abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:22 | Nová verze

    Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 24.5.1 Havier. Přehled novinek v Changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:44 | IT novinky

    Společnost xAI založena Elonem Muskem a stojící za AI LLM modelem Grok získala investici 6 miliard dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | IT novinky

    Finálový zápas mistrovství světa v ledním hokeji přinesl nový rekord NIX.CZ (𝕏): "Dosavadní absolutní maximum našeho propojovacího uzlu bylo překonáno v čase 21:10, kdy jsme při přenosu dat dosáhli 3,14 Tbps. Je třeba také doplnit, že po deváté hodině večerní byly na maximu i ostatní datové přenosy nesouvisející s hokejovým šampionátem".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 15:11 | Pozvánky

    Přihlaste svou přednášku na další ročník konference LinuxDays, který proběhne 12. a 13. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích. CfP poběží do konce prázdnin, pak proběhne veřejné hlasování a výběr přednášek.

    Petr Krčmář | Komentářů: 0
    25.5. 19:00 | Zajímavý projekt

    Na crowdsourcingové platformě Crowd Supply byla spuštěna kampaň na podporu open source biometrického monitoru ve tvaru hodinek HealthyPi Move. Cena je 249 dolarů a plánovaný termín dodání listopad letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    24.5. 22:22 | Upozornění Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    24.5. 17:44 | Nová verze

    Firma Murena představila /e/OS verze 2.0. Jde o  alternativní sestavení Androidu bez aplikací Google. Mezi novinkami je podrobnější nastavení ochrany soukromí před sledováním aplikacemi. Murena prodává několik smartphonů s předinstalovaným /e/OS (Fairphone, repasovaný Google Pixel 5).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    24.5. 14:33 | Zajímavý software

    Do 30. května lze v rámci akce Warhammer Skulls 2024 získat na Steamu zdarma hru Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    24.5. 13:33 | Nová verze

    HelenOS (Wikipedie), tj. svobodný operační systém českého původu založený na architektuře mikrojádra, byl vydán ve verzi 0.14.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnou lze nabídku Start. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    23.5. 23:22 | Zajímavý software

    BreadboardOS je firmware pro Raspberry Pi Pico (RP2040) umožňující s tímto MCU komunikovat pomocí řádkového rozhraní (CLI). Využívá FreeRTOS a Microshell.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (89%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 891 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Distribuční novinky - 41/2007

    15. 10. 2007 | Luboš Doležel | Různé | 5078×

    Ballmer přišel s dalšími výhrůžkami proti open source. Zahájen patentový spor s Novellem a Red Hatem. Ubuntu se chce dostat na servery. Red Hat Global Desktop přijde v listopadu. Mozilla Firefox se bude tlačit na mobilní zařízení. Mandriva Linux 2008. Frugalware 0.7. Resulinux 2.5. Distribuční rada: dva drobné tipy pro openSUSE 10.3. Rozhovor: Judd Vinet, bývalý vedoucí Arch Linuxu.

    Obsah

    Letem světem

    link

    Vyšlo Ubuntu, Kubuntu, Edubuntu, Gobuntu a Xubuntu 7.10 RC. Dále vyšlo Ubuntu Muslim Edition 7.04. Firma, která stojí za vývojem Freespire, uvolnila komerční distribuci Linspire 6.0 s integrovanou službou Click 'N Run. GoblinX 2.5 RC1 "Mini" je drobné živé CD s prostředím Xfce založené na Slackwaru. Damn Small Linux 4.0 RC5 opravuje chyby a přidává různé drobnosti. Slamd64 Linux, Slackware překompilovaný pro x86-64, vyšel ve verzi 12.0 RC1. Scientific Linux, založený na RHEL, je k dispozici ve verzi 4.5 Live. Absolute Linux 12.0.7 opět opravuje různé chyby, dále došlo k výměně některých aplikací. Granular Linux 2007 "FunWorks" přichází s výbavou v podobě čtyř prostředí: KDE, Xfce, Enlightenment a Looking Glass 3D. RAYS 2.0 je čínská desktopová distribuce stavěná na základech Debianu. Dále vyšly následující distribuce: rPath Linux 1.0.7, EnGarde Secure Linux 3.0.17 a StartCom MultiMedia Edition 5.0.6 RC1.

    Ballmer přišel s dalšími výhrůžkami proti open source

    link

    Steve Ballmer stojící v čele firmy Microsoft navštívil Velkou Británii a opět hovořil o tzv. „intelektuálním vlastnictví“ - zopakoval své výhrůžky linuxovým distribucím a firmám, které za nimi stojí. Konkrétně jmenoval Red Hat - bezesporu si přeje, aby právě i Red Hat uzavřel patentovou dohodu s Microsoftem, jako učinil před necelým rokem Novell. „Utratili jsme mnoho peněz licencováním patentů, když k nám lidé přišli a řekli: ‚Hele, tenhle komerční kousek softwaru porušuje náš patent, naše intelektuální vlastnictví‘, takže buď půjdeme k soudu nebo zaplatíme velkou částku. A my to uděláme - myslím si, že je důležité, aby open source produkty měly povinnost se na režimu intelektuálního software podílet stejným způsobem.“ Dále šel Steve Ballmer ke konkrétním jménům: „To je důvod, proč jsme uzavřeli smlouvu s Novellem, podle které nejen pracujeme na technické spolupráci mezi Linuxem a Windows, ale také jsme se ujistili, že poskytneme to náležité; za příslušný poplatek dostali zákazníci Novellu právo používat naše patentované intelektuální vlastnictví. A myslím si, že způsob, jakým Novell vystoupil, aby řekl, že na intelektuálním vlastnictví záleží, je skvělý. Lidé, kteří používají Red Hat, mají povinnost nás případně kompenzovat, alespoň v ohledu na *naše* intelektuální vlastnictví.“

    Je vhodné dodat, že Red Hat svým zákazníkům zaručuje ochranu před patentovými spory, a firma zdůrazňuje existenci Open Invention Network. Další slova Steva Ballmera se týkala toho, že by rád viděl, aby rozvoj open source probíhal na Windows, a o to Microsoft také usiluje - jako příklad uvedl snahu o užší integraci PHP s Windows. K celé věci se vyjádřil Mark Shuttleworth, který ujistil, že linuxová komunita bere intelektuální vlastnictví vážně, a upozornil, že všechny open source licence nejsou nějaká fikce - jsou také založené na autorském právu. Shuttleworth odmítá myšlenku, že v open source světě neprobíhá inovace a OSS je jen prostředkem pro kopírování cizích nápadů - skutečnost je přesně opačná, Shuttleworth uvedl jako příklady Mozilla Firefox nebo Xen. Doufá, že si Microsoft jednou uvědomí, že tím špatným je zde nesprávný systém intelektuálního vlastnictví, a ne open source.

    Něco k celé věci dodal i Michael Dell - podle něj výhrůžky Steva Ballmera růst Linuxu nijak neohrožují. „Na serverech Linux nadále pěkně roste, dokonce o něco rychleji než Windows. Jsme svědky přechodu na Linux v kritických aplikacích a tento přechod se nezpomalil.“ Mark Jarvis z Dellu dále prozradil, že firma nebyla Microsoftem ohledně patentů nijak kontaktována.

    Zahájen patentový spor s Novellem a Red Hatem

    link

    Od slov Steva Ballmera neuběhlo mnoho času a první společnost se začala soudit s Novellem a Red Hatem kvůli patentům - je to první patentový spor v linuxovém světě. Spor zahájila společnost IP Innovation LLC, která od roku 2004 vedla několik desítek sporů o patenty - samotná IP Innovation LLC je jednou z několika desítek firem, které vlastní společnost Acacia. Všechny dceřinné společnosti Acacia celkově vyvolaly přes 200 soudních sporů - Patent Troll Tracker o ní nabízí další podrobnosti, podle kterých je jasné, že firma na patentových soudních sporech značně vydělává.

    Red Hat i Novell prý obdržely patřičná upozornění na porušování patentů předem a k porušování tak docházelo úmyslně. Patent 5 072 412, o který zde jde, se týká uživatelského rozhraní s více pracovními plochami pro sdílení systémových objektů. Patent byl připraven už v roce 1987 firmou Xerox a v platnost vešel v roce 1991 - zajímavé je, že o stejný patent už probíhal spor s firmou Apple, kde však došlo k mimosoudnímu vyrovnání.

    Ubuntu se chce dostat na servery

    link Firma Canonical, která stojí za vývojem distribuce Ubuntu, usiluje o uzavření dohod, které by Ubuntu Server dostaly v předinstalované podobě na servery. Zatím se podařilo dohodnout s různými menšími dodavateli, ale žádná konkrétní jména nebyla zveřejněna. V současnosti probíhají jednání s mezinárodními firmami, nicméně stále chybí nějaká dohoda, která by rozměrem odpovídala distribuci Ubuntu na desktopech značky Dell. V případě Dellu však iniciativa nevzešla ze strany Canonicalu, ale zákazníků Dellu - bylo by tedy logické, že poptávka po Ubuntu na serverech Dell by přinesla výsledky. Gerry Carr, marketingový manažer Canonicalu, věří, že k významným změnám okolo Ubuntu Server dojde brzy. Druhým cílem firmy je odstranit nedostatky, kterými trpí Ubuntu Server ve srovnání s konkurenčními serverovými produkty.

    Red Hat Global Desktop přijde v listopadu

    link

    Red Hat Global Desktop, o kterém zatím nebylo zveřejněno mnoho informací, by měl vyjít v listopadu. Podle původního plánu měl být uveden už v září, ale Red Hat chtěl zajistit podporu celé řady hardwaru Intelu zahrnutím novinek z RHEL 5.1. V RHGD tak najdete novou podporu WiFi zařízení a vylepšenou podporu ACPI. Skutečnou novinkou pak bude zahrnutí kodeků pro WMA, WMV, MP3 a Windows Media Streaming - tyto kodeky však nejsou licencovány od Microsoftu, ale od třetí strany (odhaduje se, že se jedná o GStreamer pluginy španělské firmy Fluendo). Hlavním prostředím RHGD bude GNOME 2.16 doplňované programy jako Firefox, Evolution nebo OpenOffice.org. Celá distribuce není míněna jako náhrada Windows, ale jako systém pro malé firmy a vládní úřady. Zpočátku bude nabízena v Asii, Evropě, Africe a Jižní Americe. Vývojový cyklus nebude mít trvání dva roky, ale pouze dvanáct měsíců. Více informací naleznete na DesktopLinux.com.

    Mozilla Firefox se bude tlačit na mobilní zařízení

    link

    Mozilla chce protlačit Firefox na stále rostoucí počet mobilních zařízení, která jsou vybavena přístupem k Internetu. Za tímto účelem byli přijati noví placení vývojáři, ale firma se spoléhá i na pomoc open source komunity. Cílem je překonat prohlížeče, které jsou základní součástí takových výrobků, aby uživatelé byli motivováni ke stažení a nainstalování dodatečného programu - hlavními konkurenty v této oblasti jsou prohlížeče Safari (v iPhone) a Internet Explorer. Aby se podařilo dosáhnout dobrých výsledků, je třeba zlomit všeobecný názor, že mobilní zařízení představují druhou ligu, na kterou není třeba brát ohled. Vývoj samozřejmě nějakou dobu potrvá, první výsledky uvidíme nejdříve příští rok.

    Mandriva Linux 2008

    link

    Mandriva Linux 2008 byl pravděpodobně jednou z nejočekávanějších distribucí tohoto roku. Nyní byl dokončen a proto se podíváme na novinky, které přináší. Hlavní komponenty systému tvoří Linux 2.6.22.9, prostředí KDE 3.5.7, GNOME 2.20 a Xfce 4.4.1, OpenOffice.org 2.2.1, Mozilla Firefox, Mozilla Thunderbird 2.0 a Compiz Fusion 0.5.2. Pro zájemce je k dispozici i ukázková verze KDE 4, včetně sémantického desktopového systému Nepomuk, jehož vývoj vede právě Mandriva.

    V Mandrivě 2008 byl dokončen přechod na systém menu XDG, který nahradil původní „debianovský“ systém. Z tohoto důvodu byly z menu vyřazeny kategorie specifické pro Mandrivu, nyní se používají pouze ty standardizované. Do Xfce byla naprogramována podpora pro XDG, příslušné patche budou zaslány vývojářům tohoto prostředí. Byl přepracován systém detekce hardwaru - ten je založen na hardwarové databázi Mandrivy, která obsahuje i informace o preferovaných ovladačích pro situace, kdy je jich dostupných více. Navíc byly zahrnuty fonty Liberation, jež představují náhradu za písma z Windows.

    Jinou důležitou oblastí změn jsou vlastní konfigurační nástroje Mandrivy - konfigurace sítě byla sjednocena do jediného programu, byl přidán nástroj pro migraci dokumentů a nastavení z Windows a rpmdrake (GUI pro instalaci balíčků) má nyní hezčí zobrazování informací o balíčcích a další nové možnosti uživatelského rozhraní. Jako třešnička na dortu distribuce zahrnuje KDE aplet krandr s podporou RandR 1.2 z X.Org 7.3. Zajímavou změnou je skutečnost, že balíčky distribuce jsou kompilovány s volbou -fstack-protector-all, která by měla omezit riziko buffer overflow. Druhou bezpečnostní novinkou je AppArmor.

    Zájemci mohou stahovat Mandriva Linux 2008 One (živé CD) nebo Mandriva Linux 2008 Free. Dále jsou v nabídce komerční verze.

    mandriva mandriva mandriva mandriva

    Frugalware 0.7

    link

    Frugalware je všeobecně zaměřená distribuce (desktopy i servery) určená pro středně pokročilé uživatele (uživatele bez strachu z textového režimu). Cílem je vyvíjet systém tak, aby byl pohodlný a nabízel čerstvý a stabilní software. Zároveň je záměrem co nejméně patchovat softwarové balíčky, protože podle názoru vývojářů je software nejlepší tak, jak je, tj. bez dodatečných úprav. Distribuce podporuje architektury i686 a k8, živé CD FwLive pouze i686, ale 64bitová verze se připravuje. Dále se pracuje na portu na architekturu PowerPC.

    Nový Frugalware 0.7 (Sayshell) přináší aktuální systém s Linuxem 2.6.22.9, glibc 2.6.1 a kompilátory GCC 4.2.1. Hlavní softwarové součásti představuje KDE 3.5.7, GNOME 2.20, Xfce 4.4.1, Mozilla Firefox 2.0.0.7 a OpenOffice.org 2.3.0. Při výběru jazyka jsou nyní nastavovány další související věci (mapa klávesnice, časové pásmo, výchozí zrcadlo) a celý průběh instalace je zaznamenáván. Přibyly nové grafické nástroje: Gfpm pro správu balíčků a Gnetconfig pro nastavení sítě. Kromě toho můžete využívat rozšířený uživatelský manuál, který má více než 100 stran.

    frugalware frugalware frugalware

    Resulinux 2.5

    link

    Resulinux je původem brazilská živá distribuce založená na Debian Linuxu. Nabízí bootovací systém TexasFlood, jenž dokáže značně zkrátit čas bootování spouštěním služeb ve více vláknech a vyvažováním priorit. Druhou význačnou vlastností je systém automatických aktualizací (Live Update), který ověřuje integritu balíčků, aktualizuje potřebné skripty atd. Distribuce má zároveň vlastní GUI konfigurační nástroje a zvládá automatické připojování úložišť.

    resulinux resulinux resulinux

    Distribuční rada: dva drobné tipy pro openSUSE 10.3

    link

    Tentokrát jen dva drobné tipy pro stále ještě čerstvé openSUSE 10.3. Pokud používáte GNOME, ale nevyhovují vám některé vlastnosti yast2-gtk, je zde možnost používat YaST pro Qt. Nainstalujte balíček yast2-qt a upravte soubor /etc/sysconfig/yast2 tak, aby zde byla nastavena proměnná WANTED_GUI následujícím způsobem:

    WANTED_GUI="qt"

    Druhý tip se týká SUSE chameleona v KDE. Pokud chcete, aby chameleon z menu KDE i nadále hýbal očima, spusťte následující příkaz:

    kwriteconfig --file kickerrc --group General \
     --key KickoffDrawGeekoEye true

    Rozhovor: Judd Vinet, bývalý vedoucí Arch Linuxu

    link

    Před dvěma týdny se rozšířila zpráva, že Judd Vinet, který v roce 2001 založil distribuci Arch Linux, odchází z postu vedoucího. V této souvislosti jsme s ním připravili krátký rozhovor.

    1) Existuje nějaká určitá oblast vývoje Arch Linuxu, na které byste se rozhodně chtěl podílet i po rezignaci na post vedoucího projektu?

    Těžko teď něco říct, protože jsem věci zanechal ve velmi dobrých rukou. Nicméně, kdybych měl pracovat na Arch Linuxu znovu, asi bych zaujal více vývojářskou roli nebo bych se zaměřil na to, aby se Arch sám o sobě stal více nezávislou entitou (například neziskovou organizací).

    2) Ačkoliv jste řekl, že se vám podařilo u Arch Linuxu dosáhnout všech vytyčených cílů, je zde něco dalšího, na co byste byl rád, aby se váš nástupce zaměřil?

    Myslím si, že se Aaron v krátkodobém měřítku zaměří na přehodnocení stavu vývoje uvnitř Arch Linuxu. Máme velmi talentovanou skupinu lidí, kteří dohromady utvářejí robustní a dynamický tým. Ale je zde pořád co vylepšovat v oblasti organizace, struktury a zodpovědnosti uvnitř týmu, což myslím, že bude jedním z jeho hlavních cílů.

    3) Co byste označil za nejlepší vlastnost Archu a co je jeho nejslabším místem ve srovnání s ostatními distribucemi?

    Naše přednosti i slabiny tkví často v tom samém, záleží na úhlu pohledu. Arch například může být složitý/děsivý pro linuxové nováčky. Zatímco mnoho uživatelů by se o tomto dohadovalo (někteří nás vychvalovali jako distribuci, na které se výborně učí), je to stále překážka většího rozšíření. Zatímco pro některé je to překážkou, je to také důvodem, proč se mnoho zkušených uživatelů cítí na Archu jako doma.

    Jinou předností/slabinou je rychlost, se kterou Arch nasazuje nové linuxové technologie a software. Větší distribuce se zaměřily na sektor enterprise a nemohou si dovolit, aby jejich rozhodnutí v oblasti struktury/knihoven/jiných věci byla tak dynamická. Arch má schopnost nasazovat nové hračičky velkou rychlostí, což může být dobré nebo špatné v závislosti na tom, co s distribucí děláte. Dalším nadcházejícím cílem může být nalezení společné cesty v této záležitosti. Uvidíme.

    4) Pracoval byste na Archu na plný úvazek, kdybyste měl tu příležitost?

    Nejkratší otázky bývají ty nejtěžší :-)

    Upřímně řečeno, nejsem si moc jistý. Vůbec nejde o to, že bych zavrhl myšlenku open source vývoje - ve skutečnosti je jedním z důvodů mého odchodu od Archu pocit, že se musím zaměřit na nové projekty a nápady. Pracoval jsem na Arch Linuxu po dlouhou dobu a cítím, že je čas, abych se posunul někam jinam.

    Možná jsou ve mně ještě jeden nebo dva dobré projekty ;-)

    Nejčtenější články posledního měsíce

    Týden na ITBiz: Kvalita a přesnost dat generovaných AI rozhodne o důvěře zaměstnanců v umělou inteligenci
    Jaderné noviny – přehled za duben 2024
    Týden na ScienceMag.cz: Kosmologové se opět zkouší vypořádat se s problémem Hubbleovy konstanty

    Nejkomentovanější články posledního měsíce

    Týden na ScienceMag.cz: Kosmologové se opět zkouší vypořádat se s problémem Hubbleovy konstanty
    Týden na ITBiz: Platby výkupného za ransomware vzrostly za poslední rok na pětinásobek
    Týden na ScienceMag.cz: Upřesnili limity pro klidovou hmotnost neutrin
      všechny statistiky »

    Seriál Distribuční novinky (dílů: 244)

    Distribuční novinky - 1 (první díl)
    <—« Distribuční novinky - 40/2007
    »—> Distribuční novinky - 42/2007
    Distribuční novinky 10-15/2024 (poslední díl)

    Související články

    Distribuční novinky - 40/2007
    Distribuční novinky - 39/2007
    Distribuční novinky - 38/2007
    Co přináší KDE 4 - (technologie)
    Co přináší KDE 4 - (alfaverze, porty a D-BUS)
    OpenSUSE 10.2
    Mandriva Linux 2007.1 CZ

    Další články z této rubriky

    Týden na ITBiz: Výkonný elektromagnet z 3D tiskárny
    Týden na ScienceMag.cz: Neutronové molekuly – neutrony se mohou vázat na kvantové tečky
    Týden na ITBiz: Polovina českých firem si není jistá blízkou budoucnosti svého oboru, většina ale počítá s velkým vlivem AI
    Týden na ScienceMag.cz: Působivá simulace pádu do černé díry
    Týden na ITBiz: Platby výkupného za ransomware vzrostly za poslední rok na pětinásobek
           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    freshmouse avatar 15.10.2007 06:50 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Hahaha, muslimská edice Ubunťáka! No tak to je gól. Ji a křesťanskou edici si rozhodně stáhnu. :-D (Jako výchozí tapetu mají prý něco od nějakého Dána, nevím.)
    15.10.2007 12:09 satanson
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Doporučuju Ubuntu Satanic Edition. Nejlepší je ho instalovat přes Ubuntu Christian Edition. :-) :-)
    15.10.2007 13:00 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Když už, tak Ubuntu Cthulhu.
    freshmouse avatar 15.10.2007 13:50 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    15.10.2007 14:14 Jakub Lucký
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Já bych docela rád viděl Ubuntu Vesmírní lidé Edition
    snup avatar 15.10.2007 14:35 snup | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    A co jehovisti ?? ti nemaji svoji distribuci ? chudaci ...... :)
    Smrt jedince je tragédie, smrt miliónů statistika
    15.10.2007 15:06 Brokarna | skóre: 18 | blog: problemy_s_r_o
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    jehovisti maji svuj system - prece jeho-Vista :-D
    emorjino avatar 15.10.2007 15:23 emorjino | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Chudáci tak jako tak.
    Mám rád Kubuntu, KDE (AmaroK obzvlášť), Firefox, Jabber, Wikipedii, Last.fm, Frozen Bubble.
    15.10.2007 16:58 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Spíš si myslím, že chudáci jsou ti zakomplexovaní lidé, kteří mají zapotřebí snižovat se k prznění názvu systému, který nepoužívají, ale který nyní téměř rok po uvedení používá již o několik řádů více užvatelů než ten jejich. Sám jsem Vistu testoval čtvrt roku a chudáci mi přišli spíše takoví ti pseudoexperti, kteří mají potřebu všue vykřikovat o něčem, co sami nepoužívají a neznají.
    15.10.2007 17:22 perdy | skóre: 5 | blog: stdout
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    S tym suhlasim :)

