Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.
Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.
Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).
Byla vydána Java 25 / JDK 25. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 18. Jedná se o LTS verzi.
Věra Pohlová před 26 lety: „Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala“. Jde o odpověď na anketní otázku deníku Metro vydaného 17. září 1999 na téma zneužití údajů o sporožirových účtech klientů České spořitelny.
Byla publikována Výroční zpráva Blender Foundation za rok 2024 (pdf).
Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.
Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
void EventPumpX11::waitForWork() { UISystemX11* uiSystem = UI_SYSTEM(); int fd = uiSystem->_fd; int fdSize = fd + 1; fd_set fdSet; struct timeval tval; FD_ZERO(&fdSet); FD_SET(fd, &fdSet); TimeDelta delay = _delayedWorkTime - Time::now(); if (delay > TimeDelta()) { // Go to sleep. X11 will wake us to process X events. We also set interval // to wake up if there are planned tasks to specific time (Timers). int64_t udelay = delay.inMicroseconds(); tval.tv_sec = (int)(udelay / 1000000); tval.tv_usec = (int)(udelay % 1000000); if (tval.tv_usec <= 100) tval.tv_usec = 100; int ret = ::select(fdSize, &fdSet, NULL, NULL, &tval); // TODO: Check for select result } else { // It looks like delayedWorkTime indicates a time in the past, so we // need to call doDelayedWork now. _delayedWorkTime = Time(); } }kde fd je deskriptor, který jsem obdržel pomocí ConnectionNumber(Display*) (Xlib). O co mi jde, potřeboval bych probudit event loop, když chci z jiného vlákna poslat událost do toho hlavního, které čeká buď na událost z X11 nebo na vypršení časového limitu potřebného pro jiné úkoly (delay). Myslím, že správná cesta bude vytvořit vlastní file descriptor, na který pošlu 1 byte v případě, že budu chtít probudit event loop, ale nějak nevím jak přesně na to (toto jsem ještě nikdy nedělal). Použít fd_set a do masky dát vlastní fd? Stačí mi nakopnutí správným směrem ;)
void EventPumpX11::waitForWork() { UISystemX11* uiSystem = UI_SYSTEM(); int fd = uiSystem->_fd; int fdSize = fog_max(fd, uiSystem->_wakeUpPipe[0]) + 1; fd_set fdSet; struct timeval tval; struct timeval* ptval = NULL; FD_ZERO(&fdSet); FD_SET(fd, &fdSet); FD_SET(uiSystem->_wakeUpPipe[0], &fdSet); if (_delayedWorkTime.isNull()) { // There are no scheduled tasks, so ptval is NULL and this tells to select() // that it should wait infitine time. } else { TimeDelta delay = _delayedWorkTime - Time::now(); if (delay > TimeDelta()) { // Go to sleep. X11 will wake us to process X events and we also set // interval to wake up to run planned tasks (usually Timers). int64_t udelay = delay.inMicroseconds(); tval.tv_sec = (int)(udelay / 1000000); tval.tv_usec = (int)(udelay % 1000000); if (tval.tv_usec <= 100) tval.tv_usec = 100; ptval = &tval; } else { // It looks like delayedWorkTime indicates a time in the past, so we // need to call doDelayedWork now. _delayedWorkTime = Time(); return; } } int ret = ::select(fdSize, &fdSet, NULL, NULL, ptval); if (ret < 0) { fog_debug("Fog::EventPumpX11::waitForWork() - select() failed (errno=%d).", errno); } if (ret > 0) { if (FD_ISSET(uiSystem->_wakeUpPipe[0], &fdSet)) { // Dummy c, the actual value is out of our interest. uint8_t c; read(uiSystem->_wakeUpPipe[0], &c, 1); _wakeUpSent.cmpXchg(1, 0); } } }a Kód pro probuzen9 z jiiného vlákna vypadá takto:
void EventPumpX11::sendWakeUp() { if (_wakeUpSent.cmpXchg(0, 1)) { UISystemX11* uiSystem = UI_SYSTEM(); uint8_t c = 'W'; write(uiSystem->_wakeUpPipe[1], &c, 1); } }požil jsem atomické operace k tomu, abych do pipe neposílal příliš moc, teď tam je normálně jen ten 1 BYTE, který probudí select. Funguje to, ale samořejmě to může obsahovat chyby (zase tak moc jsem to neotestoval)... Ke kompletnosti ještě vytvoření pipe:
// Create wakeup pipe. if (pipe(_wakeUpPipe) < 0) { fog_debug("Fog::UISystemX11::Can't create wakeup pipe"); goto fail; }K zápisu používám _wakeUpPipe[1] a ke čtení _wakeUpPipe[0], doufám, že jsem to pochopil správně...:)
Tiskni
Sdílej: