abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    31.5. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    31.5. 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    31.5. 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Rozcestník

    Smazal jsem Windows

    11.4.2006 23:21 | Přečteno: 2529× | poslední úprava: 11.4.2006 23:25

    Už jsem čistě na Linuxu.

    Dneska jsem se odhodlal k radikálnímu kroku. Je to právě 456 dnů, co mám Linux (instalace Fedora Core 3 proběhla 30.12.2004). Za ten rok a něco jsem se hodně naučil o fungování PC, sítě i o lidech. Byl jsem překvapen, kolik lidí je ochotno poskytnou svůj čas pro pomoc jiným.

    Operační systém Windows jsem používal od verse 3.11, ale daleko intensivněji od Windows NT 4.0 Workstation. Na řadě NT jsem vydržel až do roku 2004, to jsem měl Windows Server 2003 (vyzkoušel jsem celou řadu NT, tj. NT4,0, 2000, XP Prof., 2003). Vše samozřejmně legálně v českém slova smyslu. Je to velmi dobrý operační systém. Nikdy jsem neměl problémy s nestabilitou, kterou spousta lidí tak hloupě Windům přisuzuje.

    Dá se říct, že jsem byl spokojený. Programoval jsem nejdřív v Delphách (což byl jeden z důvodů instalace Windows NT), potom v C++ ve Visual Studiu 6.0 a nakonec v C# pro platformu .Net. Teď píšu v Javě. Jazyky (C++, C#, Java) jsou podobné, ale někdy i ošidně rozdílné.

    Někdy na střední Elektrotechnické průmyslovce (asi před pěti lety), mě kamarád naučil nevypínat PC. Dobrá rada. Sám jsem to naučil jednoho člověka, který mi ze začátku nevěřil, že moje PC jede nonstop (hardware samotný běží nonstop klidně několik měsíců, možná i něco přes rok -- záleží to na výpadcích napájení a upgrade hw). Jak to souvisí s linuxem? Nijak. Jen poznámka: můj soused (XP) má průměrný uptime větší než já (FC4) a to proto, že on neupgraduje jádro :-D

    Pak jsem se dostal na Universitu Palackého, obor matematická informatika, kde jsem se naplno setkal s Linuxem. Nebylo to poprvé, už předtím na střední škole jsem měl pár měsíců dualboot W2000 / Suse 6.4 (dodnes si vyčítám, že jsem u toho nezůstal). Na výšce jsem se setkal (mimo jiné) i s dostatečně šíleným jazykem Scheme (jazyk pro pravé může) a hlavně s jeho učitelem Vilémem Vychodilem (to je právě autor výroku o Scheme jako jazyku pro pravé muže). Tento jazyk mě uchvátil natolik, že jsem (poněkud naivně), začal psát jeho interpret -- nakonec tento pokus skončil plně funkční, leč zcela zbytečným, Math-Scheme parserem zpracovávající vstupy typu (+ 9 7 (* 8 9 6 1)), speciální formou define a speciální formou quit :-).

    O ročník později nás Vilém učil TeX (teda LaTeX2e). To bylo něco. Konečně textový processor (nebojte, vím, že se jedná o typografický systém) ze kterého vychází výstup nejen správný po obsahové formě, ale i vzhledově pěkný. Konečně se na ten text dá i dívat. Dá se plynule číst bez přeskakování nesmyslně dlouhých mezer mezi slovy.

    Z důvodů, které tu nechci uvádět, jsem musel informatiku ukončit :-(. Chtěl jsem školství opustit nadobro a založit si vlastní firmu. Okolí mě přesvědčilo, že minimálně Bc. potřebuju, tak jsem nastoupil na obor fyzika (ta mě baví o procento míň než PC :-). V současné době studuji třetím rokem na UPOLu a připravuju se na státnice a obhajobu Bc. práce. Tu jsem programoval (jak jinak) v prostředí LabView na Windows Me (na PC v laborce to tak prostě bylo a já s tím nemám nejmenší problém). Zapnu LabView, přes putty se připojím k sobě domů, ve vimu si píšu poznámky a nakonec v shareware versi TotalCommandru hodím denní práci k sobě na FTP. Mezitím si hraju s LASERem (jen 20mW He-Ne ale stačí), kamerou za 60tisíc a digitalizační kartou na 30tis (nic moc, ale i tak se divím, že mi to dají do ruky). Na školní práce (a že jich bylo), jsem Windows nepotřeboval. Nikdo po nás nechtěl odevzdanou práci v .doc, s pdf byli spokojení (při nejhorším to stačilo vytisknout a odevzdat papírově).

    Na začátku druhého ročníku fyziky jsme johny a já dostali internet do našich paneláků, kde je v současné době připojeno asi 18 klientů. Máme veřejnou IP adresu. Každý se s tím vyrovnal po svém. Někdo neustále přeinstalovává, někdo má firewall. S johnym jsme dlouho nemohli najít takový (pro Windows), který by zvládal firewallovat 100mbps traffic (jsem s johnym spojený přímo dalším UTP kabelem, kde přenos 500GB / měsíc není problém). Rezignoval jsem po půl roce a nainstaloval FC3, pro linux je 100mbps hračka. Johny to vyřešil tak, že si později koupil router Asus (MIPS 200MHz CPU, linux 2.4.30) a už má taky pokoj.

    Konečně se dostávám k důvodům, které mě vedli ke smazání partišny s Windama. K ničemu Windows nepotřebuju. Většiná rebootů do W (nebylo jich ani 20) byla k vuli hrám, a také k vůli tomu, že různí lidé chtěli vyzkoušet něco na lepším stroji (a to nemám žádně dělo, jen podprůměrné PC) než mají doma (ne Radku, opravdu nemám na mysli tebe i když to tak může vypadat). Windows byly posledním kusem nelegálního SW nainstalovaném na mém PC. Až je budu potřebovat, tak si je koupím. To je další důvod. Od chvíle, co jsem začal programovat trochu profesionálněji, mě problém nelegálního SW trápil čím dál tím víc. Dnes jsem ho vyřešil.

           

    Hodnocení: 87 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    11.4.2006 23:23 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazal jsem Windows
    instalace Fedora Core 3 proběhla 30.12.2006

    Aáá, stroj času. :)

    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    Heron avatar 11.4.2006 23:26 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazal jsem Windows
    Kurnik, tohle se prostě muselo stát, se děsím dalších chyb. Díky, opraveno.
    11.4.2006 23:28 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazal jsem Windows
    No, ak si sa nesekol v nadpise, je to ok :)
    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    Dalibor Smolík avatar 12.4.2006 09:08 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazal jsem Windows
    Jo, to je stejné, jako když jsem já včera napsal, že používám z 90 % Linux a 20 % Windows :-D
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    xxx avatar 11.4.2006 23:42 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazal jsem Windows
    Ja pred peti dny udelal doma na PC to same. Potreboval jsem trochu mista na video z kamery a tak padla windows partisna. Dlouho jsem se rozmyslel co smazat a hledal veci co jsem uz nepotreboval. Pak jsem si uvedomil, ze do winu jsem nebootoval uz hodne dlouho, tak byly jasnou volbou :).
    Ale jeste tu mam projistotu jedny XP na notebooku (Rise Of Nations bohuzel pod Linuxem nebehaji).
    Please rise for the Futurama theme song.
    12.4.2006 00:19 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazal jsem Windows
    Já jsem je včera (teda předevčírem :-)) smazal taky (Windows 98), protože jsem potřeboval vyzkoušet, jestli se dá používat Inkscape a Dia na starém stroji. Ten mám, jen to chtělo ještě starý disk, tam ale nebylo místo, takže Okna musela pryč, stejně jsem je už rok nepustil. (Na rozdíl od XPček, ty pouštím asi jednou za 50 dní).
    12.4.2006 00:57 ran
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazal jsem Windows
    PROOC? Kdo mi bude betatestovat projekt? R)
    Heron avatar 12.4.2006 01:12 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazal jsem Windows
    Až přijdu na způsob, jak v linuxu rozjet projekt vyžadující Managed DirectX 9.0c a .Net Framework 2, tak budu v testování pokračovat.
    12.4.2006 00:57 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazal jsem Windows
    Já mám XP na notebooku a nesmažu je protože se jinak nedostanu na účet ČSOB, který u nich mám, ale škoda 5G. Jo má někdo kliku, že je nemusí mít nikde. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    12.4.2006 01:06 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazal jsem Windows
    Jestli to G znamená gigabajt, tak je to opravdu škoda. Můj oddíl pro XP bere 1228941 kB a stačí to. Je to ale docela natěsno, stačilo by pár MB ubrat a instalátor by byl už proti. :-) Ale mám tam přes 300 MB volného místa. :-)
    Heron avatar 12.4.2006 01:06 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazal jsem Windows
    ČSOB mám. Co vám konkrétně nefunguje? Mě internetový bankovnictví v linuxu (konqueror 3.5.2), funguje OK (resp. ještě jsem nepřišel na funkci, která by nefungovala).
    12.4.2006 21:56 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazal jsem Windows
    Já mám čtečku na kartu, usb a neumím ji připojit na mozillu ani v XP pouze na IE, kdybyste mi posla mail jak na to abych nevypadal uplně veřejně jako blb :-) okamžitě ty wokna smažu a dám na notebook jen Slackware
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    12.4.2006 22:50 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazal jsem Windows
    Je nutný tu čtečku používat? Zrovna ČSOB nabízí i další možnosti, mě třeba choděj SMS s potvrzovacím kódem.
    Heron avatar 12.4.2006 23:28 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazal jsem Windows
    D-Evil napsal v podstatě totéž co, jsem chtěl napsat já. Transakce potrvzuju SMS autorizačním kódem, čtečku čipové karty nemám.
    13.4.2006 08:55 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazal jsem Windows
    K tomu jenom jednu poznámku. Taky pužívám ověření přes sms. Ale jsem např. v situaci, že na některých místech nemám signál (internet ano), takže můžu provádět platby jen někde. Takže - chci jen říct, že jsou situace, kdy čtečka může mít své opodstatnění.. :-)
    13.4.2006 10:21 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazal jsem Windows
    Ale jsem např. v situaci, že na některých místech nemám signál (internet ano), takže můžu provádět platby jen někde. Takže - chci jen říct, že jsou situace, kdy čtečka může mít své opodstatnění.. :-)
    Dovolte mi poznamenat, ze bez signalu (resp. mobilu), presto s internetem a navic vybaven cteckou asi bude nesrovnatelne ridsi situace nez se ocitnout se signalem, ale bez ctecky. Treba nekde v odstinenem (ale online?) bunkru? ;)
    13.4.2006 10:36 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazal jsem Windows
    LOL. Třeba u mne v práci to přesně tak je. A to nemám bunkr... :-D
    12.4.2006 08:40 Petr Jelínek | skóre: 17 | blog: Vyprovokovanej | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazal jsem Windows
    Nejedná se o Komerční banku? Ta nefunguje jinak než s exploderem...
    Nemám rád NVidii!
    12.4.2006 09:06 Hanato | skóre: 13 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazal jsem Windows
    Ale no tak, na CSOB se dostanete, ale hold se budete muset obejit bez cipove karty a prihlasovat se pomoci hesla a transakce potvrzovat pomoci mobilniho telefonu. Ja to tak taky delam, protoze me strasne stvalo restartovat pocitac jen kvuli tomu, ze chci zadat prikaz :-)
    Nikdo učený z nebe nespadl, ale blbce jako kdyby shazovali. PS: proto jsem tady dole :-)
    12.4.2006 15:08 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazal jsem Windows
    Ahoj, já mám účet také u ČSOB a funguju přes Internetbanking a Firefox v pohodě..
    12.4.2006 03:00 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazal jsem Windows
    Zavidím, zatím jsem nenašel dostatečně kvalitní alternativy k Win programům, proto jsem se naučil používat vmware, takže sice nemusím restartovat PC, ale WinXP mam stále.
    12.4.2006 15:11 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazal jsem Windows
    Můžu se zeptat o které aplikace jde? Mně osobně chybí občas pouze software na výrobu flashe pro web. Qflash přestali vyvíjet a Uira se mi zdá zatím nepoužitelná (i když vypadá nadějně). Jinak mi nic nechybí.
    12.4.2006 19:23 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazal jsem Windows
    Total Commander, Nero Burning ROM, FlyTV, Trillian, BSPlayer, Clone CD, DC++

    Ano všechny tyto programy mají alternativy v Linuxu, ale ani jedna není natolik kvalitní jako ta ve WinXP.

    Ve VMware používám hlavně Nero, Trillian, DC++, tvtuner mi tam nejde, takže FlyTV používat nemůžu.
    David Watzke avatar 12.4.2006 19:34 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazal jsem Windows
    Trillian je IMHO strašnej, zrovna tak jako Nero. Používám Psi a K3b + dd, growisofs a podobně. BSPlayer? MPlayer. CloneCD? Asi dd, nebo readcd. DC++? Wulfor, nebo Valknut. A pokud sis to všechno koupil, tak seš frajer ;-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    12.4.2006 19:36 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazal jsem Windows
    Ahoj. Většinu těch prográmků neznám. Podívám se rád co umí. Zatím obecně můj názor.. U hodně věcí jde IMHO o zvyk. Z toho co znám - míst TC se dá používat Krusader. Řekl bych že s použitím šipek a zkratek je ještě rychlejší než TC - jde jen o to si na něj zvyknout. Stejné to ale nemůže být vzhledem k jiné adresářové struktuře atd. Já - potřebuji - li něco takového - mám raději mc, ale to je samozřejmě jiná kapitola. S oblibou používám např. gaim, ale je toho víc na výběr. S K3B jsem spokojenej - je fakt, že Nero je propracovanější - ale K3B je také ještě více - méně beta ne? TV tuner jsem neměl nikdy čas řešit :-). Na sdílení souborů (to je asi ten DC++ ne?) jsou jiné nástroje, ale to je také jiná kapitola. Díky - rád na to mrknu - Win programy už delší dobu nesleduju ;-)
    12.4.2006 19:40 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazal jsem Windows
    PS: Tohle je známé - jen pro pořádek: ekvivalentní aplikace
    12.4.2006 20:16 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazal jsem Windows
    Jo díky, já ty alternativy normálně používám, jen mi vadí to že většina z nich nemá ani polovinu možností těch na co jsem tu psal. Používám Linux asi rok, je to tak 80:20 pro Linux (strávený čas u PC).
    V Linuxu používám:
    Firefox
     - rychlost
    Thunderbird (jen minimálně)
     - rychlost
    Mozilla Suite
     + asi žádné rozdíly
    Tvtime vs FlyTV
     + rychlost
     + zadarmo
     - nahrávání
     - kvalita obrazu
     - integrované rádio
    Gaim vs Trillian
     + zadarmo
     + jednoduchá změna vzhledu
     - spousta možností nastavení
     - nelíbí se mi styl ukládání historie
     - velké písmo, panel zabere zbytečně moc
     - rychlost
     - není moc hezký
    K3B vs Nero
     + zadarmo
     - nemam rád KDE
     - není moc intuitivní
     - rychlost
     - bezproblémový provoz
     - dlouhý start
    Krusader vs Total Commander
    + zadarmo
    + umí i něco navíc
     - rychlost
     - nepamatuje si velikost okna
     - nemam rád KDE :)
     - dlouhý start
    mc vs Total Commander
     + zadarmo
     + je prostě skvělý
     + rychlost
     - vzhled
    OpenOffice vs OpenOffice ve WinXP
     + jednoduchá instalace slovníků 
     - rychlost
     - vyhlazování fontů
    OpenOffice vs MS Office (ale ty jsem stejně nekoupil a už je ani nemam)
     + zadarmo
     + skvělý writer
     + vzorce
     - rychlost
     - zbytek není tak skvělý (Calc atd..)
    nic vs AVG 7
     + zadarmo
     + funguje spolehlivě
    MPlayer vs BSPlayer
     + bez přidaného spyware
     - titulky a podpora češtiny
     - možnosti nastavení
     - rychlost
     - vzhled
    Xine vs BSPlayer
     + opět tu není spyware
     - fonty v celém programu
     - možnosti nastavení titulků
    GQradio vs Radiator
     + umí průhlednost
     + hezčí
     + resize
     - nemohu ho ovládat dálkovým ovládáním
    BMP vs Winamp
     + bez spyware, prostě free
     -  okna občas nedrží pospolu například při minimalizaci
    
    Jak vidíte tak nejčastěji mě prudí hlavně rychlost a to nejvíc vykreslování oken, jejich zobrazení a resize, to se snad časem vývojáři změní až to bude akcelerované pomocí opengl, ale tak 2 roky to ještě trvat bude.

    Pak mi vadí písma v Linuxu, používám skoro všude raději Arial a nejednotnost aplikací, člověk musí složitě hledat aby většina aplikací vypadala aspoň podobně.

    Ale neberte to tak že mi práce v Linuxu spíš vadí, jen mě tyhle věci stále i po roce prostě prudí :)
    13.4.2006 08:53 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazal jsem Windows
    Zdravím, většina těch věcí je ale řešitelných. Omlouvám se - já nemám čas na to, abych zde psal detailní postupy, ale jen v rychlosti: - vykreslování je řešitelné - fonty si můžete doinstalovat např. mscorefonts - resize funguje - rychlost závisí na mnoha faktorech, ale dá se to hdoně změnit.:-) Hledejte zápisy ohledně desktopu - např. otázku písem tu lidi řešili. Viděl jsem dokonce nějaké screenshoty, které používaly písma, která se Vám líbí :-) Dá to sice trochu námahy (není to všechno přednastavené), ale výsledek potom stojí za to :-)
    12.4.2006 20:36 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazal jsem Windows
    všechny tyto programy mají alternativy v Linuxu, ale ani jedna není natolik kvalitní jako ta ve WinXP.
    Možná by bylo lepší napsat "ani jedna se mi nelíbí dost na to, abych ji chtěl používat".
    13.4.2006 00:53 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazal jsem Windows
    Já je používám, ale nerad :) Hold si to zase jinými věcmi (pro mě kladnými) vynahrazuju. Nikdy nenajdeš ideální manželku ne? Ale nějakou si spousta lidí našla :)))
    12.4.2006 10:36 netro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazal jsem Windows
    Tak to ti trochu zavidim, ja jsem si pred nedavnem koupil notebook a muj "normalni" pocitac jsem prodal. Tak ze ted mam win i Linux. Presel bych jen na Linux, ale nemuzu si najit cas ktery bych stravil ciste jen konfigurovanim Linuxu. Nainstaloval jsem si FC5 a mam problemi s grafikou (ATI X700) a pri zaklapnuti neprejde do usporneho rezimu a taky mi trochu blbne zvukovka. Nerikam ze to nejde spravit ale nejak si nemuzu najit cas. Jinak zadne hry nehraji a zabivam se jen programovanim. Tak ze mi nic jineho nebrani prejit jen na Linux.
    David Ježek avatar 12.4.2006 16:26 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazal jsem Windows
    ugh, pak me to nuti se logicky zeptat, proc si kupoval notas s X700, kterej to dost prodrazi?
    12.4.2006 19:50 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazal jsem Windows
    A zkoušel jsi nějakou "komerčnější" distribuci? (SuSE, Mandivu...). Fedora je něco jako "vývojová verze RedHatu", takže se ještě ledacos vychytá. Pro mne je to zajímavé proto, že mám novinky a můžu se s nimi seznámit dřív, než to přijde do "ostré" RedHatí serverové verze. Ale mám známého,který používá SuSE - právě proto, že tam řadu věcí má už připravenou a nemusí to dolaďovat - a je spokojenej...
    13.4.2006 10:14 netro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazal jsem Windows
    Abych rekl pravdu tak na notasu jsem zatim nezkousel nic jineho nez tu Fedoru, mel jsem tak asi 2 dny FC4, ale pak vysla FC5 tak jsem si ji stahnul. Na stolnim pc jsem byl vzdy s Fedorou spokojen zkousel jsem i jine distribuce ale nijak mne nenadchly. Ted jsem si stahnul BSD Desktop tak to zkusim. BTW je moc velky rozdil mezi BSD a Linuxem ?
    13.4.2006 10:20 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazal jsem Windows
    PS: Někde jsem četl, že na noťas je prej dobrej Aurox, kterej je postavenej na Fedoře, ale prý má lepší podporu právě pro notebooky. Já jsem to nezkoušel...
    13.4.2006 10:43 netro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazal jsem Windows
    Diky za radu uz hledam podrobnejsi info, jestli to stoji za to si to stahnout. :-)
    13.4.2006 12:09 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazal jsem Windows
    12.4.2006 10:41 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazal jsem Windows
    asi to bude znit divne, ale ja widle zrovna v nedeli nainstaloval. a to sem mel cistej linux dva roky. uz me to omezovani nebavi ;-). navic proc je nemit, kdyz mam origos CD :-)
    Heron avatar 12.4.2006 10:54 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazal jsem Windows
    Jasně, pokud máš originálku, tak neni co řešit. Osobně bych si přál mít opravdu výkonný server (2-4 opterony nebo tak něco, spoustu paměti, 1TB raid), tam mít Linux a na pracovní bezdiskové stanici s výkonou grafikou a dobrou zvukovkou mít Windows, kde bych pařil hry a čučel na filmy a připojoval bych se na ten server, kdybych potřeboval dělat něco náročnějšího. Zatím to vypadá tak, že si do dvou až tří měsíců koupím 2CPU nebo nějaký dualcore a zůstanu na linuxu (protože na server momentálně nemám :-( )
    12.4.2006 19:54 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazal jsem Windows
    Osobně bych si přál... mít Windows, kde bych pařil hry a čučel na filmy
    Tomuhle nerozumím. Snad těm hrám.. ale co brání sledovat filmy v Linuxu.. nechápu?
    Heron avatar 12.4.2006 23:34 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazal jsem Windows
    Tak filmy pochopitelně sleduju na linuxu i teď (a mám daleko menší problém s kodeky -- na linuxu běžně přehrávám věci, se kterými jsou na Windech problémy). Myslel jsem to tak, že Win (nebo Mac OS X) bych měl jako mutlimediální pracovní stanici a linux bych měl na serveru od kterého bych čekal velký výpočetní výkon.
    14.4.2006 12:56 Vinicius | skóre: 10 | blog: viniciovy_postrehy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazal jsem Windows
    A co budete delat, az bude potreba vymenit firmware u DVD-ROM? Bodla by ziva distribuce Windows.Mimochodem v Chipu 3/2006 je o necem takovem pekny clanek.
    Heron avatar 14.4.2006 12:59 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazal jsem Windows
    Tak nad tím jsem ještě nepřemýšlel. Dobrá připomínka.
    19.4.2006 11:57 Vinicius | skóre: 10 | blog: viniciovy_postrehy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazal jsem Windows
    Kdyz jsem chtel novy firmware, tak jsem totiz videl vzdy jen kombinaci datoveho souboru od vyrobce a nejakeho programku pro Windows. Bohuzel je to tak. Treba se nam podari premluvit vyrobce, aby presli radeji k distribuci obrazu bootovaci diskety, kde bude treba freedos a patricny programek. Firmware vetsinou neni velky a tak by se vse mohlo provest i v Real modu. A vyvojari si ozivi sve znalosti programovani v assembleru. V tomto pripade by slo o vhodne resene a silne multiplatformni reseni.

