abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:44 | IT novinky

    Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 10:22 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 01:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:55 | IT novinky

    Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:55 | Zajímavý software

    Společnost Kaspersky vydala svůj bezplatný Virus Removal Tool (KVRT) také pro Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    včera 12:33 | Nová verze

    Grafický editor dokumentů LyX, založený na TeXu, byl vydán ve verzi 2.4.0 shrnující změny za šest let vývoje. Novinky zahrnují podporu Unicode jako výchozí, export do ePub či DocBook 5 a velké množství vylepšení uživatelského rozhraní a prvků editoru samotného (např. rovnic, tabulek, citací).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 1
    včera 12:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 7.0 LTS open source monitorovacího systému Zabbix (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení na webu, v poznámkách k vydání a v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    David Watzke avatar 12.11.2005 23:38 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kritika na Firefox
    Já zase nesnesu Operu. První věc byla ta reklama, která mi zablokovala přístup k celý stránkce fkteplice.cz. Firefox taky ne moc rád, ale rozhodně víc než Operu. Používám Konqueror. :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    12.11.2005 23:46 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kritika na Firefox
    No, co říct. Já nejsem zavilý zastánce ani zaslepenec. Ale uvedené argumenty jsou liché a stejně "demagogické" jako ty, které jsou kritizovány.

    FF je prohlížeč, klienta pro poštu neobsahuje záměrně, také záměrně je "nutné" doinstalovat rozšíření pro různé funkce - to je prostě koncept, který byl zvolen a zdá se, že úspěšně.

    Ad vyhledávání - jseš si jistý, že umíš FF správně ovládat?

    Ohledně navigace - nedokážu posoudit, nevím vlastně, co máš na mysli.

    Čekal bych spíš, že vytkneš (a s tím bych souhlasil), že stále není k dispozici knihovna 'libgecko', že jsou nepochopeným archaismem profily, že se obtížně upgraduje, když máš hodně rozšíření, že není provázaný s thunderbirdem, že si při renderování uzurpuje maximální výkon procesoru atd. atp.

    Ale tohle jsou špatné, resp. zcestné, argumenty.
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    12.11.2005 23:48 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kritika na Firefox
    Nj, chybějící libgecko + jeho paměťová náročnost a to už vůbec nemluvím o "schopnostech" tisku :-(.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    12.11.2005 23:53 pp_jj | skóre: 8 | blog: kdysi jsem tu psal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kritika na Firefox
    Já myslím, že nikdo nekritizuje pouze to, že má ff málo funkcí (ano, je to schválně). Spíše je zajímavé, proč je potom 2x objemnější a o hooodně pomalejší, než Opera (třeba), a to nemluvím o věcech, jako jsou memory leaky (nebo jak se tomu říká).
    Best viewed in Mozilla Explorer.
    13.11.2005 04:23 diverman | skóre: 32 | blog: život s tučňáčkem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kritika na Firefox
    a to nemluvím o věcech, jako jsou memory leaky (nebo jak se tomu říká)
    A uživatel má potom nerve-racking overflow ;-)
    deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
    12.11.2005 23:53 diverman | skóre: 32 | blog: život s tučňáčkem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kritika na Firefox
    Ad vyhledávání - jseš si jistý, že umíš FF správně ovládat?
    Mám na mysli nadbytečné vyhledávací políčko, které zabírá plochu a ve skutečnosti není nutné. Firefox umím ovládat tím stylem, jakým se ovládá IE.
    deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
    13.11.2005 08:29 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kritika na Firefox
    Ad vyhledávání - jseš si jistý, že umíš FF správně ovládat?

    Mám na mysli nadbytečné vyhledávací políčko
    A on měl na mysli to, že kdybys uměl FF lépe ovládat, mohl bys vyhl. políčko poslat k čertu a používat pro vyhledávání adresní řádek.
    Firefox umím ovládat tím stylem, jakým se ovládá IE.
    Nic ve zlém, ale to bude možná součást problému. FF mi také nesedí, ale vybral bych úplně jiné důvody.
    13.11.2005 14:53 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kritika na Firefox
    Tak si to "nadbytečné" políčko proboha odstraň. Z address baru se dá hledat také. Tento "argument" je fakt kravina. A že zabírá hodně místa? A jak často potřebuješ vidět celou URI, která má TOLIK znaků? A mouse gestures? Cože? Na back+forward mám proboha nabindovaná tlačítka na myši. Nemusím šmrdlat myší po stránce.
    12.11.2005 23:46 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kritika na Firefox
    Ale abych pořád jen nekritizoval. Vývojářům FF se povedla jedna ohromná věc-ukázali světu, že existujeme a že nejsme jen skupina podivínu zírající na černou obrazovku a blikající prompt. ;-) Toť vše a čekám konstruktivní komentáře.
    No, nevím. Firefox je docela hodně zaměřený na Windows a podle toho se občas taky chová.

    Já zase používám především Konqueror. Firefox pouze v případě, když potřebuji použít nějaké speciální rozšíření. Operu mám, je to super prohlížeč a od verze 7.11, kdy jsem jí přestal používat (kvůli tehdy ještě firebirdu) udělala velký pokrok. Ale jaksi pro ni nemám využití.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    12.11.2005 23:49 pp_jj | skóre: 8 | blog: kdysi jsem tu psal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kritika na Firefox
    Pěkný článek. Souhlasím se vším. Před pár dny jsem napsal něco podobného.
    Best viewed in Mozilla Explorer.
    DjAARA avatar 13.11.2005 00:02 DjAARA | skóre: 32 | Praha|Náklo|Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kritika na Firefox
    Uz operu prepsali pro GTK? Ne? Tak __nemam__ zajem.
    13.11.2005 00:28 pp_jj | skóre: 8 | blog: kdysi jsem tu psal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kritika na Firefox
    <flame>A nevim jako, proc by supr rychlej prohlizec prepisovali do hnusne pomalyho GTK. Pomaly GTK at cpou do pomalyho firefoxu...i s tema jejich high-end acessibility usability dialogama</flame>

    ;-)
    Best viewed in Mozilla Explorer.
    13.11.2005 16:22 Boris
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kritika na Firefox
    A proc by ho meli prepisovat do gtk? Ja necekam, az nekdo prepise Gimp nebo Inkscape do qt, proc by mi melo vadit, ze to neni v qt, kdyz vse ostatni mam v qt? Kdyz je aplikace dobra, tak preci nesejde na tom, v cem je napsana.
    13.11.2005 00:01 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kritika na Firefox
    Ale kladu si otázku, proč se vývojáři raději nepokusili vytvořit projekt, který by mohl konkurovat o dvě třídy nadupanější Opeře?

    Jak se tak dívám na statistiky návštěvnosti, tak v tomto ohledu nejen že může, ale otázka spíš zní, zda může Opera konkurovat Firefoxu. Co se mé (a nejen mé) osobní zkušenosti týká, uživatelské rozhraní Firefoxu mi sedí více a renderovací jádro je přibližně na stejné úrovni. Takže ani v tomto ohledu nevidím, proč by Firefox nemohl konkurovat Opeře. A ty 4 MB navíc u instalačního balíčku mne netrápí. Jednak si stejně Firefox kompiluji ze zdrojáků (Operu ne - proč asi?), jednak při současných cenách disků vychází 1 MB přibližně na 1 haléř. Pokud snad šlo o rychlost stahování, tak při rychlosti mého připojení znamenají ty 4 MB asi dvě minuty, v tom opravdu nevidím problém…

    Co se týká toho, že Opera obsahuje MUA, chatovacího klienta, kávovar a nůžky na nehty, jsem hluboce rád, že vývojáři Mozilly jsou se mnou zajedno v názoru na to, že když Netscape udělal z Netscape Navigatoru Netscape Communicator, bylo to jedno z jeho nejhorších designových rozhodnutí. Nástroje, které dělají tisíc různých věcí, mívají tu zásadní vadu, že žádnou z nich nedělají pořádně. To ostatně věděli už pánové Kernighan, Ritchie a Thompson, když na přelomu šedesátých a sedmdesátých let dávali dohromady nejmenovaný operační systém…

    13.11.2005 00:06 diverman | skóre: 32 | blog: život s tučňáčkem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kritika na Firefox
    A ty 4 MB navíc u instalačního balíčku mne netrápí. Jednak si stejně Firefox kompiluji ze zdrojáků (Operu ne - proč asi?), jednak při současných cenách disků vychází 1 MB přibližně na 1 haléř. Pokud snad šlo o rychlost stahování, tak při rychlosti mého připojení znamenají ty 4 MB asi dvě minuty, v tom opravdu nevidím problém…
    Nejde o ty 4 MB, jde o princip. Při mé rychlosti připojení ty 4 MB dělají cca 8 vteřin.
    Nástroje, které dělají tisíc různých věcí, mívají tu zásadní vadu, že žádnou z nich nedělají pořádně.
    E-mail klient v Opeře svoji funkci plní na výbornou. Vyzkoušejte a uvidíte.
    deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
    13.11.2005 00:26 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kritika na Firefox
    Děkuji, nechci. Používám mutt, který spouštím přímo na svém serveru na hostingu. Pro mé potřeby je toto řešení ideální a použitím Opery coby MUA bych si (stejně jako v případě Mozilly, Thunderbirdu nebo třeba KMailu) jen přidělával práci.
    13.11.2005 01:54 just_sucked
    Rozbalit Rozbalit vše Neunosne bookmarky
    hehh.. No jsem ted čerstvě vyšťavenej takovym problemkem, takže hura do flamu:

    na ff jedu uz dobrejch par mesicu ku obecne spokojenosti proc se ale chystam prave preskocit na operu, je opravdu neunosna prace s bookmarky. Mam za ta leta nastradano opravdu hodne bookmarku, a potrebuju s nimi pracovat. Dam "hledat" a vyfiltruji si ty "relevantni" (hledani nebere v potaz klicova slova a poznamky narozdil od opery - proc tam teda jsou??). No a tim jsem skoncil. V seznamu filtrovanych bookmarku totiz nejenze vybrany bookmark neupravite, ale dokonce ani nevymazete. (ackoli v kontextovem menu na to jsou jako vysmech polozky.) Zrusit filtr nejde jinak, nez vratit se do policka hledat a vymazat ho rucne. Potom se ovsem stane to, ze "select fokus" opusti ten bookmark, kvuli kteremu jste filtrovali, namisto toho, aby vas hodil do podslozky kde hnizdi. Coz je to co mi vadi nejvic. Takze se pracne dostrachate, doklikate po pul minute do podslozky, ktera to byla, ale ted nesmite zavrit sidebar, protoze po jeho znovuotevreni muzete strachat znova. :-///

    FF proste nic pro lidi co maj 500 bookmarku
    13.11.2005 02:39 just_sucked
    Rozbalit Rozbalit vše unix dogma
    jo a uplne jsem zapomel na ten flame.. Prosim Te/vas clovece..

    - hovor nejde o tom, jak mate vy rychly pripojeni, ale o tom, proc je tady 4 mega rozdilu, ktery nejsou videt.

    - opera neobsahuje ani kávovar ani nůžky na nehty, ta linuxova neobsahuje ba ani mail klienta. Dokonce si tam muzete nastavit svojeho vlastniho, aniz by jste museli googlit po skriptech (narazka na sqelou integraci ff+tb )

    - a ted k ty vasi demagogii: "Nástroje, které dělají tisíc různých věcí, mívají tu zásadní vadu, že žádnou z nich nedělají pořádně" Prosim, ale opravdu zoufale prosim. Prestante uz konecne dokola papouskovat (ne jenom vy ted, ale obecne) tuhle vetu, protoze tak z ni delate jenom blabol. Ta veta ve sve dobe byla velice trefna (dekuji zdvorile za vasi lekci historie, vite toho tolik..) Ale tim ze ji vytrhavate z 40 let stareho kontextu, a manipulativne ji uvadite jako obecne platnou pro soucasnou situaci, Proste delate z vtipne poznamky smesne dogma. Komplexni graficka, desktopova aplikace, (jako treba web browser) musi umet plno ruznych veci. Muze a nemusi itegrovat mail klienta, ovsem to z ni nedela nic jako heretika, ktery porusuje 1st_unix_dogma sentence. Naopak, pral bych si jen vic takovych "heretickych" aplikaci a to i do textoveho prostredi (povazte!) Protoze pak by treba skoncilo to, ze jedna aplikce umi vyborne zalamovat odstavce, ale text v ni nenapisete, protoze neumi cestinu. Dalsi je bezkonkurence nejlepsi na prvni pulku cesky abecedy a ty ostatni znaky lze dopsat treba unix_correct nastrojem echo.

    Takze s pozdravem, a zamyslete se k cemu se pocitace pouzivaji dnes.
    13.11.2005 02:56 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: unix dogma
    Na vašich příkladech je krásně vidět naprostá nesmyslnost toho co říkáte. Když něco chybí v sadě malých navzájem propojených nástrojů nebo tam něco nefunguje, není to tak zlé. Ten kousek se doplní nebo vymění. Jenže když něco chybí ve velké komplexní grafické desktopové aplikaci, nebo tam něco nefunguje podle vašich představ, tak smůla, ale musíte ji vyhodit celou a doufat, že je jiná komplexní grafická desktopová aplikace, která tou chybou netrpí. Nic moc, co? Řešením je tedy i tu KGDA poskládat z malých kousků, které se dají měnit a doplňovat.

    To se s tím slavným Opeřím mailem nedá. Nedá se použít mimo Operu a v Opeře se přímo nedá použít jiný (aby míra integrace byla měřitelně vyšší než u Firefoxu). Kdyby byl kvalitní (což se mi tedy po letmém vyzkoušení moc nezdá), už by se dávno dočkal oddělení od Opery a samostatné verze.

    Myšlenka velkých všeobsažných aplikací obsahujících úplně všechno je zhovadilá obecně, nezávisle na době kdy byla vyslovena.
    Copak toho není dost?
    13.11.2005 04:01 diverman | skóre: 32 | blog: život s tučňáčkem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: unix dogma
    ta linuxova neobsahuje ba ani mail klienta
    A co je potom toto?
    deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
    13.11.2005 00:07 Voidless
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kritika na Firefox
    Tak jo, tak tedy ten flame zacneme, ale konstruktivne, ano? :)

    Kladu si otázku, když FF má mnohem méně funkcí, tak proč ve verzi pro linux má více než dvojnásobnou velikost? - presne nevim, ale IMHO to bude pouzitymi technologiemi. XUL je text (ok, XML) a i kdyz zazipovany, prece jenom je vic bloated nez zakompilovane UI Opery.

    Download manager: FF-jednoduchý, na první pohled samostatná aplikace; Opera-propracovaný, precizně integrovaný - od DM jsem toho nikdy vic nechtel nez aby soubor stahl tam kam chci a umel ho spustit v cem si reknu. To umi. Akorat si nejsem jisty jestli ve FF umi i resume downloads. A kdyz jsem na pomale lince, nejradsi sahnu po necem specializovanem (napr. po flashgotu ve spojeni s wgetem). Jako cela filozofie Unixu - male specializovane dobre spolupracujici utilitky.

    Mail, news, chat: FF-nemá, nutno použít jinou aplikaci; Opera-vyborný integrovaný klient - vec zvyku. Pouzival jsem Thunderbird, ted v Gnome Evolution. Znovu filozofie Unixu. Nevidim duvod mit v lednicce zabudovany toastovac.

    Gesta myší: FF-nemá, nutno použít add-in; Opera-má - pripoustim, bod navic pro Operu za out-of-the-box implementaci.

    Navigace v historii a cachování: FF-subjektivně pomalejší; Opera-rychlé, ve spojení s gesty myší je práce podstatně rychlejší (->odstranil jsem tlačítka dopředu a zpět) - S rychlosti je to pravda (Opera je pekelne rychla), melo by se zlepsit uz snad s FF1.5 (cachovani graf. bufferu renderovane stranky). Ja jsem taky tlacitka dopredu a zpet odstranil, pouzivam klavesove zkratky. Kazdemu co jeho jest...

    Vyhledávání v Googlu a ostatních: FF-nutno použít další vyhledávací textbox; Opera-vyhledávací textbox není nutný, hledá se v adresním řádku - vyhledavaci textbox nepouzivam, mam tunu zkratek pro bookmarky (rika se tomu myslim bookmarklety). Moje oblibena kombinace je ALT+D, 'g blabla', ENTER.

    Jinak sila FF je prave v moznosti rozsireni, mam jich nainstalovano 18 a porad jeste narazim na nejake nove uzitecne (AdBlock, Web Developer, Greasemonkey, Forecastfox, FxIF, TargetAlert, Aadrvark,...).

    Opera je mala. Je rychla. Protoze je psana buhvivcem (asi C++) a zkompilovana. FF je takovy interpreter XULu a JS napsany v C++ (a zkompilovany :), ktery interpretuje webovy prohlizec. Do Opery nevidim, s FF si muzu hrat, programovat rozsireni, patlat se v XULu a JS. Jsem hracicka a proto zustavam u FF.

    Uff, doufam ze to bylo dostatecne konstruktivni :)
    13.11.2005 00:12 diverman | skóre: 32 | blog: život s tučňáčkem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kritika na Firefox
    Dobrá odpověď a kvalitní argumenty, ale k přechodu na FF mě to nepřesvědčilo.
    deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
    13.11.2005 00:27 Voidless
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kritika na Firefox
    To ani nemelo... Ja jsem zaryty Gnomista a KDE bych si taky (zatim) nenainstaloval :)

    Jak rikam, kazdemu co jeho jest... a nikdy nerikej nikdy.

    BTW stejne si ale myslim ze flamovat ohledne veci zminenych v blogpostu je celkem nesmyslne. Kdyz uz FF versus Opera tak

    a) na technicke urovni nad benchmarky a zdrojovymi kody (coz je vzhledem k uzavrenosti kodu Opery vec pouze pro par vyvolenych a zaroven skoda)

    nebo

    b) flamovat ohledne licenci, Open/Closed source atd, ale to prenechavam jinym...
    13.11.2005 00:28 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kritika na Firefox
    Mám-li být upřímný, download manager ve Firefoxu mi skutečně vadí. Kdybych místo mohl mít ten malý progress dialog z Mozilly, byl bych mnohem šťastnější. O cokoli propracovanějšího rozhodně nemám zájem.
    13.11.2005 13:39 WerK | skóre: 19 | blog: desktop
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kritika na Firefox
    Požijte rozšíření "Download Statusbar" ... já jsem taky nemohl ten implicitní download manažer ani cítit ale s tím statusbarem je to OK :)
    13.11.2005 13:49 mssoft | skóre: 8 | Koleč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kritika na Firefox
    Pro stahování ve Firefoxu používám rozšíření Download Status Bar http://downloadstatusbar.mozdev.org/. A klasický Download Manager se dá nastavit tak, aby se jeho okno nezobrazovalo :). Neříkám, že je to nejlepší řešení, ale funguje :).
    13.11.2005 08:06 Greenhorn | skóre: 8 | blog: Linux is good way to freedom. | Proseč pod Ještědem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kritika na Firefox

    Rozhodl jsem se udělat jakési "měření" zatížení operační paměti PC při spuštění jednotlivých prohlížečů. Firefox a Opera. Zde jsou zjištěné hodnoty, posuďte sami.Výchozí stav volné paměti před každým měřením je po nabootování systému 273.58 MB. (Celková paměť 512 MB.)

    STAV          OPERA            FIREFOX   
    
    A(použito)    248.5MB (25.08)  245.9MB (27.6)         
      
    N(x)          259.3MB (14.3)   256.3MB (17.3)
    

    LEGENDA: A - stav volné paměti po spuštění prohlížeče (použito = zabralo MB v paměti). N - stav paměti po zavření prohlížeče, (x je hodnota MB, která zůstala obsazena po zavření prohlížeče).

