abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:44 | IT novinky

    Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    dnes 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 10:22 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 01:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:55 | IT novinky

    Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:55 | Zajímavý software

    Společnost Kaspersky vydala svůj bezplatný Virus Removal Tool (KVRT) také pro Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    včera 12:33 | Nová verze

    Grafický editor dokumentů LyX, založený na TeXu, byl vydán ve verzi 2.4.0 shrnující změny za šest let vývoje. Novinky zahrnují podporu Unicode jako výchozí, export do ePub či DocBook 5 a velké množství vylepšení uživatelského rozhraní a prvků editoru samotného (např. rovnic, tabulek, citací).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 1
    včera 12:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 7.0 LTS open source monitorovacího systému Zabbix (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení na webu, v poznámkách k vydání a v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník

    Rychlost dekódovaní VP8

    25.7.2010 18:25 | Přečteno: 1641× | Expresivní zabručení | Výběrový blog

    Možná jste zaznamenali novou implementaci nedávno otevřeného svobodného formátu VP8 do kodeku (a nebo spíš zatím jen dekodéru) ffvp8, který přichází z dílen společné práce autorů ffmpegu/mplayeru/x264. Samozřejmě jsem si to nemohl nechat uniknout a ihned jsem musel ještě teplou a křupavou implementaci vyzkoušet, zda-li o ní platí to, čím se Jason chlubí aneb nevěřím nikomu.

    Úvod

    A skutečně tomu tak je. Je to možná komické (společně s některými skutečnostmi o kterých se Jasnon zmiňuje ještě komičtější – dokonce je to lepší než Trnky Brnky a Acciho blogy dohromady), ale konečně od dob uvolnění referenční implementace Googlem pojmenovanou libvpx se VP8 dostalo do takového stavu, kdy je přehratelé i na normálním stolním počítači (ovšem nedělejte si iluze, že se něco takového podaří i v podání Googlu na YouTube – tam se po technické stránce pokazí kompletně všechno, co se vezme do ruky … včetně toho co snad ani pokazit nejde). I tak mi přišla konzumace času procesoru nemalá (rozhodně ne tak malá aby při vzetí věci do ruk Googlem něco takového i na mojí šunčičce mělo nějakou reálnou šanci na fungovaní) a když už jsem byl u toho, tak jsem se rozhodl udělat menší testík či srovnání. Vzal jsem si ovšem Jasonovu radu k srdci a místo tolik diskutované obligátní (a především neexistující) kvality jsem se zaměřil na něco trošičku jiného: Rychlost dekódování.

    Nečekejte ovšem nic směrodatného a především se prosím nesnažte výsledek nijak vážněji interpretovat. Udělal jsem si srovnání pro vlastní účely abych získal aspoň nějaký přehled a mohl se začít trošičku orientovat v situaci a jen mi bylo líto aby tyto výsledky skončili společně se zavřením mého textového editoru. To totiž ani za méně než jeden den prostě udělat nejde (a to ještě jen z toho důvodu, že většina binárek se mi na disku už válela a stačilo provést jen svn update && make). To by tedy doufám jako pojištění proti tomu, že někdo bude hulákat, že něco dělám špatně mohlo stačit.

    Metodika

    Provedl jsem test tří svobodných video-formátů a originálu (ale to jen z důvodů kompletnosti a aby bylo se pro začátek od čeho odrazit). Takže formátů VP8 alias Webm, Ogg Theory, MPEG-1 a originál v podobě MPEG-4 AVC alias h.264. Vzhledem k tomu, že jsem neuvěřitelně líný, snažil jsem překódovávat jen minimálně (ale poněvadž netestujeme komprimační schopnosti jednotlivých kodeků je to i vcelku irelevantní):

    Vycházel jsem z Webm verze, tudíž HD rozlišení rozlišení kolem 1280x720, nominální bitrate videa kolem 2048kbps. Samozřejmě to není u všech úplně přesné, ale přibližně stejné. Vzhledem k tomu, že ale testujeme rychlost dekódování videa na detailech parametrů videa zas tak moc nesejde. Teda aspoň ne u samotného kódování. U dekódování jsem srazil rychlost mého Celeru ze standardních 2.8Ghz na 333Mhz a na tom téže testoval dekódování pomocí Mplayeru, SVN revize 31793 následovně:

    /opt/mplayer/bin/mplayer ~/Videa/starcraft_2.[mp4,webm,ogv,mpg] -nosound -quiet -benchmark -vo null

    Výsledek

    libTheora 1.1+ (Ptalarbvorm):
    BENCHMARKs: VC: 276.247s VO:   0.112s A:   0.000s Sys:   3.905s =  280.265s
    BENCHMARK%: VC: 98.5667% VO:  0.0399% A:  0.0000% Sys:  1.3934% = 100.0000%
    Total: 43.2115  (Y': 42.1755  Cb: 46.5481  Cr: 46.5974)
    
    fftheora:
    BENCHMARKs: VC: 279.688s VO:   0.074s A:   0.000s Sys:   3.696s =  283.459s
    BENCHMARK%: VC: 98.6699% VO:  0.0261% A:  0.0000% Sys:  1.3040% = 100.0000%
    
    ffvp8:
    BENCHMARKs: VC: 601.958s VO:   0.123s A:   0.000s Sys:   4.736s =  606.817s
    BENCHMARK%: VC: 99.1993% VO:  0.0202% A:  0.0000% Sys:  0.7805% = 100.0000%
    
    ffh264:
    BENCHMARKs: VC: 623.073s VO:   0.119s A:   0.000s Sys:   3.690s =  626.882s
    BENCHMARK%: VC: 99.3924% VO:  0.0190% A:  0.0000% Sys:  0.5886% = 100.0000%
     
    ffmpeg1:
    BENCHMARKs: VC: 121.998s VO:   0.069s A:   0.000s Sys:   3.621s =  125.688s
    BENCHMARK%: VC: 97.0643% VO:  0.0550% A:  0.0000% Sys:  2.8806% = 100.0000%
    frame= 3746 fps= 11 q=2.0 LPSNR=Y:42.06 U:45.30 V:45.37 *:42.90 size=   42938kB time=156.04 bitrate=2254.2kbits/s
    A jak výsledek číst? Každý odstavec začíná jménem kodeku, kterým byl dekódován. Za ním je spousty nesmyslů z nichž nejdůležitější je VC: v sekundách. Znamená procesorový čas jež byl spotřebován při dekódování pro celou délku videa. Pokud si jako příklad vezmeme hned ten první (libTheora) s časem 276.247s, znamená to, že na Celeronu o taktu 333Mhz dekódování nijak nezatěžované režií systému a bez zpomalování způsobeného A/V synchronizací a jakéhokoliv zobrazování výsledku stejně jako bez vlastní režie přehrávače trvalo 276.247s. Vzhledem k tomu, že celková délka traileru je 156.04s, tak dekódování něčeho takového na podobném stroji by fungovalo průměrnou rychlostí 13fps a to ještě bez zobrazování a všeho jiného, takže by jsme se asi na nic nepodívali. Teda rozhodně ne snímek po snímku, což můžu jen potvrdit.

    Možná jste si všimli ještě dalších dvou přebytečných řádků u Theory a MPEG-1. Ty tam nejsou omylem. I když jsem řekl, že se nebudu snažit srovnávat zkreslení výsledků, PSNR jsem tam orientačně umístil. A to čistě z toho důvodu, abych poukázal na to, že Ogg Theora ve své nejnovější verzi (libtheora 1.1+ 20100314 (Ptalarbvorm)) jak objektivně, tak hlavně subjektivně ve zkreslení malinko předhání ffmpeg1. Proč? Není dlouho tomu tak nebylo a i když jsem Accimu nelhal, taktně jsem zamlčel (taktně jsem toho zamlčel trochu víc), že u vydání Theory Thusnleda a Theory 1.0 a dřívějších tomu tak úplně nebylo (hlavně subjektivně – i když to záviselo především na rozlišení a bitrate). Otázkou ovšem zůstává zda-li je menší pokrok v kompresních schopnostech u Theory dostatečnou cenou za komplexnost při kódování a hlavně pak dekódování (a to téměř 2,2× větší rychlostí).

    Závěr

    I když je zrychlení, které se Jason Garrett-Glaserovi a vůbec celému týmu dalších lidí povedlo oproti sr…exkrementu z On2 Technologies (tak nějak se zdá, že oni vůbec s tím vydáváním výsledků trávení komunitě, aby jim technicky dodělala to co banda manažerů jemně řečeno po technické stránce nezvládla a po marketingové do nebes vychvalovala, mají dlouholetou zkušenost) je určitě potěšující, ovšem v případě nasazení do reálného provozu na YouTube bych si moc naděje nedělal. Absolutně netuším, jak mají v plánu něco takového rozběhat na Embedded zařízeních. I když je pravda, že ve srovnání s hulákáním některých jedinců o tom, jak Embedded zařízení vůbec mohou zvládnou něco jiného než h.264, takové obavy vypadají více než směšně. Jednoznačný závěr tedy? Pokud chcete přehrát HD video na Celeronu o 333Mhz, do ničeho jiného než do 19 let starého MPEG-1 v podání ffmpeg1 se ani nepouštějte. :-)

           

    Hodnocení: 88 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    kotyz avatar 25.7.2010 21:00 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost dekódovaní VP8
    no baze, na starejch pc neni nad mpeg1. jediny co mi slo prehrat na mym Pentiu 166 MHz ;-) a po upgradu z S3 1 MB na ATi Rage XL 8 nebo 12 MB to ty pecka davalo bez sekani i na celou obrazovku :-D :-D :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Grunt avatar 25.7.2010 21:17 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost dekódovaní VP8
    no baze, na starejch pc neni nad mpeg1.
    No to já pamatuju ještě větší mrdky. Některé dokonce v barevném prostoru PAL8 (např. od Blizzardu, když už jsme u toho Stracraftu … takové ty prokládané potvory co přehrál Penťák 90Mhz a nebo 486 o 100Mhz, které po sobě nestačilo mazat residua – ale jelo to). Docela by mě zajímaly méně komplexní video formáty (jenže si zas nepamatuju, které z nich byly perceptuální a jestli vůbec) a to klidně i než ten MPEG-1.
    jediny co mi slo prehrat na mym Pentiu 166 MHz
    Jenže dost pochybuju, že v HD. V dobách Pentii II o 300Mhz by to něco takového přehrálo jen těžko. Od těch dob v FFMpeg provedly takové optimalizace, že se to dostalo až sem. A to ještě trošku procesorového prostoru zbývá.
    a po upgradu z S3 1 MB na ATi Rage XL 8 nebo 12 MB to ty pecka davalo bez sekani i na celou obrazovku
    V tom není problém. Jak se jednou obraz dekóduje do paměti, pak se jen po PCI sběrnici odešle grafice pointer na začátek dat a ta už si to sama pomocí DMA natáhne, překonvertuje z YUV do RGB, přeškáluje a zobrazí, ať je to rozlišení jaké chce. Teda aspoň u Xv nebo nějaké takové odbdoby.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 25.7.2010 21:49 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost dekódovaní VP8
    takové ty prokládané potvory co přehrál Penťák 90Mhz a nebo 486 o 100Mhz, které po sobě nestačilo mazat residua – ale jelo to
    Ty jo RAD Game Tools Smacker! Na něj bych málem zapomněl. Ty jo, to bude muset někde sehnat.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kotyz avatar 25.7.2010 22:00 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost dekódovaní VP8
    jj, bink a smacker a rad game tools si pamatuju, mel sem ve sbirce par kratkejch filmecku (the hunt a join the empire pokud se dobre pamatuju) s priponou .bik. po archeologickym vyzkumu bych to mozna este nekde na starejch CD nasel ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Grunt avatar 25.7.2010 22:05 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost dekódovaní VP8
    Mně se nějaké ty potvory povalují na disku (třeba Intro z KKND2: Crossfire, trailer na Final Fantasy), ale má to moc mega než abych to uploadoval.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kotyz avatar 25.7.2010 22:07 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost dekódovaní VP8
    uloz.to to jisti ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Grunt avatar 25.7.2010 22:16 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost dekódovaní VP8
    Dej pokoj. To intro do KKND2 má přes 120MB (zvuk je obyčejné PCMko o 22050Hz).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kotyz avatar 25.7.2010 22:08 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost dekódovaní VP8
    by me zajimalo jestli to dokaze mplayer prehrat :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Grunt avatar 25.7.2010 22:17 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost dekódovaní VP8
    Všechno do posledního. Akorát víc procesorového času sežere konverze do YUV420 nebo BGRA než samotné dekódování videa.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 25.7.2010 22:12 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost dekódovaní VP8
    Vlastně vidiš to. Trailery z E3 rok 2001 mám na Publicu. Obsahuje trailer na:
    • Duke Nukem Forever (Bink)
    • Final Fantasy (SVQ1 s audio formátem co zní pomalu jako adaptivní PCM)
    • Hidden & Dangerous 2 (MPEG-1 a Layer-III – ale jaký, z těch dob)
    • Medal Of Honor. Alied Assault (to stejné jako FF)
    • Warcarft 3 (SVQ1 a nějaký formát co využíval ADPCM)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kotyz avatar 25.7.2010 22:21 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost dekódovaní VP8
    jo! per to do me at je po me! :-D

    tak koukam ze ty filmecky co sem o nich psal sou vsechny z cee-gee.net, ale ty bink verze odtamtud zmizeli a zustal jen divx :-( aspon ze konecne dokoncili code guardiana! :-D

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 25.7.2010 22:23 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost dekódovaní VP8
    tak hovno, hovno, slavny soude. je to sama 404 :-(
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 25.7.2010 23:03 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost dekódovaní VP8
    a prd, videa tam sou, ale linky sou blbe. staci prepsat url a uz to jede :-D

    1. 2. 3.

    bink to sice neni, ale i presto ty videa stoji za skouknuti ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Grunt avatar 25.7.2010 22:26 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost dekódovaní VP8
    bink
    Tak BINKů mám ještě spousty. Ty se využívají docela donedávna (FarCry, Panzers, THPS 2,… všechno ještě mám – a vlastně také docela nedávno se jejich otevřené dekodéry dostaly do ffmpeg), ale Smacker už ani jeden (ale pamatuju na jednu hru. Taková cipovina. Se to jmenovalo nějak Shogun 2 nebo tak něco a bylo to FPSko nebo RPGčko…to bych chtěl).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kotyz avatar 25.7.2010 22:48 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost dekódovaní VP8
    lol, ten final fantasy trailer sem mel ve svy sbirce traileru. tenkrat mi to na 56k modemu stahovalo dve nebo tri hodiny :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 25.7.2010 22:13 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost dekódovaní VP8
    jo, The Hunt je na YT, je tam odkaz i na web (cee-gee.net), takze mozna tam porad bude ke stazeni to puvodni video (pokud si vzpominam byla tam divx i bink verze, ale nejsem si tim zas tak uplne jistej). jeste se podivam na to imperium ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 25.7.2010 21:57 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost dekódovaní VP8
    jj, je mi jasny o cem mluvis, in-game videa. to znam dobre z Total Annihilation a to sme snad i na tom P90 hrali ...

    v diablu 1 to snad bylo taky.

