abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:44 | IT novinky

    Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    dnes 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 10:22 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 01:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:55 | IT novinky

    Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:55 | Zajímavý software

    Společnost Kaspersky vydala svůj bezplatný Virus Removal Tool (KVRT) také pro Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    včera 12:33 | Nová verze

    Grafický editor dokumentů LyX, založený na TeXu, byl vydán ve verzi 2.4.0 shrnující změny za šest let vývoje. Novinky zahrnují podporu Unicode jako výchozí, export do ePub či DocBook 5 a velké množství vylepšení uživatelského rozhraní a prvků editoru samotného (např. rovnic, tabulek, citací).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 1
    včera 12:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 7.0 LTS open source monitorovacího systému Zabbix (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení na webu, v poznámkách k vydání a v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník

    Dotaz: Tichy, nizkospotrebovy domaci server

    bambas avatar 16.9.2011 11:34 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Tichy, nizkospotrebovy domaci server
    Přečteno: 3056×
    Ahoj, protoze uz nejkou dobu HW nesleduji, nevim co je na trhu noveho. Chtel bych domu server. Pozadavky:
    1. Maximalne tichy
    2. Male rozmery
    3. Nizka spotreba
    
    Co na nem pobezi:
    1. ssh
    2. apache + php + mysql
    3. zrejme ftp, sftp
    4. chtel bech nejaky audio stream server, ktery pobezi, abych si mohl
    napriklad v praci poslouchat domaci muziku a netahat zbytecne externi disk 5. do budoucna zrejme mythTV Pro distibuci jsem se rozhodl Debian, popr mythTV Ubuntu - z toho vyplyva hardware: 1. disky - zrejme raid5 ze 3 disku. 2. casem pribyde jiste TV karta DVB-S i DVB-C, mozno i DVB-T
    Mate nejake doporuceni, klidne i All-In-One (samozrejme bez TV karet)? Pokud nekdo neco takoveho provozujete, na cem? Ta tichost a rozmery jsou pro me opravdu dulezite.

    Odpovědi

    bambas avatar 16.9.2011 11:38 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichy, nizkospotrebovy domaci server
    Jeste bych dodal, ze jelikoz na to pobezi mythTV, prtes ktry budu poustet filmy v HD, zrejme bude potreba akcelerace.
    rudiik avatar 17.9.2011 15:54 rudiik | skóre: 16 | blog: rudiikuv miniblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichy, nizkospotrebovy domaci server
    Vzhledem k pozadavku na prehravani HD a zaroven na maly odber bych doporucoval nejake reseni postavene na integrovanem CPU a NVIDIA grafice, ktere podporuji VDPAU. To by melo pro HD byt plne dostacujici. Napr http://www.alza.cz/asus-at5iont-i-d185919.htm
    KDE 2.0 .. KDE 3.5.10 -> KDE 4.1 .. KDE 4.4.5 -> E17 Alpha/Beta -> Trinity 3.5.12 -> GNOME 2.30 -> KDE 4.6.5
    bambas avatar 18.9.2011 09:58 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichy, nizkospotrebovy domaci server
    Tohle vypada dost zajimave, jen me trosku mrzi jen jeden rozsirujici slot..kvuli tem TV kartam. Ale nad timhle se vazne zamyslim.
    19.9.2011 14:13 Jupi | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichy, nizkospotrebovy domaci server
    Z mojich skusenosti (bezim uz asi 4 roky MythTV doma s viacerymi NB klientmi) by som urcite preferoval masinu, v ktorej budu aspon 2 disky v mirrore. Disky odchadzaju, ale vacsinou nie v hufoch a v dnesnej dobe uz disky vobec nie su drahe. Uz som menil 2 disky. No a je ovela jednoduchsie kludne aj za jazdy vymenit odideny disk v mirrore, ako sa kaslat s bootovanim z externeho media a recoverovat data z odideneho disku.
    V ziadnom pripade nie disky WD GreenPower seria EARS, lebo sa parkuju hlavicky kazdych 8 sekund a odide disk priblizne po 1-2 rokoch.
    Inac bezim na Abit iL-90MV s mobilnym CPU Core2Duo T5600, ktory stiha iba 720p, ale pri T7200 uz stiha vpohode aj prehravanie FullHD 1080p bez HW akceleracie (odskusane na notebooku).
    22.9.2011 15:56 Ondar | skóre: 25 | blog: Linux_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichy, nizkospotrebovy domaci server
    Zkus tohle
    Ruža Becelin avatar 16.9.2011 12:18 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichy, nizkospotrebovy domaci server
    Fujitsu Siemens MX130S1
    bambas avatar 16.9.2011 12:59 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichy, nizkospotrebovy domaci server
    11k Kc? Ty blaho. cekal jsem neco do 5k Kc.
    16.9.2011 12:47 NN
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichy, nizkospotrebovy domaci server
    Tak to uz rovnou HTPC.

    NN
    16.9.2011 23:30 frr | skóre: 34
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichy, nizkospotrebovy domaci server
    Pokud by to nemuselo být rozšiřitelné o PCI karty, tak bych doporučil nějakého prcka s procesorem Geode. Samotný motherboard s procesorem žere 5-6W. Ale budete mít ten problém, že Geode umí nativně jenom IDE, nikoli SATA. Čili SATA disky jedině přes aktivní redukce...

    Pokud chcete rozšiřitelnost, tak bych doporučil nějaký nejlevnější ATX nebo MicroATX boardík od ASUSu s paticí LGA775, čipset patrně G41. A do toho nějaký odpovídající Celeron - pokud to má být trochu svižné, tak teoreticky lépe dvoujádrový, ale tuším 430 jednojádro pro většinu použití taky bude stačit, při menší spotřebě. Mohl byste se dostat na cenu okolo 2000 Kč za board + CPU. Pak bude něco stát ještě RAM, disky a skříň se zdrojem.

    Pokud chcete miniaturní rozměry, tak se rozlučte se skládačkou a nízkou cenou. Osobně bych doporučil, smířit se s midi-/mini-towerem. Disků do toho nastěhujete, kolik budete chtít.

    Osobně jsem nedávno nacpal takovýhle server do vyřazené krátké skříně 19"/2U (byla zadarmo). Zpomalil jsem 80mm ventilátor ve zdroji, na procesor jsem narouboval tichý 12cm větrník s vyříznutou jednou sajtnou (=> radiální dmychadlo).

    Jste si jist, že RAID5 přes tři disky je lepší volba, než mirror ze dvou disků? Pokud byste uvažoval shodné disky, tak mirror je statisticky spolehlivější - ale pokud uvažujete shodnou kapacitu, tak musíte použít v mirroru větší disky, které mají nižší statistickou spolehlivost, takže se ta výhoda setře... Hlavně ale pokud se pamatuju správně, tak softwarový RAID v Linuxu, pokud má být bootovatelný, se mnohem snáz konfiguruje jakožto mirror, než jako strajpovaný RAID (5, 6 apod.). Taky by dva disky mohly míň žrát než tři. Spočítejte si, kolik stojí trvalá spotřeba jeden Watt ročně. Co třeba použít 2.5" notebookové disky? A vážně se zamyslete, jestli ten mirror není lepší varianta.
    [:wq]
    bambas avatar 18.9.2011 09:54 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichy, nizkospotrebovy domaci server
    Ano s tim mirrorem mate pravdu, na raid5 se vykaslu...
    20.9.2011 15:45 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichy, nizkospotrebovy domaci server
    Spolehlivost RAID 1 z 2x2 TiB disků je stejná jako u RAID 5 z 3x1 TiB disků. Hlavní limit spolehlivosti je totiž rekonstrukce a tam je potřeba v obou případech přečíst 2 TiB. RAID 6 je na tom lépe, protože má dvojitou redundanci, ale zase vyžaduje docela dost disků, aby se vyplatil, a zápisový výkon není nic moc (na druhou stranu je stále o dost rychlejší než šifrování, takže pokud jej používáte, RAID 6 už to prakticky nezpomalí). Hlavní výhoda RAIDů 5 a 6 je budování velkých polí z malých (= levných) disků (doma mám RAID 6 ze dvanácti 400 GB disků a za sedm let, co to non-stop běží, nevypadl ani jeden). Na druhou stranu RAID 1 má nejen menší odběr, ale hlavně vyšší rychlost čtení i zápisu (všechna data jsou na všech discích, není potřeba počítat XOR). Pokud není smyslem toho pole budování velké kapacity za málo peněz, je IMO RAID 1 (či pro velká pole RAID 10 nebo dokonce RAID 100) lepší řešení.

    GRUB2 umí bootovat i z RAID 5 a 6, ale z výkonnostních důvodů doporučuji mít systémový oddíl (obzvlášť /tmp a /var) na RAID 1 a jen data na RAID 5/6.
    17.9.2011 00:27 tuxmartin | skóre: 39 | blog: tuxmartin | Jicin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichy, nizkospotrebovy domaci server
    Server s malou spotrebou se ted resi skoro kazdy den :-D

    Ja mam doma uz 2 roky ALIX 2D2. Spotreba do 10W, je to trochu pomalejsi a ma malo RAM, ale jinak si nemuzu stezovat.

    Dnes bych sel do desky s Atomem. Ty na 12V by mely mit mnohem mensi spotrebu. Jinak normalni deska na ATX zdroj s Atomem N330 mi bere necelych 30W.

    btw, na hudbu zkus mpd
    Jezekus avatar 18.9.2011 00:40 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichy, nizkospotrebovy domaci server
    Ja jsem odmeril primitivne pomoci UPSky ze si deska s Atomem D525 + 4GB RAM + 60GB SSD a obyc 350W fortronem bere 20W bez zateze a je kompletne pasivne chlazena. Vetrak ve zdroji se sotva prevaluje :-D
    19.9.2011 10:25 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichy, nizkospotrebovy domaci server
    Pro malé počítače jsou malé skříně s malým (≤ 150 W) zdrojem, pak je ta účinnost docela dobrá. Bohužel jsem nenašel tu skříň, kterou mám doma, má 80 W zdroj, robustní provedení se spoustou otvorů a byla hodně levná. No, možná jsem ji kupoval v USA, tehdy se u nás takové věci moc neprodávaly.
    19.9.2011 20:16 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichy, nizkospotrebovy domaci server
    Samostatné zdroje pro menší příkony než 150W se snad nedají pořídit.
    20.9.2011 10:20 frr | skóre: 34
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichy, nizkospotrebovy domaci server
    Jo pokud se týče úchylných mrňavých zdrojů, tak koupit se dá leccos, ale leze to do peněz. Kde koupit? Nejspíš v zahraničí. O kusovkách jsou ochotni se bavit třeba tady (TPS má úzké vztahy s Fortronem a leccos drží skladem):

    http://www.tps-elektronik.de/de/prod_showpage.php?intProdIdx=116

    http://www.tps-elektronik.de/de/prod_showpage.php?intProdIdx=90

    Nebo tady, ale ceny, doprava a dodací lhůty jsou trochu méně příjemné:

    http://www.sunpower-uk.com/ranges/ATX-Power-Supply/9/default.htm
    [:wq]
    Josef Kufner avatar 17.9.2011 09:53 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichy, nizkospotrebovy domaci server
    Teď mám jako domácí server Intel DH55HC & Intel Core i3-540 (slušná deska a druhý nejlevnější CPU). Předtím jsem měl VIA EPIA-ML8000A.

    Ono ty malé věci se těžko rozšiřují, nemají moc výkonu (což byl hlavní důvod, proč jsem Epiu opustil -- už jen to, co píšeš je docela dost). Navíc běžně veliká ATX skříň se do komory vždycky vejde.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    bambas avatar 18.9.2011 10:00 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichy, nizkospotrebovy domaci server
    No ja prave komoru nemam, takze to budu muset dat nekam jako stupacky, nebo do skrine, nebo to kopnout nekam do rohu nejake mistnosti...
    18.9.2011 12:32 tuxmartin | skóre: 39 | blog: tuxmartin | Jicin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichy, nizkospotrebovy domaci server
    Jestli nepotrebujes extra rychlost a mas ve sklepe, nebo na pude zasuvku, tak zkus LAN pres 230V.
    bambas avatar 18.9.2011 16:36 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichy, nizkospotrebovy domaci server
    Tu rychlost potrebuji, kdyz chci streamovat hudbu a bude tam ftp, pres ktere si budu tahat filmy...
    Petr Tomášek avatar 4.9.2012 18:33 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichy, nizkospotrebovy domaci server
    Jo, a radioamatéři ho zavraždí... :-/
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Josef Kufner avatar 18.9.2011 14:20 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichy, nizkospotrebovy domaci server
    A co takle stylový podstavec pod toaletní papír?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    bambas avatar 18.9.2011 16:37 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichy, nizkospotrebovy domaci server
    To bych se bal, az se vratim ozralej z hospy, ze si na nej nachciju.
    19.9.2011 10:33 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichy, nizkospotrebovy domaci server
    Tak na to doporučuji průmyslovou desku. Bývá sice dražší, ale osobně jsem si vyzkoušel, že stísněné prostory a minimální ventilace není překážka a bez problémů zvládne, i když chcípne jediný větráček ve skříni. (Bez problémů znamená, že jsem si toho nejméně měsíc nevšiml :-))
    19.9.2011 14:20 M_P
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichy, nizkospotrebovy domaci server
    Ja mam ve stoupacce taky normalni PC (minitower). Sytemovej mam SSD a pak 2 disky SATA v RAIDU, ktery se pri necinnosti (coz je skoro porad) vypinaji. Pokud nebezi ten RAID tak neni nic slyset.
    Petr Maleček avatar 19.9.2011 02:42 Petr Maleček | skóre: 28 | Plzeň - Bolevec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichy, nizkospotrebovy domaci server
    Zrovna jsem takový server rozebral:
    http://aukro.cz/listing.php/user?us_id=6490280

    Ani s grafikou v kombinaci s HD by neměl být problém. Spotřeba s Celerem430 malá.
    LinMuck, WinFuck :-P
    19.9.2011 10:50 bimbo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichy, nizkospotrebovy domaci server
    A co tohle : http://www.alza.cz/hp-proliant-microserver-d227967.htm

    Spokojenej uzivatel.

    19.9.2011 11:04 sinisha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichy, nizkospotrebovy domaci server
    Ja by som odporucal xtreamer.

    http://xtreamer.net/ultra/

    http://www.alza.cz/xtreamer-ultra-d241799.htm

    Osobne som to este neskusal, nie je momentalne cas. ale chystam sa na to.
    19.9.2011 14:51 winter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichy, nizkospotrebovy domaci server

    skus toto: www.passivepc.sk

    mozes tam dat 2 1Tb disky do raid 1 napriklad...

    19.9.2011 15:02 frr | skóre: 34
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichy, nizkospotrebovy domaci server
    Nemám rád pasivní chlazení u počítačů. Ne v té podobě, v jaké se obvykle prodává. Použijte prosím aspoň jeden ventilátor, klidně nízkootáčkový - ale ventilátor. Jedině tak bude mít počítač šanci na nějakou životnost.
    [:wq]
    bambas avatar 20.9.2011 18:54 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichy, nizkospotrebovy domaci server
    12 tisic za desku s dvema diskama je trochu ranec, kdyz predpokladam, ze zakladem bude nejake deska podobna tehle: http://www.alza.cz/asus-at5iont-i-d185919.htm
    19.9.2011 18:42 Mykonou | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichy, nizkospotrebovy domaci server
    http://www.alza.cz/hp-proliant-microserver-d227967.htm
    I TY muzes byt echt linuxak!
    19.9.2011 20:06 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichy, nizkospotrebovy domaci server
    Take řeším podobnou otázku s horizontem pořízení tak 2 měsíce. V současnosti preferuji desku na architektuře AMD Zacate. Hlavní přednost
    1. 18W procesor a integrovaná grafika dohromady
    2. Až 6 SATA portů podle výrobce desky http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=94612
    3. Dostatečná grafika i na zpracování full HD videa
    4. Dostatečná podpora paměti, na rozdíl od Intel Atomů tyhle procesory nekončí s podporou na 2GB, ale jdou dále na 4-8G. Velká paměť umožní velkou cache pro diskové operace.
    5. pokud potřebuješ prostor na přídavné desky jsou desky nejen v ITX ale i v micro ATX formátuhttp://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=86096
    To co ještě nemám dořešeno je uspávání disků, už bylo zmíněno. Moje idea v discích serveru je: Malý SSD disk pro systém a RAID5 na čtyřech nebo pěti discích s tím, že tam by byly jen data a pokud by data z disku nebyly třeba, tak by disky zaparkované stály.

    Nevím ještě, jak nastavit systém, aby tam neběžely nějaké automatické procesy, které budou do disků zbytečně štourat a zbytečně disky budit se sleepu.
    bambas avatar 20.9.2011 18:50 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichy, nizkospotrebovy domaci server
    Tady se obavam te grafiky ATI, preci jen s ni ma pod linuxem jen spatne zkusenosti - hlavne s rozchozenim ovladacu. Tohle http://www.alza.cz/asus-at5iont-i-d185919.htm vypada hodne dobre, jen mi tam chyby PCI sloty. Sakra.
    20.9.2011 18:54 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichy, nizkospotrebovy domaci server
    Na serveru je úplně jedno, jaká je tam grafika :-) Ale na HTPC a podobné souhlasím.
    bambas avatar 20.9.2011 18:56 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichy, nizkospotrebovy domaci server
    Prave. Pokud pouziju mythTV, neni mi jasne, kde dochazi k dekodovani videa - na backendu (server, uloziste dat), nebo na frontendu?
    21.9.2011 21:11 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichy, nizkospotrebovy domaci server
    obecně streamované video se dekompresuje na klientovi přes sít běží v kompresované formě. Komerční aplikace jako třeba Real Media umožňují, aby se klient a server dohodli na snížení datového, ale na rychlé domácí síti server udělá jen stream z původních dat a dekódovat bude klient.

    Vím, že se to pořád traduje, jak je ATI podpora špatná, nicméně moje zkušenost to nepotvrzuje. Používáme v rodině 3 notebooky s ATI kartou a na žádném nebyly významné problémy s grafikou. Jediné, co je sporné, je fakt že kvalita podpory karty je závislá na distribuci, ale nevím jak by to bylo s nvidií. Distribuce založené na ubuntu (ubuntu, greenie, mint) měly okamžitou podporu catalyst ovladačů, při aktualizaci to bylo bez problémů a netbook se stejným APU Zacate zvládá přehrávat fullHD video. Používám i na svém notebooku openSuse. Tam to jelo zase perfektně přes radeon driver, ale grafická akcelerace videa byla malá a ohnout opensuse aby používal catalyst byly hodně křeč. A po povýšení 11.3 na 11.4 šla práce do háje.
    22.9.2011 23:59 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichy, nizkospotrebovy domaci server
    MythTV pouze rozdělí DVB stream na jednotlivé programy a ty streamuje přes síť. Dekódování videa dělá až klient.
    22.9.2011 19:04 djiri
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichy, nizkospotrebovy domaci server
    mam doma obdobne reseni.... momentalne amd zacate 3g ram disky 2x 1T 2,5" skrin nejakej malej dektop thermaltake ( pololvicni vyska) - ale hned po koupi jsem menil zdroj - hluk do skrine je pridan jeden velky ventilator nad procesor - zapojen do desky bezi na tom apac mysql samba mythtv, apac neni moc vyuzivan egroupware de facto pro moje soukrome ucely, a nejake testovaci ptakoviny zavery z provozu: hluk - quartz budik v noci svim tikanim komp prehlusi vykon - nejslabsi misto jsou disky - rychlost spotreba nemereno ale muzu to zmerit mam i cim vhodnost pro multimedia- video; tady je asi nejvetsi kamen urazu - ovladace grafiky - binarni od amd jsou nebo alespon pred cca 4 mesicema naprosto nepouzitelny - neda se na to koukat,pri uricite rychlosti pohybu obektu v obraze vidim obraz "rozfazovany" a posunutou horni cast proti dolni - proste hnus - no treba uz je to s novejsimi ovladaci lepsi, se svobodnymi je video radove pouzitelnejsi ale stejne to neni uplne ono - mam s cim svrounat predtim jsem mel mythtv na obstaroznim maca-mini s integrovanou intel grafarnou - s atinou se neda srovnat
    22.9.2011 23:17 radek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichy, nizkospotrebovy domaci server
    ono nejde jen o to jestli to slysis nebo ne.ultrazvuk a infrazvuk nijak neslysis, ale muze z toho bolet hlava, krom toho te muze treba i budit ze spanku,zpusobovat psychicke problemy atd,... na druhou stranu ultrazvuk muze cloveka i uvolnovat a nabuzovat mu naopak dobrou naladu (psychowalkman)
    23.9.2011 00:00 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichy, nizkospotrebovy domaci server
    to z grafikou je tedy mizerné, pořídím si to, na htpc to tedy moc nebude, ale na datový server. Ještě poznámka, asi závisí na nastavení prohlížeče, aby používal hardwarovou akceleraci.
    23.9.2011 00:27 tomasi | skóre: 10 | blog: x86_64
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichy, nizkospotrebovy domaci server
    to se nazyva tearing. Skus zapnout vsync
    23.9.2011 08:43 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichy, nizkospotrebovy domaci server
    Bohužel např. u nvidie při nastavení přes nvidia-settings s více obrazovkami (monitor, TV) to nepomáhá. Bojoval jsem s tím na HTPC spoustu hodin. Nakonec jsem metodou pokus/omyl nastavil: na duálním výstupu nepoužívat TwinView (možná má ATI nějakou obdobu), ale dvě oddělené screeny, na TV výstupu nepoužívat compiz. Pak se tearing na TV neobjevuje. Nastavení čudlíku v nvidia-settings na to nemělo žádný vliv.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.