abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 16:44 | IT novinky

    Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:22 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 01:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 19:55 | IT novinky

    Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 13:44 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 12:55 | Zajímavý software

    Společnost Kaspersky vydala svůj bezplatný Virus Removal Tool (KVRT) také pro Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    4.6. 12:33 | Nová verze

    Grafický editor dokumentů LyX, založený na TeXu, byl vydán ve verzi 2.4.0 shrnující změny za šest let vývoje. Novinky zahrnují podporu Unicode jako výchozí, export do ePub či DocBook 5 a velké množství vylepšení uživatelského rozhraní a prvků editoru samotného (např. rovnic, tabulek, citací).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 1
    4.6. 12:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 7.0 LTS open source monitorovacího systému Zabbix (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení na webu, v poznámkách k vydání a v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník

    Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!

    15.12.2013 07:53 | Přečteno: 2749× | Dovednosti Dnes a Zítra | Výběrový blog | poslední úprava: 17.12.2013 13:36

    Zdravím, tak se nám zase skoro sešel rok s rokem. Je tu zase čas vánoc a mnoho rodičů řeší zda už pořídit dítěti jako dárek tablet. Jaký a v jakém věku dítěte to udělat, příznivé ceny roku 2013 i masáž prodejců tomu dnes jen nahrávají. Dát či nedát? A jak potom ?

    Viz třeba příspěvek Honzy na rootu Tablet pro předškoláka? Ano, ale…

    Takových článků je teď na netu (obzvláště před vánoci sousta), já však hledám články z jiného soudku, pro rodiče co již tablet dítěti daly a řeší víc než výběr těch správných aplikací. Třeba Trochu nekorektní rádce při výběru tabletů pro začátečníky

    Tablet či interaktivní hračky propojené s počítačem budou skutečným hitem letošních vánoc.

    Není sporu o tom, že nastupující generace dětí bude zcela jistě digitální.

    Pokud dáme dítěti tablet, můžeme se snažit striktně kontrolovat co tam dělá a jak dlouho to děla. To ale moc pozitivně předškolní dítě nestimuluje a začíná se mluvit se o syndromu Zákazu (BAN syndrom). Dítě totiž rychle považuje tablet za svůj a chce si s ním hrát kdykoliv stejně jako s ostatními hračkami, dítě na zákaz reaguje prostě vzdorem a trucem.

    Já osobně také nejsem zastáncem tabletu jako odměny nebo podobných přístupů přenesených slepě z doby pasivní televize.

    Přesto i mně tento problém pálí. Mám konstruktérsky nadanou holku 6 let a zvídavého kluka 4 roka.

    Poslední půl rok se snažíme (ve skupině dalších otců od IT jako já) nalézt způsoby jak by se dalo využít základů, jenž se naučí děti na tabletech k jejich motivování Stavění je Umění. Hrát si se stavebnicemi, zpočátku s kostičkami a později s nastupujícím Tech Arts (kombinaci technologie a umění) = můžeme to mu říkat pracovně i zábavná robotika, využívající mnoho multi-oborových přesahů.

    Je to praktické vyústění mé starší glosy Děti (ne)zručné, kterou jste ti komentovaly na ABClinuxu před rokem Přichází už DYSartificia – Děti Nezručné ?

    Takže pokud máte doma dítě s tabletem i stavebnici, je teď pravý čas koupit si sadu rolniček (jenž jsou u nás symbolem vánoc a právě nyní seženete skutečně zvonící hezké levné lehké plechové rolničky ve velikostech 8mm do 80mm) a postavit si spolu zvoničku. Přidejte pak ten projekt k nám na FB linkem do podobneho Jednoduchá věžička s rolničkou)

    Jsme z Prahy, ale vím že i u ve vašem okolí jsou zajímavé projety, na které hledáme spojení.

    Plus máte li doma neužité Arduino či senzory nebo stavebnici za symbolickou cenu, dejte mi vědět. Chceme udělat pár TechArts demo projektů.

    PS: U nás se každý i jednotlivý lajk na facebooku se počítá, pomáhá nám vyjednávat se sponzory. Stavebnice jsou v Čechách (ale i celé EU) krutě předražené a pro nás projekt potřebujeme vždy několik velkých školových balení

    Přeji příjemnou předvánoční pohodu

    Ruda        

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    15.12.2013 08:10 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    dobrú knižku s vkusnými ilustráciami (teda nie tie gýče, č predávajú kde-kade po supermarketoch)
    15.12.2013 08:52 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    15.12.2013 09:42 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Motivácia bez podnetu nebude. Čo nepoznám, nebudem vnímať, ako by to tam ani nebolo. Deti netreba k ničomu nútiť, len im ponúknuť ten podnet. Najlepšie fungujú vzory. Ale ono je to dnes ťažké, keď otcovia v poole ťažia kryptomenu, mamy kecajú s kamoškami na facebooku o trendoch na zimu 2014, babka s dedkom nakupujú výhodne cez internet a knižky sú len na dekoráciu interiéru (pozor, nadsázka - ale malá:)). Knižka vyžaduje námahu, hlbšie, dlhšie sústredenie, necháva väčší priestor pre predstavivosť.
    15.12.2013 09:45 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Myslim, ze osoby tezici kryptomenu z pravidla otcove opravdu nebudou.
    15.12.2013 09:55 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    K dyslexii a ostatným poruchám učenia... moja skúsenosť s tzv. integrovanými žiakmi s takouto diagnostikovanou poruchou sú, že na rozdiel od mnohých neitegrovaných čítajú či píšu bez problémov, zatiaľčo mnohí ďalší, zanedbaní, v 15-16 nevedia plynulo čítať, nedokážu si zapamätať vetu a ak si ju majú zapísať, treba im ju opakovať slovo po slove, nerozumejú ani mnohým slovám z bežnej slovnej zásoby... a vôbec nevedia, čo si prečítali, ak a im to už podarí. A to po absolvovaní ZŠ.
    15.12.2013 09:59 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Jo, protože se víc snaží :-)
    15.12.2013 10:13 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    ďakujem za podnet, priviedli ste ma na jeden zaujímavý nápad, už som ho poslala kolegyni
    15.12.2013 11:24 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Storytelling v tomto pojetí je důležitý, škoda jen, že se na něj koukáme teď koukáme z pohledu prostého čtení a psaní.

    Přicházející generace digitálních dětí bude více vizuální, chce to je nějak naučit i komunikovat vizuálně :-), to je pěstovat http://en.wikipedia.org/wiki/Visual_literacy

    15.12.2013 11:48 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Původně odpověď pro komentář p.z. v 09:42
    Knižka vyžaduje námahu, hlbšie, dlhšie sústredenie, necháva väčší priestor pre predstavivosť.
    Ten prostor pro představivost čtenáře je dost podmíněn námahou a soustředěním spisovatele a možnostmi jazyka, ve kterém píše a média, které mu jisté věci dovoluje a jiným naopak brání.

    Nedávno jsem na webu objevil obrázkový seriál Pod paprsky Zářícího, který vycházel v abíčku. Části se dají najít na web archivu - http://web.archive.org/web/*/http://www.iabc.cz/pages/komiks_nabidka.html). Když srovnáte obsah seriálu s tím, co se praví v odkazovaných článcích o vyprávění (a možná visual literacy), nepřijde vám, že dokázal vměstnat na velmi malý prostor tolik důležitých věcí? To by se podle mně mělo cenit nejvíce.

    Nicméně, k tomu seriálu patřilo i to, že se každý měsíc muselo trpělivě čekat na další díl, což čtenáře udržovalo v napětí, jak hrdinové danou překážku překonají (a některé v zamyšlení, jak ji asi překonají). To už při čtení na webu nebo souborného vydání moc nejde (papír alespoň zůstává pořád při ruce).

    V blogu byly zmíněny tablety - je dostupný i pro ně, spolu s autorskými komentáři, takže možná něco zajímavého pro budoucí vypravěče.
    15.12.2013 12:04 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Ještě bych zdůraznil v odpovědi na visual literacy - není zarážející, že s tím z UK přicházejí s jistotou prakticky až v dnešní době (soudě podle wiki), ale autoři seriálu do toho neváhali jít už tehdy? Možná není zas tak nutné až tolik studovat, jako se spíše vcítit.
    15.12.2013 12:38 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    nie že by som komiks úplne zaznávala... páči sa mi ten český nápad spracovať české dejiny v podobe komiksu:)(okrajovo: Slováci majú taký kvázi komiksový dejepis tiež, kúpila som si ho a hneď som sa nasrala:), lebo som zistila, že ho vydali tí zástancovia "starých Slovákov" a "kráľa Svätopluka":))

    ale nemyslím si, že komiks, seriál(a fantasy)je to jediné a pravé orechové... pripadá mi to nejako takto...také krízové riešenie
    15.12.2013 14:03 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Zrovna u tohoto seriálu (seriálu, ne komiksu, nepřijde mi komický, jako spíš dobrodružný) mi přijde, že jde ztvárnění ruku v ruce s obsahem. Tady se IMHO jenom psané slovo moc nehodí (i když původně byl začátek seriálu povídka).

    Problém bych viděl v tom, že spíše hrozí, že se s dalšími pokračováními dílo zkazí (někteří tvrdí, že to začalo skřípat už u Kruana a Bohyně). U uzavřených děl zase hrozí "znesvěcení" adaptacemi, které dodají jen líbivý obsah a původní myšlenku zatemní.

    Nejlepší je, když navazující dílo nejde tupě po stavbě původního, ale umožní prostředky daného média ztvárnit pohled, který ve zpracování původního díla nebyl možný, přitom však prvotní dílo nezastíní a nenásilně na něj odkazuje, případně ukazuje, že je možné pátrat dál.
    15.12.2013 14:31 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    *na str. z toho druhého odkazu som nič nenašla
    navazující dílo nejde tupě po stavbě původního
    To by ste sa divili, ako a malé deti dokážu interaktívne zúčastniť na spracovaní pôvodného diela:)... Škoda, že som neplánovala byť učiteľka, dnes by ma bavilo asi so škôlkármi alebo deťmi na prvom stupni, pretože oni majú ešte hlavičky otvorené. Úplne ideálne boli na to tie malotriedky v odľahlých dedinách, ktoré sa bohužiaľ v rámci racionalizácie rušili. Možno je to cesta pre nejaké mladé komunity, ktoré sa rozhodnú pre alternatívny spôsob života niekde vo vymretých obciach:)a zabezpečia si v nich svojpomocne také vyučovanie pre svoje deti. K tým (medzi)národným projektom na podporu toho a onoho som skeptická. Kým sa dobrá myšlienka dostane ku koncovému adresátovi, je na nepoznanie:) a ostane väčšinou len tá formálna čiarka za splnenou úlohou (ktorá je dôležitá, lebo sa stane kritériom na "hodnotenie kvality" VaV). Niektorí ľudia si na tom vybudujú kariéru, budú školiť množstvo ďalších "odborníkov" ale už zajtra niekto príde s ešte modernejšou inováciou (i keď okecá len to, čo tu už bolo):)...
    15.12.2013 16:33 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    *na str. z toho druhého odkazu som nič nenašla
    To musím napravit. Neručím ale za všechny stránky seriálu:
    Příhody malého boha
    Příchod bohů
    Kruanova dobrodružství
    To by ste sa divili, ako a malé deti dokážu interaktívne zúčastniť na spracovaní pôvodného diela:)...
    Neříkám že ne :).
    Škoda, že som neplánovala byť učiteľka, dnes by ma bavilo asi so škôlkármi alebo deťmi na prvom stupni, pretože oni majú ešte hlavičky otvorené. Úplne ideálne boli na to tie malotriedky v odľahlých dedinách, ktoré sa bohužiaľ v rámci racionalizácie rušili. Možno je to cesta pre nejaké mladé komunity, ktoré sa rozhodnú pre alternatívny spôsob života niekde vo vymretých obciach:)a zabezpečia si v nich svojpomocne také vyučovanie pre svoje deti.
    Uff, nedovolím si soudit.
    K tým (medzi)národným projektom na podporu toho a onoho som skeptická. Kým sa dobrá myšlienka dostane ku koncovému adresátovi, je na nepoznanie:) a ostane väčšinou len tá formálna čiarka za splnenou úlohou (ktorá je dôležitá, lebo sa stane kritériom na "hodnotenie kvality" VaV).
    Ztraceno v překladu :-(
    15.12.2013 18:24 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Ztraceno v překladu
    K (mezi)národním projektům na podporu toho či onoho jsem skeptická. Dokud se dobrá myšlenka dostane k cílovému adresátu, změní se na nepoznání a zůstane většinou jen ta formální fajfka za splneným úkolem (který je důležitý, neboť se stane kritériem na "hodnocení" kvality výchovy a vzdělávání:)
    stručne a jasne: neverím v úspešnú realizáciu projektov na inovácie a zefektívnenie vzdelávania, ich realizácia sa nakoniec zvrhne vždy na formalizmus :)

    16.12.2013 20:47 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Jéé. Příhody Malého boha (Pod paprsky zářícího) jsem hltal někdy na základní škole v první polovině 70 let. :-)
    gtz avatar 16.12.2013 21:03 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Taky jsi obcházel trafiky zda již došlo další číslo ABC?
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    16.12.2013 21:05 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Měl jsem předplatné. :-)
    gtz avatar 16.12.2013 21:41 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    u nás to šlo pouze na cel rok a nešlo začít, tak jsem rok sháněl a nakonec se vždy vše podařilo a další rok bylo již taky předplatné.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    15.12.2013 22:37 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    (někteří tvrdí, že to začalo skřípat už u Kruana a Bohyně).
    Jenom si nejsem jistý, co to mohlo být...
    20.12.2013 08:44 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    *tak som sa teraz pred vianocami(neumyté okná:)) pozrela na ten sci-fi komiks a zároveň som našla toto http://www.csfd.cz/film/261571-kruanova-dobrodruzstvi/diskuze/... pobavil diskusný príspevok: "Problém je, že tam zlo (hlavní robot) sídlí na Americkém kontinentu a brání se Evropa, centrum pochopitelně v místě Prahy, ale výslovně se tam jmenuje Moskva. To nemůže projít...":))

    scifi až tak nemusím ( a tiež v tom my nemáme takú tradíciu), ale tá konfrontácia sveta technológií a ľudí na úrovni praveku by ma asi bavila tiež:)
    20.12.2013 12:03 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Je zcela jasne, ze Pod paprsky Zariciho byla komunisticka propaganda.. Slo samozrejme o to, vysvetlit lidem (hlavne detem), ze nabozenstvi je pitomost, a ze v boha muzou verit jenom nejake ty primitivni kmeny, nikoli vsak socialisticky (nebo lepe komunisticky, ktery na tu planetu prileti z nasi vzdalene budoucnosti) clovek.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    gtz avatar 20.12.2013 12:29 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    ano a co nám náboženství přináší? MonstrProcesy, upalování čarodejnic, odpustky, chlípnosti a ostatní věci. Aneb káži, že piju vodu a zatím glgám víno a .....

    Tehdy zde nic jiného nebylo, v minulosti se objevil John Carter a po něm dlouho už nic.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Fluttershy, yay! avatar 20.12.2013 12:38 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    ano a co nám náboženství přináší? MonstrProcesy, upalování čarodejnic, odpustky, chlípnosti a ostatní věci. Aneb káži, že piju vodu a zatím glgám víno a .....

    Náboženství není nutně jenom církev. O víře nemluvě.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    20.12.2013 16:10 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Přesně tak. Bohužel spousta lidí je schopna provozovat náboženství a/nebo být členy církve zcela bez jakékoli víry.
    gtz avatar 20.12.2013 16:54 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    členy církve zcela bez jakékoli víry.
    Stačí když onoho člověka jehovisté přesvědčí a jde cokoliv, a pokud někdo provozuje náboženství bez víry tak jen pro vlastní zisk.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    20.12.2013 14:02 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    gtz, na príklade vašich obľúbených Rómov, by som sa chcela zastať viery, aj keď som sama príklad pochybovača:)

    Tam, kde pôsobia kňazi v osadách (a už aj rómski) a kde sa z Rómov, ktorí boli vždy vlažní ku kresťanstvu a pod kožu si ho v skutočnosti nepúšťali, stali veriaci, je vidieť pokrok - myslím, že niečo podobné sa podarilo muslimom v černošských komunitách. Rastie tam o.i. aj záujem o vzdelanie. V tom morálnom marazme, do ktorých sa dostali Rómovia usadení za okrajom spol. v tých naozaj apokalyptických podmienkach od sveta odrezaných osád, im viera dáva nádej, teda perspektívu a to je motivácia, aby zmenili svoj spôsob života a snažili sa dostať nielen z tej duchovnej biedy svoje potomstvo(fet, alkohol,prežívanie zo dňa na deň....). Farár a miestny úžerník... kto je lepší duchovnbý vodca?
    gtz avatar 20.12.2013 17:01 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    No o afrických zemích a o čistkách proti křesťanům, muslimům bych nerad mluvil ... to je příklad toho co by náboženství dělat nemělo.

    A zapomínáte na to, že v rámci náboženství se vedly a vedou války, které přináší pouze a pouze oběti nic jiného.

    V roce 1990 si pamatuji jak jeden kněž propuštěný po amnestii si cosi dovoloval k jedné dceři (12-tka) no a tehdy žádná policie, žádné soudy, dostal pořádně na budku s tím, že každý den bude dostávat stejnou sodu pokud neodejde. A do týdne byl pryč.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    20.12.2013 17:55 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Kamarát(dnes archivár:) koncom socializmu šiel študovať teológiu (katolík). Je veriaci, ale nie nejako bigotne, žiaden nábož. fanatik a nemá k cirkvi ako k inštitúcii nekritický vzťah, jemne povedané:). Na tú teológiu sa prihlásil zo vzdoru(už ako stredoškoláka ho kvôli akýmsi "nelegálnym" náboženským seansám vypočúvala ŠTB) a vydržal tam ani nie dva semestre, čo som vzhľadom na jeho odpor k autoritám tušila dopredu:). Z jeho dojmov zo spolužiakov na tej teológii som si zapamätala, že len zlomok bol nejako hlboko presvedčený, že to povolanie duchovného pastiera je jeho poslanie a chcelo sa preň obetovať. Šlo skôr o synov z východoslovenských rodín (také katol. regióny sú ešte tie na severe Sl.), ktorí a chceli stať farármi z prestížnych dôvodov, lebo tam ešte stále fungovalo, že farár je väčšia autorita ako predseda NV, predseda družstva či papaláš z OV KSS. A do kostola a na faru sa nosili obetné dary, takže pán farár mal vysoký životný štandard.

    Na druhej strane, je niekoľko duchovných, ktorých pokladám za najväčšie súčasné osobnosti ( Srholec, Daniel Pastirčák ,Róbert Bezák alebo váš Tomáš Halík.
    20.12.2013 17:58 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Osobnosti které lžou, vymývají mozky a jsou proti lidským právům a svobodám. Žádný církevní hodnostář si nezaslouží kapku respektu od nikoho a křesťané jsou banda nepřemýšlejících ovcí.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    20.12.2013 18:35 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Osobnosti které lžou, vymývají mozky a jsou proti lidským právům a svobodám. Žádný církevní hodnostář si nezaslouží kapku respektu od nikoho a křesťané jsou banda nepřemýšlejících ovcí
    Po takom komentári k tým osobnostiam, ktoré som spomenula by ma zaujímalo, na základe čoho si myslíte, že si utvárate postoje, ktoré proklamujete. Ak má ísť o objektívny názor, vyžadovalo by to trocha sa zaujímať o fakty a mať nejakú skúsenosť s tými konkrétnymi ľuďmi, poznať ich činy, ich správanie. Ak však máte sklon vytvárať si a vyslovovať povrchné a jednostranné súdy, nepodložené žiadnym poznaním a rozumnými argumentami, len na základe nejakých povrchných stereotypov šírených medzi nepremýšľajúcimi ovcami, bude asi zbytočné vám ich vyvracať.
    20.12.2013 18:40 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Však znám jejich činy a chování, aspoň v případě Halíka. Proto říkám co říkám.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    20.12.2013 19:11 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Ty máš něco negativního na Halíka?

    (Ptám se čistě ze zvědavosti, nejsem proti němu ani pro něj zaujatý)
    20.12.2013 19:13 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Snaží se vymývat lidem mozky bohy a jinými nesmysly.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    20.12.2013 20:15 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Odhliadnuc od ich presvedčenia o podstate sveta, , vierovyznania, názorov, ktoré majú právo vysloviť a zdieľať s rovnako zmýšľajúcimi (hovorili ste o ľudských právach), na základe čoho môžete prehlásiť, že sú bezcharakterní klamári, ktorých nízkym cieľom je vymývať ľuďom mozgy, aby z nich robili nepremýšľajúce ovce? Aj keď majú iný svetonázor, môžu byť s tým ako žijú a konajú vzorom pre ostatných, nepodnecujú nenávisť, neznášanlivosť medzi ľuďmi, nehľadajú, čo by ich malo rozdeliť, ale práve naopak...
    20.12.2013 20:22 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Na základě toho co už jsem řekl. Ty lidi šíří bludy, nikoli světonázor, a nevěřím, že jim sami upřímně věří.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    20.12.2013 22:02 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Vy neveríte, že veria... To, že je viera v Boha pre vás (a pre mňa tiež) nepochopiteľná, ešte nie je dôkaz, že sú to pokrytci, a to, ako sa správajú, aké zaujímajú postoje a ako si za nimi dlhodobo stoja, tomu ani nenasvedčuje. Všetci, ktorých som menovala, sú predovšetkým hlboko premýšľajúci ľudia, pán Srholec síce hovorí ľudovou rečou a príliš nefilozofuje, ale je to veľmi múdry človek a vie bezpečne rozoznať v každej dobe a za každých okolností rozdiel medzi dobrom a zlom (to ste si mohli všimnúť aj na základe jeho životopisu z odkazu).

    Človek, ktorý v niečo pevne verí je oveľa odolnejší...dáva mu to istotu, smer, zmysel... Dnes je doba bez viery a bez nejakých vyšších ideálov. Možno preto sa cítia ľudia takí osamotení, nešťastní a zmätení.

    20.12.2013 22:07 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Samá prázdná slova. Dokud bohy někdo neobjeví a nezdokumentuje, tak nemá smysl se o nich bavit. Křesťané o nich, a taky o mluvících hadech, mluví jako o hotové věci. Jsou to podvodníci stejně jako prodejci zázračných vysavačů.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    20.12.2013 22:20 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Říká ti něco pojem hypotéza?
    gtz avatar 20.12.2013 22:51 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Na co si můžu šáhnout tomu věřím.

    neberu někomu, že věří v to co nikdy nebude, nikdy nebylo.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    20.12.2013 23:17 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Né asi, ty vado...
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    20.12.2013 23:59 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    mluvící hadi:-)...

    myslím, že to tí niektorí veriaci neberú až tak doslova
    gtz avatar 20.12.2013 22:58 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    No SKK, ale kdo je to ta osoba vyskytující se pod mnohy slovy ve všech náboženstvích?

    Blud, přelud, mystická osoba která nikdy nebude, nikdy nebyla. Je to něco jako kdybych byl alergik (jsem nesmím mléko) řekl bych si bůh mne před tím ochrání a něco bych snědl a stejně bych měl sračku. I kdybych věřil, že se nepo.. tak bych se stejně posral.

    Omlouvám se za ty sprostá slova, ale bez nich to není ono.

    Ve jménu té osoby bylo vedeno (a bude vedeno) tolik a tolik válek, že nějaký Stalin, Hitler jsou proti nim jen malí a ubozí břídilové.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    20.12.2013 23:54 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    kdo je to ta osoba vyskytující se pod mnohy slovy ve všech náboženstvích
    A je TO osoba? :-)

    Uctievači prirodzeného práva na osobné vlastníctvo zbožťujú voľný trh a v mene svojho svätého práva na majetok by viedli sväté krvavé vojny jeden proti druhému:)... Technokrati zas slepo uctievajú technologický pokrok, veria v jeho samospasiteľnosť a tiež si myslia, že sú vyvolení vládnuť svetu. Voliči nášho Smeru veria, že je to sociálna demokracia a Kotlebu zas, že spasí národ pred rómskou hrozbou... Ľudia sú náchylní veriť kdejakým bludom a v mene svojej slepej viery upaľovať kacírov, ktorí nezdieľajú ich vieru.
    gtz avatar 21.12.2013 00:12 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Když je "TO" tak nikdo neví co "TO" je. A když je "TO" tak to nikdy nebylo, nikdy nebude.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    21.12.2013 00:57 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Vy a ani ja a ani najlepší kozmológovia zrejme nikdy neodhalia počiatočné podmienky pri vzniku vesmíru, princíp, ktorý ich riadil... takže tak:). Ale je zaujímavé, že tými istými princípmi sa riadi každá vec vo vesmíre a že ich človek zbadá občas aj v sebe. A možno tomu tí veriaci hovoria Boh. My neveriaci sa držíme príslovia, že lepší vrabec v hrsti ako holub na streche. Tak sa držíme zubami nechtami toho viditeľného. A mne sa ešte prudko zhoršuje zrak, takže vidím figu borovú:):-).

    Majte sa. Decká už snáď dopozerali tých Sopranovcov, je ticho (výborný seriál!). Tak DN:).
    21.12.2013 00:11 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    sprostá slova
    ja ich viem používať tiež, keď to sadne ako riť na šerbeľ ;-)
    22.12.2013 18:55 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    lol geek alergicky na laktozu prednasi o smyslu viry v boha. Valky vedou vzdy lide proti sobe. Buh, at jej vnimame jakkoli, za valky a dalsi veci opravdu nemuze.
    gtz avatar 22.12.2013 21:10 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Války jsou vedeny v ménu božím, nebo v rámci nějakých dalších čistek. Netřeba chodit daleko, že, stačí se podívat na konflikt v bývalé SFRJ.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    22.12.2013 22:44 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Na vojnu je dobrá akákoľvek zámienka, ale v skutočnosti ide o bohatstvo a moc, buď si ich bránite pred tými, čo vám ju chcú vziať, alebo si ju chcete uzurpovať vy. Ak nezjednotíte svojich ľudí pod zástavou nejakého náboženstva, národa, tak môžete vyskúšať futbalový klub alebo politickú doktrínu či stranu - veď sa pozrite na you tube, ako sa tam medzi sebou hasia len pre silné povahy:-)

    *Rytmus proti Ivanovi Táslerovi z IMT Smile
    gtz avatar 23.12.2013 01:15 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Války jsou vedeny pro uspokojení něčeho ... 30-leté války, Husité, Křižácké tažení, Templáři apod. Nesnášenlivost mezi zeměmi dělá také své např. Izrael vůči zbytku muslimského světa.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    23.12.2013 08:33 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    ríša proti ríši, grécko - perzské vojny, macedónske ťaženie proti Perzii, vojny Peržanov (Partov) s Rimanmi a Byzantíncami(zoroastrickí Partovia v predislamskej dobe judaizmus rešpektovali a prenasledovanie kresťanov bolo výrazom protirímskeho odporu), po dobytí Perzie Arabmi a jej islamizácii pod boj pokračuje...a ako vidíme, tak aj Byzantínci (Putin) a dediči Západorímskej ríše (EU) pokračujú v mocenských sporoch. A my sme len niečo ako Limes Romanus:).... priekopa medzi dvoma mocnosťami:)
    20.12.2013 22:17 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Snaží se vymývat lidem mozky bohy a jinými nesmysly.
    Jaký máš názor na náboženství vim. Měl jsem na mysli něco trochu konkrétnějšího.
    20.12.2013 22:21 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Přijde mi to dost konkrétní.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    20.12.2013 22:59 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Ptal jsem se na něco, co by platilo konkrétně pro Halíka a už ne třeba pro libovolného jiného katolického kněze... No ale to je jedno kašli na to...
    17.12.2013 12:57 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Nedávno jsem na webu objevil obrázkový seriál Pod paprsky Zářícího, který vycházel v abíčku.
    haú ... to už su tak starej, že si pamatuju Příhody malého boha a další díly v první repríze ze speciálu, co vyšel 1985? (hm, opravdu se to už tam jmenovalo "Pod paprsky Zářícího"? - ten název mi nic neříkal, musel jsem si rozkliknout na základě toho, že "Zářícího" mě praštilo přes oči)
    gtz avatar 17.12.2013 14:00 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    to už su tak starej, že si pamatuju Příhody malého boha
    No pár lidí zde si je pamatuje v premiéře, přímo v časpoisu :-)

    Po revoluci vyšly tuším 4 knížky -> Velká kniha komixů kde to bylo všechno dohromady. Ty knížky jsou prakticky nesehnatelné.

    No já pamatuji i komixy z ohníčku Rex Star apod.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    17.12.2013 16:53 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    nojo, to je tak nějak normálka, že oni si to pamatujou ... ale já? - proč já? ... pomoc, za chvíli umřu, hau :-/
    15.12.2013 12:22 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    oni tí didaktici všetko príliš zvedečtia:)

    ... ale myslím, že to robíme intuitívne, alebo snažíme sa(len je to u pomaly dospelých dosť neskoro). Napr. Epos o Gilgamešovi sa dá prerozprávať tak, že sa použije nejaký program na spracovanie obrázkovej inf., použijú sa obrázky archeolog. nálezov z tých čias, ukážky architektúry, sochárstva, dobové vyobrazenia toho príbehu, obrázky tých miest, kde sa to všetko malo odohrať, mapy, knižné ilustrácie, je to zároveň aj výuka dejepisu, dejín umenia, zemepisu, literatúry a aj to cvičenie sa v rozprávanéí príbehov.Ja som napríklad tak urobila niekoľko vecí... kde sa vzalo to či ono... napr. korčule (aktuálne, v zime, keď začala hokejová sezóna:)). Popritom by mali nenápadne zistiť, že sa tu vystriedalo niekoľko historických etáp a že v každej žili ľudia takí istí ako dnes, len trochu inak vyzerali a mali trochu iný spôsob života a predstavy o svete...

    *nezavrhujem technologický pokrok:), totosom prvý raz objavila u muslimov a hneď ma to dostalo
    15.12.2013 12:37 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Oni tí didaktici všetko príliš zvedečtia:)

    A tak strašně oddělí (rozkouskují na tisíce kousků), pak musí učit děti "zaklady matemnatické představivosti", přestože dítě je používá při hraní stále (jako basic concepts).

    Jinak představiost při čtění je trošku odlišná od toho našeho zaměření = aktivní volné tvůrčí konstrukční představivost = Představ si a pak Udělej
    15.12.2013 12:48 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Představ si a pak Udělej
    čo všetko má človiečik chuť si postaviť, keď si prečíta také krásne ilustrované Guliverove cesty
    16.12.2013 01:16 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Přicházející generace digitálních dětí bude více vizuální, chce to je nějak naučit i komunikovat vizuálně :-)
    O tom jsem tu před nějakou dobou psal. A dokonce se mi nedávno podařilo dohledat onen popisovaný článek, je to Why You Tube Matters od Marca Prenskyho. Nejděsivější je, že ta část, která popisuje chmurnou budoucnost čtení a psaní (tj. ta část, ve které varuje čtenáře, kteří jsou s čtením a psaním "svázáni tělem i duší", aby následující odstavce raději přeskočili), byla psaná ještě v době, kdy se "tabletová revoluce" teprve rozbíhala (v roce 2010).

    16.12.2013 01:17 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Já hlava dubová, zapoměl jsem tam vložit ten odkaz na svůj text :-)
    16.12.2013 12:26 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    U veľkej časti digitálnych detí je to bohužiaľ už tak, že nerozumejú ani hovorenej reči:), v bežnom styku a praktickom každodennom živote sa človek obíde s pomerne malou slovnou zásobou a s jednoduchými slovnými obratmi, a čo ma teda dosť zaráža je, že ak aj niekto rozumie a programovaniu(do akej miery posúdiť neviem:)), ešte to zďaleka neznamená, že by porozumel a že by sa dorozumel v normálnom ľudskom jazyku.
    16.12.2013 12:27 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    ... rozumie počítačom a programovaniu opr.
    16.12.2013 04:19 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    dobrú knižku s vkusnými ilustráciami (teda nie tie gýče, č predávajú kde-kade po supermarketoch)
    Doporučuju Velké putování Vlase a Brady, pokud by se to podařilo sehnat. Sakra, na to nikdy nezapomenu, Mistr Skála tehdy fakt zazářil. Pokud chcete esteticky a kulturně působit, moc dobrá volba (mě taky máma vzala na Něco z Alenky, když my bylo tak 9-10 let, za což jsem jí moc vděčný; ale u toho nedám ruku do ohně, že je to pro děti vhodné).
    16.12.2013 16:09 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    na mňa okrem detského vydania Guliverových ciest a mnohých ďalších ilustrovaných knižiek v detstve fascinujúco zapôsobili Burianove obrázky z praveku... okrem toho sme mnohokrát v kine aj v "Pionierskom dome":) videli tento film a odvtedy je pravek moja obľúbená časť dejín ľudstva a nevynechám príležitosť kúpiť si alebo prečítať knižku z hocakého žánru o praveku... kniha môže nenápadne poznačiť dieťa záujmom na celý život
    16.12.2013 18:31 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    No jo, cesta do Pravěku! Ty knížky s obrázky prehistorických tvorů byly tuším za komančů dost populární, mám doma asi tři nebo čtyři :) Po revoluci ale přišel jurskej park a další nové blbosti, tak to v podstatě navždy přebily...
    16.12.2013 18:54 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    jurskej park
    také prirovnanie: niekto niekde na youtube v diskusii napísal, že by Cigánom zakázal syntetizátory... a ja by som zakázala premietať deťom Jurský park a ďalšie holywoodske trháky, kým by neboli navyknuté na kvalitu a imúnne voči tým duchoprázdnym zlátaninám

    16.12.2013 21:50 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Proč Cigánom, když to měl povolený Míša Davidů a Franta Janeček :(
    16.12.2013 23:29 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    lebo:)
    16.12.2013 19:00 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Po revoluci ale přišel jurskej park a další nové blbosti, tak to v podstatě navždy přebily...
    Není pravda, dinousary jsme řešili úplně stejně zapáleně a Cesta do pravěku se dávala na ČT mnohokrát... Jurský park jsem dodnes neviděl, což je ale spíš známka kulturního barbarství :-D
    16.12.2013 21:49 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Nás na J.P. pro jistotu vzali do kina na základce. Ten samej rok jsme tuším byli i na princezně ze mlejna :)
    16.12.2013 16:16 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    15.12.2013 13:13 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!

    Tablet je zariadenie kde je v podstate všetko možne záleži len na aplikácii. Ak Wifi zabudované v tablete nie je problém alebo možhosť ziskavania informácii z aplikácii pre deti. Na stavebnici nie je žiadný sw, len mechanické části ktoré je možné spájať.

    Podľa mňa je podstatné mať čas na dieta a nie mu dávať prostriedky na zábavu aby rodič mal pokoj.

    Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
    15.12.2013 13:44 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Týbláho, takovýho času na vymýšlení ptákovin pro děti bych chtěl mít. Nevím o co moje děti ve výsledku přijdou, ale přijde mi, že víc přírodniny, hudební nástroje a několik nerobotických, zvuky nevydávajících hraček děti nedokážou rozumně zužitkovat.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    15.12.2013 14:55 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Nejsem fanda současného fenoménu Lesních školek, ale jsem zastáncem Hravého Rodičovství (Payfull Parenting). I proto se na fb snažím dát inspiraci týdně Hravý týden (právě vystříhané doděláváme ozdoby na okna). Už dlouho plánuji o hravém rodičovství článek, snad jej dopíšu teď o svátcích.

    15.12.2013 15:02 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Taky nejsem fanda lesních školek, hlavně protože bych za ni nebyl ochoten platit, ale hravého rodičovství typu "tady máš šišku a hraj si", nebo "tady máš starej pařez a pochytej mi všechny zvířata co v něm najdeš". Jinak se samozřejmě účastním všech ostatních dětských aktivit a děti se zas účastní (téměř) všech dospěláckých. Dneska jsem například s 2,5letou dcerou umyl auto.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    15.12.2013 15:06 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Takže Hravý Týden 50/2013 Vánoční zdobení oken Andílci na nebi (Andílci jsou dvoudílní)

    PS: Je to Aktivní Hravé Rodičovství! :-)
    15.12.2013 15:37 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Payfull

    Vestinou gramatiku neresim ale kdyz nekdo napise anglicky termin na ceskem foru a udela v jednom slove dve chyby tak me to zaujme :-D
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    15.12.2013 16:29 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    To dělám pořád , to je součást dyslexie (říká se tomu dysorografie)

    Jinak ale v slangové Angličině varianta Payfull také existuje :-)
    15.12.2013 16:34 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Hmm, tedy PLAYFULL :-)
    15.12.2013 20:25 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    dysortografia:)... vynechávate?...

    ale klídek, pretože s ťažkými nedostatkami znalosti pravopisu sa dnes potýka množstvo ľudí bez dysortografie s vysokoškolskými diplomami, stačí si prejsť diplomovky na internete, strach a hrôza (a nie sú to iba preklepy, vynechané písmenko či skomolenina vzniknutá nedopatrením)
    16.12.2013 08:40 Martin | skóre: 4 | blog: Atilius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Nejsem fanda současného fenoménu Lesních školek

    Proč? Zrovna jednou z náplní lesních školek je volná hra,improvizace a rozvíjení komunikace s dětmi. Mám zkušenost z obou školek - státní i lesní - a i když jsem byl zpočátku dost skeptický, tak teď rozhodně vidím, že státní není lepší -a to jsem vozil holku do opravdu pěkné vesnické školky. Neříkám, že obecně se dobrá školka nenajde, stejně jako špatná lesní, ale to se prostě musí zažít, asi je to ne úplně přenositelná zkušenost.
    Bystroushaak avatar 15.12.2013 14:05 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Není sporu o tom, že nastupující generace dětí bude zcela jistě digitální.
    Tohle se říkalo i o té naší. Nějak pořád nevím, co by to mělo znamenat.
    15.12.2013 14:17 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Nechápu, k čemu je dítěti tablet. Co na něm jako bude dělat?
    15.12.2013 14:45 anonymator | skóre: 3 | blog: anonymator
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Nechápu, k čemu jsou dítěti hračky. Co s nima jako bude dělat?
    15.12.2013 15:16 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Tak snad chápeš, co dělá dítě třeba s Legem ne? Naproti tomu na tabletu nemůžu najít ekvivalent takový činnosti, na tabletu by dítě akorát tak pařilo nějaký angry birds, což imho není vhodný.
    15.12.2013 15:52 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Nepařilo, Angry Birds totiž podváděj (ja je blbec holce koupil, protože na tom ulétávaly její kluci ve školce)
    Jendа avatar 15.12.2013 17:07 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Nedávno jsem navštívil základku, kam jsem chodil, a překvapilo mě, co se za ty 4 roky všechno změnilo. Školku bych asi po 14 letech nepoznal.
    15.12.2013 15:57 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    jeden z mojich synov z rôznych stavebníc lega staval všetko možné, od rakiet po katedrály s obdivuhodnou trpezlivosťou... potom do takej obrovskej rakety nasáčkoval panáčiky z človeče a havaroval:)... a začal odznova

    myslela som si,že bude stavbár alebo architekt, nakoniec sa pragmaticky rozhodol pre matfyz
    15.12.2013 16:33 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Ono to vizuálně prostorové myšlení, jenž nám stavebnice pomáhají rozvíjet, je univerzálnější na jde o víc, než jen o to stavění samo. Bez toho stavění by kluk matfyz tak lehce nedal.

    Proto má projekt podtext:

    Motivační program aktivního rozvíjení Vizuálně Prostorového Myšlení
    AsciiWolf avatar 15.12.2013 17:35 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Naproti tomu na tabletu nemůžu najít ekvivalent takový činnosti
    Co třeba Minecraft? ;-)
    15.12.2013 19:39 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Ano, stavět lze i virtuálně, ale pro menší děti je nutná i ta práce rukama (hands on practice).

    Rozvíjí to motoriku a korodinaci oko-ruka = to je ale blábol, takže lidsky = rozvíjí to manuální obourukou zručnost, takže se pak budou moci později troufnout třeba i na tvůrčí modelařinu.
    Marián Kyral avatar 16.12.2013 08:30 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Dcerkám občas půjčím mobil a kromě Angry birds je hodně baví malování (Color & Draw for kids), Bludiště, Frozen Buble, šachy a kupodivu i Polda :-D

    Tablet neplánujeme. Telefon a desktop myslím stačí. Teď třeba objevily karty, tak jsme celý víkend hráli Prší.
    19.12.2013 07:56 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Když je dítěti 6-8 let a pokud dostane vlastní tablet, můžeme ho efektivněji začít učit, že s časem nad ním má zacházet rozumně, pravě proto že je JEHO a nic mu neuteče :-)
    15.12.2013 15:16 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Nechápu, na co je Linuxářům penis. Co s ním jako budou dělat?
    16.12.2013 10:01 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    ach jo :-( žádná reakce
    gtz avatar 15.12.2013 15:42 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Merkur
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    15.12.2013 15:55 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Bohužel dnešní děti nechtějí šroubovat (nuda = moc práce) :-(

    Navíc jsou pro sdílenou hernu kovové věci nehodné, nejdou levně a rychle vydezinfikovat.

    Ale Mekrur klubu v Plzni velice fandíme !!!
    15.12.2013 16:48 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Ach jo... nuda a práce to je proto, že ty šrouby už nejsou moc vidět, takže jim to přijde zbytečné. Rozhodně ne v takovém množství, aby je to zaujalo a zkusili vytvořit něco nového.

    A dezinfekce - vážně první pomoc při úrazu nestačí?
    15.12.2013 17:23 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Ne dezinfekce té samotné stavebnice.

    kyknos avatar 16.12.2013 19:15 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    dezinfekce stavebnice?

    wtf?
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    15.12.2013 18:13 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    a čo seva? píšu tam, že je vhodná od predškolského veku

    (je tá úzkostlivá sterilnosť pre dieťa tak úplne zdravá?:))
    15.12.2013 19:30 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Seva bohužel na větší věci nedrží dost strukturálně pohromadě.

    Ale teď plánujeme udělat z ní zajímavé překážky pro robory, co se umí vyhýbat překážkám.

    Pokud máte někdo doma krabici SEVY, k nám s ní. Máme teď asi jen 3000 kusů :-)
    15.12.2013 19:35 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    (je tá úzkostlivá sterilnosť pre dieťa tak úplne zdravá?:))

    Jde o to, že pokud pracujeme s cizíma dětma a vozíme stavebnice na hostování, nemůže si dovolit nedezinfikovat, pokud se vyskytne nakažlivá nákaza.

    Doma je to něco jiného, občas je dát do návleku na praní punčoch a šup s nimi do pračky. Obzvláště pokud něco bylo delší postavené dobu vystavené a je to dost zaprášené.
    15.12.2013 23:49 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Sroubovani byl opruz, ale spis proto, ze z toho mel clovek podrene prsty a nebo to bylo v mistech, kam se spatne vkladal klic a sroubovak.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    16.12.2013 21:01 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Jenže mělo to svou pevnost. Dobře si pamatuji, že buldozer udržel tlačit plnou radlici písku, silou 7 letého kluka. nic se neulomilo, vše drželo. Podobně s bagrem nebo s traktorem s vlečkou. Na venkovní hraní ty dnešní stavebnice moc nejsou.
    15.12.2013 17:33 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Merkur v rôzne veľkých vedierkach...Bolo to lacnejšie a prinajmenšom o nič horšie ako lego. (Po mne mali ešte aj takú stavebnicu s ťažkými kockami ako z kameniny a s tými sa hrali tiež radi.)A ešte leteli smetiarske autá a Tatry.:)
    15.12.2013 17:50 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    hm... myslela som asi chevu... toto zas také lacné nie je:)... ale perfektná vec, to by sa dieťa zbláznilo od radosti:)
    18.12.2013 10:21 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Šmejd. Mám toho na skříni kýbl. Zlaté Lego(TM).
    Josef Kufner avatar 15.12.2013 19:17 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Vezmi Merkur a přidej motory ovládané tabletem.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    15.12.2013 19:26 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Ten projekt se jmenuje Merkur Robot, bohužel cena je strašná.

    Navíc pro holky je Merkur moc mechanistický (přece jen je to tvrdý Meccano styl).
    Josef Kufner avatar 15.12.2013 20:12 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Ceník jsem tam neviděl. Když nebudu hledat hotový produkt, ale vemu to po částech, modelářská serva začínají na 150 až 200 Kč, deska, která jich uřídí cca. osm vyjde do tisícovky (je potřeba jen běžné TTL GPIO s PWM, zbytek je v servu). Bude to chtít najít vhodné kousky, které půjde dobře našroubovat na díly Merkuru. Ale celkově to vidím na dva tisíce za rozumnou sadu s několika motory. To na jednu stranu není málo, ale zas to není ani extrémě moc a levnější to asi už nebude. Kolik tam za to chtějí?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    15.12.2013 20:24 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Todle je cena za něco je projekt našeho domácího FURBY nebo malejch projektů

    Když chceš robotiku, potřebuješ k merkuru horu vlastních dílů. Pokud nemáš doma soustružnickou dílnu, nakonec tě bohužel Lego Mindstorm za 10 000 Kc vyjde levněji.
    Josef Kufner avatar 15.12.2013 20:41 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    A ty díly, které se prodávají v kýblích na to nestačí? Drobnou elektroniku, jako například LED světla si můžeš ubastlit za pár korun. Nějakým ložiskům se asi vyhnout nepůjde, ale spousta drobností, na kterých se ta cena nasčítá, už obejít půjde. Například speciální díl na uchycení serva bude zcela jistě nahraditelný docela snadno.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    15.12.2013 21:13 kepr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Chudáci děti :(
    15.12.2013 23:46 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Kdosi tvrdil, ze deti do 6 let by se vubec nemely divat na televizi, a ja s tim souhlasim. Prave zejmena kvuli rozvoji motoriky a 3D vnimani, ktery pri placate obrazovce tezko nastane. S tablety je to, hadam, podobne. Takze ja bych tablet (a asi ani jiny pocitac) malym detem do ruky nedaval.

