abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    25.5. 19:00 | Zajímavý projekt

    Na crowdsourcingové platformě Crowd Supply byla spuštěna kampaň na podporu open source biometrického monitoru ve tvaru hodinek HealthyPi Move. Cena je 249 dolarů a plánovaný termín dodání listopad letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    24.5. 22:22 | Upozornění Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    24.5. 17:44 | Nová verze

    Firma Murena představila /e/OS verze 2.0. Jde o  alternativní sestavení Androidu bez aplikací Google. Mezi novinkami je podrobnější nastavení ochrany soukromí před sledováním aplikacemi. Murena prodává několik smartphonů s předinstalovaným /e/OS (Fairphone, repasovaný Google Pixel 5).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    24.5. 14:33 | Zajímavý software

    Do 30. května lze v rámci akce Warhammer Skulls 2024 získat na Steamu zdarma hru Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    24.5. 13:33 | Nová verze

    HelenOS (Wikipedie), tj. svobodný operační systém českého původu založený na architektuře mikrojádra, byl vydán ve verzi 0.14.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnou lze nabídku Start. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    23.5. 23:22 | Zajímavý software

    BreadboardOS je firmware pro Raspberry Pi Pico (RP2040) umožňující s tímto MCU komunikovat pomocí řádkového rozhraní (CLI). Využívá FreeRTOS a Microshell.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.5. 16:55 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 24.05. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení. Do balíku se dostalo 5 nových aplikací: Audex, Accessibility Inspector, Francis, Kalm a Skladnik.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    23.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 18.0.0 open source webového aplikačního frameworku Angular (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 23:44 | Pozvánky

    V neděli 26. května lze navštívit Maker Faire Rychnov nad Kněžnou, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 16:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.20.0, tj. první z nové řady 3.20, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Z novinek lze vypíchnou počáteční podporu 64bitové architektury RISC-V.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (88%)
     (3%)
     (5%)
     (4%)
    Celkem 834 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Rubrika Programování

    plasma logo

    Jak se dělá Plasmoid – 1 (úvod, první plasmoid)

    KDE 4 přineslo mnoho revolučních změn, jednou z nich je celkový koncept plochy jako soustavy widgetů zvaných plasmoidy. V tomto krátkém seriálu si ukážeme, jak vytvořit widget na plochu i do hlavního panelu.

    8. 12. 2009 | Dan Vrátil | Programování | Komentářů: 37, poslední 21. 5. 2010


    qt logo

    Grafické programy v Qt 4 – 9 (prezentace dat – architektura model/view)

    Dnes se naučíme používat widgety, kterými programátor dokáže zobrazit související data: seznamy, tabulky, stromy. Jejich plnění, editaci, ale také přizpůsobení vlastním potřebám. Pořadem vás provází Úžasný Móric a krásná dívka.

    19. 11. 2009 | Petr Vaněk | Programování | Komentářů: 15, poslední 21. 11. 2009


    qt logo

    Konzolové programy v Qt 4 – 4 (UDP server a klient)

    V tomto díle si ukážeme, jak napsat jednoduchý UDP server a klient. UDP je zkratka angl. User Datagram Protocol a je to základní internetový protokol. Hodí se spíš tam, kde se počítá se ztrátami paketů, přičemž není žádoucí odesílat je znova (hry, VoIP, internetová rádia).

    10. 11. 2009 | David Watzke | Programování | Komentářů: 6, poslední 2. 7. 2015


    Featherstitch: Zabij fsync() něžně

    Stehování [Featherstitch] je zobecnění systému závislostí zápisů a zpětného přehrání [rollback] dat měkkých aktualizací. Výsledný systém je dostatečně obecný na to, aby nad jeho rozhraním mohla být implementována většina (možná všechny) strategií zajišťujících konzistenci souborového systému (např. žurnálování).

    9. 11. 2009 | Jirka Bourek | Programování | Komentářů: 9, poslední 11. 11. 2009


    openssl logo

    OpenSSL – použitie v aplikácii

    OpenSSL je knižnica implementujúca radu algoritmov z oblasti kryptografie. Jej súčasťou je utilita pre prikazovy riadok, ktorá umožňuje vyrobiť si vlastnú Certifikačnú Autoritu, šifrovať, podpisovať a podobne. Nedávno som ale potreboval použiť šifrovanie AES z programu, a tak som sa na OpenSSL pozrel trocha inak – a o svoje skúsenosti sa chcem s vami podeliť.

    20. 10. 2009 | Rastislav Stanik | Programování | Komentářů: 29, poslední 23. 10. 2009


    qt logo

    Grafické programy v Qt 4 – 8 (TCP klient)

    V tomto díle se naučíme, jak napsat síťového TCP klienta (k serveru s vlastním jednoduchým protokolem) s grafickým rozhraním.

    16. 9. 2009 | David Watzke | Programování | Komentářů: 3, poslední 21. 9. 2009


    qt logo

    Konzolové programy v Qt 4 – 3 (TCP server)

    V tomto díle si ukážeme, jak za použití modulu QtNetwork naprogramovat jednoduchý TCP server.

    16. 9. 2009 | David Watzke | Programování | Komentářů: 5, poslední 25. 12. 2015


    qt logo

    Novinky v Qt 4.6

    Animační framework. State Machine framework. Multi-touch a gesta. API pro přístup k DOM. Lepší podpora 3D. Výkonnostní optimalizace. Modul QtMultimedia a práce se zvukem. QtScript + JavaScriptCore z WebKitu. Qt for S60 aneb port Qt na Symbian.

    11. 9. 2009 | David Watzke | Programování | Komentářů: 25, poslední 18. 11. 2009


    qt logo

    Konzolové programy v Qt 4 – 2 (práce s HTTP a FTP)

    V dnešním díle se budu věnovat modulu QtNetwork, konkrétně si ukážeme nějaké základy práce s protokoly HTTP a FTP.

    1. 9. 2009 | David Watzke | Programování | Komentářů: 8, poslední 29. 6. 2023


    Tvrdý náraz do měkkých aktualizací

    Když souborový systém existuje dostatečně dlouho, dříve či později téma měkkých aktualizací [soft update] někdo nadhodí, obvykle v podobě „Pche, proč jste vy lidi od Linuxu tak hloupí? Prostě použijte měkké aktualizace jako BSD!“

    7. 8. 2009 | Jirka Bourek | Programování | Komentářů: 50, poslední 10. 8. 2009


    Co se vlastně stalo s chunkfs?

    Chunkfs je princip návrhu souborových systémů, který má usnadnit a především zrychlit kontrolu a opravování diskových oddílů. Funguje tak, že souborový systém rozkouskuje a zabývá se jednotlivými částmi. Článek se zabývá popisem návrhu a implementací a popisuje měření výkonu.

    20. 7. 2009 | Jirka Bourek | Programování | Komentářů: 5, poslední 13. 12. 2021


    Poke-a-hole (pahole) a přátelé

    Omezení otisku binárního kódu v paměti [memory footprint] je důležité pro zlepšení výkonnosti. Poke-a-hole (pahole) a další programy, které vyvinul Arnaldo Carvalho de Melo, pomáhají analyzovat binární objektové soubory a hledat v nich neefektivity, jako jsou díry v datových strukturách nebo funkce, které jsou deklarovány jako inline, ale v objektovém kódu jsou od-inlinovány.

    15. 7. 2009 | Jirka Bourek | Programování | Komentářů: 10, poslední 27. 7. 2009


    qt logo

    Konzolové programy v Qt 4 – 1 (úvod)

    Tento seriál bude pojetím připomínat sérii článků o programování GUI programů v Qt 4 a lišit se bude v zaměření. Zaměřovat se budu na součásti, které k běhu nevyžadují modul QtGui a tedy ani X server. Některé věci je zbytečné předvádět graficky, zatímco jiné se do konzole přímo hodí.

    10. 7. 2009 | David Watzke | Programování | Komentářů: 37, poslední 17. 7. 2009


    Sjednocující souborové systémy: Implementace, část 2.

    V tomto článku se blíže podíváme na dva sjednocující souborové systémy pro Linux: unionfs a aufs.

    15. 6. 2009 | Jirka Bourek | Programování | Komentářů: 3, poslední 13. 12. 2021


    qt logo

    Grafické programy v Qt 4 – 7 (lokalizace a data programu)

    V dnešním díle se dozvíte, jak program lokalizovat a jak k němu korektně přibalit nějaká data - třeba obrázky, ikony nebo zvuky.

    29. 5. 2009 | David Watzke | Programování | Komentářů: 37, poslední 18. 6. 2009


    Sjednocující souborové systémy: Implementace, část 1.

    Tento týden popíšeme několik implementací sjednocujících souborových systémů v technických detailech. V tomto článku jsou popsány sjednocené adresáře Plan9, sjednocující připojení v BSD a sjednocující připojení v Linuxu.

    27. 5. 2009 | Jirka Bourek | Programování | Komentářů: 3, poslední 12. 6. 2009


    smalltalk-80

    Vývojové prostředí dávnověku – Smalltalk-80

    Dnešní nejpoužívanější integrovaná vývojová prostředí (IDE) jsou většinou neobyčejně komplexní aplikace, které programátory hýčkají automatickým doplňováním, zvýrazňováním syntaxe, vnořenou nápovědou, propracovaným debuggerem, průvodci, refactoringem, návrhovými nástroji a celou řadou dalších užitečných funkcí. Určitě ale neuškodí se od současných přepychových IDE na chvíli odpoutat a podívat se pár desetiletí zpět do historie, jak vypadala a co uměla vývojová prostředí tenkrát.

    7. 5. 2009 | Pavel Křivánek | Programování | Komentářů: 28, poslední 15. 5. 2009


    qt logo

    Grafické programy v Qt 4 - 6 (WebKit, Phonon, taby, modálnost oken)

    V tomto díle si ukážeme použití WebKitu ve webovém prohlížeči s taby a použití Phononu v jednoduchém přehrávači zvuku. Také si řekneme, jak z programu vyvolat další okno a co je to modálnost oken.

    30. 4. 2009 | David Watzke | Programování | Komentářů: 8, poslední 30. 4. 2009


    Sjednocující souborové systémy: Architektura, vlastnosti a návrhové volby

    Sjednocující souborový systém (unioning filesystem) kombinuje jmenné prostory dvou či více souborových systémů a vytváří tak jediný spojený jmenný prostor. Vhodné například pro živá CD/DVD nebo NFS. Existují již dvě desetiletí, ale Linux ještě implementaci přijatou nemá. Tato série článků zkoumá, jaké jsou možnosti.

    29. 4. 2009 | Jirka Bourek | Programování | Komentářů: 9, poslední 1. 5. 2009


    qt logo

    Grafické programy v Qt 4 - 5 (regexpy, vlákna a ukazatel průběhu)

    V tomto díle se dozvíte, jak kontrolovat vstupní textová pole pomocí regulárních výrazů, jak a kdy používat vlákna a jak zobrazovat průběh nějaké déle trvající operace.

    20. 4. 2009 | David Watzke | Programování | Komentářů: 67, poslední 28. 4. 2009


    qt logo

    Grafické programy v Qt 4 - 4 (Qt Creator podruhé)

    V dnešním díle si ukážeme, jak na vlastní widgety, signály a sloty v Qt Designeru. Kromě toho se naučíme přidat našim programům tray ikonu a používat v nich drag & drop.

    6. 4. 2009 | David Watzke | Programování | Komentářů: 31, poslední 1. 8. 2016


    qt logo

    Grafické programy v Qt 4 - 3 (Qt Creator a Designer)

    Když je řeč o GUI v Qt 4, nelze se nezmínit o Qt Designeru, který slouží k rychlému návrhu uživatelského rozhraní. V tomto díle se budeme zabývat relativně novým programem Qt Creator, který do sebe integruje Qt Designer, ale hlavně poslouží jako plnohodnotné IDE.

    23. 3. 2009 | David Watzke | Programování | Komentářů: 42, poslední 11. 12. 2012


    qt logo

    Grafické programy v Qt 4 - 2 (hlavní okno programu)

    V tomto díle si ukážeme, jak vytvořit hlavní okno, jak uložit a načíst nastavení a nakonec, jak by mohl vypadat program pro jednoduché malování.

    12. 3. 2009 | David Watzke | Programování | Komentářů: 49, poslední 15. 12. 2012


    qt logo

    Grafické programy v Qt 4 - 1 (úvod, hello world)

    Qt 4 je svobodná multiplatformní knihovna sloužící primárně (ale nejenom) k vývoji grafických programů. Jejím nativním jazykem je C++, a tím se také v tomto seriálu budeme zabývat.

    3. 3. 2009 | David Watzke | Programování | Komentářů: 125, poslední 25. 6. 2016


    Sémantické patchování pomocí nástroje Coccinelle

    Všichni jsme to zažili: hledáte nějakou ošklivou chybu a najednou s hrůzou zjistíte, že musíte úplně změnit enormní kus kódu, abyste ji mohli opravit. Spustíte rychlý grep nad základnou kódu a orosíte se: stovky řádků kódu, které je potřeba změnit! A změna je příliš složitá na to, aby se dala udělat skriptem, protože závisí na kontextu, ve kterém je volána, nebo vyžaduje do každého volajícího přidat novou proměnnou.

    25. 2. 2009 | Jirka Bourek | Programování | Komentářů: 19, poslední 1. 3. 2009


    Novější článkyStarší články

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.