Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.
MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.
Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.
Databáze DuckDB (Wikipedie) dospěla po 6 letech do verze 1.0.0.
Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.
Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.
Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Společnost Kaspersky vydala svůj bezplatný Virus Removal Tool (KVRT) také pro Linux.
Grafický editor dokumentů LyX, založený na TeXu, byl vydán ve verzi 2.4.0 shrnující změny za šest let vývoje. Novinky zahrnují podporu Unicode jako výchozí, export do ePub či DocBook 5 a velké množství vylepšení uživatelského rozhraní a prvků editoru samotného (např. rovnic, tabulek, citací).
Byla vydána (𝕏) nová verze 7.0 LTS open source monitorovacího systému Zabbix (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení na webu, v poznámkách k vydání a v aktualizované dokumentaci.
Tiskni Sdílej:
Zvlastni, nakolik je mozne lidem vymyt mozek.
Pred ctyrmi roky bylo absolutne nezbytne nutne snizit dane, abychom udrzeli firmy, zvysili rust HDP, vybrali vice dani a vyrovnali rozpocet. Letosni hit, ktery propaguji titiz, kteri tak spektakularne uspeli minule, je skrtani na socialnich vydajich a statnich urednicich, cimz jako ted uz opravdu zachranime rozpocet.
Nemene zajimave je, ze ackoliv se ti nejhorlivejsi ohaneji utahovanim opasku, tak navrhovana opatreni obvykle v jejich pripade zadnym uskromnovanim se nejsou. Takze si snizime dane (poctive vydelavame), seskrtame uredniky (to my nejsme) a davky na socky (to taky nejsme), mozna si sem tam priplatime na zdravotnictvi (ale dostaneme za to daleko kvalitnejsi sluzby, takze ve vysledku vydelame), priplatime si neco na duchody (ale budeme je mit mnohem vyssi), budem platit skolne (ale dostanem na to pujcku (protoze bojujeme proti zadluzovani), skoly se zkvalitni a po vystudovani ji hrave splatime z vysokeho platu, ktery nam nase skvele vzdelani zajisti), atd.
Copak se asi bude dit, az dojde na opravdove setreni a propadu zivotni urovne bez nadeje na budouci vzdusne zamky? Stale bude vira v nizke dane pro nejbohatsi tak pevna jako dnes? Co presvedceni, ze podnikatelsky stav je spolecenskou zakladnu, ze ktere vse ostatni vyrusta?
Co presvedceni, ze podnikatelsky stav je spolecenskou zakladnu, ze ktere vse ostatni vyrusta?ty si dovolujes zpochybnovat historickou ulohu podnikatelske tridy? nejsi ty nahodou komunista? :-]]
On chce nekdo snizovat vydaje a navysovat prijmy?
Dalsi omyl je, ze situaci lze resit setrenim a splacenim. Ty dluhy (nejen statni) jsou nesplatitelne, takze bud je muzeme umazat inflaci, nebo bankroty a dluhovou deflaci. Teoreticky existuje i treti moznost, marginalizace dluhu vysokym rustem ekonomiky, ale to je v soucasnosti situaci skutecne jen teorie.
Hmm, moc pekne.... a nedaleko od pravdy.
Jeste bys mel zminit rozsahlejsi smirovani obcanu a podpora soukromych bezpecnostnich agentur dik VV.
První je redukce počtu úředníků. Všimněte si že se zas tak moc nemluví o úspoře financí, důležité je "redukovat počty". Naprosto chybí plán které úřady zeštíhlit více, zrušit nebo sloučit.Úplně primární je vůbec definovat, co by měly vůbec ty úřady dělat, jaký mají smysl. Tedy na co všechno má být potřeba povolení, registrace, kontrola, co všechno statisticky zpracovávat, jaké peníze na co přerozdělovat - a vždy hlavně proč. Teprve když se vyřeší toto, lze řešit, kolik bude na co potřeba úředníků.
Fakt nechápu proč by katastr nemovitostí měl nést nasledky škrtů stejně jako ministerstvo kultury, Ústav pro Studim totalitních režimů, památkáři nebo úřad pro kontrolu léčiv(hádejte který je zbytnější).Dohadovat se o potřebnosti/zbytnosti úřadů je nesmysl. Je třeba se bavit o potřebnosti agend. Například SÚKL vznikl proto, aby zajišťoval kontrolu bezpečnosti léčiv a jejich schvalování. Do jaké podoby nabubřel, vidíme dnes zcela zřetelně. Pokud se definují konkrétní úkoly, které mají úřady plnit, pak už je vcelku druhotné, jak budou tyto úkoly přiřazovány jednotlivým úřadům a jakou strukturu úřady budou mít.