abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:44 | IT novinky

    Apple představil nový MacBook Pro s čipy M4, M4 Pro a M4 Max.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 22:00 | Zajímavý software

    Na GOG.com běží Halloween Sale 2024. Při té příležitosti lze získat zdarma počítačovou hru Return of the Phantom.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:22 | IT novinky

    Společnost OpenAI spustila internetový vyhledávač ChatGPT search.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:33 | Pozvánky

    Konference OpenAlt 2024 proběhne již tento víkend 2. a 3. listopadu v prostorách FIT VUT v Brně. Začíná ale už v pátek na warm-up party ve Studentském klubu u Kachničky v 17:00. Pokud jste ještě areál FITu nenavštívili, k dispozici jsou pokyny k orientaci. Na programu je 54 přednášek a workshopů. Témata jsou od silně technických témat jako je třeba GCC nebo PostgreSQL po méně technické témata jako eGovernment, nebo třeba detailní analýzu … více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:23 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.9 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 14.0.1. Tor client na verzi 0.4.8.13. Thunderbird na verzi 115.16.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:33 | Komunita

    Vývojáři free a open source synchronizačního nástroje (a p2p náhrady Dropboxu) Syncthing oznámili, že z důvodu odporu ze strany Google Play ukončují podporu OS Android. Bohužel v rámci toho zmizí i vydání Syncthing na F-Droid, který má slabší uživatelskou základnu. Syncthing je na Androidu implementován formou wrapper aplikace, která spustí Syncthing démon, vyžádá potřebná oprávnění a zpřístupní webové rozhraní démona. Ve srovnání se

    … více »
    Harvie.CZ | Komentářů: 4
    včera 01:11 | Nová verze

    V červnu 2022 bylo oznámeno, že z K-9 Mailu se stane Thunderbird pro Android. Trvalo to poněkud déle, než vývojáři předpokládali, ale včera byl první stabilní Thunderbird pro Android 8.0 vydán.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.10. 21:33 | Komunita

    Projekt microDMG Racer na Kickstarteru nevyšel, tak se autor rozhodl uvolnit na ESP32 postavené autíčko i ovladač jako open source.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    30.10. 13:22 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.10 „Electric Eel“. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.10. 13:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.10.29 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nově s podporou AI (whisper.cpp) pro generování titulků. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Rozcestník

    Dotaz: Prechod z Win na Linux

    5.2.2006 23:25 ady | skóre: 5
    Prechod z Win na Linux
    Přečteno: 663×
    Myslim, ze jsem pokrocily uzivatel Windows XP, jiz nekolikrat jsem chtel zkusit i Linux a nekolikrat zkusil (Mandrake).

    Z pohledu kazdodenniho uzivatele Outlooku 2003, Winmedia Playeru 10, ICQ5 a Total Commanderu mi vsak chybi stejne kvalitni programove ekvivalenkty na Linux. Vim, ze ke vsem zminenym Win programum existuji prislusne aplikace na Linuxy, ale jejich kvalita me neuspokojila natolik, abych je denne nekolik hodin pouzival (Evolution, Amarok, Gaim apod.).

    Myslim si, ze to je duvod, proc se Linux masove nesiri. Co si o tom myslite? Jen me tu nekamenujte, prosim, zkuste na to kouknout sebekriticky, objektivne a s nadhledem. Diky

    Odpovědi

    David Watzke avatar 5.2.2006 23:27 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z Win na Linux
    Není to tolik barevný?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    5.2.2006 23:30 zabza | skóre: 52 | blog: Nad_sklenkou_cerveneho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z Win na Linux
    A má to málo ikonek!
    6.2.2006 10:07 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z Win na Linux
    Víte proč je hloupostí nekonečně mnoho? Protože ke každé hlouposti se najde ještě větší hloupost. No možná to neplatí, ale původní otázka a vaše dvě reakce určitě netvoří protipříklad.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    Max avatar 5.2.2006 23:59 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z Win na Linux
    No, me se vzdycky libil thunderbird, outlook jsem ve win ani nepouzival. Pokud jde o ICQ2005, no, radeji jsem pouzival verzi 2003b, ktera je i ted oficialne uznavana a distribuovana spolu s 2005. Pokud nejste vasnivym hracem tech kravinek, co ICQ05 ma, tak jednim z dobrych klientu je PSI, je i pro windows, takze muzete klidne vyzkouset ;-). Pokud jde o nejaky dobry file manager, tak ten opravdu neni :(, total commander je proste unikat, vybornej SW, ale alternativy v linuxu nejsou prilis kvalitni :(.
    A pokud jde o muj nazor, tak clovek si zvykne na vsechno a pak uz mu to ani neprijde ;-), dulezitejsi je, odhodlat se k tomu a chvili u toho vydrzet
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    6.2.2006 16:55 ady | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z Win na Linux
    Diky za nazor.
    Jedine, co se mi na Outlooku 2003 opravdu libi je prehledne trideni e-mailu podle data na "Dnes", "Vcera", "Minuly tyden" apod. Pri velkem objemu schranky to opravdu pomaha.
    Ten PSI vyzkousim, diky za tip.
    6.2.2006 17:03 MarrLiss | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z Win na Linux
    Jenom upozornim, aby nedoslo k nedorozumeni. PSI je jabber klient, tzn. ICQ jde pouzit pouze pres transport.
    Zafod avatar 7.2.2006 14:19 Zafod | skóre: 17 | blog: Zafodovo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z Win na Linux
    Stejné třídění došlých emailů umožňuje i Thunderbird.
    Psi je primárně pro Jabber, ICQ se tam řeší transportem. Zkuste třeba SIM, to je moc fajn klient pro ICQ a je pro Win i Lin.
    Co se filemanageru pro Linux týče, špatný není Worker.
    8.5.2006 09:50 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z Win na Linux
    Zdravim

    Originalni ICQ klienti jsou snady ta nejhorsi co kdy kdo mohl vymyslet... Kdybys hledal variantu k Mirande, to by byla jina..

    SIM je moc prima klient, ale obavam se, ze buildy pro win budou trpet potizemi ze starsich verzi a tim je bugovitost a nestabilita. Cili pokud se ti bude SIM libit, ale bude porad padat, tak to pust z hlavy, na Linuxu posledni verze uz nejakou dobu nepadaj.

    Prima je taky Kopete, je soucasti KDE, ale na woknech ted nejede, nicmene prave ten byva soucasti vsech Line Distribuci.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    Josef Kufner avatar 8.5.2006 12:54 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z Win na Linux
    Evolution umí třídit taky a co nemá defaultně, to se dá dohnat pomocí v-folders.

    Na ICQ zkus Psi a Gajim (ne Gaim) s tim, že na serveru si nastavis icq transport. Pouziva se to pak jakoby jsi kecal primo s icq a mas tam dokonce i ty zeleny kyticky jako ikonky.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    7.5.2006 18:52 Jyrki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z Win na Linux
    Opravdu netusim co na Total Commanderu vsichni maji, ja mu na chut neprisel a treba Krusader mi vyhovuje vice (ale i tak radeji sahnu po MC nez po Krusaderu). Na Win se mi nejvic libil FAR.
    Outlook se mi nikdy nelibil a taktez nejradsi pouzivam Thunderbird. Pokud jde o ICQ, tak jsem si nejvic oblibil SIM a to jak na Win tak na FreeBSD.
    6.2.2006 00:24 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Stačí chtít, nejde to samo od sebe!
    Outlook 2003? Mám takovou utkvělou představu, že za 99% spamu mohou mí přátelé a známí, kteří používají tento program či jeho starší verzi... Nicméně jsem ochoten připustit, že se na světě vyskytují instalace tohoto programu, které jsou nezávadné.

    Windows Media Player? Poslední verze, z které se mi nedělalo blujno, byla nějaký ten 6.4, který je přibalen k MSIE. Je pravda, že MPlayer či Xine někoho na první pohled neoslní, ale skutečně se dají používat k přehrávání filmů všech možných na vynikající úrovni, kterou jsem pod Windows nezažil. Třeba okenní kodekové orgie mi opravdu nescházejí.

    ICQ, Jabber a spol... Na chuť těmto věcem jsem přišel až v Linuxu, takže nemohu srovnávat.

    Windows/Total Commander? Podle mě je lepší FAR, který vypadá víc nortonově, takže moje náklonnost k Midnight Commanderu je pochopitelná. V tom sice některé funkce nepracují dokonale, ty lze ale hravě doplnit brilantností příkazového řádku, totiž bashe. Unixová obdoba DOSových či okenních .BAT souborů nabízí mnohem více, než by se mohlo na první pohled zdát. (Prvotní inspiraci lze najít ve spouštěcích skriptech systému, které jsou třeba v /etc/rc.d/init.d.)

    Unixové systémy, mezi které patří i Linux, poskytují uživateli mnohem větší efektivitu práce a lepší zabezpečení než Windows, nicméně je třeba do něj proniknout. Není to tak těžké, mnoho základních otázek zodpoví třeba man jméno_příkazu, nainstalovaná dokumentace není na rozdíl od té ve Windows pouhou imitací. Unix navíc nedělá z uživatele blba.
    6.2.2006 01:59 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stačí chtít, nejde to samo od sebe!
    No, nechci přikládat do ohně, ale Outlook 2003 podle mě neni tak špatnej, až na IMAP - podpora je dost nedotažená. Umí rozeznávat spam podobně jako Thunderbird, v defaultním nastavení nestahuje obrázky v HTML mailech z internetu atd. Pokud člověk nekašle na aktualizace, nevidim moc problém.

    Navíc jsem snad kromě Kontactu, kde je (v KMailu) podpora IMAPu snad ještě horší, neviděl líp vybavenej program, integrovaný prostředí pro přístup k poště, databázi kontaktů, kalendáři a podobnejm "blbinkám" považuju za velmi mocnej nástroj, pokud to člověk chce používat. Snad jedině Evolution, ale s tim moc zkušeností nemám.

    Windows Media Player je podle mě taky celkem kvalitní. Kodekový orgie se nám snažej do palic cpát různý "odborný časopisy", vždycky mi stačila kombinace DivX 4.12, Xvid a DivXG400 (Directshow filtr pro zobrazování titulků), první dva jmenovaný navíc možná dokáže nahradit ffdshow.

    Dokumentace ve Windows XP je podle mě na slušný úrovni, pro běžnýho a pokročilýho uživatele je asi dostatečná. A co tam neni, dá se najít na internetu, ať už přímo u Microsoftu, nebo v řadě obecnejch diskusí a zákysníků.

    Jinak celkem souhlasim, MC je podle mě dostatečnej ekvivalent TC, v některejch ohledech je to asi i lepší nástroj, nikdy jsem si nestěžoval, že by mi něco chybělo. Snad jen na shell linku by chtělo zapracovat, připadá mi kapánek nestabilní a to je trošku k vzteku, když neni v daný chvíli jiná pohodlná možnost přenosu dat.
    6.2.2006 02:29 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stačí chtít, nejde to samo od sebe!
    Outlook je fajn, čistě na poštu bych asi mohl říct, že Evolution je lepší, ale pokud jde o ty věci okolo jako kontakty a kalendář, tak Evolution dost zaostává. Kontact je dobrej a s Outlookem by srovnání snesl, ale KMail je hrůza…
    Copak toho není dost?
    6.2.2006 12:45 Peter Lehotsky | skóre: 26 | Prague
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stačí chtít, nejde to samo od sebe!
    Kontact je v nekterych vecech dokonce lepsi nez Outlook akorat chybi win verze ;-). Pokud ale pises ze Kmail je hruza a Kontact je OK, tak evidentne nevis ktera bije, Kontact je totiz celek ktereho soucasti je Kmail coby postovni klient ;-)
    6.2.2006 16:22 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stačí chtít, nejde to samo od sebe!
    Kontact je dobrej a s Outlookem by srovnání snesl, ale KMail je hrůza…
    Proč by tam tedy bylo to ale, kdybych nevěděl, že KMail je právě ta část Kontactu co se stará o poštu a nesnižovalo to hodnotu Kontactu v porovnání s Outlookem?
    Copak toho není dost?
    8.2.2006 12:48 Peter Lehotsky | skóre: 26 | Prague
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stačí chtít, nejde to samo od sebe!
    OK, tak co je spatneho na Kmailu (mimo absenci windowsiho portu)? Ja osobne jsem lepsiho klienta nenasel a to pocitam napr. Outlook 2003, LotusNotes, Tbird (ktery pouzivam tam kde nelze pouzit Kmail), TheBat, Operu, Evolution a par dalsich (konzolove nepocitam).
    8.2.2006 16:02 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stačí chtít, nejde to samo od sebe!
    Zkus v kmailu otevřít IMAP se stovkama tisíc emailů, zjistíš, že je to nepoužitelné.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    8.2.2006 16:08 Peter Habčák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stačí chtít, nejde to samo od sebe!
    Len dúfam, že tie stovky tisíc mailov sú životne dôležité.
    8.2.2006 22:23 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stačí chtít, nejde to samo od sebe!
    Ano, jsou.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    Dalibor Smolík avatar 9.2.2006 16:18 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stačí chtít, nejde to samo od sebe!
    Tak to gratuluji! Jestli někdo dostává statisíce mailů, které jsou důležité, musí být velmi úspěšný obchodník nebo významný vědec. My, obyčejní smrtelníci, se musíme spokojit s několika objednávkami denně ...
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    9.2.2006 16:43 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stačí chtít, nejde to samo od sebe!
    Ahoj,

    napsal jsem snad někde, že dostávám statisíce emailů? Píšu snad něco o tom, že jsem úspěšný obchodník nebo vědec? Píšu něco o objednávkách?

    Myslím, že řešíte nesmysly. Prostě mám na serveru hodně emailů, protože je tam mám několik let a nemažu je.

    Pokud tohle chceš dál řešit, tak mi piš na email, protože tady jsme mimo.

    Každopádně to nic nemění na tom, že podpora pro IMAP je v kmailu špatná, pro větší počet emailů je to nepoužitelné. Třeba Thunderbird se s tím docela dobře popere, ale ten mi nevyhovuje kvůli pár chybám, které má. Proto používám přímo na serveru mutt přes imap (mám tam virtualní uživatele) a kešování hlaviček emailů.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    8.5.2006 11:29 mail
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stačí chtít, nejde to samo od sebe!
    k tomuto nazoru se take priklanim, kmail je obecne spatne pouzitelny pro velke objemy mailu v jedne slozce. evolution i thunderbird se s tim popere o neco lepe, ale ty naroky na pamet jsou nehorazne.
    8.2.2006 20:59 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stačí chtít, nejde to samo od sebe!
    No, IMAP je největší slabota KMailu. Ale celkově mi to dost nesedlo.
    Copak toho není dost?
    9.2.2006 09:16 j3nda | skóre: 14 | ostrava/brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stačí chtít, nejde to samo od sebe!
    je pravda z kmail a imap si obcas neporozumi.

    kmail pouzivam uz 4,5let s tim, ze poslednich 2,5roku jen a jen jako IMAP spojeni. je pravda, ze v drivejsich verzich dost kolaboval na schrankach, kde bylo vic jak 8000 emailu. nyni v. 1.8.x je to kapanek lepsi ale ne o mnoho. docela by me zajimalo, jak se to bude opravdu chovat na tech 100 000 a vic emailu v 1 schrance. (mate nekdo prakticke zkusenosti, nez abych to jen-tak-z-niceho-nic zkousel?)

    pokud ovsem nemate kmail zapnuty nonstop (jako ja), tak se chova dost stabilne a funkcne. v pripade ze bezi nonstop nekolik dni, stava se ze bud spadne, nebo nestahuje postu, nebo ma rozhozenou synchronizaci indexu se vzdalenou slozkou a zpravy v dane slozce brzi.
    ___---==~[ uxunilcba | baclniuxu ]~==---__sevrer_pnly_liunx-lkie_hcaricku__/libGDX-rulez-the-W0R7D!___
    9.2.2006 16:50 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stačí chtít, nejde to samo od sebe!
    docela by me zajimalo, jak se to bude opravdu chovat na tech 100 000 a vic emailu v 1 schrance. (mate nekdo prakticke zkusenosti, nez abych to jen-tak-z-niceho-nic zkousel?)

    Když jsem ho nechal načíst IMAP, kde je v +-35 složkách asi 275000 emailů, tak sežral skoro půl giga ram. Když zjišťoval novou poštu, tak nevím co dělal, ale server i mého notebooka to zatěžovalo na 100%. Skoro to vypadalo, jako kdyby vyhledával pokaždé všechny emaily a porovnával je diffem :-). (kmail z kde 3.5, debian)
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    9.2.2006 15:59 tuxmartin | skóre: 39 | blog: tuxmartin | Jicin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stačí chtít, nejde to samo od sebe!
    Ja myslim, ze normalni clovek nedostava kazdy den "stovky tisic e-mailu".
    9.2.2006 16:37 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stačí chtít, nejde to samo od sebe!
    Ahoj,

    nikde jsem nenapsal, že dostávám stovky tisíc mailů každý den. To ovšem neznamená, že je na serveru nemám.

    Pokud chceš dál pokračovat v diskuzi na tohle téma, tak napiš email, tady jsme mimo...
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    10.2.2006 12:21 Peter Lehotsky | skóre: 26 | Prague
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stačí chtít, nejde to samo od sebe!
    O vikendu testnu a dam vedet, protoze ted mam k dispozici jen 60 tisic a nenarazim na zadny problem. Pro zmenu to zkus udelat s Outlook 2003, hodne stesti ;-).

    Jakou maji mit velikost a v kolika slozkach to ma byt?
    6.2.2006 02:34 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stačí chtít, nejde to samo od sebe!
    Na aktualizace jsem si nikdy moc nepotrpěl, když někde (= ve škole) vidím WinXP, jak skoro samy od sebe začnou zase sosat smetí a zdržujou s restartem, tak se ani nedivím, že je někteří uživatelé neprovádějí...

    Poštu jsem donedávna obsluhoval pouze přes WWW rozhraní. (No už skoro rok to tak není, ale co na tom...) Potom jsem si pořídil GMail a vyzkoušel jsem fetchmail, procmail, esmtp a Pine s Muttem. Nakonec jsem zvolil ten druhý, i když Pine mi přijde na první pohled stravitelnější. Potom jsem si ještě zkusil Thunderbird, ale když mi smazal /var/mail a navíc natahoval těch několik set mailů poměrně dlouho, rozhodl jsem se zůstat u konzolovýho řešení. Mutt se spouští včetně načtení schránky asi 2 vteřiny. Složky na poštu jsem zatím jaksi nezavedl. :-)

    WMP se mi nelíbí už od doby, co nešel nainstalovat bez MSIE... Navíc neumí plug-iny z WinAMPu, což je nejlepší přehrávač, jaký jsem kdy viděl. (XMMS taky ujde, ale není to úplně ono.)

    Dokumentace ve WinXP je podle mě na nic, protože je asi opravdu potřeba ji doplňovat informacemi z internetu, to jsem u Linuxu nemusel a ani moc nemohl. (Dnes už je to jiné, ale k českým verzím Red Hatu byly kromě zcela samozřejmých manuálových stránek přibaleny i různé sbírky HOWTO, takže mi ani moc nevadilo, že jsem neměl internet. :-)) Časy se mění...
    6.2.2006 17:02 ady | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stačí chtít, nejde to samo od sebe!
    Aktualizace je IMHO lepsi zakazat. Po vlastnich zkusenostech nemam nervy na velmi pomaly PC. Pritom nepodstupujete zadne silene riziko (nikdy jsem nemel problem), pokud mate aktualizovany antivir, firewall a antispyware
    6.2.2006 17:21 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stačí chtít, nejde to samo od sebe!
    Aktualizace je IMHO lepsi zakazat. ... Pritom nepodstupujete zadne silene riziko..., pokud mate aktualizovany antivir, firewall a antispyware
    Trochu zvláštní... Jednu aktualizaci nahradíte jinou. :-)
    14.4.2006 02:40 ady | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stačí chtít, nejde to samo od sebe!
    Je rozdil mezi aktualizaci WinXP a externiho antiviru, firewallu. Po aktualizaci na SP2 mi stavaly vlasy hruzou, jak to bylo pomale.

    Navic ted, behem legalizacni akce MS, chudakum uzivatelum s nelegalnim CD-keyem pribyde par novych vrasek na cele :)
    9.2.2006 16:08 tuxmartin | skóre: 39 | blog: tuxmartin | Jicin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stačí chtít, nejde to samo od sebe!
    Ja mam GMAIL a pouzivam jedine WWW rozhrani. K cemu to vsechno stahovat do PC? Dlouho to trva, zaplnuje to disk a kdyz prijdu k jinymu PC tak stejne musim pouzit WWW rozhrani.
    6.2.2006 00:38 Pmx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z Win na Linux
    Aplikace, které jste vyjmenoval (až na TC), mají v Linuxu a dokonce i ve Windows ekvivalenty, které jsou mnohem funkčnější a použitelnější :-)

    Mě Amarok i Gaim přijde dosti kvalitní, denně je několik hodin používám. Akorát na e-maily používám Thunderbird, Evolution se mi moc nezalíbil.

    Až se seznámíte s konzolí, tak ekvivalent k TC potřebovat už nebudete. Ze stejného důvodu se totiž ještě žádný vývojář nedokopal k tomu, aby nějaký pořádný linuxový commander naprogramoval ;-) Můžete kdyžtak zkusit Krusader.

    Možná kdybyste popsal, co konkrétně vám vadí nebo schází... :)
    6.2.2006 17:07 ady | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z Win na Linux
    Do Amaroku jsem asi moc nepronikl. WMP pouzivam jen na prehravani hudby (na filmy mam BSplayer a K-Lite kodeky), libi se mi prehledna organizace, moznost jednoduse vypalit hudebni CD, kopirovat hudbu na MP3 prehravac...

    A napr.u Gaimu mi vadilo, ze neoznamuje prichod nove zpravy tim, ze blika jeho zalozka na hlavnim panelu.

    Jsou to takove malickosti, ktere ovsem davaji dohromady pohodlne pouzivani PC
    6.2.2006 17:15 zabza | skóre: 52 | blog: Nad_sklenkou_cerveneho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z Win na Linux
    Gaim (GNOME 2.10, Metacity, Gaim 1.5.0) novou zprávu blikáním záložky na hlavním panelu oznamuje. Gaim má spoustu jiných nectností, ale tohle teda zrovna funguje...

    Jsou to takové maličkosti, ale je třeba je uvádět na pravou míru... :-)
    Marián Kyral avatar 6.2.2006 20:19 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z Win na Linux
    Je tam na to plugin - Ikona v panelu. Ten je potřeba povolit a zkontrolovat nastavení. Pak to bliká jako o závod :-)
    14.4.2006 02:42 ady | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z Win na Linux
    Mate pravdu. Co vidim jako dalsi chybu Gaimu je napr. to, ze nikde viditelne nevypisuje muj aktualni status. Lehce zapomenu prepnout na status online nebo naopak napr. na invisible.
    14.4.2006 05:29 hank | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z Win na Linux
    Co vidim jako dalsi chybu Gaimu je napr. to, ze nikde viditelne nevypisuje muj aktualni status. Lehce zapomenu prepnout na status online nebo naopak napr. na invisible.
    Mate pravdu. Da se to trochu vyresit tim, ze pridate do seznamu kamaradu sebe sama. Je to samozrejme videt jen v rozbalenem seznamu kamaradu, ne na ikonce v panelu.
    6.2.2006 02:01 andree
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z Win na Linux
    zatial striedavo pracujem na linuxoch aj windowsoch, a takto to vidim ja:

    na windowsoch uz dlho nepouzivam oficialneho icq klienta - kvoli reklamam a kvoli "skinom" (skinovanie prilis neuznavam... to je praca os, nie programov).. a takisto kvoli tomu, ze hrozne vyzieraju ram... na windowsoch vrele odporucam vyskusat mirandu (najlepsie nejaky miranda pack, lebo zakladna verzia vacsinu icq-ckarov nepotesi :o)), pod linuxom sa mi zda najlepsi SIM (gaim je na tom podobne, ako vravel linus o gnome - je to hrozne slabo konfigurovatelne, aspon mne to tak pride... ale tak pre mensieho hackera je aj gaim v pohode :-D)

    co sa file managera tyka... spolu s fuse je mc dost dobra nahrada total commanderu... ale inak aj krusader je v poslednej dobe uz celkom vychytany, aj ked to este chce co-to doladit...

    prehravac na audio - amarok - je, si myslim, jeden z naj prehravacov, ake su... blbe je len, ze spotrebuva hroooozne vela ram... uvidime, co na to povie songbird, ak ho jedneho dna vydaju nahodou :-)

    co sa mailoveho klienta tyka, to tu uz bolo tusim povedane... outlook nenavidim zo srdca, tak k tomu sa nebudem vyjadrovat :o))

    zhrnute a podciarknute.... portovat mirandu, ovladace od grafiky a este par drobnych aplikacii na linux - a nemam problem vyhodit windows nadobro :-)
    9.2.2006 14:48 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z Win na Linux
    add gaim - hodne lidi rika, ze je hafo konfigurovatelny, ze s tim nedostatkem konfigurovatelnosti je to mytus, ze tam ty volby nejsou patrne na prvni pohled, ale clovek si je pak najde. nevim, sam nepouzivam, jen jsem se chtel zastat. btw, proc nevyhovuje centericq ani licq?
    6.2.2006 02:44 Dumaru | skóre: 14 | blog: dumaru
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z Win na Linux

    Čiastočne ste si odpovedali, ktoré programy sú v Linuxe kvalitné a Vami vyžadované "náhrady", aj keď toto slovo nemám rád. Takže môj pohľad na overené programy:

    Outlook 2003 = Thunderbird, Evolution

    Windows Media Player 10 = MPlayer, Xine, Amarok, BMP

    ICQ5 = Gaim, Licq

    Total Commander = Krusader, príp. Midnight v konzole

    Ale najmä stabilita záleží od verzie programu, Linux distra a sú potrebné ako všade dodatočné nastavenia ak to programy vyžadujú, ako napr. správne fonty v MPlayeri, kódovanie v Gaime, ale to platí asi všeobecne.

    6.2.2006 12:33 Peter Lehotsky | skóre: 26 | Prague
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z Win na Linux
    Outlook si hraje na groupware, Tbird je jen mailovy klient takze spise pouzit Kontact.
    vencour avatar 6.2.2006 03:10 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z Win na Linux

    Linux (u mne Mandrake a teď MDV2006) používam necelé dva roky, stačí mi Kmail, xmms, xine, totem, kaffeine, licq, mc a konqueror (jako zmiňované ekvivalenty).

    Ono je to i o tom, jak to používání woken vypadalo, tam jsem měl winampa, salamandera, kdysi OExpress, pak nic a jen z webu jsem čet maily - při těch častých reinstalacích či pro celkovou dostupnost jsem se bez lokálního mailu obešel. Takže bez nějakých M$ produktů jsem se skoro obešel.

    Že se linux nešíří masově? Nejdou v něm tolik hry, není v něm (prý) tak zaběhlé a "vyfikané" vývojové prostředí. Tolik inteligentních a náročných lidí na světě zase neni, kdo mohl, už na linux přešel :-D

    Linux mi vyhovuje, snad mam perspektivu, že mi nikdo neřekne "máš smůlu s podporou, utrum", když mam zdrojáky, tak si můžu něco opravit sám či předělat. A jsem před zákonem čistý :-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    6.2.2006 14:46 h.xman | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z Win na Linux
    Smim-li se zeptat... pokud ti opravdu Outlook 2003, WMP 10, ICQ5 a TC vyhovuji a dostacuji, proc vlastne chces prejit?

    Ja osobne jsem presel proto, ze mi na Window rada veci nevyhovovala. Zjednodusene se da rict, ze linuxove nahrady toho, co mi chybi po odchodu z Windows, jsou lepsi nez windowsove nahrady toho, co by mi chybelo po odchodu z linuxu. Vzdycky je to o osobnich preferencich - proste si musite uvedomit, jakou hodnotu pro vas jako konkretni osobu predstavuji ruzne prvky jednotlivych OS. A nemluvim jen o konkretnich programech, ale i o konfigurovatelnosti nebo dokonce o ponekud abstraktnejsich vecech ala "svobodna licence" a "ma duvera v dalsi vyvoj".

    Mam-li byt konkretnejsi, z hlediska mych osobnich potreb povazuju TC za vyborny program, ale Konqueror (se kterym jsem si dal tu praci s nastavenim profilu, klavesovych skratek a mouse gestures) taky. Potrebuju mailoveho kienta jen na mail a ne jako groupware - z tohoto hlediska pro me deravy Outlook (se kterym jsem mival spoustu trablu) nepredstavuje plnohodnotnou nahradu pro Thunderbird. A takove vecicky jako Kaffeine nabo Amarok povazuju taky za lepsi nez WMP 10 a WinAmp (byt se WinAmp mi na rozdil od WMP 10 celkem libil).

    Samozrejme jsou aplikace, ktere mi v Linuxu chybi - napriklad SPSS (ktere uz nastesti nepotrebuju) nebo Vensim (ktery rozjedu pod Wine).

    Ale mnohem fatalneji by mi na opak ve windows chybely vsechny veci kolem skriptovani vcetne takovych krasnych vecicek jako je YaKuake;-)

    Osobne za jedno z hlavnich uskali rozsireni Linuxu povazuju spis jinou vec nez chybejici aplikace - vzdy, kdyz prejdete na jiny system ze systemu, ktery duverne znate, tak okamzite obevite veci, ktere "ten novy system xakru neumi a ten stary je umel". Prvni dojem z noveho systemu je proto temer nutne spatny. Ne kazdy si da ten cas na objevovani "jejda, copak to tu mame, tohle muj stary system neumel". To totiz trva podstatne dele a stoji podstatne vice usili.

    Ne ze bych popiral, ze Linux ma "objektivni" chyby, ktere brani v sirsimu prosazeni Linuxu. Jen chci upozornit, ze tady hraje roli obrovska setrvacnost, bez ohledu na kvality kterehokoli systemu.
    Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
    6.2.2006 15:44 andree
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z Win na Linux
    woow kamo, dik za ten yakuake... blbe ze som to "objavil" az teraz, ale o to radsej som.. fakt super ficura :-)
    7.2.2006 14:02 LS_999
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z Win na Linux
    Taky by mne to zajimalo, kdyz ti to vyhovuje, proc chces prejit? Proste pouzivej to s cim jsi spokojen...

    Ja jsem presel na linux proto, ze jsem byl s windowsama velmi nespokojen (BSOD, reboot 6xdenne, bordel v registrech, nutnost reinstalace po case atd.)- a zpatky me uz nikdo nedostane:) Netvrdim ovsem, ze linux je bez chyb a negativ - je jich vic nez dost a taky me casto dokazou vytocit...
    7.2.2006 23:33 partizan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z Win na Linux
    No ja pouzivam taktiez krusader,mc. Licq,gaim a komu by to nestacilo ma tu Sim alebo kopete.Na video mplayer a xine. Amarok je celkom dobry a ked ten nestaci je tu xmms a podobne. Alebo niekedy s vyhodou pouzijem amp -p *.mp3 z shellu a uz to hraje ;). a to ze sa linux masovo nerozsiruje je blud - ved preco potom hry ako UnrealTornament2004 a vysie, Neverwinter a kopa podobnych daju rozchodit pod linuxom absolutne bez problemov (maju linuxove instalatory). A aby som nezabudol firma IDsoftware uz portovala vsetky svoje hry na linux (wolfenstein,doom3,quake4,....). Graficke prostredia sa tiez nemaju za co hambyt ba prave naopak napr KDE 3.5 alebo E17 je nesporne krajsie ako win s kopou softu na upravu vzhladu. A dufam ze si coraz viac uzivatelov pride na svoje v linuxe.
    Jan Zahornadsky avatar 8.2.2006 02:16 Jan Zahornadsky | skóre: 22 | blog: hans_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z Win na Linux
    Ahoj,

    za prvé je kvalita programů dost subjektivní názor, protože já bych asi nikdy nesnesl tu barevnost a reklamnost ICQ5 a mnohem víc mi vyhovuje absolutně jednoduchý klient. Rovněž když jsem se nedávno pohrával s windows, tak jsem zjistil, jak už winamp vůbec nevyhovuje mým potřebám, jak jsem zvyklý na svého amaroKa.

    A taky za druhé, musíš přeci uznat, že programy, které jsou placené nebo součástí placeného balíčku (tuším Outlook, WMP), plné reklam nebo jsou respektive shareware, tak tyhle programy si vždy najdou své programátory. Kdo by neprogramoval za peníze, že :-)

    Někdy se až sám divím, jak daleko to dotáhlo mnoho projektů, které jsou komerční jen minimálně, jsou pro tebe a mně dostupné zdarma a i se zdrojovými kódy (což je pro mně kolikrát větší plus než že mají funkci XYZ a hezký .NETí vzhled).

    Takže tady máš to své hodnocení programů pro linux :-D Měj se a užívej k plné spokojenosti ten OS co se ti užívat chce.
    Actually, I was half an hour into the pointer scripting documentation when she got dressed and left.
    8.2.2006 14:46 Marek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z Win na Linux
    Zkousel jsem prejit z windows na linux zkousel jsem Mandriva 2006, Suse 10, Ubutu. No a souhlasim s tvim nazorem. Linuxove distribuce, ktere jsem zkousel, meli castecnou lokalizaci, napoveda s potrebnnymi informacemy ne v cestine. Problemova aktualizace, pri stahovani balicku a jejich nasledna instalace, v tomto ohledu me nejvice asi potrapil Yast. Problematicke prehravani mediji. Je pravda ze linux ma mnoho prehravacu jako MPlayer Realplayer, totem a mnoho dalsich. Ale k cemu jsou vsechny, kdyz jsem travil hodiny casu, jak nastavit titulky, codeky a vse aby slo prehrat film. V mandrive me zlobil Mplayer, sice sly snadno titulky nastavit do cestiny, problem byl ze video prehraval trhane a to tam byli codeky a knihovny aktualizovane. Navic jak se rika ze v linuxu mene padaji aplikace take bych moc nesouhlasil, takovy Amarok ci Firefox padali jedna basen, a docela me prekvapilo kdyz v madrive my spadlo i KDE. No a nakonec nedostupnost aplikaci treba takove DC++. Wulfor neustale padal, ve valknutu my neslo nastavit pasiv rezim . Ci problemy s prehravanim internetovych radiji.

    Zadny podobny problem jsem ve window nemel. Sice vim ze take nejsou dokonale casem se zpomaluji a maji sve mouchy.

    A take v nich pouzivam Firefox, Mplayer a podobne.

    Kazde ma sve pro a proti.
    stativ avatar 8.2.2006 15:21 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z Win na Linux

    BTW: rekni mi jestli Ti nekdy napoveda windows pomohla :-P
    Styl kdy v napovede najdu radu "ujistete se, jestli mate zaply monitor" je mi k ho....ho, hodne vecem. To uz muzu mit cinskej manual.

    Kodeky jsem v GNU/Linuxu nikdy neresil, a funguje mi zatim uplne vsechno. Staci MPlayer kompilovat s podporou vseho

    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    8.2.2006 15:53 partizan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z Win na Linux
    No ja som tiez zacinal na SUSE 10.0 - problemom pomalosti v tychto user-friendly distrach je to ze ich jadro "je napakovane" vsetkymi dostupnymi modulmi a podobnimy vecami - len aby sa uzivatelovy nestalo ze to tam musi rucne nahadzovat. Ak som sa naucil skompilovat si jadro tak sa rychlostou toto suse priblizovalo distram ako debian a slackware ktore momentalne pouzivam a rychlostou o dost predcia winXP. Pokial neni nakompilovane jadro kernel si procak detekuje len ako radu ix86 tj. odpadaju instrukcie MMX, SSE, 3DNOW, a podobne co je vlastne narast vykonu CPU radovo o desiatky %. Ono napr WinXP so svojimi default systemovymi ovladacmi taktiez nie je nic moc - pokial su tam ovladace na grafiku len zo systemu seka este aj rolovanie v prehliadaci www. A podobne su na tom aj distra ako Mandriva,Suse a Fedora. Ono v linuxe mozes tu kompilaciu jadra kludne prirovnat k instalacii ovladacov vo wine. Takze nemozes od neho ocakavat ze to pojde OK ak tam ovladace nie su. A z vlastnych skusenosti viem ze mplayer sice prehra vsetko mozne ale su tam problemy s nastavenim a s titulkami. Ale napr Xine takimito problemami netrpi. A vynikajuce navody na linux vo forme videi najdete tu (toto je konkretne na kompilaciu jadra): http://avc.sh.cvut.cz/archiv/index.php?id=1041&rid=140&offset=16&select=InstallFest
    8.2.2006 16:15 partizan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z Win na Linux
    A aby som nezabudol znacne spomalenie v systemoch ako suse robia aj demoni a podobna haved (aplikacie) spustajuce sa pri starte z ktorych v podstate polku ani nepotrebujete - v KDE po stlaceni vypise strucny zoznam procesov ktore bezia a v suse ich bolo viac asi tak o 1/3 oproti debianu.
    8.2.2006 20:57 jarda | skóre: 22 | blog: nadoraz | Chomutov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z Win na Linux
    otázka začíná: Myslim, ze jsem pokrocily uzivatel Windows XP, jiz nekolikrat jsem chtel zkusit i Linux a nekolikrat zkusil (Mandrake).

    Konečně jsem si vzpomněl proč jsem si oblíbil linux, na otázky pokročilých uživatelů windows můžu s klidem indiána odpovídat "už si nepamatuji jak to tam bylo" a mám svatý klid.

    Kdo chce ten má a kdo nechce hledá důvody proč ne.
    Připíjím na krásu našich koní a rychlost našich žen.
    26.2.2006 13:32 ILGNER
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z Win na Linux
    PLS?PLS MC?KDE SE DA STAHNOUT LINUX UBUTU???
    26.2.2006 14:42 Karel Dušek | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z Win na Linux
    http://www.ubuntu.com/download . Tam uz si vyber odkud
    9.2.2006 12:37 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z Win na Linux
    Myslim, ze je to otazka velmi subjektivniho pohledu. Jinymi slovy, je tu moznost, ze ty unixove alternativy nejsou horsi, jen v nich hledate prilis konkretni vychytavky, zcela identicke s temi, co znate z win programu. Clovek jednoznacne preferuje zpusob ovladani programu, na ktery je zvykly, poklada ho za efektivnejsi a proste lepsi.

    V dobe, kdy jsem prechazel ja, nektere z vami jmenovanych programu neexistovaly vubec, nektere v o hodne starsich verzich, proto kdybych prechazel nekdy nedavno, jiste bych vam s chuti vyjmenoval jednotlive nahrady, jak jsem to delal driv, ale funkcionalitu novych verzi vami vyjmenovanych programu uz presne neznam. Mozna by to chtelo, abyste uvedl konkretni featury tech ctyr programu, co vam u jejich free alternativ schazi, pak se muzu pokusit hledat reseni.

    Ubezpecuji vas, ze kdyz jsem dnes cas od casu nucen chvili pracovat na stroji s windows, a ted mam na mysli jak primo jejich prostredi, tak prostredi jednotlivych win programu, citim se velmi podobne zmatene, nejiste a odcizene, jako pred sedmi lety v mem prvnim gnu/linuxu. Presne jako tehdy: kdyz vidim, ze veci jsou udelany jinak, mam tendenci si domyslet, ze tedy jsou udelany spatne, a mely by se vylepsit, tj. priblizit tomu co znam, tj. xyz, jen tehdy xyz byla windows a dnes gnu/linux.

    Tezko rict, co od toho ocekavate. Pokud chcete, aby se to chovalo presne tak, jak jste zvykly z windows, inu, je pravda, ze nejen tvurci projektu KDE a GNOME vam chteji poskytnout i tuto moznost... ja proti tomu nic nemam, ale casem jsem zjistil, ze kombinace klavesovymi zkratkami prolezleho, minimalistickeho windowmanageru a terminalu s prikazovou radkou je RYCHLEJSI (a btw taky ze v tech jednotlivych programech ty dlouho postradane featury treba *uz jsou*, jen se napr. jinak jmenuji nebo je treba stejneho efektu dosahnout kombinaci nejakych parametru atp.), ale pozor, pripada to tak mne a vy muzete naopak prijit na to, ze se vam i po letech pracuje lepe s KDE a/nebo GNOME, ale to jsme zase u toho subjektivniho pohledu, ze. :)
    9.2.2006 15:47 tuxmartin | skóre: 39 | blog: tuxmartin | Jicin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z Win na Linux
    Na ICQ pouzivam SIM. Je to ten nejlepsi program s tech co jsem zkousel !
    20.4.2006 11:20 Cerveny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z Win na Linux
    Naprosto souhlasím. Velice mě vždy rozčilují diskuze srovnávání Win a Lin. Jejich prostředí a programů. Proč se ptát kdo je lepší, nebo horší. Oba systémy vznikly a jdou vlastní cestou. Bill na DOSu a Win chtěl vydělat. Linus ne. Jsou to dva naprosto odlišné světy, které se občas protnou. Každý má své přednosti a svá negativa. O tzv."náhradách" nemůže být žádná řeč. Je to program a program. Ne program a "náhrada". Každý má rád něco jiného. Pokud by byl v tak masovém měřítku rozšířen linux, nebo macky, nebo cokoli jiného, to okolo by vždy bylo odsuzováno. Nedávno mi jeden můj kamarád povídá:"Prosím tě, linux. Vždyť na tom nic neběhá." Odpověděl jsem pouze slovy:"Prosím?" Myslím, že z Windows se stalo jakési dogma. Microsoft dává mnoho peněz a aktivit do reklamy a aby byl win na co nejvíce počítačích, proto stardantně bývá k novému počítači přiložen jako OEM. Zkuste si ho ale komečně koupit, nebo Office. Smích vás přejde. A to nemluvě o tom, že si kupujete pouze licenci k provozování a ne software. Domnívám se také, že v tomto směru je windowsovská komunita tak trochu znalostně zaostalá. Dnes mladí lidé přijdou snadno k výkonné mašině s woknama a připustit, že také existuje něco jiného, lepšího a staršího, ať v architektuře, nebo systémově, prostě nechtějí. Mě v této době, kdy pracuji na poměrně vysoké úrovni v obou jmenovaných systémech více vyhovuje linux. Možná se vám to zdá divné, ale podle mě má mnohem lepší a snažší ovládání. Větší stabilitu, nedělá ze mě debila a nezná slovo neexistuje nebo nejde. Více mi vyhovuje Gaim, Noatun, MPlayer, než jeho "náhrady" ICQ, Winamp a Windows Media Player. Nepotřebuji mít nainstalovány SystemMechanic(i), Defrag(y), programy na čištění registrů, AVGčka, Avast(y) a podobné záležitosti, které akorát zbytečně žerou diskový prostor, běží na pozadí a brzdí výkon. Nechť si každý vybere sám. Strach z nových věcí je pochopitelný. Nejdražší a nejrozšířenější ovšem neznamená nejlepší.
    7.5.2006 13:29 clovicek_dan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z Win na Linux
    Lidičky já se asi rok střídavě vracím k windows xp a zpět k linuxu.Používám distribuci SUSE 10.Pro me je jako člověka odkojeneho na českých strojích PMD-85 později dosu a ještě později windowsu to nebylo ze začátku lehké přejít na linux.Instalace distribuce, instalace programu, nikde žadny exe soubory ale časem jsem se naučil instalovat a kompilovat a dneska pokladam linux za dobrou alternativou pro chytré lidy co se chtějí trochu odlišovat.Používám ho a i přes některé problémy budu protože je to tak trošku i frajeřina... pokud bude chtít nejaký začátečník poradit pište na danpaw@seznam.cz
    7.5.2006 15:39 XxYy | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z Win na Linux
    Zdravim.

    Musim souhlasit. Zalezi na co si clovek zvykne. Na Win jsem pouzival FoxMail a pozdeji Thunderbird, ICQ2003b, BSPlayer, WinAMP, MS Office (v praci) jinak OpenOffice. MS Outlooku jsem nikdy na chut neprisel. Spis se mi v nem nedelalo dobre nez ze bych mel neco proti MS. Ikdyz pouzivam Linux, zivi mne (a nejen mne) komerce, tudiz musim uzivateli udelat to co pouziva on. Beznemu uzivateli budu tezko vysvetlovat, ze ma kompilovat dany software. Aspon ja mam takove zkusennosti. Ikdyz jsem uz narazil na RPM balicky Krusaderu. Ale byly to tusim (ted nevim presne) neoficialni verze.

    Na Linuxu jsem pouzival Mitnight Commander a Tux Commander. Dokonce jsem zkousel pres Wine Total Commander. Ale najednou se mi tam objevilo, ze mam v PC My Documents, Program files a jine :-) Krusader? Bezva vec. Sam jej pouzivam a musim souhlasit, ze je to dobra alternativa Total Commanderu. Co mi tam jde hure je FTP spojeni. Ikdyz dam udrzet relaci, tak chce znova autentifikaci k serveru. Dalsi vec co bych tam dal je seznam FTP pristupu jako byl v total commanderu. Na druhou stranu zas ma v sobe SFTP jako je treba u WinSCP. Jinak v Krusaderu se da nastavit i vzhled a chovani jako je v Total Commanderu. Ale tuto variantu jsem nezkousel.

    Clovek si zvykne na to co mu je prijemne. Horsi je, kdyz jsem zvykly prepinat klavesnici na linuxu Ctrl Alt K a totez pak chci udelat na WinXP :-) Stane se :-)))

    Jinak jsem spokojen s linuxem a kdyz clovek pochopi, ze tam neni C: d: ...., ze rozlisuje velikost pismen a ze tam jsou mirne jine prikazy cp a mv ..., tak je to dobre. Mne vadi pouze jedna vec. Na Linux jsem nasel zatim jen 1 ucto (1 pouzitelne u nas). Je to Honey Calc. To je asi i jeden z problemu, proc firmy linux nepouzivaj. Pokud se mylim a je i nejake jine ucto, tak se omlouvam a budu rad, kdyz mi date vedet.

    Preji hezky den vsem

    Rene
    7.5.2006 16:15 RTOS | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z Win na Linux
    Ikdyz jsem uz narazil na RPM balicky Krusaderu
    ???

    pacman -S krusader
    In God We Trust, Inc.
    kozzi avatar 7.5.2006 18:57 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z Win na Linux
    no ja jsem win pouzival hodne dlouho a totalcmd sem pouzival uz jako wincmd nekdy od prvnich verzi outlook s icq jsem tez pouzival. Ted mam linux a pouzivam thunderbird gaim a gnome-commander ci (tuxcmd) a nemuzu si ztezovat vse je jen o zvyku ted kdyz jsem u tatky kde je win tak tam mam nahratej gaim i thunderbird jediny co zustalo je totalcmd je fakt dobrej. A co se tyce toho masoveho sireni linuxu tak to me ani nevadi alspon bude min stale stejnych zacatecnickych dotazu na tomto foru :-D .
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    7.5.2006 19:08 enki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z Win na Linux
    Mě nechybí ani ICQ, ani TC (Gaim a nautilus mi stačej). Jinak ale naprostej souhlas, hlavně srovnávat Outlook s Evolution a tim z KDE je naprostá hovadina, to si můžou dovolit jenom lidi co nepracujou.
    7.5.2006 23:22 Jarek Petrik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z Win na Linux
    Jednoznacne nejdotazenejsi a naprosto nejlepsim programem na cteni e-mailu (nikoli zhovadilosti) je Mutt.

    Podporuje asi uplne vsechny protokoly, da se skalovat, nastaveni je spravne "granulovane" (rozumej podrobne), neni problem v nem implementovat takrka cokoli (ma ruzne "hacky" na prakticky cokoli co vas napadne, treba zobrazovani toho hnusneho "doc" dokumentu ci "html e-mailu" pomoci filtru ci externiho programu neni zadny problem) a tak dale.

    Vrele doporucuji. Je pomerne slusne peklo si v nem nastaveni vychytat, ale zpocatku muze velmi pomoci vygenerovani konfiguraku pomoci Muttrc Builderu.

    Tak co, jdete do nej?? Ja zprvu take nechtel, branil jsem se, ale nakonec jsem (jako vetsina UNIXaru - ano, jeho porty jsou snad pro vetsinu UNIXu!) podlehl jeho kouzelne dokonalosti. Uz zase basnim, takze radeji O.V.E.R. :-D

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.