abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 22:22 | Upozornění Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 17:44 | Nová verze

    Firma Murena představila /e/OS verze 2.0. Jde o  alternativní sestavení Androidu bez aplikací Google. Mezi novinkami je podrobnější nastavení ochrany soukromí před sledováním aplikacemi. Murena prodává několik smartphonů s předinstalovaným /e/OS (Fairphone, repasovaný Google Pixel 5).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    dnes 14:33 | Zajímavý software

    Do 30. května lze v rámci akce Warhammer Skulls 2024 získat na Steamu zdarma hru Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:33 | Nová verze

    HelenOS (Wikipedie), tj. svobodný operační systém českého původu založený na architektuře mikrojádra, byl vydán ve verzi 0.14.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnou lze nabídku Start. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 23:22 | Zajímavý software

    BreadboardOS je firmware pro Raspberry Pi Pico (RP2040) umožňující s tímto MCU komunikovat pomocí řádkového rozhraní (CLI). Využívá FreeRTOS a Microshell.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:55 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 24.05. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení. Do balíku se dostalo 5 nových aplikací: Audex, Accessibility Inspector, Francis, Kalm a Skladnik.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 12:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 18.0.0 open source webového aplikačního frameworku Angular (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 23:44 | Pozvánky

    V neděli 26. května lze navštívit Maker Faire Rychnov nad Kněžnou, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 16:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.20.0, tj. první z nové řady 3.20, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Z novinek lze vypíchnou počáteční podporu 64bitové architektury RISC-V.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 14:11 | IT novinky

    Společnost Jolla na akci s názvem Jolla Love Day 2 - The Jolla comeback představila telefon se Sailfish OS 5.0 Jolla Community Phone (ve spolupráci se společností Reeder) a počítač Jolla Mind2 Community Edition AI Computer.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (82%)
     (4%)
     (7%)
     (7%)
    Celkem 524 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    gtz avatar 10.10.2012 00:35 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi: Instalujeme systém (Raspbian)
    Já jsem použil nějaký image odsud [RaspbianImages].

    Jen bych možná doplnil, že místo připojení Raspberry k USB hubu jsem použil napájení přes jeho GPIO.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    10.10.2012 02:29 jnd | skóre: 1 | blog: lnx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi: Instalujeme systém (Raspbian)
    Já jen dodám, že to jde stejně dobře i jako headless jen přes ssh, když nemáte vhodný kabel či monitor, sshd je defaultně spuštěno. Akorát pozor na nastavení klávesnice přes raspi-config. Mylně jsem předpokládal, že to bude fungovat stejně i po ssh, ale na první pohled se nic neděje, akorát pak až budete pracovat přímo s Rasdberry Pi přes klávesnici, tak to bude všechno rozhozený :)

    Po instalaci lze klasicky aktualizovat pomocí apt-get update && apt-get dist-upgrade a k tomu ještě aktualizace firmware přes rpi-update.
    10.10.2012 08:01 asdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi: Instalujeme systém (Raspbian)
    Zdar!

    Je tam nejaky defaultni heslo pro ssh?

    Dik!
    10.10.2012 08:53 jnd | skóre: 1 | blog: lnx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi: Instalujeme systém (Raspbian)
    Jo, je to hned pod tím downloadem :)
    10.10.2012 11:15 zippy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi: Instalujeme systém (Raspbian)
    Raspberry Pi je podla mna prave jeden zo systemov, kde optimalizacia dava obrovsky zmysel (citaj gentoo). Moje vysledky:
    $ openssl speed md5
    Doing md5 for 3s on 16 size blocks: 281698 md5's in 2.99s
    Doing md5 for 3s on 64 size blocks: 261599 md5's in 3.00s
    Doing md5 for 3s on 256 size blocks: 199588 md5's in 2.99s
    Doing md5 for 3s on 1024 size blocks: 102186 md5's in 2.99s
    Doing md5 for 3s on 8192 size blocks: 18669 md5's in 2.99s
    OpenSSL 1.0.0j 10 May 2012
    built on: Tue Sep 25 19:18:50 CEST 2012
    options:bn(64,32) rc4(ptr,char) des(idx,cisc,16,long) aes(partial) idea(int) blowfish(ptr) 
    compiler: armv6j-hardfloat-linux-gnueabi-gcc -fPIC -DOPENSSL_PIC -DZLIB -DOPENSSL_THREADS -D_REENTRANT -DDSO_DLFCN -DHAVE_DLFCN_H -DL_ENDIAN -DTERMIO -Wall -DOPENSSL_BN_ASM_MONT -DSHA1_ASM -DSHA256_ASM -DSHA512_ASM -DAES_ASM -O2 -pipe -march=armv6j -mfpu=vfp -mfloat-abi=hard -fno-strict-aliasing -Wa,--noexecstack
    The 'numbers' are in 1000s of bytes per second processed.
    type             16 bytes     64 bytes    256 bytes   1024 bytes   8192 bytes
    md5               1507.41k     5580.78k    17088.47k    34996.14k    51149.31k
    
    10.10.2012 12:06 Patrik Uhrak | skóre: 31 | blog: pato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi: Instalujeme systém (Raspbian)

    Moje vysledky su este lepsie a to tam je raspbian. Ziadna kompilacia, vsetko z repozitarov. ;)

     

    pi@domov ~ $ openssl speed md5
    Doing md5 for 3s on 16 size blocks: 386500 md5's in 2.99s
    Doing md5 for 3s on 64 size blocks: 388451 md5's in 3.00s
    Doing md5 for 3s on 256 size blocks: 300338 md5's in 3.00s
    Doing md5 for 3s on 1024 size blocks: 157708 md5's in 3.00s
    Doing md5 for 3s on 8192 size blocks: 28783 md5's in 3.00s
    OpenSSL 1.0.1c 10 May 2012
    built on: Sun Jun 17 20:14:20 UTC 2012
    options:bn(64,32) rc4(ptr,char) des(idx,cisc,16,long) aes(partial) blowfish(ptr) 
    compiler: gcc -fPIC -DOPENSSL_PIC -DZLIB -DOPENSSL_THREADS -D_REENTRANT -DDSO_DLFCN -DHAVE_DLFCN_H -DL_ENDIAN -DTERMIO -g -O2 -fstack-protector --param=ssp-buffer-size=4 -Wformat -Werror=format-security -D_FORTIFY_SOURCE=2 -Wl,-z,relro -Wa,--noexecstack -Wall -DOPENSSL_BN_ASM_MONT -DOPENSSL_BN_ASM_GF2m -DSHA1_ASM -DSHA256_ASM -DSHA512_ASM -DAES_ASM -DGHASH_ASM
    The 'numbers' are in 1000s of bytes per second processed.
    type             16 bytes     64 bytes    256 bytes   1024 bytes   8192 bytes
    md5               2068.23k     8286.95k    25628.84k    53831.00k    78596.78k
    

    Ale mozno je to aj tym, ze ziadne X-ka tam nebezia a ani ziadne zobrazovacie zariadenie nie je pripojene. Len apache a nfs zatial.

    10.10.2012 12:10 Patrik Uhrak | skóre: 31 | blog: pato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi: Instalujeme systém (Raspbian)

    Ooops, zabudol som na "detail". Moja malina je na 1GHz, takze tam by som to videl skor, ako zdroj takych rozdielov. :)

    10.10.2012 18:12 vospunt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi: Instalujeme systém (Raspbian)
    hele myslím si že mám lepší výsledky jak vy a to mám v RPi debian bez GUI jen SSH přístup ale k serveru na kterým běří apache,mysql,ftp,pop,smtp,torrent to stačí ... jen podotknu že asi to bude tím že jsem si ram rozdělil 224MB/32MB
    pi@raspberrypi:~$ openssl speed md5
    Doing md5 for 3s on 16 size blocks: 215057 md5's in 2.47s
    Doing md5 for 3s on 64 size blocks: 202525 md5's in 2.46s
    Doing md5 for 3s on 256 size blocks: 140202 md5's in 2.20s
    Doing md5 for 3s on 1024 size blocks: 85010 md5's in 2.47s
    Doing md5 for 3s on 8192 size blocks: 16107 md5's in 2.50s
    OpenSSL 0.9.8o 01 Jun 2010
    built on: Thu May 17 02:26:34 UTC 2012
    options:bn(64,32) md2(int) rc4(ptr,int) des(idx,risc1,4,long) aes(partial) blowfish(idx)
    compiler: gcc -fPIC -DOPENSSL_PIC -DZLIB -DOPENSSL_THREADS -D_REENTRANT -DDSO_DLFCN -DHAVE_DLFCN_H -DL_ENDIAN -DTERMIO -O2 -Wa,--noexecstack -g -Wall
    available timing options: TIMES TIMEB HZ=100 [sysconf value]
    timing function used: times
    The 'numbers' are in 1000s of bytes per second processed.
    type             16 bytes     64 bytes    256 bytes   1024 bytes   8192 bytes
    md5               1393.08k     5268.94k    16314.41k    35243.01k    52779.42k
    
    kdyby někdo měl otázky tak mailem l.krystek zavináč seznam.cz
    17.10.2012 09:06 Habo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi: Instalujeme systém (Raspbian)
    Podelím sa aj ja:
    pi@raspberrypi:~$ openssl speed md5
    Doing md5 for 3s on 16 size blocks: 283081 md5's in 2.98s
    Doing md5 for 3s on 64 size blocks: 261223 md5's in 2.95s
    Doing md5 for 3s on 256 size blocks: 204201 md5's in 2.96s
    Doing md5 for 3s on 1024 size blocks: 107887 md5's in 2.98s
    Doing md5 for 3s on 8192 size blocks: 19672 md5's in 2.96s
    OpenSSL 1.0.1c 10 May 2012
    built on: Sun Jun 17 20:14:20 UTC 2012
    options:bn(64,32) rc4(ptr,char) des(idx,cisc,16,long) aes(partial) blowfish(ptr) 
    compiler: gcc -fPIC -DOPENSSL_PIC -DZLIB -DOPENSSL_THREADS -D_REENTRANT -DDSO_DLFCN -DHAVE_DLFCN_H -DL_ENDIAN -DTERMIO -g -O2 -fstack-protector --param=ssp-buffer-size=4 -Wformat -Werror=format-security -D_FORTIFY_SOURCE=2 -Wl,-z,relro -Wa,--noexecstack -Wall -DOPENSSL_BN_ASM_MONT -DOPENSSL_BN_ASM_GF2m -DSHA1_ASM -DSHA256_ASM -DSHA512_ASM -DAES_ASM -DGHASH_ASM
    The 'numbers' are in 1000s of bytes per second processed.
    type             16 bytes     64 bytes    256 bytes   1024 bytes   8192 bytes
    md5               1519.90k     5667.21k    17660.63k    37072.58k    54443.59
    
    10.10.2012 12:14 jnd | skóre: 1 | blog: lnx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi: Instalujeme systém (Raspbian)
    Raspbian by už právě měl být optimalizovaný Debian, stejně jako Arch už podporuje hardfloat. Nevím proč zrovna openssl nemá -mfpu=vfp -mfloat-abi=hard, protože ostatní balíky to určitě mají.

    Na wiki mají ještě lepší výysledky.
    Jendа avatar 10.10.2012 12:28 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi: Instalujeme systém (Raspbian)
    Raspbian by už právě měl být optimalizovaný Debian
    Hmm, jak to funguje? Mají optimalizovaný jenom základní systém, nebo to má celé debianí repozitáře překompilované?
    10.10.2012 13:08 Pali
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi: Instalujeme systém (Raspbian)
    Mali by byt vsetky balicky z Debianiho repozitara prekompilovane (ak nezlihala kompilacia).
    21.10.2012 18:32 starenka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi: Instalujeme systém (Raspbian)
    no nevim, bezi tam dost vytizenej tor bridge, pres nfs se prave hraje film a mpdcko streamuje muziku...

    pi raspberrypi ~ % openssl speed md5 Doing md5 for 3s on 16 size blocks: 428481 md5's in 2.70s Doing md5 for 3s on 64 size blocks: 397457 md5's in 2.70s Doing md5 for 3s on 256 size blocks: 297786 md5's in 2.70s Doing md5 for 3s on 1024 size blocks: 150775 md5's in 2.75s Doing md5 for 3s on 8192 size blocks: 26275 md5's in 2.72s OpenSSL 1.0.1c 10 May 2012 built on: Sun Jun 17 20:14:20 UTC 2012 options:bn(64,32) rc4(ptr,char) des(idx,cisc,16,long) aes(partial) blowfish(ptr) compiler: gcc -fPIC -DOPENSSL_PIC -DZLIB -DOPENSSL_THREADS -D_REENTRANT -DDSO_DLFCN -DHAVE_DLFCN_H -DL_ENDIAN -DTERMIO -g -O2 -fstack-protector --param=ssp-buffer-size=4 -Wformat -Werror=format-security -D_FORTIFY_SOURCE=2 -Wl,-z,relro -Wa,--noexecstack -Wall -DOPENSSL_BN_ASM_MONT -DOPENSSL_BN_ASM_GF2m -DSHA1_ASM -DSHA256_ASM -DSHA512_ASM -DAES_ASM -DGHASH_ASM The 'numbers' are in 1000s of bytes per second processed. type 16 bytes 64 bytes 256 bytes 1024 bytes 8192 bytes md5 2539.15k 9421.20k 28234.52k 56143.13k 79134.12k
    andree avatar 10.10.2012 13:49 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi: Instalujeme systém (Raspbian)
    Ak si dobre spominam, tak default image raspbianu je trosku nestastne rozpartitionovany - partitiony nezacinaju na hraniciach erase-blokov vacsiny kariet, takze je potom rychlost prace s diskom dost spomalena (hlavne zapis malych suborov, samozrejme)...

    Dost vyrazne zrychlilo ten system, ked som si to spravne zarovnal - a zaroven aj nastavil ext4 s root/home filesystemom.

    tu je nejaky odkaz podobny tomu co som robil...
    10.10.2012 16:07 jnd | skóre: 1 | blog: lnx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi: Instalujeme systém (Raspbian)
    To se mi nezdá, na fóru tvrdí, že to mají zarovnaný. Já mám tuším původně image Occidentalis, což je mírně upravený Raspbian a zdá se, že zarovnávají na 4 MB boot i /. /home bohužel není zvlášť, ale to mi zas tak nevadí, ext4 to už má.

    Tady jsem našel nějaký bug, tak jim tam napiš, jaký je v tom rozdíl, pokud to už neopravili.
    andree avatar 12.10.2012 08:15 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi: Instalujeme systém (Raspbian)
    no len dost vela SD kariet co mi preslo roukou mali 8MiB erase blocky prave...
    12.10.2012 09:05 jnd | skóre: 1 | blog: lnx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi: Instalujeme systém (Raspbian)
    Tak jim to nahlaš. Je to pro mě novinka, že by už SD karty potřebovaly 8 MiB, ani u SSD jsem to doporučení ještě neviděl. Jak se to dá zjistit?
    Jendа avatar 12.10.2012 10:13 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi: Instalujeme systém (Raspbian)
    10.10.2012 15:20 AtariFan
    Rozbalit Rozbalit vše Paradne vyuzitie RPi
    D.A.Tiger avatar 10.10.2012 15:47 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paradne vyuzitie RPi
    Pěkné, moc pěkné....
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    gtz avatar 10.10.2012 15:56 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paradne vyuzitie RPi
    hezké
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    10.10.2012 19:45 Adam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paradne vyuzitie RPi
    a co poviete na toto? :-D to je must build projekt :-D
    gtz avatar 10.10.2012 20:25 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paradne vyuzitie RPi
    Tak to tedy čumím. Hodně moc pěkné.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    D.A.Tiger avatar 10.10.2012 21:01 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paradne vyuzitie RPi
    Taky moc pěkné, ale já bych ze svým komodorem tohle nedělal. Na to prostě nemám srdce... :)
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    10.10.2012 21:05 Adam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paradne vyuzitie RPi
    Funkcnemu nie - samozrejme...
    10.10.2012 15:23 DosBox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi: Instalujeme systém (Raspbian)
    Chcel by som urobit vlastnu distribuciu zalozenu na Raspbiane ktora by po nahrani na SD kartu priamo bez prihlasovania nabehla do DosBoxu (napr. pod uzivatelom DosBox) a tam spustila nejake menu v ktorom by bol pristup do kolekcie Abandon ware hier ktore by boli priamo na SD karte nahrane...
    D.A.Tiger avatar 10.10.2012 15:50 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi: Instalujeme systém (Raspbian)
    Há! Něco podobného mě napadlo taky :-D Akorád jsem si dělal iluze, že by to mohlo být připojené místo k monitoru, či televizi k nějakému displeji. Ale vypadá to, že to takhle nepůjde...
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    10.10.2012 22:22 gnat
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi: Instalujeme systém (Raspbian)
    On existuje port DosBoxu na ARM ? A kde vezmeš binárky těch her zkompilované pro ARM ? Na emulaci x86 to fakt výkon nemá.
    10.10.2012 22:28 gnat
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi: Instalujeme systém (Raspbian)
    Aha, tak zpátky na stromy. Jsem měl za to, že DosBox je jen interpret a on je to komplet emulátor. Port na ARM existuje.
    10.10.2012 23:50 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi: Instalujeme systém (Raspbian)
    Ano, DOSBox je čistý emulátor, narozdíl od DOSEMU, co používá v86 režimu na x86 plus překlad volání DOSu (a BIOSu) a je to asi stejný "emulátor" jako WINE :-) .

    Bohužel jsem sice nikdy na nějaké desce s ARMem DOSBox nezkousěl (embedded desky většinou nemají žádnou grafiku), ale i tak se obávám, že by rychlost na Raspberry by odpovídala nanejvíš tak něčemu na úrovni 386-486. Na druhou stranu, na hry, co chodily i na PC XT by to naprosto stačilo a pro VGA rozlišení 320x200 je dostatečný i Composite výstup.
    pavlix avatar 10.10.2012 23:55 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi: Instalujeme systém (Raspbian)
    ale i tak se obávám, že by rychlost na Raspberry by odpovídala nanejvíš tak něčemu na úrovni 386-486
    Na takovou rychlost potřebuješ docela slušný počítač.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    10.10.2012 22:29 Adam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi: Instalujeme systém (Raspbian)
    D.A.Tiger avatar 10.10.2012 15:53 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi: Instalujeme systém (Raspbian)
    Přemýšlím, o tom, že bych na tom zkusil vytvořit malé multimediální centrum (pro rodiče) založené MythTv, včetně DVD recorderu a přehrávače. V té souvislosti mě napadá, existuje něco jako satelitní tuner pro pro počítače?
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    10.10.2012 16:31 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi: Instalujeme systém (Raspbian)
    byl bych opatrný - výkon by nemusel stačit
    10.10.2012 16:42 DosBox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi: Instalujeme systém (Raspbian)
    10.10.2012 18:57 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi: Instalujeme systém (Raspbian)
    o XBMC si myslím, že by to mohlo jít - sám o něm uvažuju, ten mythbox - jestli tomu dobře rozumím, tak je to jen fronted k mythtv - kde poběží backend? na starém počítači jsem mythtv zkoušel a narážel jsem
    D.A.Tiger avatar 10.10.2012 21:12 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi: Instalujeme systém (Raspbian)
    No já jsem zkoušel MythTV na starším 1GHz komplu a jelo to relativně "obstojně". Počítám s tím, že RPI se dá oficiálně nataktovat na 1GHz. Otázka je však spíš, jestli to nebudou brzdit operační paměť, nevím jestli 256 sdílená bude zvládat (třeba při vystříhávání reklam při zálohování pořadů, atpd...). Chtělo by to i větší pevný disk (ale USB ani NAS se mi jako řešení jeho připojení moc nelíbí...)

