Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.
Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.
NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.
IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.
Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.
Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.
Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.
MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.
Docela jsem přemýšlel, co vymyslet. Nakonec mi nezbylo nic jiného než vzít si tam s sebou multimetr a několik tranzistorů s tím, že budeme měřit jejich hFE.V tomto príbehu ti chýba zdroj a aspoň nejaký trimer.
McD Jižní spojka ITak jsem se podíval do mapy (s tím, že mi pomůže rozhodnout, který je Jižní spojka I a který je Jižní spojka II, což nepomohla) a zjistil jsem, že k tomu u nádraží se nově nedokážu dostat. Jak to děláte? To tam všichni jezdíte autem? Ještě před pár lety podle mě začínala silnice pro motorová vozidla až za odbočkou do McD (mám pocit, že jsem tam byl jednou na kole), teď je ale už před ní, takže se tam nedá dostat.
Když jsem řekl: "Dnes tě naučím měřit proudové zesílení bipolárního tranzistoru," dostala dotyčná záchvat smíchu.Trochu jsem se bál, že řekne, že to naučit nepotřebuje . BTW pochopila? Nebo to bylo jen ve smyslu: zastrč tranzistor a přečti číslo?
Když jsem řekl: „Dnes tě naučím měřit proudové zesílení bipolárního tranzistoru,“ dostala dotyčná záchvat smíchu. A když jsem se ještě zeptal: „Co je tak vtipného na bipolárních tranzistorech?“, dostali záchvat smíchu i všichni ostatní.
Ani se jim nedivím Měl sis vzít příklad třeba z Lenina:
Aby se dosáhlo velkého, je třeba začít s menším.
Pokud neví, co jsou bipolární tranzistory, tak nemá smysl ji učit, jak je měřit – jinak to skončí leda u toho, že zastrčí tranzistor do multimetru a z displeje přečte číslo… ale k ničemu jí to není a jako učitel jsi selhal.
To už bych radši měřil tu elektrickou zásuvku a vysvětlil u toho, že (a proč) tam měříme napětí a ne proud. To by se ještě v tom krátkém čase mohlo dát naučit.
P.S. případně kdybys měl fakt strach z napětí v zásuvce, tak si vzít nějaké diody a odpory a ukázat, jak dioda svítí s různou intenzitou v závislosti na použitém odporu, který můžeš předtím změřit. Nebo si ukázat rozdíl mezi paralelním a sériovým zapojením odporů.
Pokud neví, co jsou bipolární tranzistory, tak nemá smysl ji učit, jak je měřit – jinak to skončí leda u toho, že zastrčí tranzistor do multimetru a z displeje přečte číslo… ale k ničemu jí to není a jako učitel jsi selhal.To zalezi na uhlu pohledu a tom, co od takovych lidi ocekavas. Pokud dotycna ma byt cvicena opice, ktera strka tranzistor do meraku nebo hranolky do fritaku, tak to staci. (Odin z takovych lidi bude nadseny.) Pokud dotycna ma byt inteligentni osoba premyslejici nad tim, co dela, schopna i nejake inovace, tak je to selhani. (Odin z takovych lidi bude deprimovany.)
Tiskni Sdílej: