abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:44 | IT novinky

    Apple představil nový MacBook Pro s čipy M4, M4 Pro a M4 Max.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 22:00 | Zajímavý software

    Na GOG.com běží Halloween Sale 2024. Při té příležitosti lze získat zdarma počítačovou hru Return of the Phantom.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:22 | IT novinky

    Společnost OpenAI spustila internetový vyhledávač ChatGPT search.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:33 | Pozvánky

    Konference OpenAlt 2024 proběhne již tento víkend 2. a 3. listopadu v prostorách FIT VUT v Brně. Začíná ale už v pátek na warm-up party ve Studentském klubu u Kachničky v 17:00. Pokud jste ještě areál FITu nenavštívili, k dispozici jsou pokyny k orientaci. Na programu je 54 přednášek a workshopů. Témata jsou od silně technických témat jako je třeba GCC nebo PostgreSQL po méně technické témata jako eGovernment, nebo třeba detailní analýzu … více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:23 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.9 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 14.0.1. Tor client na verzi 0.4.8.13. Thunderbird na verzi 115.16.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:33 | Komunita

    Vývojáři free a open source synchronizačního nástroje (a p2p náhrady Dropboxu) Syncthing oznámili, že z důvodu odporu ze strany Google Play ukončují podporu OS Android. Bohužel v rámci toho zmizí i vydání Syncthing na F-Droid, který má slabší uživatelskou základnu. Syncthing je na Androidu implementován formou wrapper aplikace, která spustí Syncthing démon, vyžádá potřebná oprávnění a zpřístupní webové rozhraní démona. Ve srovnání se

    … více »
    Harvie.CZ | Komentářů: 4
    včera 01:11 | Nová verze

    V červnu 2022 bylo oznámeno, že z K-9 Mailu se stane Thunderbird pro Android. Trvalo to poněkud déle, než vývojáři předpokládali, ale včera byl první stabilní Thunderbird pro Android 8.0 vydán.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.10. 21:33 | Komunita

    Projekt microDMG Racer na Kickstarteru nevyšel, tak se autor rozhodl uvolnit na ESP32 postavené autíčko i ovladač jako open source.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    30.10. 13:22 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.10 „Electric Eel“. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.10. 13:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.10.29 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nově s podporou AI (whisper.cpp) pro generování titulků. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Rozcestník

    Dotaz: Snizeni spotreby - slo by?

    28.3.2015 21:26 Martin
    Snizeni spotreby - slo by?
    Přečteno: 2135×
    Ahoj, chtel jsem se zeptat, jestli by se dalo vymyslet neco, co zere min jak 90W, co mi zere muj soucasny servrik:
    00:00.0 Host bridge: Advanced Micro Devices [AMD] RS780 Host Bridge
    00:01.0 PCI bridge: ASRock Incorporation Device 9602
    00:0a.0 PCI bridge: Advanced Micro Devices [AMD] RS780/RS880 PCI to PCI bridge (PCIE port 5)
    00:11.0 SATA controller: Advanced Micro Devices [AMD] nee ATI SB7x0/SB8x0/SB9x0 SATA Controller [AHCI mode]
    00:12.0 USB controller: Advanced Micro Devices [AMD] nee ATI SB7x0/SB8x0/SB9x0 USB OHCI0 Controller
    00:12.1 USB controller: Advanced Micro Devices [AMD] nee ATI SB7x0 USB OHCI1 Controller
    00:12.2 USB controller: Advanced Micro Devices [AMD] nee ATI SB7x0/SB8x0/SB9x0 USB EHCI Controller
    00:13.0 USB controller: Advanced Micro Devices [AMD] nee ATI SB7x0/SB8x0/SB9x0 USB OHCI0 Controller
    00:13.1 USB controller: Advanced Micro Devices [AMD] nee ATI SB7x0 USB OHCI1 Controller
    00:13.2 USB controller: Advanced Micro Devices [AMD] nee ATI SB7x0/SB8x0/SB9x0 USB EHCI Controller
    00:14.0 SMBus: Advanced Micro Devices [AMD] nee ATI SBx00 SMBus Controller (rev 3c)
    00:14.1 IDE interface: Advanced Micro Devices [AMD] nee ATI SB7x0/SB8x0/SB9x0 IDE Controller
    00:14.3 ISA bridge: Advanced Micro Devices [AMD] nee ATI SB7x0/SB8x0/SB9x0 LPC host controller
    00:14.4 PCI bridge: Advanced Micro Devices [AMD] nee ATI SBx00 PCI to PCI Bridge
    00:14.5 USB controller: Advanced Micro Devices [AMD] nee ATI SB7x0/SB8x0/SB9x0 USB OHCI2 Controller
    00:18.0 Host bridge: Advanced Micro Devices [AMD] K8 [Athlon64/Opteron] HyperTransport Technology Configuration
    00:18.1 Host bridge: Advanced Micro Devices [AMD] K8 [Athlon64/Opteron] Address Map
    00:18.2 Host bridge: Advanced Micro Devices [AMD] K8 [Athlon64/Opteron] DRAM Controller
    00:18.3 Host bridge: Advanced Micro Devices [AMD] K8 [Athlon64/Opteron] Miscellaneous Control
    01:05.0 VGA compatible controller: Advanced Micro Devices [AMD] nee ATI RS780L [Radeon HD 3000]
    02:00.0 Ethernet controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL8111/8168B PCI Express Gigabit Ethernet controller (rev 0c)
    03:06.0 Ethernet controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL8169 PCI Gigabit Ethernet Controller (rev 10)
    free -m
                 total       used       free     shared    buffers     cached
    Mem:          3797       3410        386          0        260       1199
    -/+ buffers/cache:       1950       1846
    Swap:         2695        106       2589
    2x WDC WD20EFRX-68EUZN0

    Sluzby, ktere vyuzivam: Apache2, Postfix, Dovecot, MySQL, LDAP, Asterisk, Nagios, Samba, NFS, PXE a nejaky dalsi drobnosti.

    Dva 3,5" disky 2TB+ a dve sitovky bych chtel zachovat.

    Dalo by se?

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    Řešení 1× (tomvec)
    28.3.2015 21:45 NN
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Tak pokud zrak neklame vidim AMD K8 ie. pekac z roku 2003, takze imho cokoli aktualnejsiho bude uspornejsi..
    28.3.2015 22:21 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    jj, zadna novinka to neni:) ale o kolik by to tak bylo uspornejsi.. 2-3W ? :)
    Josef Kufner avatar 29.3.2015 00:00 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Celý můj notebook žere obvykle cca 7 až 11 W, má aktuální Intel Core i7. Server v komoře postavený na i3 má teplotu na CPU obvykle nějakých 35 °C, stará Via Epia s řádově menším výpočetním výkonem nešla pod 40 °C. Za posledních pár let se frekvence procesorů nikam nezvedaly, vlastně od doby, kdy dosáhly 3 GHz, už nerostou, spíš občas i klesají. Co se však výrazně zlepšuje je energetická úspornost. Dnes když ti z nezatíženého procesoru upadne chladič, tak si toho ani nevšimneš. Byly doby, kdy už ho nebylo kam vracet. (A čím větší teplota, tím větší spotřeba.)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    29.3.2015 00:06 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Příloha:
    Ja mám na tomhle skopku prumernou teplotu cpu 30C :)
    28.3.2015 22:00 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Q1900DC-ITX a druhou LAN do PCI-e low profile
    28.3.2015 22:29 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Tohle vypada hodne dobre. Umite si tipnout, kolik to bude zrat s tema diskama? Myslite, ze to vydrzi pri nin-stop provozu?
    Josef Kufner avatar 29.3.2015 00:07 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Na odkazované stránce píšou něco o 12 W v klidu, disky počítej po cca 5 W. Tedy v klidu budeš na cca 20 W.

    Ale na mini-ITX se vykašli, Do serveru to není dobrá volba. Nedá se to rozšiřovat, má to mizerné řadiče a vůbec je to stavěné na jiný provoz. Vezmi velkou kvalitní pasivně chlazenou desku s několika sloty pro budoucí použití (např. WiFi karta nebo další/rychlejší řadič pro disky) a dej ji do velké bytelné serverové skříně s velkými pomalými větráky (nedělají tolik rámusu). Je to hardware, který ti vydrží dalších 10 let.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    29.3.2015 15:53 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    tahle deska neni zadne smecko, naopak je to takova klasika pro domaci server/htpc, je pasivne chlazena a ma DC zdroj, takze i zdroj je bez vetraku narozdil od ATX zdroju (a i spotreba je diky DC nizsi)... k tomu dat malej case s 12cm vetrakem a neni co resit, rozhodne pro domaci lepsi volba nez "bytelna serverova skrin" :) btw: wifi+bt karta se strci do Mini-PCI-e, ten SATA3 radic je kvalitni s ASMedia ASM1061, pro speciality lze vytahnout z headeru COM (a LPT)...
    29.3.2015 16:16 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    No abych řekl pravdu, tak jsem z toho docela nadsenej. Jde mi hlavne o nizkou spotrebu a tichy chod. Stejne tak nic velkeho. Jen dufam, ze se mi to v te bedne co jsem vybral s tema diskama neuskvari :)
    29.3.2015 17:28 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    ja bych se teploty vubec nebal, ten case cos vybral (CoolerMaster ITX Elite 110) je hodne dobrej, 12cm vetrak uz tam je vpredu(~celej predej je mrizka), tim ze nebude treba tam davat atx zdroj, bude i hromada prostoru, kdyz by naaaaahodou se to opravdu vice hralo (cemuz neverim) mas moznost pridat 2x bocni 8cm vetraky (ktere bych stahl napeti aby se tocili pomaleji/tiseji)... :)

    navic kdyz mas/das 2x3.5" HDD, mas moznost do toho case dat jeste 2x2.5" HDD/SSD...

    akorat zda se ze nema zaslepku na diru pro atx zdroj, vidim ze je par cm protahla redukce pro vetsi zdroj kterej by castecne lezl ven, tak v nejhorsim ufiknes zadni plat z nejake stareho atx zdroje co mel 12cm vespod a bok co koukal ven je mrizka, nebo uriznes platek tahokovu :)
    29.3.2015 18:30 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    No jo, na ty SSD disky jsem taky myslel, hodil bych na to /boot a / casem:) Docela se na to i zacinam tesit, zatim jsem nenasel zadny extra proti:) Mrkni jeste, prosim, na tu sitovku.. nenasel jsem, jestli je low.. naspu ji tam?
    29.3.2015 18:42 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    kartu narves, lowprofile je ("tiskak" urcite, nevim jestli ma polovicni zaslepku na vymenu), kazdopadne to nemusis resit protoze si vybral "malej velkej" case s "normal profile", lowprofile bys musel resit v case s vejskou ~5-8cm :)

    btw: do te desky by pak melo jit i pridat do mini pci expres wifi+bt4, pripadne dualwifi+bt4
    29.3.2015 19:12 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    parada.. doufam, ze praxe bude stejne ruzova jako teorie :))
    29.3.2015 18:31 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    jo a ta krytka zdroje je malickost.. klidne bych tam tu diru kvuli chlazeni nechal:)
    29.3.2015 18:44 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    tak aby se tam neprasilo, nebo nelezli zvirata ;)
    to chlazeni nehrot :) mriz vpredu, mrizka vlevo/vpravo/nahore, mrizecka vzadu... to musi stacit :)
    29.3.2015 19:14 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Dovnitr dam tarantuli a ta si se zviratama poradi :-D
    Josef Kufner avatar 30.3.2015 01:00 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    A taky aby ta karta nevypadla ze slotu když se nešikovně pohne s kabelem.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    30.3.2015 13:51 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    sice nevim jak dira po zdroji ovlivni prisroubovanou kartu, ale snad ta tarantule pohlida aby se s kabelem nehejbalo :-D
    Josef Kufner avatar 30.3.2015 14:35 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Ach... jsem myslel že sundáš záslepku z karty, aby se vešla, a ono je řeč o zdroji. Tak nic ;-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Petr Tomášek avatar 3.4.2015 01:37 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    No anebo tam může dát místo 2×3.5" HDD rovnou 4×2.5" :-) a ušetří jak místo, tak mu klesne spotřeba ;-)
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    3.4.2015 11:13 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    A nejlepe SSD :-D To bych byl ale s cenou za disky trosku jinde, to radsi zadotuju par Wattama rozdilu CEZ:)
    31.3.2015 10:58 pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Ahoj, mam presne tuto desku v domacim serveru plus dva disky 3.5" WD Red 1 TB a cela sestava zere 35W v idle. S deskou jsem velice spokojen, bezi stabilne.
    31.3.2015 11:00 pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Tak kecam, mam model ASROCK Q2900-ITX, ktery je ale velmi podobny.
    31.3.2015 12:00 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    velmi podobne, ale rozdil mezi Q1900DC-ITX a Q2900-ITX je prave/hlavne to DC, tedy neni pouzit ATX zdroj, ale DC adapter a to ma vliv na jeste nizsi spotrebu, viz :)
    31.3.2015 12:07 pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Jasne, ja mel ATX zdroj+case driv nez desku, takze jsem desku vybiral tak, aby pasovala ke zdroji. Kazdopadne i tak mi 35W prijde velmi slusne na domaci provoz 24/7.
    31.3.2015 14:34 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Ten obrázek neříká nic o parametrech toho ATX zdroje. Všechno jsou to spínané zdroje, ta DC deska má navíc měniče, které jsou jinak umístěné v krabici ATX zdroje (tam mohou být přímo ze síťového po usměrnění). Napětí pro DC desku se taky musí vyrobit ze síťového - spínaný zdroj. Dobře, asi nemá např. ventilátor, ale ten lze snadno u stejně nezatíženého low-power ATX odpojit. Zde např. řeší účinnost ATX zdrojů při nízkém zatížení.

    Osobně nevidím přímou souvislost mezi DC vstupem a celkovou nižší spotřebou při napájení ze sítě.
    31.3.2015 15:33 pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Radil bych Martinovi, aby si vybral moji desku Q2900-ITX, ktera bude fungovat s beznym ATX zdrojem. Odpadnou starosti, jak napajet disky z DC adapteru.
    31.3.2015 15:59 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    jsi se potento ne ? :-D disky se nenapajej z dc adapteru ale sata power kabelem z desky a spotreba s DC zdrojem je proste lepsi, test spotreby ASRock Q1900DC-ITX Vs Q1900-ITX, v obou je 16GB RAM 1.35V, 1x SSD, 1x 2.5" HDD
    ASRock Q1900DC-ITX
    on start up 13w - 20w 
    idle 11w
    virus scan 16w 
    
    ASRock Q1900-ITX with a 98% efficient power supply 
    start up 19w - 26.6w 
    idle 16w - 17w
    virus scan 19w- 24w
    
    zdroj: newegg
    31.3.2015 16:18 pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    1) Ukaz mi, kde ma deska Q1900DC-ITX konektory pro SATA power?

    2) Tazatel si kupuje skrin, ktera ma misto pro ATX zdroj, a on ho tam neda a radeji poridi externi zdroj. Neprijde ti to divne?

    3) Deska Q2900 ma opticky SPDIF na zadnim panelu, zatimco Q1900DC-ITX ne. Jinak jsou temer totozne.
    pavlix avatar 31.3.2015 16:33 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    1) Ukaz mi, kde ma deska Q1900DC-ITX konektory pro SATA power?

    To už se v diskuzi řešilo.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    31.3.2015 20:32 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    1. ukazuju
    2. kupuje malou skrin kam potrebuje dat 2x 3.5" HDD a do budoucna az 2x 2.5"rozmer
    3. a optickej SPDIF vyuzije pro co z Apache2, Postfix, Dovecot, MySQL, LDAP, Asterisk, Nagios, Samba, NFS, PXE a nejaky dalsi drobnosti" ? :)
    3.4.2015 11:21 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Souhlas - diky, ze jsi to vzal tady za me:-D Jinak jsem koukal na to, jak vypada ten case, kdyz je v nem ATX zdroj. neni tam absolutne hnuti, proto tam pridavaji vetsinou vodni chlazeni (nebo co to je). Diky tomu, ze tam ATX zdroj mit nebudu, bude moct i lepe proudit vzduch a tim se zefektivni chlazeni. A jinak s tim DC zdrojem taky moc nechapu, jakto, ze je spotreba nizsi.. ale zatim tomu verim:) CzC se flaka, ale dnes by mel ten zazrak uz dorazit:)
    31.3.2015 17:49 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Každý zdroj má jiný průběh účinnosti pro různou zátěž, bez uvedení konkrétního typu je tohle k ničemu. Jaký ATX zdroj má účinnost 98% při odběru kolem 20W - autor konkrétní model neuvádí. 98% je silně nedůvěryhodné číslo. Tipnul bych si, že ani nezměřil přesně ten odběr.

    Osobně bych tohle vůbec neřešil, koupil standardní ATX verzi s kvalitním low-power zdrojem, v něm příp. snížil otáčky ventilátoru (průvan se vždycky hodí, třeba pak zdroj vydrží déle než standardní namačkané nevětrané přehřáté adaptéry téměř bez chladičů). Bude mít všechna napětí k dispozici, standardní vypínání (tipnul bych si, že soft-vypnutý ATX zdroj se zapnutým jen Vstandby bude mít nižší či srovnatelnou spotřebu jako adaptér s minimálním odběrem soft-vypnuté desky).
    31.3.2015 20:52 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    uvadi "high efficient seasonic psu" i kdyz ne presnej model, tak alespon vime ze zadne smecko :) taky zkousel s picoPSU 150W, spotreba v prumeru klesla o 3W, coz je porad vice nez DC deska, navic picoPSU by potrebovalo take adapter a cenove je vyhodnejsi DC nez NoDC+picoPSU...
    jinak muj DC adapter k ASUS miniITX desce drzi uz 5let v pohode :) co vidim tak ATX zdroje odchazi casteji :) btw: mas k notebooku pribastlenej atx zdroj ?
    28.3.2015 22:35 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    a do jake bedny to idealne nacpat.. mikro-itx koukam, ze maji vetsinou jen jednu pozici pro 2,5" disk.. takze to klasicke mini ATX?
    28.3.2015 22:42 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Nasel jsem třeba tuhle: http://www.czc.cz/silentiumpc-gladius-q50-cerna/160299/produkt do te bych mel ty dva 3,5" disky nasoukat. A chapu to dobre, ze zdroj budu mit externi "adapter", takze v krabici uz zadny nepotrebuju? A jaky bych mel koupit, aby mi to utahlo? Sakra, mam otazky jako blbec, ale doposud jsem spotrebu neresil..
    28.3.2015 22:03 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Určitě. Disky jsou tak po 7W v max seeku. v klidu tak 3W. Sítovky jsou cca 1-2W, paměť asi tak stejně. Zbytek je jednat na motherboardu a jednak možná ve špatném a neefektivním zdroji.Většina ITX desek je má příkon cca 18W v zátěži a skoro v klidu tak někde na 1/4 maxima. Dobrý zdroj, by při takové nízké spotřebě byl tak někde na 70%. Takže celkové by se dalo dostat na cca 30W
    28.3.2015 22:22 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    30W to zni jak hudba z raje:) Jaky telezo bys tedy doporucil?
    29.3.2015 20:58 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Tak u mych disku je udana maximalni spotreba 4,4 W. Takze disky sezerou max 9W, jestli ty udaje nejsou nejaky zkresleny.
    28.3.2015 23:00 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Takže jsem to poskladal, mrknete na to prosim:
    http://www.czc.cz/asrock-q1900dc-itx-intel-j1900/153620/produkt
    http://www.czc.cz/hp-4gb-ddr3-1600-sodimm_3/146840/produkt
    http://www.czc.cz/coolermaster-itx-elite-110-cerna/155058/produkt
    http://www.czc.cz/tp-link-tg-3468/113584/produkt
    Bude to s tema diskama OK? Jeste by to chtelo nejaky ten externi zdroj..
    28.3.2015 23:17 source
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Zdravím. Až tohle poskládáš, dej zde prosím vyčerpávající report. Přemýšlím o úplně stejné sestavě a zatím nikde žádné pořádné info o provozu. Moc by jsi mi pomohl. Předem díky. Adaptéry bývají celkem drahé. Já bych vzal buď nějaký z vyřazeného notebooku (ale dej si pozor, aby měl vstup 3 kabely a ne dva (kvůli plovoucí nule)! Pokud kupovat, tak asi klasiku 12V a cca 5A (60W). Hlavně pozor na rozměry konektoru, ať to nemusíš přepájet :)
    29.3.2015 00:00 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    No jasne, rad se podelim. Snad to bude fungovat a nebudou to vyhozeny prachy:) Nasel jsem tenhle adapter http://www.czc.cz/patona-napajeci-adapter-k-ntb-19v-4-74a-90w-konektor-5-5x2-5mm-bulk/126820/produkt. Myslis, ze bude stacit?
    31.3.2015 15:36 pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Martine, vykasli se na desku s DC zdrojem, kup radeji Q2900-ITX, ktera bude fungovat s beznym ATX zdrojem. Odpadnou starosti s DC adapterem.
    31.3.2015 16:01 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    jsi se potento ne ? :-D viz vejs
    pavlix avatar 29.3.2015 10:35 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Chceš mi říct, že to funguje na notebookový adaptér?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    29.3.2015 10:38 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    To by me taky zajimalo, jestli to bude fungovat..
    pavlix avatar 29.3.2015 10:43 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Hlavně tam vůbec nevidím napájecí konektory na ty SATA disky. Kdyby existovala v téhle ceně deska napájitelná jediným jackem včetně čtyř SATA disků, tak bych se svou Asrock C70M1 docela prohloupil a asi by se časem objevila na ábíčkovském bazaru.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    29.3.2015 10:47 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    No napajeni disku je z desky https://youtu.be/LfSiVHsqSho?t=5m50s . Ale porad se bojim, jestli to utahne ty disky.. Ale podle toho, co pisou kluci nahore, tak snad jo, chapu-li to dobre.. Co myslis?
    29.3.2015 10:49 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    oprava: https://youtu.be/LfSiVHsqSho?t=4m50s
    pavlix avatar 29.3.2015 11:00 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Vidím jenom dva ty napájecí konektory, zato čtyři datové SATA konektory, to mi nedává smysl.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    29.3.2015 11:10 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Jsou to 2x SATA2 a 2xSATA3, takze smysl to dava, kdyz bys na tom provozoval v tehle konfiguraci 2 disky, coz me by stacilo.. tobe ne, takze jsi neprohloupil:)
    29.3.2015 11:22 source
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Ano, jsou tam 4x SATA a 2x napájecí. Co je ale vlastně napájení disku? To nejsou kouzla, je to jenom 12V DC pro 3,5" a 5V DC pro 2,5" disk. Takže není problém napájení rozdvojit (stejně jako se dělají rozdvojky na ATX kabely pro zdroje). Jinak to, co dává do zásuvky v tom youtube video- to právě ne- tam jsou jenom 2 kabely. Klidně můžeš použít NTB adaptér, jenom musí mít napětí v rozsahu dané deskou a příslušnou proudovou rezervu: Např. 12V 5A je 12*5=60W; 19V 3A je 19*3=57W.
    29.3.2015 11:28 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    no a co rikas na ten adapter, co jsem vybral ja? http://www.czc.cz/patona-napajeci-adapter-k-ntb-19v-4-74a-90w-konektor-5-5x2-5mm-bulk/126820/produkt
    pavlix avatar 29.3.2015 12:06 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Takže není problém napájení rozdvojit
    To nic nemění na tom, že to absolutně nedává logiku, navíc by pak bylo záhodno aby taková rozdvojka byla součástí balení nebo alespoň nabízená stejným obchodem jako příslušenství. Pak jde taky o to, aby k tomu šel koupit dostatečně dimenzovaný zdroj.
    Jinak to, co dává do zásuvky v tom youtube video- to právě ne- tam jsou jenom 2 kabely.
    A důvod, proč je to špatně?

    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    29.3.2015 13:23 NN
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Soucasti baleni jsou dve rozdvojky..
    29.3.2015 13:39 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Ted na to taky koukam, ze tam jsou na kazdem kablu 2 konektory:)
    pavlix avatar 29.3.2015 16:53 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Super, tak si říkám, že jsem asi opravdu prohloupil. Doufal jsem totiž, že to časem dostanu na nějakou improvizovanou DC UPS.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    29.3.2015 19:55 radek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Osobně nechápu, i kdyby to byl jen výstup na 1SATA a ne na 2, tak rozdvojka napíájení stojí okolo 50kč, to není nic, aby to člověka zrujnovalo...
    pavlix avatar 29.3.2015 21:12 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    K čemu je mi rozdvojka, když mám desku, která nemá ani jeden výstup?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 29.3.2015 21:13 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Lépe řečeno desku, která vůbec není stavěná na tento druh napájení.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    29.3.2015 21:26 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    tak on myslel ze bys tu Q1900DC-ITX nechtel, pokud by nemela 2x double SATA power kabel v baleni :)
    pavlix avatar 29.3.2015 21:29 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Jenže to jsem nepsal.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    29.3.2015 21:56 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    ja vim :) jen sem si dovolil napsat co si on myslel kdyz na tebe reagoval ;)
    29.3.2015 21:46 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    ??? :) "Vidím jenom dva ty napájecí konektory, zato čtyři datové SATA konektory, to mi nedává smysl."
    29.3.2015 21:49 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Uz mlcim - jeden o koze, druhy o voze.. uz tomu rozumim :-D
    pavlix avatar 29.3.2015 21:51 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Dotyčný psal, že nechápe, pod komentářem o tom, že jsem prohloupil (koupí Asrock C70M1, která tento styp napájení nepodporuje).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    29.3.2015 15:50 source
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Ano, adaptér http://www.czc.cz/patona-napajeci-adapter-k-ntb-19v-4-74a-90w-konektor-5-5x2-5mm-bulk/126820/produkt půjde použít. 90W by měla být velmi dostačující rezerva. Otázka je, jak je adaptér účinný - ony ty levné se celkem zahřívají a tím se zvyšuje nežádoucí spotřeba (a samozřejmě snižuje životnost). No uvidíš sám, adaptéry moc nekupuju, tak nemám tak veliký přehled.

    Problém se dvěma kabelama namísto tří je, že přístroj lze zapojit do zásuvky dvěma možnými způsoby. Tudíž nelze kontrolovat, kde je fáze. Vzniká tam "plovoucí nula", která může mít různé napětí vůči zemi i vůči původní nule v zásuvce. Z toho důvodu je to konstruované tak, že přístroj používající takové napájení je dvakrát izolován (dvojitý čtverec) a jeho jakékoliv vodivé součásti se nikdy nesmí dotknout země, jinak se to vyzkratuje. Jednoduše řečeno u takového adaptéru se 2 drátama sice na výstupních kabelech naměříte mezi vnitřním (+) a vnějším (-) požadované napětí, ale mezi vnějším (-) a nulou v zásuvce může být třeba 80V ! A to může být obrovský problém např. pro přístroje spoléhající se na nulu v USB, která je ale díky napájení NTB úplně mimo a ten přístroj se pak připojí k další nule, tentokrát ze zásuvky...a je vymalováno :(
    29.3.2015 16:23 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    No kdyz to koupim, tak to zrejme bude funguvat, ale uz se nedozvim, jestli kdybych mel nejaky jiny zdroj, ze by to bralo min:) Hezky jsi popsal duvody, proc neproharovat fazi, takze je videt, ze se v tom docela vyznas. Tak kdyz mrknes na nejaky parametry zdroju, jaky bys doporucil a troufnul bys rict, ze jeho spotreba bude nizsi.. Ja to nepoznam:)
    Josef Kufner avatar 29.3.2015 16:28 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Nejde o neprohození fáze, ale o to, že nemáš uzeměnou skříň. Pak máš různá zařízení napájená z různých zdrojů na úplně jiných potenciálech a je tedy mezi nimi ne zrovna zanedbatelné napětí. A pak ti mezi USB kabelem a portem skáčou jiskry (vlastní zkušenost; notebook a tiskárna).
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    pavlix avatar 29.3.2015 16:55 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Tak jak? Vadí teda to prohození fáze nebo neuzemnění desky?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    29.3.2015 19:31 source
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Použitím dvouvodičového kabelu pro napájení dává jenom možnost prohození fáze. Kvůli této možnosti se dané přístroje (holicí strojky, některé adaptéry) konstruují s plovoucí nulou. Kvůli tomu je ale nemáš šanci přímo uzemnit, musí mít ještě jeden obal navíc, který se teprve zemní. Když ale budeš napájet desku tímto napaječem, pak je veškerá "zem" (tam, kde by měla být 0) na desce dána potenciálem té plovoucí nuly na (-) vodiči. Celý (-) potenciál se šroubama, kterými je deska přišroubována, přenáší na celou skříň a pak se nestačíš divit. Jak už psal přede mnou- jiskří to při zapojování. Když se dotkneš něčeho jiného, správně uzemněného, tak to lehce "kope". Je zvláštní, že se o tom málo mluví. Mi to přijde jako docela vážný problém zvláště ve chvíli, kdy se prodávají tzv. univerzální adaptéry pouze se dvěma kolíky atd.
    29.3.2015 19:37 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    tak ono i kdyz mas adapter se spravnou 3zastrckou, ale strcis to do zasuvky z ktere predchozi vyndanej kabel vytrhnul zemkolik a nevsiml sis, tak i kdyz je starej rozvod k zasuvce nulak+zem stejnej 1 kabel, tak ten kolik proste schazi... a pak se nestacis divit proc te probiji thinkpad pres fingerprint ;)
    29.3.2015 20:30 source
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Pokud to skutečně probíjí do těla NTB a nejedná se pouze o statickou elektřinu, pak je něco velmi špatně a zem by to zachraňovat neměla (proudová ochrana by k tomu řekla své).
    29.3.2015 21:01 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    do fingerprintu (ctecky otisku prstu), po prepojeni totozneho notebooku/adapteru/kabelu_k_adapteru do zasuvky se zemekolikem, napojenou na stejne draty jako ta bez zemekoliku, uz nic neprobijelo, rozhodne neslo o statickou :)
    pavlix avatar 29.3.2015 21:23 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Možná se o tom málo mluví, protože elektřině málokdo rozumí. Už jsem narazil na to, že mi nějaká elektronika probíjela tak slabě, že jsem si toho všiml jenom při hodně lehkém doteku, který se mi většinou povedl jen omylem. Ale jaksi nemám znalostní zázemí na to si tyhle věci vysvlětit.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    29.3.2015 10:54 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Prosim te, a na te C70M1 provozujes co?
    pavlix avatar 29.3.2015 10:59 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Storage.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 29.3.2015 11:02 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Mimochodem na Gentoo.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    29.3.2015 11:07 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Jaky tam mas disky? Provoz je predpokladam 24/7.
    pavlix avatar 29.3.2015 11:11 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Mám tam 4x1TB 7200 otáček, někde jsem tu odkazoval na Gentoo Wiki, tam je fotka.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    29.3.2015 11:16 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Jo to je primo tvuj stroj, aha.. no vypada to dobre. Myslis teda, ze bych s tema mejma diskama nemel problem s tim zdrojem a tim jednim ventilatorem? A veslo by se mi to do normalne do te bedny vc. te vybrane sitovky? Podle me jo, ale budu radsi, kdyz mi to nekdo jeste potvrdi..pro jistotu:)
    pavlix avatar 29.3.2015 12:07 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Já o tom vím prd, celé jsem si to nechal víceméně vybrat a potvrdit.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    29.3.2015 11:18 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Jakou mas celkovou spotrebu?
    pavlix avatar 29.3.2015 12:07 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Nemám tušení.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    29.3.2015 15:51 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    jj, ASRock Q1900DC-ITX funguje na notebook adapter v rozsahu 9-19V s timto konektorem :)
    29.3.2015 16:24 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    To vim, ale neni prave zdroj jako zdroj:)
    29.3.2015 17:59 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    to vim :) i kdyz je to spatne poznat bez vodovahy :-D odpovidal sem na pavlixuv dotaz "Chceš mi říct, že to funguje na notebookový adaptér?" :)

    ten zdroj cos vybral by mel byt ok :)
    29.3.2015 18:07 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    jo tak, diky :)
    30.3.2015 11:14 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Napada Te, proc je slabsi zdroj o par kacek drazsi nez silnejsi?
    http://www.czc.cz/patona-napajeci-adapter-k-ntb-19v-4-74a-90w-konektor-5-5x2-5mm-bulk/126820/produkt
    http://www.czc.cz/patona-napajeci-adapter-k-ntb-19v-3-42a-65w-konektor-5-5x2-5mm-bulk/126818/produkt
    Kdyz uz hraju na tu spotrebu, nemel bych tam dat ten slabsi? Mel by to taky utahnout, ne? Nebo PC si veme proste tolik, kolik potrebuje a je jedno, ze zdroj je silnensi?
    30.3.2015 13:49 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    podle manualu je potreba pro 1xRAM a 2xHDD 45W adapter a pro 2xRAM a 4xHDD je potreba adapter 79W
    pocitam ale ze pocitaj 4x 3.5" a ram 1.5V... takze (pro 2x3.5 + nekdy 2x2.5 a pro ram 1.35V) by asi 65W mohl stacit i v tech spickach(max zatez a roztaceni 4x3.5" HDD)...
    jestli 65W Vs 90W muzes usetrit neco na spotrebe to nevim(preci jen neni to jako ATX 200W Vs 600W pro sestavu co zere 100W :), ale radej bych vzal 90W... ze je trosku silnejsi by melo byt jedno, vezme si co potrebuje :)
    30.3.2015 13:53 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    jo a proc je slabsi drazsi ? vyrobce je stejnej, takze pocitam ze proste se 90W prodava vice a cena za 1x paleta s 90W je pak levnejsi :)
    30.3.2015 15:17 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Má smysl řešit 1 Kč bez DPH?
    30.3.2015 15:47 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    nemyslim ze slo o 1Kc, ale o to jestli ten slabsi neni v necem lepsi kdyz je drazsi :)
    30.3.2015 20:11 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    presne tak:)
    1.4.2015 11:53 source
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    To se dozvíš jenom jejich rozebráním (nepředpokládám, že výrobce poskytuje detailní specifikace). Ten 90W může být ošizen na kondenzátorech, může mít horší integrované obvody. Otázka je, jak moc se to projeví na spotřebě a zahřívání. To je už loterie ;)
    30.3.2015 20:14 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    To chces jako rict, ze mi to bude zrat 50W? :D Ja uz se tesil ma 30W. Disky by si meli v zatezi max 10W s tim ostatnim (CPU, deska, RAM, 1x LAN) jsem myslel, ze se do dvaceti vejdu. Nebo mi neco uniklo? :)
    30.3.2015 20:17 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Divne jsem to napsal. Myslim to k, ze disky 10W + ostatni 20W = 30W...
    30.3.2015 21:31 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    zdroj musi byt dimenzovanej na totalni spicku a roztaceni 3.5" hdd, kdyz uz hdd bezi a kdyz nebude cpu na 100% tak si myslim ze se sluzbama co jsi vypsal(tedy zadna velka zatez, pokud nemas desitky zarizeni k pripojeni:) to cele pobezi 25~30W
    1.4.2015 12:03 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Spíše ještě trochu více: Zdroj musí být dimenzován tak, aby při zátěžové špičce (rozjezd disků) nezakolísalo napájecí napětí pro procesor a desku. Jinak to elektronika na desce může odpojit, nebo procesor padnout.
    1.4.2015 12:26 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    jakej je rozdil mezi "roztaceni 3.5" hdd" a "rozjezd disků" ? ;)
    jinak 25-30W byla jen hruba uvaha jeho spotreby, ne W potreby zdroje :)
    1.4.2015 14:36 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    :-) podstatné co jsem chtěl dodat, že rozjezd zdroj musí zvládnout bez zakolísání na napájení desky.
    Petr Tomášek avatar 5.4.2015 12:12 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    A co takhle se podívat do specifikace/manuálu, kolik voltů to snese?

    Jinak by v tom neměl být problém (teda pokud máš na mysli Acerové atd. adaptéry s běžným 5mm konektorem - ty od IMB/Lenovo nepůjdou)...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Petr Tomášek avatar 5.4.2015 12:19 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?

