abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:00 | IT novinky

    Společnost AMD na veletrhu Computex 2024 představila (YouTube) mimo jiné nové série procesorů pro desktopy AMD Ryzen 9000 a notebooky AMD Ryzen AI 300.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    OpenCV (Open Source Computer Vision, Wikipedie), tj. open source multiplatformní knihovna pro zpracování obrazu a počítačové vidění, byla vydána ve verzi 4.10.0 . Přehled novinek v ChangeLogu. Vypíchnout lze Wayland backend pro Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:00 | Zajímavý software

    Národní superpočítačové centrum IT4Innovations s partnery projektu EVEREST vydalo sadu open source vývojových nástrojů EVEREST SDK pro jednodušší nasazení aplikací na heterogenních vysoce výkonných cloudových infrastrukturách, zejména pro prostředí nabízející akceleraci pomocí FPGA.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | IT novinky

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu aktuálně činí 2,32 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Ubuntu, Linux Mint a Manjaro Linux. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 45,34 %. Procesor AMD používá 75,04 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 11:33 | Pozvánky

    Blíží se léto, chladiče topí, tranzistory se přehřívají, novinářům pomalu docházejí témata a nastává klasická okurková sezóna. Je tomu tak i mezi bastlíři? Na to se podíváme na Virtuální Bastlírně! Tentokrát se strahováci podívají na zoubek velmi slibně vypadajícímu open-source EDM projektu - ne, nejde o taneční hudbu, ale o elektroobrábění. Ukáží taky, jak vypadá starší cykloradar zevnitř nebo jak se testuje odolnost iPhonů.

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    včera 11:22 | Humor

    CEO Microsoftu Satya Nadella odstoupil z představenstva Starbucks [CNBC, SEC].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    2.6. 16:22 | Upozornění

    Společnosti Ticketmaster byla odcizena databáze s osobními údaji (jméno, adresa, telefonní číslo a část platebních údajů) 560 miliónů zákazníku. Za odcizením stojí skupina ShinyHunters a za nezveřejnění této databáze požaduje 500 tisíc dolarů [BBC].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    31.5. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    31.5. 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    29.11.2010 05:09 Suchý čert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neinteraktivni zadani hesla ssh klientovi
    A má to nějakou výhodu oproti použití klíčů, ssh-agent a ssh-add?
    29.11.2010 07:41 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neinteraktivni zadani hesla ssh klientovi
    Jistě. Je to složitější, méně bezpečné a navíc hrozně cool…
    Michal Fecko avatar 29.11.2010 07:53 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neinteraktivni zadani hesla ssh klientovi
    lol :-D
    Marián Kyral avatar 29.11.2010 08:12 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neinteraktivni zadani hesla ssh klientovi
    Taky existují servery ke kterým má developer přístup jen výjimečně (třeba produkční) a tam si nemůže přidávat svůj klíč jen tak.
    29.11.2010 08:16 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neinteraktivni zadani hesla ssh klientovi
    To jistě, ale právě v takových případech mi připadá použití technik z textu tím spíš nevhodné.
    29.11.2010 09:42 otec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neinteraktivni zadani hesla ssh klientovi
    No, asi to má svůj důvod - k produkčnímu by vývojář neměl mít přístup vůbec, například;-)
    Marián Kyral avatar 29.11.2010 10:06 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neinteraktivni zadani hesla ssh klientovi
    No, asi to má svůj důvod - k produkčnímu by vývojář neměl mít přístup vůbec, například;-)
    Však taky píšu výjimečně. Ony jsou i projekty, kde to bez toho nejde. Třeba masívní migrace dat při které je třeba provádět průběžné kontroly a řešit vzniklé problémy.
    29.11.2010 10:11 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neinteraktivni zadani hesla ssh klientovi
    Já se s tím teď u jednoho zákazníka potýkám z druhé strany, z pozice systémáka, který by nejradši vývojáře nepustil ani na testovací stroj, protože mu z jejich skriptů vstávají hrůzou vlasy na hlavě a musí je po nich od základu přepisovat.
    29.11.2010 12:48 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neinteraktivni zadani hesla ssh klientovi
    V blogpostu jsem ale uvedl, ze tato cesta je pomerne nebezpecna.
    houska avatar 29.11.2010 09:32 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neinteraktivni zadani hesla ssh klientovi
    je to delsi, ale za to horsi cestou ...
    30.11.2010 19:22 platYpus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neinteraktivni zadani hesla ssh klientovi
    linux jako ssh-client, cisco ios jako ssh-server
    finc avatar 29.11.2010 10:13 finc | skóre: 8 | blog: Finc | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neinteraktivni zadani hesla ssh klientovi
    Jednu vyhodu v tom osobne spatruji. Prenasim nektere data mezi servery a jelikoz cilovy server nemam pod spravou, je to problem. Dost casto totiz dojde k tomu, ze na druhe strane nekdo zmeni ssh klice a pote mi jaksi autentifikace ssh pomoci klicu je k nicemu.
    Kdo Vam dal pravo ty lidi urazet? A kdo ti dal pravo cumet z okna, ty kr.vo!
    29.11.2010 10:50 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neinteraktivni zadani hesla ssh klientovi
    SSH klíč patří uživateli (člověku), ne serveru nebo účtu. Takže na druhé straně vám maximálně někdo váš klíč může smazat – otázka je, proč by to někdo dělal, na klíče jiných uživatelů by neměl sahat.
    finc avatar 29.11.2010 10:58 finc | skóre: 8 | blog: Finc | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neinteraktivni zadani hesla ssh klientovi
    Bohuzel k tomu dochazi. Duvod se mi nepodarilo zjistit
    Kdo Vam dal pravo ty lidi urazet? A kdo ti dal pravo cumet z okna, ty kr.vo!
    29.11.2010 10:56 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neinteraktivni zadani hesla ssh klientovi
    Nepletes si nahodou RSA klice serveru a uzivatelovo klice?