    Len tak na okraj, "recenzia" na Vistu od mojho otca: Explorer je pekny, ale v kartach som este nevyhral.
    ln -s vim emacs
    15.10.2007 18:02 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    To že člověk przní něco co nezkoušel, neznamená že musí být hned zakomplexovaný, ne? Třeba je ani nezajímá jestli je ten systém dobrý nebo špatný po technické či uživatelské stránce. Třeba je to nezajímá, protože je k odmítání a hanění Visty vedou důvody spíše morální, jako mě... Přijde mi to legitimní, říkat JehoVista, zvlášť při pomyšlení na Balmera a Gatese...
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    15.10.2007 18:27 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Ano, říkat si můžete, co chcete, ale působí to trapně. Ten systém se jmenuje jinak a používá ho o několik řádů více lidí než vaši linuxovou distribuci. A zřejmě jim vyhovuje, jinak by ho nepoužívali. Ideologická předpojatost je obrovským problémem současného světa plným nepochopení, přitom by se potřeboval spíše stavět komunikační mosty a učit se porozumění, kultuře a názorům druhých a ne to předem "z trucu/ideologicky" odmítat. Může si prznit a prskat jak chce, ale stejně ničeho nedosáhne a ostatním bude jen pro smích.
    15.10.2007 18:59 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Ano, říkat si můžete, co chcete, ale působí to trapně.
    To je mi fuk.
    Ten systém se jmenuje jinak a používá ho o několik řádů více lidí než vaši linuxovou distribuci. A zřejmě jim vyhovuje, jinak by ho nepoužívali.
    To taky.
    Ideologická předpojatost je obrovským problémem současného světa plným nepochopení, přitom by se potřeboval spíše stavět komunikační mosty a učit se porozumění, kultuře a názorům druhých a ne to předem "z trucu/ideologicky" odmítat.
    Takhle argumentace je vedle jak ta jedle.
    Může si prznit a prskat jak chce, ale stejně ničeho nedosáhne a ostatním bude jen pro smích.
    Však jo. O to mu zřejmě šlo.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    15.10.2007 20:09 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Ideologická předpojatost je obrovským problémem současného světa plným nepochopení, přitom by se potřeboval spíše stavět komunikační mosty a učit se porozumění, kultuře a názorům druhých a ne to předem "z trucu/ideologicky" odmítat.
    no to je pravda to urcite jo ale mysim ze to nemusite tahat sem do tyhle diskuse, to ze linuxaci zesmesnuji windowsaky a naopak tu bylo dycky, nic moc se stim neda delat, ale clovek to zas nesmi brat vazne...
    a pro co jinyho nez pro smich by to asi melo bejt? trocha skodolibosti musi byt :-D
    15.10.2007 23:09 uslyntaný medvídek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Ahojte, normálně se diskuzí neučastním ,protože mi to nestojí za to, ale dneska udělám vyjímku.

    Takže zaprvé systém MS Vista jsem měl tu čest si také betatestnout, ještě teď jsem schopný vyhrabat,úplně první beta DVD s Vistama co mi Bill poslal z Redmotu ,zbytek sem povyhazoval.Zatím naprosto nejhorší systém od MS,btw mám pocit že koncem března jsem byl na konferenci o informačních systémech a sám vedoucí nějeké implementatorské skupiny řekl zcela otevřeně ze Vista ještě není úplně v pohodě a osobně by jí nechtěl.

    zadruhé to že OS Vistu používá řádově víc lidí než linux,nevychází z toho že by Vista byl tak výjmečný systém,ale z toho že ho MS cpe na veskerý možný železo a pokud si dnes koupíte notebook,je nulová šance že by jste na něm měli cokoliv jiného než práve Vistu.

    Právě se mi pod stolem válí fungl nový notebook od IBM T61 ve spojení s OS Vista se z tohoto jinak naprosto nedupaného počítače stala jen krásně vypadající kalkulačka, kterou výkonostně předčí i můje stařičká Toshiba 6100 s Xubuntu.

    Toť vše přátelé
    16.10.2007 09:26 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Co dodat k uslyntanýmu medvídkovi, který není schopen porovnávat srovnatelné. Pokud chcete srovnávat zkušenosti a dojmy z prní betevarze Vist, pak to laskavě udělejte s jakoukoliv linuxovou distribucí v první betaverzi, které i tak do vydání zbývá už jen pár týdnů nebo měsíců. Asi byste se hodně divil, jak moc nepoužitelné pro běžnou práci jsou. Rok po vydání a aktualizace je Vista již někde jinde (pokud jde o použitelnost, funkčnost, výkon a stabilitu), než při vydání, a úplně jinde, než byla v vetaverzi.
    Hobit avatar 15.10.2007 23:41 Hobit | skóre: 7 | blog: Kdo si hraje, nezlobí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Cloveku se ani nechce verit, ze tuhle myslenku napsal PT. ;o)

