Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová stabilní verze 2.10.38 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.
Google zveřejnil seznam 1220 projektů od 195 organizací (Debian, GNU, openSUSE, Linux Foundation, Haiku, Python, …) přijatých do letošního, již dvacátého, Google Summer of Code.
Na základě DMCA požadavku bylo na konci dubna z GitHubu odstraněno 8535 repozitářů se zdrojovými kódy open source emulátoru přenosné herní konzole Nintendo Switch yuzu.
Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.
O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).
Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.
Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.
Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Resim nasledujici - mam hlavni adresar v kterém jsou podadresare do 3-4 urovne. V techto adresarich jsou mkv, ktere budou po rsyncu na sekundarnim storage konvertovany na mp4. Vzhledem k tomu, ze rsync se bude z hlavniho na sekundarni storage v pravidelne opakovat, protoze nove soubory neustale pribyvaji, hledam jak provest opakovany rsync tak, aby se nahraly pouze nove mkv a ne originalne rsyncovane, aktualne uz na sekundarnim storage prejmenovane na mp4. Jak na to?
ssh sekundární "ls -lr" > tmp1
, ls -lr > tmp2
, ... | sed -re "s/mp4/mkv/" | ...
, comm -3 tmp1 tmp2
).
Předpokládám, že na cílovém disku se mají původní .mkv
po konverzi na .mp4
smazat, jinak by celá otázka měla velmi triviální řešení (nemazat).
Inu, tady mě napadá ošklivé, prasácké, ale účinné řešení založené na rsync
: Místo mazání původní .mkv
ponechat na místě, ale zmenšit je (například pomocí truncate
) na nulu a obnovit jejich původní datum změny. Pak si rsync
bude myslet, že už tam jsou, ale zároveň nebudou zabírat místo. Při konverzi do .mp4
je pak potřeba odfiltrovat ty .mkv
, které mají nulovou velikost. Problém tohoto postupu: bitrot — Tedy nelze použít rsync -c (ze zjevných důvodů) a není tam vůbec žádná „end to end“ ochrana proti silent data corruption. Ale pokud jde jen a pouze o to „přeskočit“ už zpracované soubory, tohle by mohlo fungovat.
Gah. No to se mi povedlo, tahle↑ „rada“. Tohle je problém:
rsync
finds files that need to be transferred using a "quick check" algorithm (by default) that looks for files that have changed in size or in last-modified time.
Dobře, tak úplně jednoduše a „implicitně“ to nepůjde. Existuje sice --size-only
, ale není tam žádný ekvivalent --time-only
, který by pomohl v tomto případě.
Takže podle mě by mohlo být řešením --ignore-existing
(skip updating files that exist on receiver). To vypadá, že by to mohlo (správně) přeskočit přenos již zpracovaných .mkv souborů — pokud na cíli budou ponechané ty placeholdery zmenšené na nulu (kvůli úspoře místa).
Tiskni Sdílej: