abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:00 | Zajímavý článek

    Uroš Popović popisuje, jak si nastavit Linux na desce jako Raspberry Pi Zero, aby je šlo používat jako USB „flešku“.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 1
    dnes 08:44 | Zajímavý software

    Andreas Kling oznámil, že jelikož už se nevěnuje nezávislému operačnímu systému SerenityOS, ale výhradně jeho webovému prohlížeči Ladybird, přičemž vyvíjí primárně na Linuxu, SerenityOS opustí a Ladybird bude nově samostatný projekt (nový web, repozitář na GitHubu).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    dnes 02:22 | Nová verze

    Po dvou měsících vývoje byla vydána nová verze 0.13.0 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Přispělo 73 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.6. 17:55 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    7.6. 14:55 | IT novinky

    Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    7.6. 11:44 | Zajímavý software

    NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    7.6. 10:55 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 20:55 | IT novinky

    IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 10:44 | Zajímavý článek

    Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 42
    6.6. 01:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    zoul avatar 25.1.2008 21:20 zoul | skóre: 43 | blog: | Boskovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativní XPath 2.0 engine pro Python
    …teď ještě kdyby někdo chtěl v Pythonu implementovat XSLT 2.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 25.1.2008 22:33 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativní XPath 2.0 engine pro Python
    Muzes zkusit Jython & Saxon, udajne funguje docela pouzitelne. A pokud vim, tak Trolltech pripravuje do noveho Qt implementaci XQuery, coz je taky alternativa (za predpokladu, ze k tomu budou v budoucnu Python bindings, coz pokladam za automaticke...)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    26.1.2008 04:16 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativní XPath 2.0 engine pro Python
    Ach jo, v Pythonu (= velmi dobrém programovacím jazyku) implementovat XSLT (jazyk sice turingovsky úplný (takže ho všichni patřičně zneužívají), ale k němu se radši nebudu vyjadřovat, aby mě nesmazali)? :-) Neděs mě. ;-) Fascinuje mě, že (mimo Scheme, kde to už někdo udělal - SXSLT) ještě nikdo nenapsal duševně zdravou knihovnu nebo API pro transformace stromových struktur přímo v daném jazyku. (Navíc by to podobně jako JXPath nemuselo fungovat jen pro XML... ;-))
    26.1.2008 04:26 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativní XPath 2.0 engine pro Python
    Hmm, ale když se teď dívám na tu stránku a na zmínku o "Top Down Operator Precedence", nemohu se ubránit jistému zadostiučinění. :-D
    zoul avatar 26.1.2008 08:37 zoul | skóre: 43 | blog: | Boskovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativní XPath 2.0 engine pro Python
    Ach jo, v Pythonu (= velmi dobrém programovacím jazyku) implementovat XSLT (jazyk sice turingovsky úplný (takže ho všichni patřičně zneužívají), ale k němu se radši nebudu vyjadřovat, aby mě nesmazali)? :-) Neděs mě. ;-)
    Mně se v XSLT hezky píšou weby. Dělám převážně statické věci, takže si zdrojové texty nachystám v co nejjednodušším XML a pomocí XSLT je překlopím do výsledných stránek. XSLT 2 je ještě pořád dost ukecané, ale na míchání cílového značkování a té zpracovávací logiky mi přijde dobré. Jen mi právě chybí implementace XSLT 2 v nějakém rozumném skriptovacím jazyku, abych si sem tam nějakou tu složitější logiku mohl napsat třeba v Pythonu nebo Perlu a dobře se to míchalo.
    Fascinuje mě, že (mimo Scheme, kde to už někdo udělal - SXSLT) ještě nikdo nenapsal duševně zdravou knihovnu nebo API pro transformace stromových struktur přímo v daném jazyku.
    V tom dokumentu píšou:
    Fewer and fewer people consider XML to be an acceptable notation for a programming language.
    Jako obecný programovací jazyk je XSLT vážně pitomý, ale pokud se použije jako nějaký „transformační engine“ a opravdická logika se udělá jinde, nevidím v tom větší problém.
    A transformed document or its part cannot easily be retransformed.
    Tomuhle nerozumím vůbec. Celý dokument i jeho část se transformovat víckrát, a to celkem jednoduše.

    A co se týká transformací přímo v daném jazyce, Haskell XML Toolbox by se asi dal počítat? Sice mají implementované XSLT, ale samotné rozhraní knihovny toho umí hodně.
    26.1.2008 08:48 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativní XPath 2.0 engine pro Python
    Jen mi právě chybí implementace XSLT 2 v nějakém rozumném skriptovacím jazyku, abych si sem tam nějakou tu složitější logiku mohl napsat třeba v Pythonu nebo Perlu a dobře se to míchalo.
    Jeden kolega používá v Pythonu kvůli tomuhle LXML, potřeboval do XSLT dostat něco složitějšího, a při použití LXML se XSLT dá rozšiřovat v Pythonu. Musím přiznat, že ze vechn knihoven pro práci s XML v Pythonu se mi LXML co do použitelnosti zatím líbí asi tak nejvíc.
    Tomuhle nerozumím vůbec. Celý dokument i jeho část se dá transformovat víckrát, a to celkem jednoduše.
    Předcházející věta ("XSLT templates are not first class") ve mně evokuje dojem, že Oleg chtěl vyjádřit něco jiného a nepovedlo se mu to srozumitelně. :-) Jak s tím přesně souvisí opakovaná transformace, nu, to taky netuším.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 26.1.2008 09:52 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativní XPath 2.0 engine pro Python
    Navíc by to podobně jako JXPath nemuselo fungovat jen pro XML... ;-))
    Wow, vzdycky jsem o necem jako je JXPath snil, ale nikdy me nenapadlo, ze by to uz nekdo napsal ;-) Dobra vec, IMHO na mnoho veci lepsi nez treba LINQ.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.