abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.0 linuxové distribuce Manjaro (Wikipedie). Její kódové jméno je Wynsdey. Ke stažení je v edicích GNOME, KDE PLASMA a XFCE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 13:00 | Nová verze

    Byla představena oficiální rozšiřující deska Raspberry Pi M.2 HAT+ pro připojování M.2 periferii jako jsou NVMe disky a AI akcelerátory k Raspberry Pi 5. Cena je 12 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:44 | Pozvánky

    V Praze o víkendu proběhla bastlířská událost roku - výstava Maker Fair v Praze. I strahovští bastlíři nelenili a bastly ostatních prozkoumali. Přijďte si proto i vy na Virtuální Bastlírnu popovídat, co Vás nejvíce zaujalo a jaké projekty jste si přinesli! Samozřejmě, nejen českou bastlířskou scénou je člověk živ - takže co se stalo ve světě a o čem mohou strahováci něco říct? Smutnou zprávou může být to, že provozovatel Sigfoxu jde do

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    dnes 12:33 | Humor

    Kam asi vede IllllIllIIl.llIlI.lI? Zkracovač URL llIlI.lI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:00 | IT novinky

    Společnost OpenAI představila svůj nejnovější AI model GPT-4o (o jako omni, tj. vše). Nově také "vidí" a "slyší". Videoukázky na 𝕏 nebo YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Zajímavý článek

    Ondřej Filip publikoval reportáž z ceremonie podpisu kořenové zóny DNS. Zhlédnout lze také jeho nedávnou přednášku Jak se podepisuje kořenová zóna Internetu v rámci cyklu Fyzikální čtvrtky FEL ČVUT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | IT novinky

    Společnost BenQ uvádí na trh novou řadu monitorů RD určenou pro programátory. První z nich je RD240Q.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    včera 13:00 | IT novinky

    Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem nadále zůstává Frontier od HPE (Cray) s výkonem 1,206 exaFLOPS. Druhá Aurora má oproti loňsku přibližně dvojnásobný počet jader a dvojnásobný výkon: 1,012 exaFLOPS. Novým počítačem v první desítce je na 6. místě Alps. Novým českým počítačem v TOP500 je na 112. místě C24 ve Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Ostravská Karolina, GPU

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:11 | Nová verze

    GHC (Glasgow Haskell Compiler, Wikipedie), tj. překladač funkcionálního programovacího jazyka Haskell (Wikipedie), byl vydán ve verzi 9.10.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 09:22 | Nová verze

    Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.8 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.9. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna. Později také na Linux Kernel Newbies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (72%)
     (6%)
     (11%)
     (11%)
    Celkem 236 hlasů
     Komentářů: 16, poslední dnes 11:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Michal Fecko avatar 10.6.2008 16:01 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Zamknite diskusiu - kym sa da... :-D
    10.6.2008 16:25 1john2 | skóre: 35 | blog: jo12hn | zlín, brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    ale rychle...

    nekrmit prosim

    jeste bych mel navrh na bug k ankete dobre/spatne... chybi moznost p_tomes
    juraj-bit avatar 10.6.2008 17:31 juraj-bit | skóre: 14 | blog: X BLOG X | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Nemusim vždy s autorom zápisku súhlasiť, ale preto z neho nemusím robiť personu non grata. Niekedy si myslím, že tu má široký okruh priaznivcov, doslova fanklub. Zdá sa, že jeho príspevky sú najdiskutovanejšie a najviac sledované, škoda len, že obsah akosi ustupuje do úzadia...
    10.6.2008 17:40 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Když lidi potřebují píseček na hraní, někdo jim ho musí dát. :) Dyť by ten fanklub beze mě ani nemohl být a neměl by co dělat. Když vidím, kolik hodin se mnou za poslední dobu strávili... tak z toho mám docela radost. No fakt. :)
    pavlix avatar 10.6.2008 20:38 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    +1, kdybych nečetl tomeše, neměl bych svoji večerní dávku humoru... a byl bych z toho celej vedle
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    11.6.2008 09:16 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    No vidíš to. Vždyť mám na vás pozitivní vliv. Buďte rádi že mě máte. :)
    11.6.2008 17:56 Evžen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Zase tolik si nefandi, to bys mohl být zklamán.
    11.6.2008 22:04 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Ty taky.
    pavlix avatar 13.6.2008 15:12 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    No... zvášť některým čtenářům tady pomůže, když jim každý den zvyšuješ seběvědomí :). Já to naštěstí moc nepotřebuju.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    10.6.2008 16:26 Xóža Hňabaj | skóre: 15 | blog: popcorp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Z celkových plánovaných výdajů státního rozpočtu se nevyčerpaly 2 miliardy 114 mil. Kčs. Byly to převážně úspory nežádoucí. Vždyť jen pro neplnění plánu centralizované výstavby, tedy investic, které nutně potřebujeme pro další rozvoj našeho hospodářství, zůstaly nevyčerpány 3 miliardy Kčs. Plán státních investic včetně generálních oprav byl splněn jen na 90,4 %, z toho centralizované pouze na 89,4 %. V průmyslu byl plán hrubé výroby přes několikeré snížení během roku splněn jen na 98,9 %. V zemědělství byl plán splněn jen na 88. Zpomalení růstu průmyslové výroby bylo provázeno nadměrným růstem materiálových nákladů, což mělo vliv na nízkou tvorbu národního důchodu. Místo plánovaných 6,5 % dosáhli jsme zvýšení národního důchodu pouze o 1,5 %. Podobně se zpomalil i růst produktivity práce. Překročení plánu vlastních nákladů a nesplnění plánu výroby zboží způsobilo, že jsme nesplnili ani plán tvorby zisku. Plán tvorby zisku byl splněn jen na 78,3 % a skutečná tvorba zisku byla proti původnímu plánu horší téměř o 7 miliard Kčs.
    Jednaokový biu
    10.6.2008 16:31 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    A dobrá sranda je, že zpravodajem je u toho soudruh poslanec Tymeš (překlep?) :-D
    THIS IS SPARTA!
    10.6.2008 17:35 Xóža Hňabaj | skóre: 15 | blog: popcorp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Vidis, toho jsem si ani nevsimnul. Asi synchronicita :)
    Jednaokový biu
    10.6.2008 16:32 Jiří Jakeš | skóre: 22 | blog: Linuxovna_JJ | Taipei
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Podobnost jmen autora a zpravodaje čistě náhodná? :-)
    10.6.2008 16:35 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Styl rozhodně odpovídá ;-)
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Dalibor Smolík avatar 10.6.2008 20:33 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Když se ve slově LÁSKA vymění čtyři písmena a jedno se odebere, vznikne slovo PIVO. Může to být jen náhoda?
    Tak to mě napadlo při porovnávání jména autora a zpravodaje :-D
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    pavlix avatar 10.6.2008 20:39 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    To jistě náhoda není.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Nicky726 avatar 11.6.2008 01:58 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    LOL :-D
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    Daniel Kvasnička ml. avatar 11.6.2008 12:57 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Když se ve slově LÁSKA vymění čtyři písmena a jedno se odebere, vznikne slovo PIVO. Může to být jen náhoda?
    Staci se napit dobreho moku a clovek pochopi, ze se o nahodu rozhodne nejedna ;-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    11.6.2008 19:49 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    A teď pozor! Když ve slově LÁSKA vyměníš 5 písmen a jedno přidáš, dostaneš slovo FERNET. To už nemůže být náhoda!
    Mac-adresa avatar 10.6.2008 16:37 Mac-adresa | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    skvělé, jen tak dál! :)
    Luk avatar 10.6.2008 16:53 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Chtělo by to ale, aby výrazněji klesal podíl MSIE 6. Tento bugovitý prohlížeč si zaslouží odejít na smetiště dějin, aby už nebylo potřeba hackovat stránky. Bohužel jeho podíl (v Česku) klesl od začátku roku z 35 na cca 28 %, což je pokles nedostatečný a při tomto tempu tu bude IE 6 strašit ještě hodně dlouho.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    10.6.2008 17:03 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Nutnost hackovast stránky se postupně snižuje a eliminuje na základní funkcionalitu. Třeba s drobnými kosmetickými odchylkami již postupně pozbývá smysl se zabývat. Lidem je doporučován upgrade na vyšší (a lepší) verzi jako důležitá aktualizace, případně si mohou vybrat ze spousty jiných prohlížečů. Bohužel riskovat nefunkčnost stránek v IE 6 bez předchozího vyzkoušení si asi vetšina tvůrců nebude moci dovolit ještě další rok - vzhledem k obvyklému tempu výměny/přelivu uživatelů podle statistik.
    10.6.2008 16:53 heetly | skóre: 9 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Taky se Vám někdy stává, že když vidíte zápisek nějaké konkrétní osoby, ze kterého vám stačí nadpis nebo maximálně první řádka, aby jste poznali, o čem je řeč, a hned máte chuť, velkou chuť rovnou napsat nějaký rejpavý komentář?

    Nikdy bych neřekl, že takový budu, ale u jedné osoby (p. Tomeši, nemyslete si že mluvím o Vás, to ani náhodou, jen jsem použil Váš blog k vyjádření se) se mi to stává pokaždé.
    10.6.2008 16:59 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Existují lidé s mozkem, kteří nepíší mimo téma pouze své rejpavé dojmy. Člověče, vy máte problém.
    thingie avatar 10.6.2008 17:02 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Všichni máme nějaký :-)
    Růžové lži.
    lmanik avatar 10.6.2008 17:00 lmanik | skóre: 11 | Vracov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Ja jsem si jen precetl nazev clanku a hned me bylo jasne o cem to, jak to skonci a kdo to napsal :-D.
    A komu to cpes?
    10.6.2008 17:05 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    No vidíte. Aspoň jste ho nemusel číst a rejpat OT dojmy jako heetly, který údajně zjistil totéž. Moc rozumu asi nepobral.
    10.6.2008 19:49 KaiSVK | blog: kaiov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Mne pri tomto napadlo len "A co jako?" :) sry, nic osobne proti, skor naopak, som chvalil P.T. ze sa z neho v poslednej dobe stava uz polovicny clovek ;), ale toto je fakt suche konstatovanie, skor do spraviciek, aj to mozno nie ...
    Changing mental contexts from one task to another wastes a lot of time. /Aaron Griffin/
    10.6.2008 20:35 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Do správiček jsem to nechtěl, protože víc lidí víc prskalo, že je to dlouhé. Jak vidím, lidi prskají i u blogu, i když jsou tak neskutečně blbí, když čtou něco, co se jim nelíbí.
    10.6.2008 20:40 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    i když jsou tak neskutečně blbí, když čtou něco, co se jim nelíbí
    Pořád ještě jsem nestačil pochopit, jak má člověk poznat, že se mu nějaký text nelíbí, bez toho, aby ho přečetl.

    Ale už mám jasno: lidi, co se touhle volovinou tak rádi alibisticky zaštiťují, jsou holt nejspíš neskutečně blbí.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    extender avatar 10.6.2008 21:26 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Možná tím chtěl péťa naznačit, že všechny jeho zápisky jsou stejné a proto je nemáš číst vůbec :-D
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    10.6.2008 21:40 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Sakra, a já myslel, že píše proto, že chce něco sdělit. A on se zatím jenom stará, abychom nezapomněli! Tak to jo, to jsem vděčen, že udržuje mou paměť v kondici :-D
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    finc avatar 10.6.2008 23:59 finc | skóre: 8 | blog: Finc | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy

    Nechte uz tech osobnich utoku, je to trapne. Uprimne, me jeho zapisky prijdou vecne a zajimave.

    Osobne mam Firefox take rad, proto je fajn, kdyz o nem nekdo pise ;)

    Dnes jsem chtel udelat kolegovi radost tim, ze mu nahraji modernejsi a rychlejsi prohlizec. Bohuzel jeho PC s Windows 98 mi zdelilo, ze Firefox 3 je urcen pouze pro Windows 2000 a vyssi. Docela by me zajimalo, proc to? Je tam nejaka killer featura ci vazba na 2000, XP..., bez ktere se panda neobejde?

    Kdo Vam dal pravo ty lidi urazet? A kdo ti dal pravo cumet z okna, ty kr.vo!
    Dalibor Smolík avatar 11.6.2008 00:56 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Firefox používám a tak mi jeho zápisky týkající se tohoto prohlížeče příjdou docela přínosné.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    11.6.2008 09:21 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Bohuzel jeho PC s Windows 98 mi zdelilo, ze Firefox 3 je urcen pouze pro Windows 2000 a vyssi. Docela by me zajimalo, proc to? Je tam nejaka killer featura ci vazba na 2000, XP..., bez ktere se panda neobejde?
    Ano. Už to bylo rozebíráno, vývojáři asi před rokem nebo dvěma zjistili, že to není efektivní, a rozhodli se zaměřit na systémy, kde to má smysl. Podíl Windows 98 na trhu je dnes již zanedbatelný, navíc je to již nějakou dobu nepodporovaný systém Microsoftem. Pokud jej někdo přesto chce používat, může zůstat u Firefoxu 2 a používat jej ještě půl roku podporovaný a pokud v té době ještě nebude mít novější Windows nebo třeba Linux, tak už je to stejně asi jedno. :-) Ale může zkusit Operu 9.50.
    =^..^= AmigaPower® avatar 11.6.2008 00:01 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Pořád ještě jsem nestačil pochopit, jak má člověk poznat, že se mu nějaký text nelíbí, bez toho, aby ho přečetl
    No, většině prskalů stačí kombinace třech slov: Firefox, Petr a Tomeš v nadpise, předem pak už vědí, že se jim zápisek líbit nebude a ohodnotí ho "špatné". Kdybych měl proti Petrovi takovou averzi jako někteří mají, tahle magická kombinace třech slov by mi určitě stačila abych se zápiskem vůbec nezabýval. Pro většinu je tahle kombinace ale naopak jak červenej hadr na bejka, jak jí vidí, puls jim náhle stoupne a ukazováček na myši dostane podivnej tik... :-D
    11.6.2008 09:23 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Přesně tak. Moje reakce patřila na tento styl komentáře, kdy lidi již dopředu vědí, že se jim to nebude líbit, a mají potřebu to sdělovat v diskusi. Je to jako poslouchat styl hudby nebo filmy s herci nebo od režisérů, které se mi nelíbí. Taky nemám potřebu je oblejzat a sdělovat. Prostě to neposlouchám a je to. Ale k takovému poznání zde spousta lidí bohužel ještě nedošla.
    11.6.2008 11:13 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Náhodou, některé články spojující v sobě všechna tři zmiňovaná slova, se mi líbily :-) Ale nechtěl bych je hledat :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    11.6.2008 11:28 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Kdybyste použil fulltextové hledání, měl byste to hned. ;)
    pavlix avatar 10.6.2008 20:41 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Njn, lidi jsou blbí, jenom péťa je letadlo :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    10.6.2008 22:01 KaiSVK | blog: kaiov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    No to neviem, mozno som blby, ale keby mam toto citat na abc kazdy den ... este ze su tu zaujimavejsi ludia a zaujimavejsie posty :D Btw. Uz som si myslel, ze s urazkami smerom na tych, co si dovolia okomentovat skvosty a perly P.T. je koniec, ale "chvalabohu" nie je...
    Changing mental contexts from one task to another wastes a lot of time. /Aaron Griffin/
    Frt avatar 10.6.2008 22:08 Frt | skóre: 13 | blog: Frtoviny | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Přesně tak, ze začátku to bylo možná zajímavé, ale omílat pořád dokola jednu a tu samou věc jak kolovrátek už začíná být trapné.
    11.6.2008 09:26 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Trapné je číst kráoviny o tom, jak někdo musí číst něco každej den. Jednak to tu není každej den, druhak to byla záměrně v blogu a ne ve zprávičce a stejně nějaká paka mají potřebu si to nashvál čís ti k dyž nechtějí, přilézt a kopat. Lidi, vy fakt máte problém. Já ani zde na blozích, ani na článcích a zprávičkách a ani na jakémkoliv jiném webovém místě, časopisu, novinách... nečtu všechno. To nejde. Já se vám divím, že opakovaně ztrácíte čas něčím, čím nechcete, a pak si na svou blbost ještě stěžujete v diskusích. To musíte být opravdu neskutečně blbí a neschopní.
    11.6.2008 17:53 Evžen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Možná jsem blbý a neschopný, každopádně mne ta adorace podílu Firefoxu naštve už v titulku na hlavní straně, tak si sem rád přijdu postěžovat :-)

    Vadí mi to, že bych chtěl, aby se komunita snažila o technicky co nejdokonalejší prohlížeč, a aby nebylo prioritou zdůrazňování tržního podílu, které tento blog bere jako měřítko úspěšnosti. Z hlediska technického poslední dobou žádnou mimořádnou úspěšnost nevidím a od té doby, co ho neignorují webmasteři, mne tržní podíl Firefoxu moc nezajímá.
    11.6.2008 22:06 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Mě zajímá, protože je to jediný produkt, který má v dohledné době šanci připravit IE o dominanci na trhu a hlavně vyřadit IE 6 a postupně i 7 na smětiště dějin, kam patří. Pokud jde o technologickou úspěšnost, pokroky v podpoe i rychlosti JS a dalších technologií i prohlížeče jako celku jsou jasné.
    10.6.2008 22:35 laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    FF 3 je možná úspěšný, ale prý odesílá do Google nějaké údaje a prý to nejde nijak vypnout.
    Dalibor Smolík avatar 10.6.2008 23:06 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    daly by se k této problematice sehnat nějaké materiály? tohle se mi nějak nezdá ...
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    10.6.2008 23:11 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Možná má na mysli kontrolu phisingu a podobných nemilostí, k čemuž, pokud vím, se opravdu nějak používají služby Googlu. Ale tuhle kontrolu tady vypnout můžu, tak nevím, třeba jde ještě o něco jiného.

    (Než mne, Petře, začneš osočovat z nebetyčné blbosti, předesílám, že o tomhle mám jenom velmi matné ponětí a dost možná se pletu, takže rozhodně ocením, když mne opravíš.)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    11.6.2008 09:27 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    1. Jde to vypnout. 2. Standardně se porovnávají seznamy, NIC se neodesílá.
    11.6.2008 11:35 laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Ale dyť se ze na abc (a i jinde) vo tom psalo: "...Naoplátku posílá Firefox 3 Googlu záznam veškeré aktivity uživatele. Google bude pak pravděpodobně statistiky prodávat internetovým firmám, které díky tomu budou vědět, co lidi zajímá..."