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Grunt avatar 25.7.2010 22:30 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost dekódovaní VP8
    v diablu 1 to snad bylo taky
    Trailer na Diablo z instalačního CD Starcraftu byl jeden z památných prokládaných Smacků, které bych chtěl sehnat.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kotyz avatar 25.7.2010 22:52 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost dekódovaní VP8
    jestli najdu originalky total annihilation a prepaly diabla 1, tak bych ti naky ty smacky z toho moh vytahnout. ale to ma bracha v pokoji a ten ted pise bakalarku (ve wordu!) a nemuze to nikdy stihnout dokoncit v terminu, takze je moc nasranej kdyz mu tam nekdo vleze ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Grunt avatar 25.7.2010 23:53 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost dekódovaní VP8
    Ty jo, jestli se ti to povede, tak se snad i překonám a někam upnu ty FMVčka z KKND2.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kotyz avatar 26.7.2010 21:37 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost dekódovaní VP8
    CD sem nasel, ale je tu nekolik problemu. Takze nejdriv Diablo, vsechny herni data sou zabaleny do .mpq souboru, to nastesti jde na linuxu rozbalit pomoci libmpq+mpq-tools, jenze to by se to muselo dat z toho CD precist, coz nejde (ono uz to puvodni CD bylo dost jety a nejaky data tam byly necitelny, takze ani ta jako-nova-a-skoro-nepouzivana-kopie na tom nemuze bejt lip). No a na CD Total Annihilation je to zase v .hpi, coz nevim cim rozbalit. Jedine zkusit uwarezit nekde ISO toho Diabla a z nej si to vytahnout. Ze to je ve smackeru je jisty, sou tam na ruznejch mistech .dll knihovny na jeho prehrani :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 26.7.2010 21:43 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost dekódovaní VP8
    posledni nadeje - dragon unpacker pod wine ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 26.7.2010 22:54 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost dekódovaní VP8
    tak z toho taky nic nebude. ten unpacker sice pod wine funguje napytel a musel sem ho nekolikrat zakilit, ale .hpi otevrel a nektery soubory i vytlacil (musel sem je vybirat rucne po jednom, pri pokusu o rozbaleni vseho najednou se to pokazdy seklo), nicmene video sem tam nikde nenasel. jinak ta hra samotna celkem dobre funguje pod wine, i to video se mi prehraje, jen nevim kde je schovany a jak ho dostat ven. akorat ze ta hra si prepina rozliseni do nakejch 640x480 tak mi to krapet rozhazi plochu, ale to by se dalo i prezit.

    dokonce snad pro TA existuje nejakej novej, plne 3D a jeste ke vsemu opensourcovej engine ...

    ze bych si ho po letech zase zahral? :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    belisarivs avatar 27.7.2010 12:56 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost dekódovaní VP8
    IRC is just multiplayer notepad.
    kotyz avatar 27.7.2010 13:37 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost dekódovaní VP8
    a taky TA3D, ta vypada vic jako puvodni TA.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Grunt avatar 26.7.2010 23:01 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost dekódovaní VP8
    No jo, nezbude mi než si to někde uwarezit. Jsem se pokoušel i hledat samotné .smk na Googlu, ale z toho by se jeden…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kotyz avatar 26.7.2010 23:37 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost dekódovaní VP8
    prolez sem vsechny 4 hpicka a zadny smkacko nikde nebylo. u toho diabla sem se nedostal ani k rozbaleni, protoze se to pri kopirovani seklo asi na 195 ze 400 MB ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 27.7.2010 00:47 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost dekódovaní VP8
    byl sem rychlejsi, ale uspech byl jen castecnej. na CD s Diablem 1 sou ve slozce Extras nejaky 4 .bik videa a ty se nemusi nijak extrahovat a hrajou v mplayeru. i ten .mpq soubor sem rozbalil, ale v nem je asi tisic souboru s priponou .xxx a cert vi co maji bejt zac. neco sou obrazky a neco text, ale video tam ne a ne najit. zkusil sem nejaky z tech nejvetsich predhodit mplayeru ale nic se nestalo ...

    ale nekde tam sou, ja to vim! kdyz uz tam je knihovna na prehrani smackeru, tak tam nekde bejt musi!

    
    [kotyz@behemot diablo1]$ mplayer file001474.xxx
    MPlayer SVN-r31774-4.5.0 (C) 2000-2010 MPlayer Team
    158 audio & 340 video codecs
    mplayer: could not connect to socket
    mplayer: No such file or directory
    Failed to open LIRC support. You will not be able to use your remote control.
    
    Playing file001474.xxx.
    Seek failed
    libavformat file format detected.
    [smk @ 0x924bdf0] max_analyze_duration reached
    [lavf] stream 0: video (smackvid), -vid 0
    [lavf] stream 1: audio (smackaud), -aid 0
    VIDEO:  [SMK2]  320x156  0bpp  15.002 fps    0.0 kbps ( 0.0 kbyte/s)
    ==========================================================================
    Opening video decoder: [ffmpeg] FFmpeg's libavcodec codec family
    Selected video codec: [ffsmkvid] vfm: ffmpeg (FFmpeg Smacker Video)
    ==========================================================================
    ==========================================================================
    Opening audio decoder: [ffmpeg] FFmpeg/libavcodec audio decoders
    AUDIO: 22050 Hz, 1 ch, s16le, 0.0 kbit/0.00% (ratio: 0->44100)
    Selected audio codec: [ffsmkaud] afm: ffmpeg (FFmpeg Smacker Audio)
    ==========================================================================
    AO: [alsa] 48000Hz 1ch s16le (2 bytes per sample)
    Starting playback...
    Could not find matching colorspace - retrying with -vf scale...
    Opening video filter: [scale]
    Movie-Aspect is undefined - no prescaling applied.
    [swscaler @ 0x8a9b1e0]BICUBIC scaler, from pal8 to yuv420p using MMX2
    VO: [xv] 320x156 => 320x156 Planar YV12
    A:   0.1 V:   0.0 A-V:  0.101 ct:  0.000   0/  0 ??% ??% ??,?% 0 0
    
    
    MPlayer interrupted by signal 11 in module: decode video
    - MPlayer crashed by bad usage of CPU/FPU/RAM.
      Recompile MPlayer with --enable-debug and make a 'gdb' backtrace and
      disassembly. Details in DOCS/HTML/en/bugreports_what.html#bugreports_crash.
    - MPlayer crashed. This shouldn't happen.
      It can be a bug in the MPlayer code _or_ in your drivers _or_ in your
      gcc version. If you think it's MPlayer's fault, please read
      DOCS/HTML/en/bugreports.html and follow the instructions there. We can't and
      won't help unless you provide this information when reporting a possible bug.
    
    takze neco bysme uz meli, ale mplayer to neprehraje, jen blikne a konec ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Grunt avatar 31.7.2010 15:52 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost dekódovaní VP8
    Ty jo, já už se na nějaké Smacky vykašlal a radši si udělal svůj kodek, aneb ať žije GIF o 16 barvách.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kotyz avatar 25.7.2010 22:02 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost dekódovaní VP8
    tak hd to samozrejme nebylo, ale o to tenkrat vubec neslo. slo o to aby to vubec hralo a dalo se na to koukat. :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 25.7.2010 22:04 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost dekódovaní VP8
    ta ATi mela hw akceleraci iDCT a motion compensation, takze s trochu lepsim CPU (tak P 233 MMX) by to davalo i DVD ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Grunt avatar 25.7.2010 22:28 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost dekódovaní VP8
    Tak MPEG-1/2 o 720x576 by Pentium II s MMX a jinými SIMD možná nějak dalo i dneska. No Trailer na Atlantis 3 to sice sekáním, ale dalo. Na to si ještě moc dobře pamatuju.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kotyz avatar 25.7.2010 22:05 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost dekódovaní VP8
    jo a cely to bezelo v JAMP na Win 98 SE :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Jendа avatar 25.7.2010 22:55 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost dekódovaní VP8
    Teda aspoň u Xv nebo nějaké takové odbdoby.
    No právě, a do 1 MiB VRAM S3 se to společně se zbytkem desktopu obvykle nevejde, takže se musí používat nějaká SW obluda jako x11.
    Grunt avatar 25.7.2010 23:02 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost dekódovaní VP8
    No tak je jasné, že implementace Xv u nějaké S3 o 1MB RAM ani nic jiného než SW převodník z YUV do RGB obsahovat snad nemůže.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    25.7.2010 21:36 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost dekódovaní VP8
    Co to bylo za celér? Něco na bázi P4? Oni bohužel na tento druh cpu kašlou a netestují s ním, takže úpravy kódu snadno mohou postupně jeho výkon na P4kách zhoršovat. Do jisté míry se to fakticky stává i s K8čkama... No vlastně mám pocit, že nikdo z vývojářů ffmpegu nebo x264 nemá K10, takže...

    Ale na Core 2 (65nm i 45nm) a i3/5/7 by to mělo být optimalizované.
    Grunt avatar 25.7.2010 21:41 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost dekódovaní VP8
    Co to bylo za celér? Něco na bázi P4?
    Yup. Jádro Prescott (myslím).
    Ale na Core 2 (65nm i 45nm) a i3/5/7 by to mělo být optimalizované.
    Jenže ty těžko srazím na 333Mhz abych z toho dostal nějakou přesnost u měření. Ale pořád je to dost nadupané, hlavně díky využití SIMD instrukcí jako je MMX2. Proto uvažuju o ARMu, ať to tak silně neovlivňují kdejaké nadupané optimalizace a kešování, ale ať ukáže každý jak vážně to s komplexností myslel.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    25.7.2010 21:45 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost dekódovaní VP8
    Však ono se to dá zkompilovat bez SIMD :) Ale není to moc fér... když jeden kodek by byl vymyšlen tak, aby se dalo (hlavně 128bitové) SSE2 dobře využít, a druhý by si to nějakou posrávkou znemožnil (tuším některé "fíčury" u rv40), tak by se tato jeho chybak bez SIMD neprojevila.
    Grunt avatar 25.7.2010 21:52 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost dekódovaní VP8
    No i tak. Např. můj Turion při 800Mhz mi mnohem silnější než když nataktuju Celerona na 800Mhz (on mi dokonce přijde i silnější proti Celeronu o 2.6Ghz vzhledem k dvou jádrům), jo ale když nabootuju 386 jádro. Budu muset něco takového ještě sehnat.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kotyz avatar 25.7.2010 22:07 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost dekódovaní VP8
    hmm, SSE2 taky nemam :-(
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    25.7.2010 22:12 VSi | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost dekódovaní VP8
    K těm embedded zařízením - dekódování pomocí CPU je u bateriových zařízení podle mě stejně reálně nepoužitelné, i kdyby to výkonově stačilo, protože vždy ten CPU bude dost vytížen, a jeho spotřeba se bude blížit maximu. Proto jsou tam HW implementace dekodérů, a časem se ustavil jako de-facto standard podpora H264. Proto takový iPhone 4 zvládá pokud vím bez problémů dekódovat 720p H264.

    I když H264 není pro HW implementaci úplně nejjednodušší, což se projevovalo z počátku vysokou cenou dekódovacích čipů, tak nakonec díky výrobě ve velkém množství (např. DVB-T/S/C přijímače, HD diskové přehrávače, dnes už i TV) ceny spadly. Teoreticky je možné, že se nějakým způsobem VP8 protlačí jako "standard" pro HW dekódovací čipy společně s H264. Možná může být značná část toho HW dekodéru společná.

    Dnes některé i celkem levné LCD TV přehrají z disku připojeného přes USB H264 High Profile Level 4.0. A to díky univerzálním dekódovacím čipům např. od Sigma Designs (třeba SMP8642).
    Grunt avatar 25.7.2010 22:59 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost dekódovaní VP8
    Jednu věc si ovšem neuvědomujete. Ta komplexnost kodeku/formátu IMHO musí nějak ovlivňovat odběr energie. Ten čip není napájen z vesmírné energie a debockovací filtr se HW implementací nijak nevytratí a furt ho někdo musí dělat. Je to jen zákeřnější o to, že u HW čipů nikdo nevidí kolik žerou a spoléhá na ně. Třeba takové C64+ (třeba v TouchBooku) jsou vesměs jednoúčelové procesory, které se dají programovat. A vzhledem k 480Mhz DSPčka moc komplexní mrchy ten TouchBook nepřehraje. U H.264 je třeba jen BaseLine profile, ale takových se k člověku moc nedostane.
    Dnes některé i celkem levné LCD TV přehrají z disku připojeného přes USB H264 High Profile Level 4.0.
    Mám to na notebooku, ale velice komplexní Blu-Ray Rip u kterého se mi i dvou-jádro potilo dává náš Samsung naprosto bez problémů a za nějaký High-End bych si též nedovolil označit.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    25.7.2010 23:12 VSi | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost dekódovaní VP8
    Předpokládal jsem, že ten HW čip jistě nějakou spotřebu má. Ale vycházím z prostého srovnání: na některých souborech se zadýchá i slabší Core 2 Duo (což je CPU s celkem dobrým poměrem výkon/spotřeba), a ten samý soubor takovýhle čip dekóduje např. do podoby HDMI signálu bez problémů, a to je bez chladiče, nebo s malinkým pasivem, takže spotřeba řádově menší než to C2D.

    Nemám v tom takový přehled, ale domnívám se, že ty čipy např. od Sigma Designs jsou silně optimalizované, takže jejich spotřeba na stejné úloze je menší než u relativně univerzálního programovatelného DSP. A přeci jen, pokud ten čip bude skutečně jednoúčelový pro MPEG-2/MPEG-4 a nic nepůjde programovat, tak bude jeho struktura jednodušší a tím i spotřeba menší.

    Tu poslední větu jsem úplně přesně nepochopil...
    Grunt avatar 31.7.2010 16:39 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost dekódovaní VP8
    Předpokládal jsem, že ten HW čip jistě nějakou spotřebu má. Ale vycházím z prostého srovnání: na některých souborech se zadýchá i slabší Core 2 Duo (což je CPU s celkem dobrým poměrem výkon/spotřeba), a ten samý soubor takovýhle čip dekóduje např. do podoby HDMI signálu bez problémů, a to je bez chladiče, nebo s malinkým pasivem, takže spotřeba řádově menší než to C2D.
    Jasně. vše co se snažím říct, že na komplexnosti formátu (popř. kodeku) záleží a že HW off-loading není samo-spásný. Určitě je směšné srovnávat nějaké C2D a HW dekodér, ale i do toho HW dekodéru se ta DCT musí nějak implementovat. Stejně jako de-blocking (jinými slovy, sám se neudělá) a to zabírá tranzistory, zvyšuje produkční cenu a spotřebu. Vše co jsem se snažil říct.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Acci avatar 25.7.2010 22:44 Acci | skóre: 3 | blog: Jen na chvíli…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost dekódovaní VP8
    Co má společného „špatně“ nastavený FFmpeg s Googlem?
    Grunt avatar 25.7.2010 23:02 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost dekódovaní VP8
    Netuším. O čem konkrétním je řeč?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Acci avatar 25.7.2010 23:08 Acci | skóre: 3 | blog: Jen na chvíli…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost dekódovaní VP8
    O tomto odkazu, který odkazuješ v článku, který pojednává o „špatně“ nastaveném FFmpegu, který ve výchozím nastavení enkóduje videa svou interní implementací Theory.
    Grunt avatar 25.7.2010 23:19 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost dekódovaní VP8
    Jo ták. Ne Theory ale Vorbisu. A souvisí to tak, že Google na YouTube samozřejmě tuto rozbitou verzi používal společně s HTML5 (že testovali AoTuV a jiné optimalizované verze Vorbisu a neplácli tam první (a ještě ke všemu rozbitý) krám, který jim přišel pod ruku si nedělám iluze). A to zase doklusala nějaká banda trollů (jeden by se klidně vsadil, že ze smečky nějakých Applistů) a začala nadávat na to jak je Vorbis (oficiálně jeden z nejlepších audio-formátů současné doby) ten největší křáp světa, jak nestojí ani za zlámanou grešli a jak může za skázu celého světa tím, že ho Google nasadil. Takže jen malé vysvětlení, jak se věci měly opravdu.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 25.7.2010 23:23 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost dekódovaní VP8
    Jinak už jsem tady o tom zmínil. Je tam i ukázka u které doporučuju si všimnout cca. 140kbps v tiché pasáži a 30kbps když jsou opravdu potřeba – prostě celý bitrate managment úplně naopak.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 25.7.2010 23:26 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost dekódovaní VP8
    Jinak už jsem tady o tom zmínil.
    Jen jsem tehdy nevěděl čím to je a rozbitá implementace u majoritního poskytovatele obsahu by mě teda fakt nenapadla.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Acci avatar 25.7.2010 23:33 Acci | skóre: 3 | blog: Jen na chvíli…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost dekódovaní VP8
    Tak podpora WebM na YouTube je v experimentální fázi a proto bych to nepovažoval za nějaký výrazný problém.
    Grunt avatar 25.7.2010 23:46 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost dekódovaní VP8
    YouTube celý mi přijde tak nějak v experimentální fázi. Zvláštní ovšem, že to nikomu výrazně nebrání nadávat na Vorbis.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.