abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 14:55 | IT novinky

    Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 11:44 | Zajímavý software

    NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 10:55 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 20:55 | IT novinky

    IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 10:44 | Zajímavý článek

    Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 34
    6.6. 01:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 00:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 16:44 | IT novinky

    Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    5.6. 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 10:22 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Rozcestník

    HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu

    27. 8. 2010 | David Ježek | Hardware | 5996×

    Dnešní díl věnujeme pohledu do budoucnosti. Tu nejbližší představuje uvedení dvoujádrového ARM procesoru Qualcomm Snapdragon, který přinese svěží vítr stále náročnějším mobilním aplikacím. Následuje pohled na nejbližší desktopové čipsety Intel a to, co v nich firma udělá s PCI sběrnicí. A nejdále do budoucnosti sahají zprávy o procesu příprav specifikací pamětí DDR4.

    Obsah

    Čipsety Intel x6x bez PCI

    link

    pci PCI Express sběrnice je tu s námi již celých 6 let, máme na trhu poměrně dlouho druhou generaci a ve vývoji je již třetí, přesto však stále na většině základních desek „zahnívají“ pomalé PCI sloty. Intel se tomu rozhodl učinit definitivně přítrž, nová „šedesátková“ generace jeho spotřebitelských čipsetů již takové sloty v základu neponese.

    Takto hovoří samozřejmě čipset samotný, ale ten netvoří celou desku. Výrobci ale v případě, že budou chtít na desku PCI sloty dát, budou muset sáhnout po externím řešení, jakým je například PCI Express to PCI bridge společnosti IDT. Její malý čip PEB383 (14×14, nebo dokonce 10×10 mm pouzdro) stojí 4,95 dolaru (při odběru 10 tisíc kusů) a umožňuje na PCI Express navěsit 32bitovou 33/66MHz sběrnici.

    Každá základní deska s čipsetem Intel P67, H67 či H61 tak v případě podpory PCI vyjde o přibližně 100 Kč dráž než bez této sběrnice. Vypadá to jako poměrně nelibý krok (zejména s ohledem na to, že v čipech se PCI pravděpodobně nachází, jen je záměrně vypnuta a nevyvedena), ale přiznejme si, že je nejvyšší čas PCI odstřihnout a pomalu na ni zapomenou jako se stalo s ISA či AGP. Pro specifická využití tu stále budou dostupná řešení, případně takovéto můstky, ale většině zákazníků PCI sloty jen ukusují prostor pro PCI Express karty.

    Již nyní se ví, že mezi firmy nabízející převodník se připojí (nebo již připojily) i ITE (IT8890E na fotografii) a Nuvoton, očekává se i něco od Texas Instruments, PLX, Marvell a dalších, což by mohlo ceny ještě srazit. A ještě k poznámce o pouhém odstřihnutí PCI v čipu: Business/enterprise čipsety B65, Q67 a Q65 budou PCI sběrnicí disponovat.

    2010 32 001 ITE PCIe PCI bridge 2010 32 002 IDT PEB383

    Dvoujádrový Qualcomm Snapdragon v mobilech zanedlouho

    link

    Dvoujádrový procesor Qualcomm Snapdragon stavějící na energeticky nenáročné architektuře ARM patří mezi očekávané produkty již od svého představení před pár měsíci. Do mobilních telefonů a dalších zařízení si však cestu teprve klestí a ještě mu to chvíli potrvá. CPU se objeví v posledním čtvrtletí tohoto roku, pravděpodobně tedy všichni výrobci zařízení nestihnou předvánoční sezónu a mobilní přístroje s tímto kouskem křemíku značeným QSD8672 se objeví až po Novém roce. Zástupci Qualcommu však dodávají, že více agresivní výrobci, které nepotká nějaké škobrtnutí, mohou stihnout dostat své produkty ještě pod vánoční stromky.

    Základní takt však stojí za to, 1,5 GHz na dvou jádrech přinese slušný nárůst výkonu oproti dosavadním ARMům pohánějícím rozličné tablety či smartphony. Díky 45nm výrobě se nemusí bát žádného fatálního nárůstu spotřeby, ostatně procesorová jádra jsou nezávisle taktovatelná. Čip dále podporuje přehrávání 1080p videa (single-core měly limit na 720p), má rozhraní HDMI a podporuje DDR2 i DDR3 paměti, obsahuje 600MHz DSP, podporu HSPA až do 28/11Mbit/s, GPS a mnohé další.

    Konkurence nespí, Texas Instruments oznámil před pár dny, že svůj dvoujádrový OMAP4430 dostane do smartphonů a tabletů také ještě v tomto roce.

    2010 32 003 snapdragon

    Paměti DDR4 v roce 2012

    link

    Zatímco mnozí stále ještě vylepšují svá PC nákupem rychlejších a větších modulů DDR2, přítomnost již zcela patří DDR3. Je tedy nejvyšší čas rozhovořit se o generaci čtvrté, což organizace JEDEC a výrobci pamětí udělali.

    Aktuální informace jsou „nástřelem“ parametrů pamětí DDR4, finalizace specifikací se předpokládá někdy v příštím roce. Na trhu se tak DDR4 objeví v roce 2012 s tím, že se opět očekává dvou až tříleté období, kdy proběhne přechod z DDR3.

    Tak jako DDR začínaly na 200/266, aby nakonec skončily na DDR-550/600, DDR2 přešly od 400/533 až k 1200 a DDR3 se zatím od 800/1066 dostaly k 2400+ (přesněji bych měl napsat, že nyní již 2600+), považujme výchozí takt DDR4-2133 za odrazový můstek. Nedivil bych se, kdybychom se za nějakých 5-6 let bavili o DDR4-5000+ (a pokud bychom aplikovali teoretický trojnásobek původního základního taktu, na který se dostaly předchozí generace, tak bychom nepochybně hovořili minimálně i o DDR4-6000+), to vše stále při základních 1,2 V, případně o nižších taktech low-voltage DDR4, které budou mít jako základ jen 1,05 V.

    V případě DDR4 dojde k radikální změně ve způsobu komunikace, protože se od klasické sběrnice přejde k point-to-point propojení. Omezení je jasné: Na jeden paměťový kanál půjde pověsit pouze jeden modul, tedy pokud nepřijde nějaká „obezlička“ typu toho, co se používá u serverových FB-DIMMů. Ale vážný problém to asi nebude, pro rozjezd se v desktopech počítá se čtyřkanálovými paměťovými řadiči, přičemž čtyři paměťové sloty jsou (vyjma Intel X58 či hybridních DDR2+DDR3 desek) referenční výbavou současných motherboardů.

    2010 32 004 ddr4 2010 32 005 ddr4 2010 32 006 ddr4

           

    Hodnocení: 90 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Jendа avatar 27.8.2010 00:10 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Dvoujádrový procesor v mobilu, DDR 4, konec PCI… Začínám si připadat starý :-).
    27.8.2010 00:23 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Škoda že mi zhebl ten notebook s EDO RAM :P Pořád dokázal dobře sloužit...
    vlastikroot avatar 27.8.2010 00:25 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Asi tak, já jsem rád, že mám v kompu AGP a DDR ...
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    gtz avatar 27.8.2010 00:42 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    taky tak
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    27.8.2010 00:54 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Jj pokrok je pokrok už i já jsem přešel z SDR na DDR :-D. Ale to PCI je pech :-/, ale zase to beru optimisticky, těch karet co se bude vyhazovat :-D.

    Ad DDR4 ptp: No konečně to někoho napadlo. Docela jsem se divil už někde u prvních SDRAM. Taky by mohli zachovat kompatibilitu s DDR3 ať ty moduly aspoň chvíli vydrží.
    27.8.2010 02:32 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Nejsi sám...
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    27.8.2010 12:03 fred
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    já si koupil motorolu startac, misto diare psion a vsichni honici ikonek mi muzou polibit...
    27.8.2010 00:49 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Zrušit PCI? S tím ať si trhnou, potřebuju někam zapojit svůj Sound Blaster Live! (Uznávám, že ta karta je stará jako metuzalém, ale hraje pořád líp, než ty - ehm, zařízení - co se montují přímo na desku.)
    Quando omni flunkus moritati
    27.8.2010 01:01 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu

    U notebooků je to podobně - dneska už není možné sehnat "skutečnou" zvukovku do pcmcia / expresscard, trhu vládne jedině Creative X-Fi, což je hardwarový výstup pro CPU-emulovanou zvukovku.

