abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:44 | IT novinky

    Apple představil nový MacBook Pro s čipy M4, M4 Pro a M4 Max.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 22:00 | Zajímavý software

    Na GOG.com běží Halloween Sale 2024. Při té příležitosti lze získat zdarma počítačovou hru Return of the Phantom.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:22 | IT novinky

    Společnost OpenAI spustila internetový vyhledávač ChatGPT search.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:33 | Pozvánky

    Konference OpenAlt 2024 proběhne již tento víkend 2. a 3. listopadu v prostorách FIT VUT v Brně. Začíná ale už v pátek na warm-up party ve Studentském klubu u Kachničky v 17:00. Pokud jste ještě areál FITu nenavštívili, k dispozici jsou pokyny k orientaci. Na programu je 54 přednášek a workshopů. Témata jsou od silně technických témat jako je třeba GCC nebo PostgreSQL po méně technické témata jako eGovernment, nebo třeba detailní analýzu … více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:23 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.9 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 14.0.1. Tor client na verzi 0.4.8.13. Thunderbird na verzi 115.16.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:33 | Komunita

    Vývojáři free a open source synchronizačního nástroje (a p2p náhrady Dropboxu) Syncthing oznámili, že z důvodu odporu ze strany Google Play ukončují podporu OS Android. Bohužel v rámci toho zmizí i vydání Syncthing na F-Droid, který má slabší uživatelskou základnu. Syncthing je na Androidu implementován formou wrapper aplikace, která spustí Syncthing démon, vyžádá potřebná oprávnění a zpřístupní webové rozhraní démona. Ve srovnání se

    … více »
    Harvie.CZ | Komentářů: 4
    včera 01:11 | Nová verze

    V červnu 2022 bylo oznámeno, že z K-9 Mailu se stane Thunderbird pro Android. Trvalo to poněkud déle, než vývojáři předpokládali, ale včera byl první stabilní Thunderbird pro Android 8.0 vydán.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.10. 21:33 | Komunita

    Projekt microDMG Racer na Kickstarteru nevyšel, tak se autor rozhodl uvolnit na ESP32 postavené autíčko i ovladač jako open source.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    30.10. 13:22 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.10 „Electric Eel“. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.10. 13:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.10.29 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nově s podporou AI (whisper.cpp) pro generování titulků. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Informatika na KMI UPOL: report za 1. semestr

    21.1.2012 02:56 | Přečteno: 6285× | upol | poslední úprava: 21.1.2012 03:18

    Půlka zkouškového a já mám za sebou všechny předměty, tož tak napíšu něco o prvním semestru informatiky na Palackého univerzitě v Holomócu. Těch informací moc není, tak ať jsou aspoň nějaké... Budu dost nadávat, ale vůbec to tak neberte, je to tu úžasné, jenom já jsem od přírody kverulant.

    Stručně

    Ty věci úvodem/okolo

    Jsou tu dva obory (plus učitelské kombinované s ještě něčím): Informatika (to jsem já) a Aplikovaná informatika (to jsou skoro všichni ostatní ^o^). První varianta nabízí plynulé pokračování magisterským studiem a více povinných matematických a teoretických předmětů — druhá varianta je o to lehčí.

    Přihláška, zápis

    Kapacita obou oborů je asi sto lidí. Když se to nenaplní (což je obvyklý stav), zkoušky nejsou, bere se automaticky. To taky znamená, že zřejmě není třeba vyplňovat známky ze střední školy na přihlášce, jako jsem to dělal já: vyplnil jsem je, ale chtěl se tam ještě podpis někoho z té střední školy, jenže na gymplu mi to jako absolventovi odmítli podepsat, takže jsem si jako blbec na radu jedné paní ze studijního sháněl ověřené kopie všech vysvědčení z gymplu, stresoval jsem s tím dámy na poště, abych pak při odevzdání jiné paní na studijním zjistil, že to není třeba, že ty kopie si můžu nechat na jindy. Po podání přihlášky následovalo asi půlroční dopisování ohledně přijetí, zahrnující několikaměsíční mezery, během nichž jsem nic nevěděl. No nic, koncem srpna byl zápis plný tradičního vyplňování indexů, přičemž skoro nikdo nestíhal (teda já určitě), pak hurá vyzvednout ISIC a 19. září začátek semestru. K tomuhle tematicky patří imatrikulace, ta proběhla začátkem října. Byla to klasická nuda s ošmatláváním magické staffky, načež jsme byli pozváni na střechu (s výhledem na Olomouc) k přípitku. Kurňa, to ten přípitek měl být předem, aspoň by samotná imatrikulace nebyla tak křečovitá. A odpadla nám kvůli tomu přednáška. T_T

    Budova

    Tohle je kapitola sama pro sebe. Výuka už neprobíhá v té zřícenině na poli za Hejčínem, nýbrž v krematoriu. Tak se totiž přezdívá novému architektonickému skvostu na Envelopě. Je tmavý a prosklený. Poloha je fajn — mezi parkem a areálem kolejí — kolem je to hezké (a z oken/terasy je fantastický výhled), dostupnost je fajn (5 minut chůze od Žižkova náměstí nebo Envelopy, taky tam staví autobus a na kole se dá jet docela příjemně (cyklostezka podél Bystřičky/Moravy, BTW jsou tam stojany na cca 60 kol).

    Jenže je to epic fail. Osobně jsem přesvědčený — excuse my French, nemyslím to jako urážku, nýbrž jako diagnózu — že architekt byl idiot.

    Něco pozitivního: v šestém poschodí je knihovna, restaurace (s výčepem) a studovna (jo, není tu laboratoř, leda by šlo na kartu vkročit do některé z počítačových učeben, jenže na mekintreších (jo, jsou tu mekintreše a katedra je na to patřičně hrdá) odmítám pracovat, leda kdyby tam běžel GNU/Linux a nosil bych si vlastní klávesnici a myš). A dole je předražený bufet, ale to se dá řešit desetiminutovým odběhnutím do pekárny na břehu Moravy (IMHO lepší než menza).

    Studium samo

    Takže je září, začátek semestru. První týden je bloková výuka. Snad všech 250 lidí se tísní v aule a dělá bordel, že skoro není slyšet vlastního slova. Tohle bude platit ještě tak měsíc, bohužel i na cvičeních, kde se bere ohled i na totální lemply. Naštěstí (píšu to takhle nerad, ale na ten moment jsem se upřímně těšil, protože kvůli pařanům neustále klikajícím během výuky jsem se nemohl soustředit ("ah, what a nerd")) ale do listopadu řady prořídnou, takže už to bude mít trochu úroveň. Trochu háček je, že semestr má 13 týdnů, z čehož jeden týden (první) ta bloková výuka a jeden týden (poslední) zápočtový, z čehož plyne solidní nestíhačka.

    Informatická propeudika (kolektiv)

    Tohle je ta bloková výuka první týden. Jsou to hlavně přednášky pro seznámení se s tím, jak to na škole chodí, a vedle toho několik přednášek ze základů sítí (co je to IP adresa, DNS a pár takových věcí) a nějakého ovládání GNU/Linuxu (základní příkazy a tušení, jak vypadají uživatelská práva apod.). Z těch linuxových/síťových přednášek se po týdnu píše jednoduchý zápočtový test, což je celkem fraška, když to píše 200 lidí zároveň a hlídá to jeden člověk, ale jelikož jde získat přes 100 %, linuxáci se předhánějí, kdo dostane víc — ještě jednou gratuluji Enercciovi k 158 %.

    Matematické repetitorium (nevímkdo)

    Další předmět se záhadným názvem, skrývá se pod ním opakování středoškolské matematiky. Organizačně fail. Pro aplikované informatiky je to totiž povinné, jenže z několika časů se jen jeden nekryl s povinnou přednáškou, takže na prvním semináři bylo v učebně pro 40 lidí lidí možná 60. Naštěstí se psal test a spousta jedinců to vzdala předem... aspoň jsem si dokonce sedl. Do první řady. Vystresovaný, že jsem tu matematiku nejeden měsíc vůbec neviděl. Dál už toho moc nevím, protože jsem začal počítat a vzhledem k tomu, že jsem si to nepamatoval, jsem si čtrtal šílené náčrtky a odvozoval jsem si vzorce, načež jsem v sotva polovině testu odcházel se zápočtem. To bychom měli sedm kreditů druhý týden výuky, slušný začátek.

    Algoritmická matematika 1 (prof. Bělohlávek, na cvičení RNDr. Večerka)

    Pokračujeme v sérii mysteriózních pojmenování předmětů. Tohle je celkem příjemně, docela formálně rozebraná složitost algoritmů a základní řadící algoritmy. Spousta pseudokódu, nějaké ty důkazy. Cvičení brutální nuda (první asi čtyři probíhala stylem: "Co je to posloupnost?" "Huh, nevím... nějaká čísla?" a pět minut v p*; pak nějaké bastlení v C/pseudokódu — mám pocit, že Insertion Sort nebo tak něco jsme programovali dva týdny), ale nakonec se kvůli skluzu přednášek naopak nestíhalo — což ostatně platilo pro všechna cvičení (že se na nich probraly tak dvě třetiny celkové látky). Na zápočet stačilo napsat IMHO jednoduchou písemku a prográmek, který experimentálně ověřil složitost Quick/Merge/Heap Sortu. Jsou k tomu celkem pěkné slajdy. Zkouška jednoduchá, učil jsem se na ni de facto asi tři hodiny (detailně popovídat o řadícím algoritmu a znát pojmy ke složitosti). A

    Paradigmata programování 1 (doc. Vychodil, na cvičení Mgr. Kühr)

    Hádejte podle názvu, co to je... Funkcionální programování. Vyhazovací předmět. Graf úspěšnosti vypadá jako Pacman: chlebárna jsou úspěšní absolventi. Trošku problém je v tom, co a jak se probírá. Na začátku neprogramátor si má za tři měsíce napsat vlastního interpreta nezanedbatelné podmnožiny Scheme. Takže tempo děsivé a hlavně jediný materiál je vedle turbopřednášek cvičebnice, jejíž styl nesedne každému, v řešeních cvičení jsou chyby a v neposlední řadě se probírá fiktivní dialekt Scheme (jehož interprety se už tak dost liší) relativně podobný Racketu, takže co vychází správně ve skriptech, nemusí vycházet vůbec správně v libovolném interpretu... Při přípravě na zkoušku jsem hodně nadával.

    Ale tak hrozné to není. Pan docent umí úžasně přednášet (lidem, kteří stíhají) a je AFAIK férový. Ještě bych dodal, že náročnost cvičení se hodně liší. Já si vybral (jo, BTW tu nejsou zápisové kroužky, ale prostě si člověk vybere, co mu vyhovuje za čas, takže já před devátou vstávat nemusel) to nejjednodušší (aniž bych to tušil). První polovinu učiva jsem se díky cvičením naučil velmi precizně, ale na druhou skoro nezbyl čas. To se hodně projevilo u zkoušky, která je mimochodem dost náročná, ba až zákeřná — vyhodnocování výrazů a programování na papír. Věci z první poloviny semestru jsem měl IMHO celkem precizně, z druhé poloviny už jsem skoro nestíhal. Každopádně to asi budilo dojem, že umím všechno, takže jsem se dostal navzdory sobě samému k ústní zkoušce, kde jsem si to zlepšil z D na B a kdybych se tu druhou polovinu učil, mohl jsem mít i A. -_-

    Úvod do informatiky (Dr. Kolařík, na cvičení Mgr. Urbanová)

    A co teď? Uhodnete? Mno, je to diskrétní matematika (dost jednoduchá) a pak ochutnávka z nějaké algoritmizace a automatů. Přednášky byly totálně polopatické a skoro všechno jsem znal z dřívějška (^_^), takže celkem nuda. Jenom cvičení na začátku vypadalo jako brutální nářez (Iron Lady ^_^'), ale to se rychle uvolnilo. Nebo jsem se dostal do tempa. Poslední písemka na plný počet bodů s minimem přípravy, pak zkouška v předtermínu po probdělé noci za A. Ne, fakt to nebylo těžké... ale fakt to chtělo vědět aspoň, co je to kartézský součin (ten, do kterého si teď kopu, to tady stejně asi nečte; ale to jsem myslel, že na předtermíny chodí jen šprti ~,~).

    Úvod do informačních technologií (Dr. Outrata)

    Tohle je něco jako PPOS, ale nekonečněkrát lehčí. Je to lehce o logických obvodech a kódování dat a pak o mikropočítačích, jejich hardwaru a operačních systémech. Velmi zevrubně. A jsou k tomu srozumitelné slajdy. A zápočtový test (cvičení ale neprobíhá) je jednoduchý. Dokonce i zkouškový test (ABCD) je jednoduchý až na některé dost nesrozumitelné otázky, kvůli nimž mám C.

    Úvod do programování (Dr. Zacpal)

    Ne, fakt to není úvod do programování. Je to úvod do syntaxe Céčka. A to dost povrchně. Nuda. Ani moc nemělo smysl tam chodit, nebýt toho zadávání domácích úkolů. Možná právě proto to dost lidí nechápalo (nikdy se netvařte před kolegy, že tomu rozumíte — jinak jim budete po zbytek semestru opravovat místo normálně "příkaz1; příkaz2; příkaz3;" brutality typu "příkaz1 && příkaz2 && příkaz3;"). Zápočet triviální, chmmm.

    Staré dějiny Japonska, C (Mgr. Martinásková)

    Ne, to fakt není součástí studijního plánu pro informatiky. Na to jsem chodil na fildu pro zábavu a dva kredity. Přednášky byly velice vtipné. Akorát klasická bordelózní historka ze začátku semestru: U předmětu ve STAGu nebylo uvedeno, kde se to vyučuje, jen náhodná zmínka o neexistující učebně VU1 na Křížkovského 8, kde sídlí katedra těch asijských věcí, což jsme si přeložili jako U1 na K-8, bo to znělo logicky. Ale ouha, 15 nás tam čekalo zbytečně. Podruhé jsme tam čekali zase a nic, někteří dokonce běhali po kancelářích. Když tu najednou jediný informatik JÁ dostal spásnou myšlenku, tasil telefon a ze STAGu zjistil, že stejná přednáška pro áčkaře zrovna probíhá ve VU1, ale ve vedlejší budově. Ano, probíhala. -_-

    Obecně

    Tož tak jsem něco vyplodil. Ještě pár obecných výtek:

    Ale pozitiva rozhodně převažují (ač furt kritizuju). Tady jsou některá (vedle IMHO fajn lidí a toho, že to je Olomouc):

    Mimochodem, nemáme povinný tělocvik (oceňuju, cvičím sám), ani cizí jazyky (to už je horší, na japonštinu a kvalitní angličtinu jsem se kvůli kapacitě nedostal). Rozvrh byl úsporný (SDC v pondělí, odpolední bloky přednášek v úterý a pátek, po dvou cvičeních ve středu a ve čtvrtek) a nemusel jsem vstávat před devátou. Na oběd do menzy jsem se obvykle nedostal, čehož nelituju, protože směrem k/od nádraží jsou tři slušné pekárny.

    Konec

    Jo, konec. Snad jsem na nic nezapomněl. Kdyžtak dotazy. Prosím, omluvte stylistiku — víc se tím zabývat nechcu.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    Informatika na KMI UPOL: report za 1. semestr, obrázek 1

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    =^..^= AmigaPower® avatar 21.1.2012 06:09 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 1. semestr
    Jsi onanista, né kverulant :-D Héč, já sem na cestě do Warszawy... :-D
    Fluttershy, yay! avatar 21.1.2012 11:58 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 1. semestr
    Hej, to jsem zapomněl napsat, že PP1 je programátorská mastrubace, což je pro puritány problém.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Vojtěch Trefný avatar 21.1.2012 08:40 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 1. semestr
    Koukám, že ty super nové univerzitní budovy jsou všude stejné :-)

    Chodil jsem na FJFI ČVUT -- dvě staré budovy (odhadem začátek 20. století) a jediné, co se dalo vytknout, byly chybějící zásuvky v přednáškovkách (celkem pochopitelně). Aktuálně chodím na FIT do supermoderní budovy (dostavěná předloni), kde je to jeden fail vedle druhého. (A mimochodem: v přednáškovkách je jedna zásuvka na přibližně čtyři místa).
    Fluttershy, yay! avatar 21.1.2012 12:01 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 1. semestr
    Jo, přesně. Malá Strana FTW. Teda vlastně zase tak moc neplatí, protože na té fildě to je historická budova, jenže nerekonstruovaná, zakonzervovaná před X lety... A vypadá to podle toho.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    21.1.2012 09:40 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 1. semestr
    Staré dějiny Japonska, C (Mgr. Martinásková)

    Toto nedokážem celkom stráviť na tom novom systéme štúdia na VŠ,ako možno získavať kredity z predmetrov(ešte tak úzko obsahovo špecializ., vytrhnutých z kontextu), ktoré sú naozaj, ale naozaj celkom od veci a so študijným odborom nemajú nič spol. ani len vzdialene.Pre študentov (aj mojich rodinných)iste len výhodné a zábavné.
    Fluttershy, yay! avatar 21.1.2012 12:09 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 1. semestr

    Ticho tam. Aspoň 90 % kreditů musím získat ze studijního plánu. Navíc si můžu rozšířit obzory a dělat něco, co mě zajímá i mimo obor (nevím, jak bych stíhal současně studovat tři obory, Japonská filologie je totiž "dvouoborová"). Jak by mimochodem souvisel (jinde povinný) tělocvik a cizí jazyk s oborem? Ostatně v doporučených volitelných předmětech máme úvod práva. A když bych si zapsal "IT předměty" vyučované na fyzice, to by bylo také těžko stravitelné. Blah blah.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    21.1.2012 12:27 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 1. semestr
    no, telesná zdatnosť je dôležitá aj pre duševnú výkonnosť, najmä u ľudí so sedavým zamestnaním, kalokagátia,-),odjakživa ideál dokonalosti... a koľko jazykov vieš, toľkokrát si človekom;-),dnes v glog. svete ozaj nevyhnutné bez ohľadu na odbor, rozširuje to možnosti u každej kvalifikácie,základy práva alebo politológie, príp. aj všeobecné dejiny tiež patria k všeob. základu, ktorý človek potrebuje k životu

    ale ja to aby bolo jasné nehodnotím subjektívne negatívne, mne by sa to byť štuent tiež páčilo a určite by som si zapísala nejaký taký predmet..jeden z mojich potomkov si ostatne vybral po bakal. stupni odbor kt. hraničí s mnohými vedami o človeku a tak si kompenzoval aspoň čiastočne túžbu nazrieť všade, kde je to zaujímavé
    21.1.2012 12:27 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 1. semestr
    v globálnom svete, pozn. autora
    Fluttershy, yay! avatar 21.1.2012 12:30 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 1. semestr
    Hmmm, a to by mě zajímala matematická lingvistika (tady se AFAIK studovat nedá), jenže většina související volitelných předmětů nebyla vůbec vypsána. Musím to znova zkontrolovat. Díky za připomenutí.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Fluttershy, yay! avatar 21.1.2012 12:27 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 1. semestr
    BTW co učitelské dvojkombinace? Ti to mají teprve vytrhnuté z kontextu a v důsledku prd ví.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    21.1.2012 12:29 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 1. semestr
    neviem, ak bola ot. smerovaná na mňa, ja som na uč. smer nechodila;-)... dodatočne som si spravila DPŠ
    Fluttershy, yay! avatar 21.1.2012 12:32 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 1. semestr
    To byla otázka obecná, do pléna směřovaná. Tak mě napadá, že u tělocvikářů je aspoň dobře, že k tomu mají ten druhý obor, takže by mohli chytit nějaké náznaky vzdělání...
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    21.1.2012 16:26 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 1. semestr
    Mám jedného syna FTVŠ,druhý jeho odbor je NOS... s matikou ani s ničím iným nikdy nemal problém ani najmenší,ale jednoducho má rád šport a všetko okolo neho,dvaja jeho bratia sú matfyz.,no nepozorujem, že by im ten telocvikár nestačil s tými náznakmi;-).Len dúfam, že si to s učiteľovaním rozmyslí,nech idú pekne za tie peniaze a za to morálne spoločenské ocenenie učiť všetci tí vedátori, ktorí aj po jednom semestri už vedia presne, kto je tupý a tupejší;-).

    A tebe prajem, nech ti to študijné nadšenie vydrží až do úspešného konca.
    Fluttershy, yay! avatar 21.1.2012 16:35 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 1. semestr
    Já si od tělocvikářů četla nějaká ta skripta a dobře jsem se bavil, teda pokud se mi z toho zrovna nechtělo brečet. Ta pohybová složka oukej, ale ty kecy okolo... Mno!

    Nehledě k tomu, že všechny fakulty tělesné kultury, na něž jsem narazil, měly velmi pozoruhodnou úroveň. Proti pohybovým aktivitám nic nemám, ale nemyslím, že by se to muselo studovat na univerzitě s těmi pofidérními žgryndy okolo.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    21.1.2012 19:03 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 1. semestr
    Ja som sa na telesnej vždy ulievala;-, pre mňa za mňa by telocvikári byť nemuseli... ale ono je to ozaj celkom veda, i keď syn tiež nepopiera, že mu na FTVŠ vyhovovalo aj to, že sa dá zvládnuť ľavou zadnou a popritom robiť všetko, čo človeka baví.Ale ja napr. celkom obdivujem, ako si môže pamätať napr. všetky tie podrobnosti o dejinách rôznych šport. disciplín-mňa ozaj šport vždy nudil, no tie jeho občasné prednášky o ňom aj mňa, odporcu telovýchovy, celkom zaujmú...Okrem toho, keďže robil silový šport(nesypal, nesype a je proti tomu), vie toho dosť o ľudskom tele a ako to v ňom funguje,nehovoriac o viditeľnom pozitívnom vplyve tej športovej uvedomelosti na celú osobnosť.Takže si myslím,že aj študovaní športológovia:)sú potrební.Vídam všelijakých ,,odborníkov", čo si otvárajú posilňovne a ich klientov poznať podľa kyfózy;-)
    25.1.2012 19:29 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 1. semestr
    Ja myslel, ze to je "americky" zpusob..
    pavlix avatar 25.1.2012 23:56 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 1. semestr
    Já zas myslel, že v USA jde vejška „vystudovat“ sportovními úspěchy.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    26.1.2012 10:51 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 1. semestr
    Je to zeme "neomezenych moznosti". Ale spis jsem narazel na to, ze tusim z USA pochazi ta idea, ze by absolvent cehokoli mel absolvovat i nejake mimooborove (treba humanitni) prednasky (na FJFI to byla napriklad sveho casu Historie fyziky od doc. Stolla).
    pavlix avatar 26.1.2012 12:04 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 1. semestr
    Historie fyziky není na fyzice až tak mimooborová :D.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    26.1.2012 17:17 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 1. semestr
    Neni. Ale Stoll (co jinak skutecne prednasel i tu fyziku) to delal z lasky a vykladal zabavne, takze mu to asi uznali. Slo o ten koncept - ze proste technici maji chodit na nejake humanitni prednasky, aby meli "prehled".
    21.1.2012 11:48 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 1. semestr
    Post zajimavy. Ale uz aby se ty statni skoly zprivatizovaly. Stavajici stav je vysmech vsem osvc. Jsem pro naklady prenest na studenty(rodice). Kdo nema ani tech par tisic, co je planovano, at nestuduje.
    21.1.2012 12:05 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 1. semestr
    to mi pripomína, ,,Kto nepracuje, nech neje";-)

    Najprv si položte otázku, kto prachy má. Naozaj tí, ktorí si ich zaslúžili za svoje schopnosti a spoločenský prínos a majú deti, ktoré zdedili geneticky a sociálne predpoklady pre to, aby študovali(v reči mnohých zazobancov získavali certifikáty a tituly)? Ďalšia otázka: Je isté, že súkromné školy by boli kvalitnejšie? Zaplatiť si papier potvrdzujúci dosiahnutie nejakého "vzdelania" sa dá bez probémov aj dnes. Tretia otázka- koľko máte detí?( odpoveď dobrovoľná;-))

    Téma sa opakuje, ale opakovanie je matka... ako vraví Dag;-)

    21.1.2012 20:44 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 1. semestr
    To, co je v soukromych rukach, je vzdy efektivnejsi. Alespon se tolik nemrha prostredky, jako ve statem drzenych podnicich. Ale to je marginalni. Hlavni je zde to, ze by se konecne melo rici, ze vzdelani muze byt obchod, jako vsechno ostatni. Nejde o to, kdo ma penize. Jde o to, aby slusni lide platici dane, nedotovali armadu bakalaru, kteri bohuzel budou mit problematicke uplatneni na trhu prace. At si studuji, jak chteji, ale ze sveho. Osobne ty prostredky radeji venuji rovnou nekomu potrebnemu. Po privatizaci jiste budou dobre i spatne skoly, ale to si prebere trh prace, toho se nebojte. Kolik mam deti? Nevim, jak to souvisi s timto tematem. Vim o jednom a ano, vyzivne platim. ;-)
    Fluttershy, yay! avatar 21.1.2012 20:50 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 1. semestr
    Cílem školství není generovat zisky, nýbrž vzdělané lidi a výsledky (základního) výzkumu. Prosím, zamysli se nad tím, porovnej si to se zdejšími reáliemi a nemel si tu svoji ohranou písničku na každém rohu. Děkuji.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    21.1.2012 21:00 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 1. semestr
    Jiste. Cilem skolstvi je generovat vzdelanost, ale ty penize mohou byt pro tu skolu prijemny side effect, vime? Myslis, ze je fer, ze tebe tve vzdelani nestoji ani korunu? U tebe dane vzdelani ma smysl, protoze i pres sve nazory se zdas byt inteligentni. Ale ruku na srdce, potrebuje nase zeme tolik bakalaru, kteri ze skol vyjizdeji jak z fabrik? Neni jejich vzdelani jen zbytecny vydaj, kteri zaplati vsichni? Skolu ti preju a drzim palce, ale byl radeji, kdyz by si to proste studenti platili sami a nase zeme se kvuli tomu nemusela zadluzovat. Mozna nedojde k privatizaci, ale urcita spoluucast je jiz planovana, je to nevyhnutelne a je to tak spravne. Nu a co a kde melu je jen moje vec. Kdyz ti to tak vadi, nemusis to cist ani na to reagovat - jak jednoduche.
    Fluttershy, yay! avatar 21.1.2012 22:09 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 1. semestr
    Cilem skolstvi je generovat vzdelanost, ale ty penize mohou byt pro tu skolu prijemny side effect, vime?

    Ne. Cílem našich politických špiček je zavést "spoluúčast" a odříznout školy od stávajícího příjmu, tedy je odkázat na tu "spoluúčast". Soukromé školy jsou v našich podmínkách vesměs orientované na zisk, nikoliv vzdělávání a výzkum.

    Ale ruku na srdce, potrebuje nase zeme tolik bakalaru, kteri ze skol vyjizdeji jak z fabrik? Neni jejich vzdelani jen zbytecny vydaj, kteri zaplati vsichni?

    Ten problém je ale někde zcela jinde! Nebo si myslíš, že z té střední školy vypadnou už "hotoví" a schopní se uplatnit? Prd, nezaměstnaní by byli. Tímhle se oddálí nezaměstnanost a zvýší pravděpodobnost, že za těch několik let se "vyhotoví", nehledě k tomu, že v průběhu času se požadavky na kvalifikaci zvyšují (různé systémy jsou složitější nebo více optimalizované oproti dřívějšku). Tady je zcela jiný problém než mnoho bakalářů, kteří neplatí za školu. Tady je (bude) problém, že chybí řemeslníci a kvalifikovaní pracovníci v technických/přírodovědných oborech. To se ale nezmění zavedením školného, to měla změnit mj. státní maturita.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Heron avatar 21.1.2012 22:37 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 1. semestr
    Neni jejich vzdelani jen zbytecny vydaj, kteri zaplati vsichni?

    Vzdělání nikdy není zbytečný výdaj. Naopak, výdaje na vzdělání a vědu jsou ty nejrozumněji investované prostředky do budoucnosti.

    21.1.2012 22:46 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 1. semestr
    to se sice casto rika, ale neni to vubec pravda. Abyste to mohl prokazat, musite mit nejakou kristalovou kouli. Pri soucasnem stavu vyvoje by bylo lepsi mit 80% manipulovatelnych blbecku, kterym bude stacit nejake zivotni minimum, tech 20% takovou masu lehce uzivi.
    20.11.2012 19:59 Rar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 1. semestr
    wow, někdo je tu z Číny? BTW severské země jsou důkazem, že to pravda je...
    21.1.2012 22:27 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 1. semestr
    Ja celkom chápem Vaše dôvody a dokonca sa stotožňujem s tým, že súčasné školy chrlia zbytočne veľa "bakalárov", ktorí nenájdu uplatnenie na trhu práce - lebo nemajú čo a kde uplatniť...To, čo by sa malo nejako riešiť je kvalita vzdela(áva)nia, ale tam to začína už v ZŠ...Niečo je choré, všetci poznáme príznaky, niektoré príčiny, ale nevieme, kde to začať rozmotávať.

    Ale hlboko nesúhlasím, že vzdelanie je tovar na trhu ako čokoľvek iné, čo sa pedáva a kupuje a že je to vec len toho indivídua, ktoré si ho buď bude môcť a chcieť kúpiť, alebo nie... Vzdelanie sa kúpiť ani nedá, dá sa kúpiť papier o vzdelaní.Záujmom spoločnosti by malo byť povýšiť vzdelanie na hlavnú hodnotu, lebo od neho závisí jej budúcnosť. A to od úrovne vzdelanosti celej spoločnosti, nielen úzkej elity.Pre demokraciu v demokracii sú najväčším nebezpečenstvom primitívne,zaostalé, tupé masy - spojitá nádoba s chudobou a jej následkami vrátane triednej nenávisti,vnútorných rozporov,rozkladu.