    Tak když se podíváš do manuálu, tak tam píšou na straně:

    Please use a 9~19V power adapter for the DC jack. This jack accepts dual barrel plugs with an inner diameter of 2.5 mm and an outer diameter of 5.5 mm, where the inner contact is +19V (±10%) DC and the shell is GND.

    A pod tím je taktéž na s. 8 pěkná tabulka, ze které vyplývá, že v maximální sestavě (2x DRAM, 4xHDD) potřebuješ 71W. Ergo, 90W notebookový adaptér na 19V (jako mívaly např. ACERy) bude na 100% stačit, při méně nenažrané sestavě dokonce i 65W adaptér...

    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    29.3.2015 18:31 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    jestli trvas na te HP pameti, mozna bude lepsi lowvoltage 1.35V misto normal 1.5V(deska podporuje oboje), mene hreje, mene zere (dle nejakeho testu mene o 1W v klidu, o 4W v zatezi) a i stoji o ~100Kc mene :)
    http://www.czc.cz/hp-4gb-ddr3-1600-sodimm_2/140920/produkt
    29.3.2015 19:45 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    dik za tip, v tom pripade beru tohle: http://www.czc.cz/kingston-value-4gb-ddr3-1600-cl11-1-35v-sodimm/161159/produkt
    29.3.2015 20:56 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    jestli by nebyla lepsi HyperX je CL9 a ma i chladic, kdyz se bojis toho prehrivani :)
    29.3.2015 22:08 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Prehrivani jsem se bat uz diky teto diskuzy bat prestal :D Ale je lepsi, takze asi jo :)
    29.3.2015 22:08 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    oprava: diskuzi - uz pujdu radsi spat:)
    29.3.2015 20:40 panCHrz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    CO HP MicroServer? http://www8.hp.com/cz/cs/products/proliant-servers/product-detail.html?oid=5379860
    29.3.2015 20:48 panCHrz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Este prohodim test i se spotrebou http://www.silentpcreview.com/HP_ProLiant_MicroServer_Gen8
    29.3.2015 20:52 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    si upad ? :) hp je 3x drazsi, cpu ma 2x mene jader ale zere 3x vice nez J1900...
    samotne cpu v hp by zralo vice nez cela sestava Q1900DC-ITX + RAM + 2x3.5" HDD ... ;)
    Petr Tomášek avatar 3.4.2015 01:42 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    ale je to značkový :-D
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    3.4.2015 21:57 PePe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Co se tam dava za kabel/redukci, kdyz je COM port jen na desce?
    3.4.2015 22:38 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    4.4.2015 10:01 PePe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    To je ta "klasika" co se dávala kdysi na AT desky? Jakej to má název, kdybych to chtěl najít třeba na alze? Serial Bracket nemůžu nikde najít.
    4.4.2015 11:50 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    jj, klasika :) na alze je to "com bracket", jen je to 5x drazsi ;)
    Petr Tomášek avatar 4.4.2015 12:05 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Bacha na to, existoval starší standard s jiným rozložením pinů... (tak před 15-20 lety ;-) - takže bacha na šrotoviště...).
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    4.4.2015 17:48 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Ahoj, tak jsem vymenil server za komponenty, ktere jsme resili vejs. Na nejaky drobnosti (o kterech se potom jeste zminim) vse funguje (max. spotreba s diskama a 8 portovym switchem 35W (sestavovani RAIDu - PARADA). Co me ale zlobi, je restart. Kdyz dam shutdown -r now system se ukonci, probehne jakoby restart, ale nedostanu se ani do GRUBu - cerna obrazovka nebo nekdy blika kurzor. Kolikrat ani nevidim nabidku, abych se byl schopnej dostat do BIOSu. Je to proste nekde uplne na zacatku a tam se to zasekne. Kdyz zmacknu ale ctrl+alt+del, vypne se na moment vetrak a pak slysim, jak disky nabihaj a system se normalne rozjede. Nevite, co s tim? Vzhledem k tomu, ze ten server nemam u sebe doma, je to docela omezujici:( No a druha drobnost je monitoring otacek ventilatoru (pouzivam Naqios). V biosu je vidim, ale sensors mi je nenabizi. Nepomohl ani sensors-detect. To uz je ale jen takova kosmeticka uprava, ted je primarni problem c. 1:) Jsem ted u toho fyzicky, tak muzu testovat, kdyz vas neco teda napadne, dejte vedet a ja to hned prubnu. Diky moc:)
    4.4.2015 21:14 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Tak se to tak nejak rozchodilo...asi. Nekolik restartu pomoci shutdown -r now a je to ok, a nevim jak :-o A senzor otacek uz jsem nasel, musel jsem rucne zeditovat /etc/sensors a pridat fan3 + service lm-sensors restart-
    4.4.2015 21:31 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    s reboot je koukam nejakej problem, viz par dni starej kernel patch
    melo by stacit (bez uprav jadra) pridat boot kernel parametr reboot=pci
    (v /etc/default/grub do GRUB_CMDLINE_LINUX_DEFAULT a pak update-grub)
    4.4.2015 21:41 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Super, diky, otestuju:-) ale jak rikam, ted to maka...zahada. Nicmene vymena probehla nasledovne: Odebral jsem disk z raidu, dal na nove zelezo, nastartoval.. a ouha... necitelne znaky pri bootu. Lekl jsem se, jestli neni neco s grafikou (VGA a DV-I konektor je totiz takovej lehce kvrdlavej), ale pak mi doslo, ze GRUB byl ok. Tak jsem patral a zjistil jsem, ze paseku mi dela parametr bootu GRUB_GFXMODE=1024x768 a GRUB_GFXPAYLOAD_LINUX=keep. Zamenil jsem to za GRUB_GFXMODE=auto a najelo to asi v 640x480, ale citelne. Vzhledem k tomu, ze stejne z 99% pristupuju do konzole pres ssh, tak me to nepali:). Pak uz jen stacilo smazat /etc/udev/rules.d/70-persistent-net.rules, aby se umoudrily sitovky, vypnout server, prodat disk do RAIDu a voalaaa.. jedemeeee na 34 Wattech:)
    5.4.2015 22:15 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    A jeste mam v planu udelat tohle: https://wiki.debian.org/Migrate32To64Bit . Zdcadleny disk to jisti :-)
    4.4.2015 21:51 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Ja to chapu tak, ze to prave zlobi, kdyz tam tenhle parametr je... nebo ne?
    4.4.2015 22:06 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    pri rebootu se nahodne zasekava v BIOS i UEFI rezimu, pokud neni pouzito reboot=pci...
    i v tom patch je videt ze pro tento board do kernel reboot nastavuje set_pci_reboot
    4.4.2015 22:09 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Mas pravdu, spatne jsem to precetl. Tak nez pujdu spat, otestuju vzdaleny reboot s tim parametrem, abych se neodriznul ted. Budu spolehat i na to, ze ted to fungovalo nekolikrat za sebou bez problemu:)
    5.4.2015 10:53 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Restart probehl bez problemu, tak jsem snad vychytal i posledni mouchu..DIKY:-) Ted se vrhnu na automatickou regulaci otacek ventilatoru. Nejteplejsi jsou jadra cpu, zhruba 39C, tak budu regulovat podle nich. Kolik to snese C teploty, abych urcil min a max hranici otacek? Co nastavit 35C (0 nebo 400ot.)jako min rychlost a 50C jako max (asi 1300ot.)..neni to moc vysoka teplota, aby jel az pri 50ti C naplno?
    6.4.2015 21:34 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    tak to radeji neporadim, ja mam mini-itx s dc zdrojem s atom D525 s masivne-pasivnim chlazeni, v case malem jak 5.25" CDROMka a vetrak v case (4cm) sem pred ~4lety (po 1roce provozu) odpojil, v iddle to ma 50-60C, pri zatezi vic a nefoukam to ;)
    6.4.2015 21:37 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    teda kryt je par cm nadzvedlej, aby aspon nekudy to teplo slo ven a neuskvarilo to 2.5" hdd (ten ma v iddle 41C a okolni teplotu dle smart mel max 48C :)
    6.4.2015 21:42 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Ja jsem na tom ted pri 650ot. takhle:
    Adapter: Virtual device
    temp1:        +26.8°C  (crit = +90.0°C)
    