    Pro zajimavost. Na nasledujici adrese najdete dokonale multiplatformni tetris (bootouje se) http://www.baktra.wz.cz/software/tetris.html misto secwrite staci pouzit: dd if=BDISK.IMG of=/dev/fd0
    Heron avatar 19.4.2006 12:11 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazal jsem Windows
    Já firmware do LG DVD-RAM flashoval taky jen ve windech. Na druhou stranu, flashovací programek by nemusel být tak složitý (jedná se jen o odeslání "těch správných" ATA příkazů do mechaniky). Pokud ovšem nejsou použity nějaké nedokumentované vlastnosti té mechaniky.

    Ten tetris je super ;-). Nabootoval jsem ho v qemu, úvodní obrazovka si vesele blikala, dal jsem F1 pro start a qemu ohlásil Floating Point Exception...
    19.4.2006 14:02 Vinicius | skóre: 10 | blog: viniciovy_postrehy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazal jsem Windows
    Ten Tetris nepouziva ani jedinou instrukci pro matematicky koprocesor...
    20.4.2006 11:49 Vinicius | skóre: 10 | blog: viniciovy_postrehy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazal jsem Windows
    Tak uz je mi jasne proc ten tetris zatuhnul.Do vecera dam na ten web novy obraz diskety. Pro vytvoreni toho puvodniho jsem pouzil program SECWRITE, jehoz obrazy nejsou slucitelne s obrazy ktere poskytne dd nebo rawrite, coz jsem zjistil az ted. Tak se omlouvam

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.