abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 18:33 | IT novinky

    Apple představil (keynote) iPad Pro s čipem Apple M4, předělaný iPad Air ve dvou velikostech a nový Apple Pencil Pro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:11 | Nová verze

    Richard Biener oznámil vydání verze 14.1 (14.1.0) kolekce kompilátorů pro různé programovací jazyky GCC (GNU Compiler Collection). Jedná se o první stabilní verzi řady 14. Přehled změn, nových vlastností a oprav a aktualizovaná dokumentace na stránkách projektu. Některé zdrojové kódy, které bylo možné přeložit s předchozími verzemi GCC, bude nutné upravit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | Komunita

    Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2023. Vybráni byli Bruno Haible za dlouhodobé příspěvky a správu knihovny Gnulib, nováček Nick Logozzo za front-end Parabolic pro yt-dlp a tým Mission logiciels libres francouzského státu za nasazování svobodného softwaru do praxe.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    včera 13:11 | IT novinky

    Před 10 lety Microsoft dokončil akvizici divize mobilních telefonů společnosti Nokia a pod značkou Microsoft Mobile ji zanedlouho pohřbil.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    6.5. 21:33 | Komunita

    Fedora 40 release party v Praze proběhne v pátek 17. května od 18:30 v prostorách společnosti Etnetera Core na adrese Jankovcova 1037/49, Praha 7. Součástí bude program kratších přednášek o novinkách ve Fedoře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    6.5. 21:11 | IT novinky

    Stack Overflow se dohodl s OpenAI o zpřístupnění obsahu Stack Overflow pro vylepšení OpenAI AI modelů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    6.5. 17:55 | Nová verze

    AlmaLinux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4 (Mastodon, 𝕏). S kódovým názvem Seafoam Ocelot. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.5. 17:11 | IT novinky

    Před 50 lety, 5. května 1974 v žurnálu IEEE Transactions on Communications, Vint Cerf a Bob Kahn popsali protokol TCP (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.5. 13:44 | Zajímavý článek

    Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 717 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (63%)
     (8%)
     (14%)
     (16%)
    Celkem 133 hlasů
     Komentářů: 9, poslední včera 22:07
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    David Ježek avatar 13.10.2008 20:56 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...
    parádní zápisek. jiank ohledně SD14 a M42 objektivů a tak vůbec ti doporučuju regnout se na oc4u a mrknout, co vše tam psal no-x.
    otula avatar 13.10.2008 21:01 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...
    jj, Jirkovy zápisky jsou výborné, díky němu jsem se začal o M42 objektivy vůbec zajímat.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    David Ježek avatar 13.10.2008 21:02 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...
    áha ... zase nosím dříví do lesa heršvec :-D
    otula avatar 13.10.2008 21:07 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...
    :-) Odkazuji na něj i v odkazech na konci článku - ale v pohodě - lepší dostat nějakou informaci 2×, než ji nedostat vůbec :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    13.10.2008 21:07 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...
    Dělají se v dnešní autofokusové době hledáčky se dvěma půlkruhy pro rychlé manuální zaostření?
    otula avatar 13.10.2008 21:09 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...
    Někteří nadšenci si je shánějí (pokud se nemýlím, obvykle z Ruska) a montují je do foťáku. Ale já bych na to teda nervy neměl ;-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    David Ježek avatar 13.10.2008 21:14 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...
    teď nevím jestli mluvíš o tom co si myslím, ale mám tu jedno manuální tělo+50mm, mrkni se prosím: 38MB x264/mkv.
    otula avatar 13.10.2008 21:22 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...
    Tvůj jmenovec mluvil přesně o tom rozpůleném kruhu, který je vidět při pohledu do hledáčku :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    David Ježek avatar 13.10.2008 21:25 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...
    už mi to docvaklo (dneska večer už jsem nějakej zpomalenej). nicméně aspoň ten link, kdokoli si může udělat představu. geniální systém ostření.
    frEon avatar 14.10.2008 00:43 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...
    Nevim, zda-li nekdo jeste vyrabi fotaky s takovou matnici, ale muzes si ji koupit zvlast.
    Talking about music is like dancing to architecture.
    14.10.2008 09:34 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...
    Nejedná se o hledáček ale o matnici. V době autofokusů se matnice se zaostřovacím klínem shánějí dost netriviálně, což je škoda, protože ne vždy ten autofokus lze použít (a zaostřit ručně na autofokusové matnici je docela dost obtížné). Mrkněte se, co vám strýček google řekne o heslu "haoda". Budete potřebovat matnici na konkrétní typ fotoaparátu a pokud nechcete přijít o záruku (máte-li ji ještě), měl byste mít typ fotoaparátu s výměnnými matnicemi. Výrobce zpravidla udává, že je u konkrétního typu matnice buď nevyměnitelná nebo vyměnitelná v autorizovaném servisu anebo vyměnitelná uživatelsky. Pokud neuvádí nic, bude matnice na 99% "nevyměnitelná" (což neznamená, že na internetu nenajdete návod na vyměnění "nevyměnitelné" matnice ;-) ) Přísně vzato nevím, jak jsou na tom dnešní digitály s vyměnitelností matnice - mám lepší přehled o kinofilmových strojích, a tam se vyměnitelné matnice zpravidla týkaly poloprofi a profi modelů.
    andree avatar 13.10.2008 21:11 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...
    ten foveon, to je vecna tema, a nebudem tu zakladat flame (aj ked si myslim, ze je uplne jedno, ci ma clovek 4Mpix f., alebo 12Mipx bayera).. ale

    len to som chcel, ze ten 20-40 mm nie je moc sirokouhly, na crope urcite nie.. a trochu pochybujem, ze sigma zacne vyrabat fullframe v blizkej dobe - a otazka je, ci bude ten 20-40 vobec na velky cip pouzitelny...
    David Ježek avatar 13.10.2008 21:15 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...
    sigma má afaik crop 1,7 takže 20-40 = 34-68, což vlastně začíná na nelichotivé úrovni.
    otula avatar 13.10.2008 21:15 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...
    To máš pravdu, že při cropu 1,7 je z něj spíš záklaďák, ale pokud chce člověk nízkou hloubku ostrosti, chová se dost širokoúhle ;-) Myslím si, že na běžné výlety s rodinkou to bude ideální objektiv.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    otula avatar 13.10.2008 21:55 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...
    Ještě jsem opomněl reagovat na druhou polovinu - konkrétně ten 20-40 by neměl mít s fullframe žádný problém - má označení DG. Objektivy, které jsou určeny výhradně pro menší čipy, mají označení DC. Ale patrně je to stejně irelevantní, protože si nemyslím, že by Sigma začala někdy nějaký fullframe vyrábět.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    David Ježek avatar 13.10.2008 22:09 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...
    ono možná nejde ani tak o sigmu, jako spíš o firmu Foveon. Ti se do ff pro masy asi moc nepoženou (čert ví, jaké by byly výrobní náklady a vůbec výtěžnost takové výroby). A dokud bude nejlevnější bayerovskej ff stát před 50k, tak ani Sigma nemá imho kam spěchat.
    otula avatar 13.10.2008 22:15 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...
    Ono tady jde i o Sigmu, protože jde hlavně o bajonet. Takže by klidně mohla Sigma vyrobit foťák s bayerovským ff, a tento objektiv by šel použít. Jenže je to věc silně teoretická, protože pochybuji, že by si tento foťák našel zákazníky. Sigma se kupuje kvůli foveonu.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    David Ježek avatar 13.10.2008 22:19 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...
    Sigma se kupuje kvůli foveonu.
    tíms potvrdil, co píšu. pokud sigma uvede ff, tak foveon ff, tolik si aspoň myslím. zatím jsem na foveon webu žádný pokrok neviděl, akorát nedávno přihodili info o sd15 a dp2 (což se dalo čekat)
    otula avatar 13.10.2008 22:25 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...

    Z praktického hlediska máš naprostou pravdu :-) Přesně tak.

    SD15 má stejný čip, jako SD14, vylepšení by se měla týkat myslím procesoru, který by měl být rychlejší, potom by měl mít větší LCD (ale se stejným rozlišením), a pokud ještě něco, tak už nevím co.