    coretemp-isa-0000
    Adapter: ISA adapter
    Core 0:       +41.0°C  (high = +105.0°C, crit = +105.0°C)
    Core 1:       +41.0°C  (high = +105.0°C, crit = +105.0°C)
    Core 2:       +41.0°C  (high = +105.0°C, crit = +105.0°C)
    Core 3:       +41.0°C  (high = +105.0°C, crit = +105.0°C)
    
    nct6776-isa-0290
    Adapter: ISA adapter
    in0:          +0.71 V  (min =  +0.00 V, max =  +1.74 V)
    in1:          +1.86 V  (min =  +0.00 V, max =  +0.00 V)  ALARM
    in2:          +3.36 V  (min =  +0.00 V, max =  +0.00 V)  ALARM
    in3:          +3.34 V  (min =  +0.00 V, max =  +0.00 V)  ALARM
    in4:          +0.93 V  (min =  +0.00 V, max =  +0.00 V)  ALARM
    in5:          +1.73 V  (min =  +0.00 V, max =  +0.00 V)  ALARM
    in7:          +3.28 V  (min =  +0.00 V, max =  +0.00 V)  ALARM
    in8:          +3.15 V  (min =  +0.00 V, max =  +0.00 V)  ALARM
    fan1:         650 RPM  (min =    0 RPM)  ALARM
    SYSTIN:       +39.0°C  (high =  +0.0°C, hyst =  +0.0°C)  ALARM  sensor = thermistor
    CPUTIN:       +35.5°C  (high = +80.0°C, hyst = +75.0°C)  sensor = thermistor
    AUXTIN:       +35.5°C  (high = +80.0°C, hyst = +75.0°C)  sensor = thermistor
    cpu0_vid:    +0.000 V
    intrusion0:  OK
    
    /dev/sda: WDC WD20EFRX-68EUZN0: 34°C
    /dev/sdb: WDC WD20EFRX-68EUZN0: 32°C
    6.4.2015 22:17 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    ja pri 0ot takhle :) atk0110-acpi-0
    Adapter: ACPI interface
    Vcore Voltage:      +1.13 V  (min =  +0.85 V, max =  +1.60 V)
     +3.3 Voltage:      +3.29 V  (min =  +2.97 V, max =  +3.63 V)
     +5 Voltage:        +5.03 V  (min =  +4.50 V, max =  +5.50 V)
     +12 Voltage:      +12.24 V  (min = +10.20 V, max = +13.80 V)
    CPU FAN Speed:        0 RPM  (min =  600 RPM, max = 7200 RPM)
    CHASSIS FAN Speed:    0 RPM  (min =  600 RPM, max = 7200 RPM)
    CPU Temperature:    +61.0°C  (high = +60.0°C, crit = +95.0°C)
    GPU Temperature:    +58.0°C  (high = +60.0°C, crit = +95.0°C)
    
    coretemp-isa-0000
    Adapter: ISA adapter
    Core 0:       +36.0°C  (crit = +100.0°C)
    Core 1:       +38.0°C  (crit = +100.0°C)
    
    HDD Airflow_Temperature_Cel 41 (Min/Max 41/48)
    
    7.4.2015 09:51 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    tohle CPU Temperature: +61.0°C je slusny:) Ale trochu nerozumim tomu, co je to vlastne za teplotu, kdyz jadra maji 36-38C.
    7.4.2015 15:25 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    tusim ze proste teplota v okoli cpu, teplota jadra je primo uvnitr cpu, takze je aspon videt ze ten heatpipe chladic odvadi dost tepla :)
    7.4.2015 16:34 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Jak by mohla být teplota okolí vyšší než teplota objektu, který to teplo vyrábí? To by tam muselo topit ještě něco jiného, teplejšího.
    7.4.2015 21:23 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    odvedeni tepla od objektu pomoci heatpipe je rychlejsi nez odvedeni tepla z jeho okoli pomoci stojiciho vzduchu ? :)
    8.4.2015 00:15 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Pořád nechápu, jak by mohla heatpipe odvádět teplo od chladnějšího objektu k teplejšímu. To by trochu porušovalo druhý temodynamický zákon (a selský rozum). IMO jsou ta čísla špatně, nebo znamenají něco trochu jiného.
    pavlix avatar 8.4.2015 09:06 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    To by ho porušovala i lednička.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    8.4.2015 09:19 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    ?? Ledničce/klimatizaci dodáváš energii, aby mohla fungovat, zatímco heatpipe je pasivní. Logicky může fungovat jen ve směru klesající teploty, jako jakékoliv jiné pasivní chlazení. http://cs.wikipedia.org/wiki/Heatpipe. Svět by byl krásný, kdyby to šlo s nulovou či dokonce kladnou energetickou bilancí i v opačném směru :-)

    pavlix avatar 8.4.2015 09:22 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Je fakt, že mezi aktivním a pasivním prvkem nějaký ten rozdíl bude. Jsem zvědavý, co z diskuze vyplyne. :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    8.4.2015 09:30 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Zřejmě to řešil pan Hess před necelými 200 lety http://fikus.omska.cz/~bojkovsm/termodynamika/chemici.html#u4
    7.4.2015 09:54 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Tak vcera mi to po restartu i pres parametr v jadre zase nenajelo :-(
    7.4.2015 14:47 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    A nemuze to byt tim, ze restatruju pomoci shutdown -r now? Protoze reboot byl 2x OK. Jaky je mezi tim rozdil? Vim, ze jsem jsem naucil kdysi pouzivat shutdown, protoze byl z nejakych duvodu doporucovany..ale uz si nevybavuju proc.
    7.4.2015 15:34 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    tak "kdysi" reboot byl natvrdo, ale "dneska" jen pri vynuceni pouzitim --force, bez toho se ma chovat totozne jako shutdown, protoze ten to zavola :)
    7.4.2015 17:06 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    No nevim, koukam, ze reboot je symlink na halt a shutdown je samostatný skript.. vecer se kouknu, co v nem vubec je :)
    7.4.2015 21:18 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    tak nevim, s linkem je to obracene, nic neni script a o pousteni shutdown se dozvis z napovedy rebootu :)
    nobody@nopc:~$ ls -l `which reboot` `which halt` `which shutdown`
    lrwxrwxrwx 1 root root     6 čec 18  2014 /sbin/halt -> reboot
    -rwxr-xr-x 1 root root 13896 čec 18  2014 /sbin/reboot
    -rwxr-xr-x 1 root root 79692 čec 18  2014 /sbin/shutdown
    
    nobody@nopc:/sbin$ file `which reboot` `which halt` `which shutdown`
    /sbin/reboot:   ELF 32-bit LSB  shared object, Intel 80386, version 1 (SYSV), dynamically linked (uses shared libs), for GNU/Linux 2.6.24, BuildID[sha1]=b42ee4a54858df99952525eecaf848f7784046cb, stripped
    /sbin/halt:     symbolic link to `reboot' 
    /sbin/shutdown: ELF 32-bit LSB  shared object, Intel 80386, version 1 (SYSV), dynamically linked (uses shared libs), for GNU/Linux 2.6.24, BuildID[sha1]=c827ebf9729c57da2a3dd6c45a924ec51ebf7731, stripped
    
    nobody@nopc:~$ reboot --help | grep -i -e shutdown -e "-f"
      -f, --force                 force reboot or halt, don't call shutdown(8)
    when run without the -f option, or when in a system runlevel other than 0 or 6,
    it will actually execute /sbin/shutdown.
    
    7.4.2015 22:17 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Debian (server):
    # ls -l `which reboot` `which halt` `which shutdown`
    -rwxr-xr-x 1 root root 13848 čec 18  2013 /sbin/halt
    lrwxrwxrwx 1 root root     4 čec 18  2013 /sbin/reboot -> halt
    -rwxr-xr-x 1 root root 22192 čec 18  2013 /sbin/shutdown
    # file `which reboot` `which halt` `which shutdown`
    /sbin/reboot:   symbolic link to `halt'
    /sbin/halt:     ELF 32-bit LSB executable, Intel 80386, version 1 (SYSV), dynamically linked (uses shared libs), for GNU/Linux 2.6.26, BuildID[sha1]=0x22e1f24aea4bad630331c961335c573a84f843d2, stripped
    /sbin/shutdown: ELF 32-bit LSB executable, Intel 80386, version 1 (SYSV), dynamically linked (uses shared libs), for GNU/Linux 2.6.26, BuildID[sha1]=0x7dc11ad36bb9e80f155e0b92b00e9be5d40c55d4, stripped
    
    Ubuntu:
    $ ls -l `which reboot` `which halt` `which shutdown`
    lrwxrwxrwx 1 root root     6 čec 18  2014 /sbin/halt -> reboot
    -rwxr-xr-x 1 root root 14784 čec 18  2014 /sbin/reboot
    -rwxr-xr-x 1 root root 84904 čec 18  2014 /sbin/shutdown
    $ file `which reboot` `which halt` `which shutdown`
    /sbin/reboot:   ELF 64-bit LSB  shared object, x86-64, version 1 (SYSV), dynamically linked (uses shared libs), for GNU/Linux 2.6.24, BuildID[sha1]=5c63fef7e3b199e49ba93a719c4ba3905312e39f, stripped
    /sbin/halt:     symbolic link to `reboot' 
    /sbin/shutdown: ELF 64-bit LSB  shared object, x86-64, version 1 (SYSV), dynamically linked (uses shared libs), for GNU/Linux 2.6.24, BuildID[sha1]=cd4df29d738e4857b074bb7dadcce11f75e5016b, stripped
    
    To jsem blazen:)
    7.4.2015 22:20 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    # halt --help
    usage: halt [-n] [-w] [-d] [-f] [-h] [-i] [-p]
    	-n: don't sync before halting the system
    	-w: only write a wtmp reboot record and exit.
    	-d: don't write a wtmp record.
    	-f: force halt/reboot, don't call shutdown.
    	-h: put harddisks in standby mode.
    	-i: shut down all network interfaces.
    	-p: power down the system (if possible, otherwise halt).
    
    # shutdown --help
    shutdown: invalid option -- '-'
    Usage:	  shutdown [-akrhPHfFnc] [-t sec] time [warning message]
    		  -a:      use /etc/shutdown.allow
    		  -k:      don't really shutdown, only warn.
    		  -r:      reboot after shutdown.
    		  -h:      halt after shutdown.
    		  -P:      halt action is to turn off power.
    		  -H:      halt action is to just halt.
    		  -f:      do a 'fast' reboot (skip fsck).
    		  -F:      Force fsck on reboot.
    		  -n:      do not go through "init" but go down real fast.
    		  -c:      cancel a running shutdown.
    		  -t secs: delay between warning and kill signal.
    		  ** the "time" argument is mandatory! (try "now") **
    
    24.4.2015 20:05 trubicoid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    uz je to v 3.19.5

    commit f3e70953e7ad132ec5cad878f58e7348ad152159

    Author: Stefan Lippers-Hollmann <>

    Date: Mon Mar 30 22:44:27 2015 +0200

    x86/reboot: Add ASRock Q1900DC-ITX mainboard reboot quirk

    commit 80313b3078fcd2ca51970880d90757f05879a193 upstream.
    6.4.2015 20:45 source
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Takže 35W s 2x HDD při zátěži jo? A kolik máš v idle? Díky.
    6.4.2015 21:43 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    max 30W
    6.4.2015 21:44 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    ...merim do vc. UPS, switche a wi-fi AP
    7.4.2015 23:44 source
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Pěkné. Takže to dělá cca 1400 CZK ročně za spotřebu 24/7. Celkem slušné, to už nikoho finančně nerozhází mít vlastní server doma :) Jediné, co mi chybí je podpora AES-NI v CPU. No počkám, co Intel ještě vytasí za CPU, snad tam už to AES bude.
    pavlix avatar 8.4.2015 09:08 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Někteří ábíčkáři považují za problém i roční poplatek za .cz doménu. :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Petr Tomášek avatar 22.4.2015 22:34 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Když výše poplatku neodpovídá skutečným nákladům (a to nemyslím tunelování těchto projektů přes pseudoprojekty), tak to prostě problém je.

    I kdyby ten poplatek byl jen např. 10Kč, tak to bude problém, pokud reálné náklady budou zlomkem této částku...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    pavlix avatar 24.4.2015 08:54 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Pleteš politiku tam, kde se žádná neřeší.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    4.4.2015 19:02 asdfgh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Vykon toho "Servera" ktory ma 12 rokov ti dnes obsluzi Atom C2500, ktory ma spotrebu 15W a pasivne chladenie.
    4.4.2015 21:21 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    jdes pozde, uz ma server kterej ma par dni ;) s pasivne chlezeno sviznejsi j1900 quadcore se spotrebou 10W a podporou virtualizace, tedy rozhodne lepsi nez ten 4roky starej C2500 :)
    4.4.2015 21:31 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Tak 7 let stary byl ten server (AMD Sempron LE-1250) :-)
    8.4.2015 09:03 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    A kdyz uz jsme u te spotreby a mereni, nevite nekdo o nejakem "Lidl" meraku, kterej by umel i SNMP, a to za par slupek? :-D Chtel bych spotrebu monitorovat Nagiosem.
    21.4.2015 20:17 PEE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    kdyby chtel nekdo napajet mini-itx desku, ktera nema DC-in, tak tady je docela dobra vecicka: http://www.kcheungshop.com/iwannebuy/pics/b_pc_board_cable_red_02.jpg
    21.4.2015 22:06 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    picoPSU... jen je celkem drahe, pokud se porizuje nova deska, je lepsi koupit rovnou s dc, vyjde to levneji... pokud tedy neni specialni pozadavek a cena nerozhoduje :)
    btw: cervene je pro vstup 12-34V a pokud neni potreba, je zbytecne a o drazsi nez zlute ktere je pro vstup 12V
    22.4.2015 19:20 PEE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snizeni spotreby - slo by?
    Aha, na cenu jsem nekoukal:-) Diky za doplneni.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.