    A nekdo jiny zase tvrdil, ze ty deti moc honime. At si hraji s cim chteji. Az (po)vyrostou, budou mit dost casu naucit se i to ostatni.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    16.12.2013 08:32 atilius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    A nekdo jiny zase tvrdil, ze ty deti moc honime.

    S tím souhlasím. Často rodiče honí dítě od narození po různých kroužkách a vzdělávacích aktivitách. Samé plavání, angličtiny, honem na tenhle kroužek a támhleten, abychom ten čas nějak efektivně využili a dítě? Nějak se v tom ztrácí...čas na hraní se zredukoval na řízenou aktivitu, protože se jen tak povalovat nebo si hrát po svém je přeci neefektivní. Viděl jsem rodiče, co mají rozplánovanou skoro každou hodinu u čtyřletých dětí, které pak akorát večer příjde domů a padne vyčerpáním do postele se slušným náběhem na syndrom vyhoření.

    At si hraji s cim chteji.

    S tímhle ne úplně souhlasím. Podle mě je potřeba najít rozumnou míru mezi aktivní a pasivní zábavou, ale proč by se občas nemohly podívat na pohádku? Proč si občas nezkusit něco na počítači?

    Az (po)vyrostou, budou mit dost casu naucit se i to ostatni.

    Podle mě je potřeba, aby se nenásilnou formou dovedly k tomu, že si odzkoušejí různé věci a samy si postupně vyberou, co je baví. Pokud tedy není díte "byznys plán", viz někteří rodiče, převážně, co se týče sportu.
    16.12.2013 08:34 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Přikyvuju.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    17.12.2013 14:50 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Proč si občas nezkusit něco bezpečně na počítači?

    I ergonomika je důležitá a není to s ní tak snadné jak se na první pohled může zdát viz komentář: Předškolák na velkém počítači či tabletu a leváctví ?
    Marián Kyral avatar 16.12.2013 08:39 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Ideální nemít doma televizi vůbec. To se na ni pak dívají jen když jsou na víkend u babičky. Pokud to není každý víkend, tak myslím bez problémů :-D
    16.12.2013 20:04 rbc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    +1
    Ona absence televize by hodne pomohla i vetsine dospelych. Alespon na cas se probudit z te hypnozy ;-)
    Grunt avatar 16.12.2013 09:22 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Mám konstruktérsky nadanou holku 6 let
    Jak se tohle v 6 letech pozná? Není to spíš zbožné přání rodičů či jakási iluze? No hlavně ji prosím naučte vařit a prát. Zbytek přijde sám.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    16.12.2013 09:41 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    No hlavně ji prosím naučte vařit a prát.
    už som chcela byť protivnejšia ako zvyčajne, ale zahryzla som si do klávesnice

    16.12.2013 09:43 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    A už nám sem postnete ty vaše sexy fotečky, pěkně prosím...
    16.12.2013 09:46 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    podozrivá pohotovosť:)...chodíte všade spolu?
    16.12.2013 09:48 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Sleduju vás na ábíčku, napsal jsem si Bash script, který mi vždycky pustí romantickou hudbu o nešťastné lásce k milfkám, když napíšete. Dnes v noci se mi zdálo, že se k vám zezadu tulím a v rukou tisknu ty vaše nádherný prsa.
    16.12.2013 09:52 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    rozmýšľala som, či môžeš byť amigapower, ale tren by sa k tak blbému "humoru" snáď neznížil...neviem, či máš scvrknutý len mozoček, bude tam ešte aj iný problém
    16.12.2013 09:56 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    tak to byste se mohla slitovat a v příštím příspěvku poslat fotečky :-P
    16.12.2013 10:21 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    fotečky
    a nedošli ti? už som ti niekam tvoj portrét poslala, ale tieto fotečky sú zbrusu nové a krásne retušované, tak si ich, srdiečko, vyves do profilu, nejaké postaršie tety učiteľky ťa možno použijú
    16.12.2013 10:27 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    tetka, nedělejte si legrando grando a pojďte si se mnou domluvit rande. Ale musí být u nás, na Slovensko já nejedu, je to tam samej cikán a kokot.
    16.12.2013 10:48 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    nauč sa rómsky, druhé kritérium spĺňaš na 100%
    gtz avatar 16.12.2013 20:10 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    pokud chceš sex tak múžeš klidně na E55, tam jich je na výběr celá řada, no když budeš brát to co je tak můžeš klidně do Brna do bronxu. Nedávno jsem tam zastavoval a z nějakého průjezdu na mne houklo mladé stvoření "chceš sex?" :-) No když si budeš chtít vybírat tak neriskuj a běž někam třeba "Moulin Rouge, Lady Marion".
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    16.12.2013 21:11 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    z Brna to nemá ďaleko na Rusovskú cestu, keby mu to v tom brnenskom Bronxe nevyšlo, tam jedna zúfalá poskytovateľka tejto charitatívnej pomoci potrebným oslovila môjho švagra na bicykli s takou ponukou a sestra mala čo robiť, aby sa neudusila a udržala na tom svojom bicykli rovnováhu
    gtz avatar 16.12.2013 22:01 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    nevím, jestli je Wéčko z Brna ale takových divoženek je všude dostatek.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    16.12.2013 22:13 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    to bol len ďalší tip, kde by mohol realizovať svoje erotické sny, keby mu to zlyhalo na tej E55 a vo vami navrhovanom podjazde... predsa len lacnejšie ako ten Moulin Rouge
    gtz avatar 16.12.2013 22:19 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    určitě
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    17.12.2013 17:35 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    vám věřím, vy jste už na E55 učitě šukala a tak to máte z první ruky
    16.12.2013 09:43 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Je to přání rodičů, kteří vidí co chtějí. Ony se děti hrozně rychle učí, ale ještě rychleji zapomínají, kdyby to tak nebylo, máme všude spoustu paleontologů - občas žasnu, jak děti všechny ty dinousary znají a pak bum, po pár letech vůbec nic.
    16.12.2013 11:43 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    :-) ;-)
    Grunt avatar 16.12.2013 12:52 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Je to přání rodičů, kteří vidí co chtějí.
    Též si myslím. V 6.letech by se dítě mělo učit základům morálky (já bych jí pustil první a půlku druhé série MLP:FiM) aby z chudiny nevyrostla úplná kráááá…, zručnosti by se asi měla věnovat až v pozdějším věku. Někdy mi přijde, že dělat z Ajťáků rodiče nebyl úplně ten nejšťastnější nápad.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    16.12.2013 19:01 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    MLP:FiM zní fajn, ono třeba i Telletubies jsou pro děcka super (když už nemají někoho, kdo by se jim dostatečně věnoval), makaj na tom psychologové a probíhá docela kritické zhodnocení, takže to není taková kravina jak se nám může na první pohled znát. Někdy mi přijde, že plození dětí by mělo být na povolení, ajťáci jsou na tom s rodičovskou výchovou - dle zkušeností z mého okolí - docela dobře. Podle mě na zručnost stačí dát dítěti trošku prostoru a nechat ho hrát s čím si bude chtít (často stačí šutr :-D ), sezomotorické znalosti zvládne každý a rychle se dohání. Morálka se učí hlavně nápodobou a tam jsou vzory rodiče (podobně jako u spousty dalších věcí), ale MLP nemůže uškodit, je to fakt skvělý seriál.
    16.12.2013 21:50 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    :))) vraj sú to kultové seriály typické pre krkobrady... fakt som sa zasmiala
    Grunt avatar 17.12.2013 17:50 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Proč někdy mívám pocit, že se za učitelku prostě jen někdo vydává?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    17.12.2013 18:30 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Pretože máš v hlave jednu skostnatenú predstavu skostnatenej obstarožnej učiteľky (je to niečo podobné, ako predstava Slovákov alebo slovenských Cigánov, vytvorená na základe vtipnej epizódky s Ottom Lackovičom a jeho partnerkou Ljubou Škořepovou, pre ktorých sú v scenári vyčlenené 2 krátke šteky, majúce demonštrovať zaostalosť prisťahovalcov z ďalekého temer zauralského Slovenska... alebo ako predstava Slováka na základe toho vášho obľúbeného slovenského blbca Terazky...)
    Grunt avatar 17.12.2013 18:33 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Já, jo? Nebo vy?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    17.12.2013 18:58 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    ja nemám žiadnu šablónu, snažím sa pochopiť (neúspešne), čo máte na tých poníkoch:), keď mne sa priečia už po tej vizuálnej stránke, pričom nevylučujem, že sa môžem mýliť, a možno to má nejaký obsah, ktorý môže prispieť trebárs aj k tomu rozvoju mravného cítenia dieťaťa:)... zároveň si však všímam správanie niektorých jedincov, ktorí to pokladajú za vrchol tvorby vhodnej pre deti a vravím si, že ak toto zdokonalilo ich mravné vlastnosti, tak potom by to bolo lepšie deťom ani neukazovať, aj keby na tom makalo 10 tímov psychológov:)

    ak spomeniem krkobrady, hneď je oheň na streche, ale pri vnucovaní tých "peďákov" a salašov v horách sa ja uraziť nesmiem:)
    17.12.2013 19:18 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    a ak majú byť oba tie dvojitým WC odporúčané seriály také vynikajúce a vtipné, ako jeho "humorné repliky" tak potom si dovolím pochybovať o jeho úsudku, pretože sám je len hlúpy a negustiózny
    16.12.2013 22:48 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Zrucnost se buduje snadno od 3 do 6 let, pak je to uz dost drina :-(
    kyknos avatar 16.12.2013 19:19 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    dítě co zná všechny dinosaury? takové jsme ještě nepotkal... kdyby ano asi bych pro ně měl práci
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    16.12.2013 09:48 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    inak nie zlý nápad to pranie, valcha by mohla popri všetkých tých elektronických hračkách a virtuálnom dolovaní psej meny zaujať aj chlapca... stojí len 90 Kč
    16.12.2013 12:38 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Dítěti kupte pořádnou knížku(pokud už je větší, uvažoval bych také o E-ink čtečce s nějakými el.knihami pro začátek, dá - li se v této podobě dětská literatura sehnat). Nebo tu stavebnici.
    Rozhodně bych nepořizoval tablet. To je jen kravina zpravidla pro tupou konzumaci hovadin. Ať se raději učí pracovat s opravdovým PC.
    16.12.2013 22:50 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Ať se raději učí pracovat s opravdovým PC.

    A mají se učit postaru tahat myš nebo jen po novu mávat rukama ?

    PS: Já učím je raději obé, máme správně velkou myš i LEAP ovladač.
    Josef Kufner avatar 16.12.2013 23:35 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Ať si ho napřed složí ;-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Jendа avatar 17.12.2013 00:17 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Z tranzistorů, nebo alespoň můžou používat základní logická hradla?
    17.12.2013 14:46 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    17.12.2013 19:33 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Klidně ať mávají "po novu" rukama nebo ať patlají po umaštěném skle monitoru. Nakonec přijdou na to, že klávesnice s myší je nejpohodlnější a nejméně bolestný způsob, jak na počítači něco udělat.
    Fluttershy, yay! avatar 18.12.2013 10:28 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Nakonec přijdou na to, že klávesnice s myší je nejpohodlnější a nejméně bolestný způsob, jak na počítači něco udělat.

    Pojďme si povídat o RSI. Minulý týden na cvičení nemohl programovat, jak mě bolely prsty.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    kyknos avatar 18.12.2013 15:12 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    neni nad rsi z matlani po obrazovce tabletu
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Fluttershy, yay! avatar 18.12.2013 15:35 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!

    Děkuji za učebnicovou ukázku argumentačního klamu. Svět ale není černobílý — jsou i jiné způsoby ovládání než gesta/matlání po displeji a klávesnice+myš. Není klávesnice jako klávesnice a ne všechna polohovací zařízení jsou myši.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    kyknos avatar 19.12.2013 01:11 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    ale zajimalo by me, jaky zpusob pouzivas, aby byl z hlediska rsi bezpecny? telepatii?
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Fluttershy, yay! avatar 19.12.2013 07:59 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    To RS je 'repetitive strain', stačí odbourat to 'repetitive'.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    kyknos avatar 19.12.2013 09:47 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    to ano, nejsnáze tak, že dané zařízení nebudeš opakovaně používat
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    21.12.2013 08:28 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Cílem ale není předložit 6letelému dítěti bakalářkou práci na téma ovládání současného a budoucího počítače!

    Jde o to ukázat mu že: 1. je více způsobů ovládání počítače (klávesnice, myš, doteky, vzdušná gesta), proto i ten LEAP 2. že každé to ovládání má svou ergonomii, proto třeba i ta vlastní velikost myši

    PS: V dnešních HCI laboratořích jsou desítky zajímavých konceptů způsobů ovládávání, mne třeba naposledy zaujal koncept použití ultrazvukové matice na simulaci hmatové odezvy do vzdušných gest.

    Ultrazvuk je vůbec v teto oblasti velmi zajímavý, může totiž přinést vzdušná gesta i do velmi malých předmětů, třeba hodinek.
    kyknos avatar 21.12.2013 11:55 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    a co ten hluk z toho? kravina na entou...
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    18.12.2013 15:49 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Abych byl uprimny, spis me boli ruka z toho, ze ten tablet musim drzet.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    Fluttershy, yay! avatar 18.12.2013 17:29 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Na to jsou držáky, příp. posilování.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    18.12.2013 20:21 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Drzak jsem nezkousel, ale prijde mi to v kombinaci s tim dotykovym displejem dost neprakticke. O klavesnici se clovek muze oprit, ale o drzak? Ale kazdemu co jeho jest..

    Jinak doufam, ze ti aspon to posilovani pomuze proti RSI. ;-)
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    18.12.2013 21:12 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Na základě prvního hraní si trochu větším tabletem jsem došel ke stejnému závěru. Jo, velká matlací obrazovka je moc příjemná věc, ale nějak vůbec nevím jak se s tím porovnat. Jestli na to někdy přijdu, tak si takové zařízení určitě pořídím, ale vypadá to, že jsem nenapravitelně srostlý s Thinkpady.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Fluttershy, yay! avatar 18.12.2013 22:20 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    Drzak jsem nezkousel, ale prijde mi to v kombinaci s tim dotykovym displejem dost neprakticke. O klavesnici se clovek muze oprit, ale o drzak? Ale kazdemu co jeho jest..

    Nezkoušel jsem, jenom vím, že to lidi používají a pochvalují si to hlavně na čtení v posteli.

    Jinak doufam, ze ti aspon to posilovani pomuze proti RSI. ;-)

    Chodím s takovým tím mačkacím kolečkem, co s ním chodí horolezci, a mačkám. Silnější prsty se hodí.

    Akorát mně vadí primárně jiná věc, a to krátké pohyby s tvrdým dopadem, tj. občas klikání na myši, vychozené membránovky a vždycky ty nové klávesnice od Apple (mlátit do hliníkové desky, koho by to napadlo). Doufám, že to není artritida.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    21.12.2013 10:34 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!
    23.12.2013 17:09 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet nebo Stavebnici? Dítě přeci potřebuje obé!

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.