    Měl jsem sen ... :(
    Max avatar 2.2.2012 14:39 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    Jop, a hoši z IT si můžou jít začit balit kufry : Výběrové řízení za 112 000 000,-Kč
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    2.2.2012 14:58 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    A proč myslíte že se asi ozvali? Že k něčemu podobnému dřív nebo později dojde, bylo jasné už několik let nazpět. Kdo občas četl některé mé blogposty ještě z doby kdy jsem dělal na ÚMOB Ova-Jih, tak se tomu nemůže divit. Jenže tenkrát jsme byli jenom my, ti divní, co používají linux a pořád do toho vrtají. Jenže Ova-Jih je jeden z největších úřadů, tak nad tím nešlo jen tak mávnout rukou. Nicméně bohužel zákony jsou v téhle zemi postavené tak, že úřad není pro volené zastupitele nástroj k výkonu úřední moci, ale soukromé léno ze kterého se snaží vydojit maximum. A čím větší toky peněz přes něj jdou, tím je to horší.

    Oni totiž vědí, že nemají defakto žádnou zodpovědnost - na rozdíl od zaměstnance úřadu, který živí rodinu a klepe o místo. Kde byli ti informatici dosud? Drželi krok a zobáky. Jenže teď jsou v koutě, tak začali mluvit a hned se všichni diví. Ale čemu proboha? Způsobu jak se rozhazujou prachy? Jelo to tady takhle x let nazpět a nikdo se nad tím nepozastavil, že ve výběrovkách chybí zásadní podmínky zadavatele vůči dodavateli.

    Firma Software602 se svým slavným Form Fillerem 602 nás tahala za nos pět let a stejně nativní klient pro jinou platformu nevzniknul.
    Max avatar 2.2.2012 15:04 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    Všechny jsem je četl a vím, co se dělo a také mně to sralo. Ovšem mám pocit, že se to víc a víc graduje a víc a víc si papalášové dovolují.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    2.2.2012 14:25 iljap
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    V sukromnej sfere to nie je o vela lepsie. Korupcia je proste medzinarodnym sportom.
    2.2.2012 14:50 otecko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    V soukromé sféře to ale není z mých peněz a pokud je a firma se mi navíc bude snažit tvrdit, že je "rozpočtově zodpovědná" tak ji mohu kopnout do zadele (pomyslně) a poohlédnout se po službách/výrobcích jiné.
    2.2.2012 15:03 SAM: | skóre: 23 | blog: marsark_linux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    a prave ta uzivit se slusnym podnikanim neschopna cast soukrome sfery se snazi prisat na statni cecek kde to jde.
    2.2.2012 14:44 Milan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    Z tyhle zasrany zeme se mi chce blejt. Arabsky jaro na ty svine!
    Migi avatar 2.2.2012 15:04 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    takže 15. března v Praze ?
    2.2.2012 15:05 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    Čtrnáctého prosím.. A nějaký pěkný bengál k tomu.. ;-)
    Migi avatar 2.2.2012 15:13 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    Ale Slávek by tě tam chtěl patnáctého.
    2.2.2012 15:22 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    15. března není pěkné datum..
    2.2.2012 15:23 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    Kdežto 14. března, to je jiné kafe..
    AsciiWolf avatar 2.2.2012 15:19 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    Z tyhle zasrany zeme se mi chce blejt.
    Jako by to někde bylo jiné...
    3.2.2012 09:12 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    Určitě jsou země, kde to jiné je. Z vlastní zkušenosti mohu říci, že představa podobných Drábkovin a Kočíčáren třeba ve Finsku mně připadá naprosto absurdní.
    3.2.2012 09:43 SAM: | skóre: 23 | blog: marsark_linux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    Mohu potvrdit, nějakou dobu jsem ve Finsku také žil a místní politická kultura a vyspělost společnosti je opravdu o mnoho a mnoho dál. Kolikrát si říkám, jestli by nebylo lepší rozpustit vládu, parlament, senát a nechat se spravovat nějakou takovou zemí - jako kolonie. Vždyť teď jsme akorát kolonií firem přicucnutých na státní rozpočet.
    3.2.2012 12:45 Jarda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    V daném případě by byl samozřejmě nejlepší osvícený panovník - absolutista ;-).
    5.2.2012 21:56 Platonix | skóre: 20 | blog: FUD: Férový Uživatelův Deníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    Jsi si tím tak jistý? [1,2] A teď tu o Červené karkulce.

    Mimochodem jeden můj kolega, vyznavač konspiračních teorií, mi říkal, jak je naše vláda ovládána mafií. Pokud je to pravda, pak je mi moc líto všech států s nízkým indexem korupce, protože tam ta jejich mafie ovládá nejen vládu, ale i média a Transparency Intl.
    Když já tomu prostě nerozumím. Kdo si neváží svobody, je na půli cesty o ni přijít
    2.2.2012 15:19 Trained.Monkey | skóre: 12 | blog: monkey
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    Me to naopak pripada jako skvela sranda. OpenCard uz je stara a ted konecne prisla nova taskarice, ktere se muzem smat.
    2.2.2012 16:07 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    ktere se muzem smat
    ...až se budem za mříže popadat...
    Pavel Stárek avatar 23.3.2012 15:55 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    OpenCard už je především vydojená - účel splnila - vyvést dostatek peněz ze státního sektoru někam k soukromým kontům, za bůh ví co. Miliarda v hajzlu, nikdo nic neřeší, nešetří, nikdo nebude potrestán. Prostě koza se nažrala, a vlk je celý, pohoda jazz, v tomto bananistánu. A ani kecy VeVerek o zatočení s korupcí na tom nic nezmění, budou mlaskat u koryt spolu s ostatními.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    Pan Tau ☂ avatar 2.2.2012 16:19 Pan Tau ☂ | blog: pantau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    Kdyby tu práci zadali 3-člennému týmu dobrých programátorů, kteří by měli na výslednou podobu softwaru dostatečný vliv, tak by měli lepší produkt za řádově menší cenu.
    mess avatar 2.2.2012 16:55 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    Za dva měsíce těžko.
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    Pan Tau ☂ avatar 2.2.2012 17:17 Pan Tau ☂ | blog: pantau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    No to je fakt... ale i tak by to myslím dopadlo lépe než jak to dopadlo.
    2.2.2012 18:06 Tomfi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    To uprimne pochybuji, mimo samotneho programovani musite za ten cas stihnout analyzovat vsechnu legislativu, navrhnout architekturu, implementovat vsechnu tu logiku, vytvorit rozhrani,, otestovat ze se to pri 10 000 soucasnych pristupech nezkolabuje, tisk formularu, kontroly, vytvorit skoleni a vyskolit tisice lidi a mnoho a mnoho dalsich veci.... Ono studenti ve skolach vidi vsechno ohromne jednoduse, neco jako kdyz student fyziky odhadne ze perpetum mobile by mu trvalo vytvorit cca 2 dny, jen na to nema chut;)
    Max avatar 2.2.2012 18:13 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    Přesně tak, minimálně rok příprava jen dokumentace, co to má splňovat a jak se to má chovat. Taková věc není žádná prdel, takže tři programátoři by za rok nenapsali ani čárku, protože by ani nevěděli, co mají psát.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    2.2.2012 20:15 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    Bingo. Bohužel (ne)zodpovědní lidé byli asi názoru, že se to stihnout dá, aby MPSV udělalo pořádek v systému a zbavilo se dosavadních dodavatelů (že nikdo neřeší, jaký je rozdíl v ceně...).
    2.2.2012 22:00 Sandokan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    Jo, to jsou věci, co mi hlava moc nebere. Najednou, (hoši tvrdí, že od podzimu 2011) se tady objeví trestné komando, které vymyslí, že všechno bude jinak. Když se jedná o zohlednění nějaké nové pitomosti ve vyhlášce, zpravidla je to problém na rok a pro tři až čtyři expertní komise, tohle prostě neodpovídá obvyklému tempu úředního šimla.

    Spíš tu bude problém se stávajícím dodavatelem (asi hlavně politický, kdoví, jak se ke kšeftu dostali tehdy oni nebo se jen nepohodli na golfu) a akce se připravuje delší dobu a zřejmě navzdory informatikům, kteří si už na chyby předchozího programu zvykli a umějí s nimi žít. Podle jmen strejda Drábek nevyhodil nikoho trestného komanda, ale stávajícího ředitele informatiky.

    S tím klaudem taky moc nevím. Řekl bych, že se jen přesunou problémy z lokální sítě na přenosovou soustavu a nakonec bude provoz dražší, ale ČD telematika jsou nakonec taky podnik vlastněný státem, rozhodně to nejsou hlupáci a datové okruhy budou mít dobré. Ministerstvo vnitra má myslím nějaké své hračky v hostingovém centru O2, což je soukromá firma a ještě španělská.

    Celé mi to přijde jako malá občanská válka mezi Drábkovou juntou a stávající celkem dobře opevněnou posádkou. Do celé věci se celkem s radostí přimíchali novináři, politici a popletená veřejnost. Opravdu rád bych věděl, jak je to doopravdy.

    ZDAR!
    2.2.2012 19:01 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    +1
    2.2.2012 17:11 DiGi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    Ještě, že mě tohle neživí. Každý modul vyvíjí někdo jiný, je postavený na jiné platformě a má jinou architekturu. Když se připravoval start starého ISHN OKNouze pro městské úřady, byly půl roku před spuštěním masivní školení uživatelů a informatiků i testy a teď se spouští několik systémů najednou a hned z jedné vody načisto. Prostě takový průzkum bojem.
    2.2.2012 17:18 tomfi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    Díky za post...

    Buďme rádi, že ještě nejsou v plné moci ACTA... to by byl už CVUT.cz nedostupný stejně jako megaupload :D
    2.2.2012 22:50 SAM: | skóre: 23 | blog: marsark_linux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    Kdyby to někdo zkusil, tak vypukne boj. :) Máme tu plné skříně starých hdd 40MB-pár GB. Jako vrhací zbraň dobré. Případně akademická obec vyhlásí nezávislost na ČR. :) :) a poskytne politický azyl obětem ACTA a jiné perzekuce.
    2.2.2012 19:41 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR

    Když jsem to nedávno někomu v rodině vysvětloval, tak jsem za hlavní problém pokládal ansenci migrace starých dat. Že je skutečnot o několik řádů děsivější mně nenapadlo, ale na druhou stranu, po hrůzách typu INDOŠ a OpenCard bych se neměl divit ničemu.

    Přesto mě udivily tři věci:

    1. Původní data se neimportovala, systém začínal s prázdnou databází. To je chyba hned nadvakrát: zaprvé nově ručně naimportovat všechna data je velmi náročné, zadruhé nebylo možné dopředu otestovat reálný provoz (mnoho věcí se v praxi chová úplně jinak, když pracují nad databází s miliony položek).

    2. Systém nepoužívá číselníky, z textu dokonce vypadá, že se data ukládají přímo. Což nejen znamená plýtvání místem a pomalejší prohledávání, ale že bude velmi problematické konvertovat data vůči jiným databázím s číselníky.

    3. Geograficky distribuované výpočetní centra byla zrušena (včetně toho, co bylo nedávno rekonstruováno) a veškerý hardware je na jednom místě. A data jsou uložena v cloudu, tudíž bůhvíkde.
    2.2.2012 22:09 xHire | skóre: 21 | blog: Linuxovník
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    Když jsem to četl, měl jsem hodně před očima aktuální destrukci ÚVT na MUNI, kterou provádí, jen čirou shodou okolností spolustraník pana Drábka, pan Vitula (známý z MŠMT, odkud ho vylil jeho politický konkurent Dobeš).

    Nestačím zírat.
    Kryptoměny a bločenka.
    3.2.2012 13:06 Jarda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    Přesně tak, je to jako přes kopírák. Takovou sprosťárnu jesem ještě neviděl a ani mě nenapadlo, že by to bylo možné. P. Vitula (takto krajský šéf jejich partaje a zhruba půl roku kvestor Masarykovy univerzity) ovšem tvrdí, že pouze realizoval rozhodnutí rektora. Nicméně během jediného půldne byl zlikvidován respektovaný ústav s vynikajícími výsledky, budovaný desítky let.

    Vřele doporučuji podívat se sem (projít i tamní odkazy!)

    http://uvtmu2012.aspone.cz/Events.aspx

    také sem (tento zdroj ovšem podává informace účelově)

    http://www.online.muni.cz/

    případně sem

    http://lemur.mu/univerzita/deni/897-masarykova-univerzita-je-jako-zaoceansky-parnik-rika-novy-kvestor-jan-vitula
    3.2.2012 13:28 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    A každýmu z nich jsem tady na tý točně řikal: Neber úplatky, neber úplatky, nebo se z toho zblázníš! Ale je to marný, je to marný, je to marný… Nedají si říct.
    3.2.2012 13:31 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    Tohle přeci nemůže být jen chyba, tolik chyb na jednom místě a v jednom čase je nesmysl, tohle někdo dělá naprosto úmyslně. Jestli je tom opravdu způsobeno pouze blbostí lidí, kteří mají pravomoc rozhodnout a nemůžou o ni jednoduše přijít, tak to tedy "potěš koště".

    Nevíte někdo kam se přestěhovat?
    3.2.2012 14:08 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    Tohle přeci nemůže být jen chyba, tolik chyb na jednom místě a v jednom čase je nesmysl, tohle někdo dělá naprosto úmyslně.
    Po několika letech pozorování "IT" v různých velkých firmách a korporacích mi to naopak přijde jako naprosto běžná manažerská neschopnost (konckonců, všichni ti poradci přišli z takového prostředí).

    Jiná otázka je, zda za to bude někdo zodpovědný.
    3.2.2012 14:56 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    Ano. Bohužel však nejspíš nikdo, kdo co za tím rozhodnutím skutečně stál.
    3.2.2012 16:17 Sandokan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    Jak sám píšete, pocházejí ti lidé z velkých korporací. Tam už je na všech místech zavedena značná specializace. Konkrétně to znamená, že někdo má pravomoc a někdo jiný odpovědnost, někdo má oprávnění a někdo jiný zase povinnosti. A jsme u Parkinsonových a Murphyho zákonů.
    3.2.2012 23:09 Peter S.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    vo veľkých firmách je toto uplne normálne. Sám som bol svedkom zavádzania ERP v našej firme. Vyčlenil sa strašný balík penazí a kopa ľudí. Všetko išlo podľa plánu, niečo sa pravda nestíhalo, tak sa to odložilo. Ešte pár týždnov pred termínom nasadenia do ostrej prevádzky manažéri projektu hore hlásili že všetko je OK a stíha sa. Na powerpointovských prezentáciach svietili zelené a maximálne žlté svetlá.

    No a potom sa to celé odsunulo ad acta. Neviem ako to manažeri projektu vysvetlili manažerom firmy že vlastne aj ked všetko bolo super k ostrému nasadeniu radšej nech nedôjde..

    Vlastne v našej firme zvíťazil zdravý rozum, tu v tomto prípade sa duplo a termín sa dodržal. Vlastne asi to dodávala externá firma a termín bol v zmluve... smola...

    Vnútrokorporátne aplikácie su väčšinou strašný hnoj....
    4.2.2012 13:12 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    Alespoň byli dostatečně rozumní, aby nakoned všechno zastavili.

    Nejhorší je že nesmyslnost waterfall modelu byla známa již před (více než) třiceti lety, ale furt se drží.
    4.2.2012 13:11 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    Aby to nezapadalo:
    tisková zpráva firmy OK System

    Na brífingu ministra práce a sociálních věcí dne 2.2.2012 pan ministr Jaromír Drábek uvedl, že OKsystem jako dosavadní poskytovatel informačních systémů nesplnil své závazky vůči MPSV, konkrétně že doposud nesplnil požadavek na předání dat, který MPSV vzneslo v polovině měsíce listopadu 2011. Dále dne 3.2.2012 na tiskové konferenci po setkání odborů s vedením MPSV náměstek ministra pro trh práce pan Karel Machotka uvedl: „… návrat k původnímu dodavateli (OKsystem s.r.o.) není možný, a to jak technicky, tak není možný také z toho hlediska, že největší část problému, kterou máme, máme díky špatné migraci dat, která byla od původního dodavatele a vrátit se tedy k neserióznímu dodavateli není pro nás řešením.“

    Důrazně se ohrazujeme proti prohlášení vedoucích představitelů Ministerstva práce a sociálních věcí ČR, ve kterých uvedli, že OKsystem s.r.o. jednak nesplnil své závazky, jednak je neseriózním dodavatelem.

    K uvedeným skutečnostem uvádíme:

    Představitelé MPSV na podzim 2011 opakovaně tvrdili, že se žádná migrace z dosavadních do nově vznikajících agend nebude provádět. Koncem roku 2011 změnili názor a začali vznášet požadavky na migraci vybraných dat. Všechny zadané požadavky jsme splnili v dohodnutých termínech, což lze doložit předávacími protokoly. Veškeré své závazky jsme v roce 2011, stejně jako ve všech předchozích letech, beze zbytku splnili a MPSV za ně podle uzavřených smluv zaplatilo v plné výši.

    Neexistuje tedy žádný důvod k označení společnosti OKsystem za neseriózního dodavatele. Tato pomluva byla zveřejněna dne 3.2.2012 v České televizi a ještě tentýž den se šířila dalšími sdělovacími prostředky. Tímto dochází k poškození dobré pověsti společnosti OKsystem a hrozbě následné ztráty zakázek.
    Muj zaver:

    Jsou jen dve moznosti. Bud ministr vubec netusi co se v resortu deje nebo lze kudy chodi. Ani v jednom pripade nema na svem postu co delat.
    4.2.2012 13:14 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    Jsou jen dve moznosti. Bud ministr vubec netusi co se v resortu deje nebo lze kudy chodi.
    To nejsou dvě exklusivní možnosti - varianta A (ministr netuší co se děje) zcela logicky implikuje variantu B (lže kudy chodí).
    4.2.2012 17:37 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    Ne tak docela, pokud nevi ktera bije, tak nejde o lez :-)
    4.2.2012 17:58 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    Jistě - tou lží je tvrzení, že to ví.
    4.2.2012 20:56 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    Jenze pokud nevi, ze nevi, tak to neni lez, ale omyl :-)
    4.2.2012 21:02 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    5.2.2012 10:43 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    Husty :-D

    Ja si po napsani teda ovsem vzpomenul spis na Vitkovo kvarteto...
    4.2.2012 20:26 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    Tato pomluva byla zveřejněna dne 3.2.2012 v České televizi a ještě tentýž den se šířila dalšími sdělovacími prostředky. Tímto dochází k poškození dobré pověsti společnosti OKsystem a hrozbě následné ztráty zakázek.
    nějak mi tam chybí informace, že již podali trestní oznámení, a žaloba o odškodné že se již vypracovává ...
    4.2.2012 21:33 Sandokan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    Myslíte, že to je rozumné? Já bych řekl, že nikoliv. Firma jim dodává ty věci už nějaký čas (ti informatici píšou,že asi od roku 1996 a že mají cca 30 000 uživatelů), což znamená celkem stálý příjem slušných peněz. Navíc, situace nevypadá beznadějně, tak proč provádět nějaké ukvapené akce, na to bude dost času později.
    6.2.2012 09:35 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    Dá se ten původní systém ještě zprovoznit, pokud budou znovu vytvořena zničená datacentra, nebo i ten je již beznadějně ztracen?
    6.2.2012 10:24 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    Určitě dá, jinak by nežádali okamžitý návrat k původnímu systému. Ovšem je vůbec otázka, jestli by o to původní dodavatel ještě měl zájem
    6.2.2012 12:02 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    Tak to je jasné, do obnovení spolupráce se současným vedením MPSV by šel jen blázen. Ale tak to dopadne vždycky, když se někam do vedení dostane horlivý idiot (případně idioti), kteří si myslí, že léta vytvářený, laděný a rozvíjený systém lze bleskově nahradit něčím splácaným během pár měsíců.
    6.2.2012 12:28 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    Jen pro ilustraci, co za experty tam funguje:

    "Je potřeba velmi silně zdůraznit, že zaměstnanci, kteří nemají přiřazenou roli, mohou bez problémů pracovat na principu zdvojené či násobené identity, tedy na jedno jméno a heslo se může přihlásit více osob," stojí v e-mailu, pod nímž je podepsaný náměstek ministra práce Karel Machotka a za úřad práce Martin Žárský. (Zdroj)

    Fakt bych chtěl být tím "dobrovolníkem", na jehož čipovou kartu se všichni přihlašují. Až se spočítají všechny dávky neoprávněně a násobně vyplacené, tak tam dotyčný bude asi několik let pracovat zdarma. Je tohle vůbec možné, že ten člověk nechápe elementární zásady zabezpečení a právní důsledky z tohoto šlendriánu vyplývající?

    P.S. O tom, jak se "bez problémů" pracuje ve zcele nefunkčním systému, se raději už rozepisovat nebudu. Zas mám krevní tlak na kritické hodnotě, a to jsem jen na 5 minut kouknul na zprávy.
    6.2.2012 13:45 jeleniste | skóre: 13 | blog: Prokustovo lože
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    No, to k*rva čumim. Banánistán jedna báseň. Ještě, že už manželka neni na mateřský.
    Nejsem blbý, jen se hloupě ptám
    6.2.2012 22:50 František
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    Dnešní autentický e-mail, je zde vidět funkčnost jedné stěžejní aplikace, která měla být v ostrém provozu od 2.1.2012. Dnes v poledne bylo stanoveno "servisní okno", po kterém se měla funkčnost rapidně zlepšit. Jak je vidět, funkčnost se nezlepšila.

    Sent: Monday, February 06, 2012 1:53 PM To: 'milan.hojer@deepview.cz'; Čmelík Pavel (Arthur D. Little); j.kodera@skill.cz Cc: Šiška Vladimír, MBA Bc. (MPSV); Machotka Karel Mgr. (MPSV); Žárský Martin Mgr. GR (MPSV); Kubeša Jiří JUDr. GR (MPSV) Subject: Aktuální stav AIS

    Stav aplikace po „servisním oknu“, 6.2.2012, 13,45 hodin:

    KoP Žďár nad Sázavou: systémová chyba.

    V Havl. Brodě se sice lze připojit, ale při pokusu o hledání padá a padá, stav začíná být neudržitelný .

    Stejný problém máme v Děčíně.

    To my se připojíme…., ale potom dlouze loudíme a stejně nic. Zdravím ze Zlína.

    V Plzni situace zoufalá, jsme na zhroucení , nevíme jak dál už nám docházejí síly. Od rána neustále výpadky, když už jsme funkční, tak hrozně pomalu. Takhle se pracovat nedá.

    V Olomouci se k AIS opět nelze připojit!

    Stav v Pelhřimově hodnotíme jako horší než dopoledne, AIS pomalejší a pomalejší, padá s větší četností, než dopoledne, nejdou vyhledávat lidi – pokud si zadáte vyhledat dle RČ po 3 minutách točení kolečka spadnete do systémové chyby – někdy se daří vyhledat podle příjmení a jména, ale to trvá dlouho a nesmí to být Novák apod. ……….. Prosíme, nešlo by s tím něco dělat, takto se nedá pracovat!

    Stav je stejný i na KoP Humpolec.

    Tak už nám to taky začalo zlobit, padá, odskakuje kurzor při editaci rozhodnutí, zamrzá apod. Praha

    Dobrý den,

    Ve Středočeském kraji situace stejná, někde naopak došlo ještě ke zhoršení, vše jde velice pomalu, aplikace padá, hlásí systémovou chybu, někde se nemohou vůbec přihlásit. ¨

    Bohužel hlásím, že systém je pomalý a stále vypadává. Ostrava

    KoP Rakovník- těžko se poznává servisní okno od normálního provozu!

    Vlašim: padá, padá…

    KoP Kralupy n. Vlt. - systém je pomalý a stále vypadává.

    My to samé, někomu se od rána dosud nepodařilo přihlásit!!! Praha-východ.

    ________________________________

    Dále netřeba nic dodávat.

    6.2.2012 23:40 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    KoP Rakovník- těžko se poznává servisní okno od normálního provozu!
    *hořký smích* Doporučil bych vám stávku. Časově neomezenou, až do návratu k funkčnímu systému a vyhození Drábka z okna.
    Max avatar 6.2.2012 23:50 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    Děkuji za zveřejnění.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    7.2.2012 09:49 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    Za ten systém někdo dostal zaplaceno? Nevěřím..
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    mess avatar 7.2.2012 10:59 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    To si piš, že dostal. V našem státě klidně i předem a určitě ne málo.
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    8.2.2012 10:10 SAM: | skóre: 23 | blog: marsark_linux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení informatiků Úřadů práce ČR
    Dík za email. Přijde mi, že všichni státní tuneláři se uchýlili k tunelování přes IT zakázky. Materiál se dá předražit a skutečně odvedené práce se jen velmi blbě odhadují a dokazují. No a s každou "vládní reformou" v podstatě se vleče několik softwarových zakázek.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.