    Clovek mini, zivot meni. Az se i to cloveci mineni zmeni.
    16.10.2007 09:35 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Tak co je na Vistách špatného? Za těch 5 let na nich odvedli dost dobré práce. Podívejte se, kde byl tehdy Linux a kde teď, Vista je na tom podobně a možná i trošku dále. Podobné výtky lidé pronášeli i v době vydání Windows XP a nakonec to byl nejpoužívanější a nejúspěšnější systém, co byl kdy vydán. Ne pro každého je vhodný Linux, tak proč ho s tím trápit a obtěžovat?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 16.10.2007 14:26 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Vista že je dále než Linux? Tady se člověk někdy zasměje :-D
    16.10.2007 15:02 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Až si já, moji rodiče nebo všichni přátelé udělají stejné věci v Linuxu tak snadno a rychle jako ve Windows (a ne třeba vůbec), tak teprve pak si tu laskavě rozdávej rozumy a směj se.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 16.10.2007 15:07 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Nějak jsem si nevšimnul, že bych v Linuxu cokoliv dělal déle než na Windows - obvykle je problém něco udělat na Windows. A to samé platí o rodičích. Chytrolíne.
    16.10.2007 15:16 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Programy pro finanční poradenství do práce, výukové programy, slovníky, rozchozování HW (webkamera, skener, tiskárny), synchronizace s mobilem... Blbečku.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 16.10.2007 15:17 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    ROFL...
    16.10.2007 19:00 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    to všechno je marketing.
    Blbečku
    bez urážek by to nešlo? Radši to zkus bez nich nebo si tě najdu... :-D
    Q: to má bejt výhružka?
    A: ano.
    16.10.2007 19:21 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    V kontextu této diskuse mi použité jazykové prostředky přišly jako odpovídající a respektující srovnatelnou úroveň.
    16.10.2007 20:01 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    jo tak teď skus ten príspěvek napsat znova tak jak by to řekl normální člověk - lidsky.
    16.10.2007 20:06 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Já to přeložím: "Nikdy neváhám klesnout na úroveň oponenta, takže ani tady mi to nevadí." :-D
    16.10.2007 20:07 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Programy pro finanční poradenství do práce, výukové programy, slovníky, rozchozování HW (webkamera, skener, tiskárny), synchronizace s mobilem... To vše ty lidi na Linuxu neudělají, a pokud něco z toho, tak s problémy a pomaleji než ve Windows. To, co napsal Luboš, je blábol. Tečka.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 16.10.2007 20:10 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    finanční poradenství do práce
    Nepoužívám/neznám, ale pro rodiče tu mám lékárenskou DB léků s informacemi - instalace byla hračka, stejně jako by byla pod Windows. Je to SW v Javě.
    slovníky
    Lingea, stejný postup jako ve Windows.
    rozchozování HW
    Snazší než ve Windows.
    synchronizace s mobilem
    Ve Windows mi to se SW od Nokie nikdy pořádně nefungovalo.
    16.10.2007 20:15 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Pokud jde o slovníky, přidal bych ještě Oxford Advanced Learner's Dictionary, provozovatelný na Windows, v Linuxu a pod Mac OS X... A SOED má pořád ještě databázi v plaintextu, pokud vím.
    16.10.2007 20:44 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Při troše snahy lze vydolovat data skoro ze všeho. Stačí projít všechna hesla a zkopírovat obsah k heslu, což myslím u OALD jde. Jde prostě o poslání dané aplikaci hodně moc stisků kláves a kopírování do schánky a z ní.
    16.10.2007 20:47 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    U OALD to není zapotřebí a u SOED je obsah čitelný, jen člověk musí vydedukovat schéma markupu a napsat konvertor do některého ze slovníků. Uvažuju o StarDictu, pokud ten takový objem dat ovšem utáhne. :-)
    16.10.2007 20:56 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    OALD jsem si spletl asi s OED, který jsem viděl v nějaké starší verzi, vypadalo to jako aplikace pro win 3.11. Měli tam nějaká makra pro spojení s MS Wordem, jestli ta databáze byla nějaká rozumná, to jsem nezkoumal, ale přes ten Word by ji šlo vykrást v každém případě poměrně snadno a rychle.
    16.10.2007 21:07 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Ale což o to, u plného OED to jde taky - sice má databázi binární (i tak má skoro 2 GB), nicméne je v něm přímo tlačítko "uložit slovníkové heslo jako stránku HTML", takže si ani nejsem jistý, jak moc by to bylo nelegální - pořizovatel slovníku si ho prostě nabízeným způsobem převede a následně zkonvertuje do systému, který bude používat, namísto toho původního. Hanba OUPákům, že neumějí udělat přenositelného klienta. :-( A navíc jsem někde v nějakém webovém obchodě viděl elektronický OED opravdu levně, takže o něm asi zauvažuju. :-)
    16.10.2007 23:21 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Lingea není nejnovější slovník, a není příliš vhodný jako výkladový pro lidi, kteří se učí angličtinu jako druhý jazyk. Pokud by ten lékařský software nebyl v Javě, pravděpodobně byste museli řešit problém.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 16.10.2007 23:44 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    není příliš vhodný jako výkladový pro lidi, kteří se učí angličtinu jako druhý jazyk
    A pro které lidi tedy je? :-) Angličtinu jako druhý jazyk mám a připadá mi jako velmi dobrý. Od Lingea mám i španělštinu a nemůžu si vynachválit...
    Pokud by ten lékařský software nebyl v Javě, pravděpodobně byste museli řešit problém.
    A jaký problém by to měl být? Mám tu výkladový slovník pro španělštinu (Diccion@rios Espasa) a jede to pod Wine krásně. Aby obyčejný GUI program pro Windows nejel pod Wine, to si ani sám moc nepamatuju.
    16.10.2007 23:48 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Ano, Tobě může připadat jako dobrý a postačující, ale my studenti anglistiky víme, co znamená "redommended good monolingual dictionary for learners" (Oxford, Macmillan, Longman, Cambridge...). To je rozdíl mezi nenáročnými domácími a náročnými profesionálními nároky na používání a kvalitu...
    Luboš Doležel (Doli) avatar 16.10.2007 23:59 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    (Nemusíš neustále dávat najevo svůj pocit nadřazenosti. Vypadáš jako blázen.)

    A tenhle software pod Wine opravdu nechodí? Já snad navštívím warez weby a postahuju to, jen abych to zkusil...
    17.10.2007 00:34 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Nedávám najevo pocit nadřazenosti. Jen reaguji na poznámky vyznívající v tom smyslu, jako by Lingea byla ideálním řešením pro všechny.

    Ne, pod wine nefunguje všechno. Ukradni si ho (poruš licence na warez webechú a zkus si to, když jsi tak podezřívavý.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 17.10.2007 07:02 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Lingea je postačujícím řešením pro drtivou většinu lidí. A když se tak vracím na začátek diskuze, stále nechápu, proč by dostupnost toho SW na Windows měla znamenat, že WinVista je v něčem dál. Tohle jsou přesně ty "argumenty", co má Hulán.
    17.10.2007 09:19 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    To má dvě roviny. Ta jedna je taková, kterou naznačuješ. Ta druhá je pragmatičtější, tzn. že v realitě je fakticky pro ty lidi Linux jako jediný systém k ničemu, to není moudré a perspektivní rozhodnutí. Vychvalováním Lingei toho opravdu moc nezměníš. Můžeš být jen rád, že nemusíš být tak náročný, že ti jednodušší Lingea postačuje.
    17.10.2007 15:35 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    že linux je pro dost lidí k ničemu je pravda. že na windows je hafo softwaru, víc než na linux, je taky pravda.
    ale vůbec to nemá souvislost s tím kterej systém je lepší. Je blbost říct je windows je lepší, páč je na něj víc SW. komerčně podporovanější - dejme tomu, ale kvalita samotnýho systému se z toho soudit nedá.
    17.10.2007 00:27 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    asi jsem proti tobě v angličtině uplná nula protože nevím co to znamená "redommended" :-(
    17.10.2007 08:06 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    ale my studenti anglistiky víme
    Muhehe. To jsou perly.
    17.10.2007 08:59 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Nechme ho, třeba časem dojde i na ty mladé kusy...;-)
    17.10.2007 09:17 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Hehe, opět někdo, kdo nemá nejmenší ponětí o tom, k čemu se vyjadřuje?
    17.10.2007 14:23 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Nikoliv, anglisto. A proto se tak dobře bavím.
    17.10.2007 14:37 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Ano, tak tomu obvykle je, že se baví lidi, kteří tomu nerozumí. Naše učitelka dějepisu na to měla krásné pořekadlo, ale raději ho sem psát nebudu. Ještě by se někdo mohl urazit.
    17.10.2007 15:31 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    jedinej uraženej si tu ty, a to odzačátku.
    17.10.2007 15:32 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Odpovím ti tedy celou větou, když máš s tou interpretací kladů a záporů takové problémy:

    Nikoliv, anglisto, mám ponětí o tom, k čemu se vyjadřuji. A proto se tak dobře bavím.

    Škoda, že je to v této diskuzi totálně offtopic. To jediné mi kazí radost z veselé konverzace.
    17.10.2007 15:48 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Chováš se, jako bys už dělal habilitační práci, zatím nemáš ani bakaláře a ostatní osočuješ z nevědomosti. Navíc odborníci z filozofických směrů vždy trpí pocitem nadřazenosti. Ale doba, kdy filozof byl zároveň matematikem je dávno pryč. Dnes už filozofové jen blbě tlachají.
    17.10.2007 16:45 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Ano, to si mohu myslet spíše já o vás. Už proto, že jste naprosto neschopní uvést důvody.
    17.10.2007 17:20 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Ta nadřazenost jde z tebe cítit na kilometry. A ten tón, kterým komunikuješ s ostatními, je vyloženě nasírací.
    17.10.2007 17:27 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Typické: Odpovídáte opět na něco jiného, než jste tázáni. Tak ještě jednou, pro ty méně chápavé: Ví tady někdo, jak vypadají ta CD od Macmillana, Cambridge a dalších, když tu chcete rozdávat rozumy o Linega Lexiconu? Pokud ne, tak ani nemusíte odpovídat.
    17.10.2007 17:58 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Neméně typické!
    17.10.2007 18:14 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Troufnu si tvrdit, že vím. :-) Lingea není bez závad, ale není ani vyloženě špatná. Je to taková střední třída. :-) Každopádně jednojazyčný slovník z mnoha důvodů nenahradí - vždycky mi přišlo, že překladová hesla přinášejí trošku sajrajtu z cílového jazyka do významu a že může být obtížné tomu nepodlehnout. Proto raději při pokusu o pochopení používám SOED, aby mě nemátla česká designáta, a v Haisovi a Hodkovi hledám případně synonyma nebo lepší verze toho, čeho myšlenkový obraz jsem si už utvořil v hlavě (beze slov).
    17.10.2007 20:49 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Super, konečně někdo, s kým se dá už o něčem bavit, protože rozumí tématu. Díky, mám radost.
    17.10.2007 21:28 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    někdo, s kým se dá už o něčem bavit, protože rozumí tématu
    Heh, tak v názoru na mě se očividně neshodneme. :-D
    17.10.2007 21:45 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Znáte rozdíl mezi "very good monolingual dictionary and mainly bilingual Lingea lexicon", a o to mi tady šlo.
    17.10.2007 21:24 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Typické: Odpovídáte opět na něco jiného, než jste tázáni. Tak ještě jednou, pro ty méně chápavé: Ví tady někdo, jak vypadají ta CD od Macmillana, Cambridge a dalších, když tu chcete rozdávat rozumy o Linega Lexiconu? Pokud ne, tak ani nemusíte odpovídat.
    zas ten urážející/ofenzívní tón? čoveče, to už je zlozvyk.

    no nic, k tématu:
    já osobně používám pro ty úplně jednoduchý překladatelský úkony slovnik.seznam.cz, což je evidentně nezávislé na platformě. Co se "seriózních" slovníků týče nedám dopustit na svýho Webstera, jo, važí sice pár kílek :-D, ale na platformě je nezávislej stoprocentně a nepotřebuje elektriku, krom toho z papíru se přece jen čte líp.
    A hlavně je skvělej z lingvistickýho hlediska.
    17.10.2007 21:43 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Webster je skvělý. Ale jednak když preferujete bristská vydavatelství (a varianty slovníků) a jednak chcet epracovat řádově rychleji a efektivněji, tak potřebujete elektronickou verzi. A tlustý slovník nemáte (nemůžete) mít s sebou v notebooku za každé situace. Se slovníky na Seznamu lze provádět jen opradu velmi primitivní úkony a slouží spíše pro rychlou orientaci. Také mají zcela jinou funkci.
    22.10.2007 09:28 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Se slovníky na Seznamu lze provádět jen opradu velmi primitivní úkony
    Skoda, ze mezi ne nepatri rozbiti lebky. To by se leckomu v tehle (a nejen tehle) diskusi opravdu hodilo, hadej nac, "anglisto". No, mozna by nam Seznam za timhle ucelem zapujcil cely server, aby argument byl padnejsi.
    22.10.2007 10:57 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Ano, na nic jiného než na úrážky nestačíte...
    16.10.2007 20:11 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    ale ne já myslel abys přepsal do lidštiny ten příspěvek
    V kontextu této diskuse mi použité jazykové prostředky přišly jako odpovídající a respektující srovnatelnou úroveň.
    ale to je jedno stejně nemá asi smysl to lámat přes koleno...
    16.10.2007 20:14 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Já to o kousek výš přeložil... :-)
    16.10.2007 20:15 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Luboš Doležel (Doli) avatar 16.10.2007 20:05 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    (Dopředu vím, že budu litovat toho, že jsem vůbec psal kloudnou odpověď, protože se jí sám nedočkám.)

    Jak tohle - s výjimkou HW - souvisí s kvalitou a pokrokovostí OS?

    Ad HW: Jinak webkameru, skener i tiskárnu mám. U webkamery jsem načetl jeden modul, u skeneru jsem napsal "plustek" do jednoho souboru a u tiskárny jsem prošel jednoho krátkého průvodce. U Windows by to bylo podstatně víc práce.
    21.10.2007 20:08 Pavel 'TIGER' Růžička
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Nevím, jakou práci dělají Vaši rodiče, když jim stačí holé windows, ale s balíkem MS Office 2007 jim určitě práce ze začátku od ruky nepůjde, protože MS překopal snad vše, co jen mohl, a uživatelé jsou dost rozladěni, protože to co se naučili od verze 95 - 2003 najednou neplatí. Tím nechci říct, že MS 2007 je nepovedený, jen mění zvyklosti a ovce se musí naučit něčemu novému.

    A to, že je MS nejpoužívanější nesvědší o jeho kvalitách, ale o marketingu, vemte si obyčejnou VHS a Betu ... masově se prosadilo to horší řešení, co v tom asi bylo ??

