abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:00 | IT novinky

    Společnost AMD na veletrhu Computex 2024 představila (YouTube) mimo jiné nové série procesorů pro desktopy AMD Ryzen 9000 a notebooky AMD Ryzen AI 300.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    OpenCV (Open Source Computer Vision, Wikipedie), tj. open source multiplatformní knihovna pro zpracování obrazu a počítačové vidění, byla vydána ve verzi 4.10.0 . Přehled novinek v ChangeLogu. Vypíchnout lze Wayland backend pro Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:00 | Zajímavý software

    Národní superpočítačové centrum IT4Innovations s partnery projektu EVEREST vydalo sadu open source vývojových nástrojů EVEREST SDK pro jednodušší nasazení aplikací na heterogenních vysoce výkonných cloudových infrastrukturách, zejména pro prostředí nabízející akceleraci pomocí FPGA.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | IT novinky

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu aktuálně činí 2,32 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Ubuntu, Linux Mint a Manjaro Linux. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 45,34 %. Procesor AMD používá 75,04 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 11:33 | Pozvánky

    Blíží se léto, chladiče topí, tranzistory se přehřívají, novinářům pomalu docházejí témata a nastává klasická okurková sezóna. Je tomu tak i mezi bastlíři? Na to se podíváme na Virtuální Bastlírně! Tentokrát se strahováci podívají na zoubek velmi slibně vypadajícímu open-source EDM projektu - ne, nejde o taneční hudbu, ale o elektroobrábění. Ukáží taky, jak vypadá starší cykloradar zevnitř nebo jak se testuje odolnost iPhonů.

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    včera 11:22 | Humor

    CEO Microsoftu Satya Nadella odstoupil z představenstva Starbucks [CNBC, SEC].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    2.6. 16:22 | Upozornění

    Společnosti Ticketmaster byla odcizena databáze s osobními údaji (jméno, adresa, telefonní číslo a část platebních údajů) 560 miliónů zákazníku. Za odcizením stojí skupina ShinyHunters a za nezveřejnění této databáze požaduje 500 tisíc dolarů [BBC].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    31.5. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    31.5. 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    Rozcestník

    Komiks xkcd 971: Alternativní literatura

    3. 11. 2011 | Redakce | Různé | 8891×

    XKCD česky.
    xkcd logo

    Alternativní literatura

    xkcd 971, czech, česky

    Překlady xkcd vycházejí se svolením původního autora. © Randall Munroe.
    Překlad: Robert Krátký, písmo: Martin Stiborský

    Creative Commons License
    Uvedená práce (dílo) podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně 2.5

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    3.11.2011 00:29 stealthz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    pobavilo..:D
    3.11.2011 01:55 Voransky | skóre: 8 | Český Krumlov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    a tohle ještě nemá diskuzi?
    3.11.2011 07:13 ertwertwe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    zacnu diskuzi. homeopatie je kseft s blbosti lidi.
    3.11.2011 07:21 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Těch příkladů by se našlo. Např. prodej Windows. :-)
    3.11.2011 07:42 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Rozdil mezi homeopatii a prodejem Windows je velky.

    Homeopatie je zalozena na nejake myslence - sice je koncentrace ucinne latky (pokud se nepletu, casto to jsou latky velmi jedovate a teprve zredenim se stavaji neskodnymi) velice nizka. Samozrejme, casto proti tomu lidi namitaji, ze pak takova latka nemuze mit ucinek. Osobne homeopatii nepouzivam, ale ani ji nevyvracim. Porad jeste toho vime tak malo, ze nemuzeme 100% cokoliv tvrdit nebo vyloucit. Ikdyz homeopatii verim vic nez cirkvim:-)

    Na druhou stranu prodej Windows je zalozen na tom, ze uzivatelum nalhava, ze neco potrebuji a pritom to uzivatel vubec nevyuzije. Kolega mi poslal tohle video http://www.youtube.com/watch?v=2klgdHMrRbg, coz presne sedne i na Windows.
    3.11.2011 09:10 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    V případě homeopatie je často koncentrace tak nízká (ředění tak vysoké), že tam statisticky není byť jen jediná molekula "účinné" látky. Když plivnete do oceánu, bude koncentrace často vyšší.

    Homeopatie je jednoduše nesmysl (stejný jako astrologie, numerologie a další podobné nesmysly), všechny vědecké double-blind studie vždy ukázaly, že se účinností nijak neliší od placeba (což ještě nutně neznamená nulový účinek - placebo efekt je reálný).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    3.11.2011 10:09 polymorf | skóre: 14 | blog: tar_zxpf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Mna najviac zaraza fakt, ze homeopatia je udajne zalozena na "pamati vody", lenze vsetky homeopatika sa predavaju ako lentilky, t.j. tuhe prasky, nie ako voda.
    3.11.2011 10:14 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    To máte jedno, ta zmiňovaná "paměť vody" je asi tak na stejné úrovni, jako kdyby říkali, že je založena na efektu "prášku z rohu neviditelného růžového jednorožce" ;-)
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    3.11.2011 10:28 polymorf | skóre: 14 | blog: tar_zxpf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Nie, to je ako keby ti lekar povedal "Vase problemy vyriesi prasok z rohu jednorozca" ale potom ti predpisal vitamin C.
    3.11.2011 10:48 shadow
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Chudák voda, kdyby si měla pamatovat všechno co se s ní stalo než se dostala do továrny na homeopatika... Stejně jako princip ředění - spolu s "účinnou" látkou se do roztoku dostanou například molekuly potu člověka co to připravuje a další mikroskopické nečistoty, takže ve výsledku bude méně - čili silnější - koncentrace nečistot... A taky pozor když berete homeopatika - stačí aby vám z Vaší dávky upadl malinký kousíček - tohle malé množství bude tak silné (méně je více), že když to třeba olízne kočka, tak ji to okamžitě zabije...

    jinak neviditelný růžový jednorožec zcela jistě existuje (wikipedie)
    3.11.2011 11:20 polymorf | skóre: 14 | blog: tar_zxpf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Pocuj, ja tu neobhajujem homeopatika, len mi je divne ze prijdu s nejakou teoriou o vode, aby to nakoniec zabili tym ze ti pridaju prasky bez vody. Uz toto samotne nema logiku.
    3.11.2011 13:37 mich | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Při výrobě těch prášků se veškerá voda vypaří a zůstane jen ta její paměť v čísté podobě - je to tak účinnější.
    je to teď v módě, na žive o tom furt píšou
    3.11.2011 13:40 polymorf | skóre: 14 | blog: tar_zxpf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Ale prasok nema pamat. Voda ma pamat (to aspon trvdia homeopaticy). Nemas vodu, nemas pamat.
    3.11.2011 13:52 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Proč by nemohl mít prášek paměť, když jí může mít voda? ;-) Fyzikálně je to úplně stejný nesmysl :-)
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    3.11.2011 14:05 polymorf | skóre: 14 | blog: tar_zxpf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Ale oni nikdy netvrdili ze prasok ma pamat. Jedine co kedy tvrdili je ze voda a pamat. A potom zacali predavat prasky, to je mi divne, nic viac.
    3.11.2011 10:27 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Mna najviac zaraza fakt, ze homeopatia je udajne zalozena na "pamati vody", lenze vsetky homeopatika sa predavaju ako lentilky, t.j. tuhe prasky, nie ako voda.
    Mě spíš zaráží, kolik praktických *lékařů* vám to ten nebo onen přípravek doporučí... setkal jsem se takto např. s těmi kuličkami na prevenci chřipky, či dříve s nějakým přípravkem proti alergii...

    Osobně taky nechápu, jak by něco takového mohlu účinkovat, kromě efektu placeba.
    3.11.2011 10:30 polymorf | skóre: 14 | blog: tar_zxpf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Ked uvazis kolko hypochondrov chodi k lekarovi, nejakym liekom ich predsa vybavit musi.
    3.11.2011 10:32 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Mě spíš zaráží, kolik praktických *lékařů* vám to ten nebo onen přípravek doporučí...
    Protože je to pro ně velmi dobrej kšeft, už jsem viděl u víc praktických lékařů, že mají na dveřích vyvěšeno provoz homeopatické ordinace. Takovým lékařům se zdaleka vyhnu, protože za a) buď jsou to bezpáteřní kšeftaři nebo za b) jsou jednoduše hloupí.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    3.11.2011 16:22 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    No minimálně ve dvou případech ty lidi dobře znám, a vyloučil bych obojí. Čili tomu z nějakého důvodu věří (což vůbec nechápu).
    3.11.2011 16:35 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Pak o nich možná platí to co napsal polymorf nademnou:
    Ked uvazis kolko hypochondrov chodi k lekarovi, nejakym liekom ich predsa vybavit musi.
    Nebo se prostě spoléhají na placebo efekt (i když si sami uvědomují, že to je jen placebo). Pokud by si neuvědomovali, že je to jen placebo, pak bezezbytku platí můj předchozí bod B (a k hloupému lékaři bych já opravdu chodit nechtěl).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    4.11.2011 10:16 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    kontrolní dotaz k té hlouposti, jak podle tebe funguje placebo efekt u zvířat?
    4.11.2011 10:37 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Nebudu se znovu opakovat: link a link
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    4.11.2011 23:48 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Nebudu se znovu opakovat: link
    hele, a co zdraví, slouží? co hlava?

    {{Citation needed}}

    Prosím o doložení nějakou věrohodnou double-blind studií, která by ukazovala účinek oproti placebu. Pokud vím žádná taková neexistuje.

    - to rozhodně na dotaz "jak podle tebe funguje placebo efekt u zvířat?" neodpovídá
    a link
    to už je lepší - a co tedy když tvoje podmínka "pokud už byla zvířata dříve léčena reálnými léky" splněna není?

    p.s. v našich krajích bejvá zvykem říkat podmíněný reflex ... měl bys reklamovat Google translate :-p
    Jendа avatar 5.11.2011 15:18 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    to už je lepší - a co tedy když tvoje podmínka "pokud už byla zvířata dříve léčena reálnými léky" splněna není?
    Co chování toho, kdo jim ten přípravek podává?
    5.11.2011 15:50 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Přesně tohle je důvod, proč je u srovnávacích studií potřeba, aby ani ten, kdo lék podává, nevěděl, kdo co dostává.
    4.11.2011 14:42 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Například jedna z nejstarších prací na toto téma tvrdí, že jde o podobný mechanismus způsobující Pavlovův reflex.

    Jinak stačí mrknout na google scholar a člověk se toho dozví víc, než by si vlastně kdy přál vědět.

    Mimochodem vzhledem k tématu komixu - Research on Homeopathy: State of the Art - i když počítám, že jej strhají jak odpůrci, tak zastánci homeopatie :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    4.11.2011 16:38 Standa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Když uvážíme výsledky preventivního očkování proti chřipce, tak lékař může předepsat homeopatikum preventivně proti chřipce s čistým svědomím.

    Mimochodem, znáte Homeopatickou pohotovost?

    K placebu:

    Jedna magistra mi vysvětlila, že žaludeční kapky musí být hořké, kapky do očí musí štípat, jinak mají zákazníci pocit, že to neléčí.

    Takže když tam přijde postarší paní, a stěžuje si, že ty kapky do očí, co jí namíchala posledně, nějak nezabírají, protože vůbec neštípou, tak jí namíchá totéž, přidá tam něco štípavého, a příště je vše v pořádku. Lék získá na vážnosti a zabere.

    Existují studie, které potvrzují vliv barvy, tvaru, velikosti a chuti placeba na jeho účinek. Ba dokonce existuje studie, která prokazuje léčivý vliv placeba i tehdy, když jsou pacienti kvalifikovaně informování o tom, že dostávají placebo.

    Existuje i nocebo efekt, kdy zcela zdravý člověk trpí příznaky choroby, která mu byla diagnostikována, a dokonce v souladu s diagnózou i zemře!
    Jendа avatar 5.11.2011 15:40 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Existuje i nocebo efekt, kdy zcela zdravý člověk trpí příznaky choroby, která mu byla diagnostikována, a dokonce v souladu s diagnózou i zemře!
    Nebo nocebo efekt, kdy má „vedlejší účinky“ placeba.
    3.11.2011 22:00 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Mě spíš zaráží, kolik praktických *lékařů* vám to ten nebo onen přípravek doporučí...
    Na druhou stranu, občas může být předepsání nějaké té destilované vody v hezké lahvičcce lepší než ostatní alternativy. Pokud máme na jedném konci stupnice náklonosti k lékům lidi, kteří by si např. prášek proti bolesi vzali leda na amputaci nohy motorovou pilou svépomocí, lidé z druhého konce nakráčí k lékaři téměř při každé bolístce či zakašlání a chtějí něco předepsat, protože oni si "za to platí" (svými třiceti korunami :-) ).

    Lékař jim může předepsat antibiotika, což je špatné (protože až to bude opravdu potřeba, nebudou už účinkovat), léky proti bolesti, což není o nic lepší (např. nedobře působí na játra či ledviny nebo jde na některé z nich získat závislost) nebo výše zmíněné homeopatikum, které nemá žádné vedlejší účinky, protože nemá vůbec žádné účinky. Takže doktor dá pacientovi dobře proplacené placebo a jak pacient, tak lékař budou spokojeni.
    3.11.2011 19:41 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Jj. A protože homeopatie ve skutečnosti nic nedělá, nemusí se testovat jako normální léky; každý si může prodávat jakoukoliv blbost, za předpokladu, že to neobsahuje žádnou účinnou (a tím i potenciálně nebezpečnou) látku. Nic v tom není, takže to není nelegální. A lidi to žerou.

    Oscilo oscilo oscilo oscilo Oscilokoksínum!!!!
    4.11.2011 09:48 condor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Homeopatia stavia na okultnych praktikach. A tie mavaju destruktivne ucinky, aj ked sa moze zdat ze pomahaju...
    4.11.2011 12:14 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    presne tak... jedna moje znama lekarka cpala homeopatika cely svy rodine (jestli i pacientum nevim) a zanechala toho az pote, co ji jina znama vysvetlila, ze jsou to okultni praktiky a dilo dabla.... takze asi tolik k tem doktorum:-)
    4.11.2011 23:36 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    V elektrické zásuvce nepřichází do počítače taky ani molekula aktivní látky. Přesto si za to nic ČEZ bere ukrutné peníze a dokonce to nic měří virtuálně jakýmsi elektroměrem.

    Sorry, ačkoli homeopatii neprovozuji ani se jí neléčím – takové debility o tom, že když tam není chemie, nemůže to nic dělat.

    Ono ve Vaší flašce nebo hard disku také pouhým chemickým rozborem nemůžete poznat data ani je přečíst.

    Tak sorry, divím se, že je někdo tak zabedněný, že když někde není chemie, nemůže tam být nic.

    Z tohodle pohledu vlastně jsou i ženské nezajímavé. Chemicky – a jiný pohled se v diskusi o homeopatii neuznává – je to kopa uhlíku, nějaký ten kyslík, dusík. Nic, co byste si za pár šupu nemohli dopřát.
    4.11.2011 23:39 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    V elektrické zásuvce nepřichází do počítače taky ani molekula aktivní látky.
    Ale elektrony jo. A homeopatika nějak ty elektrony neemitují :)
    Ono ve Vaší flašce nebo hard disku také pouhým chemickým rozborem nemůžete poznat data ani je přečíst.
    Ale fyzikálním rozborem už jo.
    Sorry, ačkoli homeopatii neprovozuji ani se jí neléčím – takové debility o tom, že když tam není chemie, nemůže to nic dělat.
    Ono v případě homeopatie jde spíš o to, že to nic nedělá protože se nepodařilo prokázat, že to něco dělá.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    4.11.2011 23:52 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    že to nic nedělá protože se nepodařilo prokázat, že to něco dělá.
    snažíš se o vtip měsíce, anebo jsi tuhle "logiku" opravdu myslel vážně?
    5.11.2011 00:03 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Pěkná blbost, co jsem to napsal. Chtěl jsem říct, že si dovolím tvrdit že to nic (krom placebo efektu) nedělá protože se nepodařilo prokázat opak.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    otula avatar 4.11.2011 23:46 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Z tohodle pohledu vlastně jsou i ženské nezajímavé. Chemicky – a jiný pohled se v diskusi o homeopatii neuznává – je to kopa uhlíku, nějaký ten kyslík, dusík. Nic, co byste si za pár šupu nemohli dopřát.
    To je dost divné přirovnání. Spíš by mi s těmi ženskými sedělo něco ve stylu pokoje v bordelu pro homeopatiky: normální pokoj s ženskou za 1000 na hodinu, homeopatický pokoj (do kterého ženská nakoukla) za 3000 na hodinu ;-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    5.11.2011 21:13 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    jo, nakoukla, ale pres 3mm tlusty plech, jinak by to bylo prilis koncentrovane a nemelo to tu silu :-)
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    otula avatar 5.11.2011 21:23 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    3.11.2011 08:19 linux_enthusiast
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Definícia homeopatie podľa google slovníka: Homeopatia je systém liečby založenej na použití minimálnych (až nulových) koncentrácií liečiv, ktoré v masívnych dávkach vyvolávajú efekt podobný tomu, aký má liečená choroba. Výraz je odvodený od dvoch gréckych slov: homeo (podobný) a pathos (trpiaci). ... V súvislosti s touto definíciou ma napádanjú dve veci:
      1.) či je možné liečiť liekmi aj tak, že sa vlastne namiesto liekov podhodí nejký Kinedryl alebo celaskon a tomu pacientoci sa polepší, ak verí, že majú účinok ako skutočné lieky alebo tomu pacientovi jednoducho niečo nahovoriť, čo v ňom spustí chemickú reakciu, ktorá vlastne znamená liečiaci proces,
      2.) to ako keď vo väčšom množstve čítame knižky, má to podobný účinok, ako keby sme knižky nečítali? Ono by inak na tom mohlo niečo byť, lebo keď mávam obdobia, že denne prijmem pri učení kvantum informácií, alebo riešením nejakých komplikovaných úloh zamestnávam hlavu, neviem sa potom nejakú chvíľu skoncentrovať na riešenie všetkých ostatných vecí.
    3.11.2011 08:33 Radovan Garabík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    k 1) - jednoznačne áno. google "Placebo effect"
    3.11.2011 09:26 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    opatrne davkovani "cim ses zkazil, sim se sprav" :-)
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    3.11.2011 10:52 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    To zni jako obsirnejsi definice "vyprostovaku"...
    3.11.2011 08:48 Vladimír Náprstek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Celý účinek homeopatie je založen na "Víra Tvá Tě uzdraví". Ovšem v tomto případě to není "víra" ve smyslu náboženském. A opravdu to funguje.
    3.11.2011 15:23 kmarty | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    No vidis, a ja si vzdycky myslel ze je to zalozene na podobnem principu jako ockovani. Ze do sebe dostanes neco podobneho, ale v tak malem mnozstvi ze ti to nijak neublizi, ale v dostatecne velkem, aby to zmobilizovalo imunitni system.
    Fakt by mne zajimalo kde je pravda.
    3.11.2011 15:29 kmarty | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Aha, tak ted koukam ze vono je to fakt drobet o necem jinym.
    3.11.2011 22:58 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Jo, je to krapet větší blbost než by člověk odhadoval z toho, jak vážně to dost lidí bere.
    3.11.2011 15:33 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Kde je pravda je naprosto jasné - jak už jsem tu psal asi 10x, žádná vědecká double-blind studie nikdy neprokázala, že by homeopatický přípravek byl účinnější než placebo. To jsou ověřitelná fakta o kterých nejsou žádné pochyby.

    Jak by ses chtěl "očkovat" něčím v čem často není statisticky ani jedna molekula dané "účinné" látky? Představ si jaký univerzální očkovací koktejl by musela být taková voda z kohoutku, v které je rozpuštěno mnohem více různých látek :-) A co teprve takový oceán! Plivneš do něj a za chvíli jsou všechna moře světa jedno velké homeopatikum :-)
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    3.11.2011 20:03 kmarty | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    No to jsem si prave myslel ze takova kravovina, jakoze toho tam neni ani "ň", to neni. Proste jsem si myslel ze to ma byt opravdu o tom "leceni podobneho podobnym" (jako kdyz se majznes do palce aby te prestal bolet malicek :-D).
    3.11.2011 16:02 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Mně na té myšlence nikdy nebylo jasné, proč by to mělo fungovat jen jedním směrem, tedy že extrémně nízká koncentrace škodlivé látky funguje jako lék. Nebylo by pak logické očekávat, že extrémně nízká koncentrace prospěšné látky bude škodit? :-)
    otula avatar 3.11.2011 23:22 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Nebylo by pak logické očekávat, že extrémně nízká koncentrace prospěšné látky bude škodit?
    Michale, kápl's na to. Jen se podívej, kolik škody natropí lidé s extrémně nízkou koncentrací inteligence například v politice ;-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Bedňa avatar 3.11.2011 19:14 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    ktoré v masívnych dávkach vyvolávajú efekt podobný tomu, aký má liečená choroba
    Oslabenými vírusmi sa lieči TBC, aj Besnota, takže niečo by na tom mohlo byť.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    3.11.2011 19:25 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Jste si jistý, že se tím opravdu léčí? AFAIK se u TBC jedná pouze o očkování, pokud už nemoc máte, jsou potřeba antibiotika.
    4.11.2011 01:25 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    No, vzhledem k tomu, ze TBC je bakteriova infekce, tak se oslabenymi viry proti ni urcite neockuje ;–)

    Hypoteticky by asi slo lecit TBC pomoci viru, ktere napadaji bakterie tuberkulozy (bakteriofagova terapie)

    BTW, oslabene bakterie (zrovna ty z TBC vakciny) se v nekterych pripadech pouzivaji na lecbu nadoru mocoveho mechyre (BCG imunoterapie - stimulace imunitniho systemu, ktery pak napadne a znici nador).
    3.11.2011 19:29 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Nemohlo. Kdyby na tom něco bylo, double-blind studie by musely ukázat rozdíl oproti placebu. A to žádná nikdy neukázala => je to nesmysl.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    3.11.2011 22:09 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Oslabenými viry se neléčí, oslabenými viry se tvoří imunita. Imunitní systém se jen naučí ony bakterie či viry rozpoznávat a ničit. Pokud můžu použít příklad, je to jako tvrdit, že papírovým terči se bojuje proti zločinu a vyhrávají války - samotný terč nic nevybojuje ani nevyhraje, ale policista či voják se na něm naučí střílet na nepřítele a pak už se postupuje dle hesel "Těžko na cvičišti, lehko na bojišti" a "Kdo je připraven, není překvapen".
    Bedňa avatar 4.11.2011 00:08 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    To silné slovo liečenie, som použil z vedomím, že sa na to niekto ozve, pretože sa používa aj pri chrípke, kde sa tiež v skutočnosti nelieči choroba, páč liek proti chrípke neexistuje. Neberiem lieky celé roky a nevidel som, že by tie proklamované "overené" niekomu pomohli. Vždy je to o placebo a učení sa strieľať na terč.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    4.11.2011 06:10 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Obávám se, že si pořád neuvědomujete zásadní rozdíl mezi očkováním a léčbou. Očkování se provádí v době, kdy je tělo zdravé, ve chvíli, kdy už nemoc propukla, nemá žádný smysl. Zastánci homeopatie o svých "otiscích" netvrdí, že fungují jako (preventivní) očkování, ale prohlašují je za léky, které fungují proti už rozběhlé nemoci.
    Bedňa avatar 4.11.2011 07:39 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Asi som sa zle vyjaril, ale myslel som, že ani tie klasické lieky v skutočnosti neliečia, hádam len pomôžu tú chrípku ľahšie prežiť, s účinnosťou určite nie väčšou ako ovocie a zelenina.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    4.11.2011 09:11 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Většina léků používaných při nachlazení / chřipce pouze mírní symptomy (prostě symptomatická léčba). Ať už expektorancia, nesteroidní antirevmatika / antipyrotika / analgetika, dekongestiva, atp. To však neznamená, že by nebyly účinné, to tedy jsou (a to podstatně více než ovoce a zelenina ;-)).

    Existují však i léky, které léčí přímo příčinu (ničí chřipkové viry) - antivirotika. Nejsou však běžně používaná, protože jsou drahá a navíc by hrozilo podobně jako u antibiotik, že časem evoluční selekcí vzniknou vůči nim rezistentní kmeny virů.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    6.11.2011 00:31 asdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    zapomněl jsi ve svém příspěvku slovo "double-blind".
    4.11.2011 21:38 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Homeopatia je systém liečby založenej na použití minimálnych (až nulových) koncentrácií liečiv, ktoré v masívnych dávkach vyvolávajú efekt podobný tomu, aký má liečená choroba.
    Nejsem si jist tou formulací, ale chápal jsem homeopatii právě tak, že podaná látka vyvolává stejné reakce jako nemoc. A tedy tělo díky nim samo zkouší nemoc léčit.

    Narazil jsem na to v souvislosti s dětským očkováním, které podle story spustilo u dotyčného nějakou nemoc (už nevím, zda autismus nebo se jen hodně osypával). A po nějaké době došlo k léčbě homeopatikem, který vyvolal obdobné příznaky jako očkovací látka a tělo se začalo bránit. Tím došlo k částečnému zlepšení stavu pacienta.

    Mě na tom nepřipadá nic, co by mi hlava nebrala. To není placebo, to je prostě jen vyvolání žádoucích tělesných procesů. A ty na některé choroby postačí, na jiné zase ne.
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    Jendа avatar 6.11.2011 09:26 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Až na to, že homeopatikum je čistý cukr/čistá voda - není v něm ani jedna molekula účinné látky, protože v tabletce je ~~10^21 molekul, ale ředění je klidně 10^30.
    15.11.2011 13:14 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Tak to asi chápeme homeopatika jinak. Tomu vašemu bych já říkal placebo :-) Ale podvodníci se najdou vždycky a když na to stát neklade žádné požadavky, tak mohou dokonce převážit. Celý obor bych kvůli tomu nezatracoval, protože mě ta základní filosofie připadá v pořádku a schopná lecos vyléčit bezpečněji než konvenční léčba.
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    15.11.2011 16:24 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Jenže jste to vy, kdo chápe homeopatika špatně. Respektive představuje si pod nimi něco úplně jiného, než čím ve skutečnosti jsou (a nejde o žádné výjimečné podvodníky mezi zbytkem "poctivých" homeopatů - ta filosofie "čím větší ředění, tím větší účinek" je skutečnou reálnou filosofií homeopatie). Zkrátka přání otcem myšlenky...
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    16.11.2011 09:33 polymorf | skóre: 14 | blog: tar_zxpf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Ja si nemyslim ze by homeopati hovorili "cim vacsie riedenie tym vacsi ucinok", ide im o to aby bola ucinna latka (moze byt jedovata, napr. Rulik Zlomocny) v co najnizsom mnozstve. Cim vysie riedenie, tym mensie vedlajsie ucinky.
    16.11.2011 10:01 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Co si ty myslíš či nemyslíš je sice hezké, ale s realitou to nemá nic společného. Nejdříve si o homeopatii něco přečti a až pak se zamýšlej.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    16.11.2011 10:13 polymorf | skóre: 14 | blog: tar_zxpf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Je to strasne dlhe, kde sa tam pise ze cim vacsie riedenie tym vacsi ucinok?
    16.11.2011 10:25 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    In homeopathy, a solution that is more dilute is described as having a higher potency, and more dilute substances are considered by homeopaths to be stronger and deeper-acting remedies.[60] The end product is often so diluted that it is indistinguishable from the dilutant (pure water, sugar or alcohol).[10][61][62]
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    16.11.2011 10:35 polymorf | skóre: 14 | blog: tar_zxpf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Ok
    16.11.2011 12:10 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    hm, nebyl bych si tak jist, že co si myslí o homeopatii autoři článku na wikipedii je nějak relevantnější než to, co si myslí náhodný čtenář ábíčka

    přijde mi to vpodstatě na stejném principu, jako "křesťanství je špatné, protože se pod jeho vlajkou pořádaly křížové výpravy a upalovaly čarodějnice" - takže homeopatie je špatná, protože jsme si vybrali ty nejhorší šarlatány, co se k ní hlásí, a ty jejich nesmysly jsme roznesli na kopytech

    a když někdo bude bránit, že všichni křesťané nejsou tak špatní, že matka Tereza pomáhala dětem, a že homeopatie není až takový nesmysl, že někteří nepracují s blbostma typu "paměť vody", ale opravdu s nějakým prokazatelně působícím agens, tak mu vysvětlíme, že se na to dívá politicky špatně, a že přece křesťanství není o dobrých skutcích, ale o pálení čarodějnic, a homeopatie není o účinných látkách, ale o paměti vody

    tfuj :-(
    16.11.2011 12:55 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Jiste, ale ti "normalni" a "slusni" se ostatnim do zivota moc necpou, takze verejne mineni na prislusnou skupinu umoznuji tvorit hlavne ti sarlatani se sklerozou vody a zapornym redenim. V okamziku, kdy se spalite s debilem, pripadne 2x,3x, nebudete mit chut to zkouset znovu, zejmena, jde-li o zdravi. No a nekdo proste nema chut se spalit uz poprve, no. :-D
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    16.11.2011 18:02 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    nejsem si jist, jestli je to až tak o "pálení se"

    spíše bych mluvil o tom, že je to dobrej byznys, takže těch "šarlatánů" jest opravdu většina, což homeopatii poněkud diskredituje, budí to o ní nehezkej dojem, ale z toho ještě neplyne, že by to nebylo o ničem jiným - veřejné mínění a to, oč v dané věci skutečně jde, jsou dvě různé věci ... stačí se podívat, jak jsme vnímáni my, "lidi od počítačů", optikou uživatele Franty Běžného, že bittorent lze opravdu využít k šíření free software a nejen k nějakému absolutně nezákonnému pedofilnímu warezení, apod.

    ostatně dnešní xkcd se k té wiki a "veřejným znalostem", abych to trošku přiohnul, taky pěkně vyjadřuje
    pavlix avatar 18.11.2011 00:15 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Ono není potřeba srovnávat se s homeopaty. Bohatě stačí náhled běžného franty pacienta na lékaře.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 18.11.2011 00:17 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    že přece křesťanství není o dobrých skutcích, ale o pálení čarodějnic
    To je už ale extrémní nepochopení. Křesťanství je přeci jak o pálení čarodějnic, tak i o dobrých skutcích :). Pálení čarodějnic je přeci dobrý skutek, ne?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    19.11.2011 22:07 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    11 z 10 čarodějnic by s tebou nesouhlasilo :-p
    pavlix avatar 20.11.2011 15:46 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    12 z 10 čarodějnic by se mnou souhlasilo zcela.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    16.11.2011 10:37 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Ja su teda uplne ubycejny laik, ale na jednu stranu popirate filosofii "cim vetsi redeni, tim vetsi ucinek", ale hned dodavate, ze "cim vetsi redeni, tim mensi vedlejsi ucinky". Cimz v to dusledku smeruje k placebu uplne stejne, protoze v okamziku, kdy tam nebude zarucene ani molekula nebezpecne latky, jsou vedlejsi ucinky vylouceny. He? :-)

    Kdo cetl Pyramidy (nebo Kucharku starenky Oggove), asi mu to pripomina recept na pripravu pokrmu z Nafucence... :-D
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    3.11.2011 08:55 Georgius | skóre: 24 | blog: jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Princip homeopatie je: čím naředěnější tím účinější. Používané koncentrace mohou být takové, že je statisticky nepravděpodobné, že by v "léku" vůbec nějaká molekula účinné látky byla. To je z hlediska homeopatie ideální, protože zbyde jen otisk molekuly v nosné látce (typicky vodě). Doporučuji krátké video Homeopatická pohotovost ...
    3.11.2011 09:13 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    protože zbyde jen otisk molekuly v nosné látce
    Což je samozřejmě absolutní fyzikální nesmysl a double-blind studie porovnávající homeopatii s placebem to potvrzují (homeopatika se nijak účinky od placeba neliší).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    3.11.2011 10:01 mp
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Kdybys viděl video, nepsal bys nic o nesmyslech :-)

    Jednou mi lékařka chtěla vnutit zaručeně účinné homeopatikum proti chřipce (sama byla distributor!), přečetl jsem si předem složení, velkým písmem: homeopatikum xy ředění 100D, malými písmenky: ibuprofenum 500mg, pseudoefedrini hydrochloridum 50mg, a ještě nějaký další shit, v součtu 3-krát dražší než modafen, ve kterém je to samé a který je sám o sobě předražený.

    Každopádně se fakt těším, až mi lékař bude ordinovat homeopatickou sádru.
    3.11.2011 10:17 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Na video jsem nekoukal, teď už chápu, pěkné :-)

    Jinak homeopatikum co obsahuje ibuprofen a pseudoefedrin, to je naprosto výborný vtip! ;-) Bodejť by pak lidi nepociťovali účinky, to ani ten placebo efekt není potřeba :-D
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    3.11.2011 09:38 XXX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Na homeopatii je zajímavé, že se velmi úspěšně používá při léčbě koní. A u zvířat se o placebo efektu nedá mluvit.
    3.11.2011 09:59 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    {{Citation needed}}

    Prosím o doložení nějakou věrohodnou double-blind studií, která by ukazovala účinek oproti placebu. Pokud vím žádná taková neexistuje.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    3.11.2011 10:22 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Jinak existují studie, které ukazují, že placebo efekt na zvířatech také funguje (vysvětluje se to hlavně Pavlovovy reflexy - pokud už byla zvířata dříve léčena reálnými léky, projevuje se placebo efekt více).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    3.11.2011 10:55 shadow
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Placebo funguje, dokonce někdy i když víte že jde o placebo. (nedávno článek na Oslu). Homeopatika nejsou nic než drahé placebo, které z Vás na rozdíl třeba od celaskonu dělá blbce (méně = více, naprav se čím ses zkazil). Vyléčím si popáleninu když si dám ruku ještě na chvíli do trouby? Otisky a paměť vody je zběsilost, to už si rovnou můžem koupit harmonizační náramek s hologramem...
    3.11.2011 12:13 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    to už si rovnou můžem koupit harmonizační náramek s hologramem...
    Vzhledem k množství blbcum, co s nim pobíhaj, se s těma homeopatikama úplně ztratíš v davu :D
    3.11.2011 13:22 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    to už si rovnou můžem koupit harmonizační náramek s hologramem...
    Kdybych to neviděl i na ČVUT na FELu, tak bych se musel smát... Takhle je mi dost smutno.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Jendа avatar 4.11.2011 04:19 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Třeba je to designový doplněk :-). Jedné přenašečky jsem se ptal, říkala, že to bere jako designový doplněk, řekl jsem, že bych za to pětikilo nedal, odpověděla, že je to „samozřejmě ten neoriginální“ :-).
    pavlix avatar 4.11.2011 13:02 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Vždyť jsou ty náramky docela pěkný, ne?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    4.11.2011 17:05 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Chápal bych ještě náramkový hodinky jako módní doplněk, ale tohle mi přijde dost ulítlý :) vůbec celá ta móda ověšovat svoje tělo různejma kovama, gumama a hadrama :)
    3.11.2011 09:48 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Homeopatika skutečně fungují, pouze životopisci zapomněli poznamenat, že Samuel Hahnemann měl v rodině hospodského.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    3.11.2011 10:27 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Hm. Tohle už tady bylo. Tím nenarážím na to že byl přetransponován ten strip do češtiny, ale na jeho původní inspiraci - kniha s prázdnými listy. Vizte Deset měst, povídku o Úspěšínu. Autor - Marcello Argilli, vydáno u nás r. 1977 (tedy za hlubokého "totáče")
    3.11.2011 22:38 ondy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Vypada to ze autorove snoubence asi homeopatie moc s rakovinou nepomohla... tak priste muze udelat par hezkych zertiku o chemoterapii nebo tak... urcite to bude k popukani.
    5.11.2011 20:30 misch | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    Ha. ha. ha. Asi smíchy pojdu :(.
    4.11.2011 10:59 wosambo | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 971: Alternativní literatura
    :-))))

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.