abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:00 | IT novinky

    Společnost OpenAI představila svůj nejnovější AI model GPT-4o (o jako omni, tj. vše). Nově také "vidí" a "slyší". Videoukázky na 𝕏 nebo YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Zajímavý článek

    Ondřej Filip publikoval reportáž z ceremonie podpisu kořenové zóny DNS. Zhlédnout lze také jeho nedávnou přednášku Jak se podepisuje kořenová zóna Internetu v rámci cyklu Fyzikální čtvrtky FEL ČVUT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | IT novinky

    Společnost BenQ uvádí na trh novou řadu monitorů RD určenou pro programátory. První z nich je RD240Q.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 13:00 | IT novinky

    Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem nadále zůstává Frontier od HPE (Cray) s výkonem 1,206 exaFLOPS. Druhá Aurora má oproti loňsku přibližně dvojnásobný počet jader a dvojnásobný výkon: 1,012 exaFLOPS. Novým počítačem v první desítce je na 6. místě Alps. Novým českým počítačem v TOP500 je na 112. místě C24 ve Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Ostravská Karolina, GPU

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:11 | Nová verze

    GHC (Glasgow Haskell Compiler, Wikipedie), tj. překladač funkcionálního programovacího jazyka Haskell (Wikipedie), byl vydán ve verzi 9.10.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 09:22 | Nová verze

    Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.8 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.9. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna. Později také na Linux Kernel Newbies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    11.5. 18:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.2.0 v Rustu napsaného frameworku Pingora pro vytváření rychlých, spolehlivých a programovatelných síťových systémů. Společnost Cloudflare jej letos v únoru uvolnila pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.5. 19:11 | Nová verze

    Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    10.5. 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (72%)
     (6%)
     (10%)
     (12%)
    Celkem 223 hlasů
     Komentářů: 15, poslední včera 21:33
    Rozcestník

    Ubuntu 8.04 LTS: Povedené vydání

    23.4.2008 18:39 | poslední úprava: 22.5.2008 16:15

    Ubuntu 8.04 LTS: Povedené vydání        

    Hodnocení: 77 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    23.4.2008 18:56 micks | skóre: 4 | blog: Old_School | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 8.04 LTS: Povedené vydání
    Súhlasím aj s pozitívnym hodnotením vydania ako celku, aj s výhradami voči zaradeniu bety Firefoxu 3. Nefungujúci Google browser sync, gears a toolbar nepotešili.
    San avatar 23.4.2008 21:35 San | skóre: 4 | blog: kecy starý Blažkový | Blansko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 8.04 LTS: Povedené vydání
    Musím naprosto souhlasit. Ten ff tam zatím nemá co dělat a už vůbec ne v lts. Spíš bych jej tam dosadil až po vydání finální verze prostřednictvím aktualizací.
    Kýbl ovčích hovínek
    andree avatar 23.4.2008 23:14 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 8.04 LTS: Povedené vydání
    robit tam mozno ma co - ale urcite nie ako default, to sa tam mal dat ff-2...
    belisarivs avatar 23.4.2008 19:00 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 8.04 LTS: Povedené vydání
    Jo. Ja uz jej mam nejakou dobu. Jednou me nastvala odpoved "will be fixed in +1". Tak jsem upgradoval driv a nahlasil ~10 reportu.

    Ale hibernace a vypnuti displeje po zavreni notesu mi dal na HP530 nejde.
    IRC is just multiplayer notepad.
    23.4.2008 19:11 Ooaniki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 8.04 LTS: Povedené vydání
    Na predchozi verzi mi funguje v pohode s2ram, kdyz zkusim s2disk sekne se pocitac. Nicmene vyzkousel jsem soucasnou RC verzi a tam mi nejede vubec nic ...
    23.4.2008 19:37 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 8.04 LTS: Povedené vydání
    Nestačí použít kernel 2.4.20? Případně zkompilovat vlastní se SLAB? (více viz google)
    belisarivs avatar 23.4.2008 21:29 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 8.04 LTS: Povedené vydání
    Jak to myslis s tim jadrem rady 2.4?

    Nemohl bys me s tim SLAB popostrcit trochu vic? Ne, ze bych negooglil, ale mam pocit, ze to neni to co hledam. Diky moc.
    IRC is just multiplayer notepad.
    23.4.2008 19:09 koffr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 8.04 LTS: Povedené vydání
    lol prej alternativa :D
    23.4.2008 19:18 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 8.04 LTS: Povedené vydání
    Jak to myslíš?
    clayman avatar 23.4.2008 20:13 clayman | skóre: 13 | Praha 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 8.04 LTS: Povedené vydání
    Ten sem zabloudil z zive.cz, kašli na něj.
    24.4.2008 20:52 koffr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 8.04 LTS: Povedené vydání
    myslim to tak, ze uz nekolik let posloucham, ze linux je stale zlepsujici se alternativa, i kdyz uz za 1. je dal nez widle a za 2. nikdy alternativou byt nemel. ;)
    24.4.2008 22:14 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 8.04 LTS: Povedené vydání
    Objektivní by bylo napsat, že oba systémy jsou v něče dál než druhý. Jak to chceš celkově porovnávat, to nevím, asi jde o priority každého uživatele, nebo ne? Je jasné, že se Linux zlepšuje, a to poměrně rychle, ale pokud si tam stále některé nutné programy nebudu moci pustit, tak se bez (virtualizovaných) Windows zkrátka neobejdu.
    Jardík avatar 23.4.2008 19:32 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 8.04 LTS: Povedené vydání
    Už vyřešili ten problém s přehazováním IDE <--> SATA disků, kdy jednou je sda SATA disk, sdb a sdc ostatní 2 IDE disky a po dalším bootu jsou IDE disky sda, sdb a SATA je sdc, popř. sdd, když máte při bootu připojenu flashku?
    Věřím v jednoho Boha.
    Heron avatar 23.4.2008 19:58 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 8.04 LTS: Povedené vydání
    40% z 95% je 38%. Jak je to myšleno?
    andree avatar 23.4.2008 20:19 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 8.04 LTS: Povedené vydání
    klikni si na odkaz, hm? ;-) inak to zaradenie ff3b5 ma tiez celkom prekvapilo, navyse v kde vyzeral ako big fat joke...
    Ilfirin avatar 23.4.2008 20:20 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 8.04 LTS: Povedené vydání
    Snad nechceš, aby psal "procentní body"? By vypdalo hrozně :-(
    23.4.2008 21:37 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 8.04 LTS: Povedené vydání
    Tak, že čtyřicet procent z pětadevadesáti procent nejpoužívanějších doplňků nefunguje. To sice jednoduchým propočtem udělá jakoby 38 % nefunkčních rozšíření, ale nezjišťuje se již kolik ze zbytku funguje nebo nefunguje. Zkušenosti praví, že čím méně používaný doplněk, tím menší je šance, že bude brzy nebo vůbec zpřístupněn pro novou řadu Firefoxu. Takže reálná část nefunkčních doplňků ve Firefoxu 3 je pravděpodobně blíže jedné polovině než jedné třetině ze všech. Ale i jedna třetina by sama o sobě byla docela velká část, nehledě na spoustu jiných problémů betaverze.
    23.4.2008 20:43 JKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 8.04 LTS: Povedené vydání
    Sice to bude Flame jako řemen :-), ale i poslední verze Kubuntu mi přijde "nedodělaná" jako ty předchozí. S instalací bez možnosti rozumné konfigurace (instalace á-la Windows) jsem se u Ubuntu smířil. Je to na CD, a kopne se to tam všechno. Co mě ale vadí je už v X-té verzi neřešený bug s bootsplash, který se u mě opět projevuje. Kubuntu mi během instalace 2x zmrzlo, povedla se až napotřetí. A to nemluvím o tom, jaký mají příšerný art-work. (kam na to chodí :-) ) Takže abych to shrnul, výhledově jediné, co mě donutí přeinstalovat moje openSUSE 10.3 nude openSUSE 11.
    23.4.2008 21:10 none
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 8.04 LTS: Povedené vydání
