abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:00 | IT novinky

    Společnost OpenAI představila svůj nejnovější AI model GPT-4o (o jako omni, tj. vše). Nově také "vidí" a "slyší". Videoukázky na 𝕏 nebo YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Zajímavý článek

    Ondřej Filip publikoval reportáž z ceremonie podpisu kořenové zóny DNS. Zhlédnout lze také jeho nedávnou přednášku Jak se podepisuje kořenová zóna Internetu v rámci cyklu Fyzikální čtvrtky FEL ČVUT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | IT novinky

    Společnost BenQ uvádí na trh novou řadu monitorů RD určenou pro programátory. První z nich je RD240Q.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    včera 13:00 | IT novinky

    Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem nadále zůstává Frontier od HPE (Cray) s výkonem 1,206 exaFLOPS. Druhá Aurora má oproti loňsku přibližně dvojnásobný počet jader a dvojnásobný výkon: 1,012 exaFLOPS. Novým počítačem v první desítce je na 6. místě Alps. Novým českým počítačem v TOP500 je na 112. místě C24 ve Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Ostravská Karolina, GPU

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:11 | Nová verze

    GHC (Glasgow Haskell Compiler, Wikipedie), tj. překladač funkcionálního programovacího jazyka Haskell (Wikipedie), byl vydán ve verzi 9.10.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 09:22 | Nová verze

    Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.8 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.9. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna. Později také na Linux Kernel Newbies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    11.5. 18:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.2.0 v Rustu napsaného frameworku Pingora pro vytváření rychlých, spolehlivých a programovatelných síťových systémů. Společnost Cloudflare jej letos v únoru uvolnila pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.5. 19:11 | Nová verze

    Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    10.5. 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (72%)
     (6%)
     (10%)
     (11%)
    Celkem 228 hlasů
     Komentářů: 16, poslední dnes 11:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    18.11.2009 17:33 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    Ten konec toho blogpostu je jako ten "zlý" vesmír ve Star Treku. :-)

    Každopádně, nikdy není tak dobře, aby nemohlo být lépe. Tak snad to Firefoxu vydrží.
    18.11.2009 18:19 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    Kéž by podobný vývoj nastal i na poli operačních systémů a byla zde reálná konkurence, ale i zde se již pozvolna začínají hýbat ledy, ale ze samotného principu celé komplexnosti změny operačního systému, kdy nejde jen o import záložek a nastavení, lze očekávat, že tento proces bude (bohužel) významně pomalejší než u webových prohlížečů.

    Jinak z inovací jsem v článku zapomněl zmínit Mozilla Labs v čele s Ubiquity, Wawe, Tespilotem a dalšími projekty.
    18.11.2009 22:57 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    Ten konec toho blogpostu je jako ten "zlý" vesmír ve Star Treku. :-)
    Pamatuju, jak jsem kdysi viděl obrázek Borgy kompletně asimilvané Země (pokud se nemýlím, bylo to z filmu Startek VII: První kontak), přes kterou byly zelenými znaky vypsány různé statisky o asimilovaném pozemském obyvatelstvu. Poslední řádka vypadala takto:
    Všichni používají Internet Explorer.
    Pro upřesnění - bylo to někdy v roce 1998, tj. ještě za doby Netscapu a první browserové války. Díky Mozille a Firefoxu za to, že tato časová linie, stejně jako v onom Startreku, zůstala čistě hypotetickou :-) .
    18.11.2009 18:45 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    díky unikátní výhodě, že Firefox je napsán ve značkovacím jazyce, který lze editovat podobně jako webové stránky, což je také zdroj inspirace pro zbytek trhu.
    a taky je to jeden z nejvetsi pruseru firefoxu, kvuli kteremu je tak nenazrany a pomaly.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    Ilfirin avatar 18.11.2009 19:23 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    Tak. Od té doby, co je na trhu Chrome, Firefox už tak (v porovnání) nenažraný není, ba naopak ;-).
    19.11.2009 18:03 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    vlastikroot avatar 19.11.2009 18:05 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    Byl jsem nadšený z pěkného blogpostu a pak tu zas začneš s kilometrovýma pásama odkazů nebo citací. OMS.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    20.11.2009 01:35 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    Zajímalo by mě, proč máš potřebu lhát. Žádnou citaci tu nemám a to, že editor abclinuxu odkazy zalomil jinak, než byly vloženy, a zapomněl jsem se podívat na náhled, je věc jiná.
    vlastikroot avatar 20.11.2009 06:16 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    Já nepsal že odkazy a citace, ale odkazy nebo citace. Já jen, že většina lidí tady tenhle tvůj styl argumentace nemá moc v oblibě.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Fluttershy, yay! avatar 20.11.2009 15:22 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    Zajímalo by mně, proč máš potřebu reagovat takto. Asi nějaký mindrák...
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Fluttershy, yay! avatar 19.11.2009 18:35 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    Á, Tomeš se chce hádat! Tu máš polínko do ohníčku!

    Mám tady současně (v GNOME na Ubuntu 9.10) spuštěnou Aroru 0.10 (výchozí instalace) a Firefox 3.5 (s FlashBlockem a WebDeveloperem) -- funkcionalita zhruba stejná. Arora startuje téměř okamžitě, na Firefox musím dlóóóuho čekat (a to je to +/- GTK+ aplikace, při startu Arory se čeká na načtení Qt). A to ta Arora ještě IMHO výrazně rychleji načítá stránky (jiné priority stahování, navíc vykresluje téměř okamžitě, což jsem někde nastavil i ve Firefoxu, ale nějak to není znát). Co se týče paměťové nenažranosti, Arora zabírá 27 MB, Firefox 39 MB -- stejné (dva) weby otevřeny.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    20.11.2009 01:38 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    Já se nehádám, já píšu pravdu. Nevylučuji, že Arora 0.10 může zabírat méně RAM než Firefox, je to docela klidně možné, když má asi řádově nižší funkcionalitu než ořezaný Firefox a systém rozšíření nenabízí a někomu taková omezená funkčnost stačí a vyhovuje, ano, v tom případě to pro tebe je ideální prohlížeč.
    Fluttershy, yay! avatar 20.11.2009 15:21 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    Já se nehádám, já píšu pravdu.

    Jsou filosofické směry tvrdící, že existují různé pravdy, že každý může mít tu svou.

    ...když má asi řádově nižší funkcionalitu než ořezaný Firefox...

    Ty jsi ten prohlížeč, nikdy neviděl, že? Ale můžeš si zase klidně jít honit nad Firefoxem.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    24.11.2009 17:54 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    Právě že viděl. Na tom, že Firefox má navíc výraznou část funkcionality není nic zpochybnitelného.

    http://www.mozilla.com/en-US/firefox/features/

    http://en.wikipedia.org/wiki/Features_of_Mozilla_Firefox
    Fluttershy, yay! avatar 24.11.2009 18:04 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    No comment. Masturbuj dál.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    3.12.2009 14:25 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    Argumenty nemáš, viď blbečku.
    Fluttershy, yay! avatar 3.12.2009 14:41 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    Přečetl sis ten seznam? Odpověděl jsem jinam, ale stejně... Aspoň polovinu těch bodů Arora splňuje a ten zbytek jsou až na výjimky kravity typu mikroformáty, "skvělá" tlačítka atd.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Fluttershy, yay! avatar 19.11.2009 18:47 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    A taky pěkné... hodit odkazy na kritiku Google Chrome, ale naprosto ignorovat ty tuny lehkotonážních prohlížečů.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    20.11.2009 01:37 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    Kdybys nebyl demagog, uznal bys, že ty odkazy nepojednávají jen o Google Chrome, ale o všech prohlížečích, které používá aspoň procento lidí. Jinak bychom se tu taky mohli bavit o tom, že někomu stačí links že jo...
    Fluttershy, yay! avatar 20.11.2009 15:19 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    Aha, takže když to nemá aspoň X procent, není to prohlížeč.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    24.11.2009 17:55 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    Je to prohlížeč, ale bavil jsem se o tom, že většina prohlížečů je na tom hůře, takže brát si Firefox jako jediný terč pokud jde o paměťové nároky mohou tak akorát nějací kriplíci co tomu moc nerozumí.
    Fluttershy, yay! avatar 24.11.2009 18:05 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    Můžeš nějak doložit tu "většinu prohlížečů", když už se neumíš ohánět ničím jiným než citacemi a odkazy?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    3.12.2009 14:27 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    IE, Opera, Chrome i Safari obecně žerou mnohem více RAM než Firefox. To je bez diskuse a kdybys měl nějakou inteligenci, ty odkazy by sis aspoň přečetl, když už se nezmůžeš na to to zpochybnit.
    Fluttershy, yay! avatar 3.12.2009 14:43 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    Ani jeden z těch prohlížečů momentálně nepoužívám... nicméně bych neřekl, že jde o "většinu" prohlížečů.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Grunt avatar 24.11.2009 20:40 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    kriplíci co tomu moc nerozumí.
    Můžu se dobrovolně pasovat do šlechtického stavu kriplík co tomu moc nerozumí nebo musím být pozván na nějakou společenskou událost s oslavou při jejíž příležitosti bych byl oficiálně pasován?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    pushkin avatar 18.11.2009 19:43 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    Ty jo, ten Fajrfox je fakt dobrej. Když čtu, čemu všemu otevřel cestu, tak s ním snad i zvládneme jadernou fúzi.
    18.11.2009 20:00 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    Jojo, a dobydeme vesmír :]... Kapitáne Tomeši, na palubu! Hvězdná loď ohnivé lišky vylétá :-).
    Baník pyčo!
    pools avatar 18.11.2009 20:35 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    Hoši, kdyby nebyl Firefox tak doteď používáte IE6 nebo si platíte Operu tak držte p*ču a krok a nechte si ty zvratky na jindy...
    Vivre libre ou mourir!
    18.11.2009 21:22 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    ROFL :-D,
    Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; cs-CZ; rv:1.9.0.14) Gecko/2009090217 Ubuntu/9.04 (jaunty) Firefox/3.0.14
    ale neboj, na lidi, co nejsou na stejné vlně jsem si zvykl, koneckonců, konfrontace s nima je každodenní zaležitostí - takže drž si dál piču a krok a můj humor nech být :-).
    Baník pyčo!
    pools avatar 19.11.2009 00:33 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    Jen sem chtel narazit na to, ze dokud tady nebyla konkurence tak M$ na vyvoj webovych prohlizecu totalne sral < taky to byla jedna z pricin proc se vec jako firefox dokazala uchytit, a nemyslim si, ze by M$ svou politiku v tomto smeru zmenil, soude podle toho jak dlouho jim trvalo na FF a spol zareagovat...
    Vivre libre ou mourir!
    19.11.2009 07:10 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    Občas taky musím patlat nějaké weby, a zažil jsem dobu "Optimalizováno pro IE6 a rozlišení 1024x768". Přínos FF nezpochybňuju. Ale i tak si z něho můžu udělat (.), stejně tak z PT, nebo z čehokoliv / kohokoliv jiného (například ze sebe :-)). Taky FF neberu jako nějakou modlu, má své chyby. Ale zatím mi nejvíc vyhovuje.
    Baník pyčo!
    18.11.2009 20:39 Vantomas | skóre: 32 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web

    Kapitáne Tomeši, na palubu!

    Po boku Kapitana Pejska :D

    vlastikroot avatar 18.11.2009 19:44 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    Pěkný blogpost :-)
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    18.11.2009 20:01 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    +1
    =^..^= AmigaPower® avatar 18.11.2009 23:41 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    +1
    Grunt avatar 18.11.2009 21:58 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web

    To je blbost. Všichni přece ví, že budoucnost se skrývá v Epiphany!

    Jinak si pamatuju na dávný blog toho, kterého nevím jak pojmenovat a ten je docela podobný. Skoro bych až řekl plagiát.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    19.11.2009 03:07 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    To myslíš ten prohlížeč co o sobě tvrdí "Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; cs-cz) AppleWebKit/531.2+ (KHTML, like Gecko) Safari/531.2+"? :-)
    Grunt avatar 19.11.2009 17:24 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    Ne:
    Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en; rv:1.9.1.5) Gecko/20080528 Fedora/2.26.3-6.fc11 Epiphany/2.22 Firefox/3.5
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Fluttershy, yay! avatar 18.11.2009 22:06 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web

    IMHO tak trošku demagogie. Proč?

    1. Naprosto klíčové bylo uvolnění Netscape Navigatoru jako OSS. → Vznik Mozilly.
    2. Smlouva Mozilly s Googlem pomohla rozšíření Firefoxu. Ale Google už tehdy zvažoval vytvoření vlastního prohlížeče... v roce ~2004, možná založeného na Firefoxu.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Fluttershy, yay! avatar 18.11.2009 23:44 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    A ke všemu ta reklamština...
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    20.11.2009 00:29 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    +1^n-tou
    21.11.2009 22:12 Ondra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    ...rovna se porad ta sama prachobycejna 1 pro vsechny n z R

    co? :)
    21.11.2009 22:32 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    ...já věděl, že někdo zakejhá :-D
    Já snad někdy tvrdil, že to je víc než 1? ;-)
    herne the hunter avatar 19.11.2009 22:15 herne the hunter | skóre: 10 | tor lara
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    Příloha:
    hahaha :) hodně mi to připomnělo obrázek v příloze
    i am herne the hunter and you are a leaf driven by the wind.
    20.11.2009 00:37 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    Jinak by dnes Microsoft asi teprve dokončoval Internet Explorer 7 (jestli vůbec), Opera, Safari a Mozilla Suite by měly svých pár procent skalních příznivců s nedostatečným tlakem na tvůrce webových stránek optimalizovaných pouze pro jeden prohlížeč a často zcela nefunkčních v jiném, Google by zřejmě neviděl potenciál ve vzniku Chrome a Microsoft se držel dominantní pozice s více než 90 % trhu.
    To je takový dost... éé, jak to říct, nepřesné, nic neříkající vyjádření, protože kdyby nebylo Firefoxu, bylo by nečeho jinýho. Firefox byl prostě logický vývoj browseru. MS se k tomuto vývoji neměl, nikdo jiný taky ne, tak to udělala Mozilla. Kdyby to ale neudělala Mozilla, udělal by to dřív nebo pozdějc (spíš dřív) někdo jiný.

    Takže věta "bez firefoxu bychom stále ještě používali IE6" je vyložená blbost, protože kdyby nebylo firefoxu, objevilo by se něco podobného. Ač pod jiným jménem, úlohu by to naplnilo stejně, a IE6 bychom tak jako tak dávno nepoužívali.
    20.11.2009 01:40 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    Mozilla měla technologii a komunitu na vývoj a propagaci samostatného prohlížeče. To, na co se zmohla Opera za tolik let existence, Netscape a Safari jsme viděli. I kdyby nějaký nový produkt přišel, těžko by měl takový nástup jako Firefox a rozhodně by se vše posunulo o pár let.
    Fluttershy, yay! avatar 20.11.2009 15:15 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    Mozilla měla technologii a komunitu na vývoj a propagaci samostatného prohlížeče.

    Jinými slovy, jak jsem psal, Mozilla měla (zdrojáky) Netscape.

    I kdyby nějaký nový produkt přišel, těžko by měl takový nástup jako Firefox a rozhodně by se vše posunulo o pár let.

    Znovu (řečnická otázka): co byl zač ten Google Browser? Firefox 1.0 vyšel na podzim 2004, v létě se konal Mozilla Developer Day na půdě Google a o tom prohlížeči se tehdy dost spekulovalo.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    21.11.2009 13:50 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    Mozilla měla technologii a komunitu na vývoj a propagaci samostatného prohlížeče.
    Kdyby to neměla Mozilla, měl by to někdo jiný... Tak by to bylo o půl roku, o rok pozdějc, no a co...
    Koneckonců, mohlo to být taky dřív, ne až v roce 2004 ;-)

    A s tím Netscapem ... Mozilla Suite je založená na zdrojáku Netscape, FF je zase založenej na Mozilla Suite, takže nebejt Netscapu, nebyl by FF.
    =^..^= AmigaPower® avatar 21.11.2009 19:07 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    Kluci mají penis, holky mají vagínu! :-D
    kotyz avatar 21.11.2009 19:23 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    a to je dobry vedet uz od skolky! ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    24.11.2009 17:57 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    Ale Netscape od verze 4.x a výše byl tržní propadák a technologická zaostalost a pomalost. Firefox šel lepší cestou, která se ukázala jako úspěšný koncept. Podívejte se, kde je dneska Mozilla Suite/Seamonkey. Paběrkuje na svých pár promilích uživatelů jako kdysi Mozilla. S tou díru a dát lidem výrazně lepší prohlížeč do světa udělat nešlo.
    Fluttershy, yay! avatar 24.11.2009 18:07 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    Netscape možná byl na svém konci zoufalostí, nicméně z čeho že vznikla Mozilla jakožto prohlížeč? Odkud se vzal Firefox?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    3.12.2009 14:27 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    Téměř celý kód byl napsán na zelené louce. To může srovnávat jen nějaký bezmozek.
    Fluttershy, yay! avatar 3.12.2009 14:44 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    I to se občas stává...
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    25.11.2009 10:43 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    Ale Netscape od verze 4.x a výše byl tržní propadák a technologická zaostalost a pomalost.
    Jo, ale až od tý verze 4.x, předtím byl dobrej a na tom je taky FF založenej.

    Ale imho to je celkem jedno... kdyby tenhle krok neudělali lidi za firefoxem, udělali by ho jiní...
    3.12.2009 14:30 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    Jo, ale až od tý verze 4.x, předtím byl dobrej a na tom je taky FF založenej.
    Kdybys aspoň nelhal, bylo by to supr: "Ultimately, the Mozilla core developers concluded that the old code could not be salvaged. As stated on the October 26, 1998 development roadmap, it was decided to scrap the whole code base and rewrite it from the ground up.[4]. The resulting plan included, among other things, the creation of a whole new cross-platform user interface library and a new layout engine." http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_Mozilla_Application_Suite#Rewriting_from_scratch
    Fluttershy, yay! avatar 3.12.2009 14:46 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    A to s tím, že dostali webový prohlížeč, souvisí jak? No tak ho přepsali, no... Už by to měli udělat znova.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    4.12.2009 00:47 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    Kdybys aspoň nelhal...
    Asi ti uniká rozdíl významový mezi slovy 'lhát' a 'mýlit se', že?

    Krom toho, už jsem psal, že to je prakticky jedno.
    Stejně by to nakonec někdo udělal, kdyby to nebyla Mozilla. Tak by to bylo o půl roku, o rok pozdějc, no a co.
    Mohli bychom taky říct, že to mohlo být dřív, že kdyby nebyli lidi u Mozilly nebo jinde lemry, bylo by to dřív a ne až na poslední chvíli :-D (což ovšem není můj názor, jen říkám, že se na to dá koukat různě).

    Prostě a jednoduše, nemá smysl uctívat Firefox nebo Mozllu.
    20.11.2009 15:12 Wirg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    Firefox skutecne dokazal hodne. Osobne povazuji za nejuzasnejsi, kolik toho vseho dokazal navzdory tomu, jakou ostudu mu dela Petr Tomes.
    24.11.2009 17:58 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    Člověk nemůžeš dělat ničemu ostudu, to pouze někteří pitomci nepoužívají to, co jim nejlépe vyhovuje a vymýšlejí si nesmysly.
    Fluttershy, yay! avatar 24.11.2009 18:07 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    A všem musí vyhovovat Firefox, protože je nejlepší, Tomeš to přece řekl!
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    3.12.2009 14:32 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Firefox během 5 let změnil web
    Ne, Tomeš nikdy nic takového neřekl a zcela jasně prohlašuje, že si ani nic takového nemyslí, ale Kolibáč ze sebe chce zjevně furt dělat imbecila a opakovat píčoviny.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.