    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    David Ježek avatar 13.10.2008 22:33 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...
    no ja tak nějak všecko vím, všecko znám, bo http://cdr.cz/a/25425. ale dost už, mám pocit, že se z toho stává chat :-)
    otula avatar 13.10.2008 22:39 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...
    No to je jen dobře, že toho hodně víš :-) Ten tvůj odkaz jsem přihodil do článku ke zmínce o SD15. BTW - ten "David" jsi ty?
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    David Ježek avatar 13.10.2008 23:01 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...
    já myslel že je to tu už všeobecně známo...
    otula avatar 13.10.2008 23:03 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...
    No to víš, já už jsem skoro senior, na mne se musí pomalu :-D
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    David Ježek avatar 13.10.2008 23:06 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...
    teda jestli ty jsi senior, tak to budu za 8 let pěkně v pr..... :-D
    otula avatar 13.10.2008 23:21 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...
    :-D
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    otula avatar 13.10.2008 22:43 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...
    A ještě koukám na ten článek - SD15 bude mít opravdu minimální ISO jen 100? SD14 má totiž 50. A někde jsem také zahlédnul, že by SD14 měla umět maximální čas v bulb celé 2 minuty. Musím to vyzkoušet, až ji budu mít doma.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Max avatar 13.10.2008 23:33 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...
    Méně jak 20 let nelze. Cheatem jsem se dostal na 10:0 správných a dostal jsem 20.
    Jinak 20 dala má 24letá kamarádka a můj osmnáctiletý bráška.
    Zdar Max
    PS:já jsem total v háji. Jsem zralý na výměnu ...
    Měl jsem sen ... :(
    otula avatar 13.10.2008 23:36 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...

    Asi je to do 20 let nepřístupné :-D

    Jinak vyřiď, že kamarádce i bráškovi gratuluji a mohu jen bledě závidět bystrost a paměť :-)

    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    David Ježek avatar 13.10.2008 23:56 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...
    k tomu bych mohl ještě dodat to co na oc4u: já: 29let, mozek (bez kafe a nevyspalej po ránu): 27let
    14.10.2008 09:05 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...
    Tak se přiznej. :-)

    Já jsem poprvé měl 40 let (při mých 23 letech). Pak se mi to povedlo srazit až na 25. U toho jsem si řekl, že to stačí pro všechny praktické aplikace a šel jsem spát. :-)
    freshmouse avatar 14.10.2008 12:00 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...
    Prvně 6:4 a věk 40. Pak to bylo 5:5 a věk 37... A pak zase 6:4 a už jen 35. Asi mě to úplně omladilo.

    (Hry, ve kterých závisí na rychlé reakci, mi nikdy nešly. Takže střílečky a RTS pro mě neexistují... :-()
    freshmouse avatar 14.10.2008 12:02 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...
    Juchů! Zase 6:4 a už je mi jen 34! :-D Ale už mě to moc nebaví...
    freshmouse avatar 14.10.2008 12:05 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...
    6:4 a 31 let. Už si to ale fakt nepustím. Jen by mě zajímalo, jak se to skóre vypočítává...
    David Ježek avatar 14.10.2008 12:07 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...
    nechceš už se na to vys...? ;)
    otula avatar 14.10.2008 12:28 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...
    Určitě se započítá jinak správná odpověď se 4 čísly, než odpověď se 7 čísly. Každopádně bych ale na tvém místě uposlechnul Davidova doporučení ;-) :-D
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    14.10.2008 09:14 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...
    Ad měření mozku. Ten můj umřel v okamžiku, kdy zjistil, že to je zase pitomý flash..

    Jinak blogpost bych nehodnotil jako dobrý, ale jako velmi dobrý, kdyby to bylo možné.
    otula avatar 14.10.2008 10:13 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...
    Děkuji za pochvalu :)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    David Ježek avatar 14.10.2008 10:26 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...
    no já jsem taky hodnotil kladně a taky souhlasím, že si tenhle tvůj zápisek zaslouží ještě víc. vyčerpávající, nenudný, dobře strukturovaný a hlavně o tématu, které mne osobně zajímá ;-)
    otula avatar 14.10.2008 10:49 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...

    Jen nepřechval, aby se mi moc nezvednul frňák :-D

    Snažil jsem se do něj nacpat informace, které jsem nikde nenašel a musel jsem si je pozjišťovat na vlastní kůži, plus trochu omáčky, aby to bylo ucelené.

    V souvislosti s tím vším jsem si vyslechnul, že je kravina rozhodovat se o foťáku dle toho, že používám Linux, a byl jsem přesvědčován, že prostě potřebuji Win/Mac; co jsem prodiskutoval ohledně těch závad, ani nemluvě. Ohledně batohů jsem kontaktoval několik lidí, ten pracovník Fomei byl nakonec jediný, kdo se mi ozval a navíc mi domluvil jejich vyzkoušení. Také uznal, že pohled na zadní část batohu má své opodstatnění a snad budou do budoucna batohy fotit i ze zadní části. Ze stránek Megapixelu mi smazali příspěvek, kde jsem si rýpnul do jejich "skvělé" ceny, tak jsem jim to tam napsal znovu. A o Oehling.cz ani nemluvě. Chtěl jsem sem dát celou naši korespondenci, ale nebyl jsem si jistý, jestli bych s tím nemohl mít nějaký problém, tak jsem to raději jen věcně shrnul. Navíc to vypadá, že už se se mnou raději ani nechtějí bavit, protože ačkoliv jsem požádal o jiný kus objektivu 20-40, který mají skladem, napsali si o číslo účtu, že mi (asi raději) vrátí peníze.

    Prostě to vypadá, že zrcadlovka bude veselý koníček ;-)

    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    14.10.2008 11:49 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...
    Zápisek mi potvrdil, že jsem si Sigmy (těla) bál právem. Takové útrapy! Já s Canonem žádné problémy neměl. To ovšem neplatí pro objektivy - na svoji Sigmu 50-150 nedám dopustit, je to můj veliký mazlíček.

    Ad recenze: není recenze jako "recenze". Někdy se člověk musí zasmát, co že to pan redaktor vlastně ve článku vymýšlí a co fotí (a jak to fotí).
    otula avatar 14.10.2008 12:26 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...
    No, já se Sigmě vyhýbat nebudu. Hlavně si vyberu jiného dodavatele. Pokud bych nenarazil na vadný kus, byl bych spokojen. Ovládání je velmi jednoduché a logické, kvalita fotek od lidí, kteří s ní fotí, je většinou excelentní. Před chvílí mi pošťačka přinesla dobropis na ten objektiv 20-40, tak jsem koukal, co jiného bych si vybral. Měl jsem ještě v plánu dokoupit 17-70/2.8-4.5, ale zaujal mne 24-60/2.8 - má všude excelentní hodnocení a stojí pod 10.000. Nejvíc člověka mrzí, že se nejsou ochotni výrobci foťáků shodnout na nějakém standardním bajonetu.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Heron avatar 14.10.2008 13:40 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...
    Mě se tento zápisek docela hodí. Vybírám foťák, zatím jsem měl možnost zkusit Canon 40D s Tamronem, a Pentax 10K se seťákem. Canon je v pohodě Tamron mi už tak OK nepřijde a Pentax za tu cenu fotí velmi dobře. Ideální je Canon tělo a "L" objektivy, ale je to dost drahé. Udělal jsem tři fotky s 350D + Lková 50mm a nádhera. Co máš přesně ty?
    13.12.2008 15:14 Radek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...

    Odsuzovat výrobce jen na základě jednoho (byť v případě otuly hned dvou, koupených ve slevě... život je svině) kusů se špatně seřízenou synchronizací blesku není zrovna rozumné. Co se týče Oehling.cz i ostatních překupníčků v českém chlívečku (plném právních expertů, kteří tak jako pan präsident "nepoznají špinavé peníze"),  ani mě nepřekvapuje že se "recyklují" vrácené kousky, případně že kupující s vidinou nižší ceny klepne na nabídku nenápadně označenou jako "rozbalené zboží" (oehling to aspoň označuje jako "bazar"). 

    Novou SD14 Sigmu (od dodavatele s aktuálním fw, na počítadle byly 3 testovací snímky) mám zrovna na stole - a po nafocení cca 60 fotek (exteriér i interiér, vč. vestavěného blesku) se musím zařadit k drtivé většině uživatelů, kteří žádný problém nemají (a proto do diskusí moc nepíší). Na účet zvědavých českých sviní dlužno dodat, že z krabice si v zásilkovém obchodě někdo stihnul vypůjčit aspoň manuály a pár dnů mu trvalo než je našel a vrátil...

    Každopádně SD14 v setu se stabilizovaným objektivem 18-200 je za necelých 15000 bomba (objektiv samotný stává kolem 10!), kterou sice neocení příznivci blikátek (ti by si měli radši pořídit nějakého Lumíka a budou do smrti šťastní) - a tím co se s z ní dá vytáhnout s přehledem strčí do kapsy i mnohem dražší základní sety Canonů a Nikonů s "Bayeráčkem"...

    otula avatar 14.12.2008 19:34 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...

    Radku, nejednalo se o bazarové, ani jinak zlevněné kousky (kromě toho objektivu 20-40). Je to normální setová cena, za kterou tento set prodávají za našimi hranicemi zcela běžně. Mimochodem jsem si set i bleskem objednal od Foto Thun GmbH, a je to ještě horší. Objektiv je zcela nepoužitelný kvůli nějaké uvolněné čočce, takže většinu snímků mám naprosto rozmazanou, integrovaný blesk funguje už lépe, tedy asi ve 40 % případů blýskne dobře, na fotkách jsou ve spodní polovině pruhy, jako by to někdo přejel smirkovým papírem, fotoaparát musím velmi často po zapnutí vypnout a zapnout znovu, protože se sice rozsvítí displej, ale přístroj na nic nereaguje…

    A ještě horší je, že na maily nereaguje ani Foto Thun, ani přímo německé zastoupení Sigmy v Rödermarku. Teď už lituji, že jsem si za stejné peníze neobjednal přes Amazon Nikon D90. A v skrytu duše doufám, že se mi to vůbec podaří vyreklamovat.

    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    14.10.2008 12:47 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...
    Uz dlouho se mi libi, ale cena SD14, kterou tehdy nasadili - pres 40 000 Kc - me dost odradila. Dneska, kdy se telo u nas koupi za 13 000 Kc, bych do toho uz sel, ale vzhledem k pripravovane nove verzi zase pockam. I kdyz mooc dobre vim, ze predpokladany termin dostupnosti 25. 11. 2008 u Sigmy znamena tak 30. 6. 2009 ... No uvidime.

    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    otula avatar 14.10.2008 12:54 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...
    Tady to máš za 13.000 i s nestabilizovaným objektivem 18-200 a bleskem ;-) Jeden člověk na fóru psal, že si ho asi před 2 týdny koupil v Německu normálně v obchodě (v Saturnu) za 200 €
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    14.10.2008 16:40 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...
    Ja vim, ale pak se clovek dostane do stejneho kolotoce, jako ty:-). Nejak jsou mi tyhle pofiderni obchody nesympaticke...
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    otula avatar 14.10.2008 19:01 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...
    Na německý Oehling jsem slyšel jen chválu. Sám si to potom u nich chci objednat (verzi se stabilizovaným objektivem, i když mi vrtá v hlavě, jestli stabilizace za těch 150 € stojí - to jsou necelé 4 tisíce korun navíc jen za stabilizaci). Ale jestli mi pošlou také nějakého šmejda, asi mne už trefí šlak ;-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    15.10.2008 14:08 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...
    Mel jsem Minoltu A1 a A200 (tedy tu jeste mam, ale A1 byla rychlejsi a ovladatelnejsi, A200 je hrozne osizena), ty maji stabilizator v tele, ale vetsinou jsem ho mel vypnuty, protoze pri foceni v pohybu zrovna moc nepomaha:-). A fotek, kde bych potreboval udrzet delsi cas z ruky zas tak moc nedelam, takze u me je to asi celkem jasne. Myslim, ze Megapixel nabizi moznost si fotak vyzkouset a mozna i na nejakou dobu zapujcit (nevim, jak s objektivy), ale aspon to testnuti na miste by mozna trosku neco reklo. Az bude SD15, pujdu tam urcite trochu otravovat:-).
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    otula avatar 15.10.2008 14:17 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...
    Já jsem do teď fotil s Fuji S5500 - stabilizátor nemá, a občas mi hodně chyběl. Řešil jsem to sekvenčními snímky, kdy jsem se snažil o něco zapřít a pak bliknul sekvenci. Když jsem v ní měl aspoň jeden neroztřepaný, byl to úspěch.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    14.10.2008 23:11 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...
    Co si matně vzpomínám z diskusí, technické problémy Foveonu jsou hlavně více šumu při vyšších citlivostech nebo delších časech (navíc různě pro jednotlivé kanály - ten, který je "nejhlouběji", se musí nejvíc zesilovat), větší problémy s věrností barev (podobné důvody) a ani s tím rozlišením detailů to není tak ideální, jak tvrdí reklamní prospekty (rozhodně neplatí princip "krát tři"). Pak jsou tu ještě praktické - menší rozšíření znamená menší nabídku objektivů a příslušenství, a také otázka budoucnosti - rozhodně považuji za jistější, že objektiv, který si dnes koupím na Canon 400D, půjde za 5-6 let nasadit na nějakou 600D resp. 70D (a nebude-li to EF-S, tak i na 5D Mark III/IV), než že k objektivu, který dnes pořídíte na Sigmu 14D, bude za 5-6 existovat nové tělo.
    otula avatar 14.10.2008 23:30 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...
    Jj, když je málo světla, dělá žluté fleky (někdy fialové - proč jednou tak, podruhé jinak, nechápu). Obecně se u SD14 doporučuje mírně přeexponovávat (nemá vcelku problém s přepaly). Barvy ale bývají hodnoceny velmi pozitivně. I na testovacích snímcích barevných palet jsou snímky téměř shodné s originálem. Malé rozšíření je cítit hodně - je velký problém sehnat bazarové zboží a stejně tak i něco prodat. Budoucnost by snad tak černá být nemusela, věřím, že Sigma si bude stále nějaký model na trhu držet.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    15.10.2008 11:44 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...
    Malé rozšíření je cítit hodně - je velký problém sehnat bazarové zboží a stejně tak i něco prodat. Budoucnost by snad tak černá být nemusela, věřím, že Sigma si bude stále nějaký model na trhu držet.

    Ona si to většina lidí spočítá - koupím-li si tělo Canon, můžu sklo pořídit buď originál Canon nebo Sigmu, Tokinu, Tamron... Když si koupím tělo Sigmu, bude muset být Sigma i vše ostatní. Výběr bazarového zboží tomu odpovídá. Koupit kvalitní sklo nové a koupit je z druhé ruky je hodně citelný rozdíl. Ale kdysi byly aspoň skla se Sigma bajonetem docela příjemně levnější než Sigma skla s bajonetem C/N/M/P. Jak je to dnes nevím. Pro Sigmu je to malé rozšíření docela velký handicap, jestli udrží svůj vlastní digitál, na to bych si osobně nevsadil. Tipuju, že to Sigma částečně dotuje z prodeje skel pro bajonety C/N/M/P.

    otula avatar 15.10.2008 13:02 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...
    Ale kdysi byly aspoň skla se Sigma bajonetem docela příjemně levnější než Sigma skla s bajonetem C/N/M/P.
    Skla pro bajonet Sigma stojí úplně stejně, jako pro ostatní :-(
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    David Watzke avatar 15.10.2008 15:02 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...
    Vyšlo mi 35, 33 a 34. Je mi 17 :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    otula avatar 15.10.2008 15:32 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...
    Davide, to je dobrý. To bude „momentální indispozice“ ;-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    stativ avatar 15.10.2008 17:17 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...
    Pche, mně vyšlo 51 a je mi 19. Pak jsem to pochopil a vykašlal se na to.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    xxxs avatar 17.10.2008 21:16 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...
    tretim pokusom som sa dostal dva roky pod fyzicky vek. a to mi zle diagnostikovana varicella obhryzala ocny nerv a polku mozgu. takze kludne by som s tebou menil, ak by to nebolo neeticke.
    otula avatar 17.10.2008 21:29 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...
    To máš ještě dobré ;-) Tomu klučinovi, co je na fotce (v SPP), vyšlo napoprvé 120. Nejlepší výsledek dosáhnul 36 :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    11.4.2010 00:31 jandub
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DSLR Sigma SD14, podpora v Linuxu, nakupování...
    Dobrý den, Jen jsem chtěl podotknout, že Sigmu SD14 se sériovým číslem co jste zadal už rok a půl používám:)

    zde jsou nějaké mé fotky s ní vyfocené: http://www.flickr.com/photos/32750540@N07/

    Co jste si vlastně nakonec koupil za foťak?

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.