Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2023. Vybráni byli Bruno Haible za dlouhodobé příspěvky a správu knihovny Gnulib, nováček Nick Logozzo za front-end Parabolic pro yt-dlp a tým Mission logiciels libres francouzského státu za nasazování svobodného softwaru do praxe.
Před 10 lety Microsoft dokončil akvizici divize mobilních telefonů společnosti Nokia a pod značkou Microsoft Mobile ji zanedlouho pohřbil.
Fedora 40 release party v Praze proběhne v pátek 17. května od 18:30 v prostorách společnosti Etnetera Core na adrese Jankovcova 1037/49, Praha 7. Součástí bude program kratších přednášek o novinkách ve Fedoře.
Stack Overflow se dohodl s OpenAI o zpřístupnění obsahu Stack Overflow pro vylepšení OpenAI AI modelů.
AlmaLinux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4 (Mastodon, 𝕏). S kódovým názvem Seafoam Ocelot. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.
Před 50 lety, 5. května 1974 v žurnálu IEEE Transactions on Communications, Vint Cerf a Bob Kahn popsali protokol TCP (pdf).
Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 717 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová stabilní verze 2.10.38 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.
Google zveřejnil seznam 1220 projektů od 195 organizací (Debian, GNU, openSUSE, Linux Foundation, Haiku, Python, …) přijatých do letošního, již dvacátého, Google Summer of Code.
Na základě DMCA požadavku bylo na konci dubna z GitHubu odstraněno 8535 repozitářů se zdrojovými kódy open source emulátoru přenosné herní konzole Nintendo Switch yuzu.
Když jsem si dnes na jistém fóru už asi po pětisté sedmdesáté první přečetl dotaz, jak udělat, aby ve fotce byl kousek barevný a zbytek černobílý, rozhodnul jsem se napsat druhý díl svého GIMP Most Frequently Asked Questions…
Bude to velmi stručné, poněvadž je to naprosto triviální záležitost.
Vytipovaný obrázek si otevřeme v GIMPu. Na ukázku jsem zvolil orchidej, která se v uřezaném stavu snažila přežít nějaký ten pátek u nás doma v kuchyni.
Když ji máme otevřenou, hned si ji zduplikujeme do nové vrstvy a tuto novou vrstvu převedeme do odstínů šedi. K tomu slouží různé nástroje. Buď Barvy -> Odbarvit; nebo Barvy -> Složky -> Mixer kanálů (zvolíme monochromatické); nebo podobné Nástroje -> GEGL Operation -> mono mixer.
Dalším krokem je vytvoření masky té horní monochromatické vrstvy. A do této namalujeme černou barvou to, co má být na výsledné fotce barevné. To je vše.
Takto vypadá maska vrstvy…
…a takto výsledný obrázek:
Pokud si rádi hrajete s barvičkama, můžete zkusit například jako masku použít kopii vrstvy – docílíte tím toho, že čím je bod světlejší, tím více nasycení ztratí – výsledek nevypadá špatně:
Tiskni Sdílej:
Mě se docela osvědčilo následně ještě přechod selektivně rozostřit. Udělá to takový měkčí (přirozenější) přechod.
Já těmi pytli pod očima trpím, i když nechlastám. A má drahá nejraději vždy vybere společnou fotku, kde jí to sluší, ale já jsem tam jak kretén, obvykle s oteklýma očima. Snažil jsem se dělat retuše, ale moc mi to nešlo. Asi to bude osud… (Když se to tiskne, tak se to docela ztratí - přejet "náplastí" (healing) tu hranu otoku)
A má drahá nejraději vždy vybere společnou fotku, kde jí to sluší, ale já jsem tam jak kretén...Jo! To je přesně ono! A když někde vypadám jako člověk, nelíbí se tam sama sobě zas ona.
A nedalo by se k tomu využít nástrojů pro detekci hran? Dají se všelijak seštelovat a min. efekty se s tím dají dělat zajímavé.
Jasně, v tomto případě to moc nevadí protože se zde upravují barevné složky. To spíše patřilo k minulému dílu, protože tam už se to týká i složky jasové a když se to jen tak objede, tak je prostě vidět že to nebe k tomu nepatří. Funkce hrany má výhodu v tom, že zohledňuje i sílu přechodu a tu potom aplikuje do průhlednosti(teda pokud se z toho udělá maska).
ahojky jak si mam stahnout tenhle program???