    Zatím jde však jen o pokus, tak uvidíme...
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    gtz avatar 10.10.2012 21:21 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi: Instalujeme systém (Raspbian)
    tvpvr popř. toto vypadá nadějně. openelec
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    10.10.2012 21:36 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi: Instalujeme systém (Raspbian)
    tak uvidíš - za pokus nic nedáš )jen čas :)) - já bych se soustředil na to xbmc - umí prohlížet fotky, videa zvládá všechny co mám včetně přehrávání .iso souborů, titulky taky nejsou problém, muzika taky jede, co se týká tv - těžko říct. nějakou usb sat. kartu jsem už viděl, ale jak běhá na linuxu a podobně nevím

    gtz avatar 10.10.2012 21:46 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi: Instalujeme systém (Raspbian)
    copak má xbmc podporuje nativně DVB/S/T? Už jsem to taky s xbmc zkoušel a podpora tv karet prozatím nic moc, ono spíše něco jako nějaký pvr. No na bázi xmbc jsem zkoušel yavdrv a chodilo to hodně slušně.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    11.10.2012 10:45 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi: Instalujeme systém (Raspbian)
    nepodporuje, ale splnuje to ostatní s menšími nároky než mythtv - sat tv bych řešil asi separátně

    to http://www.yavdr.org/ vypadá hodně dobře
    gtz avatar 11.10.2012 11:29 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi: Instalujeme systém (Raspbian)
    yaVDR je postavený na xbmc, ale má hodně společného s VDR. Zkoušel jsem toho celkem hodně a yaVDR popř. VDR byly ty z těch lepších. No xbmc podporuje hodně PVR více např. zde. No PVR/Tvheadened by taky mohl být slušný.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    10.10.2012 16:47 Pev | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi: Instalujeme systém (Raspbian)
    V minulém díle jsme si řekli neco o vzniku Raspberry Pi…
    10.10.2012 17:47 Adam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi: Instalujeme systém (Raspbian)
    gtz avatar 10.10.2012 20:32 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi: Instalujeme systém (Raspbian)
    Máte pravdu, hodně moc hezké hračky. Koukám na ty IO moduly a taky dobrý. Jako hračka dobrý, ale ty prachy bych za ty moduly asi nedal.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    10.10.2012 20:41 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Redukce HDMI → DVI

    Dovolím si hardwarový dotaz: Mám jen DVI vstup, tak uvažuji, že malinu propojím kabelem, který na jedné straně má HDMI vstup a na druhé straně DVI výstup.

    Shodou okolností jsem měl takový kabel půjčený, takže vím, že taková možnost existuje. Jenže když jsem prohledal webové obchody, tak všude uvádějí, že kabel je pro opačný směr (DVI zdroj a HDMI zobrazovač). Nejdříve jsem myslel, že je to jen obchodní zjednodušení, ale pak mi někdo tvrdil, že je to schválně, že držitel patentu zakázal prodávat takové kabely, že prý dnes jediná možnost je HDMIHDMI prodlužovací kabel a samostatný HDMIDVI konvertor.

    Co je na tom pravdy?

    10.10.2012 20:46 Adam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Redukce HDMI → DVI
    Kedze som ti objednal toto a zajtra mi to pride (mam DVI monitor), dufam ze nemate pravdu :-D
    Petr Tomášek avatar 10.10.2012 23:51 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Redukce HDMI → DVI
    Hm, ono na Full-HD stačí single-link? :-o
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    10.10.2012 23:57 Adam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Redukce HDMI → DVI
    Kto vravi o Full-HD ? :-D Mam 17" monitor :-D
    pavlix avatar 10.10.2012 23:58 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Redukce HDMI → DVI
    A nemáš na něm full HD, jo? Jsi divnej.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    10.10.2012 23:59 Adam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Redukce HDMI → DVI
    :-D
    12.10.2012 02:42 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Redukce HDMI → DVI
    Ano, stačí. 1920x1080@50/60 není nijak závratné rozlišení.

