abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:22 | Upozornění Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:44 | Nová verze

    Firma Murena představila /e/OS verze 2.0. Jde o  alternativní sestavení Androidu bez aplikací Google. Mezi novinkami je podrobnější nastavení ochrany soukromí před sledováním aplikacemi. Murena prodává několik smartphonů s předinstalovaným /e/OS (Fairphone, repasovaný Google Pixel 5).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    včera 14:33 | Zajímavý software

    Do 30. května lze v rámci akce Warhammer Skulls 2024 získat na Steamu zdarma hru Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | Nová verze

    HelenOS (Wikipedie), tj. svobodný operační systém českého původu založený na architektuře mikrojádra, byl vydán ve verzi 0.14.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnou lze nabídku Start. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    23.5. 23:22 | Zajímavý software

    BreadboardOS je firmware pro Raspberry Pi Pico (RP2040) umožňující s tímto MCU komunikovat pomocí řádkového rozhraní (CLI). Využívá FreeRTOS a Microshell.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.5. 16:55 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 24.05. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení. Do balíku se dostalo 5 nových aplikací: Audex, Accessibility Inspector, Francis, Kalm a Skladnik.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    23.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 18.0.0 open source webového aplikačního frameworku Angular (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 23:44 | Pozvánky

    V neděli 26. května lze navštívit Maker Faire Rychnov nad Kněžnou, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 16:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.20.0, tj. první z nové řady 3.20, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Z novinek lze vypíchnou počáteční podporu 64bitové architektury RISC-V.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 14:11 | IT novinky

    Společnost Jolla na akci s názvem Jolla Love Day 2 - The Jolla comeback představila telefon se Sailfish OS 5.0 Jolla Community Phone (ve spolupráci se společností Reeder) a počítač Jolla Mind2 Community Edition AI Computer.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (82%)
     (4%)
     (7%)
     (7%)
    Celkem 524 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows

    31.12.2016 21:50 | Přečteno: 2279×

    Důchodce a počítačový laik, který musí občas pomáhat starším příbuzným s počítačem. Trochu smutné zamyšlení nad tím, proč tuto práci nepřevezme mladá, pružná, vzdělaná a inovativni generace, která s touto technologií vyrostla.

    Nejsem počítačový odborník. Svůj produktivní život jsem strávil jako kulturní referent městského kulturního střediska. Taková pracoviště nemělá za socialismu žádné počítačové vybavení a proto jsem se s touto technologií seznámil až kolem roku 2000. Práce s domácím počítačem mě bavila a baví dodnes. Když se pak kolen roku 2010 zavedl v našem domě internet, dostal jsem se k mnoha dalším informacím a mimo jiné objevil i tento portál s podnětnými články technické i obecné povahy. To vše patrně vedlo k tomu, že jsem v příbuzenstvu znám jako počítačový expert a jsem často žádán o radu.

    Tak tomu bylo u švagrové, která používala pradávný počítač typu celeron 2.0 se systémem win2000cz. Prohlížení internetového obsahu bylo velmi zdlouhavé a systém se choval i nelogicky. Napr. prohlížeč 'liška' neustále hlásil, že je k dispozici nová verze. Po stažení avizovaného souboru se při pokusu o instalaci objevila hláska, že update software není možný. To je pro nás starší občany frustrující, nechápeme tu logiku proč se nabízí něco co nefunguje (tedy v oblasti počítačové techniky - napr. u Alberta jsou v nabídce často věci co nefungují, ale to je ten novodobý trend u běžného spotřebního zboží - ale u počítačů??). Navíc jsou ty hlásky v angličtině i když je systém typu CZ. Nakonec vnučka svagrové řekla, že je to asi všechno tím, že se jedna o stray krám (mladá slečna si asi nedovede představit co to tehdy stálo) a že je to třeba vyhodit a zakoupit moderní počítač.

    Zdrcená švagrová se tedy obrátila na mne s prosbou o radu. Zde je třeba to trochu obšírněji vysvětlit. Bývalému socialistickému systému je možno mnoho vyčítat, ale co se týče principu ekologického jednání, tak v tom byl socialismus mnohem dále. Vidím to jako chlapec ještě dnes před sebou. Porouchala se nám televize a jednoho dne k odpolednímu přišel pán - opravář televizí. Maminka měla připravenou kávu a koláč, ale nedříve se na stole udělalo místo a pán tam televizi rozebral. Měl multimeter s Meopty Přerov a tím proměřoval na různých místech všelicos, pak nějakou součástku vymněnil (možná i něco letoval) a televize opět fungovala. Po kávě ho tatínek vyprovázel a pan říkal 'ale soudruhu, to není potřeba' , ale tu stokorunu si nakonec vzal. Sto korun bylo tehdy dost peněz, ale věci fungovaly a nekončily na skládce. My starší lidé máme prostě problém s vyhazováním věci a proto se i švagrová zeptala, zda není možné letitý počítač nějak opravit.

    Musel jsem dát vnučce za pravdu a řekl švagrové, že je to jako s tou ledničkou Calex, kterou oni před nedávném po 30 letech služby vyhodili. Ta lednička také fungovala, ale jak ta lednička tak i ten počítač prostě technologicky zastarají a je třeba se s nimi rozloučit. A že je koupě nového počítače rozumné rozhodnutí.

    Švagrová tedy položila tu kardinální otázku, které se dnes všichni tak obávají .... 'co koupit'. Ti 'neustále včerejší' občané z levicového spektra by zde jistě poznamenali, že i tyto otázky měly za socialismu jinou povahu. Ano, často nebylo 'co' koupit ale když bylo něco ke koupi, tak člověk nebyl neustále v těch rozpacích, jestli neudělá špatně rozhodnutí. To je ta velká výhoda, když je na trhu jeden počítač, člověk jde do prodejny, vystojí frontu a koupi si to, co všichni ostatní. Pamatuji si, jak si všichni mysleli, že kdyby byl ten kapitalismus, tak by to bylo takové jednoduché. Ale dnes je ta otázka tady opět, švagrová ji položila, protože si nahlédla nabídku např. na Alze a tam bylo tisíce počítačů. Který si má 70. letá paní koupit? Namítl jsem, že ji děti jistě poradí, nakonec jsou s těmi technologiemi pořád ve styku. Bohužel se ukázalo, že švagrová už děti o radu požádala, ale ty ji řekly, ať si vybere co se pro ní hodí a někdo už to pak objedná.

    Jak jistě mnozí tuší, milá švagrová jaksi neví co se pro ní hodí. A velká většina starších občanů je na tom stejně. Sám jsem to jednou zažil v prodejně. Důchodkyně, patrně s podobným příbuzenstvem jako švagrová ze zoufalství navštívila prodejnu asusu na Vinohradech a snažila se z prodejce dostat informaci , co by se pro ní hodilo. Prodejce okamžitě využil příležitost a položil tu klasickou protiotázku - kolik je milá paní ochotna investovat. Paní začala něco mumlat o tom, že důchody jsou nízké a jaké že by bylo to rozpětí cen. Pán mínil, že mezi 7 až 25 tisíci. Paní polkla na sucho a přiznala že to bude asi spíše ta spodní hranice. Pán se ptal, co hodlá s počítačem dělat. Paní odpověděla , že jako do toho internetu a ty fotečky. Jestli si počítač vezme v létě na chatu, ptal se prodávající. I zde paní přitakala. Takže notebook. A aby to šlapalo, když přijdou vnuci na návštěvu , tak se tam dá i5 a pár lepšího příslušenství. Hrubého 13 tisíc. Paní v mrákotách opustila prodejnu.

    To jsem chtěl švagrové ušetřit, takže jsem začal na vlastní triko analyzovat ty nabídky. Je to zdlouhavá práce a už jenom srovnávání procesorů na cpuboss.com zabere 1/2 dne. Za ta poslední léta mám i slušnou statistiku Windows Experience Indexu počítačů známých a příbuzných a samozřejmě z internetu. Počítače celkové testuji pomoci NovaBench. Všechny tyto ukazatele nelze samozřejmě přeceňovat, ale je to dobrá orientační pomůcka. Když se pak vybere nějaký ten typ, tak se jde do prodejny. Chtěl jsem provádět v Alze ty testy , ale koukali na mne jako na blázna. Ať prý ho koupím, do 14 dnů ho mohu vrátit bez udání důvodů a dostanu peníze zpět. Tedy , když si připlatím 2 stovky. U nejakho jiného to bylo i bez. Navíc byli toho mínění, že i ty notebooky s tím celeronem N30xx pro běžnou práci stačí. Takové výpovědi by měly být podle mne trestné.

    Co je to běžná práce, že? Manželka dostala před 2 lety 'výhodně' starší notebook Dell s I3-2xxx generace s tehdy běžnou vestavěnou grafikou. A když se podívá na google-maps přes Earth a začne 'jezdit po silnici', tak se do 45 vteřin procesor přehřeje a počítač shodí. Člověk pak něco takového doporučí a pak aby se styděl přijít na návštěvu. Nakonec jsem švagrovou přemluvil, že se to koupi s tou možnosti to vrátit a když to její děti přinesly, tak jsem to otestoval, aby to bylo alespoň v průměru. Pak to mělo jít ke švagrové.

    Žádal jsem, aby byl v prodejně nahrán teamviewer a aby byla nastavená i síť podle parametrů, které jsem na starém počítači zjistil a kupujícím předal. Švagrová má internet přes nějaký kabel, a tam se s DHCP nic nenadělá. Samozřejmě, že kupující nic nenastavil a teamviewer nenahrál. Naštěstí tam byl ten program pro prohlížení fotek. Navíc se na počítači nacházely 3 verze microsoft office, takové ty na zkoušku. Největší rána pro švagrovou byla ale skutečnost, že dnes se dá vpodstatě koupit jen windows 10. Takže jsem musel dělat i to začátečnické školení. Mnozí to možná asi ani nevědí, ale dříve neexistovala složka User a Public a dnes zase mame zato jiné adresáře, které mají takový ten zámeček a člověk se tam nedostane.

    Upřímně řečeno, mne to dost otrávilo. Ze soucitu a z důvodů příbuzenských vztahů jsem tu práci nakonec udělal. Ale myslím si, že je to práce těch mladých, zejména dětí. Chápu to, že ty informace nepřiletí přes twitter a přes podobné nesmyslné informační kanály. Je třeba se zamyslet a to předně bolí a také se to musí někde natrénovat. Ale myslet se dnešní mladá generace nenaučila, rodiče byli rádi , že se udrželi v nějaké práci a dětem se nevěnovali a školství krachuje už desetiletí (nejen v Plzni). Ale mladí lidé jsou toho názoru, že když budou doplňovat 1/2 roku regály Tescu v Anglii , tak že se z nich svět snad podělá na fleku.

    S uspokojením zjišťuji, že svět se žene silně do průseru. Nejen tady u nás, ale v celé Evropě panuje názor, že za všechno mohou levicové strany a že je potřeba vykopnout imigranty a zvolit pravicové extremisty do vlád a všechno bude zase v pohodě. Nebude , vážení mladí spoluobčané, nebude. Ale co takhle na začátek nastavit rodičům počítač a nebo vybrat ten správný?

           

    Hodnocení: 44 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    31.12.2016 23:05 tom62 | skóre: 14 | blog: tom62 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    multimeter s Meopty Přerov

    Běžné byly z Metry Blansko, o multimetru z Meopty jsem zatím neslyšel. Pokud to není chyba, můžete prosím na nějaký takový uvést odkaz?
    Fluttershy, yay! avatar 31.12.2016 23:23 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Dědoušci si domů chtěli pořídit počítač. Přinesl jsem starší Dell OptiPlex, dal na něj tuším Debian s GNOME tehdy ještě 2.něco, připojil jsem svůj starý CRT monitor a pokusil jsem se rozchodit už tehdy 15 let starou jehličkovou tiskárnu, kterou někde našli. Několik let to celkem bezproblémově fungovalo, až se nějaká komponenta odporoučela. Dědoušci neváhali, vyrazili do elektra a přinesli si nějakou sračku s Atomem a WinXP, která stála těžké love. Teď se při každé návštěvě dožadují technické podpory…

    Taky si chtěli pořídit druhý počítač, notebook. Než jsem stačil dát Debian na nějaký starý thinkpad, který by je nejspíš přežil, využili jiného člena rodiny k pořízení plasťáku za skoro 10k (3× tolik, co ten můj thinkpad). Když plasťák odešel (i s nezálohovanými daty), koupili ještě větší šmejd za stejné love. Teď válčí s Win10.

    A pak kdo se chová nešetrně…
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    2.1.2017 17:51 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Asi tak. I já se u jednoho staršího člověka pokusila prosadit na daný požadavek víc než dostačující repase Optiplexu s výbornou cenou. "Ne, já starým věcem nevěřím, chci nový počítač". No, tak má. All in one s N Intelem. Při prvním požadavku jestli mu s tím něco udělám, že je to pomalé jsem mu popřála hodně štěstí. Naštěstí to není ani příbuzný, tak mě ani netíží že jsem "mrcha co nepomůže".
    7.1.2017 13:56 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    ahoj, všimla jsem si, že jsi taky holka :-) chceš se přidat do abclinuxářského klubu? teda vlastně ho tu se mnou založit :-) Pa Max
    pavlix avatar 3.1.2017 14:55 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    A pak kdo se chová nešetrně…
    Ty. Ať se stane cokoliv, vždycky to budeme my mladí, protože staří mají vždycky pravdu a když ne, tak platí to první. :D Ještěže už se blížím do věku, kdy budu mít taky patent na rozum a pravdu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    1.1.2017 10:01 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Skvělé, to je na Fučík-Peroutkovu cenu a k tomu pionýrský závazek, že další články budou následovat!
    1.1.2017 14:11 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    +1
    1.1.2017 10:07 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    snazim sa predstavit si opravara s multimetrom ako opravuje dnesne televizory - ono ten narast hifi kvality, funkcionality a miniaturizacie sa prenasa aj na komplikovanost zariadenia, bez ohladu na to kolko roznych typov sa predava...
    1.1.2017 10:09 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    opravovat prvu je nemozne, opravovat druhu je minimalne peklo

    http://medias.audiofanzine.com/images/normal/dolby-carte-dolby-sr-n-431-425847.jpg https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/37/Dolby_SR_breadboard.jpg
    1.1.2017 10:53 tom62 | skóre: 14 | blog: tom62 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    To máte pravdu, na druhou stranu, ve většině případů nefunkčních televizí/monitorů/set top boxů/..., které se ke mně dostaly, šlo o vyschlé elektrolyty ve zdroji. To je snadná a levná oprava a je škoda, že většina lidí takové zařízení vyhodí, přestože by jim ještě několik let mohlo sloužit.
    Blaazen avatar 1.1.2017 12:02 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Napájení v SetTopBoxu nám zdechlo taky. Vyřešil jsem to pomocí starého AT zdroje (to jsou ty, co se zapínají spínačem na 220V). Stačilo akorát vyměnit ventilátor (v tom zdroji; ventilátory jsou jedna z mála věcí, kde šla kvalita za posledních 20 let nahoru).
    1.1.2017 11:40 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Nastesti znam jednoho šamana co se toho neboji a umi si poradit - co mi rikal tak reseni je hodne casto ve stylu sehnat na ebay/ali nebo jine cine odpovidajici "desticku" za par korun a vymenit ji pripadne o hledani cety do nejakeho utajeneho servisniho menu nebo flashnuti firmware.
    1.1.2017 12:12 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Co si predstavujes pod pojmom "hifi kvalita"?

    Samozrejme, ze oprava elektroniky sa takmer vzdy zacina s multimetrom. Napr. ked je to mrtve, tak musim zistit, ci funguje zdroj alebo nie.

    A potom druha najdolezitejsia funkcia multimetra - pipac a diodovy test, tym sa da otestovat takmer vsetko.
    1.1.2017 13:42 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    HiFi kvalita? Nejspíš něco jako zvuk 7.1 :-D
    multi avatar 1.1.2017 12:01 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Smutnite nad mladsi genereci, ale neni se cemu divit, kdyz ta starsi jim do hlavy casto vtloukla hodnoty, ze musi hodne vydelavat a hodne pracovat. Pak nemaji cas casto ani na vlastni parnerku a deti natoz rodice... Doba se meni cimdal rychleji a i starsi obcani se tak musi stale prubezne ucit jinak jim ujede vlak. Historicky HW a OS je bohuzel spis k problemu nez k uzitku. Osobne pozoruji, ze pokud ma starsi generace otevrenou mysl a tim padem zajem a mladsi jim profiltruji to podstatne, jsou schopni s jejich pomoci drzet krok s dobou.
    Dreit avatar 1.1.2017 18:23 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows

    S tím se dá jedině souhlasit, když je od příbuzných zájem držet krok s dobou, je radost jim pomáhat.

    Nope
    pavlix avatar 3.1.2017 15:00 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Já hlavně nerozumím tomu dělení světa na mladé a staré. Autor článku si sám rozdělil svět na staré a mladé tak, aby on patřil do těch starých a mohl říkat, co ti mladí mají dělat, a pak si hrozně stěžuje, že to ty mladé vůbec nezajímá, protože takové dělení mnohdy ani nemají zapotřebí a pro dané téma kolikrát ani moc nefunguje.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    1.1.2017 13:52 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    To je pro nás starší občany frustrující, nechápeme tu logiku proč se nabízí něco co nefunguje (tedy v oblasti počítačové techniky - napr. u Alberta jsou v nabídce často věci co nefungují, ale to je ten novodobý trend u běžného spotřebního zboží - ale u počítačů??)
    Tak to uz jsem asi taky oficialne "starsi", a to mi neni ani 30, podobne nedodelanosti me irituji tak, ze uz to odnesl nejeden kousek kremiku :(.

    (Zvlast kdyz to jako vyvojar vidim i z druhe strany a vidim, ze v 99% pripadu za tim je lenost a chybeji pocit zodpovednosti vuci uzivatelum/snaha vytvorit pro ne kvalitni produkt.)
    1.1.2017 14:02 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Chtěl jsem provádět v Alze ty testy , ale koukali na mne jako na blázna. Ať prý ho koupím, do 14 dnů ho mohu vrátit bez udání důvodů a dostanu peníze zpět.
    Jojo :). Kdyz jsem chtel v alze koupit televizi, na kterou se da divat i ve dne (tzn. ma anti-glare), tak me ji nedokazali ani predvest, a pry ze bych ji musel prave koupit-vratit.

    Mimochodem, je to znamy problem, ze vetsi displeje (aka televize) se prodavaji, az na tech par vyjimek, pouze bez anti-glare, protoze to lepe vypada na prodejne, kde se kvuli tomu pousteji jako demo pouze svetle barvy.
    1.1.2017 14:08 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    A když se podívá na google-maps přes Earth a začne 'jezdit po silnici', tak se do 45 vteřin procesor přehřeje a počítač shodí.
    A zase bullseye. Mam tu mnoho let stary thinkpad T420 na vsechno funguje bezvadne - vcetne programovani apod. .... dokud nezapnu prave google maps "streetview" (seznam mapy tento problem nemaji, mimochodem) nebo nejakou javascriptovou silenost jako treba facebook :D.
    2.1.2017 14:04 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    1.1.2017 14:53 asdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Mladší generace musí makat a cálovat daně, aby se staříci čílili a mohli dělat píčoviny. A mě taky nikdo "počítače nenaučil", promrdal jsem tim mládí za keců "furt jen do toho koukáš". To, že teď svojí prací táhnu deset důchodců, to už je ale v pořádku.
    1.1.2017 15:44 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Podekujte sobe. Naucili ste sve deti k soucitu se slabimi? Ne? Tak trpte, ted jste slabi. Kazdy co jeho jest.
    Blaazen avatar 1.1.2017 16:04 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Soucit by byl, ale já prostě nevím, jak těm lidem pomoct. Naposled jsem dělal s Win Vista před asi osmi lety. Od té doby Linux. Jedna známá začne, že jí nefunguje počítač (asi Win 7 nebo 8) a že jí to chce a aktualizovat na desítky. Co jí poradit? Vždyť je to z deště pod okap.
    Jiný je, když chce táta poradit s telefonem (stará tlačíková Motorola), to je snadný. Jasně definované funkce po celou životnost zařízení. Tohle počítače nenabízí.
    Bystroushaak avatar 1.1.2017 16:52 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Plyne mi z toho, že by to chtělo obchod, který by se specializoval na počítače a konfiguraci software pro důchodce.
    1.1.2017 17:57 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    k cemu obchod? stacila by takova sluzba (doporuceni stroje a popripade navsteva pracovnika primo u klienta). problem je jak udelat marketing, na netu asi ne, tam cilova klientela moc neni.
    Dreit avatar 1.1.2017 18:25 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows

    Masivní letáková kampaň :-D

    Nope
    Bystroushaak avatar 2.1.2017 10:21 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    k cemu obchod? stacila by takova sluzba (doporuceni stroje a popripade navsteva pracovnika primo u klienta). problem je jak udelat marketing, na netu asi ne, tam cilova klientela moc neni.
    No, služba bez obchodu bude mít docela limitovaný užitek a důchodci za ní asi moc chtít platit nebudou.
    pavlix avatar 3.1.2017 15:04 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    důchodci za ní asi moc chtít platit nebudou.

    Ostatně stejně jako za službu s obchodem.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Pavel Stárek avatar 4.1.2017 14:17 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Přesně si to trefil. Lidem se povšechně nechce za IT služby platit. Mám kamaráda, který už léta letoucí prodává výpočetní techniku a taky služby (různé odvirování, reinstalace atd.), a to je keců, když mají lidi zaplatit blbé tři stovky, třeba jen za to, že tam dvě hodiny jede nějaký malware odstraňovač.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    pavlix avatar 4.1.2017 15:41 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Lidem se povšechně nechce za IT služby platit.
    To je jedna stránka věci. Druhá stránka je, že se lidem obecně nechce věřit službě, která je zadarmo.

    Jednou jsem takhle strávil dvě hodiny u kamarádky testováním kombinace společně dodaného routeru a USB modemu se závěrem, že má obojí vzít, k tomu svůj laptop, a reklamovat to na pobočce s tím, ať ji ve finále předvedou, že to skutečně funguje. Než tak učinila, potřebovala její matka zavolat ještě technika tuším z Mironetu za 500 Kč.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    1.1.2017 19:11 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    akorat v tom obchodu budou prodavat stejne neznaly lidi jak v ty alze, takze duchodci odejdou s tim stejnym predrazenym smejdem ... ale vydelavat by se na tom dalo, to jo ;)
    Bystroushaak avatar 2.1.2017 10:23 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    akorat v tom obchodu budou prodavat stejne neznaly lidi jak v ty alze, takze duchodci odejdou s tim stejnym predrazenym smejdem ... ale vydelavat by se na tom dalo, to jo ;)
    To by byla kritická chyba. Ten obchod by měl šanci, jen pokud by o něm důchodci řekli ostatním, což by snad nemělo být tak těžké. Dokonce by mohl důchodce i zaměstnávat - očividně existují i tací, kteří nejsou úplně ztracení (viz autor blogu).
    pavlix avatar 3.1.2017 15:05 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Dokonce by mohl důchodce i zaměstnávat - očividně existují i tací, kteří nejsou úplně ztracení (viz autor blogu).
    Autor blogu požaduje, aby to dělali mladí, nikoliv důchodci, a v tom je ten hlavní problém.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 3.1.2017 15:03 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Takový obchod se neuživí. Musel by totiž poskytovat služby navíc, které je potřeba zaplatit. Maximálně by si tam důchodci chodili popovídat a pak by se loučili s tím, že si to jdou koupit do alzy.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Blaazen avatar 3.1.2017 15:20 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    A co tu seniorskou poradnu udělat jako neziskovku? To by jim to pak ti zlí mladí, kteří nechtějí radit, platili z daní :-).
    ⧠ A = 0 avatar 5.1.2017 02:04 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Neziskovka není totéž organisace financovaná z daní. Jsou neziskovky, které z daní nedostávají ani korunu, a naopak jsou ziskovky, jejichž veškeré příjmy jsou „z daní“.
    Nevolte zmrdy.
    pavlix avatar 5.1.2017 09:22 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Přesně tak. Navíc tahle neziskovka by daleko rychleji získala financování třeba od Microsoftu, což ale v případě zájmů pana autora blogpostu vlastně není žádný problém.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Gilhad avatar 1.1.2017 19:53 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Ano, to je vskutku hrozné - za socíku by dostala "prostě počítač" - tedy PMD85 nebo IQ151 za cenu na dnešní dobu srovnatelnou se špičkovým počítačem, problémy s internetem by neměla, protože by neměla internet a mohla by být ráda, že má to co ostatní (pokud by vůbec něco sehnala). A určitě by ji to nechali na krámě zkoušet nacpat kde jakým sajrajtem a kdyby se jí to nelíbilo, tak by to mohla vrátit. I s červenou karkulkou.

    Teď jí ti hnusní kapitalisti nabídnou výběr z mnoha přístrojů, které všechny splňují nejen požadovanou funkčnost (tedy "nějaký ten internet a obrázky"), ale i mnohem víc a ona chudák si musí vybrat s tím, že riskuje, že Máňa odnaproti vybere něco jiného a bude ji to stát míň, nebo to bude umět víc a nebo to, nedej bože a Marxi bude vypadat líp. A aby toho nebylo málo, tak kromě toho, že jí dají na výběr z mnoha druhů HW, tak jí ještě navíc vnutí Windows 10, které má ale každý okolo, takže s tím nebude moct machrovat a nebude mít chudinka na výběr. Za to by se fakt mělo zavírat, že jí ani vybrat nenechají a dají jí to, co je na krámě, to za socíku - oh wait ... aha, tak jinak, to by se jí nestalo, to by to na krámě nebylo a neměla by co řešit.

    No to je jedno, rozhodně ať už jí na výběr dají, nebo ne, tak je to špatně a mělo by se za to zavírat a zakazovat, to by hned byl ráj na zemi.

    A kdyby chtěla s byciklem na dálnici, tak by přišel nějaký hodný pán z OPBH a vyměnil ji tam nějakou součástku, nebo možná i něco přiletoval a rázem by to splňovalo požadovanou minimální konstrukční rychlost pro dálnice a nemusela by jezdit jen po okreskách. Tak jistě.

    ---

    Když potřebuju (no teda spíš chci), nový počítač na nějaký ten internet, fotky, filmy, sem tam nějakou tu hru, webový server, pár desítek sdílených repozitářů, vývoj pro jiné HW platformy, aby byl přenosný a dal se používat na běžnou rodinnou agendu i po pár letech, tak kliknu na takové to tlačítko "seřadit podle ceny" a vyberu tu nejlevnější položku. I tak bude překračovat potřebné hodnoty mnohonásobně. Třeba https://www.czc.cz/acer-aspire-one-d270-28ckk-cerna_3/103949/produkt používám už pět let a stále zvládá. Vybral jsem ho přesně zmíněným postupem.

    ---

    Co se týče podpory Windows, prohlásil jsem, že pro konkurenci nepracuju, natož zdarma a takovou odpornost se nehodlám učit, ani kdyby mě platili. Takže jedu na linuxu a jsem spokojen. Matka má linux taky a je taky spokojena, otec má Windows a nadává pokaždé kdy na počítače přijde řeč. Já se mu nedivím, ale je to jeho volba, co za systém používá. Po návratu socíku se nám nestýská nikomu. Ještě pořád pamatujeme, jak často nebyl ani hajzlpapír, protože se plánoval na hlavu a tudíž se na pulty často ani nedostal.
    cezz avatar 3.1.2017 13:02 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Když potřebuju (no teda spíš chci), nový počítač na nějaký ten internet, fotky, filmy, sem tam nějakou tu hru, webový server, pár desítek sdílených repozitářů, vývoj pro jiné HW platformy, aby byl přenosný a dal se používat na běžnou rodinnou agendu i po pár letech, tak kliknu na takové to tlačítko "seřadit podle ceny" a vyberu tu nejlevnější položku. I tak bude překračovat potřebné hodnoty mnohonásobně.
    +1

    na jednej strane sa autor pohorsuje, ze predavac ponukne i5 za 13 litrov, na druhej strane sa pohorsuje nad laptopom s celeronem N30xx, ktory "do toho internetu a ty fotečky" v pohode zvladne. Na onaniu nad passmark score to nebude, ale v praxi bude pre pani CPU limitujuci malokedy, ked budu "internet a ty fotečky" pomale, tak to bude bud pripojenim, alebo diskom.

    Cize moj postup je podobny ako ma Gilhad. Vyberiem laptopy s SSD, ak to ma lezat na slote, tak uhlopriecku 15" a vyssiu, a zoradit podla ceny. Potom poviem znamemu v akom rozsahu sa pohybujeme (ocividne, ludi vacsinou zaujima dolna hodnota) a potom uz je diskusia na urovni "Za 400E mas tento model, za 450E mas o 4GB RAM viac, alebo vacsiu kapacitu SSD a podobne" Ludia vidia kde je dolna hranica a vidia co dostanu extra ak si priplatia. Ked im vysvetlim, ze viac RAM umozni plynulejsi beh viac veci naraz, alebo kolko to prakticky znamena tych 30GB extra na SSD, tak je pre nich pomerne jednoduche nad tym uvazovat a rozhodnut sa za co si este priplatia.

    Ale aj tak, ak mozem, tak sa tomu vyhybam (a je mozne, ze pani ma ten isty problem) a radsej nikomu nic neodporucam. Lebo od toho momentu som za vsetky problemy zodpovedny ja a niektori ludia predpokladaju, ze som tie vedomosti dostal uz pri narodeni a mam povinnost riesit ich problemy hned a zadarmo, lebo oni tomu nerozumeju a nemaju cas a chut sa to naucit.
    Nakonec vnučka svagrové řekla, že je to asi všechno tím, že se jedna o stray krám (mladá slečna si asi nedovede představit co to tehdy stálo) a že je to třeba vyhodit a zakoupit moderní počítač.
    Toto je dalsia vec, preco rodine a znamym radsej neradim. Oni tak nejak ocakavaju, ze im poviem presne to co chcu pocut a nie to, co je pravda. Cize cakaju nieco nieco ako "jasne, nainstaluj tento program a mas PC na ktorom ti pobezi aj HL3 ked ho vydaju" a namiesto toho im poviem, ze je to "stary kram" pretoze to tak je bez ohladu na to kolko za to pred 15 rokmi dali. A dopadnem presne ako ta vnucka,ze sa potom stazuju ako im neviem poradit..
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    pavlix avatar 3.1.2017 15:06 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Toto je dalsia vec, preco rodine a znamym radsej neradim. Oni tak nejak ocakavaju, ze im poviem presne to co chcu pocut a nie to, co je pravda.
    Bingo.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Pavel Stárek avatar 4.1.2017 14:19 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Stará známá věc. IT "kšefty" pro rodinu a příbuzenstvo je to nejhorší co může být.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    k3dAR avatar 1.1.2017 21:05 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    analogie s opravama televizi v minulem stoleti je dneska porizeni (kvalitne) repasovaneho (kvalitniho) notebooku...
    oproti tem plastakum co jsou v letakach ve schrance za 8000-12000Kc, tak kvalitni repas je podobne kvality (casto lepsi, minimalne klavesnice) jako pocitace co dnes stojej nove 30000-60000Kc...
    tedy vybrat si z repasu co ma 1 nebo 2 roky zaruku, z Lenovo Thinkpad rada X, T, nebo W (nikoliv rady E nebo L), Dell rada Latitude nebo Precision, pripadne HP Elitebook...

    jako system tam dat GNU/Linux, distribuci takovou s jakou ma zkusenost ten kdo se na to obcas prijde podivat, nebo zit nejake *buntu a bude to v podstate bezudrzbove...

    a je to vyresene, s vyuzitim pouzitych vyrobku vysoke kvality co budou slouzit podobne jako Lednicka Calex, TV Orava, nebo pracka Tatramat v minulem stoleti ;)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    Blaazen avatar 1.1.2017 21:19 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Nám televize Orava, koupená v minulém století (1995 nebo 1996), slouží do teď. Když se loni v létě porouchala, ptali jsme se opraváře, jestli to má ještě smysl. Řekl, že sám má podobnou doma a že pokud se rozhodneme pro novou (LCD), budeme už novou kupovat každých pár let. Za pár stovek jsme ji nechali opravit a frčíme dál.
    Josef Kufner avatar 2.1.2017 00:57 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Škoda jen, že ty staré televize pískají a neumějí HD. Trochu to kazí požitek při sledování.

    Ale jinak jedna stará televize, co jsme měli, měla v návodu přiložené kompletní schema i se vzory signálů na kontrolních vývodech. Tak podrobná dokumentace je dnes nemyslitelná.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    2.1.2017 01:34 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    To měly všechny Tesly. Některý zařízení to měly nalepený na kastli vzadu vevnitř. Ale ještě tak 10 let stará CRT televize měla knížku se schématem.
    2.1.2017 10:16 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Jojo, když jsem si kdysi rozebrala nefunkční Tesla Merkur a našla kompletní dokumentaci hezky v kapsičce uvnitř krytu, celkem jsem se zaradovala :) Nakonec to byla jen prasklá pojistka, ale stejně.
    4.1.2017 13:16 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Merkur tiez niekde mam - ked som ho pred par rokmi skusal, tak tam boli vadne kondenzatory, potenciometre (volume, jas, kontrast), rozpadnuty trimer FOCUS, slaba obrazovka... Ale schemu som tiez nepotreboval (ani tam nebola).
    cezz avatar 3.1.2017 12:23 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Řekl, že sám má podobnou doma a že pokud se rozhodneme pro novou (LCD), budeme už novou kupovat každých pár let.
    Je to len vlastna skusenost, takze to ber tak ako to je, ale uz je to 10 rokov, co som si kupil Samsung T240HD a dodnes sluzi. Prezil asi 5 stahovani (vratane cesty do Irska) a sluzil ako televizia a monitor po celu tu dobu. Postupne presiel z pracovneho stola do obyvacky a dnes na tom vecer pozerame serialy v spalni. Zatial nejavi znamky toho, ze by chcel prestat fungovat. Kvalitou obrazu je to ako vsetky lacne LCD panely v tej dobe, cize nic moc, ale subjektivne lepsie ako ta Orava. (zvlast ak na tom clovek pozera HD obsah) Nehovoriac o tom, ze to ma DVI/VGA/HDMI vstup, cize to dodnes vyuzivam tam, kde by uz ta Orava mala smolu a bola by v kosi. (momentalne je k tomu pripojene FireTV)

    Dalsi priklad je LCD monitor HP (model si nespominam) ktory som kupil este v dobe, kedy sa pri kupe uvazovalo, ci je lepsie vybrat si klasicky CRT monitor, alebo priplatit za LCD. Bude zrejme o par rokov starsi ako ten Samsung - tipujem tak 12-15 rokov? Takisto sluzi ako monitor celu tu dobu, momentalne u rodicov. Ak ho niekedy vymenim tak len pre to, ze to ma iba VGA port a 17" - oboje uz zacina byt limitujuci faktor.

    Osobne nepoznam nikoho, kto by kupoval nove LCD/OLED/whatever lebo mu stary panel nefunguje. Zvycajne je to prave upgrade na vacsiu uhlopriecku, full HD, 3D (heh) a teraz uz 4k a tie stare TV/monitory sa presuvaju do spalne, pracovne, detom do izby a ktovie kam, ale stale funguju. Samozrejme, vsetko sa kazi, ale aby sa kazdych par rokov nieco pokazilo, to si myslim, ze je trochu pritiahnute za vlasy.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    3.1.2017 16:30 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Zjavne zijes v nejakej inej realite.

    Ten tvoj Samsung funguje preto, ze je to monitor (a nie televizor) a ze si mal stastie na lepsi typ. Monitory sa sice seru tiez, ale oproti televizorom menej. Kazdopadne ocakavaj, ze sa ti tam nafuknu kondenzatory (pochybujem, ze by Samsung pouzil japonske) a zacnu problemy so zapinanim, ale to je jednoducha oprava.

    Vacsina TV je hrozny spotrebny odpad. Vie sa tam posrat uplne vsetko, vratane samotneho LCD panelu, co je v pripade monitorov velmi zriedkave.
    Blaazen avatar 3.1.2017 16:46 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Jen pro zajímavost - ta televize Orava má slovinské kondenzátory Iskra.
    4.1.2017 09:27 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Tie su slusne, vydrzia dlho.
    cezz avatar 4.1.2017 12:13 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Nejak ti ten argument neberiem. Ma to uplne tie iste komponenty ako TV a tiez som ho ako TV vacsinu doby pouzival. DVB-T vysielanie plus nejaka ta konzola na HDMI - proste bezna domaca TV. Navyse moja draha ma vo zvyku pustit si TV len tak aby doma nebolo ticho, takze ten Samsung bezal aj den vkuse.

    Skor by som to videl tak, ze je to cenou. Na tu dobu to bol dobry monitor aj TV - nevravim, ze drahy, ale ani nie to najlacnejsie na trhu. Kupis lacny shit, tak ti tak aj vydrzi - ta tvoja Orava tiez nebola v svojej ere lacne zariadenie.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    4.1.2017 09:30 user490
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Hehe, tento mam tiez stale ako hlavny monitor, hlavne koli rozliseniu 1920 x 1200 px a ze ma TV tuner. Hrozny leskly povrch, pomale prepinanie, neda sa polohovat, ale funguje.
    cezz avatar 4.1.2017 11:58 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Budem musiet overit to cislo modelu. Lebo ten moj ma matny povrch. (ak sa teda nebavime o rame okolo)

    Je pravda, ze s tym polohovanim je clovek obmedzeny len na naklon, ale ja osobne som ten Samsung pouzival prevazne ako TV, kde je proste v nejakej vyske a neriesim to a keby aj hej, tak vacsinou take monitory proste niecim podlozim, nepotrebujem to dynamicky menit.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    cezz avatar 4.1.2017 12:23 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Mimochodom, tiez mas ten problem, ze sa ta TV nahodne v noci zapne? (iba zvuk) a po par sekundach vypne? Co som vtedy hladal na nete, bolo tych ludi viac, co hlasili rovnake spravanie a najlepsie vysvetlenie co som nasiel bolo, ze sa to pokusa stiahnut OTA firmware update, takze na chvilu zapne tuner, len akosi developeri zabudli pred tym vypnut reproduktory.

    Dnes uz mi to nevadi, lebo nemam zapojeny ziadny DVB-T signal, cize aj ked sa to zapne je to ticho, ale svojho casu ma to par krat vystrasilo. :-D

    Rodicia maju ten isty TV a otec si chvilu myslel, ze sa zblaznil ked z vedlajsej izby pocul ako sa televizor zapol, niekto rozpraval (nejaky dialog vo vysielani, ale cez dvere to znie rovnako ako by niekto rozpraval v izbe) a potom pocul taky ten ton ako ked sa vypne televizor. Samotna obrazovka sa nerozsvieti, takze to cele fakt vyzera ako nejaky paranormalny jav. :-D

    Je to taky maly problem, celkom vtipny ked vies, ze sa to deje ale pre ludi, co nevedia o co ide to moze byt dost sokujuci zazitok. :-D
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    Petr Tomášek avatar 2.1.2017 09:10 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Nejen tady u nás, ale v celé Evropě panuje názor, že za všechno mohou levicové strany
    Záleží na tom, co si přdstavuješ pod pojmem „levicové strany“, ale pokud tím myslíš komunisty a ČSSD, pak ti jsou bezpochyby za současný politický marast z veliké části zodpovědní...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    5.1.2017 10:39 Franta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    posledni leta tady vladne soc-dem - co udelala ta vlada tak spatneho? A i ta Zemanova a Spidlova? A co udelali komuniste? Nepamatuji si, ze by byli kdy ve vlade?
    pavlix avatar 5.1.2017 11:13 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Přesně tak, živnostníci stejně akorát kradou, tak proč jim trochu nezatopit a nezkusit, jestli neodejdou do zahraničí nebo nepůjdou radší dělat do velkých podniků.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Agent avatar 3.1.2017 07:45 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    i5 a pár lepšího příslušenství. Hrubého 13 tisíc. Paní v mrákotách opustila prodejnu. - a to jako proč? Elektronika je levná jako nikdy v minulosti. Jako chápu, že 13 klacků může být pro důchodce značný výdaj, ale když se na to myslí zavčas, tak to snad není problém.
    Nebo je snad problém dávat si bokem každý měsíc tak cca 5 kilo korun? Za 3 max. 4 roky máte na krásný nový kvalitní PC i s monitorem, windouzem, co utáhne i nové hry.
    Jinak až na ten zbytečnej poslední odstavec celkem souhlas. Taky už jsem jak mý rodiče, nadávám na dnešní mládež... ;-) To je prostě jenom samá frajeřinka, posílat si 3.14čovinky po fujbuku, ale že by měli trošku rozhled, a netýká se to jen IT a PC, to už je nad jejich síly. Už jen třeba kvůli tomu, aby je nemohl jen tak někdo ošulit. Na to sou moc líný.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    3.1.2017 09:55 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Mlady pane, racte se nekdy informovat, kolik dela takovy prumerny duchod. FYI: Tech 13kKc je s nejvetsi pravdepodobnosti vic, nez ta pani dostane od statu na mesic. Jak by se Vam libilo dat mesicni prijem za naprosto zbytnou vec?
    pavlix avatar 3.1.2017 15:21 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Starý pane, račte si pořádně přečíst, co mladý pán psal, a vnímat smysl jeho sdělení. Ten opravdu nebyl v tom, že by chtěl říct, že mají důchodci hromadu peněz, alespoň jak já jeho komentář čtu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Agent avatar 3.1.2017 16:24 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Děkuji ti náčelníku, že ses mě zastal.. :) Představu o důchodech samozřejmě mám, rodiče již jsou v důchodu. Táta něco přes 10K, máma asi 6.5K. Ale dohromady když chtěji, tak dokáží ušetřit i na nějakou tu zbytečnou věc. I když na vyskakování to samozřejmě není. Ale dejme tomu, že životnost PC je nějakých 5 let v pohodě dneska. Za těch 5 let si na nový PC ušetří, pokud chtějí. Po troškách, kdyby třeba jen 300 měsíčně, tak za 5 let na ten PC v pohodě maji.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    cezz avatar 4.1.2017 12:34 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Alternativne ak nieco potrebuju kupit hned, tak nakup na splatky. Svokor tak kupil par veci - dokonca sa obcas podarilo aj bez navysenia. (realne cena bola najnizsia na trhu a normalna platba aj splatky vysli rovnako)

    Jasne, setrit je lepsie, ako sa zadlzit, ale nie vzdy planujes takto dopredu a pri tych mensich sumach nie je to riziko, ze to nebudes moct splacat az tak vysoke. (zvlast ak moze prinajhorsom mesiac-dva pomoct niekto z rodiny keby islo do tuheho) Len to netreba prehanat.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    4.1.2017 13:10 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    PC a elektronika na splatky = totalna kokotina. Kym to splatis, prestane to fungovat.
    cezz avatar 4.1.2017 14:48 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Zaruku mas 2 roky. Ak nieco prestane v tej dobe fungovat, mas narok na zarucnu opravu. Ak si musis zobrat na elektroniku viac ako 2 roky splatok, tak si to IMHO nemozes dovolit.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    Josef Kufner avatar 4.1.2017 17:15 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Takto bych to viděl i u všeho ostatního, nejen u elektroniky. Splácet něco po záruční době je dosti rizikové, neboť se může snadno stát, že clověk bude muset začít splácet nové dřív, než splatí staré.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    5.1.2017 21:17 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Proc si pani kupuje zbytnou vec, na kterou nema penize? :-D Pokud je tak hloupa, nezasluzi si starobni duchod a mela by byt zbavena svepravnosti a sverena do opatrovnictvi.

    Kazdy si kupuje, to si kupuje, svobodne a dobrovolne! Nutil snad prodejce onu pani si to a to koupit? Nenutil.

    Btw opravdu vam 13kkc prijde hodne penez za novy computer?
    6.1.2017 13:48 M_train
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Už jsi trapný tím kolovrátkem a urážením jiných občanů. Jednou dojde i na tebe, i když tady v diskuzi podle potřeby jsi jednou mladý a talentovaný, a podruhé zase životem protřelý zkušený, co všechno zažil, vyzkoušel, a na všem nahrabal majetek.
    If you don't ask, you don't get
    Fluttershy, yay! avatar 6.1.2017 15:26 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Mě fascinuje, jak se M_train objeví právě tehdy, když se objeví taky Odin. Člověka by skoro napadlo, jestli to nejsou alter ega jediného trolla – nebo fanklub.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    6.1.2017 15:43 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    A nebo m-train spadl do smyčky, kdy ho výskyt odina triggeruje, což ovšem taky není ideální.
    6.1.2017 16:37 Jindřich Makovička | skóre: 17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    To je kvantová fluktuace vakua - oba se zhmotní a vzápětí anihilují.
    6.1.2017 23:33 M_train
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Jsem rád, že tě něco fascinuje, připadal jsi mi, že jsi chodící moudrost světa, a přeci jen máš nějaké slabiny. Tak u té fascinace zůstaň, pomáhá to při střevních potížích.
    If you don't ask, you don't get
    3.1.2017 15:27 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    "Taky už jsem jak mý rodiče, nadávám na dnešní mládež... ;-)"

    Já jsem s tím nadáváním preventivně začal už v sedmnácti letech, a dodnes se neobjevil jediný důvod proč přestat :-D
    pavlix avatar 3.1.2017 14:53 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Trochu smutné zamyšlení nad tím, proč tuto práci nepřevezme mladá, pružná, vzdělaná a inovativni generace, která s touto technologií vyrostla.
    A proč by měla? Proč by se nemohli lidé učit od těch, se kterými si nejvíc rozumějí, kterým věří, a kterým nebudou v jednom kuse říkat „No to na mě nemůžeš takhle rychle.“, „Tobě se to říká, když seš mladej.“ a tuny podobných výmluv.
    To je pro nás starší občany frustrující, nechápeme tu logiku proč se nabízí něco co nefunguje.
    A pro mladé to stresující není. :)
    Jak jistě mnozí tuší, milá švagrová jaksi neví co se pro ní hodí. A velká většina starších občanů je na tom stejně.
    Zatímco mladí všichni všechno vědí. :)
    Člověk pak něco takového doporučí a pak aby se styděl přijít na návštěvu.
    A proto je lepší nic nedoporučovat a přenechat ostudu profesionálním prodejcům, kteří jsou za to placeni a kteří k bábi na návštěvu chodit nebudou.
    Ale myslím si, že je to práce těch mladých, zejména dětí.
    Nejlepší, co můžou udělat, je předstírat, že tomu vůbec nerozumějí a nebo při prvním pokusu něco totálně posrat a udělat škodu aspoň za patnáct tisíc. Jinak se jich bude týkat všechen ten voser, co zde popisujete.
    Ale mladí lidé jsou toho názoru, že když budou doplňovat 1/2 roku regály Tescu v Anglii , tak že se z nich svět snad podělá na fleku.
    Nejsou. Jen moc dobře vědí, že tam budou mít klid a nikdo je nebude otravovat nesmysly.
    Ale co takhle na začátek nastavit rodičům počítač a nebo vybrat ten správný?

    To záleží na tom, jestli ten správný vůbec chtějí a jestli se obejdou bez Windows. ;)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Agent avatar 3.1.2017 16:51 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Já nejsem (snad) ještě tak starej, ale taky se na mě nesmí rychle...

    Nejlepší, co můžou udělat, je předstírat, že tomu vůbec nerozumějí a nebo při prvním pokusu něco totálně posrat a udělat škodu aspoň za patnáct tisíc. Jinak se jich bude týkat všechen ten voser, co zde popisujete.

    Jinými slovy "kdo nic nedělá, nic nezkazí"...

    Ale mladí lidé jsou toho názoru, že když budou doplňovat 1/2 roku regály Tescu v Anglii , tak že se z nich svět snad podělá na fleku.

    Nejsou. Jen moc dobře vědí, že tam budou mít klid a nikdo je nebude otravovat nesmysly.


    No jo, ale taky si (relativně) howno vydělaj. Chtěj mít klid od starostí, ale zároveň by chtěli všechno mít, nejlépe bez práce a bez starostí. A tak se to řeší třeba půjčkami. Pujčím si, ono se to časem nějak splatí, ale budu mít všechno hned a v klidu.
    Jako vůbec se nebudu divit, když s timhle přístupem (nic nedělat, nic nezkazit) jednoho krásného dne naše vyspělá civilizace skončí v pěkný )(
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    pavlix avatar 3.1.2017 17:02 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Jinými slovy "kdo nic nedělá, nic nezkazí"...
    Ano. Osobně to beru jako základní věc, kterou by si měl člověk uvědomit, než začne druhým pomáhat a radit. Zkušenost s lidmi mě naučila, že na to, abych pro někoho něco dělal, musím mít dobrou motivaci, a musím mít alespoň nějakou představu o tom, jak taková pomoc dopadne.

    Já jsem na to naštěstí přišel relativně brzo a díky tomu mi vždy zbýval čas mimojiné i na takovou pomoc lidem, ze které mám víc radosti než vzteku. Čas považuju za velmi drahou komoditu a pokud ho mám propálit na nesmyslech, měly by to být nesmysly, které si já sám zvolím, jako je třeba tato diskuze. :)
    No jo, ale taky si (relativně) howno vydělaj.
    To vůbec nemusí být pravda, já jsem si ve své době v Anglii za pomocné práce vydělal docela dost. Ano, dneska bych to za dost nepovažoval, a ano, bylo by to o hodně méně, kdyby známý neodmítl peníze za ubytování, ale tak už to prostě funguje. A to jsem ani nepotřeboval před nikým/ničím utéct.
    Jako vůbec se nebudu divit, když s timhle přístupem (nic nedělat, nic nezkazit) jednoho krásného dne naše vyspělá civilizace skončí v pěkný )(
    Tak hlavně když to místní postarší rozumní voliči „ANO, bude líp.“, kteří v Anglii nebyli, zachrání. :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    5.1.2017 19:41 Aminux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Jinými slovy "kdo nic nedělá, nic nezkazí"... Ano. Osobně to beru jako základní věc, kterou by si měl člověk uvědomit, než začne druhým pomáhat a radit.

    No jo, ale jak se pak naučit něco novýho? Když to nechtěj dělat ti mladí, staří tu věčně nebudou. Chybami se člověk učí. Známe to asi všichni. Pokud máš strach, že něco poděláš, tak v životě nikdy nic nevytvoříš.
    Samaritána člověk dělat nemusí, klidně za peníze. Ale mám takový pocit, že u mnoha lidí za neochotou se něco učit stojí spíše lenost než strach, protože oni ani nevědí, co všechno by se mohlo pokazit. Takže je to spíše o lenosti se učit, protože učení bolí a tak radši budou dělat skladníky, protože tam se toho pokazit moc nedá a navíc to nevyžaduje žádné složité učení a přemýšlení IMHO.
    Jako mě je to jedno. Aspoň tím stoupá sena těch, kteří se tomu věnují (tedy tak trošku i moje), tak svým způsobem se dá říct, že čim hůř, tim líp... :-)

    Navíc IT má výhodu v tom, že spoustu věcí si může člověk vyzkoušet nanečisto na vyhraněném systému, který provozuji vedle hlavního (produkčního) systému a na němž si můžu dělat hokusypokusy a když se pokazí, tak to přehraju ze zálohy. To je obrovská výhoda oproti mnoha ostatním (tradičním) řemeslům.
    3.1.2017 17:28 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Jinými slovy "kdo nic nedělá, nic nezkazí"...
    No, hlavně "kdo nic nedělá, nestane se z něj po chvilce neplacený support pro veškeré příbuzenstvo". A samozřejmě, když se něco pokazí, je to tvoje chyba a naklusej pokud možno hned... Ne, z toho jsem už vyrostla. Mám i svůj život. S PC pomáhám jen matce, která používá Manjaro.
    A tak se to řeší třeba půjčkami. Pujčím si, ono se to časem nějak splatí, ale budu mít všechno hned a v klidu.
    Když se tak podívám kolem sebe, zadlužený je každý druhý a rozhodně to není závislé na věku.
    pavlix avatar 3.1.2017 17:58 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    +1
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    PepaSFI avatar 3.1.2017 19:27 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    já už delší dobu mám neodbytný pocit že bych ten můj křáp měl vyměnit za něco modernějšího, jenže lenost vítězí. Dyť nemusím vidět každou kravinu z internetu žejo, nojo jenže ono už to nezvládá skoro nic :-) Ale protože hry nehraju, videa přežiju ikdyž to nejde full a i v malým se to šprajcuje, tak nějak se mi nechce. A narážím na podobný problém, nevím co. Dřív bylo všude plno obchodů s použitou technikou, něco odložili známí, a z toho se dalo lecos poskládat. Dnes se ojetiny moc nenajdou protože když to někdo vyřadí, je to proto že je to zastaralé a stejně by to nikdo nechtěl a tak to asi jde rovnou do šrotu. Když teda nepočítám v bazarech s veteší podobné šroty jako mám já za nesmyslné ceny komplet s vyblikaným CRT a ušmudlanou klávesnicí na kterou bych nesáhl ani hajzlštětkou. To by mohla být dobrá sonda do myslí prodavačů, chtít počítač co bude úplně na nic, aby to zvládlo ten internet, vobrázky, filmy a aby to jelo na nějakým nenáročným Linuxdistru.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    Bystroushaak avatar 3.1.2017 19:40 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    To já mám opačný problém - postavil jsem si „herní pc“ a nemám čas a chuť hrát. Za rok co ho mám jsem na něm hrál v kuse asi 5x :D

    Ale výkonný procesor a SSD má výhody i jinde, poznám to i při běžné práci. A třeba balení z/do archivů jde fakt násobně rychleji.
    3.1.2017 21:03 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Jo to já taky. Jsem si koupil AMD Polaris na hraní Portalů a na opencl, párkrát si to zahrál, otestoval miner (a brutalforce všech stavů 16bit LFSR) a pak ticho po pěšině :-D.
    3.1.2017 20:08 Jimmy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Dříve, řekněme 1990-2005 počítače odcházely morálně, protože 5 let starý stroj byl výrazně pomalejší než nový. Byla tedy motivace PC nahradit za nové a původní PC bylo stále v pořádku. Dnes PC morálně drží a mění se spíše když odejdou fyzicky, takže není co předat dál.

    Po 7 letech jsem loni měnil HTPC, protože původní sice výkonem stačilo, ale občas nenastartovalo. Notebook mám 8 let starý, Core 2 duo na 2,4GHz už se trochu zadýchává, ale s SSD je to stále použitelné, takže motivace na výměnu je nula. PC mám založené na 9 let starém 4 jádru od AMD, po doplnění SSD a výměně grafiky před 3 lety za Radeon 7850 hraji i nové hry bez problémů. Čekám na RYZen aby upgrade měl konečně smysl.

    Takže staré plečky na skládání opravdu nejsou, protože stávající stroje většině lidí stačí, takže není moc ojetých, ale fungujících věcí. Na druhou stranu, stroj s výkonem nad starou plečkou, zato spotřebou dnešní tj. minimální lze koupit za pár tisíc. Např. Socket AM1 lze komplet pořídit za cca 3000 Kč (+ SSD disk) za 4 jádro, které strčí všechny ty staré P4, Core Duo, AMD X2 a podobné do kapsy a nechat si původní case, zdroj, mechaniky atd. takže upgrade lze udělat i za pakatel.
    3.1.2017 21:00 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Tak on by člověk upgradoval, ale není co, jsem uvízl na lokálním optimu s dávno nevyvíjeným socketem, ale zbytek desky stále funguje a nenašel jsem ani nic podobnýho :-/.
    3.1.2017 20:53 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    A jakej máš stroj?
    k3dAR avatar 3.1.2017 22:13 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Dřív bylo všude plno obchodů s použitou technikou
    a dnes se tomu rika "Prodej Repasovanych Pocitacu", rozdil je v tom ze je to profikama zkontrolovane, vycistene, opravene a davaji na to 1 nebo 2 roky zaruku ;) obecne viz co sem psal hore, konkretne mam vyborne zkusenosti s prodejcem importPC, krome notebooku prodavajiza par tisic i stolni pocitace, treba takova rada Dell Optiplex 7xx je dobrej adept, nebo Lenovo Thinkcentre, pokud chce nekdo i za vylozene par korun, tak Thinkcentre m57p Core2Duo, 2GB, Linux - muze byt dostatecna nahrana za presluhovanej Celeron z minuleho stoleti :)

    a pridavam se k otazce, jake PC mas ze nestiha a nevic co za nej? :)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    Gilhad avatar 4.1.2017 00:31 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Kdybych mel vyuziti pro dalsi pocitac, tak do nej klidne jdu, jen bych si tam nechal rozsirit pamet a mozna i HDD (nabizeji oboji) :)
    4.1.2017 09:32 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Presne tak, tych znakovych PC s C2D je plno - prve modely sa dodavali s Vistou/XP a velke firmy ich potom vyradovali.
    4.1.2017 09:51 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    To C2D je i na práci úplně v pohodě :) Jen to chce dokoupit RAM na 4 GB a trochu bych se pro domácí použití bála té grafiky. H265 ten počítač asi nedá. Ale k tomu stačí dokoupit nějaký lowend radeon a je z toho domácí počítač jedna radost :)
    PepaSFI avatar 4.1.2017 20:10 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    s tím Celeronem jsi jen o kousek vedle, Athlon XP 1800+, grafika je v tom nějaká Nvidia, taky hodně letitá, prostě takový domanico delenico, poskládaný z odložených komponentů. Žere to, topí to a ještě to má blbou skříň takže se to blbě chladí. To je masochismus co? Každopádně je to pomalý skoro na všecko a některý videa to už vůbec nezvládá.

    Tyhle repase vypadají zajímavě, než to skládat z kdečeho a furt řešit že něco spolu nekamarádí, tohle by mělo jet i se systémem. Samozřejmě kdybych to skládal tak bych využil starý disk, DVD, zdroj a možná i tu skříň ale zas to babrání s tím.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    5.1.2017 00:22 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Athlon XP se už dneska nevyplatí, nemá nový instrukce (SSE2+), takže na něm nemusej jít nějaký proprietární kódy a i neproprietární (mám dojem, že audacity mělo něco napevno?) a nemá 64bit mód, což už brzo může být problém v distribucích.

    Nvidia do AGP? Fuj :-D. Měl jsem GF2 a tyhle jádra měli už dávno nevyvíjenej ovladač, kterej přestal být někde se slackware 14.1 nekompatibilní s Xkama. A nouveau bylo pomalý (mám za to, že se to z grafiky posílalo zpět do CPU, tam se něco přidalo a poslalo se zpátky - nebo to bylo komplet na CPU :-D).
    k3dAR avatar 5.1.2017 03:40 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    kolik mas RAM a jak velkej HDD? ten ThinkCentre M57p mam doma, takze na nem muzu pripadne neco zkusit co by te zajimalo jestli chodi ;) pripadne muzu pomoci s vybranim neceho jineho :)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    PepaSFI avatar 6.1.2017 19:24 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    taky se dívám na ten Fujitsu , má to pár dírek navíc který bych užil, LPT na starou dobrou tiskárnu a PS2. DVI se myslím taky šikne.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    k3dAR avatar 7.1.2017 03:23 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    to LPT ma i ta M57p, ale PS/2 nema :) jinak to Fujitsu ma i o generaci novejsi CPU a 2x tolik RAM, takze za +250Kc to asi stoji :) akorat ze ne nem ti nic neotestuju, ten nemam, no ale v nejhorsim jim ho do 14dni vratis :) jinak kdyz bys to kupoval, dej do kosiku slevovej kod KSTATE a budes mit 3% slevu s postovne zdarma ;)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    4.1.2017 17:52 sekacka | skóre: 1 | blog: sekblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    jako autor bych měl několik poznámek k diskuzi:

    Linux nebo windows

    Je tu několik komentářů, kdy se jako řešení volí nějaký linuxovský desktop. To má podle mne tu nevýhodu, že pak nelze dojít do nějakého obchodu (zde je právě notebook výhoda), kde to někdo může nastavit. Navíc je takový starší uživatel omezen tím, že většina stejně starých uživatelů má windows a problémy nějakého nastavení není ani možno smysluplně diskutovat. Já bych např. s linuxem nikomu nedovedl poradit.

    starsi počítač

    Ano, mohu potvrdit, že většina starších občanů ma odpor k použitým strojům. A je to i pochopitelné. Nedává se tím nic jiného najevo, že ten starší občan se má prosím pěkně spokojit s tím 'odpadem', který je pro ty mladé už k nepotřebě. Jak jsem psal, my starší nevyhazujeme s nadšením, ale nevypadá to trochu tak, že místo na skládce skončí počítač na stole nějakého důchodce.

    Je to o úctě. Poznámky typu, že nás ten repas asi přežije nejsou opravdu namístě. Ještě bych pochopil, že takhle reaguje mlady, technicky zatížený občan, ale v komentářích byly poznámky od osob, kde bych trochu empatie očekával.

    mladí versus staří

    Objevila se i otázka, proč se společnost rozděluje na mladé a staré s podtextem, že to není správné. Bohužel je tomu prostě tak. Setkaváme se s tím denně. Důchodci by nemeli pracovat, protože zabírají mista mladým. K dotorovi se chodí jen vykecávat a zabíraji nadměrné byty v centru Prahy. A tisice podobných hlášek. Jak by neměla být společnost rozdělena? Jistě, byl to jeden z naší generace, který nastartovl to rozkrádání a pak ty největší zloděje ještě amnestoval - s tím, ze výsledkem je nesolidární společnost. Právě proto jsem napsal ten článek, je třeba proti tomu něco dělat

    Fluttershy, yay! avatar 4.1.2017 18:14 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Jistě, byl to jeden z naší generace, který nastartovl to rozkrádání a pak ty největší zloděje ještě amnestoval - s tím, ze výsledkem je nesolidární společnost.

    Kdepak je dadovi konec, ten aspoň nebyl lama.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    pavlix avatar 4.1.2017 18:28 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Je tu několik komentářů, kdy se jako řešení volí nějaký linuxovský desktop.
    Jak překvapivé, na Abclinuxu. Ne, myslím to vážně, celý zápisek vypadá jako by byl zaměřený na sféru Windows uživatelů a nevím jak jiní, ale já sem primárně nechodím ani kvůli Windows ani kvůli běžnému užívání systémů.
    To má podle mne tu nevýhodu, že pak nelze dojít do nějakého obchodu (zde je právě notebook výhoda), kde to někdo může nastavit.
    Ano. Právě proto, že dotyčný nechodí pro radu do nějakého obchodu, ale zdarma za člověkem z rodiny, má na počítači takový systém, kterému rozumí ten někdo z rodiny. Pokud by se zeptal v běžném obchodě nebo servisu, pravděpodobně by si odnesl počítač s Windows a mohl by si tam domluvit další porady a údržbu.
    Navíc je takový starší uživatel omezen tím, že většina stejně starých uživatelů má windows a problémy nějakého nastavení není ani možno smysluplně diskutovat. Já bych např. s linuxem nikomu nedovedl poradit.
    Neznám statistiky uživatelů různých systémů podle věku a ani si nemyslím, že jsou podstatné. Podstatné většinou je, jaký systém ovládají a chtějí ovládat ti, za kterými se chodí pro radu, ať už placenou nebo bezplatnou.
    Nedává se tím nic jiného najevo, že ten starší občan se má prosím pěkně spokojit s tím 'odpadem', který je pro ty mladé už k nepotřebě.
    Chápu to, ale není to můj problém. Já sám jsem si jen tak mimochodem nový laptop ještě nikdy nekoupil.
    Objevila se i otázka, proč se společnost rozděluje na mladé a staré s podtextem, že to není správné. Bohužel je tomu prostě tak. Setkaváme se s tím denně. Důchodci by nemeli pracovat, protože zabírají mista mladým. K dotorovi se chodí jen vykecávat a zabíraji nadměrné byty v centru Prahy. A tisice podobných hlášek. Jak by neměla být společnost rozdělena? Jistě, byl to jeden z naší generace, který nastartovl to rozkrádání a pak ty největší zloděje ještě amnestoval - s tím, ze výsledkem je nesolidární společnost. Právě proto jsem napsal ten článek, je třeba proti tomu něco dělat
    Já podle tohoto dělení nežiju, stejně jako podle spousty dalších věcí, které jsou pro vás samozřejmostí. Vaše postoje a přístup mi neimponují. Jestli chcete něco dělat, tak to dělejte, ale já vám v tom nepomůžu a je dost možné, že nikdo tady. Já vás maximálně tak můžu poslat, kam slunce nesvítí, v odpovědi na to, jak se tady snažíte lidi dirigovat a jak si tady řešíte politickou agendu, aniž byste sám za sebe přinesl cokoli pozitivního...

    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    4.1.2017 21:39 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Dakujem, ze si mu to napisal slusne. Uz som chcel pisat nieco ostrejsie...
    pavlix avatar 5.1.2017 00:05 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Díky. Ale i tak jsem se u toho cítil, jako bych někomu bořil hrad z písku.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    4.1.2017 21:49 becherekmg | skóre: 12 | blog: bech_blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Mohu se Vás jako autora článku zeptat, proč jste vlastně takovýto článek na tento web vložil? Abychom si rozuměli - já nemám problém pochopit problémy, které Vás sužují, jen dost dobře nechápu, proč je ventilujete zrovna tady. Nemyslím to nikterak útočně, jen to prostě nechápu. To byla jenom Vaše momentální potřeba si ulevit nebo opravdu očekáváte, že Váš článek povede ke změnám?

    A ještě bych se Vás rád zeptal - proč tak ostře vnímáte generační rozdíl? To jsou kolem Vás samí lidé o jednu, dvě, tři generace mladší, kteří Vám tvrdí takové věci, že jejich logickým vyústěním je, že staří jsou k ničemu? Nebo generalizujete na základě jedné, dvou zkušeností? Já totiž nevím, kde Vás tohle potkalo. Já sice žiji ve stejném městě jako Vy, ale potkávám lidi chytré, milé, pracovité, hloupá, vypočítavé, liné atp. Ale věk rozhodně není pro tyto vlastnosti určující.

    "Všechny velké idee se nakonec utopí v krveprolití, které se rozpoutá jejich jménem." J. Fouche v seriálu Muž v pozadí
    5.1.2017 02:15 sekacka | skóre: 1 | blog: sekblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    protože zde je to snad už poslední místo na českém webu, kde se schází lidé, kteří mají něco v hlavě. Velké většině se tento příspěvek asi nelíbil, ale mají přinjmenším nějaký nazor. Jinak samozrejmě neočekávám, že článek něco změní. Kdyby články mohly něco změnit, tak by jistě byly zakázány. Cilem je pouze připomenout, ze ta mladší generace má dluh, který je třeba každodenně splácet. Někdo nás totiž naučil chodit na nočník, smrkat a zavazovat si kaničky u bot.

    K té Vaší druhe otázce: Ano, generační konflikt vidím jako jeden z největších problémů, které nás čekají.To, že se ještě pouští v tramvaji babička sednout neznamená, že společnost nemá v tomto ohledu problém. Věk je jedním z rozhodujících faktorů dnešní společnosti. Podívejte se na statistiku nezaměstnaných 50+. To jsou fakta a ne dojmy. Není to tedy tak, že vidím pár křiklavých případů ve svém okolí.

    5.1.2017 08:15 becherekmg | skóre: 12 | blog: bech_blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Vaše odpověď se čte dobře a člověka skutečně ješitně těší, že místním přispěvovatelům přisuzujete jistou míru inteligence. Za to Vám děkuji.

    Jinak, jak už jsem psal, Vašim stezkům rozumím, dokonce je i chápu a upřímně řečeno nikde není psáno, že za pár let neskončím stejně (tím myslím s podobnými názory), ale dnes to vidím tak, že bohužel ve svém (a neberte to tak doslova) "svatém" rozhořčení jste zapomněl i na trochu pokory. Žádná generace nemá vůči jiné nějaký dluh, který jí musí nebo má splácet. Můžeme se bavit v podstatě jenom o morálce a tu člověk hledá stejnou měrou, jak u dnešních dvacetiletých, tak i sedmdesátníků. Je to v LIDECH a v ne GENERACI.

    "Všechny velké idee se nakonec utopí v krveprolití, které se rozpoutá jejich jménem." J. Fouche v seriálu Muž v pozadí
    k3dAR avatar 5.1.2017 03:30 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Linux - je mnohem mene problematicky pri pouzivani, pripadne problemy lze snadno resit, staci aby uzivatel umel napsat dotaz, odpovidal na doplnujici otazky a naucel se oznacit, kopirovat a vlozit text ;) pokud bych mel radit nekomu s Windows, tak je to telefonat na nekolik hodin, nebo budu muset natocit Video navod s krok za krokem, kde kam tuknout... pokud radim nekomu s Linuxem, tak je to otazka minut, kdy pripravim a poslu nekolik radku textu ktere tazatel zkopiruje a vlozi do terminalu...

    Starsi pocitac - neni to pochopitelne, z principu jejich mysleni kdy "drive bylo vse lepsi, kvalitnejsi a vydrelo to dlouha leta" a "proc vyhazovat neco co funguje" je ocividni neznalost a nebo nepochopeni "Repasovaneho pocitace", psal sem to tady a tady...
    nevim jestli je to srovnani na miste, ale zkusim... kdyz bys chtel koupit sportovni auto, koupis radeji Porche 911 z 1976 po celkove generalce za 75.000Kc, nebo koupis radeji novou Fabii 3valec za 250.000Kc ? (ponechme stranou pripadne nahradni dily, jde o kvalitu, sluzbu, cenu a to co znamena auto po generalce, ze to neni to same jako koupit auto co stalo 30let na poli a prorostlo obili i ze strechy) jeste je mozne poznamenat, ze dnesni pocitac z letaku teska, nebo vyprodeje za 10.000Kc nejakej plastovej lowend Aces, nebo znacka co vyrabi jinak obleceni, za par let v prodeji Repasu nebude, protoze tojsou proste sr&cky ktere nevydrzi, nejsou opravitelne, kdezto Thinkpad T420 (co stal novej 60000Kc) jeste 10let po sve vyrobe bude jiste v prodejich Repasu mezi prvni desitkou, snadno dostupne nepouzite nahradni dily...

    Mladi versus stari - z mejch zkusenosti, i z toho co pises ty sam, nejcasteji maji potrebu tohoto deleni prave ti stari, takze zacni u sebe a prestan s tim... mladi zacinaj delit az po tom co slysej neustale "ty ses jeste mladej, nerozumis tomu", "vy mladi jste hrozni, to mi za nasich casu", "co ty si dokazal", "pockej az ti bude tolik co me, pak si teprve na neco muzes stezovat" a podobne kraviny ;)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    pavlix avatar 5.1.2017 09:27 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Ještě je dobré poznamenat, že to auto po generálce bude za 75 000 Kč leda omylem nebo z exekuce.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    PepaSFI avatar 5.1.2017 18:31 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    ono to přirovnání je celkem trefný. Takoví ti běžní uživatelé aut totiž takhle uvažují. Radši novou škodůfku protože je naše, co na tom že to není pravda. Bude na to levný servis, což už taky není pravda. Tamto starý se určitě porouchá, určitě je to nabouraný, bude to žrát, nic se nevejde do kufru a eště k tomu je to německý. Jenže u těch počítačů to je jinak ale to je jedno, lidi uvažují stejně.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    5.1.2017 18:46 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    No právě že pokud chceš někoho uklidnit s tím že repas je v pohodě to moc trefné není. 

    Repasovaný notebook může v pohodě vydržet 5 a víc let bez zásahu. U ojetého auta je téměř zaručené, že do toho člověk ještě pár desítek tisíc naháže…
    pavlix avatar 5.1.2017 19:23 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    A proto taky nebývá zvykem prodávat ojetiny se zárukou. Ale PepaSFI je člověk, se kterým bych se snad o autech ani radší nebavil. :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    PepaSFI avatar 6.1.2017 18:38 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    se mnou se dá mluvit skoro o čemkoliv, akorát ne se vším budu souhlasit a například krasobruslení, vyšívání a operní zpěv mi moc nejdou, to musím bohužel přiznat.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    k3dAR avatar 7.1.2017 03:39 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    zalezi na pohledu, podle me je to trefne tim, ze nejde o nejakou stodvacu ze stodoly, ale o kvalitni auto po generalce :) to ze to Porche by nestalo 75.000 ale treba 1.750.000Kc sem resit nechtel :)

    lidi si podle me totiz casto myslej ze repasovanej thinkpad t420 je neco jako kdyz vezmou svuj 5let starej acer a chtej ho prodat v bazaru...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    5.1.2017 09:17 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Je tu několik komentářů, kdy se jako řešení volí nějaký linuxovský desktop. To má podle mne tu nevýhodu, že pak nelze dojít do nějakého obchodu (zde je právě notebook výhoda), kde to někdo může nastavit. Navíc je takový starší uživatel omezen tím, že většina stejně starých uživatelů má windows a problémy nějakého nastavení není ani možno smysluplně diskutovat. Já bych např. s linuxem nikomu nedovedl poradit.
    A tady je zase spousta lidí, kteří dovedou poradit jen s Linuxem. Popřípadě má spokojené příbuzné, které ho používají. Ono to že ten systém nejde tak dobře rozbít je pro nás obrovská výhoda. Nemusíme být u člověka 5x do měsíce. Osobně bych se neodvážila někomu nějak víc vrtat do Windows.
    Ano, mohu potvrdit, že většina starších občanů ma odpor k použitým strojům. A je to i pochopitelné. Nedává se tím nic jiného najevo, že ten starší občan se má prosím pěkně spokojit s tím 'odpadem', který je pro ty mladé už k nepotřebě. Jak jsem psal, my starší nevyhazujeme s nadšením, ale nevypadá to trochu tak, že místo na skládce skončí počítač na stole nějakého důchodce.
    Hm. Pokud člověk nedá na mé doporučení při výběru počítače a koupí si něco hrozného, mám opravdu nutkání vykašlat se na něj. Vždy u repasu uvedu všechny výhody i nevýhody. Ten zde mnohokrát uváděný Thinkpad je v repasu za podobnou cenu jako dnešní levné plasťáčky s N Intely mnohem rychlejší, spolehlivější a záruka je dva roky.

    Možná je to pro tebe o úctě, ale ono je to i o respektu. Pokud chceš moji radu a pomoc zadarmo, tak ji respektuj. Mě vážně nebaví dělat něco pro někoho, kdo chce poradit a pak se chová jako bych byla úplně blbá. Dobře, jsem mladá a nerozumím světu. Tak si poraď sám…
    s tím, ze výsledkem je nesolidární společnost
    Pokud bude někdo dělat uklízečku, znamená to že má ze solidarity zadarmo uklízet všem příbuzným? (teď nemluvím jen o starších) Já pořád nechápu, v čem je IT jiné než ostatní obory činnosti, ve kterých se neustálá pomoc a podpora zadarmo neočekává. Natožpak propůjčování příbuzného kamarádům, které ani nezná. „Hele, Běta, kterou jsem neviděla od základky, potřebuje přeinstalovat Windows. Můžeš se jí na to podívat?“

    A tradiční, „Vždyť jen sedíš u počítače a baví tě to“.

    Jistě. Baví mě jet hodinu přes prahu, sedět tam dvě tři hodiny, dostat k tomu kávu a jet zpátky. Mnohem víc než po práci relaxovat, nebo pracovat na nějakém svém projektu. Pak se nediv, že se nám často nechce dělat už nic pro nikoho. Když se celé příbuzenstvo dovede chovat, jako by byla tvoje práce naprosto zadarmo a tvůj čas nic nestál. Ono to člověka po čase omrzí.
    pavlix avatar 5.1.2017 09:57 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Osobně bych se neodvážila někomu nějak víc vrtat do Windows.
    Já jsem to dělal chvilku omylem komerčně, ale za nějakých 600 Kč za hodinu stejně jako ostatní činnosti a po předchozím upozornění, že Windows neumím a že by udělali nejlíp, kdyby si na tyhle věci sehnali Windows admina.

    Jenom namátkou, nešla mi z Windows tiskárna, po čtyřech hodináčh pokusů se to rozběhalo, 2400 Kč za první počítač, 600 Kč za oběhání těch zbylých plus dořešení nějakých drobností, 1200 Kč za rozběhání na Applu, kde to taky nejelo na první pokus. Podobná situace mimo Windows s tiskem do SMB, kdy se tiskárna (dle tcpdump) zjevně ani nepokusila, strávil jsem nad tím hodiny, ale vzhledem k neúspěchu šly myslím všechny za mnou.

    Běžně jsem pak psal na fakturu několik tisíc za „sraní“ se s něčím, na co jsem neměl žádnou odbornost a co jsem ke koupi ani nevybral, ať už to byl Microsoft, Canon nebo cokoli jiného. A podobně jsem fakturoval tisíce za pouhou telefonní komunikaci s UPC a Komerční bankou, které prokázaly takovou neschopnost, že jsem fakturoval třeba 3000 Kč za to, aby UPC zajistilo přidělení adres z jednoho rozsahu, a třeba dalších 2400 Kč za to, aby to UPC zajistilo znovu potom, co jednu z těch IP jednostranně změnili opět mimo rozsah. Nakonec jsem radši zajistil a protuneloval rozsah od jiného ISP.

    Je pravda, že jsem místo toho mohl chodit mezi starými lidmi, pomáhat jim s počítačem a nechat si za to nadávat, ale tohle mi přišlo pro můj život poněkud příjemnější.
    Možná je to pro tebe o úctě, ale ono je to i o respektu. Pokud chceš moji radu a pomoc zadarmo, tak ji respektuj. Mě vážně nebaví dělat něco pro někoho, kdo chce poradit a pak se chová jako bych byla úplně blbá. Dobře, jsem mladá a nerozumím světu. Tak si poraď sám…
    Asi tak nějak. Ten čas můžeš strávit s lidmi, kteří tě mají rádi a respektují tě a ne kteří tě vysávají. A někdo to můžou být i ti stejní lidé a na to, aby ti s nimi bylo dobře stačí jim prostě nepomáhat.
    Pokud bude někdo dělat uklízečku, znamená to že má ze solidarity zadarmo uklízet všem příbuzným?
    Super přirovnání, budu používat.
    Natožpak propůjčování příbuzného kamarádům, které ani nezná. „Hele, Běta, kterou jsem neviděla od základky, potřebuje přeinstalovat Windows. Můžeš se jí na to podívat?“
    Loool.

    Otec teďka zase pomáhal známé s laptopem a nějak se nechal ukecat, že se na to podívá narychlo v hospodě, laptop položil na nešikovné místo a vypadalo to, že ještě bude kupovat nový. A to se vyplatí.
    A tradiční, „Vždyť jen sedíš u počítače a baví tě to“.
    Tak to už je ovšem na přesdržku. Tyto lidi naštěstí v přípuzenství nemám a mezi přáteli už taky ne.
    Jistě. Baví mě jet hodinu přes prahu, sedět tam dvě tři hodiny, dostat k tomu kávu a jet zpátky. Mnohem víc než po práci relaxovat, nebo pracovat na nějakém svém projektu.
    +1
    Pak se nediv, že se nám často nechce dělat už nic pro nikoho. Když se celé příbuzenstvo dovede chovat, jako by byla tvoje práce naprosto zadarmo a tvůj čas nic nestál. Ono to člověka po čase omrzí.
    Tak to je. Lidé se nerespektem připraví o služby, které mají tržní cenu tisíců až desetitisíců Kč, jenom tím, že nedokážou přijmout a ocenit pomoc zdarma a nevidí za ní prakticky žádnou hodnotu. Pak ať si vyberou a zaplatí komerčního technika nebo se to začnou učit sami, ona je ta sranda hodně rychle přejde.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    5.1.2017 19:15 Aminux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Pokud bude někdo dělat uklízečku, znamená to že má ze solidarity zadarmo uklízet všem příbuzným? (teď nemluvím jen o starších) Já pořád nechápu, v čem je IT jiné než ostatní obory činnosti, ve kterých se neustálá pomoc a podpora zadarmo neočekává.

    Pokud dotyčný není z nějakého důvodu sám schopen si to udělat, proč ne. jiné to samozřejmě není, ale pokud to dotyčný nezvládá nebo to neumí, tak co zbývá? A ano i to jsem dělal. Mému dědovi, když už neměl dost sil a rozumu. A dělali jsme i horší věci, např. vyměňovat pleny a uklízet mu/po něm.

    U nás v příbuzenstvu si tak nějak pomáháme navzájem. Strejc nám pomoh, když se předělávala voda, nebo měnil kotel, tak já mu zas na oplátku udělal nějaký videa a pod.
    pavlix avatar 5.1.2017 20:04 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Poporavdě řečeno základní starost o nemohoucího dědu neřadím tak úplně do stejné kategorie. Na druhou stranu i ta může velmi rychle přerůst do situace, kdy se rodina nedokáže při svém běžném fungování o nemohoucí příbuzné dostatečně starat a ti pak živoří v různých zařízeních. Není to zrovna hezké.

    A popravdě vnímám rozdíl mezi pomocí a zneužíváním. Pomoc je obvykle věc dobrovolná, za kterou člověk projevuje vděk. Nefunguje na bázi vydírání a zotročování stylem „Ty seš ten ajťák, pojď mi opravit laptop.“ nebo „Ten zkurvenej počítač už zase nefunguje.“.

    My si v rodině taky pomáháme. Ale snažíme se ty druhé nezneužívat. A taky umíme odmítnout a odmítnutí přijmout. A i tak to někdy zaskřípe a člověk si musí prosadit určité mantinely.

    Příklad, strejda chtěl trochu poladit web firmy, ale nedařilo se mu na to vyjednat se společníkem finance, takže si nemohl dovolit platit webmastera. Řekl mi na férovku, o co jde, já jsem se s ním domluvil, že tomu budeme věnovat jedno odpoledne s přesahem do večera a ať si určí priority, co je nutné a co není.

    Horší byli takoví ti různí známí, co byli ve zneužívání práce druhých zběhlí. Ti uměli s člověkem i diskutovat, že jejich kamarád, „co tomu rozumí“ říkal toto a tamto, nebo když jsem se ptal, jak si to představuje kluk, co chtěl rozjet byznys a chtěl udělat web, tak se se mnou loučil slovy „Ty jsi hovno kamarád.“. To jsou všechno lidi, kterých jsem se musel v životě zbavit.

    A pak mě nadchli jedni známí, se kterými se přátelím doposud, těm jsem jednou řešil nějaký firemní server a vyprávěli mi o známém, který je tak dobrý, že bere 600 Kč na hodinu. A ti mi zásadním způsobem pomohli v životě a v byznysu. Trochu jsem si to dával dohromady a cca po půl roce jsem si všem říkal 600 Kč na hodinu a efekt se dostavil.

    Od té doby jsem nebyl studentík, ultralevná pracovní síla, ale ten, o kteřém se jiným vyprávělo, že je dobrej. :D Taky se mě už nikdo neptal na opravu počítače v hodnotě 500 Kč. Pak už zbývalo jenom všem vysvětlit, že já si vlastní laptop nechávám opravovat v servisu a už po mně nikdo nechtěl opravovat vůbec žádný hardware.

    A když se vrátím k rodině, tak tam to dneska řešíme tak nějak oboustranně rozumně, jestli se to tak dá říct.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Agent avatar 6.1.2017 22:25 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    ...tak se se mnou loučil slovy „Ty jsi hovno kamarád.“. To jsou všechno lidi, kterých jsem se musel v životě zbavit.
    Tak to je na přesdržku, to chápu. Ale takový extrém jsem já naštěstí nezažil. Ono asi opravdu platí, že když je člověk drahý (nemusí být nutně penězi), tak maji mnozí tendenci si myslet, že dostávají něco extra. Naproti tomu když to člověk dělá levně či zadarmo, tak jej považují za póvl, protože asi... nevim proč, asi proto, že kdyby nebyl póvl, tak by nebyl tak levnej, nebo co, já nevim... :-/ Tohle je věc, která mě na lidech točí.
    Hlavně to asi platí u služeb. U hmotných produktů/výrobků už tolik ne (viz ty PC a kolik jsou za ně ochotni platit).
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    cezz avatar 10.1.2017 13:57 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Kdesi som cital taku hlasku, ze nikomu nedavaj priatelsku cenu, pretoze to produkuje dvoch nestastnych ludi - ty si myslis, ze za svoju robotu nedostavas poriadne zaplatene a ten druhy si mysli, ze ti plati za priatelsku sluzbu.

    IMHO je to dobre pravidlo a ako tak vidim, tak to ma aj ten treti efekt, ze ti to robi nepriaznivu reklamu.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    5.1.2017 09:27 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    jako autor bych měl několik poznámek k diskuzi:

    Je to o úctě. Poznámky typu, že nás ten repas asi přežije nejsou opravdu namístě. Ještě bych pochopil, že takhle reaguje mlady, technicky zatížený občan, ale v komentářích byly poznámky od osob, kde bych trochu empatie očekával.

    Tohle bych nebral tak vážně, takové názory se totiž objevují v diskusích opakovaně i když se vůbec netýkají starší generace ale třicátníků.

    Obdobně bych nebral vážně ani tu úctu - spoust lidí se vyjadřuje neomaleně, to je bohužel fakt a zrovna mezi "ajťáky" zcela běžný. Doporučuji si ale zvykat, protože nějaké "servítky" se stávají politicky nekorektní - a tento trend *nevzniká* mezi technicky orientovanou mládeží, naopak!

    pavlix avatar 5.1.2017 10:24 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Obdobně bych nebral vážně ani tu úctu - spoust lidí se vyjadřuje neomaleně, to je bohužel fakt a zrovna mezi "ajťáky" zcela běžný.
    Zatímco lidé ostatních povolání se vyjadřují omaleně. Tyhle předsudky mě dokážou nejvíc pobavit, teda dokud někdo neudělá průzkum napříč různými povoláními a neprokáže, že jsou všichni ti ředitelé, obchodníci, dělníci, zemědělci, uklízečky, zdravotníci, herci, úředníci a další oproti IT lidem výrazně slušnější. A teď nemyslím to, jak se třeba obchodník vyjadřuje k zákazníkovi, ale spíše jak se vyjadřuje půl minuty potom, co zákazník zmizí z dohledu. Samozřejmě, že je ten jev mezi IT lidmi běžný, když je běžný mezi všemi lidmi.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    5.1.2017 14:50 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Nevím, podklady nemám, ale skutečně mi přijde že většina lidí se snaží komunikovat nějak umírněně a jen některé skupiny vyčnívají tím, že začnou ostatním při sebemenší zámince jen tak nadávat a buzerovat. Naštěstí už mezi ně nepatří například prodavačky (jak pamatuji z osmdesátých let).
    A teď nemyslím to, jak se třeba obchodník vyjadřuje k zákazníkovi, ale spíše jak se vyjadřuje půl minuty potom, co zákazník zmizí z dohledu.
    No právě, nadávání v nepřítomnosti je něco jiného.
    pavlix avatar 5.1.2017 14:57 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Nadávání v nepřítomnosti znamená, že se ti lidé nechovají slušně mezi sebou. A popravdě jsem nenarazil na to, že by se běžně IT chovali sprostě k zákazníkům, naopak jsem na to narazil u jiných profesí a nejvíc u obchodních.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    5.1.2017 20:06 Aminux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Ještě co se týče té ceny a toho, kolik jsou lidé ochotni za PC utratit, tak mě třeba fascinuje, že klidně je ten člověk ochoten koupit nové auto za 400 klacků, ještě na leasing, takže zaplatí mnohem víc, ale ten samý nedá za nový či zánovní PC víc jak 15K Kč a ještě se tváří, že je to drahý. Přitom ten PC mu vydrží třeba stejnou dobu jako to auto. A stejně jako to auto jej taky potřebuje k práci a životu i třeba k zábavě.
    pavlix avatar 6.1.2017 09:33 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    A nedej bože, když si koupí za tři miliony byt nebo dům, rovněž na dluh. Jasně, není to úplně srovnatelné, ale je to k zamyšlení.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    5.1.2017 21:21 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Cele je to nasycenou takovou tou hnusnou levicovou pachuti. Ale ten zaver, ten opravdu stoji za to.

    Jediny problem je v tom, ze pan kulturni referent ma imho mindrak a hloupe ci neochotne potomky a pribuzne. ;-)
    pavlix avatar 6.1.2017 09:36 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Co levicovou pachutí, ta je tak nějak subjektivní, ale takováta stařecká mrzutost a zášť vůči všemu mladému, ta podle mě přesahuje jakékoli politické preference. A že se do toho na konci zapojuje nějaká politická propaganda je opravdu jen třešnička na dortu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Agent avatar 6.1.2017 22:04 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Aby ses nepos...ral ;-)

    Mindrák z čeho, že umí víc než mladší?
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    pavlix avatar 7.1.2017 22:35 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Víte, co mě baví. Že se v diskuzi pod tímto blogpostem jako geekové v podstatě na 99 procent názorově shodujeme, to je docela vzácnost. Skoro to zavání sjednocováním se před společným nepřítelem. :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Agent avatar 8.1.2017 12:11 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mladí důchodci pomáhají starým důchodcům s Windows
    Co sem vám udělal?
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.