abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | IT novinky

    Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:22 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 01:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 19:55 | IT novinky

    Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 13:44 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 12:55 | Zajímavý software

    Společnost Kaspersky vydala svůj bezplatný Virus Removal Tool (KVRT) také pro Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    Rozcestník

    Dotaz: Nefunkcni HDD. Nemoznost vytvorit oddil. pomoc

    Bundas avatar 10.1.2014 22:29 Bundas | skóre: 14 | Pardubice
    Nefunkcni HDD. Nemoznost vytvorit oddil. pomoc
    Přečteno: 649×
    Sifroval sem si hdd pres luks encrypt, ale nepovedlo se. nevim jak, ale v polovine toho procesu se mi odpojil hdd. a ze zoufalstvi sem to chtel naformatovat, ale formatovani se nepovedlo.

    ted na hdd nemam zadny oddil. furt to po me chce heslo. nelze vytvorit diskovy oddil, gparted pokazde hodi hlasku no partition table found on /dev/sdc

    pomozte mi prosim.

    taky: gparted vidi, ze hdd ma 460 gb. v realu ma mit 500 gb.

    help
    Abe the Messiah has come.

    Odpovědi

    10.1.2014 22:35 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunkcni HDD. Nemoznost vytvorit oddil. pomoc
    Pokud jsi použil HW funkci k zaheslování HDD zruš to v BIOSU po zadání správného hesla.

    Pokud jsi to řešil SW není přece problém začátek disku přepsat nulama (pomocí dd) a pak si normálním nástrojem zase vytvořit oddíly a sformátovat je.
    Bundas avatar 10.1.2014 22:37 Bundas | skóre: 14 | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunkcni HDD. Nemoznost vytvorit oddil. pomoc
    je to externi hdd

    pomoci dd?

    jak?

    hod sem konkretni prikaz pro ubuntu

    disk mam pripojeny v /dev/sdc
    Abe the Messiah has come.
    10.1.2014 23:00 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunkcni HDD. Nemoznost vytvorit oddil. pomoc
    Ono hledání nefunguje?

    man dd

    dd if=/dev/zero of=/dev/sdc

    Samozřejmě nemusíš to mět spuštěné až do konce HDD stačí počkat pár sekund jak se přepíše začátek a pak to stopnout.
    Bundas avatar 10.1.2014 23:06 Bundas | skóre: 14 | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunkcni HDD. Nemoznost vytvorit oddil. pomoc
    ted se to mozna jeste zhorsilo.

    vystup:
    dd: writing to ‘/dev/sdc’: No space left on device
    3889401+0 records in
    3889400+0 records out
    1991372800 bytes (2,0 GB) copied, 4,39928 s, 453 MB/s
    a gparted si mysli, ze hdd ma ted kapacitu 2 gb
    Abe the Messiah has come.
    10.1.2014 23:17 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunkcni HDD. Nemoznost vytvorit oddil. pomoc
    A je to to správné zařízení? /dev/sdc ?

    Není /dev/sdc už to šifrované zařízení? Zrušil jsi to šifrování?

    Co vypíše normálně fdisk, jde normálním fdiskem udělat oddíl?
    Bundas avatar 10.1.2014 23:23 Bundas | skóre: 14 | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunkcni HDD. Nemoznost vytvorit oddil. pomoc
    A je to to správné zařízení? /dev/sdc ?
    Ano, je.
    Není /dev/sdc už to šifrované zařízení?
    Ano.
    Zrušil jsi to šifrování?
    Myslim, ze ano. delal sem to prikazem cryptsetup luksRemoveKey /dev/sdc
    Device contains neither a valid DOS partition table, nor Sun, SGI or OSF disklabel
    Building a new DOS disklabel with disk identifier 0xa9027347.
    Changes will remain in memory only, until you decide to write them.
    After that, of course, the previous content won't be recoverable.
    
    Warning: invalid flag 0x0000 of partition table 4 will be corrected by w(rite)
    
    Command (m for help): 
    
    nelze fdiskem udelat oddil
    Abe the Messiah has come.
    11.1.2014 08:30 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunkcni HDD. Nemoznost vytvorit oddil. pomoc
    Není /dev/sdc už to šifrované zařízení?
    Ano.
    Zrušil jsi to šifrování?
    Myslim, ze ano. delal sem to prikazem cryptsetup luksRemoveKey /dev/sdc
    Device contains neither a valid DOS partition table, nor Sun, SGI or OSF disklabel
    Building a new DOS disklabel with disk identifier 0xa9027347.
    Changes will remain in memory only, until you decide to write them.
    After that, of course, the previous content won't be recoverable.
    
    Warning: invalid flag 0x0000 of partition table 4 will be corrected by w(rite)
    
    Command (m for help): 
    
    nelze fdiskem udelat oddil
    To vypadá jako když přistupuješ na šifrované zařízení /dev/sdc musíš přistupovat na nešifrované zařízení toho disku - zrušit šifrování!

    Jinak fdisk zjistil že první sektor je vynulován - jenže jde o to k jakému zařízení to vlastně přistupuješ.

    Takže to chce zjistit SMART aby se věděly parametry disku, přes USB většinou smart neprojde.

    Taky to chce zrušit šifrování - přistupovat na ten HDD bez šifrování přímo na to zařízení - odinstaluj ten šifrovací SW aby se nemohl spouštět asi si drží že ten disk je šifrován a kdoví jaký mezi ksicht je potom mezi /dev/sdc a vlastním HW toho disku.
    10.1.2014 23:19 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunkcni HDD. Nemoznost vytvorit oddil. pomoc
    Jinak co ho vytáhnout z rámečku a skontrolovat SMART?
    Bundas avatar 10.1.2014 23:24 Bundas | skóre: 14 | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunkcni HDD. Nemoznost vytvorit oddil. pomoc
    Vim na 99% ze to je SW problem, takze nema smysl vyndavat ho z ramecku. taky tim pravdepodobne prijdu o zaruku. (dostal sem ho na vanoce)
    Abe the Messiah has come.
    10.1.2014 23:35 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunkcni HDD. Nemoznost vytvorit oddil. pomoc
    Může to být i problém firmware té krabičky, která něco nezvládá, zřejmě má nějaká překladové vrstvy. SMART tabulka je disku je první, co je nutné znát.
    Bundas avatar 10.1.2014 23:39 Bundas | skóre: 14 | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunkcni HDD. Nemoznost vytvorit oddil. pomoc
    me se to vazne nechce rozdelavat. rozdelat to je az ta posledni mozna varianta.

    jak je mozne, ze ten hdd ma najednou jenom 2gb?
    Abe the Messiah has come.
    10.1.2014 23:31 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunkcni HDD. Nemoznost vytvorit oddil. pomoc
    Co to je za disk? Jak je to připojené? 453MB/s dá s bídou normální SSD, na SATA III, ale žádný HDD to nemůže dát. Co dává smart tabulka? Nechytly to jen nějaké cache? Pokud je to v krabičce tak vyndat a připojit přímo na SATA.
    Bundas avatar 10.1.2014 23:34 Bundas | skóre: 14 | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunkcni HDD. Nemoznost vytvorit oddil. pomoc
    Co to je za disk?
    WD My passport ultra
    Jak je to připojené?
    usb 2.0
    Co dává smart tabulka?
    jak to zjistim?
    Nechytly to jen nějaké cache?
    netusim

    Pokud je to v krabičce tak vyndat a připojit přímo na SATA.
    nelze. to telo je monolit. nelze to vyndat
    Abe the Messiah has come.
    10.1.2014 23:45 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunkcni HDD. Nemoznost vytvorit oddil. pomoc
    Přes USB je možné jen cca 40 MB/s. Určitě ta informace s dd je zavádějící. No když se ptáte, jak na smart, tak asi by bylo vhodné to řešit v rámci trochu lepšího prostředí než máte, stáhnout PartedMagic distro, a opravovat to s ním, a načíst trochu dokumentace. Pokud by byl problém tak WD disk utility pro DOS by mělo být schopno dát informací a možností ještě více. Obě jak PartedMagic tak FreeDOS s WD utilitou se lehce vejdou na každou flash.
    10.1.2014 23:00 aaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunkcni HDD. Nemoznost vytvorit oddil. pomoc
    omg
    10.1.2014 23:02 NN
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunkcni HDD. Nemoznost vytvorit oddil. pomoc
    fdisk /dev/sdc
    By nestacilo?
    Bundas avatar 10.1.2014 23:07 Bundas | skóre: 14 | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunkcni HDD. Nemoznost vytvorit oddil. pomoc
    ne
    Abe the Messiah has come.
    10.1.2014 23:09 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunkcni HDD. Nemoznost vytvorit oddil. pomoc
    Někdy ne.

    Někdy je v prvním sektoru bordel a některé programy se s tím nevyrovnají protože s tím nepočítají a pod....(počítají že je v prvním sektoru třeba velikost hdd a pod...)

    Převážně takto chybují starší programy a programy pro windows, nejednoduší je přepsat první sektor nulama pomocí dd a pak použít nástroj pro vytvoření oddílů ten po vynulování by měl fungovat korektně na všech OS.
    11.1.2014 09:20 Voransky | skóre: 8 | Český Krumlov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunkcni HDD. Nemoznost vytvorit oddil. pomoc
    a je nějakej důvod proč by neměla jít zapsat nová tabulka oddílů?
    11.1.2014 09:31 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunkcni HDD. Nemoznost vytvorit oddil. pomoc
    Ano je - teď jsem ti to vysvětloval, protože některé programy předpokládají nějakou strukturu prvního sektoru a jak tam není to co čekají tak prostě se bloknou, spadnou, odmítnou to zapsat.

    Samozřejmě jak jde vývoj tak se chyby opravují, takže dnes už to není tak časté pokud nebudeš chtít po fdisku z MS-DOSu zapisovat na 1T HDD :-)

    Jenže zde když jsme zjistily jaký to HDD má bude problém v HW toho disku který má implementované zabespečení částečně na HW úrovni (buď v řadiči USB a nebo přímo v FW toho HDD) a pokud ho na HW úrovni nevypne tak s tím nic nepůjde dělat - přitom tvrdil že je to pouze SW problém, ale není.
    11.1.2014 09:43 Voransky | skóre: 8 | Český Krumlov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunkcni HDD. Nemoznost vytvorit oddil. pomoc
    jj teď jsem koukal na příspěvek níž a ta otázka už postrádá smysl...málo aktualizuju :-)

    ale co jsem koukal, tak nějakej enclosure driver pro scsi je i v jádře (moduly by měli být enclosure a ses)...jestli to bude to co ten disk chce je věc jiná...
    11.1.2014 09:59 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunkcni HDD. Nemoznost vytvorit oddil. pomoc
    Taky jde o to zda to jde z linuxu vypnout pokud se to nějak kouslo, zda nezapoměl heslo atd.....

    Osobně by to chtělo asi skusit na windows zda se to nějakým programem pro ten HDD nedá zrušit a naformátovat.

    Druhá věc je že se to mohlo i nějak HW pokazit což asi na linuxu nezjistí....

    PS. Některé fdisky měly problém pokud v sektoru nebyla zadaná velikost HDD (parametry pokud neseděly) a nebo pokud v pojmenování hdd byl nějaký nesmyslný znak.
    11.1.2014 08:42 Strejda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunkcni HDD. Nemoznost vytvorit oddil. pomoc
    No, vzhledem k ne úpolně standarnímu firmaware to nebude tak jednoduché.
    • co píše dmesg po připojení
    • lsusb -v
    Tohle nepomůže?
    http://www.reddit.com/r/linux/comments/17b64a/psa_avoid_wd_passport_drives_you_cant_reformat
    11.1.2014 09:13 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunkcni HDD. Nemoznost vytvorit oddil. pomoc
    Něco jsem si o tom zjištoval viz:

    Zálohování a zkušenosti

    WD My Passport Ultra je v principu klasický pevný disk, takže pro základní použití nepotřebujete žádné speciální ovladače a bezchybně funguje ve všech běžně používaných operačních systémech. Integrovaný USB řadič přímo v elektronice disku řeší přidané funkce pro zálohování, bezpečné mazání a zabezpečení heslem pomocí samostatného ovladače (SCSI Enclosure Driver). Pro systémy Windows a OS X je umístěn přímo na disku. Jakmile je obsah disku zabezpečen heslem, je instalace ovladače na cílovém počítači nezbytná pro přístup k datům.

    Takže pochybuji že máš SW pro zrušení šifrování pro linux.

    Takže připojit na windows a jeho programy vypnout šifrování v jeho HW a naformátovat.

    Případně asi skusit reklamaci.

    Prostě pokud je HW blokován přístup k HDD dokud nezadáš heslo tak s tím nic neuděláš.
    11.1.2014 09:18 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunkcni HDD. Nemoznost vytvorit oddil. pomoc
    PS. Není nad normální HDD vložený do rámečku :-)

    PS2. A pokud je to NT HDD s HW blokováním heslem a pokud to heslo neznáš tak to můžeš zahodit - někdy tam bývají zadní vrátka pro formát a odstranění hesla, ale to záleží na FW a typu toho HDD.
    11.1.2014 11:35 iKoulee | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunkcni HDD. Nemoznost vytvorit oddil. pomoc
    Ahoj,

    pridej prosim vypisy:
    1# fdisk -l
    
    2# cat /proc/partitions
    
    3# dmesg | grep sdc
    
    4# lsusb
    
    5# cryptsetup isLuks /dev/sdc; echo $?
    
    podle vysledku zkusim poradit co dal.
    Even if you fall on your face, you’re still moving forward
    Michal Makovec avatar 11.1.2014 17:23 Michal Makovec | skóre: 22 | Prostějov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunkcni HDD. Nemoznost vytvorit oddil. pomoc
    1. Rozebrání a demontování disku nedoporučuji. Novější řady externích WD disků (některé 320GB a většina 500GB) již nemají uvnitř disk se standardním SATA konektorem. Po rozlousknutí rámečku na vás vykoukne 2.5" pevný disk s takovýmto konektorem...

    2. Prozkoumejte web výrobce, zejména pak WD Quick Formatter, NTFS, FAT32 a podobné.
    11.1.2014 17:38 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunkcni HDD. Nemoznost vytvorit oddil. pomoc
    Proto je nejlepší se takovým modelům vyhnout - není nad koupi normálního HDD a rámečku.

    Jinak jsem radil připojit to k windows a naformátovat programem k tomu dodaným od výrobce - pokud to tady nepůjde tak reklamace.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.