    S pozdravem Pavel 'TIGER' Růžička
    21.10.2007 22:11 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Vážený Pavle, napadlo vás třeba, že na ta holá Windows existuje o několik řádů více opensource, freeware nebo shareware apikací (či za mnimální cenu) než na Linux? Oni klidně mohou použít starší verzi MS Office, která stačí, nebo openoffice.org.
    freshmouse avatar 15.10.2007 23:45 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Napsat tam pod to "Radek Nulán", nepodivil bych se. A to myslím zcela vážně.
    16.10.2007 09:27 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Argumety tam už nemáš?
    freshmouse avatar 16.10.2007 16:12 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    A co bys na tom chtěl argumentovat? Když řekneš "Je mi zima.", taky po tobě nebudu chtít argumenty.
    16.10.2007 19:01 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    16.10.2007 20:13 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Třeba to, kdo je Radk Nulán a proč bych měl být takový.
    freshmouse avatar 16.10.2007 20:15 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Kdo nezná Radka, jako by nebyl; že jsi takový, jako je Radek, jsem nikde neřekl, nemyslel atd.
    16.10.2007 20:18 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Ale vyplynulo to z toho podpisu... Ano, Radka Nulána neznám.
    16.10.2007 21:25 ikarlos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Ty toho ještě neznáš!
    22.10.2007 09:36 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Ano, Radka Nulána neznám.
    Aha, to by vysvetlovalo, proc se ti tlaci semeno na mozek. :-) No, jeste se mas od sveho velkeho vzoru hodne co ucit, ale ta Vista agitace, je videt, ze mas dobrej zaklad. :-)

    A kdyz budes mit kliku, tak treba naseho anglistu vylejou ze skoly a bude se moci pochlubit titulem falesneho Mgr., jako Nulan. A to uz bude skoro dokonaly nasledovnik. Jen nezapomen na ty mlade kusy a kup si taky nejakej ten gadget na machrovani, iPod nebo tak. ;-)
    22.10.2007 10:59 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Nějak mimo místu, ne? Jste opravdu jen porkyteckej anonymní lůzr. Sám umíte tak akorát velký hovno a blbě kecat.
    22.10.2007 11:38 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Mimo misu je tady evidentne nekdo uplne jiny. Pokud te trapi moje "anonymita", zkus se vic snazit a hledat. ;-)

    P.S. BTW, ach ta nestastna pocitacova ucebna a preklepy... Uz by te z ni mohl nekdo konecne vyrazit, vsichni by si tady oddychli. :-D
    Pavel Půlpán avatar 15.10.2007 18:36 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Booze... :-D

    Nekdo to treba muze pochopit i jako vtip... ;-)

    A toho nekoho potom treba nenapadne oznacovat dotycneho za zakomplexovaneho cloveka... ;-)
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    15.10.2007 19:22 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Tak to je poměrně zvláštní humor a nelze jednoznačně poznat.
    Pavel Půlpán avatar 15.10.2007 19:45 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Nj... tak kazdej vnima humor jinak. Ja mam rad cernej a morbidni. A nektery ho jen tezko snesou. :-D

    Takze asi tak. :-)
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    15.10.2007 20:12 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    heh no tak se predved ty odborniku na humor. co to bude, neco jako "sli dva a prostredni upad?" :-D
    15.10.2007 20:34 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Jak ubohé až trapné... =) To tam nemáš nic lepšího?
    15.10.2007 22:40 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    možná jo, ale všechno je to poměrně zvláštní druh humoru... ;-)
    16.10.2007 10:29 chtr1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Mám jen jednu přípomínku k panu Petru Tomešovi:

    Pokud Vás výše uvedený žert urazil, máte na to plné právo. Máte i plné právo se vůči tomu SLUŠNĚ ohradit.

    Bohužel netuším, jak styl, kterým tady komunikujete s ostatními, cituji:

    ... zakomplexovaní lidé ... Co dodat k uslyntanýmu medvídkovi ...

    přispívá k onomu kýženému, cituji:

    ... přitom by se potřeboval spíše stavět komunikační mosty a učit se porozumění, kultuře a názorům druhých ...

    Mě to spíš připadá, že se tady snažíte urážet lidi, kteří nesdílí Vaše názory a o kterých Vy zřejmě víte ještě méně, než dotyční o Vistě. A to je přece postup, který se Vám samotnému velice zajídá.
    16.10.2007 10:34 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Žerty mě neurážejí a slušně jsem napsal, že jsem to nepoznal. Jiní lidi to tu sami píšou, že jde o zvláštn druh humoru, který jsem zde zatím moc nevysledoval... Mě to ale nevadí. Protože je tu i ta možnost že to žert nebyl, a psát o Jehovistech a chudácích zde začali psát jiní lidé, pokud jste si toho laskavě ještě nevšiml :)
    16.10.2007 18:56 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    nezamlouvejte to, urážíte lidi.
    To, že používáte vysoce spisovné výrazy a takovou řek bych knižně dokonalou češtinu eště samo o sobě neznamená že se ptáte slušně.
    snup avatar 16.10.2007 19:57 snup | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Už bys mohl zavřít hubu , si jak hulan !
    Smrt jedince je tragédie, smrt miliónů statistika
    16.10.2007 20:00 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Nejsem. A na rozdíl od Tebe umím psát česky.
    snup avatar 16.10.2007 20:09 snup | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    tak to si fakt frajer
    Smrt jedince je tragédie, smrt miliónů statistika
    16.10.2007 20:12 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    15.10.2007 20:16 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Co na to říct. Asi nežereš maso ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    15.10.2007 21:01 MitrA | skóre: 2 | blog: MitrA | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    +1 Sem se zasmal... :-D
    Pavel Půlpán avatar 15.10.2007 21:26 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    :-D
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    16.10.2007 08:28 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    17.10.2007 00:15 -mdf-
    Rozbalit Rozbalit vše Distribuční novinky - 41/2007 ???
    no kua, zacet sem se do flamu a uplne sem zapomel o cem ten clanek byl...
    21.10.2007 20:15 Pavel 'TIGER' Růžička
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 41/2007
    Ja Ti pomohu, klikni http://www.abclinuxu.cz/clanky/ruzne/distribucni-novinky-41-2007 a muzes zacit znova. :-D

    TIGER

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.