abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:55 | IT novinky

    Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:55 | Zajímavý software

    Společnost Kaspersky vydala svůj bezplatný Virus Removal Tool (KVRT) také pro Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 12:33 | Nová verze

    Grafický editor dokumentů LyX, založený na TeXu, byl vydán ve verzi 2.4.0 shrnující změny za šest let vývoje. Novinky zahrnují podporu Unicode jako výchozí, export do ePub či DocBook 5 a velké množství vylepšení uživatelského rozhraní a prvků editoru samotného (např. rovnic, tabulek, citací).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 1
    včera 12:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 7.0 LTS open source monitorovacího systému Zabbix (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení na webu, v poznámkách k vydání a v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:11 | Nová verze

    Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 22 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    3.6. 17:00 | IT novinky

    Společnost AMD na veletrhu Computex 2024 představila (YouTube) mimo jiné nové série procesorů pro desktopy AMD Ryzen 9000 a notebooky AMD Ryzen AI 300.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.6. 16:22 | Nová verze

    OpenCV (Open Source Computer Vision, Wikipedie), tj. open source multiplatformní knihovna pro zpracování obrazu a počítačové vidění, byla vydána ve verzi 4.10.0 . Přehled novinek v ChangeLogu. Vypíchnout lze Wayland backend pro Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník

    Dotaz: sweethome3d sa nespustí - OpenGL problém

    26.4.2019 12:20 Snoro
    sweethome3d sa nespustí - OpenGL problém
    Přečteno: 479×
    Ahoj,

    mám problém so spustením programu Sweethome3d na Archlinuxe, okno programu sa normálne otvorí avšak hneď vybehne hláška "Sweethome 3D will exit now because of a fatal error in the 3D rendering system of you computer. Please update the DirectX/OpenGL drivers of your computer graphics card"

    Chyba po spustení cez terminál:
    [snoro@blackdevil ~]$ sweethome3d 
    com.jogamp.opengl.GLException: J3D-Renderer-1: createImpl ARB n/a but required, profile > GL2 requested (OpenGL >= 3.1). Requested: GLProfile[GL3bc/GL3bc.hw], current: 3.0 (Compat profile, compat[ES2], FBO, hardware) - 3.0 Mesa 19.0.3
            at jogamp.opengl.x11.glx.X11GLXContext.createImpl(X11GLXContext.java:440)
            at jogamp.opengl.GLContextImpl.makeCurrentWithinLock(GLContextImpl.java:765)
            at jogamp.opengl.GLContextImpl.makeCurrent(GLContextImpl.java:648)
            at jogamp.opengl.GLContextImpl.makeCurrent(GLContextImpl.java:586)
            at javax.media.j3d.JoglPipeline.createNewContext(JoglPipeline.java:6411)
            at javax.media.j3d.Canvas3D.createNewContext(Canvas3D.java:4612)
            at javax.media.j3d.Canvas3D.createNewContext(Canvas3D.java:2386)
            at javax.media.j3d.Renderer.doWork(Renderer.java:881)
            at javax.media.j3d.J3dThread.run(J3dThread.java:271)
    Error in Java 3D : 3 Renderer: Error creating Canvas3D graphics context
    
    evidentne je teda problém s verziou OpenGL, kde ja mám v3.0 a program potrebuje min. v.3.1, GPU je ATI Radeon HD4850, pozeral som wiki Archu ohľadom ATI, stále si však nejak neviem pomôcť, nejaké rady? Karta by mala zvádať až OpenGL 3.3, chyba bude teda zrejme v ovládači, nainštaloval som všetky možné aj nemožné balíky kt. sa spomínajú na wiki a stále nič, nejaké rady ako to spojazdiť, alebo mám smolu? ďakujem, pripájam výpisy:
    [snoro@blackdevil ~]$ vainfo
    vainfo: VA-API version: 1.4 (libva 2.4.1)
    vainfo: Driver version: Mesa Gallium driver 19.0.3 for AMD RV770 (DRM 2.50.0 / 5.0.9-arch1-1-ARCH, LLVM 8.0.0)
    vainfo: Supported profile and entrypoints
          VAProfileMPEG2Simple            : VAEntrypointVLD
          VAProfileMPEG2Main              : VAEntrypointVLD
          VAProfileVC1Simple              : VAEntrypointVLD
          VAProfileVC1Main                : VAEntrypointVLD
          VAProfileVC1Advanced            : VAEntrypointVLD
          VAProfileH264ConstrainedBaseline: VAEntrypointVLD
          VAProfileH264Main               : VAEntrypointVLD
          VAProfileH264High               : VAEntrypointVLD
          VAProfileNone                   : VAEntrypointVideoProc
    
    ----
    [snoro@blackdevil ~]$ glxinfo | grep OpenGL 
    OpenGL vendor string: X.Org
    OpenGL renderer string: AMD RV770 (DRM 2.50.0 / 5.0.9-arch1-1-ARCH, LLVM 8.0.0)
    OpenGL core profile version string: 3.3 (Core Profile) Mesa 19.0.3
    OpenGL core profile shading language version string: 3.30
    OpenGL core profile context flags: (none)
    OpenGL core profile profile mask: core profile
    OpenGL core profile extensions:
    OpenGL version string: 3.0 Mesa 19.0.3
    OpenGL shading language version string: 1.30
    OpenGL context flags: (none)
    OpenGL extensions:
    OpenGL ES profile version string: OpenGL ES 3.0 Mesa 19.0.3
    OpenGL ES profile shading language version string: OpenGL ES GLSL ES 3.00
    OpenGL ES profile extensions:
    
    ----
    [snoro@blackdevil ~]$ glxinfo | grep direct
    direct rendering: Yes
        GL_ARB_direct_state_access, GL_ARB_draw_buffers, 
    
    ----
    [snoro@blackdevil ~]$ java -version
    openjdk version "1.8.0_212"
    OpenJDK Runtime Environment (build 1.8.0_212-b01)
    OpenJDK 64-Bit Server VM (build 25.212-b01, mixed mode)
    

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    26.4.2019 13:58 NN
    Rozbalit Rozbalit vše Re: sweethome3d sa nespustí - OpenGL problém
    Je to bug v jogl-2.3.2 a mel by na to byt patch v novejsi verzi. Do te doby muzes docasne pouzit hotovy tar.
    27.4.2019 12:21 Snoro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: sweethome3d sa nespustí - OpenGL problém
    ďakujem za radu, poradíš aj prosím ako presne na to? šiel som podľa návodu z toho fóra:
    git clone https://github.com/hharrison/java3d-core.git j3d-core
    git clone https://github.com/hharrison/java3d-utils.git j3d-utils
    git clone https://github.com/hharrison/vecmath.git vecmath
    mkdir jogl-v2.3.2
    wget https://sourceforge.net/p/tuer/code/1319/tree//pre_beta/lib/jogamp/jogamp-fat.jar?format=raw -P jogl-v2.3.2
    cd vecmath
    ant compile
    ant jar
    cd ../j3d-core
    ant compile
    ant jar
    prvé ant compile a ant jav zbehne úspešne, po cd ../j3d-core teda v pohode, ale potom keď spustím posledný príkaz ant compile dostanem error:
    BUILD FAILED
    /home/snoro/j3d-core/build.xml:78: Compile failed; see the compiler error output for details.
    
    takisto sa mi to nasťahovalo všetko do /home, to predpokladám nie je správna cesta kde by to malo byť? /usr/lib/jvm?
    27.4.2019 15:20 NN
    Rozbalit Rozbalit vše Re: sweethome3d sa nespustí - OpenGL problém
    However, you don't have to rebuild Java3D to benefit of this fix, you just have to use the fat JAR above at runtime instead of JOGL 2.3.2 fat JAR until we release another version.
    27.4.2019 16:01 Snoro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: sweethome3d sa nespustí - OpenGL problém
    nejaký konkrétny postup pre laika, čo urobiť s tým JAR súborom aby to fungovalo, by nebol? Čo/ako spustiť/kam ho nakopírovať? Naozaj nemám tucha čo s ním.

    Ten návod čo som našiel a dával hore nemal kýžený účinok, nakoniec ant compile a ant jar zbehlo úspešne (pôvodne som mal default javu v.11, po zmene na v.8 to zbehlo), avšak sweethome3d sa aj tak nespustí, stále dostávam rovnakú chybovú hlášku.
    28.4.2019 10:57 f
    Rozbalit Rozbalit vše Re: sweethome3d sa nespustí - OpenGL problém
    Resil jsem kdysi stejny problem a pamatuju si, ze pomohlo to poustet pres VirtualGL. Zkus to pustit takto:

    vglrun ./SweetHome3D
    Řešení 1× (Snoro (tazatel))
    1.5.2019 11:46 Snoro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: sweethome3d sa nespustí - OpenGL problém
    vyhodí chybu: vglrun: príkaz nenájdený, nakoniec som našiel riešenie, skúste spustiť takto ak má niekto rovnaký problém:
    $ SWEETHOME3D_JAVA3D=1.5 sweethome3d
    u mňa funguje. Ďakujem zúčastneným za rady.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.