    Kamarád má nějakou starší pcmcia Creativku, ale vytahuje ji jen při vzácných příležitostech :-D

    27.8.2010 01:13 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu

    Tak se musím opravit - možné to je, ale daleko těžší, než před několika lety. A i ty ceny (~11K Kč) jsou furt stejné :-D

    27.8.2010 08:04 Beruska
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Nejlip (po zvukove strance) mi hrala SB AWE 32 na ISA. Ale to uz je let!
    27.8.2010 08:13 Franta Uživatel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Míval jsem kdysi GUSe, taky do ISA. Páni, to už je nějakých let...
    27.8.2010 09:14 Rovano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Míval jsem stejnou(AWE64). Paráda. Akorát mi trochu zpomalovala 3D hry. Přece jen komunikace s ISA... Tak jsem ji vyměnil za SB Live 1024. Ta slouží dodnes. Ten rozdíl mezi integrovaným Realtekem ALC xxx tu stále je :)
    27.8.2010 17:07 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Tu mám taky - ale docela šumí.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    30.8.2010 12:52 Starejbar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    SB AWE 32 ou to jsou vzpomínky, ale stále funguje slouží :-D
    27.8.2010 09:45 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Rozumný člověk (když chce kvalitní poslech hudby a filmů) používá optický SPDIF výstup a nějaký externí receiver či alespoň kvalitní digitální reproduktory (jako třeba Logitech Z-5500). Pak stačí integrovaná zvukovka a přesto se tomu žádný SoundBlaster nemůže vyrovnat :-P

    Problém může vzniknout jedině u prostorového 5.1 zvuku her, ale tam žádnou super extra kvalitu nepotřebuju a spokojím se s analogovými výstupy ii u té integrované karty (nehledě na to, že hry téměř nehraju ;-)).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    27.8.2010 10:11 M.Š.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Rozumný a ještě navíc informovaný člověk ví, že i ten digitální výstup na integrovaných zvukovkách nestojí za moc, pakliže jí onen zvuk neprocpává přes AC3 passthrough, což se né vždy může podařit. Takže když tento člověk chce opravdu kvalitní S/PDIF výstupy, tak stejně musí nakonec šáhnout po PCI zvukovce. Dlouhé měsíce jsem řešil toto dilema a vyřešil jsem ho až s objevem PCI karty ESI Juli@. Na PCI Express jsem bohužel nic podobného neobjevil...
    27.8.2010 10:18 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Je to tak. Neznám kartu na PCIe, která by měla oddělené hodiny pro násobky 44.1kHz a 48kHz. Všechny na PCIe (i všechny ty vychvalované Asus Xonary apod.) řeší staré 44.1kHz formáty přes smyčku PLL z hodin pro 48kHz, což není ideální.
    27.8.2010 10:32 M.Š.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Možná ta zde už zmíněná karta od E-MU, která se dnes dělá i pro PCIe - ale třeba v Linuxu si s ní ani neškrtnete. Takže aby to stálo za to a aby to ještě navíc šlapalo pod Linuxem jsou kritéria, kde vám vážně zbudou PCI karty, že je napočítáte na prstech jedné ruky :)
    Jardík avatar 27.8.2010 23:25 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Dneska to nemá cenu, kdysi jsem koupil Adigy 2 ZS, která v té době za něco stála, jenže s příchodem PulseAudio se z ní stala integrovaná zvukovka, co je k ničemu (PulseAudio tu kartu chytlo, zamačkalo jí do desky a udělalo z ní softwarovej šmejd). Pro Windows Vista se pak Creative rozhodlo vydat totálně zes*aný ovladače, musel jsem instalovat neoficiální, které alespoň fungovali (ale pořád to pár omezení mělo). Nakonec jsem do ní 6x praštil kladivem na kovadlině a hodil do popelnice.
    Věřím v jednoho Boha.
    kotyz avatar 28.8.2010 17:32 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    do popelnice? tak to si teda blbec, mel si ji radsi prodat nebo darovat. ja bych ji urcite bral ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Jendа avatar 28.8.2010 17:45 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    A kdo říká, že musíš používat PulseAudio? Já ho třeba nemám, jedu přes čistou alsu.
    29.8.2010 19:15 Altaran
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Pozor pozor např EMU 0202 USB pod linuxem šlape! :) pořád je trošku problémové přepínání na 24bit/192kHz, ale každým novým jádrem a alsou se věci o kousek pohnou .)
    1.9.2010 13:31 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Obávám se, že ten vývoj ovladačů pro emu0x0x usb už téměř stojí. Do ostrého jádra se změny v alse dostávají s velikým zpožděním, tak možná šlo o starší změny. Ale v konferenci alsa-devel už pěknou dobu nepřišel žádný patch na tuto zvukovku, co si pamatuji.

    I když jeden z vývojářů má NDA dokumentaci od E-MU, jenom na to nemá čas.
    27.8.2010 11:25 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    A jak se tedy 'kvalitou' lisi ruzne SPDIF vystupy?

    (pokud myslis jitterem na vystupu, tak citlivost na jitter je primarne problem spatne udelaneho prijimace)
    27.8.2010 12:13 M.Š.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Ano, myslel jsem především jitter na výstupu. A to jak je udělán přijímač s tím samozřejmě má hodně co dočinění. Se znalostí, jak se přesně chová má karta lze vybrat vhodnej přijímač a naopak. Pak je tu ta záležitost se zbytečným interním resamplováním. Nakonec se lze obšťastňovat i pocitem, že karta má skutečně "bit perfect output". Ale dobře, kdybychom si měli nalít čistého vína, běží zde už hlavně o audiofilský pocit z kvality, tedy něco subjektivního a do jisté míry i irraconálního a placeboidního, přesto reálně prožívaného jako lepší "kvalita". :)
    27.8.2010 12:26 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Rozdíl mezi interně resamplovaným zvukem a neresamplovaným skutečně nepoznám (zkoušel jsem to), nejsem audiofil ;-) Za to rozdíl mezi digitálně připojeným receiverem a analogově připojeným poznám spolehlivě (také odzkoušeno - nepoznal bych to myslím si jen u nějaké kvalitní dobře odstíněné externí zvukovky připojené k receiveru kvalitními kabely. Interním zvukovkám co se analogového výstupu týče opravdu nedůvěřuji).

    Zkrátka integrovaná zvukovka + digitální výstup je naprosto ideální (pokud člověk není nějaký naprosto šílený audiofil).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    27.8.2010 13:35 Rovano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    A stejně si na tom nakonec pustíte špatně remasterovanou hudbu... :D
    27.8.2010 13:48 M.Š.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Na to různé zkoušení se právě také chystám. Jde tu mimo jiné i o ten klasický problém ospravedlnění si investice do dražší zvukovky, když by ji měla v porovnání kvalit digitálních výstupů ta integrovaná nerozeznatelně dorovnat. Třeba to jsou opravdu jen rozdíly, které slyší jen citlivé ucho, na citlivé aparatuře a v citlivě akusticky navržené místnosti.

    Jinak kategorii naprosto šílených audiofilů tu budem všichni myslím ještě dlouho a na hony vzdáleni - alespoň potud co budem jako zdroj zvuku používat PC. :)

    27.8.2010 12:04 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Prostorovy zvuk z her se da pres pcm.a52 zakodovat do digitalu. Ve Windows tohle nejspis nedokazete.
    27.8.2010 12:20 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Jojo, vím, s Alsou to není problém. Nicméně tím také kvalitu výstupu zcela jistě částečně zmršíš (zvuk se znovu enkóduje a navíc do ne zrovna efektivního formátu AC3, který je na tom co do kvality hůř jak MP3, vynahradit se to ale částečně dá vyšším bitratem). Ale jak říkám, u her nějakou extra kvalitu stejně neřeším ;-)
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    27.8.2010 13:35 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Naposledy, co jsem si hrál s a52, tak to neumělo víc než 6 kanálů (mám doma 7.1) a bylo to strašně ppoommaallýý a sekalo se to (a v důsledku toho to sekalo i aplikace). Zlacené třikrát stíněné kabely a kvalitní SB PCI-E zvukovka to vyřešily
    27.8.2010 10:30 Viktor z VŠCHT
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    jj, mam presne tu samou. Ten zvuk je proste...
    the.max avatar 27.8.2010 15:03 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Tak presne tohle mne napadlo take s tim rozdilem, ze mam Audigy2. Sumitka integrovane na desce jsou nepouzitelne, X-Fi ma ovladace jak pojd na me z boku... kurva, existuje v kernelu orad podpora pro Covox?
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    otasomil avatar 27.8.2010 18:04 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu

    >>> Zrušit PCI? S tím ať si trhnou, potřebuju někam zapojit svůj Sound Blaster Live!

    Malo kricite, malo nabadate ke kriku kamarady a vysledek ..... nikdo PCI nepotrebuje a tak se nebude osazovat. Hodite zvukovku do popelnice a koupite moderni do moderniho slotu.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    27.8.2010 19:20 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Do popelnice ne, tam se mě nechce lízt :-D.

    Zvukovka do PCIe je dost dobrej overkill, tam se vejde snad 100 kanálů v maximální existující kvalitě :-).

    Jinak PCI ještě vydrží dlouho (ISA vydrželo taky) a koneckonců existují adaptéry PCIe deska → PCI karta. I když jsou dost drahý..
    29.8.2010 23:29 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Souhlas. Rušení PCI je blbost. Mám do PCI zvukovku Asus Xonar Essence ST, což je v podstatě jediná interní hifi zvukovka, výsledkem blízká extením zvukovkám za 10k a více. (koho by zajímala recenze tak třeba tady http://www.overclockerstech.com/asus-xonar-essence-st-soundcard-review/). A podporu v alse má. Alespoň vím, co si nekoupím jako upgrade.
    31.8.2010 00:19 Allstar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Laický dotaz - v čem je lepší? Lepší SNR, latence, ...? ((Myslím že příliš slyšitelný rozdíl to nebude.))
    31.8.2010 07:29 frr | skóre: 34
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    V případě zvukárny, která je uvnitř počítače, není vůbec jednoduché dosáhnout dobrý "odstup rušení". Kromě toho bývají počítačové zvukárny ošizené kvůli ceně a případně i rozměrům, takže se do zvukového výstupu promítají různé kompromisy... aktivní součástky v signálové cestě nejsou až tak kvalitní, jak by mohly být, a třeba pitomé vazební/oddělovací kondíky na výstupech bývají spíš malé, takže způsobují horší charakteristiku v oblasti basů... nemluvě o superlevných onboard zvukárnách, které kolikrát nemají ani oddělené (samostatně stabilizované) napájení analogové části...

    Pochopitelně když to srovnáte s trochu slušným "HiFi" receiverem (připojeným přes SPDIF), který má na práci *jenom* ten zvuk, tak nutně musí být slyšet rozdíl, pokud srovnávaná zvuková karta není opravdu dobrá.

    Je fakt, že v dnešní době 24b DA převodníků (HDA) existují přídavné zvukové karty, které mají i analogový konec na relativně slušné úrovni - pokud pominu poloprofi kategorii, tak už třeba SB Live a vyšší jsou na tom docela dobře. To můj historický SB16 byl dost výrazně slyšitelně horší, než levný věžový CD přehrávač (SB16 dost šuměl a taky trochu zkresloval, basy nic moc).

    Asi nemá smysl za každou cenu připojovat k počítači high-end audio, protože při rozumných poslechových hladinách je akustický hluk stolního počítače silnější, než úrovně šumu a rušení trochu slušného HiFi zesáku. A když ne počítač, tak hluk z ulice. Dneska má high-end stereo doma málokdo. Pokud už máte doma slušnou aparaturu, tak je to jistě zajímavý poslech počítačem generovaného zvuku :-) Ale třeba na gamesení bohatě stačí dvě menší bedničky se subwooferem... na vytočení sousedů s přehledem.
    [:wq]
    27.8.2010 08:15 Franta Uživatel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Hele, to mám jako, když si budu kupovat novej počítač, vyhodit e-mu 1616m, která je do PCI? To si ze mě dělaj tamtu...no prdel.
    27.8.2010 10:17 M.Š.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Článek akorát informuje, že jeden desktopový chipset od Intelu nebude mít PCI sběrnici - takže si ho stačí nekupovat a vybrat kdyžtak jinej - nedělal bych takové emocionální závěry. Každopádně v zrovna v případě podobných zvukovek to chápu :)
    the.max avatar 27.8.2010 15:09 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Jasne, jednim cipsetem od Intelu to zacne a ostatni se hned pridaji. Ano, budou mustky z pci-e na pci, ale proc by je vyrobci meli montovat na desky a zbytecne si tim zvysovat naklady? Jasne, zvysenou cenu zaplati zakaznik, ale kdyz se zakaznik podiva na desku od vyrobce A a na desku se stejnym cipsetem od vyrobce B (ktera ale nebude mit ty stare a osklive pomale pci sloty), ale bude o 10$ levnejsi... A ze se vzdycky najde nekdo, kdo by si to PCI poridil? Ale proc? Vzdyt vyrobcum jde v prvni rade o zisk. Zisk vygeneruji tim, ze siz akaznik koupi jejich novy produkt. Vyrobce tudiz nema vubec zadnou potrebu delat vyrobky zpetne kompatibilni s necim starym, proste te donuti aby si byl nucen vymenit stare dobre periferie na PCI za drahe a obvykle i mene kvalitni, nicmene nove na pci-e.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    otasomil avatar 27.8.2010 18:14 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu

    No ono to mate jedno pac vzdy bude kricet jen mensina chtejici vehementne RS232 v notebooku a podobne veci jez opravdu potrebuje jen par lidi na svete.Oni potom prijdou ze windows 7 neumi pracovat s jejich obstarozni DOS aplikaci a pokud ano tak neumi v prostredi win 7 pristoupit na seriovy port a podobne.

    Nedavno jsem vyhazoval MB (nejaky 486) jez mely jenom DIN konektor na klavesnici a 6 x ISA. Tak takovy MB bych dneska teda nechtel.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    27.8.2010 19:37 Pavel Vymetálek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Né každý má počítač jen na hraní a kancelář. Naštěstí USB->Serial převodníky fungují dobře.
    28.8.2010 00:58 Mard
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Teda nechci flame, ale jsou aplikace, který komunikují přes "RS232", ale s protokolem RS232 nemají nic společného - například přes řídicí vodiče simulují I2C sběrnici. A to bohužel nějaký FTDI nebo pl2303 převodník obvykle nedokáže.
    27.8.2010 13:01 JoHnY2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Spis se budes muset modlit, aby byl PCIe-PCI bridge na desce dobre udelanej kus chipu a nemrsil zvuk. Ale jestli se uchyti podobna sracka jako je oblibena sitovna RTL8111, tak panbuh s nama.
    koulinek avatar 27.8.2010 13:55 koulinek | skóre: 19 | blog: koulonet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Tak ty dva PCI slotiky se hodi, na zvukovku namisto interni a na sitovku taktez, namisto RTLXXXX, tu kupovat do PCIe je nejakej peníz navíc, ale tak až nebudou běžně PCI, dá se předpokládat větší rozšíření a teda i zlevnění PCIe karet. Dycky sem mel lepší pocit z osazene Intel PRO/1000 do PCI jak z interni sitovky, kterou obvykle vypinam.
    Motto: "Lépe býti dvanácti souzený, než šesti nesený."
    Limoto avatar 27.8.2010 15:00 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Zrovna intelí síťovky se dají normálně sehnat i do PCIe
    the.max avatar 27.8.2010 15:14 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    jj, pouzivam je take. Kdyz jsem si pred asi 2ma lety vybiral novou desku na stavajici desktop. mel jsem 2 podminky, prez ktere nejel vlak. AM2 (AM2+) a sitovka (tudiz ne ta nepovedena parodie s realtekem). Takze ted mam na desce 2 Marvely.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    28.8.2010 10:43 Rovano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    No Marvel? To je taková parodie na integrovanů síťovku, že jsem nikdá větší neviděl. Samé háčky v ovladači, aby to nějak vůbec jelo. Z nějakého nevysvětlitelného důvodu seká na síťi další zařízení, se kterými případně komunikuje.
    the.max avatar 29.8.2010 14:25 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    nic takoveho nepozoruji;-)
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    koulinek avatar 27.8.2010 20:05 koulinek | skóre: 19 | blog: koulonet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Ano to jak píšu dají, ale za jiné peníze, ikdyž ne každej potřebuje serverové dualportové PRO/100MT
    Motto: "Lépe býti dvanácti souzený, než šesti nesený."
    28.8.2010 22:03 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Dycky sem mel lepší pocit z osazene Intel PRO/1000 do PCI jak z interni sitovky, kterou obvykle vypinam
    'Lepsi pocit' je opravdu vyborne kriterium pro hodnozeni hardware. Sebelepsi gigabitova sitovka zapojena do bezne PCI (32bit, 33 MHz) muze dosahnout nejvys 1/3 - 1/2 potencialu gigabitoveho ethernetu (proste proto, ze PCI ma mensi propustnost nez gigabitovy ethernet).
    29.8.2010 13:33 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    PCI (32bit, 33 MHz) ma propustnost 133MB/s. 1Gb/s je 128MB/s. Kdepak se nam ztratily 2/3 potencialu?
    Limoto avatar 29.8.2010 13:44 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    A co když ten 1Gb/s (125MB/s) bude full duplex? ;-) Ale stejně je tu ještě možnost 66MHz PCI...
    29.8.2010 17:51 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Ani fullduplex nevysvetli 2/3.
    Limoto avatar 29.8.2010 18:01 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Když přijde 100MiB na síťovku ,neznamená to, že půjde po PCI taky jenom 100MiB.
    29.8.2010 14:45 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Gigabit ethernet je fullduplex, komunikace pres PCI bude mit pravdepodobne vetsi overhead.
    29.8.2010 21:46 Jan Marek | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Ahoj,

    gigabit ethernet je fullduplex jen na optice, na metalice je jen half, neb pro komunikaci používá všechny 4 páry zaráz (IMHO).

    Honza
    29.8.2010 22:24 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    AFAIK to i na 1000-BASE-T jede fullduplex, pouzivaji tam nejake echo cancelation techniky, aby se ty pary mohly pouzit najednou v obou smerech.
    the.max avatar 27.8.2010 15:11 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Ja bych se teda bal tvrdit o RTL8111 ze je to sitovka. U nas e tomu rika nepovedena parodie na sitovku. A vlstne obecne cokoli zacinajici na RTL81.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    27.8.2010 18:09 druhé Já pana Houby
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Co že je s nimi za problém?
    otasomil avatar 27.8.2010 18:16 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu

    Tezko rict.

    Asi jede ihned po nainstaleni systemu - jakehokoli takze uzivatel ani nevi ze ji ma a v tom je zakopany pes asi.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    27.8.2010 21:32 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    RTL8111 - zapojil jsem, začal používat, stroj několikrát zhavaroval při suspend/resume cyklu. Tak jsem se vrátil k RTL8139 a všecho je zase v pohodě... (až na to, že ta je taky PCI)
    Quando omni flunkus moritati
    28.8.2010 01:01 Mard
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Mě nechtěl Realtek 8111 bootovat po síti. Ale možná byla chyba mezi klávesnicí a židlí, to nepopírám. Po dvou hodinách marného zkoušení jsem tam dal starou vyzkoušenou PCI kartu a interní ETH jsem disabloval.
    28.8.2010 10:21 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Mě nechtěl Realtek 8111 bootovat po síti.
    Coz je ovsem spis problem BIOSu nez samotneho chipu. Po vymene za externi kartu se o boot z ethernetu stara externi BIOS na karte.
    30.8.2010 16:28 frr | skóre: 34
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Zrovna jsem tu bojoval s průmyslovým motherboardem, co má onboard 2x RTL-8168 (čip z rodiny RTL-8111, starší bratr RTL-8169).

    Jednak měl BIOS (resp. jeho zapečená realtečí Option ROM) nějaký problém, a cca na každý druhý pokus neviděl odpovědi na DHCP DISCOVER (prostě nebootoval po síti). Když jsem přes DOS a GRUB4DOS chainloadnul odpovídající ROM modul od projektu gPXE (www.rom-o-matic.net) tak to bootovalo jako fík a pořád. Ona samotná ta originální option ROMka se tváří jako slepenec PXE kódu od Intelu (nebo jenom licence?) a realtečího HW-specific pidiovladače, navíc pro RTL-8111... no prostě takovej normální BIOSovej hnus. gPXE rules. Nejlíp, když si gPXE modul umíte vpravit přímo do BIOSu.

    Druhak ten motheboard měl vypnutej IO-APIC (i když v čipsetu je fyzicky přítomen), takže se hrozně sdílely IRQčka, zejm. 5 a 9. No a v Linuxu ty síťovky nefachaly. Vanilkový driver r8169.ko je sice našel, ale pak nefungovaly. Link down a víc nic. Tak jsem nejdřív vygooglil, že to může být nějaká nekompatibilita s novějšími revizemi RTL-8168 - a našel jsem radu, stáhnout od Realteku originál zdroják r8168. Ten jsem stáhnul, a fungoval - ovšem, jak se později ukázalo, fungoval proto, že jsem mezitím udělal pořádek v IRQčkách (v tu chvíli vanilkovej r8169 začal fungovat taky). Konkrétně: moderní Linux 2.6 při bootu zjistí, že čip RTL-8168 podporuje Message Signaled Interrupty. A hned těm síťovkám každé jeden MSI přiřadí. Jenomže ouha: MSI nefungují. Proč? Protože ten BIOS, kromě toho, že vypnul IO-APIC, vypnul rovnou taky Local APIC na procesoru. Což Linux při bootu konstatuje, ale by default nenapraví. Takže mu nakonec MSI reálně nefungují (z definice jsou na procesoru doručovány právě do LAPICu). Jsou z toho dvě cesty = dva navzájem alternativní argumenty v bootloaderu (kernel command line arguments): 1. "pci=nomsi" (vede na hnusné sdílení IRQ5 a 9), nebo lépe 2. "lapic" (zapne Local APIC na procesoru). Druhá možnost znamená, že systém sice nemá zapnutý IO APIC (takže se pořád několik zařízení pere o IRQ 5 a 9), ale síťovky jedou přes MSI přímo na procesor => toho blázince se sdílením IRQček se neúčastní :-)
    [:wq]
    Tomáš Bžatek avatar 27.8.2010 21:12 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Vyhodit PCI? Ukazte mi PCIe zvukovku za rozumne penize (pod 5000 Kc), ktera rozumne hraje a ma dobrou podporu pod Linuxem (alespon vystup). A nemyslim ty Creative sracky!
    Koupim litajiciho tucnaka
    Tomáš Bžatek avatar 27.8.2010 21:15 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Abych to upresnil - original Intel desky kupuju uz pekne dlouho a bohuzel vyrobce nepujde proti sobe. Ikdyz, nektere jejich desky precejen mely externi IDE radic v jedne generaci (a nulovou podporu v chipsetu).
    Koupim litajiciho tucnaka
    Limoto avatar 27.8.2010 23:30 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Tak si asi budeš muset koupit eneterprise/bussiness desku. Docela by mě zajímalo, kam tyhle čipsety půjdou...
    Tomáš Bžatek avatar 27.8.2010 21:24 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    OK, nasel jsem http://www.esi-audio.com/products/maya44e/ za cenu cca 3500Kc, ale jak moc bude PCIe verze chodit s alsa drivery, je zahadou. Bohuzel oblibeny M-Audio Audiophile jsou jen na PCI.
    Koupim litajiciho tucnaka
    koulinek avatar 27.8.2010 22:01 koulinek | skóre: 19 | blog: koulonet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Tak M-Audio sou aj do USB externí.
    Motto: "Lépe býti dvanácti souzený, než šesti nesený."
    Tomáš Bžatek avatar 27.8.2010 22:05 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Ano, taky me to napadlo a mozna to nakonec bude i lepsi, vzhledem k ruseni zevnitr bedny. Ale s USB zvukem nemam vubec zkusenosti.
    Koupim litajiciho tucnaka
    29.8.2010 23:35 Norbert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Myslím že Asus Xonar Essence STX, ne Essence ST, která je do PCI, STX do PCIe. ale je fakt že je to stejná zvukovka, která má uvnitř už tady zmiňovaný můstek PCIe->PCI.
    28.8.2010 16:20 ET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Co nejaka USB zvukovka, nedela se neco takovyho externiho, uviverzalniho, prenositelnyho ? Nema nekdo nejakou zkusenost ?
    28.8.2010 21:56 d.c. | skóre: 30
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Jasne, treba m-audio.
    28.8.2010 23:53 Bruno Kremel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Ja mám E-MU 0202 USB a spokojnosť (ale je to len stereo, čo mi však nevadí na hudbu je to aj tak najlepšie)
    28.8.2010 20:57 koti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Nedá se nic dělat. Pokrok se nedá zsatavit. Pryč s PCI. Už se na to těším. Zatím mám na stole PMD85. Monitorem je TVP Merkur a diskem je kazeťák Unitra. A jsem tak nějak spokojený.
    Jendа avatar 28.8.2010 21:03 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Je pravda, že bych asi měl upgradovat. Feritová jadérka už se blbě shání :-(.
    28.8.2010 22:11 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Jo, konecne by mohly byt k sehnani mainboardy se 7 PCIe sloty, ty jsem zatim snad nikde nevidel (a to je tu PCIe uz pekne dlouho).
    David Ježek avatar 29.8.2010 10:07 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    http://www.jscomputers.cz/produkt/EVGA_Classified_SR-2_-Super_Record_2-_-_S1366-_Intel_5520.html

    http://www.jscomputers.cz/produkt/EVGA_X58_Classified_4-Way_SLI_-_S1366-_Intel_X58.html

    http://www.jscomputers.cz/produkt/GIGABYTE_MB_Sc_1366_X58A-UD9-_Intel_X58-_6x_DDR3-_7xPCIe.html

    http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid=10514008M000000QKL

    ... ale je to vše o nforce200, zatím je problémem počet "nativních" pcie linek.
    29.8.2010 11:46 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    No, mel jsem tedy spis na mysli ze budou takove mainstreamove boardy (v cene do 2.5 kKc).
    zatím je problémem počet "nativních" pcie linek.

    Coz o to, byl bych spokojen i s sesti-sedmi PCIe x1 linkama.
    Cigydd avatar 30.8.2010 00:07 Cigydd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Neříká se sáhnout po externím řešením, nýbrž sáhnout po externím řešení. Nechť se milý autor více soustředí, když skloňuje :-)
    --Cigydd
    David Ježek avatar 30.8.2010 09:33 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    to není moje neznalost gramatiky, ale můj obvyklý překlep, který vždy odstraňuju. Sarkasmus si nech pro někoho, kdo se na skloňování potřebuje soustředit.

    ... Roberte, pls...
    31.8.2010 09:08 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel posílá sběrnici PCI do důchodu
    Opraveno.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.