abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 22:44 | IT novinky

    Apple představil nový MacBook Pro s čipy M4, M4 Pro a M4 Max.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 22:00 | Zajímavý software

    Na GOG.com běží Halloween Sale 2024. Při té příležitosti lze získat zdarma počítačovou hru Return of the Phantom.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 20:22 | IT novinky

    Společnost OpenAI spustila internetový vyhledávač ChatGPT search.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:33 | Pozvánky

    Konference OpenAlt 2024 proběhne již tento víkend 2. a 3. listopadu v prostorách FIT VUT v Brně. Začíná ale už v pátek na warm-up party ve Studentském klubu u Kachničky v 17:00. Pokud jste ještě areál FITu nenavštívili, k dispozici jsou pokyny k orientaci. Na programu je 54 přednášek a workshopů. Témata jsou od silně technických témat jako je třeba GCC nebo PostgreSQL po méně technické témata jako eGovernment, nebo třeba detailní analýzu … více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 13:23 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.9 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 14.0.1. Tor client na verzi 0.4.8.13. Thunderbird na verzi 115.16.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 12:33 | Komunita

    Vývojáři free a open source synchronizačního nástroje (a p2p náhrady Dropboxu) Syncthing oznámili, že z důvodu odporu ze strany Google Play ukončují podporu OS Android. Bohužel v rámci toho zmizí i vydání Syncthing na F-Droid, který má slabší uživatelskou základnu. Syncthing je na Androidu implementován formou wrapper aplikace, která spustí Syncthing démon, vyžádá potřebná oprávnění a zpřístupní webové rozhraní démona. Ve srovnání se

    … více »
    Harvie.CZ | Komentářů: 4
    dnes 01:11 | Nová verze

    V červnu 2022 bylo oznámeno, že z K-9 Mailu se stane Thunderbird pro Android. Trvalo to poněkud déle, než vývojáři předpokládali, ale včera byl první stabilní Thunderbird pro Android 8.0 vydán.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:33 | Komunita

    Projekt microDMG Racer na Kickstarteru nevyšel, tak se autor rozhodl uvolnit na ESP32 postavené autíčko i ovladač jako open source.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 13:22 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.10 „Electric Eel“. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.10.29 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nově s podporou AI (whisper.cpp) pro generování titulků. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Rozcestník

    HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu

    28. 7. 2011 | David Ježek | Hardware | 4625×

    V dnešním dílu se podíváme podrobněji na tři témata. Pomalu se nám rýsuje doba, kdy nás výrobci paměťových čipů, po někdejším oznámení Samsungu, začnou ve větší míře zahlcovat informacemi o vývoji DDR4, kterým se agentura iSuppli nyní podívala blíže na zoubek. Dále nás čeká jedna velmi zajímavá grafika od Zotacu, a to zejména pro ty z vás, kteří hraní her moc neholdují, největší část článku však věnujeme novinkám kolem Pentaxu a jeho nového mirror-less systému.

    Obsah

    DDR4 paměti již za tři roky

    link

    Možná by v nadpisu nemuselo být zrovna slovo „již“, nicméně termín 2014 je tím, kdy dle iSuppli přijdou reálně DDR4 paměti na trh. Roky předtím však bude finišovat jejich vývoj, a protože jde o diametrálně odlišný koncept oproti současným DDR3, bude zajímavé jej sledovat. Pro rok 2015 počítá iSuppli s výrazným obratem poměru na trhu ve prospěch DDR4, kdy dosud dominující DDR3 budou rychle ustupovat.

    DDR4 paměti a řadiče přinesou point-to-point komunikaci, kdy na jeden paměťový kanál bude připojen jen a pouze jeden paměťový modul a bude případná upgradovatelnost tak otázkou toho, kolik budou ty které modelu CPU (v té době spíše již APU) obsahovat kanálů v paměťovém řadiči. Mezi benefity počítejme nižší napětí 1,2 V, které přinese jisté snížení spotřeby, dále pak vyšší paměťovou propustnost, ale uvidíme, kam se do roku 2014 propracují DDR3 paměti. DDR4 mají začít na DDR4-2133 (DDR3 již dnes umí vyšší frekvence, byť ne v rámci specifikací JEDECu) a končit někde za hranicí DDR4-4000.

    Upřímně, ono záleží dost platformu od platformy, jestli má smysl nějak propustnost paměťového subsystému řešit. Zatímco u Intel S775 platforem na bázi DDR2 nebyl nárůst při přepnutí z  třeba DDR2-800 na DDR2-1066 nijak výrazný, čerstvě přicházející APU platforma AMD Llano s výkonným GPU umí z vyšších taktů a tudíž propustnosti silně těžit. Výkon grafické části při použití DDR3-1333 je výrazně nižší než při použití nejvyššího podporovaného taktu DDR3-1866. Do roku 2014 nám jak Intel, tak AMD přinesou další generace svých procesorových architektur a uvidíme, co vše stvoří i další výrobci, mimo jiné ti sázející na ARM a také Sony/Microsoft s novými herními konzolemi. Teprve pak bude vhodné si DDR4 s jejich aktuálně viděnými (ne)výhodami usadit do kontextu doby.

