abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:00 | IT novinky

    Společnost OpenAI představila svůj nejnovější AI model GPT-4o (o jako omni, tj. vše). Nově také "vidí" a "slyší". Videoukázky na 𝕏 nebo YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Zajímavý článek

    Ondřej Filip publikoval reportáž z ceremonie podpisu kořenové zóny DNS. Zhlédnout lze také jeho nedávnou přednášku Jak se podepisuje kořenová zóna Internetu v rámci cyklu Fyzikální čtvrtky FEL ČVUT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | IT novinky

    Společnost BenQ uvádí na trh novou řadu monitorů RD určenou pro programátory. První z nich je RD240Q.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 13:00 | IT novinky

    Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem nadále zůstává Frontier od HPE (Cray) s výkonem 1,206 exaFLOPS. Druhá Aurora má oproti loňsku přibližně dvojnásobný počet jader a dvojnásobný výkon: 1,012 exaFLOPS. Novým počítačem v první desítce je na 6. místě Alps. Novým českým počítačem v TOP500 je na 112. místě C24 ve Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Ostravská Karolina, GPU

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:11 | Nová verze

    GHC (Glasgow Haskell Compiler, Wikipedie), tj. překladač funkcionálního programovacího jazyka Haskell (Wikipedie), byl vydán ve verzi 9.10.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 09:22 | Nová verze

    Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.8 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.9. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna. Později také na Linux Kernel Newbies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    11.5. 18:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.2.0 v Rustu napsaného frameworku Pingora pro vytváření rychlých, spolehlivých a programovatelných síťových systémů. Společnost Cloudflare jej letos v únoru uvolnila pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.5. 19:11 | Nová verze

    Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    10.5. 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (72%)
     (6%)
     (10%)
     (12%)
    Celkem 222 hlasů
     Komentářů: 15, poslední včera 21:33
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    gtz avatar 19.12.2009 21:22 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    Někdy co jsem poslouchal TV, tak byly rozdílné předpovědi u CT a NOVA-TV. Nakonec předpověd na CT vyšla lépe.

    Vždy mi dobře vycházela předpověd na chmi.cz
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    19.12.2009 21:37 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    Protože Česká televize a Český rozhlas berou předpovědi od ČHMÚ a relace o počasí v ČT moderují zkušení vystudovaní meteorologové a ne bárbíny čtoucí napsaný skript od komerčního Meteopressu. Jeho kvalita předpovědí nebývá tak vysoká. Spíše mi vadí, jak se často v rozestupu několika dní objevují v médiích rozporuplné předpovědi. To nemají dělat, běžní lidi nezajímající se o meteorologii pak neví, čemu věřit.
    gtz avatar 19.12.2009 22:09 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    Souhlasím, na Nově jsou baby co o tom neví zbla.. odříkají si svoje, ukáží svoje vnady a jdou domů.

    Pokud potřebuji něco ohledně počasí apod. vždy se raději dívám na servery rsd.cz apod. dopravni info,kde jsou informace tak jak mají být.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    19.12.2009 22:39 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    Nejlepší předpověď je stejně na TV Barrandov.
    19.12.2009 23:45 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    Co přesně se ti líbí? Grafická podoba, přesnost?
    20.12.2009 10:35 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    Rosničkář! ;-)
    gtz avatar 20.12.2009 16:48 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    +1
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    the.max avatar 20.12.2009 22:26 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    to jo, ale jen se ztlumenym zvukem, protoze ten slovni prujem je fakt na tecku.

    Rikejte si co chcete, nejlepsi bylo stejne pocasicko na nove:-D
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    vencour avatar 19.12.2009 21:46 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?

    Tak koukm do gkrellmu, na Ruzyni je -14 ... fuj, takový čísla. Asi dočasně vypnu plugin :-D

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Dalibor Smolík avatar 19.12.2009 22:12 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    Docela dobré předpovědi jsou na weather underground, třeba tady.
    I podle nich na Štědrý den už bude bláto ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Dalibor Smolík avatar 26.12.2009 13:37 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    Ano, tak se předpověď podle nich zcela vyplnila :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    kyknos avatar 19.12.2009 22:37 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    vanoce jsou svatky slunovratu a tudiz maji byt teple a bez snehu :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Dalibor Smolík avatar 19.12.2009 22:57 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    Souhlas. Můj známý v Sydney to také říká.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    20.12.2009 12:54 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    Přesně tak. Snad to svinstvo ještě stihne roztát a pořádně se oteplí (cokoliv pod deset neberu), jinak bych byl letos dost zklamaný.
    21.12.2009 16:03 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    Nechápu, proč by měl zimní slunovrat impikovat vysokou teplotu, je tomu spíš naopak :-D
    Možná došlo k záměně s letním slunovratem..?

    Mimochodem, svátky slunovratu jsou např. staré keltské, římské, řecké a jiné svátky, Vánoce svátkem slunovratu ale nejsou...
    kyknos avatar 21.12.2009 16:36 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    Nechápu, proč by měl zimní slunovrat impikovat vysokou teplotu, je tomu spíš naopak :-D Možná došlo k záměně s letním slunovratem..?
    Nedoslo k zamene s nicim. O letnim slunovratu je teple pocasi samozrejmost. O vanocich je to svatek a to co se vita a oslavuje.
    Mimochodem, svátky slunovratu jsou např. staré keltské, římské, řecké a jiné svátky, Vánoce svátkem slunovratu ale nejsou...
    A na to si prisel jak? :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Dalibor Smolík avatar 21.12.2009 18:43 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    Vánoce svátkem slunovratu ve skutečnosti jsou - narození Krista se odhaduje na dobu dubna nebo září (podle odhadů astronomů z důvodu výskytu abnormálního jevu na obloze - zřejmě dvě hvězdy v zákrytu). Načasování je symbolické, má jít o zrození nové naděje (návrat slunce).
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    kyknos avatar 21.12.2009 19:24 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    Pokud se vubec nejaky tesar jmenem Kristus narodil. Ono to je totiz cele jen znovu odvypravena starsi mytologie :) Slunecni, samozrejme :)

    Ostatne jeden z mych reckych kamaradu pekne nadava na Apollona (coz byl slunecni Buh) - a kdyz jsme se ho ptal proc - protoze ho ztotoznuje s Kristem :)

    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    kotyz avatar 21.12.2009 19:39 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    v ty dobe bylo Kristus bezny jmeno a tesar bezny povolani. takze jich mohlo existovat i nekolik ;-)

    treba za tisic let vznikne naky novy nabozenstvi a jeho ustredni postava bude urednik Jan Novak z Prahy zijici v letech 2000 - 2080 :-D :-D :-D

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kyknos avatar 21.12.2009 19:50 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    ale to ze nejaka nevernice ukecala partnera, ze ji to udelal duch svatej a jeste to zmedializovali, to uz tak bezne asi nebylo :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    multi avatar 21.12.2009 19:56 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    kotyz avatar 21.12.2009 20:15 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    prijde na to jak moc byli tenkrat lidi blby a zmanipulovatelny. ale taky si myslim ze by to nesezrali, tenkrat dobre vedeli jak se delaj deti. ne jako dneska kdyz kdejaka krava pise do bravicka jestli nemuze otehotnet ze zachodovyho prkynka nebo ze ma klitoris na zadech :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    21.12.2009 21:54 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    Mrzí mě, že máš spolužačku/kamarádku, která si myslí, že Genesis a další části Bible jsou slovo od slova pravda a že země vznikla před 10 tisíci lety. Žádné racionální argumenty neplatí. :( Je mi to (jí) líto, ta manipulace je příšerná.
    multi avatar 21.12.2009 22:00 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    A to si vem, ze ne kazda bible je stejna a rodice a krestaska spolecnost ji udajne dali na vyber cemu verit.
    kotyz avatar 21.12.2009 22:05 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    jo treba jehovisti maji vlastni preklad bible kde se jim dari takovy kousky jako presunutim carky ve vete zmenit vyznam presne jak se jim to hodi. ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Dalibor Smolík avatar 23.12.2009 01:52 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    Genesis .. počkat ... není to náhodou skvělá rocková skupina? :-D
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    kotyz avatar 21.12.2009 20:18 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    jinac Vala v hvezdny brane v devaty (nebo desaty?) serii taky otehotnela s duchem svatym (ale ta pro zmenu nakecala jednomu vesnickymu impotentovi ze to je jeho a von ji to veril). proste never ending story, vecne inspirujici ;-) copaki asi hulili ty co bibli sepisovali?
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Fluttershy, yay! avatar 21.12.2009 20:57 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?

    Kristus? Vždyť je to jen přídomek... Ale to s Ježíšem, na to je parádní džouk:

    Marie: Tak jak se bude to naše děcko jmenovat?
    Josef (je vysoký -- uvalí se hlavou o futra): JEŽIŠI KRISTE, KDO TO SEM DAL?!
    Marie: Ježíš! To je aspoň jméno... a ne nějaký René!
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    22.12.2009 11:01 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    Jo, máte samozřejmě všichni pravdu ohledně té mytologie, doby narození Ježíše, a tak, nicméně to stále neznamená, že by Vánoce byly svátky slunovratu, to prostě nejsou ;-)
    Kdo chce slavit slunovrat, nebude přece slavit 'Vánoce'...

    Mimochodem, docela bych (býval) slunovrat oslavil, no nakonec z toho bylo pár pívek v hospodě s kamarády, což není žádná velká oslava, ale taky dobrý... ;-)
    kyknos avatar 22.12.2009 11:04 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    Kdo chce slavit slunovrat, nebude přece slavit 'Vánoce'...
    bude a dela to :) vanoce je jmeno, ktere se dnes pro svatky slunovratu pouziva :)

    Psal jsem o tom pred dvema lety: http://www.abclinuxu.cz/blog/quid_novi/2007/12/svatky-slunovratu
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    22.12.2009 11:09 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    vanoce je jmeno, ktere se dnes pro svatky slunovratu pouziva :)
    Zajímavý. To je jako kdybych řekl, že jdu voslavit narozeniny a přitom voslavil třeba maturitu (nebo něco úplně jinýho).
    Mám dojem, že svátky slunovratu měly jiný jména, než 'vánoce', ale neznám ta jména...
    kyknos avatar 22.12.2009 11:29 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    narozeniny jsou narozeniny a maturita je maturita - jine duvody, jine tradice

    vanoce jsou porad ty same svatky slunovratu, jako drive
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    22.12.2009 12:22 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    Vánoce nejsou svátky slunovratu.
    Ano, jsou ve stejném temínu a využívali v začátcích křesťanství popularity zimního slunovratu atd., ale to neznamená, že by to byly svátky slunovratu. To prostě nejsou ;-)
    Jak se vlastně jmenuje svátek slunovratu? (keltsky, římsky, řecky) nějak se mi to nedaří vygooglit, a neříkej mi, že to nevíš :-D
    kyknos avatar 22.12.2009 12:41 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    Jak se jmenuje? Cesky se mu rika vanoce? :) Nebo treba Yule.

    Vanoce nejsou jen ve stejnem terminu - vanoce proste jsou svatky slunovratu. To, ze ma par krestanu dojem, ze je to neco jineho, na tom nic nemeni. Vetsina lidi slavicich Vanoce s krestanstvim nema nic spolecneho. Vanoce slavi ateiste, pohane, Vietnamci, moje zidovska kamaradka, proste vetsina lidi, prinejmensim na severni polokouli. Je to svatek astronomicky a ze k tomu mate nabozenskou pohadku... na tom neni nic divneho. Ale dokonce ani ta vase nabozenska pohadka neni jedinecna, je to jen jedena z mnoha verzi zakladniho pohanskeho mytu.

    I ty zvyky a tradice... porovnej si pro kolik lidi jsou vanoce darky, stromecek a zranice a pro kolik je to pust a chozeni do kostela. Prinejmensim v tehle zemi, kde jsou Vanoce nejdulezitejsim svatkem, je ten prvni pristup radove vyznamnejsi :)

    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    22.12.2009 15:49 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    Je to svatek astronomicky a ze k tomu mate nabozenskou pohadku... na tom neni nic divneho.
    Ano, slunovrat a Yule (atakdál), to jsou svátky astronomické a slaví je mnoho lidí napříč kulturami i náboženstvími.
    křesťané k tomu mají navíc náboženskou pohádku, tedy jakýsi add-on, který se jmenuje "Vánoce".
    I ty zvyky a tradice... porovnej si pro kolik lidi jsou vanoce darky, stromecek a zranice a pro kolik je to pust a chozeni do kostela.
    Pro mě například neznamenají Vánoce ani jedno z toho. Hádám, že pro tebe taky ne, nemýlím se?
    Teda takhle, žranice určitě nějaká bude a tak, ale neoslavuju konzumní život, nešílím s nákupem dárků atd jako spousta lidí okolo.
    kyknos avatar 22.12.2009 16:17 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    křesťané k tomu mají navíc náboženskou pohádku, tedy jakýsi add-on, který se jmenuje "Vánoce".
    Ne. Naprostá většina lidí nazývajících tyto svátky "Vánoce" (většinová česká nekřesťanská společnost) žádné křesťanské addony nepoužívá.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    22.12.2009 21:04 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    No ale většina neslaví ani slunovrat. To pak můžem skutečně říct, že vánoce jsou svátkem marketingu... Takže nevim :-D Lepší prostě bude držet se definic ;-)
    kyknos avatar 23.12.2009 00:43 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    slunovrat slavi mnoho lidi, rozhodne vice nez nejake nabozenske pohadky
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    23.12.2009 09:49 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    [citation needed]

    Každopádně, ať tak nebo tak, mám dojem, že v naších pohansko/křesťanských diskusích jsme většinou došli k tomu, že nejlepší je oboustranná tolerance. V rámci toho bys mohl tolerovat, že taky chceme (chci? nechce se mi moc mluvit za křesťany :-D) mít nějakej ten svátek. Jestli chceš mít jméno "Vánoce" rezervováno pro svátek slunovratu (který já mimochodem klidně rád oslavim), tak klidně, a já si můžu pro ten náš svátek vybrat jméno jiný. Akorát vůbec nevim jaký, nějakej nápad?
    kyknos avatar 23.12.2009 12:32 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    [citation needed]
    tu jsem daval vyse
    Každopádně, ať tak nebo tak, mám dojem, že v naších pohansko/křesťanských diskusích jsme většinou došli k tomu, že nejlepší je oboustranná tolerance. V rámci toho bys mohl tolerovat, že taky chceme (chci? nechce se mi moc mluvit za křesťany :-D) mít nějakej ten svátek. Jestli chceš mít jméno "Vánoce" rezervováno pro svátek slunovratu (který já mimochodem klidně rád oslavim), tak klidně, a já si můžu pro ten náš svátek vybrat jméno jiný. Akorát vůbec nevim jaký, nějakej nápad?
    Clovek by rekl, ze projevem tolerance je pripustit, ze vanoce slavi kde kdo a ze na ne nemate patent, zvlast kdtyz prior art je o nekolik tisic let starsi :). Ale jestli chces exkluzivni jmeno pro vlastni svatek, vymysli si cokoliv a pak hlidej, aby nedoslo k http://en.wikipedia.org/wiki/Genericized_trademark :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    23.12.2009 13:18 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    tu jsem daval vyse
    Myslíš tu anketu v blogu? Z té stejně nevyšel slunovrat jako většinovej. Většina lidí slaví jen tak. Tudíž Vánoce nebudou svátky slunovratu. Krom toho... anketa na v blogu na abclinuxu... to se nedá považovat za nějaký směrodatný výsledek v rámci ČR.
    Clovek by rekl, ze projevem tolerance je pripustit, ze vanoce slavi kde kdo a ze na ne nemate patent, zvlast kdtyz prior art je o nekolik tisic let starsi :)
    Patent samozřejmě nemáme. Jenže ono jaksi se stalo něco jiného. Skupina lidí si řekne "Tak budeme slavit narození Ježíše a budem tomu říkat Vánoce, datum nastavíme na podobné jako pohanský svátek slunovratu, využijem tak popularity" a pak přijde někdo a řekne, "hmm fajn, jdu slavit Vánoce, sice budu slavit něco úplně jinýho, ale jsou to Vánoce a basta" :-D (a je jedno, jestli slaví slunovrat, nebo marketing).

    Po pravdě řečeno se dost divim, že neslavíš ten prior art..? Takovej pohan jako ty, a slaví Vánoce (tedy něco, co je z definice křesťanský svátek a ve většinové praxi svátek marketingu (což je imho ještě o dost horší)).
    Ale jestli chces exkluzivni jmeno pro vlastni svatek, vymysli si cokoliv a pak hlidej, aby nedoslo k http://en.wikipedia.org/wiki/Genericized_trademark :)
    Mně vůbec vo žádnej trademark nejde. Mně jde o to, abych mohl nějak odlišit křesťanský zimní svátek od odstatních podobného data. Nevím, proč se mi to snažíš znemožnit a bereš mi jméno, které pochází z křesťanského kontextu. Přitom máš k dispozici jména starší, originální a s odpovídající definicí.
    kyknos avatar 23.12.2009 17:39 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    Myslíš tu anketu v blogu? Z té stejně nevyšel slunovrat jako většinovej. Většina lidí slaví jen tak. Tudíž Vánoce nebudou svátky slunovratu. Krom toho... anketa na v blogu na abclinuxu... to se nedá považovat za nějaký směrodatný výsledek v rámci ČR.
    52% neni vetsina? Je to 2x tolik nez nabozenstvi (zcela obecne, tzn. nikoliv pouze krestanstvi :)

    Lepsi vysledek bys dostal v CR, kde jsou krestane okrajovou mensinou, maximalne tak v kostele.
    Patent samozřejmě nemáme. Jenže ono jaksi se stalo něco jiného. Skupina lidí si řekne "Tak budeme slavit narození Ježíše a budem tomu říkat Vánoce, datum nastavíme na podobné jako pohanský svátek slunovratu, využijem tak popularity" a pak přijde někdo a řekne, "hmm fajn, jdu slavit Vánoce, sice budu slavit něco úplně jinýho, ale jsou to Vánoce a basta" :-D (a je jedno, jestli slaví slunovrat, nebo marketing).
    Slavte si narozeni Jezise dle libosti. Ale

    1) Nevim jak si prisel na to, ze slovo Vanoce je krestanskym vynalezem. Jestli se nepletu, znamena to cosi jako svate noci a to neni nic, co by prokazovalo krestansky puvod. Takhle bys mohl argumentovat treba v Anglii - a ja bych ti tam pro zmenu omlatil o hlavu Velikonoce :)

    2) I kdyby to krestanskym vynalezem bylo, mate proste smulu. Take luxuji s Teslou, xeroxuji s Minoltou atd. Firmy si trademark hlidaji. Vy jste cinili presny opak a svou terminologii jste vnucovali. Takze se nesmite divit, ze presla do obecneho uzivani v sirsim kontextu.
    Po pravdě řečeno se dost divim, že neslavíš ten prior art..? Takovej pohan jako ty, a slaví Vánoce (tedy něco, co je z definice křesťanský svátek a ve většinové praxi svátek marketingu (což je imho ještě o dost horší)).
    Nemam proti marketingu zadne tealogicke vyhrady :)
    Nevím, proč se mi to snažíš znemožnit a bereš mi jméno, které pochází z křesťanského kontextu.
    Viz vyse. Krestansky kontext je pochybny a genericida trademarku je svine :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    24.12.2009 10:27 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    52% neni vetsina? Je to 2x tolik nez nabozenstvi (zcela obecne, tzn. nikoliv pouze krestanstvi :)
    Lepsi vysledek bys dostal v CR, kde jsou krestane okrajovou mensinou, maximalne tak v kostele.
    Hint: checkboxy. "Hlavně, že je nějaká příležitost slavit" má 54%
    Nejdůležitější informace na té anketě je ale tohle: "Celkem 65 hlasů" :-D :-D Z ankety se tedy nedá usuzovat naprosto nic.
    Nechci říct, že hodně lidí slaví křesťanské Vánoce, to určitě ne, ani bych nebyl moc rád, kdyby tomu tak bylo, ale nemá cenu si nalhávat, že pohanských důvodů je nějak výrazně víc. Jestliže to je dvakrát, třikrát víc, furt je to hrozně málo v poměru k celku. Stejně všichni slaví prostě jen tak nebo protože je to naučili rodiče. Neříkám, že to je špatně, jen říkám, že Slunovrat, Saturni a Ježíšové apod. za tím v naprostě většině stejně nejsou...
    1) Nevim jak si prisel na to, ze slovo Vanoce je krestanskym vynalezem. Jestli se nepletu, znamena to cosi jako svate noci a to neni nic, co by prokazovalo krestansky puvod.
    Samozřejmě, ale o to nejde. Jde o to, že tohle slovo se začalo používat v době, kdy naprostá většina lidí tím slovem označovala křesťanský svátek, a tedy to slovo označuje křesťanský svátek. Předtím, v dobách pohanských, měli pro ten svátek slova jiná. Samozřejmě ale, že v posledních několika desítkách let lidi používaj slovo "Vánoce" i jinak.
    I kdyby to krestanskym vynalezem bylo, mate proste smulu. Take luxuji s Teslou, xeroxuji s Minoltou atd. Firmy si trademark hlidaji. Vy jste cinili presny opak a svou terminologii jste vnucovali. Takze se nesmite divit, ze presla do obecneho uzivani v sirsim kontextu.
    Ale jistě, však už jsem říkal, že mi o nějakej trademark nejde, to je blbost. To podstatné jsi ale řekl už sám:
    Take luxuji s Teslou, xeroxuji s Minoltou atd.
    Můžeš pak říct, že lux = Tesla? Není to pravda, protože lux = jakýkoli vysavač. Stejně tak není pravda, že xeroxovat = kopírovat na Minoltě. A stejně tak není pravda, že vánoce = Slunovrat/Yule/Saturnálie. vánoce = dnes už víceméně jakýkoli svátek okolo 24.12.
    Nemam proti marketingu zadne tealogicke vyhrady :)
    No to já taky ne, nevím proč bych měl. Já mam proti marketingu čistě osobní výhrady, připadá mi hloupý, nemám rád davový věci, atd. No ale jestli to někoho baví, ať si dělá co chce...
    kyknos avatar 24.12.2009 12:33 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    to je porad dokola. Proste vetsina lidi co slavi vanoce neslavi nic krestanskeho.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    24.12.2009 13:29 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    O tom není ani nebylo sporu ;) Mně šlo o to, že většina lidí, co slaví vánoce, neslaví ani slunovrat...
    kyknos avatar 24.12.2009 14:15 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    Vsichni lide slavi slunovrat - dokonce ai ty. Nekdo vedome (vetsina lidi v odkazovane ankete), nekdo nevedome, nekdo se to dokonce snazi popirat - ale delaji to vsichni. Tahle tradice je proste tradice slunovratu. Kdyby slunovrat nebyl, nebude ani tenhle svatek.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Fluttershy, yay! avatar 24.12.2009 14:38 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    To je super, že něco slavím a nevím o tom. Kdyby slunovrat nebyl, byl by tento svátek jindy a třeba by i vypadal jinak, to ano.

    Nehledě k tomu, že spoustě lidí (třeba tady) je úplně jedno, co slaví, hlavně když jsou pohromadě se svými blízkými, po nějaké době se nažerou/ožerou a tak.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    25.12.2009 23:52 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    Vsichni lide slavi slunovrat - dokonce ai ty. Nekdo vedome (vetsina lidi v odkazovane ankete), nekdo nevedome, nekdo se to dokonce snazi popirat - ale delaji to vsichni.
    :-D :-D :-D
    Ne, k tomu už se nedá nic říct. Takže já vlastně slavim slunovrat, ani vo tom nevim, nebo to popírám :-D Tak to je bingo.
    Já ten slunovrat oslavím, ale, pokud mi to dovolíš, naprosto vědomě, prosil bych.
    Ovšem s narozením Ježíše už mám asi smůlu - to prostě neoslavim, protože to je stejně vlastně svátek slunovratu. No co se dá dělat, nebyl to špatný svátek, ale když kyknos řekne, co může obyčejný smrtelník dělat? ;-) (natožpak křesťan, to ani nemluvě...)
    Tahle tradice je proste tradice slunovratu.
    Nikdy jsem to nepopíral (myslím).
    Kdyby slunovrat nebyl, nebude ani tenhle svatek.
    I s tímhle naprosto souhlasím ;-)
    Ještě bych k tomu ale dodal: Kdyby neměl kyknos v minulosti konflikt s křesťanstvím nebo kdyby křesťanství nebylo, neslavil by slunovrat a nevedl tuhle diskusi, obávám se.
    Dalibor Smolík avatar 22.12.2009 15:54 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    Vetsina lidi slavicich Vanoce s krestanstvim nema nic spolecneho.
    To platí jen v ateistických Čechách, zkus se zeptat jinde ve světě (nikoliv ale muslimském .atp.:-)) a nevím nic o tom, že Čechy jsou pupkem světa. Neříkám záměrně ČR, na Moravě je situace trochu jiná.
    Neříkám ale, že je to chyba - nebo že je to dobře. Je to prostě tak. :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    kyknos avatar 22.12.2009 16:20 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    To platí jen v ateistických Čechách, zkus se zeptat jinde ve světě (nikoliv ale muslimském .atp.:-)
    ke jinde? ne v muslimské,m, budhistickém, pohanském... asi v USA bys dostal odpoved, jakou cekas, ovsem je znamo, ze je to spis pokrytectvi, nez pravda (v USA je ateistu mnohem vice nez lidi, kteri se k tomu verejne hlasi)
    nevím nic o tom, že Čechy jsou pupkem světa
    Bavíme se o názvu Vánoce - kde jinde se používá? Snad na Slovensku? :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Dalibor Smolík avatar 23.12.2009 01:51 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    Bavíme se o názvu Vánoce - kde jinde se používá? Snad na Slovensku?
    Ještě v německy mluvících zemích - Weihnachten.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    multi avatar 22.12.2009 14:08 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    Podle me to jsou svatky spotrebniho zivota.
    22.12.2009 15:40 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    Dalibor Smolík avatar 22.12.2009 15:55 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    Fakt je, že to již kritizoval už Petr Chelčický ..nic nového pod sluncem. :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Fluttershy, yay! avatar 21.12.2009 20:54 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    No, spíš křesťani potřebovali naroubovat svoje svátky na ty pohanské, aby jim to vůbec někdo sežral...
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    20.12.2009 09:11 m-a
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    Mne sa na tom odkazovanom clanku najviac paci diskusia a z nej ta neochvejna dovera v IPCC. Tak si spominam na nejaku tu aferku s mailami...
    20.12.2009 22:28 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    Aférka s maily nevyvrací elementární fakta: The natural background level of carbon dioxide varies on timescales of millions of years due to slow changes in outgassing through volcanic activity. For example, roughly 100 million years ago, during the Cretaceous Period, CO2 concentrations appear to have been several times higher than today (perhaps close to 2,000 ppm). Over the past 700,000 years, CO2 concentrations have varied over a far smaller range (between roughly 180 and 300 ppm) in association with the same Earth orbital effects linked to the coming and going of the Pleistocene ice ages (see below Natural influences on climate). By the early 21st century, CO2 levels reached 384 ppm, which is approximately 37 percent above the natural background level of roughly 280 ppm that existed at the beginning of the Industrial Revolution. According to ice core measurements, this level (384 ppm) is believed to be the highest in at least 650,000 years. http://www.britannica.com/EBchecked/topic/235402/global-warming
    Josef Kufner avatar 21.12.2009 11:47 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    Co bylo před pár set tisíci lety ale nikoho nezajímá. Žijeme dnes a zajímavé jsou jen změny okolo dneška – tedy přibližně +/- 200 let.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    21.12.2009 17:27 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    V tom případě nevím, co nechápeš na větě "By the early 21st century, CO2 levels reached 384 ppm, which is approximately 37 percent above the natural background level of roughly 280 ppm that existed at the beginning of the Industrial Revolution."
    multi avatar 20.12.2009 09:59 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    U nas probihala teploza za poslednich 48hodin link
    20.12.2009 22:46 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    masomlejn avatar 20.12.2009 11:42 masomlejn | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    Tady jsou profily tlaku, teploty a relatvni vlhkosti za poslednich 24 hod., resp tyden v Praze Dejvicich. Udaje jsou mereny na meteostanici WS-3500 (nikdy si ji nekupujte!!!, kdyztak zajemcum reknu proc) a pres seriovy kabel jsou stahovana pomoci modifikovaneho programu open3600. O vykresleni hodnot do grafu se stara gnuplot. Cely je to tak trochu bastl. Chtel jsme to kdysi zprovoznit na NSLU2, ale diky faktu, ze WS-3500 komuikuje synchronnim RS232 (nejsem odbornik a doufam, ze nemelu picoviny), se to nepovedlo, protoze konvertor USB<-->RS232 to nepobral :-(. Taky umisteni venkovniho teplotniho cidla neni idealni. Tlak je meren relativne spravne, kontrolovano pomoci nadherneho stareho, ale spravne mericiho rtutoveho manometru.
    multi avatar 20.12.2009 11:47 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    Tak se prosim sver proc ho nekupovat.
    masomlejn avatar 20.12.2009 12:21 masomlejn | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    No prvni problem je jiz zminena komunikace synchronnim protokolem. To je problem prave pri pouziti prevodniku USB to serial. Dale to je nepochopitelne a samovolne vypinani (konstatovano asi po roce a pul provozu) respektive restartovani, ac je pripojena prez UPSku do site. Cetnost techto restartu je asi 1 za tyden. Potom to je nahodne prepinani zobrazovanych jednotek (ze stupnu Celsia na Farenheity, tlak z hPa na psi atd.). Take se obcas nesmyslne zapnou alarmy na max. a min. hodnoty, takze vam to odporne pisti. Hlavne mi vadi ten prvni problem - coz je ale moje blbost, protoze jsem si to nezjistil predem. Rozhodovat se ted, tak si poridim napr. WS-2300.
    Takze kdyz to shrnu, chcete-li provozovat meteostanici pres serivovy kabel na NSLU2 tak tato stanice WS-3500 neni vhodna volba. U ostatnich problemu to je mozna zpusobeno zrovna timto vadnym kusem.
    20.12.2009 16:24 m-a
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    Tak tak. Odporucam jednoznacne meteostanice znacky Davis - Vantage Vue alebo Vantage Pro2.
    20.12.2009 13:36 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    no dneska je ale riadna kosa; je na neuverenie, ze o dva dni ma byt 6°C a prsat
    gtz avatar 20.12.2009 16:47 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    Poslušně hlásím, že na jedné straně je -14.8°C na druhé straně, která je krytá mám -11.1°C

    2x Dallas DS18S20 na COM port
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Max avatar 20.12.2009 14:49 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    http://windguru.cz nikdy nelže :P
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    20.12.2009 22:30 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    Pokud tam máš taky předplacené regionální WRF modely tak skoro nikdy nelže. Globální model GFS a ostatní zpožděné volně dostupné ukázkové předpovědi občas jo. :)
    gtz avatar 20.12.2009 16:55 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?

    No já pro Brno používám následující :

    wunderground

    a srovnávám s tímto

    accuweather

    stačí se podívat jaké jsou tam rozdíly a i na accuweather předpověd 14 dní dopředu.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    20.12.2009 22:43 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    Pro Brno (a další místa ve střední Evropě) neexistuje nic lepšího, aktuálnějšího a přesnějšího než polský UM meteogram. Mnohaletá zkušenost a porovnání s tuctem dalších služeb. Předpověď na více hodin (dnů) dopředu je už je za současného stavu modelování méně přesná a spíše orientační, jak lze vidět například na ansámblové předpovědi. Schválně se tu stavím zítra večer zda opravdu podle wunderground budou v pondělí a úterý maxima 1, resp. 2 stupně a minima -1 stupeň v pondělí a 1 stupeň v úterý nebo zda bude cca o 5 stupňů chladněji jak říká UM a porovnám to s Žabovřeskami a Tuřany.
    20.12.2009 22:44 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    gtz avatar 20.12.2009 23:46 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    Polské meteo.pl jsem neznal, díky za odkaz a navedení.

    Já jsem wunderground používal sporadicky, spíše jsem se orientoval dle našeho chmi.cz popř. server dopravních informací, kde bylo počasí celkem přesné. Lépe než wunderground mi vycházel accuweather jak jsem také přikládal link, ale některé informace jsou tam bohužel placené.Naštestí informace o denních teplotách vč hodin jsou stále free.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    21.12.2009 17:45 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    Bohužel ani s accuweather nemám dlouhodobě dobré zkušenosti. Jinak podle zmiňovaných odkazů byly dnešní maxima v Brně -6 stupňů a minima -14. Windguru mýlící se v předpovědi na jeden den dopředu o více než 7 stupňů je k ničemu.
    gtz avatar 21.12.2009 20:10 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    Ráno jsem jel na schůzku do Brna a odjížděl jsem v -14.4°C dle mého teploměru ( DS18S20 na ser.portu), auto ukazovalo -14,1°C na podvozku. Kolem 8:00 bylo v Brně v centru cca -13,8°C (to co povídalo auto), během dne teplota spadla až na něco kolem -7°C

    Nyní jsem zase doma a dva sensory mi ukazují toto :
    Dec 21 20:11:12 Sensor 0 C: -10.75 F: 12.65
    Dec 21 20:11:13 Sensor 1 C: -10.31 F: 13.44
    
    Třeba acuuweather nějak moc neulítl.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    21.12.2009 22:17 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    AccuWeather - Brno:

    Monday Night Rain & Snow Rising temperatures this evening with a couple of flurries; breezy late with a shower in spots. Winds from the SSE at 24 km/h. Realfeel®: -12 °C Low: -9 °C

    Tudesday Showers Cloudy and breezy with a couple of showers. Winds from the SE at 27 km/h. Realfeel®: -5 °C High: 2 °C

    ICM UM - Brno

    Nechci Accuweather nějak shazovat, protože za každou tou službou je obrovská práce, ale přece jenom si poláci zaslouží uznání. Už kvůli hodinovému kroku předpovědi, přehlednosti a přesnosti - srážky v Brně dnes a zítra s největší pravděpodobností opravdu nebudou. Četl jsem o vývoji toho polského modelu zajímavej článek, ale nedaří se mi najít. :(
    gtz avatar 21.12.2009 22:31 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    Každopádně díky o polské službě jsem nevěděl.

    Celkem dobrá služba je i ilmeteo.it,ale to je jen pro Itálii.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    22.12.2009 20:08 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    Rádo se stalo. Ilmeteo znám, má předpovědi i pro Evropu včetně Brna. ;-) A nejsou úplně nepoužitelné. Jinak naměřené srážky v ČR: 1:00-7:00, 7:00-13:00, 13:00-19:00. Jak je vidět, srážky (přeháňky) v Brně vůbec nebyly. To prostě globální model s nízkým rozlišením používaný na Accuweather neumí rozpoznat.
    gtz avatar 23.12.2009 21:27 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    Také jsem si již všiml, že ilmeteo se změnil k lepšímu.

    Pršet začalo až dneska brzo ráno .. a byl to i celkem pěkný slejváček.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    24.12.2009 00:56 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce (opět) bez sněhu?
    Pršet začalo až dneska brzo ráno .. a byl to i celkem pěkný slejváček.
    Jo. :-) Tu předpověď jsem tu ukazoval přece už v pondělí, že pršet začne až ve středu po půlnoci, oproti tomu, co zvěstovaly jiné zdroje. :) Bez zajímavosti není ani Foreca, akorát mi na ní vadí, že už je znatelně méně spolehlivá hlavně pokud jde o srážky. Na druhou stranu je přehledná, česky a předpovídá na 10 dnů.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.