abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 16:22 | Upozornění

    Společnosti Ticketmaster byla odcizena databáze s osobními údaji (jméno, adresa, telefonní číslo a část platebních údajů) 560 miliónů zákazníku. Za odcizením stojí skupina ShinyHunters a za nezveřejnění této databáze požaduje 500 tisíc dolarů [BBC].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    31.5. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 27
    31.5. 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    31.5. 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Oskar avatar 25.11.2010 08:29 Oskar | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    • oproti DVB-S nižší bitrate kanálů;
    No, jak kde. Co se týče české základní nabídky, má vyšší bitrate na DVB-S pouze ČT a Prima. Ostatní programy MUXu 2 mají vyšší bitrate v DVB-T.

    Stejně tak můžu napsat argumenty pro DVB-T:
    • Výrazně nižší pořizovací náklady.
    • Základní nabídka (MUX 1 a 2) pokryje ve běžné domácnosti jistě více než 90% denního sledovacího času; k současnému příjmu celé této nabídky stačí dvě DVB-T karty.
    • Programy jsou FTA, takže odpadá celý problém se SoftCAMmem, který i v případě že je využíván s oprávněnou přístupovou kartou, přinejmenším porušuje patenty výrobců CA-technologií.
    • DVB-T signál se dá snadno větvit, není třeba vést od každé karty extra kabel k anténě/multiswitchi.
    • Vyšší bitrate programů MUXu 2 (a tedy pravděpodobně i vyšší kvalita).
    the.max avatar 25.11.2010 09:49 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    tim vyssim bitratem u dvb-t si ses jistej? On je rozdil mezi Digi, UPC a Skylinkem docela znatelnej. Nejhur je na tom digi, UPC co se nove restehovali na Thor se zlepsili, ale porad mi prijde ze na skylinku je obraz lepsi. Na bitrate bych se musel podivat (byl jsem linej to hledat v menu).

    Kdyz jsi tak krasne tedy vypsal vsechny vyhody dvb-t, co treba zminit i HD vysilani? Temer 90% obyvatel cr nebydli v praglu, takze si tezko mohou na dvb-t poustet HD ordinaci a zpravy na nove:-D
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 25.11.2010 10:10 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    On je rozdil mezi Digi, UPC a Skylinkem docela znatelnej. Nejhur je na tom digi, UPC co se nove restehovali na Thor se zlepsili, ale porad mi prijde ze na skylinku je obraz lepsi.
    To, co pouští ta dvojka Digi TV a UPC Direct do vzduchu, to by jeden blil. Nejsem s to pochopit, že to od nich někdo kupuje. Ono UPC je vůbec jednička, když blivajz pouští i do kabelovky, kde to teda už opravdu nechápu... Doteď mám hrůzu z té jejich "digitální kvality", co propagují všude po Praze.
    the.max avatar 25.11.2010 10:53 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    nejlepsi na upc je to, jak jsou ohleduplni vuci zakaznikum se starymi 4:3 televizema, hlavne u upacenejch programu. To taky clovek nechape. Oni maji porad 16:9, ale aby se lidem se starejma 4:3 pixlama zobrazoval koektne, tak tam pridaji nahoru a dolu cerny pruhy. Kdyz si to pak nekdo pusti zase na 16:9 tak ma 2 moznosti. Bud si obraz roztahne (obvykle televize umi sama), ale za cenu hnusnyho rozmazanyho a vyblytyho obrazu, nebo ma letterbox, jezne potom proc m mit clovek televizi jak kraaaava, kdyz stejne ma okolo obrazu cernej ram (pripadne televize mu korektne neumi obraz roztahnout (Samsungy)).

    Kua vzdyt zijeme v 21. stoleti, tak PROC furt jeste jedou ve 4:3.

    ...a to nemluvim o nove, ktera vysila vetsinu filmu taky jen ve 4:3, protoze je takhle blbe kdysi nakoupila.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    25.11.2010 21:49 Vtipnéř | skóre: 38 | blog: Vtipnéřův blog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    To taky nechápu, proč to dělají. Ale objevuje se to i u DVB-T. Dřív jsem si myslel, že je to jen u starších filmů, kde už to měli z dřívějška, ale nedávno jsem viděl takhle upravený celkem nový film. Přitom u širokoúhlých filmů mi tam ty pruhy udělá set-top box sám, mám totiž taky 10 let starou televizi s poměrem 4:3.

    Ale vrchol úprav jsem viděl na ČT u některých dětských pořadů - Kouzelná školka, Hřiště 7. U starších nahrávek v poměru 4:3 jsou přidané černé pruhy po stranách, aby byl širokoúhlý, Takže na obrazovce 4:3 pak zabírá černá plocha přes 40% obrazu.

    Jirka
    Opening Windows is better than washing them. Clearing Windows (e.g. erasing or deleting) is even much better.
    Grunt avatar 25.11.2010 22:17 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    To taky nechápu, proč to dělají.
    Letterboxing je známkou profesionality.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Luboš Doležel (Doli) avatar 25.11.2010 09:51 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    Výrazně nižší pořizovací náklady.
    Není pravda, přinejmenším nejsou náklady výrazně nižší.
    k současnému příjmu celé této nabídky stačí dvě DVB-T karty.
    To nevím, proč bych dělal, nejsem provozovatel IPTV. Ale na streamování po místní síti v domě stačí mít tolik sat. karet, kolik je očekávaný max. počet současných klientů.
    Programy jsou FTA, takže odpadá celý problém se SoftCAMmem, který i v případě že je využíván s oprávněnou přístupovou kartou, přinejmenším porušuje patenty výrobců CA-technologií.
    Patenty porušuje i Linux, to to můžeme zabalit rovnou.
    DVB-T signál se dá snadno větvit, není třeba vést od každé karty extra kabel k anténě/multiswitchi.
    To vůbec nevím, proč by mě mělo pálit. Když jsem natahoval pozemní TV, tak to šlo husími krky z jednoho místa, stejně jako to dělám u sat. Nejsem cikán, abych to třeba tahal oknem od jedné TV ke druhé.
    Vyšší bitrate programů MUXu 2 (a tedy pravděpodobně i vyšší kvalita).
    V tomhle muxu jsou Nova, Nova Cinema, Prima, Prima Cool a TV Barrandov. Souhrnný bitrate DVB-T muxu je 19,1 Mbps, na jednu stanici tedy vychází v průměru 3.82 Mbps.

    Takže Skylink: Nova HD má určitě vyšší kvalitu než Nova SD, ale nebudu prudit, ta SD má 4 Mbps, Nova Cinema má 3.68 Mbps, TV Barrandov cca. to samé, Prima 5.44 Mbps, Prima Cool má 3.42 Mbps.

    Takže kde je ten nižší bitrate?
    Oskar avatar 25.11.2010 11:47 Oskar | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    Není pravda, přinejmenším nejsou náklady výrazně nižší.
    Pokud se nepletu, karta Skylink stojí 1999 Kč, čtečka na ni alespoň 500 Kč. Zbytek je více-méně stejně nákladný (anténa ~ 1000Kč, kabel ~ 200 Kč, DVB karta ~ 500Kč). V tomto modelovém případu je DVB-S o cca. 150 % dražší. Jestli je to výrazně více, nebo ne, to je otázka subjektivní, záleží hlavně, jaké je plánované využití. Pokud někdo požaduje HD programy, či Slováky, beztak nemá jinou možnost, než satelit. Pokud někomu stačí nabídka MUXu 1 a 2, zřejmě se bude 150% navýšení ceny bránit.
    To nevím, proč bych dělal, nejsem provozovatel IPTV. Ale na streamování po místní síti v domě stačí mít tolik sat. karet, kolik je očekávaný max. počet současných klientů.
    No právě. A běžná domácnost má alespoň dva televizní přijímače (=klienty) a obvykle je požadavek ještě zároveň něco jiného nahrávat. To už je třetí klient, takže pro úplné vyloučení kolize potřebuji 3 DVB-S karty.
    Když jsem natahoval pozemní TV, tak to šlo husími krky z jednoho místa, stejně jako to dělám u sat. Nejsem cikán, abych to třeba tahal oknem od jedné TV ke druhé.
    Ono to souvisí s tím používáním vícero karet. Pokud je anténa daleko a karet mnoho (>=2), dají se ušetřit nemalé náklady ani ne tak na kabelu, jako spíš na práci s jeho zavedením. (Televizní anténu mají domy přes 50 let, takže je velká pravděpodobnost že nějaký jeden kabel už je natažen).

    Vyšší bitrate programů MUXu 2 (a tedy pravděpodobně i vyšší kvalita).
    V tomhle muxu jsou Nova, Nova Cinema, Prima, Prima Cool a TV Barrandov. Souhrnný bitrate DVB-T muxu je 19,1 Mbps, na jednu stanici tedy vychází v průměru 3.82 Mbps.

    Takže Skylink: Nova HD má určitě vyšší kvalitu než Nova SD, ale nebudu prudit, ta SD má 4 Mbps, Nova Cinema má 3.68 Mbps, TV Barrandov cca. to samé, Prima 5.44 Mbps, Prima Cool má 3.42 Mbps.

    Takže kde je ten nižší bitrate?
    Tak zaprvé, nikde jsem napsal nic o HD verzích. Píšu o sítích 1 a 2, protože ty mají rozumné pokrytí. Za druhé: Ta data o bitových tocích na SkyLinku jsou odkud? Možná jsou trochu zastaralá. V každém případě např. zde se tvrdí to samé, co tvrdím já. Ale můžu klidně provést nové měření na nějakém konkrétním pořadu.

    Myslím si, že problematika není černobílá. Nejsem proti satelitu, ani horlivý zastánce DVB-T, ale dovětek článku ve mě vyvolal dojem, že DVB-S je to jediné správné náboženství. Tak se to snažím rozporovat.

    Luboš Doležel (Doli) avatar 25.11.2010 12:11 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    Karta Skylink se dá koupit za 1700 Kč v HD verzi, v SD verzi levněji, i za 1300 Kč; sat. anténa za 230 Kč (60cm šunt na tuhle sat. pozici bohatě stačí), k tomu laciné LNB a pak čtečka za 150Kč i s poštovným. Za chvilku namontováno a hotovo. Stabilní příjem DVB-T jsem nevyřešil ani po půl roce, a to tu mají oficiální pokrytí hned 3 vysílače pro různé kraje. Navíc ještě ojeb se zesilovačem (což zase zavede další šum do signálu), protože vestavěné DVB-T příjmače mívají dost špatnou citlivost.
    A běžná domácnost má alespoň dva televizní přijímače (=klienty) a obvykle je požadavek ještě zároveň něco jiného nahrávat. To už je třetí klient, takže pro úplné vyloučení kolize potřebuji 3 DVB-S karty.
    Běžná domácnost nemá televize, které si tahají TV programy po Ethernetu :-) Ale zde uznávám, že kdyby CS Link/Skylink lépe rozházel (resp. nerozházel) kanály mezi TP, asi by to bylo lepší.
    Ono to souvisí s tím používáním vícero karet. Pokud je anténa daleko a karet mnoho (>=2), dají se ušetřit nemalé náklady ani ne tak na kabelu, jako spíš na práci s jeho zavedením. (Televizní anténu mají domy přes 50 let, takže je velká pravděpodobnost že nějaký jeden kabel už je natažen).
    Ano, pravda, legacy. Ale to tu bude vždy.
    Ta data o bitových tocích na SkyLinku jsou odkud? Možná jsou trochu zastaralá.
    Ty údaje nejsou zastaralé, je to mé aktuální měření toku.
    Oskar avatar 25.11.2010 12:23 Oskar | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    Ta data o bitových tocích na SkyLinku jsou odkud? Možná jsou trochu zastaralá.
    Ty údaje nejsou zastaralé, je to mé aktuální měření toku.
    Tak možná jsou zastaralá moje data :) Je možné, že už to zvedli aspoň tak, že se bitrate DVB-S vyrovná DVB-T, protože jinak by to bylo jen pro ostudu.

    Třeba já mám doma běžný CRT přijímač s běžným DVB-S2 set-top-boxem. Kdybych chtěl připojit navíc DVB-S kartu, znamená to pro mě znovu provrtat dům a natáhnout nový kabel a pro jistotu koupit i novou anténu, protože ta stávající má pozicionér. Přechod na DVB-T anténní rozvod v mém případě ustál zcela bez úprav, takže volba, jaký druh příjmu zvolit, byla vcelku jasná...
    25.11.2010 13:29 VSi | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    Klasické řešení pro příjem DVB-S na více místech je skutečně často problematické. Ale už se objevují jiná řešení - např. Inverto Unicable - stačí jejich konvertor + modifikace softwaru přijímače, takže zrovna v případě DVB-S karty pod linuxem by to neměl být problém. Pak lze signál klasisky rozbočovat až na 4 přijímače (v případě verze pro STA i na 8).
    gtz avatar 25.11.2010 16:14 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    No tolik satelitnich karet? kdyz jedu z jedné parboly s multifocusem na dve televize pak musim jit 2x kabelem. MultioSwitch funguje jen jako add-in tedy na multiswitch pripojim signal z LNB a z DVB a dolu jiz musim jit xx-kabelem kolik mam karet. Bohuzel prozatim to nejde jit dolu kabelem a na nem mit vice DVB/S receiveru.

    lze to resit nejakym 4x nasobnym coaxem, ale ten je celkem hodne spatne k dostani. Pokud mam stavajici kabel neni problem jit po stejnem kabelu jak s DVB/T tak i s DVB/S. Musim pouzit jen zasuvky s oddelovacem popr. nahore a dole musim mit odbocovac.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 25.11.2010 16:50 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    Takže kde je ten nižší bitrate?
    Já nechápu, o čem se to tady vy dva taliáni zase hádáte:
    mplayer -lavdopts vstats …
    a v souboru vstats_*.log budou všechny zajímavé data, od velikost aktuálního snímku, přes aktuální bitrate, průměrnou bitrate, přibližnou velikost GOP až po kvantizační parametr (Jakékoliv data je možné předat gnuplotu nebo labplotu pro lepší vizualizaci). Mediainfo zase může vypsat nějaké základní údaje o A/V formátu. Data z jakéhokoliv programu z Multiplexu 1-3 jsem schopen ihned poskytnout (jsem ten USB krám holt vyhrabal).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    25.11.2010 23:44 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    Patenty porušuje i Linux, to to můžeme zabalit rovnou.

    Ano, to Ballmer a spol. tvrdí poměrně často. On ještě nikdy neřekl nic konkrétního, takže jestlipak něco, co by takové tvrzení podložilo, předvedeš ty...
    Quando omni flunkus moritati
    Luboš Doležel (Doli) avatar 26.11.2010 01:22 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    Nepředvedu. Ale vzhledem k rozsáhlosti jádra o tom naprosto nepochybuju.
    26.11.2010 07:16 100% Lenin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    hm, o to je blbý. Tak o tom nekecopiš
    27.11.2010 10:17 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1

    a prave proto je vse tolikrat kontrolovano nez tam je povolen patch ...

    USE="-gnome -kde";turris
    27.11.2010 13:31 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    Ok, musím říct, že od tebe bych šíření FUDů moc nečekal. Jsi si jistý, že jsi koupil správný portál? Nesáhl jsi náhodou vedle při nákupu lživě.cz?
    Quando omni flunkus moritati
    25.11.2010 10:26 trimx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    A nevite nekdo poradit, jak dostat z toho digitalu EPG signal pro kazdej kanal a ulozit to do souboru nebo databaze? Chtel bych si to naskriptovat, ale zatim jsem nasel na zobrazeni EPG jenom GUI aplikace, ale nic do shellu.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 25.11.2010 10:30 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    Můžu poradit se jedině pohrabat ve zdrojácích VDR.
    Oskar avatar 25.11.2010 11:50 Oskar | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    Doporučil bych program tv_grab_dvb. Je v celku jednoduchý a neměl by ho být problém upravit aby místo XMLTV generoval třeba SQL skript.
    25.11.2010 13:12 trimx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    To jsem zkousel, ale pokazde kdyz dumpnu z iptv streamu EPG a dam to na zpracovani tv_grab_dvb, tak z toho nic nevyleze.
    Oskar avatar 25.11.2010 13:47 Oskar | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    Nejsi ten samý, co tenhle ajtrik?

    Jak jsem psal tam, můžu poskytnout bastl pro převod MPEG-TS na DVB sekce... Nebo ho dopracuju na takovou úroveň, že se nebudu stydět ho zveřejnit :)
    25.11.2010 15:05 trimx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    No dotazu na tohle tema je vsude na internetu hooodne, ale reseni v podstate zadne, lidi se jenom ptaji ale bez odpovedi /teda krome upravte zdrojaky dvr, vlc a jinych programu/. Pokud muzes ten programek zverejnit, tak hod na nej nekde link, nebo to dej na ulozto nebo rapidshare..myslim, ze at je jakej chce, tak urcite to lidem pomuze. Pokud bys napsal na tohle tema kratkej blog, tak by to taky bylo supr /ze o co se vlastne jedna u tech sekci../.Dekuji.
    Oskar avatar 26.11.2010 10:17 Oskar | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    Příloha:
    Dobře, pod nátlakem přikládám a zároveň se stydím.

    Až si udělám čas a zjistím, jak se nastavuje GCCčku, aby nezarovnávalo proměnné ve strukturách, možná to přepíšu do něčeho, co bude i k přečtení.

    Použití je jednoduché - na standardní vstup nasypat MPEG-TS, ze standardního výstupu vylezou data sekcí na PID 0x12, která se dají nacpat buď do dvbsnoopu (-s sec -if soubor.sections), nebo do tv_grab_dvb (-i soubor.sections). Jakákoli funkčnost nezaručena.
    Oskar avatar 26.11.2010 10:46 Oskar | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    Tady jsem to zveřejnil natrvalo, i jsem k tomu napsal dostatek klíčových slov, aby se to dalo vygooglit :)
    27.11.2010 23:33 trimx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    Dekuji! Urcite to pomuze vice lidem.
    25.11.2010 12:55 Jupi | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    Alebo pouzivat iny SW - taky co sam riesi EPG. Ja pouzivam uz 3-4 roky MythTV k maximalnej spokojnosti - ten riesi automaticky aj prijem EPG. Bezne si manzelka nahrava aj 3 programy naraz - no problem. Zatial ficim cez DVB-T (1x SK, 3x CZ a 2 alebo 3x AT MUX), ale ked vyriesim zdielanie karty s Dreamboxom, tak budem nahravat aj zo satelitu. DVB-S kartu mam...
    25.11.2010 13:13 trimx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    no a teda podle puvodniho pozadavku jak jsem se ptal, tak MythTV umi tohle udelat v shellu pres skript?
    25.11.2010 15:39 Jupi | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    Pri spravnom nakonfigurovani, aby tahal EPG to robi automaticky vzdy v noci. Ale manualne by sa to malo dat urobit pomocou prikazu mythfilldatabase.
    Inac MythTV uklada EPG do DB. Ale urcite ak ide iba o tahanie EPG, ak MythTB je na to zbytocne moc velky kaliber. To radsej ten tv_grab_dvb ako pisal Oskar.
    Neviem na aky ucel sa ma to EPG pouzit, ale ak do multimedialneho centra, tak kazde MC by to malo robit samo. Ak to nerobi, tak by som ho urcite vymenil. Preto som tu spomenul MythTV.
    25.11.2010 18:19 trimx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    No prave, MythTV je kanon na vrabce a jak jsem rikal tak tv_grab_dvb z nejakeho duvodu nefunguje, zjevne jak psal Oskar je tam zapotrebi jeste meziskript, ktery neexistuje - teda existuje a ma ho asi jenom Oskar:-)))
    25.11.2010 20:58 Vtipnéř | skóre: 38 | blog: Vtipnéřův blog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    A nešlo by spustit vdradmin a tahat EPG z localhost:8001?

    Jirka
    Opening Windows is better than washing them. Clearing Windows (e.g. erasing or deleting) is even much better.
    25.11.2010 22:14 trimx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    a vdradmin umi cist vstup primo ze site nebo stdin, pripadne z neceho jineho nez z tv karty?
    26.11.2010 08:46 Vtipnéř | skóre: 38 | blog: Vtipnéřův blog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    Jestli jsem dobře pochopil otázku, tak chcete EPG signál pro každý kanál. Otázkou je, jestli by nestačily jen informace, které jsou tam uloženy, v nějaké čitelné podobě. A to právě umí udělat vdradmin.

    Jirka

    Opening Windows is better than washing them. Clearing Windows (e.g. erasing or deleting) is even much better.
    27.11.2010 23:32 trimx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    Mohl by jste to jeste trochu rozvest do detailu? Dekuji.
    30.11.2010 22:33 Vtipnéř | skóre: 38 | blog: Vtipnéřův blog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    Když mám spuštěný vdradmin, tak stačí dát
    wget "http://localhost:8001/vdradmin.pl?aktion=prog_list&vdr_id=n"
    
    kde n je pořadí kanálu v channels.conf, a stáhnou se mi EPG informace do html souboru, který by se mohl dál zpracovat.

    Ale jako už jsem napsal předtím, nejsem si jistý, jestli jsem pochopil původní záměr.

    Jirka
    Opening Windows is better than washing them. Clearing Windows (e.g. erasing or deleting) is even much better.
    25.11.2010 10:38 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    na dreamboxe ide ICE karta len so SCam. kedze ostatne camy by mali podporovat cryptoworks, tak ho podozrievam, ze pouziva irdeto.
    the.max avatar 25.11.2010 10:58 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    na oscamu taky chodi, dokonce uz by meli jit i zapisy. Ted v tydnu jdsem delal 2 VU+ Duo, v jednom je jeste CW, ve druhe by mela byt ICE a zatim si nestezuje ze by to neslo. V obou je oscam, ale ne ten co se da stahnout primo z boxu, dal jsem tam o neco novejsi verzi, protoze na te 'defaultni' nechodilo ani dvbapi.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    25.11.2010 11:05 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    odkedy? pred 2 mesiacmi to neslo na nicom inom.
    the.max avatar 25.11.2010 20:39 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    je to par dni z5, maximalne tyden. pokud mas dreama nebo VU+, muzu poslat balicek s oscamem cosem si na to delal (abych to furt nemusel instalovat rucne)
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    25.11.2010 23:05 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    staci aj scam, ale dobre vediet. je tam gemini2, tam sa camy lahko instaluju, casom to tam urcite bude.
    25.11.2010 10:47 Petr Srsen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1

    Osobně jsem měl problém se zmiňovanou čtečkou 5-crystal-phoenix.

    - Jednak je v některých verzích kernelu problém s ovladačem integrovaného USB/Serial převodníku. V aktuálních udržovaných verzích kernelu je problém odstraněn, muže být potíž s některými distribučními kernely. Nejjednoduší cestou ke zjištění potenciálního problém je za běhu pc čtečku vytahnout z USB portu a pokud zůstane v systému "viset" zařízení ttyUSBx je potřeba použít novější kernel.

    - Druhý problém byl s novými kartami UPC Direct vydávanými letos. Karta se úspěšně inicializuje načtou se údaje z karty apod..... Jakmile ale dojde k fyzickému dekódování signálu, karta se po chvíli zasekne a úplně přestane komunikovat. Je možné, že se jednalo o nějaký další bug v ovladači převodníku, ale nedokázal jsem najít skutečnou příčinu. Karta nefungovala regulérně ani s SASC ani s oscamem.

    Takže 5-crystal-reader skončil v šuplíku a nakonec jsem skončil u systému SASC + oscam + pcsc a MSI čtečky která funguje k plné spokojenosti včetně zapisování aktualizací na kartu.
    25.11.2010 10:49 janskyj | skóre: 11 | blog: linuxuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    Dobrý den, jak jsem vypozoroval v naší rodině tak hlavní výhodou satelitního příjmu je přítomnost slovenských celoplošných stanic(Markiza, STV1, JOJ).

    2kvalita: kvalita je subjektiví, záleží na použitém zobrazovači. Pozor na to zaměnévání pojmu kvalita/datový tak. Třeba výše zmíněné UPC DTH při přechodu na satelit Thor ani tak výrazně nězměnilo datový tok (já tam vidím pořád čísla jako 2Mbps) ale použilo lepší implementaci encodéru.

    2hd: mnoho lidí není schopné na svých televizích HD vysílání rozpoznat od SD vysílání s vyšším datovým tokem (nesedí přímo před televizí), těží se tam především v použití pokročilejšího kodeku a tím pádem lepší komprese obrazu (lepší obraz při stejném datovém toku). Ale pokud se podívmé na HD vysílání české komerční jedničky jejíž datový tok zaostává i za toky některých SD programů, tak to lze považovat především za výborný marketingový tah.

    To že nova SD ze skylinku má nižší datový tok a horší kvalitu než nova SD v síti DVB-T si můžete snadno ověřit a je to dáno tím, že vlastník stanice novy se finančně nepodílí na šíření svého SD programu ze satelitu.
    Krystaly, polovodiče, všechno směšné. Co tak konzole z digitronů, to by bylo něco pro pravé muže. :)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 25.11.2010 11:17 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    To že nova SD ze skylinku má nižší datový tok a horší kvalitu než nova SD v síti DVB-T si můžete snadno ověřit a je to dáno tím, že vlastník stanice novy se finančně nepodílí na šíření svého SD programu ze satelitu.
    Před chvíli jsem to měřil a došel jsem k prakticky identickému bitrate...
    27.11.2010 08:12 Antonín Konečný
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    1. SD vysílání je jako parní stroj. Dobré, užitečné, ale nekonečně neperspektivní. Proto i DVB-T je neperspektivní. 2. Kdo nepozná rozdíl mezi HD a SD na pr vní pohled, tak má nějakou závažnou chybu ve svých zařízeních. Nejčastěji to bývá kabel SCART, ten taky patří už jen do minulého století a v dnešní době už by nikde být neměl. Propojení mezi přístoji musí být HDMI (nebo tomu na roveň postavené přenosy)

    P.S. Samozřejmě nejde o ten drát nebo dokonce konektor SCART, ty jsou nevinné, problém je použít analogový PAL pro přenos a je jedno, jestli ze SCARTu nebo z nějakého cinche. Jediný analogový jakž takž přípustný signál (pokud z libovolných důvodů nelze digitálně, je RGB (nebo YUV, YbPr). Žádný televizor pod 42" nemá vůbec smysl dnes domů kupovat a vzhledem k cenám plazem Panasonic ani používat.
    27.11.2010 08:57 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    plazma lobby. za priemerny mesacny plat kupis poriadne LCD, ktore ti nebude blikat do ksichtu. a ma full hd.
    27.11.2010 13:02 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    Žádný televizor pod 42" nemá vůbec smysl dnes domů kupovat
    Nekouká se ze dvou metrů na 42" obrazovku trochu blbě?
    27.11.2010 13:34 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    Propojení mezi přístoji musí být HDMI
    Trochu off-topic: rád bych někdy slyšel jediný technicků důvod pro používání HDMI místo cat6 kabelů s RJ45 konektory. Přenosová rychlost je více než postačující a kabel je podstatně levnější.
    Quando omni flunkus moritati
    Grunt avatar 27.11.2010 16:39 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    Ještě, že mít názor není trestné. Jinak nevím. BTW: Dost drsná rétorika. V které ideologistické škole toto vyučují?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    25.11.2010 11:09 ivir | skóre: 7 | Barrandov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    Příloha:
    Pro zprovoznění na jádře 2.6.36 a vyšším je nutné ošetřit modul dvbloopback kvůli odstranění BKL z jádra. Pár dnů jsem se s tím trápil a v příloze jest vytvořený patch. Občas mi vyběhne hláška od karty do logu, ale funguje to a spíše to tipuji na stav ovladače karty Tevii S470.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 25.11.2010 11:15 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    Mně to nejelo ani na 2.6.35.8, žádné chyby, prostě to jen celé jaksi podivně nefungovalo. Tak zkusím .36 s patchem.
    26.11.2010 23:05 Jamar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    Mě zas po přepnutí programu začne sasc komplet vytěžovat jedno jádro a celé to zatuhne dokud to přes ssh nesestřelím. Stejně tak i s patchem, tak nevím no...
    25.11.2010 13:30 kapo | skóre: 15 | blog: runtime
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    Ahoj, nevite nekdo, jak dekodovat porad nahrany na CT nekdy minuly rok? On se ulozil na satelitni rekorder kodovane a ted uz nejde s tou samou kartou prehrat. Asi zmenili klice ci co...

    Diky za moznosti nasmerovani...
    Why make things difficult, when it is possible to make them cryptic... - Aksel Peter Jorgensen
    Oskar avatar 25.11.2010 13:52 Oskar | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    Osobně to neumím ani po hodině, ale po roce je to zcela jistě nemožné, protože se během té doby vyměnily klíče na čipové kartě. Pokud by ke změně klíčů nedošlo, dal by se záznam dekódovat za předpokladu, že obsahuje také ECM zprávy (CAM tabulky)...

    Jak to ale prakticky provést, na to jsem nepřišel.
    pushkin avatar 25.11.2010 13:41 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    Jenom malý komentář pod čarou:

    K bodu:
    Proč se obtěžovat s DVB-S:

    velmi malá nabídka kanálů bez výhledu na rozšíření (v ČR);
    Před poměrně dlouhou dobou jistý klasik napsal do své písně verš
    Got thirteen channels of shit on the T.V. to choose from.
    což i současnou situaci poměrně pěkně vystihuje. V místě bydliště totiž přijímáme ze vzduchu 26 programů a po pravdě dost často je problém si vybrat kvalitní pořad i z tohoto počtu. Osobně mám dojem, že i kdyby těch kanálů bylo 260, pořád to bude jen 260 channels of shit on the T.V. to choose from...
    Luboš Doležel (Doli) avatar 25.11.2010 13:59 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    To si nemyslím. Taky mám XXX stanic, ale našel jsem mezi nimi XX kvalitních. To samozřejmě neznamená, že všude pořád vysílají něco zajímavého... Člověk musí brát třeba českou Novu a podobné jako něco, kde je sem tam něco hezkého, ale trvale se na to koukat prostě nedá.

    V UK například ve vzduchu vysílá i AlJazeera, a to už mi přijde jako kvalitní stanice navíc. A takových je na satelitu hodně, od BBC HD až po Deutsche Welle :-)
    25.11.2010 23:47 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    Jak to řekl i jistý pan Ba'al: "Over 600 channels and nothing to watch." ;-)

    Quando omni flunkus moritati
    26.11.2010 09:09 ok2zar | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    No vstazeno na hadky mezi bitrade na satelitu ci terestrialu, tak i kdyby Nova vysilala cernobile, tak je to stale plytvani mistem.... A takovych stanic lze najit vice.
    the.max avatar 26.11.2010 10:52 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    +1 :-D obzvlaste u te druhe novy, tam davaji ten odpad trvale.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    pushkin avatar 26.11.2010 11:55 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    Hezky řečeno :-)
    Grunt avatar 25.11.2010 14:40 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    oproti DVB-S nižší bitrate kanálů;
    Což o to. Bitrate by i stačila ( já osobně už se hrál s 1080p MPEG-1 a průměrnou bitrate něco málo nad 2.5Mbps ), ale ten jejich statistický přidělovaný multiplexovací zázrak je… fakt zázrak ( a věřím, že i vhodně oceněný zázrak ). Doporučuju si udělat o podobné bitrate a s podobnými parametry video třeba pomocí ffmpegu. No o vhodně seštelovaném MJPEGu už radši nemluvím vůbec. Rozhodně to teda dle mého názoru není ukázka Bleeding edge technologie. Ale budiž, musí to být real-time kódování s co nejmenší prodlevou, tak budiž (teda nehledě na to, že MJPEG umí 2-pass kódování na krátké úseky v reálném čase).
    signál je velmi náchylný na rušení – zatímco toto se dá často vyřešit použitím vhodnější antény a koaxiálního kabelu, u DVB-S nebývají problémy ani při použití toho nejlevnějšího, co na trhu najdete; zde hraje roli i u nás použitá modulace 64-QAM, která při mých testech v jižních Čechách vedla k tomu, že přeshraniční příjem z Rakouska je při příznivějším QPSK a 16-QAM často stabilnější než příjem českých TV;
    No, oni musí myslet ekonomicky (čti: za každou cenu musí nacpat co nejvíc kanálu do jednoho multiplexu). Teď mi přijde, že ovšem přešli ze snižování bit-rate na trik mnohem podlejší. Nevím jestli korekční kódy co se v DVB-T používají mají pevně danou délku (nebo jestli se počítají z bloku o pevné šířce), ale osobně mi přijde, že bit-rate už nechali na pokoji a pomalounku začali šetřit na tomhle. Já otočím hlavou doprava, podívám se z okna a hledím na vysílač, no buď mám někde poblíž fakt hodně silný zdroj rušení a nebo si to jinak už nedovedu vysvětlit ( i když televize se neobtěžuje moc nějakou chybu zobrazit). Myslím zas vytáhnu ten no-name USB stick. Jen škoda, že nevím jak si tuto informaci zobrazit a že nevím jaké byly hodnoty v minulosti.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Oskar avatar 25.11.2010 14:55 Oskar | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    Příloha:
    Nevím jestli korekční kódy co se v DVB-T používají mají pevně danou délku (nebo jestli se počítají z bloku o pevné šířce), ale osobně mi přijde, že bit-rate už nechali na pokoji a pomalounku začali šetřit na tomhle.
    Kdepak, DVB-T vysílání z velkých vysílačů má už léta stále stejné parametry - FEC 3/4 a GI 1/4. Při jiném nastavení by vycházel jiný bitový tok (podle přiložené tabulky).
    Oskar avatar 25.11.2010 14:56 Oskar | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    Oops FEC je 2/3. Bitový tok tedy vychází 19,91 Mbps (M=1e6)
    Grunt avatar 25.11.2010 16:36 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    To jo, jenže je dané standardem pevně, že se musí počítat pevně z velikosti paketu 188-bajtů?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Oskar avatar 26.11.2010 09:31 Oskar | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    To jo, jenže je dané standardem pevně, že se musí počítat pevně z velikosti paketu 188-bajtů?
    Nerozumím. DVB-T pracuje vždy s pevnou délkou paketů 188 oktetů. Ty se zabezpečují blokovým R-S kódem s 16 redundantními oktety, vznikne 204 oktetů. Pak je tam vnější - oktetový - prokladač a bitové punktované konvoluční kódování s volitelným kódovým poměrem m/n, kde m je počet bitů vstupujících a n je počet bitů vystupujících. Poměr m/n je jediný parametr, ovlivňující míru zabezpečení signálu, který se dá nastavovat, všechno ostatní je pevně dané v normě.
    25.11.2010 15:21 Jiri Dobry
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    Pokud na sledovani pouzivate VDR je pitomost resit SACS mezivrstvu. Ten samy kod obsahuje modul primo pro VDR. Podstatny rozdil je ve stabilite.
    25.11.2010 22:59 petrg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    Ano to bych podtrhnul pouzivam to cca 2 roky jede to cca 2 roky bez vypadku, software pro ctecku newcs. Takze ne sacs jako modul jadra ale jako modul vdr :-). V PC mam 4 karty a jede to jako igmp stream server no parada.
    26.11.2010 00:01 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    S výjimkou měst jako Praha, případně dalších oblastí se silným signálem, je obvykle nutné mít venkovní anténu
    ... která nicméně obvykle bývá namontována, protože málokdo si pořizuje televizi "from scratch"
    míření antény je alchymie, nikdo vám nezaručí, že pokud namíříte anténu na vysílač, tak vám to bude fungovat dobře – roli mohou hrát různé odrazy a další místní podmínky;
    ...a proto mají přijímače ukazovátko síly signálu. A jediná místní podmínka, která ti může opravdu překážet, je bydlení v dolíku obklopeném kopci ze všech stran. Takových míst zase moc není.
    signál je velmi náchylný na rušení
    Neodpovídá pozorování... v paneláku máme jednu společnou anténu pro osm pater a dva vchody a příjem je naprosto bezproblémový. A pokud vím, žádná rekonstrukce se nedělala.
    zde hraje roli i u nás použitá modulace 64-QAM, která při mých testech v jižních Čechách vedla k tomu, že přeshraniční příjem z Rakouska je při příznivějším QPSK a 16-QAM často stabilnější než příjem českých TV;
    Akorát máš při stejné šířce zabraného pásma čtyřikrát/šestnáctkrát menší datový tok. Takže buď musíš na úkor sousedů zabrat větší pásmo, nebo se spokojit s menším počtem kanálů...