    Hardwarové novinky Hardwarové novinky Hardwarové novinky

    Zotac obchází limity, jeho GeForce GTX 550 Ti Multiview umí současně 3× LCD

    link

    Flexibilita řadičů pro výstupy na monitory v podání AMD je něco, o čem si Nvidia zatím nechává jen zdát. Ono ostatně není moc o co stát, dvoumonitorovou konfiguraci podporují na trhu všichni (rozuměj: Intel také :-)), tři monitory má jen pár lidí a 5 až 6 jen opravdoví nadšenci. Přesto, nebo právě proto, opět přichází Zotac s jednou atypickou zajímavou grafikou, která by mohla leckoho oslovit.

    GeForce GTX 550 Ti Multiview od tohoto výrobce je obohacena o přídavný čip IDT rodiny ViewXpand VMM1400, což není nic jiného než vícemonitorový řadič. Na vstupu mu stačí pouze jeden DisplayPort, přičemž na opačné straně pak umí nabídnout hned čtyři výstupy v kombinaci HDMI a DVI. Je plně kompatibilní se standardy DisplayPort 1.1a a HDMI 1.3, takže žádné 3D Vision se v tomto podání nekoná, ale „koho to zajímá“, že :-).

    Zotac nepoužil nejvyšší čip v plné palbě, jím zvolená verze VMM1402 podporuje dva výstupy z jednoho vstupu. Celkově jsou tak na kartě vyvedeny tři výstupy se zcela nezávislým zobrazením, a sice dva HDMI a jeden DVI/DisplayPort. Parametry vlastní grafiky jsou standardní co do taktů i parametrů GPU/pamětí. Použitý čip VMM1402 zvedá spotřebu grafiky o 1,4 W.

    Čipy VMM1400 využívají flexibility rozhraní DisplayPort, které umožňuje řetězení či rozdvojování zařízení na jediném výstupu a protože je toto přímo součástí specifikace, nevyžaduje grafika žádný speciální ovladač a v principu je tak 100% jisté, že toto je funkční i v Linuxu (samozřejmě musí konfigurací tří výstupů podporovat ovladače grafické karty jako takové, ale to je předpokládám u Nvidie samozřejmostí).

    Hardwarové novinky Hardwarové novinky

    Pentax představil bezzrcadlový systém a pak „se prodal“ Ricohu

    link

    Na trhu máme již několik systémů fotoaparátů s výměnnými objektivy, avšak bez zrcátka a optického hledáčku. Jako první přišel Panasonic s tělem systému micro4/3 vyvinutého ve spolupráci s Olympusem (od oznámení oběhly již téměř tři roky), následovaly firma Sony se systémem NEX a Samsung s NX. Nyní se připojuje i Pentax, až dosud vlastněný firmou Hoya (k tomu se za chvíli vrátíme). Na rozdíl od micro4/3 s 2,0× crop faktorem (tzn. že snímač má poloviční rozměry oproti kinofilmu/fullframe, tedy 1/4 velikost) a NEX/NX s 1,5× cropem zvolil Pentax až nechutně kompromisní řešení.

    Jeho systém Pentax Q využívá 12,4Mpix BSI CMOS snímač velikosti 1/2,3", tedy klasickou kompaktovou velikost s 5,5× cropem. Snímač tak má výrazně menší světlocitlivé prvky a je více náchylný na šum, neposkytuje tak nízkou hloubku ostrosti, bokeh musí být ve většině případů simulován dodatečným výpočtem a současně kvůli velkému cropu je prakticky nesmyslné uvažovat o redukcích a používání manuálních kinofilmových skel (snad vyjma někdejšího systému Pentax 110).

    Oproti běžným digitálním kompaktům tak Pentax nabízí prakticky jen několik benefitů. Porovnejme si jej ale s tzv. „profi kompakty“, tedy kompakty typu Samsung EX1, Canon G12/S95, Nikon P7000 či Olympus XZ-1. Ty všechny využívají snímače větších rozměrů (1/1,6" až 1/1,7"), což je plusem. Vybaveny jsou různými pevně zabudovanými objektivy, podporou RAWu a nadstandardním množstvím obslužných tlačítek ve stylu plnohodnotných zrcadlovek. Oproti těmto strojům Pentax Q nabídne navíc v podstatě jen možnost výměny objektivů, většina ostatního je na srovnatelné úrovni (ale s tím, že připomínám onen menší snímač s větším množstvím pixelů, tohle bude hodně zajímavé sledovat v recenzích Pentaxu Q).

    Rozsah citlivosti sahá od ISO 125 po 6400, podporován je 12bitový RAW. Elektronika umí snímat 5 FPS v plném rozlišení, hlavní displej nese 460 000 bodů (tj. má rozlišení 480×360), nechybí populární podpora HDR, zde ve formě pořízení tří snímků po sobě a prolnutí do výsledného HDR. Jako i jiné stroje má i Pentax Q sáňky pro externí blesk či optický hledáček.

    Tělo je vyrobeno z hořčíkových slitin, nechybí sensor-shift stabilizátor obrazu, odstraňování prachu ze snímače, podpora 1080/30p H.264 videa a již zmíněné velmi podrobné možnosti nastavení a spousta ovládacích prvků. Na čem však systém minimálně zpočátku bude bit, je nabídka objektivů. Prakticky Pentax představil 5 modelů, z nichž stojí za řeč možná tři: 28-83mm/F2.8-4.5 (35mm ekv.); 49mm/F1.9 („Standard Prime“) a 18mm/F5.6 Fish-eye. Kromě nich Pentax přichystal 35mm „Toy Lens Wide“ a 100mm „Toy Lens Telephoto“. Výhodou malých skel pro malý snímač jsou ceny, ty jsou stanoveny na 299, 129, 79 a 79 USD za 28-83, 18, 35 a 100mm, 49mm světelný je výchozím v kitu. Objektivy v sobě integrují závěrku, zoom a 49mm pak také ND filtr. Toy skla jsou spíše pro hračičky ve stylu Lomo.

    Něco ale ještě k negativům: ač to podle prvních prezentovaných fotek vypadá, že Pentax Q produkuje na tak malý snímač nadstandardně slušné výsledky, faktem je, že by systému prostě slušel snímač větší. I když překousneme velký crop a zapomeneme na APS-C, pak mohl Pentax sáhnout alespoň po 1/1,63" snímači. Také stanovená cena za kit 800 dolarů je úlet.

    Hardwarové novinky Hardwarové novinky Hardwarové novinky Hardwarové novinky Hardwarové novinky Hardwarové novinky Hardwarové novinky Hardwarové novinky

    Ještě jedno velké oznámení pak od Pentaxu, resp od firmy Hoya, přišlo. Hoya, která Pentax koupila v roce 2008, se po letech ne zrovna dobrého vedení této své divize rozhodla Pentax opět prodat dál. Novým majitelem se v nepříliš vzdálené budoucnosti stane Ricoh, a to za 10 miliard Yenů, tedy asi 125 miliónů dolarů. Komentátoři se v tuto chvíli nemohou shodnout, jestli toto Pentaxu prospěje, či jej definitivně zničí.

           

    Hodnocení: 67 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    28.7.2011 01:29 MX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    "Použitý čip VMM1402 zvedá spotřebu grafiky o 1,4 W."

    No to snad ne, az 1.4W, hruza. Oproti te vic nez pul kilowatte, kterou zere ten zbytek ...
    28.7.2011 07:53 vpn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Von celej ten clanek je hruza.
    28.7.2011 08:20 Suchý čert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    0,5 kW? V klidu má ta karta spotřebu okolo 10 W.
    bambas avatar 28.7.2011 10:55 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Co to placas? Navic autor clanku pouze konstatoval, ze vykon se zvedl o 1,4W. Jenze se vzdycky najde nejaka zatrolena kunda, ktera si to vylozi po svym a hned tu bude rvat.
    AsciiWolf avatar 28.7.2011 18:44 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    zatrolena kunda
    :-D
    the.max avatar 29.7.2011 01:49 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    nebylo v tom komixu neco jinyho? ale jinak +1 :-D
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    28.7.2011 18:49 2X4B-523P | skóre: 38 | blog: Zelezo_vs_Debian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    podle jakých tabulek je 320W více než půl kW?
    28.7.2011 19:14 Suchý čert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    28.7.2011 22:18 2X4B-523P | skóre: 38 | blog: Zelezo_vs_Debian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    omlouvám se, omylem jsem koukal ve srovnávacím testu na nejvyšší hodnotu a byla to GTX 560 Ti, GTX 550 Ti žere 250W
    29.7.2011 08:41 Suchý čert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    To je nesmysl, 250 W vypadá spíše jako spotřeba celé nějaké sestavy při zátěži.
    30.7.2011 00:29 2X4B-523P | skóre: 38 | blog: Zelezo_vs_Debian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    ne, moje GTX 470 sežere přes 400W na maximální výkon
    30.7.2011 00:47 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Pokud je tomu tak, je to strasny mazec... Takze kdyby sis dal dve do sli, je skoro kilowatt... silene
    Baník pyčo!
    30.7.2011 10:18 Suchý čert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    A jak to dělá? Vždyť má jen dva 6pinové napájecí konektory + 75 W ze slotu = max. 225 W. A ta 550 Ti má dokonce jen jeden.
    pools avatar 28.7.2011 09:14 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    V článku mi chybí informace, že Tesco má tento týden Nestea za 22,90,- Kč, ušetříme tedy celých 34% z původní ceny! A to se vyplatí!
    Vivre libre ou mourir!
    bambas avatar 28.7.2011 10:56 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Tak bez na www.tesco.cz trole. Maj tam slevu na rozum. Aspon neco napsal, pro me treba informace o prodeji Pentaxu je celkem dulezita a nikde na netu jsem si ji nevsiml.
    pools avatar 28.7.2011 12:27 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Pro mě je taky důležitá informace o slevě na daný čaj. Mám ho rád, a stránky tesco.cz nesleduji tak často jako abclinuxu, takže bych byl rád, kdyby tam autor přidal i informace z jiných oborů.
    Vivre libre ou mourir!
    28.7.2011 12:45 ikarr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    +1
    David Ježek avatar 28.7.2011 12:52 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    navrhni lubošovi seriál "tesco novinky". uvidíme, jaký honorář ti nabídne.
    pools avatar 28.7.2011 13:02 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    OK, napíšu první díl a pošlu mu ho mejlem ;)
    Vivre libre ou mourir!
    pools avatar 28.7.2011 13:14 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Jo a mimochodem - ta adresa je http:://www.itesco.cz, tak příště až budeš někomu nadávat, tak při tom nebuď za *** prosímtě. www.tesco.cz je firma prodávající počítače...
    Vivre libre ou mourir!
    28.7.2011 12:05 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    S těmi "bezzrcadlovými" systémy mě to nepřestává iritovat jak se snaží prezentovat "bezzrcadlovost" jako nějakou novinku, né-li dokonce pokrok. Vždyť jsou to kompakty bez hledáčku, nic víc, a o něco větší chip a výměnné objektivy na tom nic nemění.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    bambas avatar 28.7.2011 12:18 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    No jde o to, ze je docela dost lidi, ktery nemaj prachy na zrcadlo, ale zase by radi menily objektivy a treba i experimentovali. Zvlast, kdyz je celkem slusna zpetna komplatibilita ke starym objektivum, ktere byly na kinofilmech (priklad prave pentax - tam je kompatibilita hodne slusna). Takze timhle zpusobem "bezzrcadlove zrcadlovky" utoci na onkretni skupinu lidi.
    28.7.2011 12:24 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Nevadí mi ty přístroje, vadí mi to slovo "mirrorless" a marketing s tím spojený. Jistě mají své uživatele a nemám proti tomu ani slovo. Ale že někdo nemá prachy na zrcadlovku? Vždyť kolik dneska stojí ty nejlevnější? Tyhle "bezzrcadlové" hrůzy určitě stojí většinou víc. Já teda fotím na film (věci co za to stojí), ale pořídil jsem si Pentax K-x (nový) za částku, kterou si může dovolit snad každý.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    bambas avatar 28.7.2011 12:48 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    To je pravada, ze dneska ty ceny zrcadlovek jsou v pohode. Taky trochu nechapu ten trend mirrorless, ale kdyz to zacinalo, ceny byly o neco nizsi nez u zrcadlovky. Nevim, proc sli nahoru a v cem je tedy ta vyhoda...Nejspis v tom, ze nejsou tak tezke a jde na ne tocit video, coz u zrcadlovek nejde - tedy jde, ale to uz je trochu jina cenova relace. Zrejme se snazi delat kompromis - vymenne objektivy + moznost nahravani videa + cena. Jak jsi s Pentax K-x spokojeny? Ja mam K200D a prislo mi, ze K-x je v podstate K200D, jen neni v kovovym sasi, ale v plastu...
    David Ježek avatar 28.7.2011 12:52 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    ...mam K200D a prislo mi, ze K-x je v podstate K200D, jen neni v kovovym sasi, ale v plastu...
    tak to ti prislo hodne spatne. lepsi snimac (iso 3200 vypada od dost lip, nez kdyz si ho nasimulujes na K200d), cas zaverky az 1/6000, liveview, rychlejsi ostreni. to jsou jen tak veci co me ted napadaji...
    bambas avatar 28.7.2011 13:21 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Tak to celkem chapu, ze ma lepsi snimac, preci jen k200d je o dost starsi ;) Na co vyuzijete 1/6000? Musim rici, ze 1/4000 mi zatim stacilo. Ostrim spise na manual + 3 bodove ostreni. Ale je pravada, ze u sportovni fotografie by se mi rychlejsi ostreni siklo, kdyz fotim na autofokus.
    David Ježek avatar 28.7.2011 13:41 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    ono kdyz chces v lete fotit na F1.4, tak ti leckdy nestaci ani 1/8000 a vytahujes ND filtr. jenze to je samo extrem. na jihu evropy kdyz clonis kolem 9.5, tak vystacis s casama do 1/1000 a tahle debata je tak ciste akademicka
    frEon avatar 29.7.2011 13:16 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    aha :-)
    Talking about music is like dancing to architecture.
    frEon avatar 29.7.2011 13:16 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    me to s f/1.4 docela omezuje...
    Talking about music is like dancing to architecture.
    28.7.2011 13:09 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Jsem velmi spokojený. Musím teda říct, že na "vážné" focení mi nestačí hledáček a formát (halt Pentax 645, který má taky plastové kryty, to není). Téměř pořád mám na něm plastový Pentax 2.4/35 a co z toho leze se mi líbí. Co leze z Fujichromu se mi sice líbí víc, ale u dětí a psů je někdy lepší jet na kvantitu a v tom je digitál jasná volba.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    28.7.2011 13:27 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    K-x má určitě nerezový základ s navěšenými plasty, nejspíš úplně stejný jako K200D.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    28.7.2011 13:30 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Né, zpletl jsem si K200D a K2000. K200D má úplně jinou, lepší konstrukci.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    pools avatar 28.7.2011 12:55 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Výhody bych spíš viděl ne v ceně ale hlavně ve velikosti, přeci jen třebas Sony NEX je podstatně menší než i ta nejlevnější Alfa a je spousta lidí kteří chtějí relativně kvalitní fotky, ale nechcou se tahat s velkou zrcadlovkou, což jim tyhle paskvily dovolí...
    Vivre libre ou mourir!
    28.7.2011 13:24 JoHnY2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Ono kdyz k temhle mirrorless skatulkam nasroubujes nejakej rozumne objektiv pro "bezny foceni", tak uz to zadny drobecci nejsou a nejvetsi vyhodu proti poradnymu kompaktu vidim jen v ovladani zoomu a ostreni.
    pools avatar 28.7.2011 13:37 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    tělo Je velikosti hodně jinde oproti čemukoliv se zrcadlem uvnitř a jediný použitelný objektiv Je pevná padesátka ;-)
    Vivre libre ou mourir!
    28.7.2011 20:11 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Nevim, jak jinde, ale u micro 4/3 jsou pevne skla, ktere jsou kvalitni a taky mala - ja mam napr. 20mm/1.7 (po prepoctu 40mm) a je to super.
    28.7.2011 14:27 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Opticky je hlavní výhoda absence zrcadla možnost dostat zadní optický mnohem blíže čipu než v případě zrcadla. Optická konstrukce je pak podobná jako byly v kinofilmové době dálkoměrné přístroje. Nejznámější jsou špičkové přístoje LEICA řady M. Přiblížení objektivu chipu se umožňuje vyhnout nebo omezit mnoho optických problémů u širokoúhlých objektivů na zrcadlovkách. Mnoho z širokoúhlých objektivů je tvořeno tak, že mají tzv. retrofokus design, což znamená, že ohnisková vzdálenost je menší než "back focal distance" tj. vzdálenost posledního optického členu od čipu. Pak se tím obrázkem musí v objektivu provádět dost náročné operace, což samozřejmě má za důsledek růst optických vad.

