Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.
Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.
Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.
MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.
Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.
Databáze DuckDB (Wikipedie) dospěla po 6 letech do verze 1.0.0.
Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.
Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.
Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Hezký den všem. Diskuse pod novinkou o reiser4 a upozornění na pokračující vývoj spadfs mě přivedly na myšlenku udělat si zase pro vlastní potřebu pár amatérských testů filesystémů. Dříve jsem na čerstvý oddíl rozbaloval portage strom a ten pak mazal, ale i když je pro mě práce s malými soubory dost důležitá, většinou se neděje na čerstvém disku, ale občas i na oddílu se zaplněním ~95%, kde už bude fragmentace asi dost velká. Proto se vás chci zeptat - nevíte o nástroji nebo možné technice (kterou bych použil pro vytvoření nástroje), kterými bych filesystémy testovat? Něco, co třeba na ext3 nebo reiserfs za daných podmínek vytvoří nějakou úroveň fragmentace (abych měl s čím porovnávat) - třeba máte svá vyladěná nastavení pro bonnie++ (já nemám) nebo tak něco ... za každou radu nebo odkaz budu rád, díky!
Díky vám oběma, něco takové jsem popravdě chtěl dělat pokud mi nikdo neporadí něco hotového, ale je dobré to mít potvrzené.
Diskusi jsem čet už včera, teď mne napadlo ... teoreticky by to šlo vzít nějakým cyklem, udělat x souborů o velikosti 1 bloku, pak dejmě každý čtvrtý nechat a zbytek smazat, vytvořit soubory o násobné velikosti a zase nechat jen jejich část.
Tiskni Sdílej: