abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 19:00 | Zajímavý projekt

    Na crowdsourcingové platformě Crowd Supply byla spuštěna kampaň na podporu open source biometrického monitoru ve tvaru hodinek HealthyPi Move. Cena je 249 dolarů a plánovaný termín dodání listopad letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    24.5. 22:22 | Upozornění Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    24.5. 17:44 | Nová verze

    Firma Murena představila /e/OS verze 2.0. Jde o  alternativní sestavení Androidu bez aplikací Google. Mezi novinkami je podrobnější nastavení ochrany soukromí před sledováním aplikacemi. Murena prodává několik smartphonů s předinstalovaným /e/OS (Fairphone, repasovaný Google Pixel 5).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    24.5. 14:33 | Zajímavý software

    Do 30. května lze v rámci akce Warhammer Skulls 2024 získat na Steamu zdarma hru Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    24.5. 13:33 | Nová verze

    HelenOS (Wikipedie), tj. svobodný operační systém českého původu založený na architektuře mikrojádra, byl vydán ve verzi 0.14.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnou lze nabídku Start. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    23.5. 23:22 | Zajímavý software

    BreadboardOS je firmware pro Raspberry Pi Pico (RP2040) umožňující s tímto MCU komunikovat pomocí řádkového rozhraní (CLI). Využívá FreeRTOS a Microshell.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.5. 16:55 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 24.05. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení. Do balíku se dostalo 5 nových aplikací: Audex, Accessibility Inspector, Francis, Kalm a Skladnik.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    23.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 18.0.0 open source webového aplikačního frameworku Angular (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 23:44 | Pozvánky

    V neděli 26. května lze navštívit Maker Faire Rychnov nad Kněžnou, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 16:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.20.0, tj. první z nové řady 3.20, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Z novinek lze vypíchnou počáteční podporu 64bitové architektury RISC-V.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (87%)
     (3%)
     (5%)
     (5%)
    Celkem 722 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Co byste udělali s popiskem "Budiž" na tlačítkách v Gnome?

    Nechat, jak je.
    35% (375)
    Změnit na "OK".
    62% (663)
    Změnit na něco jiného.
    3% (30)

    Celkem 1068 hlasů
    Vytvořeno: 20.4.2005 09:08

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Shteffi avatar 20.4.2005 09:14 Shteffi | skóre: 21 | blog: Shteffi
    Rozbalit Rozbalit vše jiný za každou cenu
    připadá mi že se linux snaží bejt jinej za každou cenu a ve všem.. ale jestli si Micro$oft náhodou to talčítko OK taky nepatentoval? :)
    20.4.2005 10:21 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jiný za každou cenu
    Jak jinej? Budiž se už pěkně dlouho používá v MacOS, prostě se překladatelé Gnome akorát neinspirovali u MS, ale u jiné konkurence :-)
    20.4.2005 10:28 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jiný za každou cenu
    Takhle jinej?
    20.4.2005 12:50 © | skóre: 37 | blog: escaped
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jiný za každou cenu
    Chybí tam slitek. ;-) Teda alespoň doufám, že ve slově "different" má být.
    20.4.2005 14:37 Cronin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jiný za každou cenu
    Ak myslite na "ff", tak tam ligatura byt nema, rovnako ako pri "fl".
    20.4.2005 09:14 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Budiž
    Budiž je pěkné slovo a jde jen o zvyk. Stačilo by, aby je používal v překladech MS, a nikoho by nenapadlo ho měnit -- stejně jako si všichni zvykli na storno.
    elviin avatar 20.4.2005 09:47 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budiž
    taky se mi libi
    20.4.2005 14:03 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budiž
    me se storno moc nelibi ... mnohem lepsi je zrusit.
    20.4.2005 14:58 thingwath
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budiž
    To taky. Budiz a zrusit je super.
    21.4.2005 17:27 Jakub Hegenbart
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budiž
    Chcete zrušit událost v kalendáři. Budou zrušeny i všechny odkazy na ni. Chcete pokračovat?

    [ Budiž ] [ Zrušit ]

    No jo, to je faktgeniální... :DD
    21.4.2005 19:27 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budiž
    Chcete zrušit událost v kalendáři. Budou zrušeny i všechny odkazy na ni. Chcete pokračovat?

    [ Ano ] [ Ne ]

    to je taky cesky ne?
    22.4.2005 19:06 debko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budiž
    Checete dokument uchovat, nebo jej rozposlat všem svým přátelům ?


    [Buďiž][Storno][Hop tě cup tralaláčku]


    (Ospravedlňujem sa, ak som to nenapísal gramaticky správne)
    21.4.2005 23:21 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budiž
    Tak je ale blbě napsaná ta hláška :-)
    Copak toho není dost?
    22.4.2005 08:46 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budiž
    To je ovšem hláška proti pravidlům tvorby UI, protože to je zjišťovací otázka a má tam být Ano/Ne. Dvojice Budiž/Zrušit, resp. samotné Budiž, se používá v úplně jiných situacích.
    22.4.2005 16:58 Jakub Hegenbart
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budiž
    Já jsem jen lokalizátor, ne tvurce UI :) Nevylučuji možnost omylu, přesto si myslím, že zrušit a storno jsou celkem zaměnitelné. Osobně mi Storno připadá srozumitelnější, asi to záleží ma každém soudruhovi zvlášť...
    24.4.2005 12:36 nightentity | skóre: 5 | dobruška
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budiž
    presne, malej braska vidi zrusit a vi o co jde, vidi storno a vaha. Je to o dost nazornejsi. Budiz je take pekne, protoze ne kazda akceptovatelna nabidka je primo ok :D
    Lama nekouše, jen prská....Hep číííííík
    20.4.2005 09:24 outbear
    Rozbalit Rozbalit vše "BUDIŠ" -> "TAK JO"
    ... to byl jen vtip
    Valoun avatar 20.4.2005 10:40 Valoun | skóre: 30 | blog: Psavec | Středočeský kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "BUDIŠ" -> "TAK JO"
    Kdyz uz tak "KJO", to je skoro tak kratky jako "OK".
    20.4.2005 09:25 Jiří Veselský | skóre: 30 | blog: Jirkovo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Pche

    Mnohem lepší než "Budiž" či "OK" je samozřejmě "Staniž se!"

    A co se týče "Storno", naši západní sousedi používají "Abruch", v rámci harmonizace s EU bych to bral všemi deseti...

    20.4.2005 09:30 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pche
    ,Staniž se!` je samozřejmě lepší, ale už je kapku dlouhé, stejně jako ,Tak už konečně dělej, co ti říkám, zatracený kráme!`.
    21.4.2005 07:20 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pche
    ... kapku dlouhé ...

    Tak. Lepsie by bolo "Amen".

    20.4.2005 11:46 Martin H.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pche
    A proč ne třeba Fajn?

    A vůbec, proč popisky těchhle tlačítek nenechat definovat uživatelům?

    A vůbec, proč si to nepřeložit sám pro sebe jak se mi zlíbí?

    A ... vlastně sakra. Já mám sice zdrojáky, ale já to neumím. Tak asi budu muset vzít zavděk tím "Budiž" ...
    20.4.2005 12:51 © | skóre: 37 | blog: escaped
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pche
    A proč ne třeba "Proč ne?" :-)
    20.4.2005 13:04 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pche
    A vůbec, proč popisky těchhle tlačítek nenechat definovat uživatelům?

    Však máš PO soubor, přelož si, vygeneruji si MO, nahraď si...
    20.4.2005 23:22 بطرس
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pche
    A co takhle pekne cesky "Dobrá"?
    20.4.2005 14:43 thingwath
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pche
    Tak staniz se chci!
    20.4.2005 09:46 estevez | skóre: 4 | blog: bLFSpsvz
    Rozbalit Rozbalit vše budiž je přeci stará vesta
    budiž hlavně mělo bejt na buttonku místo hlasuj :-) a nepoužívá to třeba lokalizovaný mac os už léta?
    20.4.2005 09:51 Mti.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: budiž je přeci stará vesta
    No, hlasuj je v tomto smeru spravne, nebot je nekonfliktni. Byt tam budiz nebo ok, tak by mohla byt redakce narcena z podujatosti. :-)
    20.4.2005 10:17 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: budiž je přeci stará vesta
    Nahradit speciálně pro tuto anketu to suchopárné "Hlasuj" dvěma tlačítky (Budiž a OK - aby si každý mohl vybrat), to jsme skutečně měli udělat... škoda.
    Jiří Svoboda avatar 20.4.2005 10:04 Jiří Svoboda | skóre: 37 | blog: cat /dev/mind | Prostějov
    Rozbalit Rozbalit vše Ono je tam "Budiz"?
    Ja ani nevim, ze je tam "Budiz", holt nepouzivam lokalizaci. "Budiz" se mi nelibi, ale jde asi jen o ten zvyk. Kdybych pouzival cestinu a bylo tam "Budiz" od zacatku, tak by mi asi divne neprislo. Preci jen, moje prvni GUI bylo v roce 1992 na Amize a od te doby vidim porad jen "OK" (udajne podle Oscara Krause, kvalitare vyroby Fordu T). :-)
    Jinak jsem si vzpomnel na recenzi nejakeho lekarskeho software pro Mac, ktera vysla asi pred deseti lety v Chipu. Recenzent se tam pozastavoval nad hlaskou:
    Opravdu si prejete zrusit kartu pacienta?
    
             |Budiz|        |Zrusit|
    
    A komentoval ji slovy: "Abych si byl opravdu jist, ze tu kartu nezrusim, zrejme bych radeji vypnul pocitac."
    20.4.2005 10:30 petr_p
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ono je tam "Budiz"?
    To me taky dokaze vytocit. Zde by bylo lepsi {Ano|Ne}. Jen si nedovedu predstavit, jak ma chudak programator myslet na vsechny ty dvojznacne preklady. V tomto smeru "Storno", pokud jej uzivatel chape ve smyslu "zrusit pozadovanou operaci", ma sve opodstatneni. Asi by to chtelo nejake RFC, jako je to s definicemi SHOULD, MAY atd.
    20.4.2005 11:37 melkor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ono je tam "Budiz"?
    Stornovat fakturu? |OK| |Storno|
    20.4.2005 12:56 petr_p
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ono je tam "Budiz"?
    Jiste. "Storno" jako "Zrusit pozadovanou operaci". Kdyz mate vystavenou fakturu a chcete ji stornovat (jakozto ucetnicky termin), tak date systemu prikaz "Stornuj tuhletu fakturu". A na to se vyjevi vase kontrolni otazka. "OK" my smysl pokracovat, tedy provezt stornaci, "Storno" ma smysl neprovezt operaci, tedy stornaci neprovezt. Jde jen jen o duslednou interpretaci klicoveho slova "Storno".
    20.4.2005 15:11 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ono je tam "Budiz"?
    Já bych tam místo "Storno" nebo "Zrušit" dal "h***o", to se s ničím plést nebude :o)
    20.4.2005 17:32 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ono je tam "Budiz"?
    Tohle jsem chtel navrhnout hned rano. :-D
    Nikola Ciprich avatar 20.4.2005 21:30 Nikola Ciprich | skóre: 23 | blog: NiX_blog | Palkovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ono je tam "Budiz"?
    :-D
    Did you ever touch the starlight ? Dream for a thousand years? Have you ever seen the beauty Of a newborn century?
    Stanislav Brabec avatar 20.4.2005 11:10 Stanislav Brabec | skóre: 45 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ono je tam "Budiz"?
    Již na Amize tento spor probíhal. Lokalizace od Tomáše Lebra používala OK, moje lokalizace Budiž.

    Nicméně jedna z beta verzí lokalizace na Mac prý vypadala takto:
    Opravdu si přejete zrušit tento soubor?
    
             |Zrušit|        |Zrušit|
    
    20.4.2005 10:10 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Budiž budiž :-)
    Bylo to to první, s čím jsem se na Linxu setkal a od začátku se mi to líbí. ;-)
    20.4.2005 10:35 petr_p
    Rozbalit Rozbalit vše A co ceska lokalizace linksu?
    Mne se neobvykle dialogy libi. Navic na "Budiz" neni nic spatneho, jen je mene obvykle. Za lokalizacni perlu bych si dovolil povazovat links ve sve starsi verzi, kde misto otrepaneho "Konec" je "Smitec" apod.
    Pavel Dobeš avatar 20.4.2005 10:47 Pavel Dobeš | skóre: 21 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše a neslo by to udelat obracene?
    Ja jechci zadne OK, me se libi budiz a tak bych navrhoval, aby se vsechny preklady ok predelaly na budiz

    PaD
    Windows? A kdo to ještě používá?
    20.4.2005 11:24 Tomáš Tichý | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Budiž OK
    Jo, budiž je opravdu úžasný vynález. Tuhle jsem civěl na nějaký Gnomácký program, kde bylo v dialogu napsáno anglicky "...press OK" a marně jsem tlačítko OK hledal :-)
    20.4.2005 13:07 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budiž OK
    To jaksi se může stát s kterýmkoli tlačítkem.
    wake avatar 20.4.2005 16:29 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budiž OK
    no hlavně že jste nehledal klávesu [OK] ;-)
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    20.4.2005 13:47 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Radikalni navrh...
    Myslim, ze to tlacitko by melo byt plne transparentni. :-)
    clipper avatar 20.4.2005 15:54 clipper | skóre: 23 | blog: Nic než tohle
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Radikalni navrh...
    Transparentní... v jakém smyslu? To jako že bude průhledné a tudíž neviditelné? :-)
    Když selžou všechny pokusy uvést zařízení do provozu, je dobré přečíst si návod.
    20.4.2005 16:22 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Radikalni navrh...
    No vždyť to je celý účel průhlednosti, ne? :-)
    20.4.2005 16:29 STiCKi
    Rozbalit Rozbalit vše OK

    Ja mam nejredsi OK. Nevím, jestli to je tím, jak jsem zvyklý na M§win (i kdyz uz ho dlouho nepouzivam), ale OK je mi rozhodne privetivejsi nez Budiz. A pokud jde o to storno, to bych tam taky nechal. Tato 2 slova jsou proste klasika.

    wake avatar 20.4.2005 16:33 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OK
    "Budiž" jest, narozdíl od OK, česky; a narozdíl od frází "Nechť se stane" a "Nechť při starém ostane" krátké sdosti.
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    20.4.2005 16:44 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OK
    Storno není klasika a když přišlo, tak mi připadalo dost divný.
    20.4.2005 17:12 mmrnda | skóre: 18 | blog: Pokusy | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OK
    Budíž je SUPER. A pokud jde o co nejkratší název buttonu tak bych to udělal asi takto.
    OK        KO
    KO jako Kill Operation

    No, ale je to jen můj názor a tudíž to bude vždy na těch ostatních.
    Učený člověk na zem nespadl.
    20.4.2005 20:37 STiCKi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OK

    S tim OK -- KO je to docela dobry napad. :-) To by me nenapadlo.

    21.4.2005 07:53 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OK
    ja jsem teda taky hlasoval pro OK, mam to zadrene pod kuzi, ale jste mi pripomeli puvodni vyznam zkratky OK, a moc to na tlacitko nesedi.
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    21.4.2005 08:28 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OK
    OK má svůj původ pravděpodobně ve zkomoleném "all correct".
    21.4.2005 08:43 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OK
    ee, je to z valky, kdyz se vratila jednotka zpatky na zakladnu a mise byla super uspesna (nebyli zadni mrtvi) napsal velitel do hlaseni - 0 Killed, pozdeji zkracene 0K (ne o ale nulu).
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    Jiří Svoboda avatar 21.4.2005 09:59 Jiří Svoboda | skóre: 37 | blog: cat /dev/mind | Prostějov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OK
    http://en.wikipedia.org/wiki/Okay
    Jak je napsano vyse, opravdu to zrejme pochazi ze zkomoleneho "all correct". Vyklad z valky jsem nikdy neslysel, osobne se mi vsak libi mnou jiz jednou zmineny vyklad, ze jde o podpis Oscara Krause na papiru o vystupni kontrole ve Fordove automobilce. :-)
    21.4.2005 10:07 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OK
    Z války to určitě není a od Oscara Krause také ne, protože se to používalo již nejméně o sto let dříve. Hodně to zpopularizovaly nějaké volby amerického prezidenta - někdy v polovině 19. století - protože tak někdo pojmenoval nějaký bar, kde se scházeli příznivci jednoho z kandidátů. Paměť mi ale selhává, v té wikipedii to možná bude.
    21.4.2005 10:58 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OK
    mozna ze uz taky spravnou historii OK nikdo nezna.
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    21.4.2005 11:54 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OK
    Možná, ale zcela jisté je, že se používalo již o století dříve než byla světová válka...
    21.4.2005 12:27 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OK
    ja nijak zadnou valku nespecifikoval. Protoze si nepamatuju kde jsem to cetl, a o jake valce se mluvilo. Kdyz jsme u zkomolenin, vite jak se rekne cesky Karlstejn a z ceho je tahle nemecka zkomolenina, a proc mely hrady vetsinou nemecka jmena?
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    21.4.2005 13:13 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OK
    Aha, sorry. Neměl jsem to před očima a špatně jsem si tvůj příspěvek pamatoval.

    Jak je to s Karlštejnem, to nevím. Očekával bych, že je to prostě spojení Karl + Stein. A proč mají hrady německá jména, to je v našich zeměpisných podmínkách nasnadě... Ale s OK to už moc nesouvisí.
    21.4.2005 15:24 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OK
    nesouvisi, ale je to krasne, protoze hrady s nemeckymi jmeny byly povazovany za nedobitne. Cesky je to Karlův Týn.
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    21.4.2005 16:44 honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OK
    Hmmm, s tou valkou je to HNED NA TOM TVYM LINKU :-D

    Kousek niz, sekce Other Uses and Possible Explanations.
    21.4.2005 17:54 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OK
    Ovsem pod tihou dukazu musim zmenit sve stanovisko, nejkrasnejsi je Ohne Korrektur. To bych dal i na tlacitka.
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    21.4.2005 22:41 rane | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OK
    podla mna priniesli OK do 19 storocia pomocou stroja casu cestovatelia z buducnosti.... cim sa kruh uzatvara :-)
    21.4.2005 13:07 mmrnda | skóre: 18 | blog: Pokusy | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OK
    Ale ja jsem bohudík pro OK nehlasoval. To jen aby nedošlo k nedorozumnění. Ten příklad je tam jen kvůli NEJkratšímu názvu.
    Učený člověk na zem nespadl.
    21.4.2005 14:22 petr_p
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OK
    A co dyslektici, kteri si pletou pravou a levou stranu, 'b' a 'd' a tudiz i "ok" a "ko"?
    22.4.2005 14:15 mmrnda | skóre: 18 | blog: Pokusy | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OK
    Jsem dyslektik, ale strany si opravdu nepletu. :-) Spíš ty i a y nebo s a z. Ja bych zavedl obojetny iy a bylo by po problemech. :-)
    Učený člověk na zem nespadl.
    20.4.2005 17:02 Pmx
    Rozbalit Rozbalit vše Nastavení
    Nejlepší by bylo, kdyby se to dalo nastavit, ať si každý používá co se mu líbí.

    Konečně, nějak by to mohlo jít změnit už teď... Ale kde je řetězec uložen nevím. Navíc jsem byl doteď líný si můj desktop počeštit, takže mám zatím jen "Close" :)
    20.4.2005 18:37 watslaw | skóre: 18 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Jsem pro Budiž
    Ač používám spíš KDE, tak Budiž se mi líbí. OK a Storno nejsou česká slova a do českého překladu se moc nehodí.
    20.4.2005 18:38 xobot | skóre: 13
    Rozbalit Rozbalit vše Budis! - a niet co riesit.
    O bozskom vnuknuti pri tejto volbe sa dozviete tu ;-)
    20.4.2005 21:01 Roman Plášil
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budis! - a niet co riesit.
    spam..
    Max avatar 20.4.2005 21:01 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše hmm
    Nevim, me je tohle uplne sumak, tato polozka v ankete nejni, tak nehlasuju.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    21.4.2005 11:00 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše vysledek
    Budiz vysledek ankety jako inspirace pro prekladatele Gnome :-)
    21.4.2005 16:13 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vysledek
    Podle minulé ankety 19% lidi používá Gnome. Podle této chce 35% lidí budiž. Takže budiž chce více lidí, než ho má (pokud tedy podstatná část část pro budiž nehlasovala ,ať si to odporné Gnome nechá to odporné budiž`). Statistiku lze vyložit ledasjak...

    P.S.: Předpokládám, žes nechtěl napsat, že se budiž má podobat inspiraci pro překladatele Gnome, ač jsi to napsal ;-)
    24.4.2005 13:04 nightentity | skóre: 5 | dobruška
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vysledek
    nebo 19 procent lidi pouziva gnome, a z nich 35 procent chce budiz. Tedy 35 procent z 19 procent je tusim 6,65 procent, takze 6,65 procent lidi chce budiz, tak to vidim ja. I kdyz za A - neverim ze tato anketa je opravdu o tomto vypovidajici, a za B - me na tom zas tak nesejde, ja to pochopim jak s ok, tak s budiz tak s ano. Ale jako udelat nejaky textovy soubor, kde by bylo

    OKBUTTONCAPTION="Budiz"

    CANCELBUTTONCAPTION="Zrusit"

    To bych bral :)

    Jestli to uz j tak me nekamenujte, sem zacatecnik
    Lama nekouše, jen prská....Hep číííííík
    21.4.2005 15:13 michal
    Rozbalit Rozbalit vše libi se mi budiz:-)
    stejne si myslim ze ta anketa moc nevypovida o nazoru na danny problem, melo by tam byt

    Co byste udělali s popiskem "Budiž" na tlačítkách v Gnome?
    1) Nechat, jak je a jsem uzivatelem gnome
    2) Nechat, jak je a nejsem uzivatelem gnome
    3) Změnit na "OK" a jsem uzivatelem gnome
    4) Změnit na "OK" a nejsem uzivatelem gnome
    5) Změnit na něco jiného.
    6) Je mi to jedno

    a myslim si ze by to bylo hned jine...(na abclinuxu je hodne KDEckaru...)
    21.4.2005 17:23 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: libi se mi budiz:-)
    na abclinuxu je hodne KDEckaru..

    A kde neni?
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    21.4.2005 17:48 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: libi se mi budiz:-)
    Ještě si zapomněl zakomponovat lidi co používají angličtinu :-)
    21.4.2005 23:00 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše "Budiž" - neb nikdy nevíš co bude zítra...
    Je v tom tak trochu výzva. Kdo musel někdy dělat rozhodnutí která mění dění (ve firmě, ve světě a nebo u vás doma na desktopu) a nemá někde v koutku duše strach, zda bude vše dle jeho představ, ten si dříve nebo později nabije dr... A ono "Budiž" je výrazem pokory a odvahy zároveň. "OK" maj amíci. Ty jsou si jistý pokaždý. Jako třeba v Afgánistánu nebo v Iráku... Já volím "Budiž" a doufám, že jsem lepší než si myslím... Přeji hezký den a omlouvám se za tu philosophii :-)
    21.4.2005 23:25 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Budiž" - neb nikdy nevíš co bude zítra...
    Nesouhlasím :-)

    OK je kraťoučké přitakání. No tak dobrá, já tedy souhlasím.

    Budiž, to je rozkaz. Ať tomu tak je, přikazuji.
    Copak toho není dost?
    22.4.2005 07:40 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Budiž" - neb nikdy nevíš co bude zítra...
    a co treba Staniž se a Nestaniž se ?? nebo v souladu s nenovejsim denim ve svete Amen a (ne me nenapada). Nebo Nechť vůle má.
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    22.4.2005 11:57 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Budiž" - neb nikdy nevíš co bude zítra...
    Budiž, to je rozkaz. Ať tomu tak je, přikazuji.
    Řekl bych, že daleko častěji se "budiž" v češtině používá ve smyslu "tak tedy dobrá (když to musí být...)" - a vyjadřuje tak spíš určitou nerozhodnost a váhavé odkývání.
    22.4.2005 12:07 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Budiž" - neb nikdy nevíš co bude zítra...
    nebo jeste typicky ceske hmm - ee (oboji se vyslovuje se zavrenou pusou a bez pouziti jazyka)
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    tmr avatar 24.4.2005 18:36 tmr | skóre: 17 | blog: Offtopic | Praha 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Budiž" - neb nikdy nevíš co bude zítra...
    Ja teda pri hmm oteviram pusu;)
    22.4.2005 11:41 xbrut
    Rozbalit Rozbalit vše zpetny lomitko a strednik .... tyhle klavesy deti nepouzivaj....
    ja pouzivam zasadne anglictinu, takze jestli je tam v cestine budiz, storno, nebo abraka-dabraka me zase tak netizi....
    22.4.2005 17:58 JeanVEGA
    Rozbalit Rozbalit vše a co v SK verzii?:-)
    Vzhľadom na to, ze mam SK verziu, tak tam nechcem meniť nič:-)
    22.4.2005 19:14 mikecadil | skóre: 3 | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše První pohled
    Mně spíš vadí, že tlačítka jsou kolikrát umístěna opačně, než by člověk čekal. Navíc Budiž a Storno jsou přibližně stejně dlouhé, takže je docela snadné se překouknout, když člověk pracuje rychle. Ať si každý experimentuje jak chce, ale takovéhle dialogy by měly být co nejnormálnější a u všech toolkitů a aplikací stejné a stejně rozmístěné.
    23.4.2005 16:49 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První pohled
    Jenže normálně rozmístěná jsou:

    Mac, Gtk+: OK napravo, Cancel nalevo.

    KDE: OK nalevo, Cancel napravo.

    MS Windows: jak kdy (třeba OK dole, Cancel nahoře), ale v posledních verzích to celkem ujednotili na OK nalevo, Cancel napravo.

    Tudíž standard neexistuje a je na tobě přesvědčit polovinu vývojářů, že to dělají špatně. Mně přijde logičtější Mac/Gtk+, tj. potvrzující tlačítko vždy vpravo dole (nemusím ho při variabilním počtu tlačítek hledat), ale...
    22.4.2005 19:29 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
    Rozbalit Rozbalit vše Budiz je u nas dele
    Panove, copak jste nikdy nepouzivali nzadny z preslavne rodiny 602 software? Tam preci vsude bylo Budiz, a zadne OK...
    „O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
    Josef Kufner avatar 23.4.2005 22:37 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budiz je u nas dele
    "Beru na vědomí"
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    22.4.2005 21:31 orgoj
    Rozbalit Rozbalit vše Ba, Eé
    Ja su za Ba a Eé. A bylo by to kratsi nez u amiku.
    23.6.2006 15:45 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ba, Eé
    Jo, to by bylo super.. Pro lepší efekt by se měly ty hlášky přehrávat na zvukový výstup při každém onMouseOver...
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    22.4.2005 22:43 zigi
    Rozbalit Rozbalit vše [Ano] [Ne]
    Budiz na me pusobi jako: co chces ty otravnej uzivateli, ale ja to teda tak udelam... Pokud se v angl. verzich programu pouziva pomalu na vsechno OK a Storno, proc to taky nepouzivat (to uz muzeme premyslet taky o tom, jak rict cesky ku pr. mobil) Jinak si myslim, ze je to na vyvojari, protoze (a hlavne v cestine) se na neco hodi Ano/Ne, na jine zase Ano/Zrusit(Storno). Takze univerzalni model, jak to prelozit, se asi nenajde, a podle me ale vetsinou obstoji kombinace Ano/Ne (pokud jde nekomu o dylku, tak je to kratsi nez OK/Storno o tri znaky ;-))
    23.4.2005 16:50 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [Ano] [Ne]
    V anglických verzích se Storno nepoužívá, tudíž zbytek argumentace padá ;-)
    23.4.2005 12:49 mircy
    Rozbalit Rozbalit vše Budiž se mi líbí
    Mně se "Budiž" líbí, což je jediné, co se mi líbí na Gnome. Používám KDE, takže to vídám pouze na Gnome programech, ale je to super. Přimlouval bych se, aby to bylo i v KDE.
    23.4.2005 20:40 JS
    Rozbalit Rozbalit vše dalsi moznosti...
    ..jsou treba "Do toho", "Provest", "Souhlas". Ale jinak se primlouvam za to, aby tam v ramci bobtnani programu byl kontrolni panel s okenkem, kam si uzivatel bude moci nadefinovat co bude chtit, napr. i uzasne adrenalinove:
    Napis "ano": [ne ]
    Napis "ne":  [ano]
    
    ;-)
    23.4.2005 20:43 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: dalsi moznosti...
    A nebo, ted me vlastne doslo, ze anglicke (americke?) "okay" odpovida ceskemu "tak jo", takze jsem pro "budiz".
    23.4.2005 20:46 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: dalsi moznosti...
    Taková věc existuje, a to pro zcela libovolnou hlášku: PO soubor. Zedituj, přegeneruj MO, nainstaluj. Už jsem to tu psal.
    24.4.2005 02:22 ND
    Rozbalit Rozbalit vše o'rite ya! + backoff nigga
    Třeba až bude to nádherné "Budiž" na mobilech, dálkových ovladačích všech spotřebičů a podobných zařízeních, tak to možná začnu chtít mít i v počítači.
    24.4.2005 08:55 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: o'rite ya! + backoff nigga
    Na mě tedy všechny tyhle věci mluví anglicky ... takže to je snad bezpředmětné.
    24.4.2005 12:51 ND
    Rozbalit Rozbalit vše Re: o'rite ya! + backoff nigga
    Tlačítka se těžko lokalizují :-) Dohodněme se, že alespoň OK je mezinárodní výraz, ne jen anglický :-)
    24.4.2005 13:12 mmrnda | skóre: 18 | blog: Pokusy | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: o'rite ya! + backoff nigga
    Já si myslím, že i to KO je mezinárodní nebo ne? :-)
    Učený člověk na zem nespadl.
    24.4.2005 15:48 František
    Rozbalit Rozbalit vše Re: o'rite ya! + backoff nigga
    A co takhle dát na ty buttony i piktogramy. Některým obrázkům rozumí všichni. Např. kosočtverec:)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.