    Nicméně to, co provedl Pentax je nesmysl. Výměnné objektivy mají smysl, pokud mi jde o kvalitu a to s takto malým čipem dosáhnout nejde. Větší smysl má design samsungu, kdy postavili přístroj na APC-C chipu. A to, že má smysl pracovat z bezzrcadlovými systémy je vidět i z toho, že většina novějších zrcadlovek má Live-view, kdy zrcadlovku do bezzrcadlového režimu převedu. A mnoho krajinářských fotek fotím právě takto, přes Live-view. Na monitoru konpozici, v 10 násobném zvětšení zaostření, expozice dálkovou spouští. (Pokud je dost času jsou to nejlepší fotky.) Takže osobně bezzrcadlovým systémům z velkým čipem hodně věřím.

    Je ale jasné, že na mnoho fotografických činností to není. Na všechny kdy je třeba rychlé ostření, tak fázové ostření, proti kontrastnímu vyhraje bezkonkurenčně o parník. Takže sport, auta, malé děti, reportáže nebudou nosná témata.
    28.7.2011 14:42 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    První odstavec schvaluji s následujícími výhradami: (1) dálkoměry existují i v digitální podobě; (2) objektivy s obrazem neprovádějí žádné operace.

    Co udělal Pentax bych za nesmysl neoznačil. Prostě vyrobil malý foťák s výměnnými objektivy pro lidi co neřeší kvalitu. Konkurence sice má větší chipy, ale i ty jsou velmi malé, takže si nemyslím, že by byl nějaký propastný rozdíl v kvalitě.

    Focení s Live View na zrcadlovce je taková z nouze ctnost a zoufalá obezlička toho, že moderní přístroje a objektivy nejsou tak precizní, nemají moc dobré hledáčky a matnice (platí i pro špičkové stroje) a AF systémy fungují s určitou chybou. S dobrým klasickým přístrojem vyrobeným pro přesné ostření na matnici se ostří lépe, přesněji a pohodlněji než pomocí Live View.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    28.7.2011 16:25 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Ad 1, jistě dálkoměry jsou i v digitální podobě například právě Leica M9, ale hlavní rozdíl dálkoměru, proti zrcadlovce je v tom, že zadní člen dostane, až k čipu. To je podobná konstrukce jako u mirrorless přístrojů.

    Ad 2, jistě operace ve smyslu digitálních operací to nejsou, ale stačí se podívat na konstrukci nějakého širokoúhlého objektivu. např. moje oblíbená Sigma 15-30 http://www.sigma-imaging-uk.com/lenses/construction/15-30mm.jpg Na vstupu jsou prohnuté rozptylky, které roztáhnou optické pole na ten široký úhel, pak se spojkama optické pole srovná do v podstatě kolmých paprsků k chipu a poslední části se spojky zafokusují paprsek na chip. Ale celý objektiv má přes půl kila (620g), je dlouhý 132mm a i při ohniskové vzdálenosti 15mm není poslední čočka blíže chipu, než bajonet na mém Canonu tj. 44 mm od chipu.

    Podle mne je právě kombinace výměnných objektivů a rezignace na kvalitu nesmysl. Výměnné objektivy nesou s sebou nepříjemné používaní, musí se hlídat, pečovat o optický povrch (pečlivostí výměny, stálém hlídání krytek, občas čištění) a právě výměna objektivu je potenciální zdroj prachu do přístroje. Tohle vše má smysl pouze tehdy, když za těmito nevýhodami je výrazný nárůst kvality vůči řekněme kompaktu s delším zoomem. Tady je jen ta výhoda, že krátký zoom nebo monofokální objektiv se dá vyrobit kvalitněji, nic více. A o trochu bude mít lepší vlastnosti. Stejně bude muset mít případný kupec zcela nové objektivy. Ty ze zrcadlovek jsou k ničemu.

    Tady mám omezený souhlas, léta jsem fotil s Praktikou a na zkřížené klíny nebo na mikroprizma jsem byl dost zvyklý. Do současných přístrojů se matnice podporující manuální fokus nemontují standardně, ale samozřejmě se tam dají pořídit. Nicméně Live-view trochu chápu i tak jak se fotilo se starými velkoformáty, fotograf zmizel pod plentou, na matnici nakomponoval obrázek, pak vyměnil matnici za kazetu s citlivou deskou a vyfotil. V tom Live-view je skutečně to co snímá chip a to je pozitivní. Je pravda že raději mám foťák u oka, ale rozhodně bych Live-view nezatracoval.
    28.7.2011 16:53 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Ad 1 Přesně tak.

    Ad 2 Jistě.

    Jináč myslím, že ten Pentax Q si nekoupí někdo, komu na technické kvalitě snímků nějak extra záleží a rozumí jí, leda jako druhý systém pro méně "vážnou" práci. Budou to kupovat lidé co chtějí maličký přístroj co fotí líp než levný obyčejný kompakt a lidé co si rádi hrají s objektivy a utrácí za ně peníze. Myslím, že Pentax Q je ideální pro techničtější typy důchodců s dostatkem peněz, kteří s tím budou fotit vnoučata.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    28.7.2011 17:19 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Myslím, že Pentax Q je ideální pro techničtější typy důchodců s dostatkem peněz, kteří s tím budou fotit vnoučata.

    Leda v ČR. V západní Evropě mají důchodci obrovské zrcadlovky, o Japonsku nemluvě.

    28.7.2011 18:21 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Né všichni, a asi ani většina, pouze někteří, což pro ČR neplatí, protože na to nemaj.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Fluttershy, yay! avatar 28.7.2011 18:59 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    V Japonsku nakupují elektroniku téměř výhradně důchodci. ~,^

    Co jsem viděl (francouzské, německé, japonské,...) turisty-důchodce, tak ti měli výhradně obrovská děla. Někde na vesničce nebo v dělnické čtvrti to asi bude jiná, ale nejsem si jist, jak velká tam bude poptávka po libovolných foťácích.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    28.7.2011 19:07 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    No je pravda, že dědky s děly člověk potká docela často. Kompakty ale myslím vedou a u babek pak na celé čáře.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    28.7.2011 20:04 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Já jsem jeden z těch dědků s dělem. :-) :-)
    28.7.2011 18:57 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu

    léta jsem fotil s Praktikou a na zkřížené klíny nebo na mikroprizma jsem byl dost zvyklý. Do současných přístrojů se matnice podporující manuální fokus nemontují standardně, ale samozřejmě se tam dají pořídit.

    Tak tohle mě zajímá - opravdu je nějaký způsob, jak tohle dostat do mého Nikonu D300?

    28.7.2011 19:11 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Matnice s klínem by tam jít měla (možná ale po rozsáhlejším rozebrání a porušení záruky), ovšem pořádný hledáček se slušným zvětšením a opravdu dobrou matnicí skoro žádný digitál nemá.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    28.7.2011 23:37 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Hmm, toho rozebrání se právě bojím. Ale mrknu na to, co odkazuje leitimir (díky), uvidíme...
    28.7.2011 23:37 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Ehm, lertimir, samozřejmě... :-)
    David Ježek avatar 28.7.2011 23:48 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    neboj, jestli nemáš obě ruce levé. já nedávno měnil matnici za klínovou u svého pentaxu a vše proběhlo ok (včetně vyčištění oblasti matnice, závěrky a pentamirroru od prachu, který tam pronikl za ty dva roky (plus ofuk snímače hubou, ktrým jsem jej konečně zbavil jednoho rozmazaného flíčku od prachu, jenž byl na všech fotkách poslední měsíce :-)).
    28.7.2011 23:51 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Jo, jak tak koukám, on tam je i postup. Fajn, po dovolené to asi objednám...

    Díky za rady.
    28.7.2011 20:07 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Tady jsou různé matnice na manual fokus pro D300, ale jsou hnusně drahé. http://www.focusingscreen.com/index.php?cPath=22_76
    28.7.2011 19:10 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    A to byla jenom Praktica, které mají hledáčky nic moc. Zkus vzít do ruky nějaký japonský Contax, Nikon F3, Olympus OM2 nebo Pentax LX, o středoformátových přístrojích nemluvě. U K-x taky občas sáhnu po Live View, ale mnohem raději bych přesně ostřil na matnici, tak jak jsem zvyklý.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    28.7.2011 20:14 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    To je díky velikosti fullframe matnice. Velmi mě překvapilo, když jsem z 300D přešel na 5D Mark II, jak je obrovský a jasný hledáček. Ale s Lv fotím celkem často. Samozřejmě to se už nedá držet v ruce 30 čísel od hlavy. To je na stativ.
    28.7.2011 20:17 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    A teď si představ, že mezi 5D Mark II a třeba Contaxem RTS II nebo Leicaflexem SL2 je ještě podobně masivní propast.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    28.7.2011 20:59 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Tomu moc nevěřím. Protože je to stejný obraz velikosti kinofilmovém formátu na matnici. Hledáček ho může maximálně o něco zvětšit v pozorovacím úhlu a tím pádem bude tmavší.

    Samozřejmě středoformát jako Pentax 645, Mamyia 645, nebo Pentagon Six je jiná liga.
    28.7.2011 21:04 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Tomu věř. Zvětšení hledáčku samozřejmě způsobí určité ztmavení, ale dobře udělaný hranol v kombinaci s pořádnou matnicí dokáže docela divy. Vedle toho, charakter matnice pomáhá při ostření víc než množství světla v hledáku. RTS II má asi největší hledáček ze všech SLR (nevím to jistě), ale obraz rozhodně tmavý není o ostří se báječně.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    28.7.2011 21:35 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Zkusím ho někde půjčit. Máš ho?
    28.7.2011 21:58 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Mám dva.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    28.7.2011 22:27 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Tak někdy bych si ho rád na chvíli zkusil. Jsem z Prahy tak když budeš mít cestu. Nabízím zase pokoukání přes 15mm sklo. Ten pozorovací úhel 110 stupňů přes rektilineární objektiv je také moc hezký.
    28.7.2011 22:32 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Tak to se můžem domluvit a zajít na pivo.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    28.7.2011 22:50 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    budu rád. Ted nejsem týden v Praze.
    28.7.2011 22:57 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Viděl bych to nejdřív koncem srpna. Teď mám plno práce a pak budu mít plno práce ńa Balkáně.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    29.7.2011 10:32 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Ok. pak se domluvíme.
    31.7.2011 16:37 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    S dobrým klasickým přístrojem vyrobeným pro přesné ostření na matnici se ostří lépe, přesněji a pohodlněji než pomocí Live View.

    Nenapadlo už nějakého výrobce využít ledky na těch jejich matnicích k indikaci zaostření v dotyčných bodech? Stačily by na to jen tříbarevné ledky místo jednobarevných (blízko - akorát - daleko) a pár řádků ve firmwaru navíc.

    Live view mi připadá hlavně jako honosný marketingový název pro předsklopení zrcátka.
    David Ježek avatar 31.7.2011 19:06 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    pentax umí využívat indikaci středového AF bodu v hledáčku pro potvrzení manuálního zaostření (při zapnutí těla vybíráš s mf sklem v menu ohniskovou vzdálenost skla v rozmezí 8 až 1000mm, takže na rozdíl např od canonu nepotřebuješ redukci s čipem)
    31.7.2011 21:22 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    To ale neodpovídá na dvě otázky: proč je vůbec nutné zadávat f, a proč je to dostupné jen pro středový bod? To druhé bych ještě pochopil, tříbarevná led je oproti jednobarevné macek a tak by mohla víc stínit, než pomoci, ale to první mi hlava nebere.
    David Ježek avatar 31.7.2011 22:18 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    ad1: představ si že nasadíš objektiv, tkerý ABSOLUTNĚ NIJAK nekomunikuje s tělem. jak by podle tebe mělo tělo poznat, o jaké jde ohnisko?
    1.8.2011 01:34 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    A k čemu tu informaci potřebuje? K vypínání autoblesku, když je objekt moc daleko? Aby měl co zapsat do EXIFu?

    Phase-detect AF funguje na principu dálkoměru, buď jsou obrázky od sebe posunuty na jednu stranu (zaostřeno moc blízko), na druhou stranu (moc daleko), nebo sedí (akorát). Nefunguje to, pokud je sklo moc tmavé, nebo když nemají snímače dostatečný rozsah (pak je může rozhodit zkreslení objektivu nebo moc dlouhé/krátké ohnisko) - ale to všechno platí úplně stejně i pro geometricky shodné AF objektivy.
    1.8.2011 06:40 machy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Informaci o ohniskove vzdalenosti vyuziva Pentax pro stabilizaci obrazu...
    1.8.2011 08:22 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    A to je takový problém se snímačem prostě netřepat? Připadá mi to, že se výrobci prostě vymlouvají, proč těch pár řádek fw nenapsat. Přitom od uvedení AF je to už přes 20 let a zrcadlovku má dnes násobně, ne-li řádově víc lidí, než dříve, proto se o prodeje nových skel nemusejí bát...
    1.8.2011 09:32 machy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Tomu nejak nerozumim. Proc by nemela fungovat stabilizace i s objektivama, ktery neumi predat telu svoji ohniskovou vydalenost? To mi jako neco prinese? Ja jsem rad, ze mam stabilizovany i stary manualni skla...
    1.8.2011 10:30 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Já zas teď nerozumím tobě - pokud je znalost f užitečná, je velkej problém do toho meníčka s jeho nastavením přidat možnost 'not set. IS will be disabled'?
    1.8.2011 10:45 machy | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Ta volba by byla zbytecna, ne? Pokud nechces stabilizaci pouzivat, nemusis si s nastavenim f lamat hlavu a jen to odkliknes. A hlavne to nema nic spolecnyho se signalizaci zaostreni, kterou jsi resil. Psal jsem to hlavne abych poopravil informaci Davida Jezka, ktera vyznela tak, ze f je potreba k signalizaci zaostreni...
    1.8.2011 10:50 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Aha tak ještě jednou pro blbý: :-) umí Pentaxy signalizovat zaostření i když o objektivu nic neví?
    1.8.2011 11:05 machy | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Ano. :)
    1.8.2011 11:56 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Super :)
    31.7.2011 23:04 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Jenže to potvrzení je opět s přesností AF systému. To někdy stačí, ale leckdy ne.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    1.8.2011 01:37 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Nešlo mi ani tak o přesnost, jako o rychlost zaostření a hlavně "přepínání" mezi jednotlivými body.
    28.7.2011 19:33 vladaf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Upřímně, ono záleží dost platformu od platformy, jestli má smysl nějak propustnost paměťového subsystému řešit.
    OMG, co už jiného řešit? Proč se tak propagují pokroky Nehalem a Westmere oproti předchozím Xeonům. Pak je hezké, když se lidí chlubí obyčejnými osmijádry, když stejně se k nim nemá šanci dostat tolik dat, aby byla využita.
    28.7.2011 20:23 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Tak si rikam, ze jeste ze Ricoh ten Pentax koupil, protoze ten jejich novy system by je mohl i potopit.

    Pentax Q je naprosto zbytecny system. Oproti kompaktum jako je Samsung EX1, Panasonic LX5 nenabizi nic lepsiho - cip ma mensi, skla jsou nic moc extra versus vyborne skla kompaktu (ten EX1 ma 24-72mm f/1.8-2.4), velikost je vyssi, stejne jako cena.

    Nechapu, kdo by si neco takoveho mohl koupit ...

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.