    RSA klice serveru jsou v /etc/ssh/.... a ty slouzi k tomu, aby si klient overil, ze se pripojuje na cilovy server a ne nejaky MITM server. Ty by se opravdu menit nemely a pokud to nekdo dela pravidelne, tak to neni moc dobre. Obyvkle se zmeni pri preinstalaci systemu a uzivatel by to mel vedet a vymazat si stare klice.

    Pokud se to meni casto, lze pouzit nastaveni StrictHostChecking=no v kombinaci s UserKnownHostsFile=/dev/null, pak bude klient hlasit pouze warning, ale bude fungovat.

    Uzivatelovo klice muze menit jenom uzivatel v .ssh/id_rsa/dsa a na serveru jsou ulozene v ~/.ssh/authorized_keys. Ze by nekdo tohle casto menil, to pochybuju, leda by se to automaticky cistilo nebo se uploadoval soubor ze zalohy.

    Zadavat nekam heslo k ssh je pakarna. Pokud ma neco ssh, tak to umi urcite pouzivat i klice. Mame switche HP ProCurve s ssh a umoznuji take vlozit ssh klice. Naopak, ssh klice je lepsi pouzivat, protoze se tak daji lepe regulovat prava - stejny login muze byt pristupny ruznym uzivatelum pres klice a lze pak jednotlive uzivatele zakazovat a povolovat pouze smazanim/pridanim klice. Navic klice mohou uzivatel sifrovat jedinym silnym heslem, takze odpada nutnost znalost nekolika ruznych slabych hesel a pamatovani si, na kterych server jsou ktere.

    Klice jsou obvykle v sshd zapnute.
    29.11.2010 10:35 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neinteraktivni zadani hesla ssh klientovi
    Dobrá věc. Pro hnidopichy bych ukázal příklad, kdy uvedený postup má smysl. Vyvíjíme nějaká embedded zařízení, vývojový tým má pár kousků na hraní a často se potřebujeme přihlásit na zařízení, pustit pár příkazů a zase se odhlásit, dá se to pěkně naskriptovat. Vše v důvěryhodné síti, ale klíč si na zařízení prostě nepřidám. Na Windows jsem k tomu našel program plink (z dílny Putty).

    Neví někdo o něčem podobném pro Windows a telnet? Zrovna plink to má nějak domotané a při telnetu to nebere z commandliny skoro nic, snad ani username. Potřeboval bych něco ve stylu: nejakytelnet -l username -p password - c commands.
    30.11.2010 19:21 platYpus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neinteraktivni zadani hesla ssh klientovi
    Kermit95
    30.11.2010 13:21 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neinteraktivni zadani hesla ssh klientovi
    Proč vlastně nefunguje normálně echo 'heslo' | ssh ...? Zkoušel jsem to a překvapilo mě, že to nejde.
    pavlix avatar 30.11.2010 17:10 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neinteraktivni zadani hesla ssh klientovi
    Proč vlastně nefunguje normálně echo 'heslo' | ssh ...? Zkoušel jsem to a překvapilo mě, že to nejde.
    Protože tvůrci OpenSSH mají určitý názor na to, co by uživatel měl a neměl dělat. A tento svůj názor prosazují zablokováním určitých možností (například této) a naopak poskytnutím bezpečnějších alternativ (například přihlašování pomocí klíčů a SSH agenta).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    30.11.2010 23:52 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neinteraktivni zadani hesla ssh klientovi
    No, já vím, že to není bezpečné. Chtěl jsem to použít na ssh v bezpečné LAN za NATem, jen pro sebe, takže to zrovna vůbec nevadilo. Jinak s tím souhlasím, tyhle aplikace by měly být nekompromisní a nespoléhat se na to, že uživatel ví, co dělá (tady platí víc ještě než jinde, že tomu běžný uživatel nerozumí - nejde jen o to, aby to fungovalo, ale aby to fungovalo bezpečně, a v tom se i mistr snadno utne).
    pavlix avatar 1.12.2010 06:17 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neinteraktivni zadani hesla ssh klientovi
    Odpovídal jsem na otázku :).
    Chtěl jsem to použít na ssh v bezpečné LAN za NATem, jen pro sebe, takže to zrovna vůbec nevadilo.
    V takovém případě bych nehledal bezpečné řešení, ale jednoduché řešení. Co je zajímavé, tak nejjednodušší řešení je ale stejně použít SSH klíče (třeba bez passphrase). Vygenerováno je hned a na heslo už se to pak neptá.
    Jinak s tím souhlasím, tyhle aplikace by měly být nekompromisní a nespoléhat se na to, že uživatel ví, co dělá (tady platí víc ještě než jinde, že tomu běžný uživatel nerozumí - nejde jen o to, aby to fungovalo, ale aby to fungovalo bezpečně, a v tom se i mistr snadno utne).
    Tady je zajímavý úkaz, že když se člověk chová tak, aby si nekomplikoval život, tak výjimečně dostane určitou úroveň bezpečnosti v podstatě zadarmo.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    1.12.2010 21:00 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neinteraktivni zadani hesla ssh klientovi
    V takovém případě bych nehledal bezpečné řešení, ale jednoduché řešení. Co je zajímavé, tak nejjednodušší řešení je ale stejně použít SSH klíče (třeba bez passphrase). Vygenerováno je hned a na heslo už se to pak neptá.
    To jsem taky udělal, potom co jsem zjistil, že tím nebezpečným způsobem to nejde.
    pavlix avatar 1.12.2010 22:00 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neinteraktivni zadani hesla ssh klientovi
    Takže se jim povedlo tě konvertovat :). Tomu říkám úspěch.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.