    S ostatním by se dalo víceméně souhlasit, ale ty první tři body jsou vyloženě "kdo chce psa bít" bláboly.
    Quando omni flunkus moritati
    Luboš Doležel (Doli) avatar 26.11.2010 01:44 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    ... která nicméně obvykle bývá namontována, protože málokdo si pořizuje televizi "from scratch"
    Tady bylo cílem ukázat, že tomu schází výhody DVB-H. Tzn. prostě nemůžu vytáhnout netbook a začít se dívat na televizi, kde se mi zlíbí. Leda bych na zádech nosil ještě nějaké to síto.
    Akorát máš při stejné šířce zabraného pásma čtyřikrát/šestnáctkrát menší datový tok.
    Tak takhle jednoduchá matika to není. Podívej se do zde v diskuzi už nahrané tabulky. Navíc DVB-T umí SFN (i kvůli tomu je tam ten Guard interval), takže by teoreticky mohl jeden mux běžet po celé ČR na jediné frekvenci, problémem je neoptimální rozmístění vysílačů, které by se pak moc překřikovaly a lidi by si museli koupit selektivnější antény. Tak jako tak je lepší řešení mít více muxů s umírněnější modulací. I Němci to tak mají.

    Každopádně na DVB-S(2) si doposud v reálu troufli maximálně na 8PSK, a to si vem, o kolik lepší podmínky to má.
    Neodpovídá pozorování...
    To zakládáš na pozorování z jediného místa a navíc z antény umístěné 8 pater vysoko nad oblastí různých odrazů a pozemních rušení?
    ...a proto mají přijímače ukazovátko síly signálu. A jediná místní podmínka, která ti může opravdu překážet, je bydlení v dolíku obklopeném kopci ze všech stran. Takových míst zase moc není.
    Síla signálu je nicneříkající údaj*. Když už, tak odstup signálu od šumu, ale aktuálně lepší hodnota SNR nemusí znamenat obecně nižší BER - u satelitu sice typicky ano, ale u pozemního přenosu nikoliv. Někdy je lepší mít nižší SNR, ale antény odkloněnou od zdrojů rušení. Myslet si, že kopce kolem jsou jediným problémem, je těžká nezkušenost.

    *) slabou družici taky nechytíš tak, že vezmeš malou parabolu a napálíš za to zesilovač - to by dokonce bylo kontraproduktivní
    Grunt avatar 26.11.2010 02:05 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    Tady bylo cílem ukázat, že tomu schází výhody DVB-H. Tzn. prostě nemůžu vytáhnout netbook a začít se dívat na televizi, kde se mi zlíbí. Leda bych na zádech nosil ještě nějaké to síto.
    Zas tak marné to není. Momentálně jsem v procesu nacpání USB sticku do jednoho Embedded zařízaní a můj skromný odhad je, že když budu v blízkosti vysílače s vhodně tvarovanou anténou, tak by to i mohlo fungovat.
    Síla signálu je nicneříkající údaj*. Když už, tak odstup signálu od šumu, ale aktuálně lepší hodnota SNR nemusí znamenat obecně nižší BER - u satelitu sice typicky ano, ale u pozemního přenosu nikoliv. Někdy je lepší mít nižší SNR, ale antény odkloněnou od zdrojů rušení. Myslet si, že kopce kolem jsou jediným problémem, je těžká nezkušenost.
    V tomhle jsem jednoznačně za Ďolíkem. A zdaleka se to netýká jen DVB-T. Ještě víc se to snad týká 802.11. Jenže to je holt bohužel pod rozlišovací schopnost některých lidí a dokuď jím neukážu nějaký progress-bar (resp. asi nějaké frekvenční brýle), tak prostě v existenci SNR a podobných věcí nebudou věřit.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Luboš Doležel (Doli) avatar 26.11.2010 02:20 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    Stačí jednoduchý příklad - jít na diskotéku. Tam je úroveň zvuku (síly signálu) vysoká, ale je tam hlučné pozadí (šum). Tzn. abych mohl slyšet kamaráda, tak musí kamarád překříčet ten šum, musím k němu být blízko nebo mezi jeho pusou a mým uchem natáhnout rouru (selektivní anténa), aby měl jeho hlas velký odstup od šumu.