    Počet detí s témou súvisí.Máte napr.3 nadané deti, ale nemáte toľko peňazí, aby všetky mohli študovať. Ktorého vyberiete?Ono sa ľahko plánuje niekomu, kto deti nemá, alebo - i keď platí výživné- nemá reálnu predstavu o tých nákladoch.(Keby sa moje deti popri škole neuživili, nemohli by študovať, pri viacerých deťoch a bežných príjmoch ani keď pracujete nezvládnete naraz štúdium napr. 3 detí, a to ani keď nie je zavedené zatiaľ školné.)
    22.1.2012 22:48 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 1. semestr
    Me nazory znate. V tomto se jiste neshodneme.
    tomboytom-deviant avatar 22.1.2012 22:01 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 1. semestr

    Casem jsem zjistil, ze kdyz neumim argumentovat takovym zpusobem, abych nevypadal jako kokot, tak je lepsi nepsat ;-)

    22.1.2012 22:20 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 1. semestr
    Problemy s kokotem ti nezavidim, ale jiste to lze lecit.
    Fluttershy, yay! avatar 21.1.2012 12:12 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 1. semestr
    To už tu bylo nejednou. Nebudu se hádat. Ten tvůj systém v USA zjevně moc nefunguje, takže nemyslím, že musíme kopírovat vše, zvlášť když je to tu sám Slovan a jak známo, kam Slovan vkročí, tam bordel zanechá. To mi trochu připomíná ty ruské byliny, to bylo solidní WTF.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    21.1.2012 18:15 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 1. semestr
    Soukrome skolstvi je spravny system. Neni duvod, aby lide doplaceli na vzdelavani armady bakalaru. Tecka.
    Fluttershy, yay! avatar 21.1.2012 19:01 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 1. semestr
    Díky lidem jako ty nebo Jílek se stávám levičákem. ~,^ Batůžek už nosím, ještě ten salát a snowboard. ^-^
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    21.1.2012 20:39 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 1. semestr
    Pravo na svuj nazor ma kazdy. Na privatizaci skolstvi a skolnem neni nic spatneho. Pry ma byt zavedeno i na statnich skolach - asi jen do 10000 za semestr, coz je velmi unosne. Problem je v tom, ze statni instituce danou castku nevyuzije efektivne.
    25.1.2012 19:31 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 1. semestr
    Ne, stavas se levicakem, protoze to dava smysl, byt levicak. ;-) Jeste jsi mlady..
    tomboytom-deviant avatar 22.1.2012 22:05 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 1. semestr

    Skolni system v USA je doslova tragedie. Chran buh, jestli to TOPka a ODSka doopravdy zavedou.

    Collage Conspiracy http://www.youtube.com/watch?v=VpZtX32sKVE Zabavnej dokument ;-)

    21.1.2012 12:36 radeczek | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 1. semestr
    Hoja hoj, tak gratuluji k úspěchu. Každopádně, mám pár kometářů ;)

    Ad. Stučně
    • Neboj, těžší část tě teprve čeká ;)
    • Jo, spousta lidí vyletí... Limit přihlášených údajně není omeze, prý nabízí vzdělání každému. Každopádně v prváku nás bylo cca 100, ve druháku 7.
    • Lidi na katedře jsou fajn, fakt odborníci na svém místě
    Ad. Budova Musím ti trošku oponovat v názoru na budovu. Mě osobně se dost líbí a na 90% splňuje účel. Ano, je v ní tepleji, ale uznej, že se velmi těžko koriguje teplota v místnosti, kde máš 20PC s Xeonama nebo 16Maců, kde ti jednou sedí 30 lidí a za dalších pět minut 2 lidi. Není to žádná sranda. Teplo alespon motivuje udělat v letnáku zkoušky co nejrychleji, abys tam nemusel chodit ;)

    K čemu potřebuješ širké schody? Jestli se ti hlavní nelíbí, choď bočním :D K zásuvkám, IMHO nejsou v aule potřeba. Aula je aula, maximálně na přednášky, kde ti je NTB prakticky k ničemu. Uznej, že v počítačových učebnách je zásuvek dost. Já osobně na přednáškách NTB nepotřebuju, a když jej tam mám, tak se nedokážu soustředit na přednášku. Kdo se bez něj neobejde, nechť si tu prodlužku vezme.

    Other Knihovna je skvělá, bez nějakých registací, je tam asi 5 regálů s IT literaturou. Paráda. K Mekům... Jo jsou tam, taky mi moc nesedí, ale šak máme přístup i do vedlejších učeben, kde je dualboot.

    Studium jsi popsal pěkně. Vážně dost záleží na přednášejícím/cvičícím. Někde je to nuda, jinde fakt paráda. S nezesynchronizováním máš absolutní pravdu, chtělo by to na tom zapracovat.

    No tož tak.
    Fluttershy, yay! avatar 21.1.2012 13:16 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 1. semestr
    Hoja hoj, tak gratuluji k úspěchu. Každopádně, mám pár kometářů ;)

    Ještě jednou děkuji, přeji úspěšné absolvování zbytku a kometuj (ať už je to cokoliv ^,^).