    Bylo to tady . A je naprosto hrozné, že to budou prodávat. I kdyby to bylo defaultně vypnuté, tak je to hrozné. Ten králik si to určitě nevycucal z prstu. A kdyby napsali, že to z FF odstranili, tak jim stejně nevěřím, protože peníze jsou vždy na prvním místě.
    Dalibor Smolík avatar 11.6.2008 12:09 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Z toho odkazu to jednoznačně nevyplývá, i kdyby tahle skutečnost byla pravdivá, důležité je, že je to defaultně vypnuté. Kdyby snad měl někdo potřebu, tak si to zapne :-). Ale jestli to tam je, tak se mi to stejně moc nelíbí. Já jsem za tohle spílal Ballmerovi, který se chlubil možností zasílat uživateli spamy podle charakteru stránek, které navštvuje ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    11.6.2008 12:21 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Tak si ještě laskavě obtěžujte číst diskusi pod zprávičkou, abyste viděl, jakými nekompetentními bulvárními kecy argumentujete. V té diskusi bylo vysvětleno, že Firefox sám od sebe nic neposílá. Teprve pokud si to sám zapnete, tak pak nadávejte na vlastní idiocii, ne na autori Firefoxu, kteří vás prostředbnictím UI informují o tom, co si aktivujete v zastrčeném nastavovacím dalogu (a s čím drtivá většina lidí nemá důvod hýbat).
    11.6.2008 12:30 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Mozilla má vypracovanou politiku ochrany soukromí. Na to vy vůbec nejste schopen reagovat a zpochybnit to, protože to ani nejde. Vámi odkazovaná zprávička se týká nějaké alfaverze Firefoxu 3, kde to ještě nebylo ani aktivované. Podstatné je to, že se ve Firefoxu 3 neodesílá vůbec nic citlivého, pouze se porvnávají seznamy adres, a pokud na odesílání citlivých informací Googlu najdete v nastavovacím dialogu volbu, tak budete asi čaroděj, co si ji tam přičaroval, protože tam skutečně žádná taková není.
    11.6.2008 12:31 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Je neskutečné a hrozné, jak si autoři zprávičky neumí ověřota informace, v diskusi na to bylo upozorňováno a lidé, kteří si nejsou schopni ověřota informace a dávat do souvislosti (jako laco) si z otho plodí úplně mylné závěry.
    11.6.2008 17:54 Evžen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Nainstaloval jsi si evidentně špatný spellchecker :-) "ověřota" neexistuje
    11.6.2008 22:07 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Evidentně přepokládáš pitomosti. Nic takového nemám.
    12.6.2008 19:11 JZD | skóre: 14 | blog: Na_dvorku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Nejspíš Vás chtěl upozornit na pár překlepů jako je "ověřota" a "z otho".
    Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.
    12.6.2008 19:46 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    To je možné, ale už se to nedá opravit.
    11.6.2008 12:43 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Mmm, ta odkazovaná zprávička je skutečně vrcholně pitomá, ale přinejmenším část URL se odeslat musí, a to je v kombinaci s IP adresou uživatele už docela zajímavé množství informací. Tedy rozhodně natolik zajímavé, že to někdo může považovat za citlivé údaje. Platí tedy pouze pro on-line ověřování, samozřejmě.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    11.6.2008 12:50 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Tak znovu. 1. Standardní nastavení Firefoxu 2 neposílá nic a i tak je to mnohem efektivnější způsob než u Internet Exploreru 7, který má standardně aktivované odesílání. Drtivá většina lidí toto nastaení nemění a lze předpokládat, že pokročilejší uživatelé hrabající se v nastaveních vědí, co dělají, a jsou na rizika dostatečně upozorněni. 2. Firefox 3 neposílá vůbec nic, pouze stahuje a porovnává seznamy - v kratších intervalech než Firefox 2, což vede k vyšší úspěšnosti upozornění.
    11.6.2008 13:19 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Viz poslední větu mého příspěvku.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    11.6.2008 13:47 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Jistě, to ano. Ale vývojáři Firefoxu nejsou zlí lidi, co chtějí prodáat info. Oni dali lidem na výběr mezi vyšší ochranou soukromí a nižší, ale vyměnenou za vyšší ochranu před phishingem. A je to ve Firefoxu i na jeho stránkách vysvětleno. Oba přístupy mají zjevně výhody a nevýhody. Nerozumím tedy všem těm bulvárním kecům a povyku pro nic. To mohou hekat jen lidi, kteří o tom vědí absolutní prd. Kejhají nad tím, že lidi mají možnost se rozhodnout a učinit informované rozhodnutí. A taková kritika nemá logiku a je bezpředmětná, protože se týká jen menšiny lidí, kteří si to vědomě přepnou. Navíc je to podáváno jako generalizovaná kritika, jakoby to snad platilo pro velký počet nebo většinu případů a byla to nějaká zrada a tajnost na uživatelích.
    11.6.2008 14:17 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Ale jo, máš pravdu. Tady ve Firefoxu 2 je ta volba dokonale zřetelná: mám na výběr, zda chci kontrolu provádět nebo ne, a pokud ano, tak můžu vybrat kontrolu proti lokálnímu seznamu nebo proti Googlu. Včera večer jsem na to koukal ve Firefoxu 3b5, a tam to zdaleka tak zřetelné není, můžu kontrolu jenom zapnout nebo vypnout.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    11.6.2008 22:09 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    A tak je to správně, jelikož ve Firefoxu se kontrolují jen seznamy (od doby Firefoxu 2 značně vylepšené sběrem dat a s častějším intervalem), takže tam není jaks o čem více rozhodovat než o aktivaci a deaktivaci kontroly. Pokud chce někdo kontrolu s ověřováním a posílním url v reálném čase, stále si může nahrát ten oficiální oplněk od Google nebo podobných firem.
    11.6.2008 22:15 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Cha, to slyším prvně, že on-line kontrola už ve třetí verzi není a je na to potřeba doplněk. Ale jestli je tomu skutečně tak, pak se mi to líbí.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    11.6.2008 23:17 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    A vy tam snad tu online kontrolu vidíte?
    11.6.2008 23:37 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Nevidím, což ovšem vůbec nic neznamená, že. Jediné, na co z toho můžu usoudit, je, že z původních dvou možností jednu ponechali a druhou zavrhli, ale už to neříká nic o tom, která je která. Ale to už je opravdu zbytečné handrkování.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    12.6.2008 00:07 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Nemůžu to teď najít a ve zdorjáku se nevyznám, znalci to mohou překontrolovat, ale Mozilla by si to určitě nelajzla to posílat online bez povolení, když i v předhcozí řadě na to byla možnost. Z toho by měla dost pošramocenou reputaci.
    12.6.2008 10:31 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Například v diskusi ke zprávičce odkazované o něco výš je zmiňován tenhle článek. Tam se tvrdí, že všechno zůstalo stejné, jenom se kromě phisingu Firefox bude snažit detekovat i malware. Tak fakt nevím. Jinak samozřejmě souhlasím, že by si to chlapci od Mozilly nejspíš nelajzli.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    12.6.2008 11:00 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    To je článek ze září 2007, kdy to rozhraní pro phishing vypadalo ještě skoro stejně jako ve Firefoxu 2. To už není relevatní zdroj aktuálních informací.
    12.6.2008 12:18 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Takže vím zase kulový :-) Chvíli jsem zkoušel hledat a našel jsem akorát tohle, kde se tvrdí: we keep a list of known phishing sites in the browser, and warn you when you’re about to visit one. Takže to tak asi bude.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Luk avatar 10.6.2008 23:13 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Proč by to nešlo vypnout (pokud to tam je)? Vypárat to ze zdrojáku, překompilovat, a je vymalováno ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    11.6.2008 00:25 petris
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Roste tedy rychleji než u všech jiných prohlížečů dohromady.
    Tak to je snad jasne, to plati pro kazdy prohlizec, jehoz zastoupeni mezi uzivateli roste.

    Je to zcela informace prosta veta, podobne jako kdyz v reklamne rikaji, ze prostredek vycisti az 100% necistot.
    Luk avatar 11.6.2008 00:40 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Tak to je snad jasne, to plati pro kazdy prohlizec, jehoz zastoupeni mezi uzivateli roste.
    To není pravda. Může růst podíl například dvou prohlížečů současně. Rychleji než všechny ostatní dohromady však může růst jen jeden.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    11.6.2008 01:12 petris
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Mame tri prohlizece a jejich rust A: 5 B: 10 C: -15

    A roste rychleji, nez vsechny ostatni dohromady: Rust A je 5, Rust vsech ostatnich dohromady 10-15 = -5.

    B roste rychleji, nez vsechny ostatni dohromady: Rust B je 10, Rust vsech ostatnich dohromady 5-15 = -10.

    Umim i obecny dukaz.
    11.6.2008 01:18 petris
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Plati to jen u relativnich cisel (ty se take pouzivaji v tom clanku), u absolutnich nemusi, kdyz se bude zvysovat celkovy pocet uzivatelu webu.
    11.6.2008 09:31 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Samozřejmě ta věta byla myšlena tak, že Firefox roste rychleji než všechny ostatní rostoucí prohlížeče dohromady. To je lehce dokladatelné a každý si to tam může propočítat meziměsíčně, čtvrtletně, půlročně, ročně... Jak je libo. Je to úplně jedno. Platí to pro úplně všechny globální statistiky (celosvětové, evropské, české, německé, polské...), které jsem viděl. Je pravda, že se šlo vyjádřit přesněji. Ale prostě platí, že nejenže Firefox roste nejrychleji ze všech, on roste rychleji než všechny ostatní rostoucí prohlížeče.
    Ilfirin avatar 11.6.2008 01:42 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Cože?
    Už zase? :-D
    11.6.2008 08:40 fettgesicht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    FF je pořád stejně pomalý a těžkopádný, myslel jsem, že na něj budu moct přejít, ale je to furt děs, čekat řádově sekundy, než se mi přepne záložka. To si může FF trhat co chce (obzvlášť na Windows, že). Opera je proti FF rychlík.
    Saljack avatar 11.6.2008 09:17 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Musim uznat, že se FF dost zlepšil v rychlosti. A jak už jsem tady psal už mockrát, má FF na windows mnohem lepší odezvu. Možná je to tím že winapi má taky pomalou odezvu.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    11.6.2008 09:31 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Vždyť to je v pořádku, používej, co Ti vyhovuje.
    12.6.2008 08:34 fettgesicht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Ale ne, takhle mě utřít, já se těšil na flame... no jo, jasně že je to dobře, že je FF čím dál lepší, kvůli rozšířením je pro mě nenahraditelný, jenom se bojím, že se až příliš začíná podobat produktům MS. Že bude hýřit všelijakými přeplácanými user-hyper-friendly fíčurami, které budou akorát otravovat. IMO by se spíš mohlo zapracovat na dialogu nastavení, ten about:config je fakt nepochopitelná záležitost.
    12.6.2008 09:22 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox je mimořádně úspěšný a trhá rekordy
    Nepochopitelná? Vždyť byl udělán tak, aby ho lidi chápali. Na kb jsou i popisy voleb.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.