    Mě to přijde takové, že Opera i FF využívají paměť v těchto situacích takřka shodnou, rozdíl není veliký, Opera je na tom o malinko lépe. Otázka je, jak paměť využívají při stahování stránek a jak zatěžují cpu, to jsem ještě nezjišťoval.

    13.11.2005 08:35 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kritika na Firefox
    Já jsem přesvědčená o tom, že naposledy se to dalo používat jako Firebird 0.7. Ten mám dodneška občas někde nainstalovaný, díry sem, díry tam. Pak už se z toho stala pomalá líná mrcha.

    Používám operační systém, pro který existují všechny prohlížeče, na které si vzpomenu: IE, Firefox, Safari, Opera, Camino, Flock, links, lynx, Dillo, Konqueror... a plně použitelný není ani jeden. Běžně používám Operu, ta mi ale padá při přístupu na stránky eBanky. Takže tam s Firefoxem, který ale zase padá naprosot náhodně. Camino padá jenom jednou týdně, ale zas nic neumí. Safari nepadá vůbec, ale neumí ani taby. Z textových prohlížečů jsem vyrostla, IE nepoužívám z principu, Flock se ještě používat nedá, prohlížeče pro X11 jsou zas pro mě nepohodlné.

    Takže situace není jednoduchá ani na nakousnutém jablku, natož na Linuxu. (Tam také používám buď FF nebo Operu, podle toho, co zrovna dělám.)
    ^D
    _ijkl avatar 13.11.2005 11:32 _ijkl | skóre: 12 | blog: holden | Banská Bystrica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kritika na Firefox
    Safari nepadá vůbec, ale neumí ani taby.

    Ehm prosím? Používam Safari 2.0.2 bez akéhokoľvek pluginu a mám taby. Si si istá, že používaš najnovšiu verziu?
    13.11.2005 10:46 Lynn | skóre: 16 | blog: hell | Němčice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kritika na Firefox
    reaguji pouze na blogpost :-D Instalační balíček linux: FF-8.4 MB; Opera-4.1 MB Kladu si otázku, když FF má mnohem méně funkcí, tak proč ve verzi pro linux má více než dvojnásobnou velikost?
    souhlasim

    Download manager:
    vadi mi, ze to je jakysi popup okno, celkem prekazi

    Mail, news, chat: FF-nemá, nutno použít jinou aplikaci; Opera-vyborný integrovaný klient
    ano, integrovany mail pouzivam, protoze browser mam otevreny porad a pameti nedostatek (taky skoro porad :-)) kdybych mail nepouzivala, tak by neprekazel, jeho pritomnost navenek neni skoro videt

    Gesta myší: FF-nemá, nutno použít add-in
    nutnost cehokoli me prudi, NIC nemusim

    Navigace v historii a cachování: FF-subjektivně pomalejší
    ano, uvidime, jak na tom bude nova (stable!) verze FF
    To je síla televize...
    13.11.2005 12:03 mimo-ba-sk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kritika na Firefox
    Tiez si myslim, ze firefox je obor, ktory zerie strasne vela pamete a procesoroveho casu, ale napriek jeho nevyhodam som este nevidel prehliadac ktory by tak dobre renderoval stranky a bol plne rozsiritelny v roznych smeroch.

    Vyskusane:

    IE vsetky verzie... zname chyby a nedostatky, rendering asi na najlepsej urovni, ale zabudnite na PNG, ak nechcete pouzivat ActiveVirusX, a takisto pluginy ... nikdy nevies kto ta sleduje okrem Mrkvosoftu, ktory vie aj o tom ked si spustite notepad

    FF vsetky verzie, okrem toho ze mi to koli autoupgrade mrzne, ci uz je upgrade zapnuty alebo vypnuty a vo win sa mi ho podari spustit tak kazdy druhy krat, tak celkom dobry

    Konqueror - skvely browser, ale chyba mi detailnejsi opis tvorby pluginov a rozsireni... Nechce sa mi koli tomu ze by som chcel nieco ako sessionsaver vo FF alebo scrapbook preluskat celu konqueror stranku. Uz som zohnal ARCHIVEWebpage plugin, ale chyba mi to ako tlacitko... nechce sa mi koli tomu chodit do menu, a chcel by som aj sessionsaver a pod.

    Opera - no ako vyvojar som bol dost sklamany, na prvy pohlad skvely design a funkcie, ak si odmyslim reklamu, ktora ma otravovala... Ale skuste si vyrobit tabulku s percentami... pozrite si to vo vsetkych zmienenych browseroch a uvidite o com hovorim. Kazda, takmer kazda stranka sa mi v Opere rozbila... kdezto v ostatnych bola zobrazena korektne... Niekedy clovek proste potrebuje aj percenta v sirke stlpcov...

    Netscape - podobne ako FF ak sa to podari vobec spustit a na javascript radsej zabudnite. hlavne dynamika objektov je tu skor len prekruteny nazov. vsetko je staticke, vyvojari NS asi poznaju iba staticke polia a premenne.

    Flock... To nieje firefox s inym nazvom? presvedcte ma ze nie.

    Ostatne... asi nemaju zmysel, su len odvodene od ostatnych, ak nemate na mysli prezitky typu lynx, wget a podobne, su to sice skvele nastroje ked chcete urobit script, ale uzivatelovi zvyknutemu na graf. prostredie nic nedaju.

    s pozdravom amater mimo :))
    13.11.2005 16:28 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kritika na Firefox
    flame: uzivatele, zvykli na graf. prostredi, jsou zaslepeni. :)
    13.11.2005 16:27 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kritika na Firefox
    Predevsim, na leccos staci elinks, ze.:) Jinak mi firefox nevadi (krome neustalych vyzev k instalaci flash pluginu, ktery nevim, jak mu mam vysvetlit, ze proste nechci.. kvuli tomu uvazuju o prechodu na jiny gecko-based browser). Opera.. fakt nevim co by mi davala, tu fakt ne.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 13.11.2005 22:40 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kritika na Firefox
    Vyhledávání v Googlu a ostatních: FF-nutno použít další vyhledávací textbox; Opera-vyhledávací textbox není nutný, hledá se v adresním řádku (viz můj dřívější blogpost)
    no, tak na Operu jsem nedavno presel (rychlost, Qt, fce) a vyhledavani v Googlu je asi jedina vec, na jejiz implementaci ve FF vzpominam se slzou v oku. FF totiz pri zadani jakekoliv fraze do address baru vyhledava na Googlu stylem "I feel lucky" (pokud fraze neni primo jmeno serveru) a to je absolutne killer fce!!

    nevite nekdo, jak na to v Opere? Google keyword na to neeeeni :-( Leda ze bych pomoci LiveHTTPHeaders ve FF vysledoval http hlavicky a mrknul se, co ze si to FF a Google posilaj, kdyz to pustim....to by slo, ne?
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    15.11.2005 22:19 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kritika na Firefox
    Je to parametr v URI (resp. je to GET proměnná). Najdi si to v about:config Firefoxe.
    17.11.2005 14:14 Fox Mulder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kritika na Firefox
    Furt se tu zapomíná na jednu velkou nevýhodu Opery: Neumí správně zobrazovat některé stránky. To je ten hlavní důvod, proč jí nepoužívám. Nechci používat Operu, abych musel každou druhou stránku kontrolovat v jinym prohlížeči, jestli se mi v Opeře zobrazilo všechno. :/ Je sice možná hezký, že Opera striktně dodržuje standardy, ale k čemu mi to je, když pak nic nevidim správně?

    S tou tolik vychvalovanou rychlostí to neni zas až tak žhavý, protože novej Firefox je na tom s rychlostí prakticky stejně, jako ta Opera.

    A Firefox je přecejen uživatelsky přívětivější a pohodlnější. Např. se daj seřazovat záložky (oblíbené) podle sebe jak já chci, můžu mít popisky tlačítek, při zmáčnutí rolovacího tlačítka se mi stránka otevře v novym panelu (je to lepší než klávesová zkratka Shift+Enter) a podobně. Tohle prostě vaše Opera nemá.

    Nějaký ty funkce Opery, co Firefox nemá bych stejně nevyužíval. Takže proto Firefox.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.