    Zde je navíc evidentní, že i kdybych si pořídil naslouchátko (zesilovač), tak kamaráda nebudu v tom hluku slyšet o nic lépe.
    Grunt avatar 26.11.2010 02:11 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    s umírněnější modulací.
    Jinak není rovnou třeba hned takové razantní zásahy. Ono můžou stačit i lepší mechanismy pro korekci chyb. Viz. Shannon-Hartleyho. A nebo kombinace obojího. Prostě to dobře poštelovat.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Oskar avatar 26.11.2010 09:48 Oskar | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    Navíc DVB-T umí SFN (i kvůli tomu je tam ten Guard interval), takže by teoreticky mohl jeden mux běžet po celé ČR na jediné frekvenci, problémem je neoptimální rozmístění vysílačů, které by se pak moc překřikovaly a lidi by si museli koupit selektivnější antény. Tak jako tak je lepší řešení mít více muxů s umírněnější modulací. I Němci to tak mají.
    No a právě kvůli té SFN máš zřejmě s příjmem DVB-T problém :) My co bydlíme v dosahu jediného vysílače nemusíme měnit antény, prostě všechno funguje stejně jako u analogu. Pokud ti anténa příjme silné odrazy z více míst (ať už z přírodní, nebo aktivní odrazy ostatních SFN vysílačů), dojde k efektu hřebenového filtru, který se postará o potlačení určitých částí spektra. Pokud to smaže zrovna něco, co je klíčově důležité pro demodulaci DVB-T signálu, jsi v háji a nepomůže ti nic.

    Každopádně na DVB-S(2) si doposud v reálu troufli maximálně na 8PSK, a to si vem, o kolik lepší podmínky to má.
    Výkon vysílače kolem 100W pokrývající celý Evropský poloostrov, to mi nepřipadá jako mnohem lepší podmínky proti pozemnímu šíření, kde vysílače s výkony desítek a stovek kW pokrývají území jednoho kraje. Ono každá technologie má něco. Satelit má výhodu přímého šíření, takže nula odrazů, ale zase má z principu velmi nízkou úroveň signálu a tedy i SNR. Proto si tam lze dovolit jen kódová schémata, která nejsou tak náročná na SNR.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 26.11.2010 13:11 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    No a právě kvůli té SFN máš zřejmě s příjmem DVB-T problém
    Ne, všechny ty vysílače jsou na jiných frekvencích, SFN se v ČR až tak moc nepoužívá. Tady problémy jdou z mnoha zdrojů - rušení způsobují například kilometrové vlaky ČD Cargo, co tu jezdí.
    Výkon vysílače kolem 100W pokrývající celý Evropský poloostrov, to mi nepřipadá jako mnohem lepší podmínky proti pozemnímu šíření
    100W se používá, protože to bohatě stačí :-)
    27.11.2010 13:39 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    100W se používá, protože to bohatě stačí
    Spíš protože družici se 100kW vysílačem solární panely prostě neutáhnou. Buď si jistý, že kdyby mohli použít větší vysílací výkon, tak ho taky použijí a místo PSK používají úplně stejné 64 QAM jako DVB-T (vyšší bitrate - víc peněz)
    Quando omni flunkus moritati
    27.11.2010 01:35 2X4B-523P | skóre: 38 | blog: Zelezo_vs_Debian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    (což by se minimálně do konce roku 2012 stát nemělo) - satelity snad budou fungovat i když vyhyne lidstvo, dokud jim nedojde palivo... :-D
    Petr Tomášek avatar 30.11.2010 09:05 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    Nebo dokud na orbitě nějakej iránskej pošuk neodpráskne atomovku :-D

    (Pravda, to toho pak přestane fungovat poněkud víc :-O )
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    1.1.2011 17:17 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    Íránský pošuk velmi nepravděpodobně odpálí atomovku nad Evropou. Vzhledem k tomu, že je na východ od Evropy, tak ji odpálí spíše nad Amerikou.
    28.11.2010 00:52 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    Po kompilaci musíme manuálně nainstalovat démona, knihovny a modul.
    Ughgh...
    Petr Tomášek avatar 30.11.2010 09:07 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    No, teda nevím, ale přijde mi, když občas kouknu na DVB-T, jaké jsou tam sračky, že mě teda myšlenka české DVB-S nijak neláká...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    petka avatar 2.12.2010 00:01 petka | skóre: 25 | blog: heydax | Klasterec N/O
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1

    Ja jsem to uz vyresil jednou a pro vzdy 2 x DVB-S , puvodne jsem mel  dvblast , vlc , mythtv + sasc-ng , ale zadne reseni nebylo dokonale . Pak prisel na radu vdr s sc pluginem a xbmc .

    Nyni muzu prehravat tv na jakemkoliv pc pres vlc s automaticky vygenerovanym playlistem a nebo pres xbmc + plugin vdr . Navic s pluginem live pro vdr muzu spravovat nahravky nebo pridavat pres web stranky , ano tohle umi i mythtv , ale ne tak dobre .  Umi vse co mythtv a navic vypada i lip . Puvodne jsem myslel ze vdr je nejaky nedodelany soft , ale mnozstvi pluginu co jsou k mani je nespocet . A jeste jedno minus pro mythtv , obcas padal , u vdr jsem tohle nezaznamenal .

    Zde je muj vytvor

     

    http://www.youtube.com/watch?v=JfVgf7ElEUI

    Ubuntu server - Asus E35M1​-M ​- AMD Hudson M1 , 2x Technisat Skystar2 , 2x 1GB Lan , WiFi mod AP ,vdr,mysql,apache2...
    2.12.2010 10:00 Vtipnéř | skóre: 38 | blog: Vtipnéřův blog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    To vypadá fakt dobře. Já používám vdr jako server i jako klienta pro sledování. Funkčně to je možná stejné, ale vzhledově je xbmc daleko lepší. Dočetl jsem se ale, že program xbmc sám o sobě neumí televizi, takže bych se rád zeptal, jestli ji bere přímo z vdr nebo ze streamu ze sítě.

    Jirka
    Opening Windows is better than washing them. Clearing Windows (e.g. erasing or deleting) is even much better.
    petka avatar 3.12.2010 04:51 petka | skóre: 25 | blog: heydax | Klasterec N/O
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1

    XBMC to prebira primo z vdr serveru , zadnej stream . XBMC ovlada cele vdr , tazke muzu nahravat cist EPG atd . Je to vlastne nahrada za vdr klienta . Zatim se jedna o testovaci plugin pro vdr . Jeste existuje doplnek , kdy po instalaci najede system primo do xbmc prostredi .

    Ubuntu server - Asus E35M1​-M ​- AMD Hudson M1 , 2x Technisat Skystar2 , 2x 1GB Lan , WiFi mod AP ,vdr,mysql,apache2...
    3.12.2010 07:56 Vtipnéř | skóre: 38 | blog: Vtipnéřův blog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    Dík za odpověď. Ten stream by se mi taky hodil kvůli sledování TV na dalších počítačích. Ale v jedné diskusi jsem se dočetl, že to někdo takhle používá, tak to testnu a uvidím.

    Jirka
    Opening Windows is better than washing them. Clearing Windows (e.g. erasing or deleting) is even much better.
    29.12.2010 11:55 JohnBlbec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    zdravim. super clanek, jen tvrzeni, ze i dnes vetsina pocitacu obsahuje seriovy port je ponekud "odvazne". naopak si myslim, ze ho prave neobsahuje a pak se clovek zlobi s ruznymi usb2rs232 prevodniky, ktere nejsou zrovna nejspolehlivejsi...
    29.12.2010 17:47 Alf | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1

    Opravdu ho mají :) Namátkou http://www.gigabyte.us/products/product-page.aspx?pid=3654#sp - dal jsem si na jednom eshopu seřadit podle data a vzal tu nejnovější podle data přidání. Specifikace -> interní konektory -> 1 x serial port header.

    Jen to není klasický port vystupující vzadu. Je na desce a musíte si k tomu pořídit ještě redukci, vypadá např. takto

    11.2.2011 14:44 honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česká satelitní televize na Linuxu – 1
    Dobrý den. Snažil jsem se dle uvedeného návodu zprovoznit dekódování cslinku na kartě Skystar2. Vše proběhlo správně, moduly se nahrály a nahrávají po restartu systému, virtuální DVB zařízení je v přehrávači nastaveno, ale sledovat lze pouze nekódované kanály. Předpokládám problém v komunikaci sasc se čtečkou. Karta nebyla v provozu cca 1 rok. Čtečka je Sériová Hyosung Carder R10. Zkoušel jsem i různé kombinace v cardslot.conf, ale bez úspěchu. Zde je záznam po startu sasc-ng:

    Feb 11 14:40:46.366 : Version: 0.0.2-61975953edd0+ Feb 11 14:40:46.367 : Could not setup device video: 0 != 1 Feb 11 14:40:46.367 CAM: initializing plugin: SoftCam (1.0.0pre-HG-61975953edd0+): A software emulated CAM Feb 11 14:40:46.367 CAM(general.info): SC version 1.0.0pre-HG-61975953edd0+ initializing (VDR 1.6.0) Feb 11 14:40:46.367 CAM: starting plugin: Feb 11 14:40:46.367 CAM(general.info): SC version 1.0.0pre-HG-61975953edd0+ starting (VDR 1.6.0) Feb 11 14:40:46.368 CAM(core.load): ** Plugin config: Feb 11 14:40:46.368 CAM(core.load): ** Key updates (AU) are enabled (active CAIDs) (no prestart) Feb 11 14:40:46.368 CAM(core.load): ** Local systems DON'T take priority over cached remote Feb 11 14:40:46.368 CAM(core.load): ** Concurrent FF recordings are NOT allowed Feb 11 14:40:46.368 CAM(core.load): ** Force transfermode with digital audio Feb 11 14:40:46.368 CAM(core.load): ** ECM cache is set to enabled Feb 11 14:40:46.368 CAM(core.load): ** ScCaps are 1 2 0 0 0 0 0 0 0 0 Feb 11 14:40:46.368 CAM(general.error): failed open /etc/sasc/cardclient.conf: No such file or directory Feb 11 14:40:46.368 CAM(general.error): failed open /etc/sasc/SoftCam.Key: No such file or directory Feb 11 14:40:46.368 CAM(general.error): failed open /etc/sasc/smartcard.conf: No such file or directory Feb 11 14:40:46.368 CAM(general.info): loading cardslot config from /etc/sasc/cardslot.conf Feb 11 14:40:46.368 CAM(core.load): cardslot: added serial port /dev/ttyS1 as port 0 (inverse CD, normal RESET, CLOCK 3579545) Feb 11 14:40:46.369 CAM(general.error): failed open /etc/sasc/override.conf: No such file or directory Feb 11 14:40:46.369 CAM(general.error): no keys loaded for softcam! Feb 11 14:40:46.369 CAM(core.load): ** registered systems: Feb 11 14:40:46.369 CAM(core.load): ** Cardclient (pri -15) Feb 11 14:40:46.369 CAM(core.load): ** Conax (pri -10) Feb 11 14:40:46.369 CAM(core.load): ** ConstCW (pri -20) Feb 11 14:40:46.369 CAM(core.load): ** Cryptoworks (pri -10) Feb 11 14:40:46.369 CAM(core.load): ** Irdeto (pri -10) Feb 11 14:40:46.369 CAM(core.load): ** Irdeto2 (pri -8) Feb 11 14:40:46.369 CAM(core.load): ** Nagra (pri -10) Feb 11 14:40:46.369 CAM(core.load): ** Nagra2 (pri -10) Feb 11 14:40:46.369 CAM(core.load): ** Fake-NDS (pri -12) Feb 11 14:40:46.369 CAM(core.load): ** SC-Conax (pri -5) Feb 11 14:40:46.369 CAM(core.load): ** SC-Cryptoworks (pri -5) Feb 11 14:40:46.369 CAM(core.load): ** SC-Irdeto (pri -5) Feb 11 14:40:46.369 CAM(core.load): ** SC-Nagra (pri -5) Feb 11 14:40:46.369 CAM(core.load): ** SC-Seca (pri -5) Feb 11 14:40:46.369 CAM(core.load): ** SC-Viaccess (pri -5) Feb 11 14:40:46.369 CAM(core.load): ** SC-VideoGuard2 (pri -5) Feb 11 14:40:46.369 CAM(core.load): ** Seca (pri -10) Feb 11 14:40:46.369 CAM(core.load): ** @SHL (pri -10) Feb 11 14:40:46.369 CAM(core.load): ** Viaccess (pri -10) Feb 11 14:40:47.370 frontend: Starting thread on /dev/dvb/adapter1/frontend1 The thread scheduling parameters indicate: policy = 0 priority = 0 Feb 11 14:40:47.378 dvr: Starting thread on /dev/dvb/adapter1/dvr1 The thread scheduling parameters indicate: policy = 1 priority = 99 Feb 11 14:40:47.379 demux: Starting thread on /dev/dvb/adapter1/demux1 The thread scheduling parameters indicate: policy = 0 priority = 0 Feb 11 14:40:47.379 : Listening on port 5456

    Děkuji.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.