    Více viz Compatibility with DVI
    Petr Tomášek avatar 25.10.2012 16:18 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Redukce HDMI → DVI
    Jo, ale interlaced a to je na pikaču...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    28.10.2012 06:29 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Redukce HDMI → DVI
    Píšu 1080p. Žádný interlacing.
    28.10.2012 06:33 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Redukce HDMI → DVI
    Teda nepíšu. :)

    Každopádně přes single-link DVI proleze 1920x1200@60Hz bez jakéhokoli prokládání.
    10.10.2012 20:50 Milan Horák | skóre: 24 | blog: strange blog | Havlíčkův Brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Redukce HDMI → DVI
    V Okay elektro jsem koupil obyčejný HDMI-DVI kabel a šlape jak víno, takže to spíš vypadá na urban legend.
    Každý dobrý skutek bude po zásluze potrestán. Ale ten pocit ... ;o)
    Jiří Svoboda avatar 10.10.2012 21:11 Jiří Svoboda | skóre: 37 | blog: cat /dev/mind | Prostějov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Redukce HDMI → DVI
    To je hloupost, ty kabely fungují obousměrně.
    10.10.2012 22:23 gnat
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Redukce HDMI → DVI
    Potvrzuji. Mám 2 nějaké noname a fungují oběma směry.
    12.10.2012 02:50 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Redukce HDMI → DVI
    Zlatý noname. Audiofilové si rvou vlasy, že jejich reprokabely fungují správně jenom jedním směrem.

    Petr Tomášek avatar 15.10.2012 11:33 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Redukce HDMI → DVI
    LOL :-)
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    11.10.2012 10:22 Led
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi: Instalujeme systém (Raspbian)
    Zdravím, Chtěl bych se zeptat jak je na tom Rasp Pi vykonove kdybych chtel streamovovat video primo z kamery. Je to koukatelne?

    Diky
    12.10.2012 20:41 Fuzo | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi: Instalujeme systém (Raspbian)
    Omlouvám se za negativní reklamu ale u RS Components jsem si Raspbery PI se zdrojem a krabičkou objednal a zaplatil 29.6.2012 a do dnešního dne mě pouze 2 nebo 3x upozornili že se dodávka zařízení zpožďuje z důvodů problémů při výrobě a nic nedorazilo. Tak že dle mého názoru PODVOD. Pozor na RC Components. Fuzo
    gtz avatar 12.10.2012 20:57 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi: Instalujeme systém (Raspbian)
    Nebude to asi podvod, já jsem to měl objednané v první dny kdy to šlo a teprve po cca 2 měsících mi byly prachy strženy z účtu a zařízení přišlo zhruba dalším měsíci. Kupoval jsem to u Farnellu, ale znám pár lidí, kterým to od RS přišlo dříve než od Farnellu. Problém bude asi, že nestíhá výroba.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    16.10.2012 20:48 Fuzo | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi: Instalujeme systém (Raspbian)
    Aaaaaa stačilo napsat email na RS a zázrak, dnes Raspi dorazil :-) Tak si du hrát...
    gtz avatar 16.10.2012 21:03 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi: Instalujeme systém (Raspbian)
    Však jsem Vám to říkal
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    gtz avatar 14.10.2012 17:03 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi: Instalujeme systém (Raspbian)
    Otázka: zkoušel nebo testoval někdo už Android ICS? adroid-PI? Dík
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    10.7.2013 01:54 Jiří Kaplan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi: Instalujeme systém (Raspbian)
    Prosím Vás, poradíte mě jak nainstalovat češtinu mam zcela anglické prostředí.

    Dodám, že jsem laik v linuxu a mam to jen na prohlížení internetu, takže poprosím podrobný postup,

    Děkuji Jirka

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.