Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.
Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.
NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.
IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.
Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.
Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.
Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.
MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.
Nečekejte pointu. Zápisek se zabývá jednou hříčkou a vlivem jaký na mne má. Perex je skoro delší než samotný text, takže nečekejte ani rozsáhlé počtení. Kdybych tu měl nějakou pěknou střílečku, tak si pro odreagování pustím tu, ale nemám, tak jdu místo toho blogovat.
Strávil jsem teď chvilku hraním Gnomí hry čtyři-v-řadě, ze které mám špatné spaní, protože mi zoufale nejde. Povedlo se mi vyhrát jednou jedinkrát po dobré půl hodině snažení. Jenže jakmile jednou začnete, nemůžete si dát pokoj dokud ten zatracený počítač aspoň jednou neporazíte To se mi nakonec povedlo, i když v momentech, kdy jsme skládali kuličky do poslední zbylé řady a já věděl, že tam u té poslední musím prohrát mě napadaly ošklivé věci. Nevím proč takové frustrující hry do GNOME cpou.
Ale hru jsem vyhrál a ukončil. Jak jsem se už zmínil, hraje se s barevnýma kuličkama (asi se dá nastavit jiný obrázek, to je jedno). Kdyby mi to řekli, nevěřil bych, ale když jsem se teď přepnul do Firefoxu, skutečně nevidím nic jiného než velkou hnusnou hranatou krabici. Všechno je tak děsivě hranaté! Nikdy předtím, než jsem se půl hodiny soustředil na pár barevných kuliček, mi to nepřišlo.
Tiskni Sdílej:
Na jakou obtížnost jsi to hrál? Předpokládám že je to samé, jako je v MDV2006 KWin4. Na 2. ze 6 jsem počítač porazil asi za 2-3 minuty, snad 4. hru, na 4. úroveň zjišťuju, že to neni sranda. No a přijde mi to jako piškvorky, díky "jen" 4 nutným je to dobře hratelné a dohratelné.
Nevěš hlavu a zapoj představivost, v principu jde o to, postavit druhou stranu před volbu "buď budu mít 4 teď nebo o tah déle" - to mi právě komp prováděl
Když jsem měl Mandrake prvně, objevil jsem Klines, taky mne docela dlouho držely.