Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).
Apple představil (keynote) iPad Pro s čipem Apple M4, předělaný iPad Air ve dvou velikostech a nový Apple Pencil Pro.
Richard Biener oznámil vydání verze 14.1 (14.1.0) kolekce kompilátorů pro různé programovací jazyky GCC (GNU Compiler Collection). Jedná se o první stabilní verzi řady 14. Přehled změn, nových vlastností a oprav a aktualizovaná dokumentace na stránkách projektu. Některé zdrojové kódy, které bylo možné přeložit s předchozími verzemi GCC, bude nutné upravit.
Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2023. Vybráni byli Bruno Haible za dlouhodobé příspěvky a správu knihovny Gnulib, nováček Nick Logozzo za front-end Parabolic pro yt-dlp a tým Mission logiciels libres francouzského státu za nasazování svobodného softwaru do praxe.
Před 10 lety Microsoft dokončil akvizici divize mobilních telefonů společnosti Nokia a pod značkou Microsoft Mobile ji zanedlouho pohřbil.
Fedora 40 release party v Praze proběhne v pátek 17. května od 18:30 v prostorách společnosti Etnetera Core na adrese Jankovcova 1037/49, Praha 7. Součástí bude program kratších přednášek o novinkách ve Fedoře.
Stack Overflow se dohodl s OpenAI o zpřístupnění obsahu Stack Overflow pro vylepšení OpenAI AI modelů.
AlmaLinux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4 (Mastodon, 𝕏). S kódovým názvem Seafoam Ocelot. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.
Před 50 lety, 5. května 1974 v žurnálu IEEE Transactions on Communications, Vint Cerf a Bob Kahn popsali protokol TCP (pdf).
Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 717 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.
Třeba se jen učí na státnice nebo tak něco...Budu v to doufat.
Díky za pochvalu
Skenovat obrázky z časopisu je také pěkná prasárna Máš na to nějaký speciální fígl? Možná by si s tím dokázal z velké části poradit nějaký odšumovací nástroj, jako třeba Noise Ninja.
Nejlepší "odšumovací nástroj" je oko a ruka, i když si někdy trochu málo pomáhám "automatizací", ruční retuš nic nenahradí, výsledek je vždy "nebe a dudy".Souhlas. Abych řekl pravdu, ani žádný odšumovací nástroj neznám (a nemám) :-o
Alé né každý má čas se s tím hodiny piplat, že?Když to má jít do tisku, tak si ten čas prostě najít musíš.
Před časem zde Quetzal sliboval super seriál, jenže jak rychle se vyskytnul, tak rychle se po něm slehla zem. Seriál nikde.Také by mě zajímalo, kam se poděl. Přiznávám, že mi příprava prvního dílu k vydání trvala neúměrně dlouho, ale když už jsem to udělal, tak se autor vytratil. Prozatím tedy máme alespoň (také výborný) seriál GIMP v příkladech.
Podle toho, co psal Martin výše, to vypadá na něco vážnějšího, než že ho to přestalo bavit
Víťův seriál je hezký
Když člověk na tu firmu trochu přitlačí, tak ho mnohdy ve vektorovém formátu vyhrabou. A pokud ne, tak si stejně raději dám tu práci a překreslím ho do vektorů. Většinou se časem ukáže, že to logo bude potřeba i na jiné věci, než jen web. A pak se ta práce rychle vrátí.
Já u nás naštěstí v tomto ohledu řeším jen ten web Pokud jde o to, že ho někde ve vektorech vyhrabou, tak mám pocit, že to často funguje tak, že firma vyrobí zákazníkovi logo, ten (řekněme šéf firmy) si ho třeba nechá dodat i na hlavičkový papír. Pak se podívá na CD, tam nějaký divný soubor s koncovkou AI, který neumí otevřít, a DOC, který si zkopíruje a firma ho používá. Jeho zaměstnanci se k tomu vektorovému logu možná nikdy nedostanou… Vícekrát už jsem totiž slyšel, že ten doc je jediné, co mají.
Ale pro jistotu ještě zopakuji - tento blog nebyl ani o tom, jak správně pracovat s logem, ani o fotografování, ale o GIMPu :)
Když člověk na tu firmu trochu přitlačí, tak ho mnohdy ve vektorovém formátu vyhrabou.
To sice ano, ale pak je to většinou v nativním formátu CorelDraw, což je pro mne ještě o kus horší než ten JPEG… :-(
byly snad jediné 2 krásné Holanďanky - pak jsem zjistil, že jsou to ŠpanělkyAha, tak už to chápu. Vony se všechny rozprchly někde po světě a tady zůstaly jen ty — méně krásný
No nevím, jak moc méně krásné jsou holky v Madridu, ale mám nezapomenutelný zážitek na jedno vystoupení v kostele. Seděly tam tak hezky v řadách za sebou naše holky, pak Rusky a za nimi Holanďanky. Naše holky jsou hezké, Rusky byly jak malované obrázky, nádherná děvčata. No a za nimi Holanďanky… Ten propastný rozdíl se nedá popsat. To se musí vidět
[PhotoME] Verze PhotoME: 0.79R16 (Build 853) [Obecné] Typ: JPEG Velikost: 1 305,7 KB Datum vytvoření: 3.7.2006 10:52 Poslední změna: 26.10.2008 12:14 Výrobce: FUJIFILM (http://www.fujifilm.cz) Typ: FinePix S5600 Software: Digital Camera FinePix S5600 Ver1.00 Rozlišení: 2592 x 1944 px (5 MP, 4:3) Ohnisková vzdálenost: 6.3 mm Clona: F4.5 Expoziční čas: 1/250" ISO: 64/19° Program: Auto Měření expozice: Multi segment Vyvážení bílé: Auto Ostření: Auto Blesk: Blesk nepoužit, auto mod [Obrázek] Processing Software: digiKam-0.9.4 Výrobce: FUJIFILM Typ fotoaparátu: FinePix S5600 Orientace: 90° po směru HR (vlevo/dolů) Rozlišení obrázku na šířku: 72 dpi Rozlišení obrázku na výšku: 72 dpi Jednotka X a Y rozlišení: inch Software: Digital Camera FinePix S5600 Ver1.00 Datum a čas změny souboru: 2006-07-03 10:52:44 Y a C pozice: Po stranách Držitel práv: Exif IFD: 0x0000013D PRINT Image Matching: 0x00000121 [Fotoaparát] Expoziční čas: 1/250" F hodnota: F4.5 Expoziční mod: Normální program Citlivost ISO: 64/19° Exif verze: Version 2.2 Datum a čas vzniku originálních dat: 2006-07-03 10:52:44 Datum a čas generování digitálních dat: 2006-07-03 10:52:44 Určení složek: YCbCr Komprimační mod: 2 bpp Čas závěrky: 8.08 Tv (1/270.6") Clona: 4.3 Av (F4.4) Jas: 8.46 (352.1 fL) Korekce expozice: ±0 EV Max clona objektivu: 3.4 Av (F3.2) Režim měření expozice: Multi segment Zdroj světla: Neznámý Blesk: Blesk nepoužit, auto mod Ohnisková vzdálenost: 6.3 mm Privátní data výrobce: 0x00000363 Podporovaná verze Flashpix: Version 1.0 Barevný prostor: sRGB Šířka: 2592 px Výška: 1944 px Interoperability IFD Pointer: 0x0000049D Horizontální rozlišení senzoru: 4442 ppcm Vertikální rozlišení senzoru: 4442 ppcm Jednotka velikosti senzoru: cm Metoda měření: Jednočipový barevný senzor Zdroj dat: Digitální fotoaparát Typ scény: Přímo pořízený snímek Zpracování obrazu: Normální proces Mód expozice: Automatická expozice Vyvážení bílé: Auto Typ scény: Standard Doostření: Normální Rozsah vzdálenosti objektu: Neznámý [Data výrobce] Version: 1.3.0 Quality: Normal Sharpness: Normal White Balance: Auto Saturation: Normal Flash Mode: Auto Flash Exposure Compensation: 0 Macro: Off Focus Mode: Auto ??? (1022): 1 Focus Pixel: x = 1296, y = 972 Slow Sync: Off Picture Mode: Auto ??? (1032): 1 Auto Bracketing: Off Sequence Number: 0 ??? (1200): 0 Color Mode: Standard Blur Warning: None Focus Warning: Good Exposure Warning: Good Dynamic Range: Standard
Tiskni Sdílej: