abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:55 | IT novinky

    Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:55 | Zajímavý software

    Společnost Kaspersky vydala svůj bezplatný Virus Removal Tool (KVRT) také pro Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 12:33 | Nová verze

    Grafický editor dokumentů LyX, založený na TeXu, byl vydán ve verzi 2.4.0 shrnující změny za šest let vývoje. Novinky zahrnují podporu Unicode jako výchozí, export do ePub či DocBook 5 a velké množství vylepšení uživatelského rozhraní a prvků editoru samotného (např. rovnic, tabulek, citací).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    včera 12:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 7.0 LTS open source monitorovacího systému Zabbix (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení na webu, v poznámkách k vydání a v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:11 | Nová verze

    Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 22 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.6. 17:00 | IT novinky

    Společnost AMD na veletrhu Computex 2024 představila (YouTube) mimo jiné nové série procesorů pro desktopy AMD Ryzen 9000 a notebooky AMD Ryzen AI 300.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.6. 16:22 | Nová verze

    OpenCV (Open Source Computer Vision, Wikipedie), tj. open source multiplatformní knihovna pro zpracování obrazu a počítačové vidění, byla vydána ve verzi 4.10.0 . Přehled novinek v ChangeLogu. Vypíchnout lze Wayland backend pro Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník

    Pohled na KDE 4.9

    30. 8. 2012 | David Kolibáč | Návody | 5634×

    Je tomu skoro měsíc, co vyšlo prostředí, aplikace a knihovny KDE — již ve verzi 4.9. Poslední dobou už nová vydání neobsahují přelomové novinky. Spíše se mění kód pod povrchem a občas se objeví nějaká zajímavá funkce, která třeba potěší, nebo si jí vůbec nevšimnete.

    KDE 4.9 ve výchozím stavu

    Velké nové verze si samozřejmě cestu do většiny distribucí razí pomaleji… V Kubuntu si můžeme pomoci repozitářem Kubuntu Backports, OpenSUSE má také připravený repozitář s aktuální verzí atd. Já používám právě Kubuntu Backports nebo Project Neon (aktuální, potenciálně nestabilní sestavení KDE).

    KDE 4.9

    Nejprve k novinkám pod povrchem. Pokračuje přepisování kódu, především widgetů Plasmy, aby se co nejvíce využíval framework Qt Quick. To by mělo vést ke snazší údržbě a méně chybám. Jeden z příjemných vedlejších efektů je, že v liště pro přidávání widgetů Plasmy konečně slušně funguje posouvání.

    Přidávání widgetů

    Další změny se týkají správce oken KWin — vývojáři se zaměřili především na stabilitu. Úpravy opět probublaly až na povrch. Pokud používáte kompozitní desktop, nastavení efektu přepínání oken už nehledejte v dialogu Efekty na ploše, nýbrž v Chování oken : Přepínač úloh. Možnosti konfigurace jsou poměrně velké.

    Nastavení přepínání oken

    Někteří lidé pozorovali s přechodem na verzi 4.9 zrychlení celého prostředí. S tím jsem se nyní nesetkal, zažil jsem to totiž už začátkem roku s příchodem vydání 4.8. Co se stability týče, letos jsem potíže ještě nezažil. Tu a tam se vloudí drobná, triviálně odstranitelná chybička při urputném (opravdu velmi urputném) přeuspořádávání panelů či widgetů… a to je vše.

    KDE 4.8 přineslo přepsaný Dolphin 2.0, díky čemuž tento správce souborů nezanedbatelně zrychlil. Teď došlo pouze k drobným vylepšením:

    • Tlačítko pro vyvolání hlavní nabídky bylo přesunuto vedle ostatních ikonek.
    • Vrátilo se přejmenování na místě.
    • Režim zobrazení Podrobnosti nyní umožňuje zobrazovat více sloupců včetně metadat — a řadit podle nich soubory.
    • V postranním panelu Náhled se zobrazují metadata souborů, namátkou třeba z EXIF v případě fotografií. Krom toho mi konečně začaly fungovat náhledy souborů DNG (formát RAW fotografií).
    • Aktuální adresář v emulátoru terminálu v postranním panelu se synchronizuje s aktuálním adresářem v grafickém správci souborů.
    • Integrace s SCM je obohacena o podporu Mercurialu.
    • Pro cestování historií navštívených adresářů jde použít tlačítka zpět/vpřed na klávesnici nebo myši.
    • Byyl přepracován postranní panel Místa.

    Dolphin

    Také v Konsoli se objevila návyková funkce: když kartu s terminálem vytáhnete z okna a upustíte nad plochou, otevře se karta v novém okně Konsole (chování je podobné jako např. ve Firefoxu).

    Konsole

    Nejvýznamnější novinkou v Okularu je možnost tisku anotací v rámci dokumentu (o anotování např. PDF v Okularu jsem psal dříve). Dále potěší třeba to, že program si konečně pamatuje poslední zvolený nástroj.

    Jednou z často nepochopených funkcí v KDE4 jsou aktivity. Jde o koncept podobný plochám, ovšem s plochami paralelně koexistující. Stěžejní vlastnost je možnost umístění různých widgetů Plasmy na plochu v různých aktivitách. Asi namítnete, že toho jde snadno dosáhnout i s plochami. Ano, to je pravda. Nicméně postupně se objevuje další funkcionalita, která zvětšuje potenciální význam aktivit. Klíčové je uvědomit si myšlenku za tímto konceptem: když mám otevřených mnoho oken, umístím některá na další obrazovku, abych se v nich lépe vyznal… pokud ale více obrazovek nemám, použiju virtuální plochy; oproti tomu aktivity nejsou zaměřeny primárně na správu oken, nýbrž na oddělení úloh. Např. můžu mít na laptopu aktivitu pro práci, ve které budu mít na ploše decentní tapetu a widget s poznámkami a otevřená okna s vývojovým prostředím a dokumentací. Když s prací skončím, přepnu se na aktivitu s widgety pro& nbsp;interakci se sociálními sítěmi, NSFW tapetou atd.

    V současné době je možné různým aktivitám přiřadit různé profily správy napájení, to je první příjemný krok vpřed. Novinkou ve verzi 4.9 je přiřazení souborů různým aktivitám — přiznávám, že tuto funkci jsem nepochopil. Bohužel mi ale stále chybí možnost nastavit si v různých aktivitách různé panely a nastavení upozorňování (např. při programování nechci být upozorňován na příchozí zprávy, ale při prostém brouzdání po webu to naopak vítám). Z těchto důvodů také aktivity většinou ignoruji — opravdu není problém používat Plasma Workspace a o aktivity ani nezavadit.

    Přiřazení souboru aktivitě

    Dotkl jsem se více obrazovek. Používám na jednom počítači dva monitory. Pokud používáte proprietární ovladače, nastavení může být trošku divoké (obvykle se provádí pomocí konfiguračního nástroje daných ovladačů). V případě svobodných ovladačů je to naopak velmi snadné. Stačí si v části Obrazovka a monitor Nastavení systému naklikat, co potřebujete, a jestliže dané nastavení chcete zachovat do budoucna, zvolte Uložit jako výchozí. Se samotným používáním už nějaký čas potíže nemám. Dříve se mi občas přihodilo, že se nové okno otevřelo na jiné obrazovce, než jsem chtěl, ale i to je nyní vyřešeno. Snad jediné zklamání vás může potkat, pokud používáte více monitorů a současně vyžadujete od KWinu dlaždicování (tiling).

    Nastavení více monitorů

    Změny se dotkly i dalších aplikací. Namátkou přehrávač JuK konečně dostal podporu last.fm a společně s Dragon Playerem podporuje API MPRIS2. Do balíku KDE Education přibylo pexeso Pairs. A tak dále a tak podobně.

    Pairs

    Součástí nového vydání jsou i aktualizované překlady. Bohužel mám pocit, že častěji narážím na nepřeložené kousky a občas ne tak docela srozumitelné překlady1 — ale to může být tím, že jsem se začal více vrtat v detailnějších nastaveních.

    Každopádně mé dojmy z aktuálního softwaru produkovaného komunitou KDE jsou veskrze pozitivní. Jde o komplexní balík, tudíž tu a tam zadrhne nějaká hrubší hrana, ale přes to se dovedu přenést. Zvláště když prostředí jde skvěle přizpůsobit i mému poměrně specifickému stylu používání, aniž bych musel trávit dlouhé hodiny a dny nad manuálovými stránkami, skripty a konfiguračními soubory.


    1. Ba někdy dokonce i překlady zcela zcestné, namátkou „tabs“ přeložené v Amaroku jako „karty“, ačkoliv jde o tabulatury.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Václav 30.8.2012 01:06 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    K tomu nastavení monitorů - minimálně Nvidia už pořádně podporuje xrandr, takže systémová utilita funguje i pro ně.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Fluttershy, yay! avatar 30.8.2012 11:01 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    Welcome to 2012, nVidia!
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Václav 30.8.2012 11:24 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    Jo, no :) Ale lepší než drátem do oka.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Jardík avatar 30.8.2012 02:52 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9

    K nastavení monitorů: je to na dvě věci. Musel jsem si napsat vlastní program, aby to pořádně fungovalo. KDe je tak blbé, že vám klidně aktivuje výstup, kde není žádný monitor. Vyzkoušejte si sami s notebookem. Spusťte KDE, v konfigurátku zapněte externí monitor, vypněte ten v notebooku. Restartujte a vytáhněte externí monitor. Po startu KDE jste ve stavu, že nevidíte nic. KDE vypne interní displej a snaží se zapnout výstup na externí a protože si nezkontroluje připojení, popř. chybové kódy z volání xrandr, tak neví, že neuspěl. Výsledek? Nepoužitelný desktop.

    Musíte přepnout do konzole a modlit se, že se vám rozsvítí na tom správném monitoru (intel ovladač se stále ještě pere s kms a po přepnutí do konzole se rozvítí interní displej jen když máte štěstí, často se snaží rozsvítit ten aktivovaný v X, někdy rozsvítí oba...). V konzoli exportovat DISPLAY a spustit xrandr. Dostane se vám chyby, protože je aktivní konzole a i přes správně nastavený DISPLAY se to nepodaří. Musíte před to hodit sleep a přepnout do vt s běžícím X serverem před tím, než se spustí xrandr. Hurá, desktop opět použitelný

    Nebo děláte takle se zapnutým externím displejem a vypnou proud (popř. chcete přenést notebook a kabel vytáhnete). KDE je tak blbé, že vám nechá aktivovaný externí výstup a nepřepne na interní displej. Opět čachry machry s konzolí, když teda máte štěstí a zapne se vám interní display při přepnutí vt.

    Bez mé utilitky prostě nemožné s KDE operovat s více monitory, pokud nechcete pořád něco přepínat a nastavovat. V GNOME3 tohle sice funguje uspokojivě, ale GNOME3 je pro mě nepoužitelné, protože intel ovladače, intel x3100 a composite se nemají rádi (všechno pomalé jakho*no, artefakty a jénevímcoještě), a prostředí jako takové je i tak nepoužitelné. (jinak composite s kwinem funguje docela v poho, protože ten dokáže použít xrender, ale gnome to asi všechno jebe přes opengl, je to totiž stejně zasekaný jako kwin s composite+opengl).

    Věřím v jednoho Boha.
    30.8.2012 12:30 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    hehe, no zrovinka včera jsem měl problém podobného rázu - notebook jsem uspal oddokoval, pak jsem ho probudil otevřením, ale nic jsem nedělal a zase ho uspal zavřením, pak jsem ho zadokoval, a po probuzení mi nebyl schopen rozsvítit externí monitor, na který ovšem KDE házelo všechna okna ... a to včetně konfigurace monitoru

    nakonec se mi teda povedlo pustit systemsettings, trefit myší poslepu správné místo a přetáhnout si to okno na display notebooku, abych mohl externí display vypnout a zase zapnout, ale teda fakt super ... klávesové zkratky na posun okna si nepamatuju, xrandr magii bych musel zvládnout napsat z hlavy poslepu ...
    2.9.2012 11:19 Neel | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    Pro příště pro posunutí okna můžete použít Alt + myš nebo Super + myš. Nejsem si ale jistý, jestli kwin tuhle základní funkcionalitu má.
    Václav 2.9.2012 13:05 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    Levé tlačítko pro posunutí a pravé pro resize samozřejmě umí :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Rezza avatar 2.9.2012 17:50 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    Pripadne v task baru vybrat aplikaci, More Actions, Move.
    andree avatar 3.9.2012 16:11 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    Pripadne alt+f3 a 'm'(ove)...
    4.9.2012 12:43 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    dík, nevěděl jsem ani Alt+F3, ani že tohle pak reaguje na šipky ...

    p.s. u mě Přesunout
    4.9.2012 12:43 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    Pro příště pro posunutí okna můžete použít Alt + myš nebo Super + myš. Nejsem si ale jistý, jestli kwin tuhle základní funkcionalitu má.
    eh, asi si nerozumíme ... vždyť píšu, že jsem to nakonec trefil a přetáhnul

    šlo mi o postup bez myši
    30.8.2012 20:27 asdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    zlatý windows.
    31.8.2012 04:56 aubi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    naivko

    Na nb v praci s w7 se mi deje totez a jeste mnoho horsiho. Interni monitor nevypinam, ale po oddokovani pri neexistujicim externim je vetsina programu nedostuna. Pri sdileni plochy to dokonce umi stav, kdy externi projektor kopiruje interni monitor, ale programy jsou na 2. desktopu, takze nedosazitelne. Widlim chybi do pouzitelnosti jeste par (desitek) let.

    Nemluve o tom cerobilem vystupu na externi monitor, kde se barevne zobrazovala jen videa. To skoncilo nucenou reinstalaci celych widli.
    Václav 31.8.2012 09:58 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    Windows už umí pořádně pracovat s víc monitorama? Zatím co jsem zkoušel, byla to zoufalost plná kompromisů.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Jardík avatar 31.8.2012 13:01 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    Nevím jak jiným, ale mně to na Windows funguje uspokojivě. Po vytažení externího se mi zapne interní, pokud mám zapnuty oba a vypnu externí, okna se mi přesunou na interní, když vypnou proud, zapne se mi interní displej. Ale je klidně možný, že to dělá nějaká součást ovladače intel grafárny, nemám zkušenost s jinými.
    Věřím v jednoho Boha.
    Václav 31.8.2012 13:40 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    Intel ovladače to mají pořešené pěkně. Já spíš myslel samotná práce s dekstopem. Je tam prostě jedna plocha a ty další tak nějak navíc. KDE umí skvěle nastavit jaké aplikace na které ploše spouštět, pamatuje si je, pokud je potřeba mít panel na dvou monitorech, není to problém…
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    4.9.2012 23:54 failer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    Widle s více monitory jsem užíval x let zpátky, ještě než jsem zdrhnul před JehoVi$tama. Kupodivu se na tom i dalo dělat. V Linuxu mám natvrdo xorg.conf se zálohami a necítím potíže. Ale jsem zatvrzelý příznivec G2.
    7.9.2012 06:22 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    Včera jsem musel použít Windows, a přetáhnutí okna které se z větší části otevřelo mimo obrazovku byl docela challenge, alt + myš nefungovalo, roztáhnutí okna za roh nefungovalo, no možná na to mají uživatelé oken nějaký jiný trik :D
    Josef Kufner avatar 7.9.2012 15:49 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    Pověs si na globální klávesovou zkratku rekonfiguraci na nějaké bezpečné nastavení pomocí konzolového xrandr. Když se to pak stane, tak jen bouchneš do klávesnice a máš displej zpět.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Kaacz avatar 8.9.2012 02:45 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    Spusťte KDE, v konfigurátku zapněte externí monitor, vypněte ten v notebooku.

    Trochu špatně ne ? Když je interní vypnutý, tak je vypnutý a nemá ho nic samo zapnout. Takže se to chová správně.

    Musí se nechat zapnutý a určit priorita. Mám na notebooku nastaven jako defaultní externí displej. Kdyz naběhnu v doku se zavřeným NB (lid zhasne interní LCD), jedu na externí fullHD LCD. Když naběhnu samotný NB, normálně najede jeho LCD jen 1280.

    Pravdou je, ze harakiri uspávání a vsunutí/vyjmutí v doku nedejbože v kombinaci vede NB bez obrazu a nejrychlejší je ho restartovat, kupodivu nepomůže ani restart X trojhmatem...
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    30.8.2012 08:14 Jarda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    V postranním panelu Náhled se zobrazují metadata souborů, namátkou třeba z EXIF v případě fotografií. Krom toho mi konečně začaly fungovat náhledy souborů DNG (formát RAW fotografií).
    Tak zrovna s tímhle mám problém - včera jsem to dával do dotazů. V Dolphinu (KDE 4.9.00 na Kubuntu 12.04 amd64) se mi špatně zobrazují exif informace z fotek. Clona, Doba expozice i další jsou v podivné formě a hlavně položka Vytvořeno je zcela špatně. Exiv2 v konzoli to zobrazuje správně a v čitelné formě. Tuší někdo, co by s tím mohlo být za problém?
    belisarivs avatar 30.8.2012 08:29 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    Bohužel mám pocit, že častěji narážím na nepřeložené kousky a občas ne tak docela srozumitelné překlady
    A to se to musím dozvedet az tady? :-(
    Ba někdy dokonce i překlady zcela zcestné, namátkou „tabs“ přeložené v Amaroku jako „karty“, ačkoliv jde o tabulatury.↩
    Hm. Kouknul jsem do prekladu Amaroku a tabs jsou tam prelozene vyhradne jako tabulatury. A Amarok jako takovy mame prelozeny takrka kompletne.
    IRC is just multiplayer notepad.
    30.8.2012 08:58 fri
    Rozbalit Rozbalit vše Amarok - tabulatury

    To já jsem velice rád. Teď už mám ty tabs pro kytaru přeložené taky výhradně jako tabulatury. :-D A Amarok jako takový mám přeložený (2.6) úplně úplně už měsíce.

    belisarivs avatar 3.9.2012 14:39 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok - tabulatury
    A Amarok jako takový mám přeložený (2.6) úplně úplně už měsíce.
    No jo, ale jak.

    BTW, na tvych strankach s prekladama jsem si vsimnul, ze dodavas pouze mo soubory. Treba jsem to prehlednul, ale paklize opravdu po soubory nedodavas, nejednas tak trochu v rozporu s GPL? Ano, vim ze jde mo soubor dekompilovat.
    IRC is just multiplayer notepad.
    3.9.2012 21:42 fri
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok - jasná kvalita - tabulatury, .mo, .po

    Chceš si jej ode mě vyžádat? Takhle nějak to funguje? :-) Napadlo mě to už kdysi, že bych ho dobrovolně dal k dispozici, abych (jednomu) ulehčil život, ale myslel jsem si taky, že by sis mohl myslet, že by ti to mohlo zaplevelit zahrádku, pokud bys to nedržel na vakcínou chráněném stroji. :-) A taky, Amarok je, jak sám říkaš skoro celý přeložený, takže je tu otázka přínosu.

    Dekompilace .mo souboru - to zní zajímavě, o tom jsem už kdysi pro některý případ uvažoval, ale nejsem zas nějak moc technicky zaměřený, a neviděl jsem v tom nějaký zvláštní přínos pro to, co dělám (získání souboru, který bych načetl - použil jako překladovou knihovnu), a nebyl jsem si jistý, jestli to je vůbec možné, i kdybych po tom pátral. Některé věci jsem si o práci se soubory, se kterými dělám, nějak tak zjistil a víc zatím není potřeba.

    Amarok: No jo, ale jak.  No tak, že mi to vyhovuje. Další, komu to vyhovuje, ať se přihlásí v diskuzi. :-) O kvalitě mých překladů máš snad nějaké pochybnosti? Svěř se. David se už, myslím, od všech pochyb oprostil, a je na nejlepší cestě k dokonalosti. :-)

    Fluttershy, yay! avatar 30.8.2012 10:58 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    A to se to musím dozvedet az tady? :-(

    Něco podivného se děje mezi mailovou konferencí a mým e-mailovým klientem. Posílal jsem něco oprav a připomínek.

    Hm. Kouknul jsem do prekladu Amaroku a tabs jsou tam prelozene vyhradne jako tabulatury. A Amarok jako takovy mame prelozeny takrka kompletne.

    Mám to v Amaroku 2.6 z Kubuntu Backports v tom „appletu“ v panelu Kontext. Na disku bych měl mít opravu, možná jsem ji i posílal, ale viz výše.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Fluttershy, yay! avatar 30.8.2012 11:00 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    A na jednom snímku obrazovky tady je vidět další chyba: ISO Speed v žádném případě není ISO rychlost, nýbrž citlivost — nebo mi po přečtení několika knih o fotografii něco uniká?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    31.8.2012 12:23 fri
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9 - summit
    Možná to chodí do schránky jenom mě? Ale já nemám přístupová oprávnění pro summit, tak si toho nevšímám, i kdyby to v poště bylo. :-)
    31.8.2012 05:01 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    K tomu jenom drobnou poznámečku: správně je „scestné“. :-)
    Fluttershy, yay! avatar 31.8.2012 10:19 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    Viva la revolucion!
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Fluttershy, yay! avatar 2.9.2012 21:37 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    Příloha:
    Důkaz.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    belisarivs avatar 3.9.2012 09:01 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    Tak to musi byt problem v Ubuntu. Protoze my na prekladu Amaroku spolupracujeme primo s jednim z vyvojaru, ktery je cech. Takze tohle si pohlidal aby aktualizoval cesky preklad pred vydanim.
    IRC is just multiplayer notepad.
    Fluttershy, yay! avatar 3.9.2012 09:22 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    Tím by se leccos vysvětlovalo, ale používám backporty a neon, tam by se ubunťárny dostat neměly.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    30.8.2012 08:37 fri
    Rozbalit Rozbalit vše Pohled na KDE 4.9 - widgety, metadata, tabs
    Nepřeložené texty. :-) Všichni, kdo to čtete, hledají se dobrovolníci, přihlaste se. Kdysi napsal Jiří Eischmann, že stačí, když za hodinu uděláte 20 řetězců, to myslel asi u složitějšího překladu a většího počtu znaků na řetězec. Tak si říkám, že bych příležitostně začal zkoumat používání Aktivit-Činností, když už je tu máme. Widgety. když na věc přijde, překládám/začnu překládat jako doplňky; do stejné skupiny řadím všechny ty aplety, gadgety apod. Metadata: jako popisná data, popis. To s tím tabs, to se může stát, budu se na to muset ve své verzi překladu Amaroku podívat: tab - tabulatura, jako zkratka pro typ hudební notace (tablature, tabulature), kdo by to byl býval řekl. :-)
    Fluttershy, yay! avatar 30.8.2012 10:55 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9 - widgety, metadata, tabs
    OMFG, run! Run for your lives!
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    30.8.2012 11:25 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9 - widgety, metadata, tabs
    :-D
    Baník pyčo!
    30.8.2012 11:40 fri
    Rozbalit Rozbalit vše Brambory v řádku, všechno v pořádku, jak řekla kdysi jedna zpěvačka
    Proč bych to dělal? Ve sklepě je sice letos nějak moc brambor, to je ale právě o důvod víc, proč si vážit dobrého bydla. Na naši pevnost chráněnou příkopy a vodními toky by se ti těžko útočilo.
    30.8.2012 12:00 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brambory v řádku, všechno v pořádku, jak řekla kdysi jedna zpěvačka
    Rozběsněného Kolibáče posilněného Absinthem se semtexem není radno podceňovat.
    Baník pyčo!
    Fluttershy, yay! avatar 30.8.2012 12:22 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brambory v řádku, všechno v pořádku, jak řekla kdysi jedna zpěvačka
    Hmmm, semtex!
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    30.8.2012 13:19 fri
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brambory v řádku, všechno v pořádku, jak řekla kdysi jedna zpěvačka
    Proč takové silné řeči. Lidé si můžou víc ublížit, právě když neví, co dělají. Nevidím v tom zvláštní smysl. Nebo při tom bere do ruky kudlu? Jestli jsi někdy viděl podřezanou kozu, tak víš, že krev teče rychle.
    Václav 30.8.2012 13:25 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brambory v řádku, všechno v pořádku, jak řekla kdysi jedna zpěvačka
    Hmm, absinthe!
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Václav 30.8.2012 13:25 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brambory v řádku, všechno v pořádku, jak řekla kdysi jedna zpěvačka
    Ale teda míchat božskou manu s čímkoliv jiným než vodou?
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    30.8.2012 14:32 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brambory v řádku, všechno v pořádku, jak řekla kdysi jedna zpěvačka
    Na mastru se po pár dnech už experimentovalo zběsile no...
    Baník pyčo!
    Václav 31.8.2012 09:59 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brambory v řádku, všechno v pořádku, jak řekla kdysi jedna zpěvačka
    Počkej… A byl to absinthe, nebo obarvenej líh s rozpuštěným pendrekem z božkova?
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    31.8.2012 12:18 Rovano | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brambory v řádku, všechno v pořádku, jak řekla kdysi jedna zpěvačka
    +1
    (╯°□°)╯︵ ┻━┻ enough of this! ♫♫♫ԅ(ˆ⌣ˆԅ)♫♫♫
    31.8.2012 18:41 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brambory v řádku, všechno v pořádku, jak řekla kdysi jedna zpěvačka
    Jsme chudí studenti, tak co čekáš?
    Baník pyčo!
    Fluttershy, yay! avatar 30.8.2012 13:42 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brambory v řádku, všechno v pořádku, jak řekla kdysi jedna zpěvačka
    To překrucuješ schválně, nebo jenom neumíš číst?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    30.8.2012 20:39 fri
    Rozbalit Rozbalit vše Amarok - amarok.mo

    Soubor s překladem pro Amarok si můžeš stáhnout tady: http://fripohled.webnode.cz/ Měl by ti pomoct. :-)

    Ondroid avatar 30.8.2012 09:11 Ondroid | skóre: 32 | blog: Hombre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    s/byyl/byl
    30.8.2012 10:05 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    Z KDE se po dlouhé, předlouhé době opět stává dobře použitelné grafické prostředí...uznávám i přes to, jak jsem verzi 4, myslím oprávněně, nemohl vystát...
    Je tam ale jeden problém - totální zničení KDEPIM a nesmysly jako Nepomuk a Akonadi. Pokud to tým s nápravou pošramocené pověsti myslí vážně, první, co by měl teď udělat, je zbavit se těch dvou hovadin a zkusit převést KDEPIM do normálu.
    30.8.2012 10:43 jurasn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    No viděl bych to spíš na to snažit se Akonadi přepsat a zrychlit. Osobně si už nedokážu představit, že bych KDEPIM používal bez Akonadi.
    30.8.2012 12:32 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    a můžu se optat, co konkrétně tobě, jako uživateli, Akonadi přináší oproti původní implementaci?
    gtz avatar 30.8.2012 20:53 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    Akonadi/Nepomuk == totálně zablitý a zaplevelený systém. Osobně si nedokáži představit, že bych to musel používat. Nepomuk vypínám skoro okamžitě (nepomuk == windows search)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Fluttershy, yay! avatar 30.8.2012 21:00 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    false, false

    ^_^
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    gtz avatar 30.8.2012 21:12 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    Proč?
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Fluttershy, yay! avatar 30.8.2012 21:15 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    Proto.

    Krom toho jsem protipříklad.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    30.8.2012 22:09 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    Krom toho jsem protipříklad.
    vážně? - ty používáš Akonadi a přitom ti to nedělá takové skvělé věci, jako že třeba cachuje lokální soubory?
    Fluttershy, yay! avatar 30.8.2012 22:19 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    Používám Akonadi na svém dělu… a ani nevím, že ho tam mám.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    31.8.2012 11:03 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    aha ... v tom případě nemohl by sis trošku oprášit znalosti logiky? - z toho, že o něčem nevíš, ještě neplyne, že to neexistuje

    takže znovu, prosímtě, namísto vystavování své ignorance raději odpověz na výše položenou otázku:

    "... ti to nedělá takové skvělé věci, jako že třeba cachuje lokální soubory?"
    Fluttershy, yay! avatar 31.8.2012 11:19 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    Jaký smysl má tvrzení, "Akonadi/Nepomuk == totálně zablitý a zaplevelený systém", když se to nijak zřetelně neprojevuje?

    Oh, ne ty sis sem vlastně přišel zanadávat a je vlastně jedno na co.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    gtz avatar 31.8.2012 13:17 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    Kdysi jsem na jedné mašině udělal update na Suse s novými KDE. Nový import souborů kmailu/kontactu a kalendáře neproběhl tak jak měl a na mašině T8100 + 4GB trval skoro 2 hodiny než akonadi cosi napsal. Akonadi na nové mašině no možná, ale Nepomuk jistě ne. Já nesnáším něco co se snaží vše indexovat a v Nepomuku vidím silnou paralelu s Windows Search. Vím, že to jde nastavit apod. Prostě pro mně je stále evolution lepší volba než akonadi a spol. Když jsem v kamilu zkoušel importovat svůj gmail tak se z toho mašina snad chtěla posr..., sice na gmailu je jen cca 1GB dat, ale i tak cpu běžělo skoro na 80% furt. Tak jsem to poslal do křemíkového nebe a opět jsem tam ponechal XFCE+GNOME3.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Fluttershy, yay! avatar 31.8.2012 13:27 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    Co z toho plyne?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    31.8.2012 16:57 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    Jednu dobu jsem používal tracker na tehdy slabé mašině a mimo počátečního indexování jsem fakt nepoznal, že tam něco běží - to bylo v dobách, kdy existoval pro gnome-panel nějaký applet, do kterého se dalo rovnou psát. (po pár měsících tu možnost zrušili a muselo se klikat na ikonku v panelu a po dalších pár měsících šlo obojí pryč, protože bez rychlého přístupu to pro mě ztratilo veškerý smysl).

    Nicméně pointa je v tom, že i indexování se dá udělat rychlé a neotravné, přestože dvě hodně viditelné implementace pomalé a otravné jsou. ;-)
    31.8.2012 11:36 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    Logiku to má, když neví, že to tam je, asi se to nějak výrazně neprojevuje, například to neznemožňuje používat systém, jak jsi oponoval ty. Na druhou stranu svůj vlastní argument výrazně oslabil tím, že řekl že má dělo, tedy systém dimenzovaný na KDE + Akonadi, což může být 2x až 3x výkonnější mašina než systém dimenzovaný na "pouhé" KDE ;)
    Václav 31.8.2012 12:24 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    Nemám zrovna dělo (C2D, 6GB RAM je už celkem překonaný stroj) a Akonadi si všimnu až když ho využívám.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Fluttershy, yay! avatar 31.8.2012 12:41 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    Na druhou stranu svůj vlastní argument výrazně oslabil tím, že řekl že má dělo, tedy systém dimenzovaný na KDE + Akonadi, což může být 2x až 3x výkonnější mašina než systém dimenzovaný na "pouhé" KDE ;)

    Já pořád zapomínám na ten [sarcasm sign]. Moje „dělo“ je pouhé AMD Zacate E-350 s 8GiB RAM a obyčejným diskem.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    4.9.2012 12:54 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    Logiku to má, když neví, že to tam je, asi se to nějak výrazně neprojevuje,
    jenže o tom ten výrok nebyl ... že ti plevel v zahrádce neznemožňuje sklízet úrodu ještě neimplikuje nepřítomnost plevele
    například to neznemožňuje používat systém, jak jsi oponoval ty.
    kde já jsem tvrdil něco o tom, že by to Kolibáčovi znemožňovalo používat systém?
    Na druhou stranu svůj vlastní argument výrazně oslabil tím, že řekl že má dělo, tedy systém dimenzovaný na KDE + Akonadi, což může být 2x až 3x výkonnější mašina než systém dimenzovaný na "pouhé" KDE ;)
    s/2x až 3x/20x až 30x/
    30.8.2012 10:24 appolito
    Rozbalit Rozbalit vše Font na screenshotech
    Moc pěkný font na těch screenshotech. Co je to zač?
    30.8.2012 10:33 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Font na screenshotech
    Pravdepodobne Ubuntu (podľa znakov m, n a u).
    Fluttershy, yay! avatar 30.8.2012 10:53 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Font na screenshotech
    Jo, asi jo. Už to ani pořádně nevnímám, ale myslím, že jsem si tam nechal Ubuntu.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    30.8.2012 12:26 Franta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    Jednou z často nepochopených funkcí v KDE4 jsou aktivity.
    Po nějaké době jsem aktivity pochopil, ale zatím jsem se stále nedostal k jejich používání. Myšlenka je to v zásadě dobrá, jen jsem si zvykl používat tímto stylem plochy. Aktivity jsou lepší, ale pořád to má nějaké nedostatky - co když třeba v "pracovní aktivitě" kliknu na odkaz a Firefox mám puštěný v "zábavní aktivitě"? V tu chvíli bych potřeboval, aby se otevřelo nové okno prohlížeče v dané aktivitě (nebo použilo existující). Jenže to se nestane (vyzkoušeno s Firefoxem a Rekonqem), alespoň ne v 4.8.4. Jak je na tom 4.9? Navíc tady je potřeba podpora i ze stran aplikací - nebo aspoň upravit xdg-open (či podobný příkaz), aby vyhledal aplikaci na dané aktivitě/ploše a otevřel to v ní...
    Fluttershy, yay! avatar 30.8.2012 12:34 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    Oknům jde přiřadit aktivity, navíc jde mít více oken prohlížeče — mimochodem už dlouho zvažuji, že bych se vykašlal na karty/panely ve Firefoxu a začal místo toho používat karty v KWinu. Pak by stačilo nastavit si otevírání nových stránek v nových oknech. Jediný problém je, že se to trochu bije s tím seskupováním karet/panelů ve Firefoxu, ale to bych mohl prostě přestat používat.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    30.8.2012 13:35 Franta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    Oknům jde přiřadit aktivity, navíc jde mít více oken prohlížeče
    Jasně, ale prohlížeč typicky otevře novou stránku v okně, které jsi používal naposledy (což může být to z jiné aktivity).
    že bych se vykašlal na karty/panely ve Firefoxu a začal místo toho používat karty v KWinu
    jj, tohle považuji za ideální stav - o správu panelů se má starat prostředí a ne aplikace. Mj. tak půjdou seskupovat do oken panely z různých aplikací. Akorát je ještě potřeba, aby seznam úloh na panelu zobrazoval jen skupiny, ne jednotlivé panely (je tohle už v 4.9?) a taky aby panely mohly být řešení i jinak, než v záhlaví okna (to je sice dobré, ale při velkém množství panelů se může hodit mít na ně zvláštní řádek).
    30.8.2012 13:36 Franta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    P.S. pak by si šlo hezky nakombinovat i panely z různých prohlížečů.
    Fluttershy, yay! avatar 30.8.2012 13:40 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    Jasně, ale prohlížeč typicky otevře novou stránku v okně, které jsi používal naposledy (což může být to z jiné aktivity).

