Fedora 40 release party v Praze proběhne v pátek 17. května od 18:30 v prostorách společnosti Etnetera Core na adrese Jankovcova 1037/49, Praha 7. Součástí bude program kratších přednášek o novinkách ve Fedoře.
Stack Overflow se dohodl s OpenAI o zpřístupnění obsahu Stack Overflow pro vylepšení OpenAI AI modelů.
AlmaLinux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4 (Mastodon, 𝕏). S kódovým názvem Seafoam Ocelot. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.
Před 50 lety, 5. května 1974 v žurnálu IEEE Transactions on Communications, Vint Cerf a Bob Kahn popsali protokol TCP (pdf).
Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 717 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová stabilní verze 2.10.38 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.
Google zveřejnil seznam 1220 projektů od 195 organizací (Debian, GNU, openSUSE, Linux Foundation, Haiku, Python, …) přijatých do letošního, již dvacátého, Google Summer of Code.
Na základě DMCA požadavku bylo na konci dubna z GitHubu odstraněno 8535 repozitářů se zdrojovými kódy open source emulátoru přenosné herní konzole Nintendo Switch yuzu.
Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.
O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).
Byl jsem dnes na služebce ve Staré Boleslavi. Na cestu jsem se domluvil, že mne vezme "skorokolega" ze Zlína, kterého jsem nikdy dříve neviděl.
Domluvili jsme se, že sjede na Brno - východ a naloží mne 5.30 u Shellky kousek za Zvonařkou. Ráno jsem hupnul do šaliny, která ale zastavila na Maliňáku a ohlásila, že je zablokovaná kolej. Zavolal jsem onomu kolegovi. Říkal, že právě přijíždí k dané benzínce, a že na mne počká. Vyrazil jsem velmi svižným tempem, 5 minut po půl jsem doběhl na benzínku. Rozhlížel jsem se, které auto to může být, když v tom ke mně najelo cca 7místné Mitsubishi. Kouknul jsem dovnitř, vidím řidiče v uniformě, otevřel jsem dveře, pozdravil a celý upocený nastoupil. Odjeli jsme…
Za půl hodiny mi zvoní mobil, který se mi podařilo zvednout během vytahování z batohu:
— „Prosím?“
— „No kde jseš???“
— 8-O
S hrůzou jsem se ujistil na displeji, že mi opravdu volá kolega, v jehož autě jsem měl právě sedět…
No, všechno nakonec dopadlo dobře. Chlapi, ke kterým jsem sednul mne dovezli tam, kam jsem potřeboval, kolega to stihnul také včas. Na školení jsme se potkali a jeli spolu zpátky. Zpáteční cesta byla také zážitek, protože D1. Vzali jsme to přes Hradec, po cestě jsme zjistili, že jedeme na rezervu a široko daleko není jediná benzínka. Snad zázrakem a silou vůle jsme se dopravili až k Hypernově v Hradci, kde jsme natankovali do prakticky úplně prázdné nádrže. Asi půlhodinové zdržení nám přidal pitomec kamioňák, který způsobil mnohakilometrovou kolonu, když stál na frekventované cestě a mohl přitom stát alespoň částečně na chodníku, a také nebyly havárky jen na D1, ale jen třeba mezi Lipůvkou a Brnem byly hned 2, z toho jedna asi 7násobná. Kdo ví, co dnes bylo ve vzduchu…
Tiskni Sdílej:
Ono se nám zdálo, že v tom bytě 2+1 toho zas tak moc není… A potom člověk vozil jedno nacpané auto za druhým, a stále toho neubývalo (teď už se tomu směji, tehdy to bylo ale spíš )
Na druhou stranu, každý den jsme průběžně likvidovali, třídili, balili u Jany, uklízeli to u mne, a večer, až opadnul provoz (který je na té trase opravdu příšerný) tak jsem odvážel další harampádí, zatímco Jana opět balila. Kdybychom to měli odvézt najednou, bylo by to šílené. Jednak nevím kam, nevím do čeho všechno nabalit, potom tohle všechno naskládat do mého stejně prťavého (kompletně vybaveného, nikoliv prázdného) bytu. Už tehdy jsme se shodli na tom, že to bylo lepší vozit postupně, ačkoliv toho bylo mnohem více, než se na začátku zdálo.