abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:22 | Zajímavý software

    BreadboardOS je firmware pro Raspberry Pi Pico (RP2040) umožňující s tímto MCU komunikovat pomocí řádkového rozhraní (CLI). Využívá FreeRTOS a Microshell.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:55 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 24.05. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení. Do balíku se dostalo 5 nových aplikací: Audex, Accessibility Inspector, Francis, Kalm a Skladnik.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 18.0.0 open source webového aplikačního frameworku Angular (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 23:44 | Pozvánky

    V neděli 26. května lze navštívit Maker Faire Rychnov nad Kněžnou, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 16:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.20.0, tj. první z nové řady 3.20, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Z novinek lze vypíchnou počáteční podporu 64bitové architektury RISC-V.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 14:11 | IT novinky

    Společnost Jolla na akci s názvem Jolla Love Day 2 - The Jolla comeback představila telefon se Sailfish OS 5.0 Jolla Community Phone (ve spolupráci se společností Reeder) a počítač Jolla Mind2 Community Edition AI Computer.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    22.5. 12:33 | Nová verze

    LibreOffice 24.8 bude vydán jako finální v srpnu 2024, přičemž LibreOffice 24.8 Alpha1 je první předběžnou verzí od začátku vývoje verze 24.8 v prosinci 2023. Od té doby bylo do úložiště kódu odesláno 4448 commitů a více než 667 chyb bylo v Bugzille nastaveno jako opravené. Nové funkce obsažené v této verzi LibreOffice najdete v poznámkách k vydání.

    ZCR | Komentářů: 0
    21.5. 23:33 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 141 (pdf) a HackSpace 78 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.5. 21:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 2.0.0 programovacího jazyka Kotlin (Wikipedie, GitHub). Oficiálně bude představena ve čtvrtek na konferenci KotlinConf 2024 v Kodani. Livestream bude možné sledovat na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    21.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 27.0 programovacího jazyka Erlang (Wikipedie) a související platformy OTP (Open Telecom Platform, Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (82%)
     (4%)
     (7%)
     (7%)
    Celkem 517 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    28.8.2008 08:13 brm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
    Zatím žádná "killer feature" , která by mě přesvědčila k používání.
    nooneanymore avatar 28.8.2008 08:57 nooneanymore | skóre: 14 | blog: Smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
    Neboj, dočkáš se. :-)
    28.8.2008 09:11 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše PALUDIS_OPTION pro každý balík zvlášť
    Je možné přidat PALUDIS_OPTIONS k proměnným specifickým pro balík, jak jste minule zmiňoval u CFLAGS?
    David Watzke avatar 28.8.2008 09:15 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PALUDIS_OPTION pro každý balík zvlášť
    Ne, na to by bylo třeba napsat si nějaký wrapper.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    28.8.2008 11:53 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PALUDIS_OPTION pro každý balík zvlášť
    Ale houbelec wrapper. Tohle staci pridat do toho bashrc
    case "${PN}" in 
        foo|bar) 
    #        tady nastav cokoliv
        ;
    esac
    
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    David Watzke avatar 28.8.2008 11:54 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PALUDIS_OPTION pro každý balík zvlášť
    Jo, ale nastavovat PALUDIS_OPTIONS si tam můžeš jak chceš a bude ti to k ničemu. O tomhle už jsem psal minule.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    28.8.2008 17:14 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PALUDIS_OPTION pro každý balík zvlášť
    WTF? Kdyby tady bylo jine podobne vlakno, tak bych si i myslel, ze to neni reakce na mne. Takhle je jasne, ze to je reakce na mne, ale nejak nechapu na co vlastne reagujes.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    David Watzke avatar 28.8.2008 17:39 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PALUDIS_OPTION pro každý balík zvlášť
    Reaguju na tvůj komentář, který jsi pravděpodobně napsal aniž by sis pořádně přečetl původní dotaz. Jednoduše tvrdím, že PALUDIS_OPTIONS nelze nastavit v /etc/paludis/bashrc (jako třeba CFLAGS pro jednotlivý balíky), byl by k tomu potřeba wrapper.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    28.8.2008 19:53 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PALUDIS_OPTION pro každý balík zvlášť
    OMG, no nic, sorry.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    28.8.2008 09:17 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
    Je možné paludisem vytáhnout seznam chybějících zdrojových souborů?

    S portage jsem si nechal vypsat všechny potřebné zdrojáky pomocí emerge -pf BALÍK a tento seznam jsem prohnal vlastním skriptem, který vynechal ty, které jsem už v distfiles měl.

    Tahle funkce je neocenitelná při off-line aktualizaci.
    David Watzke avatar 28.8.2008 09:24 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
    Tohle mi taky vrtalo hlavou, ale nepřišel jsem na jednodušší způsob, než si napsat vlastní syncer.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    28.8.2008 09:51 KejPi | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
    Přidává přepínač -a (--ask), který znáte z emerge. Pozor, v současnosti nefunguje v kombinaci s -u (odinstalace).
    Zajimave, o vikendu jsem neco odinstalovaval a mam pocit, ze jsem ze zvyku pouzil "-a" a ono to fungovalo.
    David Watzke avatar 28.8.2008 09:55 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
    U mě to ustřelí shell...
    root@amd64 ~ # _paludis -au pv
    [...]
    paludis-ask>  * Do you want to perform this operation ... 
    paludis-ask> Type y/yes/ENTER to continue ... [Y/n] n
    Zabit (SIGKILL)
    /usr/local/bin/_paludis: line 3: 29505 Zabit (SIGKILL)         /usr/bin/_paludis_wrapper.bash "$@"
    dave@amd64 ~ $
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    28.8.2008 09:58 KejPi | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
    Zajimave, musim to doma zkusit a dam vedet, ale jsem si skoro jisty, ze me se tohle nikdy nestalo (mam x86 platformu).
    David Watzke avatar 28.8.2008 10:00 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
    To je vcelku jedno co máš za platformu, tohle je shellovej skript a vývojáři hooku o týhle chybě navíc vědí (a v ebuildu je varování). Pokud ti to fakt funguje, tak si to nedovedu vysvětlit, možná nějaký zvláštní nastavení.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    28.8.2008 20:16 KejPi | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
    Tak tohle to dela me.

    Odinstalace:
    kejpi ~ # paludis -au psi
    Building unmerge list... done
    ...
    paludis-ask>  * Do you want to perform this operation ...
    paludis-ask> Type y/yes/ENTER to continue ... [Y/n] n
    Zabit (SIGKILL)
    
    Instalace:
    kejpi ~ # paludis -ai net-im/psi
    Building target list...
    Building dependency list...
    
    These packages will be installed:
    ...
    Total: 1 package (1 rebuild)
    paludis-ask>  * Do you want to perform this operation ...
    paludis-ask> Type y/yes/ENTER to continue ... [Y/n] n
    Zabit (SIGKILL)
    
    Prijde mi to fungujici podle ocekavani...
    David Watzke avatar 28.8.2008 20:20 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
    Hmm... tak jsem zjistil, že mi to zabíjí shell i když odmítnu instalaci, takže to asi nesouvisí s tím varováním v ebuildu. To je divný...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    28.8.2008 09:56 KejPi | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
    module-rebuild * Upravená verze module-rebuild, která spolupracuje s Paludisem.
    Mozna by stalo za zminku, ze tonto hook je jiz zastaraly a misto neho je vhodne pouzivat "reconcilio", ktery se nainstaluje spolu s paludisem.

    Ale jinak vyborny clanek. Paludis uz nejakou dobu pouzivam, ale s chuti jsem si clanek precetl, protoze se mam porad co ucit ;-)

    David Watzke avatar 28.8.2008 09:57 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
    Jo, to by stálo za zmínku, ale zjistil jsem to asi před čtvrt hodinou :-D Takže dobře žes to sem napsal.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    28.8.2008 13:56 Vladimír Čunát | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
    no, IMHO řeší ty programy různé věci: reconcilio: rebuild balíčků obsahující binárky s porušeným dynamickým linkováním module-rebuild: rebuild jaderných modulů po změně verze jádra

    každopádně bych byl rád, kdyby to někdo objasnil
    David Watzke avatar 28.8.2008 13:58 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
    reconcilio je spíš náhrada za opatchovanej revdep-rebuild (kterej je teď už zastaralej)... ten hook zastaralej IMHO není, resp. rozhodně nelze nahradit tímto programem.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    xxxs avatar 28.8.2008 14:52 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
    ahoj. pekny clanok. doplnil by som do tabulky aj co robia prepinace -v, -a. pri ostatnych je to vysvetlene a tu to posobi neucelene.
    31.8.2008 18:57 zimous
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)

    Opatrne s tim package setem everything. Pokud se totiz pusti paludis -i everything, muzou se nainstalovat nejnovejsi verze baliku, ktere vubec nejsou potreba. Napr. na mem systemu: gimp vyzaduje gtkhtml ve verzi 2, ale pokud bych pustil paludis -i everything, tak se mi do slotu nainstaluje i nejnovejsi gtkhtml ve verzi 3 + vsechny jeho zavislosti uplne zbytecne.

    Update systemu se provadi stejne jako s emerge - tj. paludis -i world. Pokud chci vynutit reinstalaci vsech baliku (treba pri upgradu gcc), pouziju navic --dl-reinstall always.

    David Watzke avatar 31.8.2008 19:11 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
    Upgrady který nepotřebuju, tak maskuju... jinak paludis -i world je ekvivalent emerge -avu world, když se tam přidá ještě -D (k emerge), tak už se to chová podobně jako když se předá paludisu everything (zahrne i závislosti) a o to jde.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    31.8.2008 19:32 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
    No nevim, u mne se paludis -i world chova jako emerge -vuD world.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    David Watzke avatar 1.9.2008 10:58 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
    To není pravda. Teď jsem schválně zkusil úmyslně downgradovat malej balíček (pv) a vyhodil jsem ho (ručně) z worldu. paludis -pi world nenabídl jeho aktualizaci, kdežto everything jo.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    1.9.2008 16:00 zimous
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)

    To je pravda, samotnyho me prekvapilo, ze emerge -pvuD world upgrade toho pv nabid (emerge sem poustel asi po roce a pul poprvy;). V tyhle situaci je teda everything podobnejsi. Na druhou stranu, co se tyce tech zbytecnejch slotu, na ktery sem upozornoval, tak ty emerge -pvuD world nenabizi (ale konfiguraci emerge uz moc neudrzuju, tak to muze byt i necim jinym) --- v tomhle ohledu je asi blizsi chovani paludis -pi world. Ostatne jak pisou sami autori, paludis dela veci proste trochu jinak a stoprocentni ekvivalenty nemusi existovat.

    Druha vec je, co vlastne chceme, ktery chovani vic vyhovuje. Me osobne pride chovani paludis -i world jako to, co chci, a chovani emerge -vuD world nebo paludis -i everything jako horsi. Kdyz pv vyhodim z worldu, tak vzhledem k tomu, ze na nem asi tezko neco zavisi, je v systemu proste navic a neni duvod ho upgradovat a udrzovat (stejne pude pryc s nejblizsim --uninstall-unused). Nevidim duvod simulovat hloupe chovani emerge uzitim setu everything (+ jeste problem se zbytecnymi sloty).

    31.8.2008 21:03 zimous
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)

    Problem s paludis -i everything je v tom, ze vsechny baliky, ktere jsou nainstalovany, bere jako primarni targety. Takze ve vyse zminenym pripade (gimp a jeho zavislost na gtkhtml-2*) nainstaluje do slotu jak gtkhtml-2.x.x (protoze set everything vyzaduje gimp a gimp vyzaduje gtkhtml-2*), ale navic taky posledni verzi gtkhtml-3.y.y (protoze set everything vyzaduje gtkhtml). Ta verze 3.y.y je tam uplne zbytecne, gimp ani nic jinyho ji nepouziva, ve worldu neni. Navic mam dojem, ze paludis --uninstall-unused funguje trochu podivne se slotama (??? kdyz je alespon jedna verze v systemu vyzadovana, tak neodinstaluje zadnou ???), takze to pak ani automaticky neodinstaluje. Podobna situace nastava vsude, kde vyzadovana a nejnovejsi verze muzou koexistovat ve slotu.

    Maskovat to je samozrejme blbost. To neni situace, kdy ja _chci_ pouzivat gtkhtml a chci konkretni starou verzi. Navic si muzu v budoucnu instalovat neco, co by chtelo verzi 3; pak uz by byly ty sloty v poradku.

    Jinak podle me de paludis do hloubky defaultne. paludis -i world, upgradne vsechno, co muze. Proti everything tam chybej prave ty nesmyslny sloty s nejnovejsima verzema, na kterejch nic z worldu ani sytemu nezavisi (ani zprostredkovane, do hloubky).

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.