    Otevřel by ji v novém okně.

    Akorát je ještě potřeba, aby seznam úloh na panelu zobrazoval jen skupiny, ne jednotlivé panely (je tohle už v 4.9?) a taky aby panely mohly být řešení i jinak, než v záhlaví okna (to je sice dobré, ale při velkém množství panelů se může hodit mít na ně zvláštní řádek).

    Nepoužívám seznam úloh. Karty jsem přestal používat, protože nepoužívám dekorace oken — možná si udělám nějakou s vertikálním pruhem, aby to zbytečně nezabíralo místo na širokém displeji.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    stativ avatar 30.8.2012 20:14 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    Akorát je ještě potřeba, aby seznam úloh na panelu zobrazoval jen skupiny, ne jednotlivé panely (je tohle už v 4.9?)
    Bohužel není.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    31.8.2012 16:29 Franta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    Přitom panel seskupování umí - takže by stačilo jen tyhle dvě různá seskupování spojit do jednoho.
    stativ avatar 31.8.2012 18:03 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    Bohužel to podle všeho není tak jednoduché, protože to kwin neposkytuje informaci o tom, která okna jsou seskupená. Podle bugu #224690 by to snad mohlo být opraveno v KDE 5, ale zatím to nebylo commitnuto. Možná by ty patche šly aplikovat i na 4.9.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    30.8.2012 16:55 Andrtalec | skóre: 15 | Trnava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    Nie som si istý, ale nemrkneš sa na toto?
    SomaFM commercial-free internet radio
    30.8.2012 14:54 JanM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Kombinované spouštěče s task manažerem v panelu?
    Příloha:
    Lze KDE panel nastavit tak, jako třeba AWN(či Win 7, OS X, Docky, Unity a pár dalších), aby ikona spouštěče sloužila současně i k přepínání otevřených oken téže aplikace a _současně_ aby tam mohly být i různé aplety (menu, sensors, zvuk, logout)?

    Viz příloha. Nejde mi o efekty (hop sem a tam a ještě dokola), ale spíše o funkci - chtěl bych mít vše na jednom _malém_ panelu.

    P.S. Obrázek v příloze má ošklivě černé pozadí, protože takto je AWN zobrazeno přes NX (vzdálená plocha), což je mimochodem další požadavek, který např. docky a pár dalších nezvládne splnit.
    30.8.2012 15:09 Franta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kombinované spouštěče s task manažerem v panelu?
    Když spustíš program, můžeš na něj na panelu kliknout a dát: "Když neběží, ukázat pro něj spouštěč".
    30.8.2012 15:42 JanM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kombinované spouštěče s task manažerem v panelu?
    To zní rozumně. A jde nějak potlačit to zobrazení otevřeného okna jako "obdélník proměnlivé délky podle dostupného místa" a mít jen ikonu?
    30.8.2012 17:17 karel.k001
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kombinované spouštěče s task manažerem v panelu?
    mess avatar 30.8.2012 18:27 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kombinované spouštěče s task manažerem v panelu?
    Jo, jde. Jmenuje se to "Icon only task manager". Najdeš to na kde-look.org (starou verzi). Už nějakou dobu je přímo součástí KDE.
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    31.8.2012 11:11 karel.k001
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kombinované spouštěče s task manažerem v panelu?
    Icon only TM je na pikaču. Nejde v něm vypnout grupování. A navíc ten kokot grupuje dohromady i různý aplikace běžící pod wine.

    Taky mi přijde že od doby co si ho vzalo pod křídla KDE tak na něm umřel vývoj. Zkoušel jsem ho nějakou dobu používat, vydržel jsem to pár měsíců, ale pak jsem musel překonat lenost a pustit se do kompilace smooth tasks.
    31.8.2012 16:28 Franta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kombinované spouštěče s task manažerem v panelu?
    Mně přijde na pikaču hlavně samotná funkce "nevidět názvy programů" -- k čemu je to dobré? Ještě to chápu u svislého panelu (tam se to dělá samo i u toho standardního přepínače), ale u vodorovného je to spíš taková dobrovolná retardace.
    Fluttershy, yay! avatar 31.8.2012 16:30 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kombinované spouštěče s task manažerem v panelu?
    Zabírají místo? Může se tam zobrazovat NSFW textík?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    31.8.2012 17:23 Franta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kombinované spouštěče s task manažerem v panelu?
    Zabírají místo?
    Od toho je přece víc ploch případně ty aktivity - navíc tam jsou ty aplikace nějak tématicky rozdělené, ale na panelu se jen štosují vedle sebe.
    Může se tam zobrazovat NSFW textík?
    NSFW věci si můžeš přesunout na jinou plochu/aktivitu.

    A hlavně: když budu mít na jedné ploše otevřené tři terminály nebo editory, tak je mi nějaká ikona na nic - potřebuji vidět název.
    31.8.2012 23:12 karel.k001
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kombinované spouštěče s task manažerem v panelu?
    Víc ploch jsem se zatím nějak nenaučil využívat tak aby mi to usnadnilo práci. Používám je spíš sporadicky.

    Název vidět nepotřebuju, obvykle mám otevřené max tak 3 terminály a to se ještě dá rozlišit podle pozice tý ikony. Při nejhoršim občas kliknu na špatnou, ale pořád lepší než při zgrupovanejch ikonách muset pokaždý vybrat nejdřív grupu a pak teprve ikonu v tej grupě.

    FrostyX avatar 1.9.2012 00:35 FrostyX | skóre: 27 | blog: Frostyho_blog | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kombinované spouštěče s task manažerem v panelu?
    Já jsem více ploch pořádně začal používat, až když jsem si nastavil panel tak, aby nezobrazoval názvy oken, ale zato radši vždy ukazoval okna na všech plochách. Co už taky s tím volným místem. Doporučuji vyzkoušet.
    FrostyX.cz | 1984 was not supposed to be an instruction manual.
    1.9.2012 19:19 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kombinované spouštěče s task manažerem v panelu?
    Čoveče, to není špatný...díky za tip.
    8.9.2012 00:20 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kombinované spouštěče s task manažerem v panelu?
    Zajímavé, já zas nechávám zobrazovat v taskbaru jen app z dané plochy, kterých požívám 9. Abych měl v taskbaru místo na text. Různé plochy jsou pro mne různé činnosti, takže dokud neměním činnost, nepodřebuju rychlé přepnutí na app z jiné plochy.
    1.9.2012 00:48 JanM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kombinované spouštěče s task manažerem v panelu?
    Díky za info. Zkoušel jsem to v VM a chová se to stejně jako AWN, což je fajn :-)
    2.9.2012 08:48 JanM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kombinované spouštěče s task manažerem v panelu?
    Aha, tak se to chová jen "skoro" stejně. Zkompiloval jsem smooth-tasks-fork z HG branch kde-4.8 (nicméně mám KDE-4.9).

    Proč to pořád přehazuje ikony? Nastavil jsem ruční řazení, ale stále to rozlišuje oblast "spouštěčů" - ta je umístěná v levé části appletu na panelu - a oblast ikon pro otevřená okna.

    Když se klikne na spouštěč, otevře se okno programu a ikona spouštěče zmizí (z levé části) a objeví se tatáž ikona pro právě otevřené okno v pravé části. WTF?

    Používám pár programů a moc by se mi líbilo, kdyby ty ikony přestaly cestovat po panelu. (Seskupování mi nevadí, navíc se to dá nastavit.)
    Václav 2.9.2012 13:09 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kombinované spouštěče s task manažerem v panelu?
    Icon only tento problém nemá.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    2.9.2012 16:36 JanM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kombinované spouštěče s task manažerem v panelu?
    Díky.

    P.S. Dokonce jsem pozitivně překvapen, že při vzdáleném přístupu (tedy obvykle bez hw podpory vykreslování) KDE samo vypne ty efekty a plocha vypadá stejně.
    8.9.2012 00:34 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kombinované spouštěče s task manažerem v panelu?
    A další jiný úhel pohledu - ty pro mne debilní zbytečně velké vícefunkční spouštěče ihned ruším i ve win7. Mám rád, když věci dělají vždy to samé, nesnáším dynamické chování. Na wide monitoru mám 2 panely. Vodorovný úzký s menu a taskbarem aktualni plochy bez grupování. A druhý vertikální širší se vším ostatním (quick start, widgety, systray, ..).
    Kaacz avatar 8.9.2012 02:00 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kombinované spouštěče s task manažerem v panelu?
    Pro představu jak mohou vypadat KDE4 na wide s 2 panely náhled zde.

    Na žádné ploše nemám snad nikdy víc jak 8 oken aplikací, takže v pohodě vidím texty v taskbaru. A opravdu ale opravdu nemám zájem vidět v taskbaru apky z jiných ploch. Netýkají se práce, kterou dělám na aktivní ploše.

    PS: koukal jsem se teď, možnost nezobrazit text v běžném taskaru není. Stále jen běžné volby.
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    30.8.2012 16:31 jaime | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše integrace konsole s dolphinem
    Casto pouzivam konsoli v dolphinu a od KDE 4.9 se pri spusteni nekterych programu z konsole prepne okno dolphinu do umisteni daneho programu napr. /usr/bin. Prijde mi, ze to s tou vylepsenou integraci konsole a dolphinu, trochu prehnali.
    30.8.2012 19:17 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    konečně jsem pochopil k čemu jsou AKTIVITY, no to je super vychytávka, asi bude dost návyková, když si člověk připraví jednotlivé aktivity, nemusí hledat a startovat soft, jen přepne na příslušnou aktivitu.
    Kaacz avatar 8.9.2012 02:35 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohled na KDE 4.9
    Mne osobně mrzí, že KDE 4.9 jsou pro mne regresí staré chyby na kartách Nvidia Nx600 (mám pár PC s 5600,7600 a 8600). Po dlouhé době trápení - problém se zaplněním RAM GPU pixmapy a následným 100% CPU Xorgem - zmizelo jak mávnutím proutku s KDE 4.8. Teď je to v mírně jiné podobě zpět. RAM GPU se neplní až tolik ale Xorg postupně to jedno core požere. Myslím, že chyba není přímo v KDE. Spíš někde v kombinaci Xorg, Nvidia blob a HW Nx600 a KDE to jen "použijí" či "nepoužijí". Podle mne se v KDE4.8 nějak změnil způsob přístupu k něčemu a v KDE4.9 se zase změnil asi k předešlému. Regrese. Jestlipak je někdo schopný přijít na to, co se principalně změnilo ve vykreslování při přechodech 4.7=>4.8 a 4.8=>4.9?
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.