Portál AbcLinuxu, 18. května 2024 23:20

CTC

30.1.2016 21:10 | Přečteno: 2167× | Práce

Crew Trainer Course, aneb pracovní školení.

Jak první věta napovídá, v uplynulých dvou dnech jsem se za naši restauraci zúčastnil kurzu (školení) pro Crew Trenéry. Tenhle kurz fungoval prý v minulosti, potom byl několik let zrušený, a teď byl obnovený. Z naší pobočky jsem tam byl jediný, protože jsem jednak služebně nejmladší CT (od prosince - na to že jsem nastoupil teprve v březnu 2015 je celkem úspěch to za devět měsíců dotáhnout to z vystresované zelené jmenovky až na bílou placku), a druhak asi jediný CT na plný úvazek.

Školení probíhalo na centrále McD ČR & SK ve školícím centru. Byly to dva dny, první den se jela teorie, tzn. jak správně trénovat (čtyři kroky tréningu), jak komunikovat se spolupracovníky i hosty (hospitality). Jaké otázky pokládat, jak je pokládat, kdy a proč. Jak vysvětlit tomu druhému vše podstatné a zároveň ho motivovat. Jak všechno vysvětlit tak aby to ten druhý pobral. Ono se to nezdá, ale je to celkem věda, když potřebujete někoho něco naučit pokud možno rychle a přesně. A zároveň nechcete, aby vám ten člověk utekl. Osobně si myslím že věci co jsem se zde dověděl využiji i mimo McD (mám na mysli hlavně ten tréning - ono to nemusí být jen tréning toho, jak správně dávat housky do toasteru, ale jakýkoli jiný obor, i IT).

Čtyři kroky tréningu:

Druhý den pak bylo praktické procvičování. Už den předem jsme byli rozdělení náhodně do dvojic (já byl ve dvojici s nějakou slečnou z McD Hradce Králové I) s tím, že do druhého dne si máme připravit něco, co toho druhého budeme učit. Docela jsem přemýšlel, co vymyslet. Nakonec mi nezbylo nic jiného než vzít si tam s sebou multimetr a několik tranzistorů s tím, že budeme měřit jejich hFE. Původně jsem chtěl měřit síťové napětí v zásuvce, ale nakonec jsem shledal že by to asi nebyl nejlepší nápad. Ovšem problém nastal, když jsem dotyčné slečně vysvětlil, co jí vlastně budu dnes učit. Když jsem řekl: "Dnes tě naučím měřit proudové zesílení bipolárního tranzistoru," dostala dotyčná záchvat smíchu. A když jsem se ještě zeptal: "Co je tak vtipného na bipolárních tranzistorech?", dostali záchvat smíchu i všichni ostatní. Takže nakonec jsme si museli udělat přestávku na uklidnění, a vrátit se k tomu až potom v druhém kole.

Na kurzu jsem jinak probírali i další věci s McD související, včetně přechodu na systém SPA. Ve zkratce se jedná o úplně nový koncept restaurace. Koho by to zajímalo, nechť se jede podívat do McD Jižní spojka I nebo McD Štěrboholy (obojí je v Praze). Ve Štěrboholech jsem se byl na jednu směnu podívat a moje dojmy z té věci jsou u mne takové rozpačité (i když to bude určitě dáno do jisté míry tím, že to je něco úplně nového a jiného než na co je člověk zvyklý). Docela mě štval vyhřívaný garnýr, protože o takový se celkem blbě opírá... No nebudu vás zatěžovat technickými detaily, pro zákazníka to má hlavní význam v tom, že všechno co si objedná bude připraveno až v ten okamžik, tzn. už žádná nahřívací skříň na cheeseburgery a BigMacy. Po stránce kvality je to rozhodně zlepšení. Jen mi to přijde ze své podstaty pomalejší a ve velkých hužvách se budou blbě vykrývat špičky (přece jen 20 cheeseburgerů navařených do zásoby funguje jako buffer, ale tady nic v zásobě není, resp. nemá být). Ale třeba se mýlím.

To je v podstatě všechno, co se na kurzu dělo. Jak jsem psal, myslím že mi to dalo celkem dost. A alespoň to může být další položka do životopisu. Akorát jedno zklamání bylo. Sice jsme všichni nakonec dostali diplom absolventa kurzu, ale nedostali jsme CTC samolepku na jmenovku.

       

Hodnocení: 78 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

Bedňa avatar 30.1.2016 22:08 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: CTC
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Docela jsem přemýšlel, co vymyslet. Nakonec mi nezbylo nic jiného než vzít si tam s sebou multimetr a několik tranzistorů s tím, že budeme měřit jejich hFE.
V tomto príbehu ti chýba zdroj a aspoň nejaký trimer.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
paul2no avatar 30.1.2016 22:10 paul2no | skóre: 16 | blog: Paulovo doupě | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: CTC
Netřeba, mám multimetr co umí měřit tranzistory přímo.
Pravda, láska a elektrická trakce zvítězí nad lží, nenávistí a trakcí motorovou.
Bedňa avatar 30.1.2016 22:36 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: CTC
Aha, njn.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
30.1.2016 23:39 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: CTC
Jakoze "zasunu tranzistor do dirky a z displeje odectu hodnotu"?
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
paul2no avatar 30.1.2016 23:45 paul2no | skóre: 16 | blog: Paulovo doupě | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: CTC
Tak nějak. Pořád lepší, než někoho učit zavazovat tkaničky nebo krájet kiwi...
Pravda, láska a elektrická trakce zvítězí nad lží, nenávistí a trakcí motorovou.
Jendа avatar 31.1.2016 02:21 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: CTC
Alespoň mému měřáku musíš říct polaritu a pinout!
30.1.2016 22:19 Petr
Rozbalit Rozbalit vše Re: CTC
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tohle bude jednou slavný blog. :-)
Jendа avatar 31.1.2016 02:36 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: CTC
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
McD Jižní spojka I
Tak jsem se podíval do mapy (s tím, že mi pomůže rozhodnout, který je Jižní spojka I a který je Jižní spojka II, což nepomohla) a zjistil jsem, že k tomu u nádraží se nově nedokážu dostat. Jak to děláte? To tam všichni jezdíte autem? Ještě před pár lety podle mě začínala silnice pro motorová vozidla až za odbočkou do McD (mám pocit, že jsem tam byl jednou na kole), teď je ale už před ní, takže se tam nedá dostat.
Já to s tou denacifikací Slovenska myslel vážně.
paul2no avatar 31.1.2016 10:17 paul2no | skóre: 16 | blog: Paulovo doupě | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: CTC
Já byl akorát na Jižní spojce II, to je právě ten na straně, jak je nádraží, a dá se tam dojít/dojet autobusem jakoby zezadu (zastávka Nádrží Krč).
Pravda, láska a elektrická trakce zvítězí nad lží, nenávistí a trakcí motorovou.
31.1.2016 02:43 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: CTC
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Když jsem řekl: "Dnes tě naučím měřit proudové zesílení bipolárního tranzistoru," dostala dotyčná záchvat smíchu.
Trochu jsem se bál, že řekne, že to naučit nepotřebuje :-D. BTW pochopila? Nebo to bylo jen ve smyslu: zastrč tranzistor a přečti číslo?
Intel meltdown a = arr[x[0]&1]; karma | 帮帮我,我被锁在中国房
31.1.2016 09:46 hefo
Rozbalit Rozbalit vše Re: CTC
Pre beznu zenu je aj toto velky problem, nie ze by to nezvladli, ale kvoli psychickemu nastaveniu. Uz vidim, ako by som toto ucil vlastnu manzelku ;-)
xkucf03 avatar 31.1.2016 13:59 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Učení
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Když jsem řekl: „Dnes tě naučím měřit proudové zesílení bipolárního tranzistoru,“ dostala dotyčná záchvat smíchu. A když jsem se ještě zeptal: „Co je tak vtipného na bipolárních tranzistorech?“, dostali záchvat smíchu i všichni ostatní.

Ani se jim nedivím ;-) Měl sis vzít příklad třeba z Lenina:

Aby se dosáhlo velkého, je třeba začít s menším.

Pokud neví, co jsou bipolární tranzistory, tak nemá smysl ji učit, jak je měřit – jinak to skončí leda u toho, že zastrčí tranzistor do multimetru a z displeje přečte číslo… ale k ničemu jí to není a jako učitel jsi selhal.

To už bych radši měřil tu elektrickou zásuvku a vysvětlil u toho, že (a proč) tam měříme napětí a ne proud. To by se ještě v tom krátkém čase mohlo dát naučit.

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
xkucf03 avatar 31.1.2016 14:02 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Učení

P.S. případně kdybys měl fakt strach z napětí v zásuvce, tak si vzít nějaké diody a odpory a ukázat, jak dioda svítí s různou intenzitou v závislosti na použitém odporu, který můžeš předtím změřit. Nebo si ukázat rozdíl mezi paralelním a sériovým zapojením odporů.

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
31.1.2016 14:08 Ondrej
Rozbalit Rozbalit vše Re: Učení
na to, ze jsi vystudoval ekonomickou vysokou mas az brutalni technicke znalosti ...

Respekt.
31.1.2016 16:23 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
Rozbalit Rozbalit vše Re: Učení
Pokud neví, co jsou bipolární tranzistory, tak nemá smysl ji učit, jak je měřit – jinak to skončí leda u toho, že zastrčí tranzistor do multimetru a z displeje přečte číslo… ale k ničemu jí to není a jako učitel jsi selhal.
To zalezi na uhlu pohledu a tom, co od takovych lidi ocekavas.

Pokud dotycna ma byt cvicena opice, ktera strka tranzistor do meraku nebo hranolky do fritaku, tak to staci. (Odin z takovych lidi bude nadseny.)

Pokud dotycna ma byt inteligentni osoba premyslejici nad tim, co dela, schopna i nejake inovace, tak je to selhani. (Odin z takovych lidi bude deprimovany.)
Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
Agent avatar 31.1.2016 18:36 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
Rozbalit Rozbalit vše Re: CTC
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Už se na to vyser.
Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
31.1.2016 19:09 Vantomas | skóre: 32 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: CTC
Tímhle tempem bude mít za pět let vlastní restauraci z který bude kasírovat nějakou tu provizi. :-)
Gilhad avatar 31.1.2016 21:00 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: CTC
Nebo aspoň samolepku přez celou placku - a to se vyplatí :)
paul2no avatar 31.1.2016 21:37 paul2no | skóre: 16 | blog: Paulovo doupě | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: CTC
To asi ne, na to nebudu mít dostatečný kapitál (koupit franšízu je věc za mnoho milionů).
Pravda, láska a elektrická trakce zvítězí nad lží, nenávistí a trakcí motorovou.
Fluttershy, yay! avatar 31.1.2016 21:52 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: CTC
Jaký kapitál měl Kolík Aťsepicnu?
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
31.1.2016 22:21 Vantomas | skóre: 32 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: CTC
Od toho jsou investoři a vzdání se části zisku ;-)
1.2.2016 17:29 Radovan Garabik
Rozbalit Rozbalit vše Re: CTC
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pri pohľade na slovo CTC ma automaticky napadlo Closed timelike curve :-)
1.2.2016 18:47 yenda
Rozbalit Rozbalit vše Re: CTC
A mne Connectionist Temporal Classification. Kazdej si holt nese to svoje stigma.
2.2.2016 07:16 Dušan
Rozbalit Rozbalit vše Re: CTC
Crushing - Tearing - Curling

;-)
2.2.2016 15:10 pedro
Rozbalit Rozbalit vše Re: CTC
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Asi by Ti meli z McDonalds neco priplatit, protoze dnes uz to bude po druhy, co si tam kvuli tomuhle blogu koupim neco k veceri.

Jinak obdivuji tvoji loajalitu a zaniceni pro tu praci. Doufam, ze Ti nekdo brzy nabidne neco pro Tebe zajimavejsiho, protoze takovych lidi neni mnoho.
9.2.2016 14:01 coques | skóre: 21 | blog: FailSystem
Rozbalit Rozbalit vše Re: CTC
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
McD by som reštauráciou fakt nenazýval. FF, rýchle občerstvenie, stánok s hambáčmi, reštaurácia fakt neee
Polívčička byla..

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.