    no, me osobne prijde, jako by cele ubuntu bylo odladeno pro pouzivani GNOME a ostatni prostredi jsou nabizeny jakoby do poctu. Nejen artwork, ale i nastaveni a optimalizace KDE je skoro nijaka. Kubuntu mam od verze 7.04 kdy jsem na nej presel z Debianu, ale s LinuxMint 4.0 KDE CE se to neda srovnat! Bohuzel minta delaji jen 32bit, coz me po koupi noveho zeleza donutilo prejit zpet na Kubuntu 64b ... Jinak ale nova 8.04, kterou pouzivam asi snad uz od te doby zalozili repozitare (jsem tak trosku sebevrah :) ) si zaslouzi chvalu ... nemam problem pri pouzivani, jen lepsi odladeni pro by neuskodilo
    Nicky726 avatar 23.4.2008 21:27 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 8.04 LTS: Povedené vydání
    Pokud chceš dobrou a jednoduchou distribuci s KDE počkej na SUSE 11 nebo vyzkoušej Madrivu 2008 Spring
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    San avatar 23.4.2008 21:43 San | skóre: 4 | blog: kecy starý Blažkový | Blansko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 8.04 LTS: Povedené vydání
    Přesně tak, včera jsem vyzkoušel novou mandrivu a s kubuntu se to nedá, co se vyladěnosti týče, absolutně srovnávat. Na suse jsem taky strašně zvědavej, vypadá zatím moc hezky.
    Kýbl ovčích hovínek
    23.4.2008 21:49 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 8.04 LTS: Povedené vydání
    Taky jsem zvědavej. Až přestanou učitele prudit s projektama a protokolama tak se pořádně ponořím do testování. Zatím to vypadá, že to bude až o svaťáku :'-( (od 8. 5. do 19. 5.) No a když se zadaří s maturitou, tak budu testovat co to půjde :-) Vlastně asi i když se nazadaří :D
    24.4.2008 01:58 none
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 8.04 LTS: Povedené vydání
    No, SuSE jsem mel a to ve verzi tusim 10.3? Uz si to cislo opravdu nepamatuju :( ... Kazdopadne ja zacinal s GNU/Linuxem na Debianu a tak nejak jsem s nim za tech 9 let srostl. Na tom SuSE mi vadil docela zmatek v instalaci a ta klikaci konfigurace, ale zase spousta veci byla v SuSE opravdu vyvedena (treba konzole - tty - ktera narozdil od *buntu bezela krasne plne ve framebufferu v peknem rozliseni ... ) proste: kazda distribuce ma neco a staci si jen vybrat ;)
    23.4.2008 21:44 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 8.04 LTS: Povedené vydání
    Ano, GNOME je hlavní větev Ubuntu. Dříve měla instalátor na LiveCD, dříve byla rozesílána CD s Ubuntu (a více), dříve tam bylo dotaženo mnoho věcí, které se v Kubuntu ještě několik verzí později museli řešit složitěji nebo přes konzoli. To už se v mnohém zlepšilo, ale jeden placený vývojář Kubuntu je jeden placený vývojář v porovnání s obrovským arzenálem lidí zajišťujících Ubuntu. Je to vidět i na době té podpory. Jinými slovy: Ubuntu s GNOME je vůči jiným distribucím konkurenceschopnější a srovnatelnější než Kubuntu s KDE, které je vůči Ubuntu s GNOME na druhé koleji. To je prostě fakt, který je doložitelný téměř čímkoliv, kam se uživatel podívá a porovnává.
    25.4.2008 12:48 latrína.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 8.04 LTS: Povedené vydání
    nemám rád gnome, kde je pro mně prostě použitelnější. proto sem se na celý slavný ubuntu vyprdnul, kubuntu je opravdu nedodělek.
    25.4.2008 13:21 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 8.04 LTS: Povedené vydání
    To je možné, že něco nemáš rád a něco Ti vyhovuje více. U jiných lidí je to třeba obráceně anebo preferují jiné prostředí. Tak si přece mohou vybrat, co chtějí... Někomu může vyhovovat/stačit i Kubuntu.
    24.4.2008 09:39 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 8.04 LTS: Povedené vydání
    Já mám na desktopu Kubuntu a na notebooku Ubuntu.

    Ač mám KDE mnohem raději a v GNOME se občas musím škrábat levou nohou za pravým uchem, porovnání Ubuntu a Kubuntu vychází jednoznačně ve prospěch Ubuntu. Kubuntu je jen trpěná větev. Možná by Canonical udělal lépe, kdyby oficiálně podporoval pouze Ubuntu a předešel podobným zmatkům.

    Nedávno jsem zaznamenal nějakou diskuzi o sloučení všech větví pod jeden název ->tím by si hodně pohoršili. Je super, že jsou větve reprezentovány na úrovni balíčků nad společným základem, ale dokud se jim nebude srovnatelně věnovat, tak by si spolčením pod jeden název jen ničila pověst Ubuntu.
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    Ilfirin avatar 24.4.2008 10:29 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 8.04 LTS: Povedené vydání
    Možná by Canonical udělal lépe, kdyby oficiálně podporoval pouze Ubuntu
    No, měl jsem za to, že tomu tak je.
    24.4.2008 13:45 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 8.04 LTS: Povedené vydání
    Podporuje vše (minimálně pokud jde o aktualizace), co je v main repozitáři, tzn. i Kubuntu a základní balíky a programy KDE.
    30.4.2008 11:33 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 8.04 LTS: Povedené vydání
    Možná opravdu je. Jen mi utkvěla v hlavě zprávička: http://www.abclinuxu.cz/zpravicky/bylo-by-dobre-sjednotit-jmena-derivatu-ubuntu

    Což je IMHO hloupost. Ubuntu je odladěné, Kubuntu mnohem méně. Sjednocení jmen poškodí jméno distribuce.
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    freshmouse avatar 23.4.2008 20:56 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 8.04 LTS: Povedené vydání
    Já to nezkoušel, ale nejde (ne)instalované balíčky vybrat jednoduše v Synapticu za běhu živého CD? Instalovat aplikace by takhle mělo jít, tak by to mohlo fungovat i na odebrání aplikací...
    23.4.2008 21:20 JKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 8.04 LTS: Povedené vydání
    to trosku zavani alchymii :-) Co tak slusna jednoducha nabidka typu:

    - profily instalace - skupiny baliku - vyber jednotlivych baliku

    clovek by vyuzil jednu nebo kombinace ruznych moznosti. Sam to jiz radu let pouzivam a nedam na to dopustit.
    freshmouse avatar 23.4.2008 21:24 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 8.04 LTS: Povedené vydání
    Alchymií? Co může být jednodušší, než vybírat a odebírat balíky "standardní" cestou? :-O

    Instalační profily jsem už párkrát viděl, a většinou to bylo něco jako "Desktop s GNOME", "Desktop s KDE" a "Webový server". Ale možná to jsou zastaralé informace.
    23.4.2008 21:37 JKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 8.04 LTS: Povedené vydání
    Jednodušší? No přece to, když mezi "volba diskových oblastí" (nebo jak se to jmenuje) a "nastavením uživatel" jsou chceckboxy s balíky a profily. Jestli znáš třeba openSUSE, tam je to perfektní. Má to i mandriva, ale tam mám velké výhrady. Instalace přes správce balíků je na nic. Nejen že to člověk musí "nainstalovat" do live systému (co když dojde RAM?) ale pak to znova instalovat na disk....
    23.4.2008 22:07 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 8.04 LTS: Povedené vydání
    Software Selection and System Task v 10.3 mi spíš přišlo jako nepříliš perfektní :-) Jako úplně první věc jsem zkoumal, co dělá ta šipečka na kraji - jestli třeba nerozbaluje nějakou nabídku, jak je to běžné. Nikoli. Vyzkoumal jsem leda to, že tyto pokusy vedou na starším počítači k desítkám sekund čekání a kontrolování závislostí. Pak jsem přišel na to, že šipečka jenom indikuje něco a že musím použít tlačítko "Details". Po chvilce jsem už neměl náladu se s tím dál trápit a protože nešlo o důležitou instalaci, tak jsem to nainstaloval prostě celé. Nejtrapnější na tom je, že i člověk, který vůbec nezabrousí do "details" je stejně vystaven tomu odpornému čekání a přepočítávání závislostí, přestože kliká akorát na "tasky" v tom hlavním seznamu. Bože, řekl bych že velká většina lidí nebude vybírat individuální balíky ale jen v tom hlavním seznamu mezi tasky. A závislosti čistě mezi _nezměněnými_ tasky, přece mohou mít předpočítané dopředu, takže žádné desítky sekund - okamžitě.
    THIS IS SPARTA!
    24.4.2008 06:36 JKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 8.04 LTS: Povedené vydání
    podle mě to souvisí s libzypp library, která se zlepšuje takříkajíc za pochodu. A poslední verzí už je to rychlejší než apt. Takže v 11 předpokládám ba tento problém měl odpadnout. Aůle třeba se pletu a je to úplně o něčem jiném. Jinak já si vyberu profil (KDE desktop) a pak změním, vyhodím, přidaám asi 20-30 balíků.
    23.4.2008 21:39 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 8.04 LTS: Povedené vydání
    Alchymií? Co může být jednodušší, než vybírat a odebírat balíky "standardní" cestou? :-O
    Třeba to, že si uživatel při instalaci může vybrat, jaké balíky chce nebo nechce nainstalovat, tak jako si to může vybrat ve Fedoře, Mandrivě, openSUSE...
    freshmouse avatar 23.4.2008 21:54 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 8.04 LTS: Povedené vydání
    Ale vždyť říkám, že přidávání by mělo jít (při instalaci -- spustíš živé CD, tam spustíš Synaptic a provedeš úpravy a pak začneš instalovat) a odebírání by mohlo jít taky.
    23.4.2008 22:01 JK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 8.04 LTS: Povedené vydání
    To ovšem funguje tak, že:

    1) Synaptic stáhne balíček do live systému a nainstaůluje ho.

    2) Blíček nainstaluje z live systému na HDD.

    A tady jsou hned dva problémy. Nejen. že balíček zbytečně instaůuješ 2x, ale navíc jsi kriticky limitován RAMkou. Co když se ti balíky nevejdnou do RAMdisku? Jak je pak nainstaluješ?
    23.4.2008 21:43 micks | skóre: 4 | blog: Old_School | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 8.04 LTS: Povedené vydání
    Tiež som to priamo neskúšal, ale tipoval by som, že ten trik s odoberaním balíkov fungovať nebude, keďže sa pri bežnej inštalácii resp. aktualizácii celej distribúcie inštaluje celý metabalík ubuntu-desktop (a teda aj všetky "štandardné" aplikácie). Nesťažujem sa, keďže to pri posledných vydaniach prebehlo vždy bez komplikácií, ale mne stačí odinštalovať iba rhythmbox, brasero a evolution. Chápem, že ak niekto odstraňuje aplikácií výrazne viac, zrejme ho to nenapĺňa nadšením.
    23.4.2008 21:33 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 8.04 LTS: Povedené vydání
    To trochu nechápu (což bude tím, že jsem Ubuntu ještě nikdy neinstaloval). Čekal bych, že při instalaci se prostě na disk zkopíruje to, co je na CD. Nebo on se zkopíruje běžící systém, který by se od toho na CD eventuelně mohl lišit?
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    freshmouse avatar 23.4.2008 21:58 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 8.04 LTS: Povedené vydání
    Moc o tom nevím, protože mi ta standardní instalace vyhovuje a neměl jsem potřebu ji chtít modifikovat...

    Nicméně. Ubuntu se instaluje z živého CD (i když ne nutně z něj). Při běhu živého CD spustíš Synaptic a provedeš úpravy. Ty se ale neprovedou fyzicky, jen "virtuálně" (systém si zapamatuje "změny"). Pak začneš instalovat standardní cestou a mimo standardních balíčků se ti stáhnou a instalují i v Synapticu zvolené balíčky.

    Tak to vidím já.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.