    Neboj, těžší část tě teprve čeká ;)

    Jak jsem avizoval, budu vyzvídat. Výzvy jsou motivující.

    Jo, spousta lidí vyletí... Limit přihlášených údajně není omeze, prý nabízí vzdělání každému. Každopádně v prváku nás bylo cca 100, ve druháku 7.

    Heh, až tak? Každopádně Perverzní Prasárny dalo ze čtyř pokusů (vždy přihlášených asi 25 lidí) jenom 35 liduchů. Zbývají dva pokusy a bezpochyby jsou v tom loňští neúspěšní. Tohle je celkem masakr.

    Lidi na katedře jsou fajn, fakt odborníci na svém místě

    +1

    Ano, je v ní tepleji, ale uznej, že se velmi těžko koriguje teplota v místnosti, kde máš 20PC s Xeonama nebo 16Maců, kde ti jednou sedí 30 lidí a za dalších pět minut 2 lidi. Není to žádná sranda. Teplo alespon motivuje udělat v letnáku zkoušky co nejrychleji, abys tam nemusel chodit ;)

    Jo a do toho valí na plné kule topení. Zkušenost z masoxové učebny. Nebo zasvítí slunko (zkušenost z té vedlejší tuxové).

    K čemu potřebuješ širké schody? Jestli se ti hlavní nelíbí, choď bočním :D

    Ucpávají se (mimochodem, to popraskané sklo je taky chuťovka). Boční zvážím.

    K zásuvkám, IMHO nejsou v aule potřeba. Aula je aula, maximálně na přednášky, kde ti je NTB prakticky k ničemu. Uznej, že v počítačových učebnách je zásuvek dost. Já osobně na přednáškách NTB nepotřebuju, a když jej tam mám, tak se nedokážu soustředit na přednášku. Kdo se bez něj neobejde, nechť si tu prodlužku vezme.

    Však jsem taky tahal tu 10m příšeru a skoro všichni okolo za to byli vděční. Jenže to bychom se dobrali k tématu skříňky. Já zásuvku potřebuju, protože mám mizernou baterku (na pětihodinovou přednášku) a na papír píšu pomalu a odporně, takže se nedokážu soustředit na přednášku. Thinkpad s tabletem a skripty/slajdy v PDF byl epic win.

    Jo jsou tam, taky mi moc nesedí, ale šak máme přístup i do vedlejších učeben, kde je dualboot.

    Jo, ale zrovna jsem tam neměl PP1. Thinkpad opět saves the day.

    Vážně dost záleží na přednášejícím/cvičícím.

    No jo, jenže s tou evaluací to je tak, jak to je (ve STAGu jsem našel jen nicneříkající staré statistiky — a na fóru chcíp pes).

    S nezesynchronizováním máš absolutní pravdu, chtělo by to na tom zapracovat.

    Upřímně: přemýšlel jsem nad tím a jednoduché sjednocení mě nenapadlo. Třeba Boole se dělá v UDITu trochu jinak než v UDI a opakování je matka moudrosti. Třeba sloučení UP1 a ALM1 by asi taky nebylo ideální (zvlášť když Picard dělá reklamu na M$ VS). Takže jsem si to spíš napsal jako takový postesk někdy v půlce semestru do deníčku.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    21.1.2012 15:36 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 1. semestr
    tak ja se taky pripojuji ke gratulaci a preju ti, abys alespon jednu skolu co zacnes taky dokoncil.
    21.1.2012 16:48 vašek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 1. semestr
    Ale vždyť on už přece dokončil prestižní gympl!
    Fluttershy, yay! avatar 21.1.2012 16:50 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 1. semestr
    Jo! ^o^
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    21.1.2012 16:52 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 1. semestr
    on ma prazskej gympl? Ja myslel ze je ze Olomouce.
    24.1.2012 21:08 JZD | skóre: 14 | blog: Na_dvorku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 1. semestr
    Však jo. Dejf má prestižní olomouckej gympl. ^_^
    Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.
    Isah avatar 21.1.2012 16:57 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 1. semestr

    Gratuluju, nechápu, jak jsi mohl v půlce zkouškového zvládnout všechny zkoušky. Jsi nadčlověk? Těžká závist.

    S těmi povinně volitelnými předměty souhlasím. Člověk jednak čuchne k něčemu co ho zajímá a kredity navíc jsou příjemným bonusem. Máme také některá PVP mimooborová a oceňuju to, že si můžeme vybrat.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    22.1.2012 20:17 fnuky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 1. semestr
    není nadčlověk..první semestr je velice jednoduchý,pokud je na informatice,jsem zvědavý zda dá mat. analízu a algebru a následně všechny ostaní předměty..z prváku se mají vyřadit ti co tam být nechtějí a nebo ti co na to nemají..ve druháku se to eliminuje ještě více..
    25.1.2012 19:38 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 1. semestr
    My meli na jaderce v prvaku 3 zkousky a bylo to teda maso. Co se tyce rozvrhu, tak jsme tam meli asi 2x tolik predmetu. :-) IIRC, 4+4 hodiny analyzy, 2+2 hodiny linearni algebry, 4+2 hodiny fyziky, a zbytek nejakych 6-8 hodin volitelnych predmetu.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.