BreadboardOS je firmware pro Raspberry Pi Pico (RP2040) umožňující s tímto MCU komunikovat pomocí řádkového rozhraní (CLI). Využívá FreeRTOS a Microshell.
Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 24.05. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení. Do balíku se dostalo 5 nových aplikací: Audex, Accessibility Inspector, Francis, Kalm a Skladnik.
Byla vydána (𝕏) nová verze 18.0.0 open source webového aplikačního frameworku Angular (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.
V neděli 26. května lze navštívit Maker Faire Rychnov nad Kněžnou, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.
Byla vydána nová stabilní verze 3.20.0, tj. první z nové řady 3.20, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Z novinek lze vypíchnou počáteční podporu 64bitové architektury RISC-V.
Společnost Jolla na akci s názvem Jolla Love Day 2 - The Jolla comeback představila telefon se Sailfish OS 5.0 Jolla Community Phone (ve spolupráci se společností Reeder) a počítač Jolla Mind2 Community Edition AI Computer.
LibreOffice 24.8 bude vydán jako finální v srpnu 2024, přičemž LibreOffice 24.8 Alpha1 je první předběžnou verzí od začátku vývoje verze 24.8 v prosinci 2023. Od té doby bylo do úložiště kódu odesláno 4448 commitů a více než 667 chyb bylo v Bugzille nastaveno jako opravené. Nové funkce obsažené v této verzi LibreOffice najdete v poznámkách k vydání.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 141 (pdf) a HackSpace 78 (pdf).
Byla vydána verze 2.0.0 programovacího jazyka Kotlin (Wikipedie, GitHub). Oficiálně bude představena ve čtvrtek na konferenci KotlinConf 2024 v Kodani. Livestream bude možné sledovat na YouTube.
Byla vydána nová major verze 27.0 programovacího jazyka Erlang (Wikipedie) a související platformy OTP (Open Telecom Platform, Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Základy programování v jazyce Ruby od úplných začátků.
V závěrečném dílu seriálu si ukážeme, jakým způsobem se v Ruby pracuje se soubory, jak ošetřit výjimky, a jak své skripty propojit se systémem.
V dnešním díle si vysvětlíme, co to je objektově orientovaný přístup (OOP), co jsou to metody a třídy, a ukážeme si, jak s nimi v Ruby pracovat.
Dnes si stručně ukážeme, co to jsou regulární výrazy, a jak je v Ruby použít.
Až dosud se naše „programy“ omezovaly jen na práci s proměnnými a výpis na obrazovku. V dnešním díle si vysvětlíme, co jsou to řídící struktury a ukážeme si, jak s nimi v Ruby pracovat.
Co se od našich programů obvykle očekává, je určitý způsob komunikace s uživatelem, ať už mluvíme o vypisování textu na terminál, nebo naopak o přijetí údajů z klávesnice.
V minulém díle našeho seriálu jsme si ukázali práci s proměnnými, dnes se podíváme blíže na jednotlivé datové typy.
V dnešním díle o programování v jazyce Ruby se naučíme psát komentáře, provádět základní aritmetické operace a pracovat s lokálními a globálními proměnnými a konstantami.
V prvním díle seriálu o programovacím jazyce Ruby se seznámíme s jeho historií, instalací a jeho prostředím.
Tiskni Sdílej: