abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 10:22 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 01:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:55 | IT novinky

    Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:55 | Zajímavý software

    Společnost Kaspersky vydala svůj bezplatný Virus Removal Tool (KVRT) také pro Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    včera 12:33 | Nová verze

    Grafický editor dokumentů LyX, založený na TeXu, byl vydán ve verzi 2.4.0 shrnující změny za šest let vývoje. Novinky zahrnují podporu Unicode jako výchozí, export do ePub či DocBook 5 a velké množství vylepšení uživatelského rozhraní a prvků editoru samotného (např. rovnic, tabulek, citací).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 4
    včera 12:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 7.0 LTS open source monitorovacího systému Zabbix (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení na webu, v poznámkách k vydání a v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:11 | Nová verze

    Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 22 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    Rozcestník

    Dotaz: Internet na dvou pc přez switch

    14.6.2010 17:20 Hurvínek
    Internet na dvou pc přez switch
    Přečteno: 1939×
    Zdravim, je mi jasné že nezávisle na sobě pc pžez switch + internet kabel to asi těžko pojede, mám zapojený 8-mi portoví switch takto: internetoví kabel bez dhcp zapojený do switche a do switche jdou ještě dvě pc, jedno s FreeBSD systémem a jedno s windows xp profesional, myslím že snad stačí zapnout maškarádu a přidat někam ip do tabulky(iptables?), ale ani to nevím jak udělat, děkuji za nápady :-)

    Odpovědi

    14.6.2010 18:13 Ant
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Internet na dvou pc přez switch
    Jestli mas jenom switch (a ne router), tak jedno z PC (asi to s FreeBSD podle toho, co pises), musi mit 2 sitove karty - jednu ke switchi, druhou na ten "internetovy kabel" a toto PC pak bude zastavat tu funkci routeru, tedy "brany do Internetu".

    Prirucka FreeBSD: Kapitola 31 - Brany a smerovani
    cynic_asshole avatar 14.6.2010 18:44 cynic_asshole | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Internet na dvou pc přez switch
    Ale vůbec nemusí mít dvě síťovky.
    Neznáš nějakou linuxovou distribuci pro Windows?
    develo avatar 14.6.2010 18:52 develo | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Internet na dvou pc přez switch
    To je pravda :-) teď jsem si nastavil na apache proxyny a na pc s widlema jsem nastavil browre proxy, fachá to briliantňe :-) jenom jsem prozatimně vypl firewal ale tam hned přihodim vyjímku ;-)
    cynic_asshole avatar 14.6.2010 19:10 cynic_asshole | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Internet na dvou pc přez switch
    Ani tu proxynu není potřeba. Prostě na to rozhraní nastaví druhou IP adresu z jiného rozsahu, na druhém počítači nastaví adresu z toho rozsahu a na FreeBSD boxu nastaví forwarding a pak pomocí ipfilteru si zařídí NAT. A klidně to může tlačit po stejným kabelu do switche.
    Neznáš nějakou linuxovou distribuci pro Windows?
    pavlix avatar 8.7.2010 10:24 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Internet na dvou pc přez switch
    Tak jednoduchý jak to píšeše, to neni. Zkoušel jsi to? Tahle konfigurace vede na běžným člověkem nepředvídané a nepochopené chyby.

    Jako neříkám, že se to nedá poladit (ICMP redirecty a podobný věci jdou vypnout, že), ale neni to zase tak easy.

    Pak ještě může být do switche zapojeného něco, co nepočítá s více zařízeními na síti a zblbne se (různé wifi krabičky apod).

    Není to úplně čisté řešení.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    14.6.2010 19:16 Ant
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Internet na dvou pc přez switch
    Dobra, ne 2 sitovky, ale 2 IP adresy (verejnou a lokalni) na jedne sitovce a hodne uzivatele, co hraji podle pravidel. :-)
    cynic_asshole avatar 14.6.2010 19:22 cynic_asshole | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Internet na dvou pc přez switch
    Proč veřejnou? Pokud mu provider přidělí IP adresu 192.168.1.10/24, tak si na to rozhraní nastaví ještě kupříkladu 192.168.254.1/24 a na WinXP box 192.168.254.2/24, pak jak jsem říkal si nastaví NAT (bez něj to nepůjde) a má vystaráno. Ale s těmi hodnými uživateli máš pravdu. Leda by si nastavil statické ARP záznamy a vypnul dynamický ARP.
    Neznáš nějakou linuxovou distribuci pro Windows?
    14.6.2010 19:41 Ant
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Internet na dvou pc přez switch
    Proč veřejnou?
    Ano, mas pravdu. Beru zpet ten pozadavek na verejnou adresu. Nejak jsem si neuvedomil, ze jsou ISP, kteri poskytuji jen privatni rozsahy.

    Na druhou stranu, kdyz uz jako ISP poskytuji adresy z privatniho rozsahu, to uz muzu rovnou pridelit rekneme treba i 8 IP adres misto soucasne jedne, protoze mi adresy nikdy nemuzou dojit (pouziji tridu A). Pak uz neni ani zapotrebi ten NAT.
    cynic_asshole avatar 14.6.2010 19:47 cynic_asshole | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Internet na dvou pc přez switch
    Ano, přidělit můžeš. Ale zase záleží, co má za ISP. Jestli je to nějakej vychcánek, co chce zaplatit za připojené počítače (analogie k přiděleným veřejkám), tak bych radši udělal ten NAT. Každopádně je pravda, že chybí dost podstatné informace o způsobu připojení, jakou dostává IP adresu, jestli tam běhá DHCP a jestli je registrované na MAC…
    Neznáš nějakou linuxovou distribuci pro Windows?
    14.6.2010 22:40 mato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Internet na dvou pc přez switch
    ty jo .. precital som si ten prispevok asi 8 krat a stale mi to neni jasne, co si napisal ( i ked teda tusenie mam) ..

    osobne by som netahal svoj LAN segment ku (kvazi) ISP (cez ten 8portovy switch) ale radsej by som urobil roznozku (2sietovky vo fbsd ako router).

    inak som nepochopil preco si spominal iptables, ked hovoris o fbsd

    to nerypem, len ta otazka je polozena (na mna) divne

    15.6.2010 07:10 Ant
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Internet na dvou pc přez switch
    stale mi to neni jasne
    Me taky presne nebylo jasne, jak to u nej vypada, ale z toho, co pise ("...internetoví kabel bez dhcp zapojený do switche") to vypada na nejakou mistni rozsahlou LAN typu domovni/panelakova/sidlistni LAN s (typicky neverejnymi) pevnymi adresami a pevnou sitovou konfiguraci (maska, GW, DNS).
    20.6.2010 15:49 Hurvínek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Internet na dvou pc přez switch
    Přesně tak to u nás vypadá ;-), o iptables jsem hovořil protože s ním mám menší zkušenosti a už jsem toto dělal na linuxu ale asi před 4mi dněmi jsem se rozhodl 'běžet' na freebsd, ipf už si taky zkoušim, jen nevím jak ho zapnout přez konzoli :-D, dříve jsem si zkoušel udělat pc jako firewall a pod ním 2 pc - jedno s apache+php a na druhém mysql, jenže s gentoo... to jen tak pro zajímavost ;-)
    6.7.2010 11:55 Sju
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Internet na dvou pc přez switch
    Prosim vas a jake vsechny kabel je k tomuto propojeni potreba staci jen internetovy kabel ? nebo je potraba i sitovy ?

    Dekuji.
    Amarok avatar 7.7.2010 09:16 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Internet na dvou pc přez switch
    Jaky je rozdil mezi "internetovym" a sitovym kabelem? IMHO to je stejny typ kabelu.
    GNUniverse - May the source be with you...
    6.7.2010 17:15 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Internet na dvou pc přez switch
    Prosimvas lidi, NIKDO z vas nema sebemensi tuseni, jak to ten borec ma doma udelany a zapojeny.

    JEDINE SPRAVNE reseni je zavolat svemu ISP a jeho se zeptat jak to ma zapojit. Nejlepe aby mu tam poslal technika co to zapoji. Lepsi dat par stovek a mit to vyresene bez starosti nez resit blbosti. V opacnem pripade se dotycny nestastnik taky muze dockat pokuty za neopravneny zasah do zapojeni site...

    Tak tu prosimvas nepiste bludy!

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    otasomil avatar 6.7.2010 20:33 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Internet na dvou pc přez switch

    Switch zadnou maskaradu nedela.

    Zavolejte svemu ISP at Vam na jeho zarizeni zapne pridelovani IP pomoci DHCP

    Hotovo problem vyresen.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.