abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:44 | IT novinky

    Apple představil nový MacBook Pro s čipy M4, M4 Pro a M4 Max.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 22:00 | Zajímavý software

    Na GOG.com běží Halloween Sale 2024. Při té příležitosti lze získat zdarma počítačovou hru Return of the Phantom.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:22 | IT novinky

    Společnost OpenAI spustila internetový vyhledávač ChatGPT search.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:33 | Pozvánky

    Konference OpenAlt 2024 proběhne již tento víkend 2. a 3. listopadu v prostorách FIT VUT v Brně. Začíná ale už v pátek na warm-up party ve Studentském klubu u Kachničky v 17:00. Pokud jste ještě areál FITu nenavštívili, k dispozici jsou pokyny k orientaci. Na programu je 54 přednášek a workshopů. Témata jsou od silně technických témat jako je třeba GCC nebo PostgreSQL po méně technické témata jako eGovernment, nebo třeba detailní analýzu … více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:23 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.9 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 14.0.1. Tor client na verzi 0.4.8.13. Thunderbird na verzi 115.16.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:33 | Komunita

    Vývojáři free a open source synchronizačního nástroje (a p2p náhrady Dropboxu) Syncthing oznámili, že z důvodu odporu ze strany Google Play ukončují podporu OS Android. Bohužel v rámci toho zmizí i vydání Syncthing na F-Droid, který má slabší uživatelskou základnu. Syncthing je na Androidu implementován formou wrapper aplikace, která spustí Syncthing démon, vyžádá potřebná oprávnění a zpřístupní webové rozhraní démona. Ve srovnání se

    … více »
    Harvie.CZ | Komentářů: 4
    včera 01:11 | Nová verze

    V červnu 2022 bylo oznámeno, že z K-9 Mailu se stane Thunderbird pro Android. Trvalo to poněkud déle, než vývojáři předpokládali, ale včera byl první stabilní Thunderbird pro Android 8.0 vydán.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.10. 21:33 | Komunita

    Projekt microDMG Racer na Kickstarteru nevyšel, tak se autor rozhodl uvolnit na ESP32 postavené autíčko i ovladač jako open source.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    30.10. 13:22 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.10 „Electric Eel“. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.10. 13:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.10.29 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nově s podporou AI (whisper.cpp) pro generování titulků. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Rozcestník

    Dotaz: Switch TL-SG108E + VLAN - 3 sítě

    30.11.2015 14:15 Pavel
    Switch TL-SG108E + VLAN - 3 sítě
    Přečteno: 731×
    Ahoj,
    potřeboval bych poradit s nastavením VLAN. Mám 3 skupiny počítačů na různých adresách:

    192.168.11.X
    192.168.10.X
    192.168.12.X

    A potřeboval bych pomocí switche Switch TL-SG108E rozdělit aby byly porty rozdělené pro dané skupy + poslední port "8" se z něj dalo dostat na ostatní adresy.

    PORT 1: 192.168.11.X
    PORT 2: 192.168.10.X
    PORT 3: 192.168.12.X

    PORT 8: Přístup do všech ostatních portů. Při zadání příkazu "ping 192.168.11.X" by se mělo něco dít.

    Omlouvám se že to sem píšu takto, možná se pletu a nastavení takto udělat ani nepůjde, co se VLANu týče tak jsem s ním nikdy nedělal.

    Co se týče skupiny počítačů tak ty jsou klasických switchem dělené.

    Byl bych rád kdyby poradil někdo kdo tomu rozumí abych se dostal z této zapeklité situace. Děkuji předem za odpověď.

    Odpovědi

    30.11.2015 16:06 drunkezz | skóre: 34 | blog: kadeco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Switch TL-SG108E + VLAN - 3 sítě
    Ahoj..netreba nic vlanovat....nasekaj kable zo sieti .11 .12 aj .10 do switcha a vsetko pojde.. D.
    30.11.2015 16:11 drunkezz | skóre: 34 | blog: kadeco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Switch TL-SG108E + VLAN - 3 sítě
    ...za predpokladu ze im nastavis dostatocnu sirku siete..(teda masku) ak silou mocou vlany..budes musiet routovat ten switch to nevie D.
    30.11.2015 18:20 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Switch TL-SG108E + VLAN - 3 sítě
    Dívejte, když vezmu switch a připojím k němu adresy:

    12.1
    11.1
    10.1

    tak z adres 12.1, 11.1, 10.1 pingnu bez problému adresu switche 192.168.0.1 i počítač ve switchu 192.168.0.100.

    Nicméně z počítače ve switchi 192.168.0.100 nelze pingnout adresy 12.1, 10.1, 11.1

    Nevíte někdo proč?
    30.11.2015 19:27 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Switch TL-SG108E + VLAN - 3 sítě
    Protože máš blbě masku + routovací záznam?

    ip addr, ip route na tom PC a skontroluj si to.
    30.11.2015 19:51 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Switch TL-SG108E + VLAN - 3 sítě
    IP Setting Switch:
    IP: 192.168.0.1
    MASK: 255.255.255
    GW: 192.168.0.1

    IP Router 192.168.10.1
    STATIC IP: 192.168.0.10
    MASK: 255.255.255.0
    GW: 192.168.0.1

    IP Router 192.168.11.1
    STATIC IP: 192.168.0.11
    MASK: 255.255.255.0
    GW: 192.168.0.1

    IP Router 192.168.12.1
    STATIC IP: 192.168.0.12
    MASK: 255.255.255.0
    GW: 192.168.0.1



    Nastavení PC 192.168.0.100:
    IP: 192.168.0.100
    MASK: 255.255.255.0
    GW: 192.168.0.1



    Nastavení je takto, tudíž nechápu v čem je problém, protože když chci pingnout adresy:
    192.168.0.10
    192.168.0.11
    192.168.0.12
    tak to jde bez problému, ale jakmile chci pingnout adresu routeru:
    192.168.10.1
    192.168.11.1
    192.168.12.1
    Tak to zkrátka nejde, ale z počítačů za routery:
    192.168.10.1
    192.168.11.1
    192.168.12.1
    jde pingnout PC: 192.168.0.100
    1.12.2015 06:38 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Switch TL-SG108E + VLAN - 3 sítě
    Tady mám nákres sítě jak je zapojena..
    http://s27.postimg.org/gxg2r5a5v/nw_Model.png

    S tím, že s počítačů za routerem se do počítače před routerem dostanu, ale z počítače před routerem se nedostanu na počítače za routerem.
    1.12.2015 10:24 drunkezz | skóre: 34 | blog: kadeco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Switch TL-SG108E + VLAN - 3 sítě

    chyba toho zapojenia je ze, routre aj hlavny PC maju ako branu  nastavenu IP swichu to fungovat nebude pac ten switch nevie routovat, dalej ak to chces mat takto zapojene, kazdy router musi mat vytvorenu routovaciu tabulku . napr router 12.1 musi mat v routovacej tabulke zaznam ze do siete 192.168.10.0/21 sa ide cez 192.168.10.1 atd...

    D.

     

    ak mas router s troma interfacmi tak jedna routovacia tabulka a jedno dhcp by to vyriesilo

    1.12.2015 10:31 drunkezz | skóre: 34 | blog: kadeco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Switch TL-SG108E + VLAN - 3 sítě

    aby som to teda poriadne poradil tak 4 interfacy (ked to chceme bez VLAN)

    a routovacia tabulka

    192.168.12.0/21 via 192.168.12.1

    192.168.11.0/21 via 192.168.11.1

    192.168.10.0/21 via 192.168.10.1

    192.168.0.0/21 via 192.168.0.?? (nejaka IPcka ktoru bindnes tomu routru kedze 192.168.0.1 je uz switch)

     

    a dhcp tak ze na kazdy interface nastavit ip-range toho ktoreho subnetu + maska /21 + GW 192.168.XX.1 podla subnetu

    D.

    1.12.2015 07:24 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Switch TL-SG108E + VLAN - 3 sítě

    Ten poslední port nastavte na switchi tak, aby byl vůči VLAN transparentní (v manažerštině se tomu určitě říká nějak jinak) a na počítači vytvořte odpovídající rozhraní (předpokládám, že VLAN jsou 10, 11 a 12 a eth0 je rozhraní, které je připojeno do switche):

    ip link add eth0.10 link eth0 type vlan id 10
    ip link add eth0.11 link eth0 type vlan id 11
    ip link add eth0.12 link eth0 type vlan id 12
    
    ip addr add 192.168.10.1/24 dev eth0.10
    ip addr add 192.168.11.1/24 dev eth0.11
    ip addr add 192.168.12.1/24 dev eth0.12
    

    Když těm ostatním strojům nastavíte 192.168.*.1 jako gateway, můžete mezi VLAN i routovat (a případně i routovat provoz někam ven).

    Mimochodem, ten switch se dá konfigurovat i nějak civilizovaně, nebo jen utilitou pro Windows, jak je u levných switchů obvyklé?

    1.12.2015 07:46 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Switch TL-SG108E + VLAN - 3 sítě
    Mno problém je v tom, že ten switch má jen windows rozhraní. A nějak nevím jak to nastavit. Jelikož ROUTER v každé síti má DHCP 192.168.*.100-200 a SWITCH běží na adrese 192.168.0.1. ROUTER je nastaven na STATIC IP 192.168.0.10 a tím pádem se do SWITCHe připojí a počítač co je za SWITCHem 192.168.0.100 jde PINGnout jen ze zařízení za routerem, ale PC před routerem nemůže pingnout obsah DHCP 192.168.*.100-200
    1.12.2015 08:28 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Switch TL-SG108E + VLAN - 3 sítě

    To je na mne (a tuhle denní dobu) trochu moc zmatené. Čemu říkáte "ROUTER"? Tomu počítači, který má být připojen k portu 8 nebo něčemu jinému? Co je to "před routerem", "za routerem" a "za switchem"?

    Jinak samozřejmě není nic vytesáno do kamene, takže v tom předchozím příspěvku můžete klidně místo jedinčky použít jako poslední byte adresy cokoli jiného (a nemusí být ani u všech rozhraní stejný). Podstatné je, že je-li počítač připojen k portu, který je nastaven jako transparentní, může takhle přes virtuální vlan rozhraní "vidět" do všech VLAN. Kromě toho samozřejmě můžete používat i přímo eth0 a posílat a přijímat přes něj netagované pakety. Takže ta konfigurace může vypadat třeba takhle:

    ip link add eth0.10 link eth0 type vlan id 10
    ip link add eth0.11 link eth0 type vlan id 11
    ip link add eth0.12 link eth0 type vlan id 12
    
    ip link set eth0 up
    ip addr add 192.168.0.100/24 dev eth0
    ip link set eth0.10 up
    ip addr add 192.168.10.100/24 dev eth0.10
    ip link set eth0.11 up
    ip addr add 192.168.11.100/24 dev eth0.11
    ip link set eth0.12 up
    ip addr add 192.168.12.100/24 dev eth0.12
    
    1.12.2015 09:17 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Switch TL-SG108E + VLAN - 3 sítě
    Přikládal jsem výše obrázek. Schéma sítě:


    SWITCH - ROUTER (DHCP) - SIT ZA ROUTEREM 192.168.11.100-200

    Nejspíš to píši špatně, protože mne stále nikdo nechápe včem je problém nebo já už fakt nevím :/. Jde o to, že ve SWITCHI jsou 3 DHCP (192.168.11.1,192.168.12.1,192.168.10.1) a každý DHCP obsahu cca 30-40 počítačů. Dále je ve SWITCHI zapojen PC, který potřebuji aby byl schopen procházet počítače v jednotlivých DHCP abych z nich mohl do PC sbírat data.

    Problém je ale v tom, že pokud se chci dostat z PC na nějaký DHCP server tak to nelze, ale pokud se ze strany DHCP serveru chci dostat k PC tak to jde. Tudíž bych potřeboval nějakým způsobem vyřešit to, abych měl 3 DHCP (192.168.11.1,192.168.12.1,192.168.10.1) a mohl k nim přistupovat z jednoho PC.


    Napadá vás prosím někoho nějaké řešení?
    Děkuji
    1.12.2015 09:32 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Switch TL-SG108E + VLAN - 3 sítě

    Jestli to máte zapojené jako na tom obrázku (mimochodem, nečitelnější barvu a písmo už použít nešlo?), tak nechápu, proč tam chcete zavádět VLAN, když ty podsítě máte stejně schované za routery.

    Problém je ale v tom, že pokud se chci dostat z PC na nějaký DHCP server tak to nelze

    Tak tam máte něco špatně. Vzhledem k tomu, že jste nenapsal vůbec nic o konfiguraci ani o tom, co přesně znamená "chci se dostat" a "nelze", těžko můžete očekávat, že vám někdo poradí.

    1.12.2015 10:37 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Switch TL-SG108E + VLAN - 3 sítě
    Samozřejmě, že jsem to psal. Potřebuji ty počítače procházet, pokud použiji PING tak jde jen z počítačů za DHCP ven nikoliv naopak. Co chcete přesně vědět?


    SWITCH:
    Switch má vlastní adresu s administračním rozhraním (192.168.0.1)
    Současná jeho konfigurace:
    IP: 192.168.0.1
    MASK: 255.255.255.0
    GW: 192.168.0.1

    Dále jsou do switche zapojené 3 routery se spuštěným DHCP serverem. Každý router dělí jednu síť jelikož každá síť obsahuje PC se stejnými IP adresami.. Tudíž například adresa 192.168.11.120 je v další síti 192.168.12.120 nebo 192.168.10.120. Jde o to, že sítě jsou stejné, jen mají každá svůj ROUTER na kterém běží. Když na to příjde tak tam ani ten ROUTER být nemusí (dával se tam jen pro přístup k internetu) ale je potřeba aby všechny 3 sítě byly dostupné z PC, který leží za switchem na adrese 192.168.0.100.

    Tudíž každý router je nastaven nějak takto:
    STATIC IP: 192.168.0.10
    MASK: 255.255.255.0
    GW: 192.168.0.1

    DHCP:
    IP: 192.168.10.1
    192.168.10.200-192.168.240

    Jelikož jsou počítače v každé síti nastavené STATICky a nejsou řízeny DHCP tak tam ten ROUTER není ani potřeba, jen potřebuji aby každá síť byla tak jak je.. např.

    192.168.X.10 - 192.168.X.199
    (v tomto rozsahu se nachází počítače v dané síti)

    Každá síť má klasický rackový 24portový switch a je rozvětvena kabely do počítačů v síti kde má každý PC nastavenou svou statickou IP např.
    IP: 192.168.11.120
    MASK: 255.255.255.0
    GW: 192.168.11.1


    Já potřebuji zkrátka abych se dostal z jednoho PC, který leží mimo tyto sítě právě do oněch počítačů v daných sítích. Takže když mám ten PC připojen ve SWITCHI, který je na adrese 192.168.0.1 a počítač má adresu 192.168.0.100 tak abych se dostal z něj na adresy 192.168.X.10 - 192.168.X.199

    Pokud Vás napadá i jiné řešení tak jak jsem říkal, ROUTER tam opravdu být nemusí, ale je potřeba aby každá síť měla svůj rozsah IP adres a abych se do počítačů v dané síti dostal z toho jednoho PC.

    Potřebuji z toho PC přistupovat ke sdíleným složkám a SQL serverům které v dané síti běží. Jediná podmínka je ta, že nemůžu za žádných okolností změnit nastavení těch sítí tudíž musí být každá síť tak jak je .11.X , .12.X , .10.X.
    1.12.2015 10:48 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Switch TL-SG108E + VLAN - 3 sítě

    Problém je, že sice vychrlíte obrovské množství informací, ale to podstatné, tj. jak jsou nakonfigurované ty routery, tam pořád chybí. Takže ať netápeme v mlze, spusťte na všech čtyřech routerech

      ip addr show
      ip route show
    

    a ukažte, co to napíše.

    1.12.2015 10:53 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Switch TL-SG108E + VLAN - 3 sítě
    To jsem samozřejmě psal. Co se týče příkazů tak ty na router poslat nejdou, jsou to jen klasické routery. Nicméně konfiguraci jsem psal, že každý router má IP:

    IP: 192.168.0.10 MASK: 255.255.255.0 GW: 192.168.0.1

    DHCP: 192.168.10.1 192.168.0.200-220

    A co se týče tabulky "route" tak tu jsem v routeru nenašel, ještě se podívám.
    1.12.2015 10:59 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Switch TL-SG108E + VLAN - 3 sítě
    Ne, nenapsal. A dokud tu konfiguraci neuvidím, nemá se smysl bavit o čemkoli dalším.
    1.12.2015 11:43 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Switch TL-SG108E + VLAN - 3 sítě
    Napsal jsem to níže, nebo chcete vědět ještě něco více? Opravdu na ten router nejdou posílat příkazy, ale můžu vypsat co je potřeba.

    Jak by mělo být tedy to nastavení? Například u routeru: 12.1

    ROUTER .12.1
    Static IP: 192.168.0.12
    MASK: 255.255.255.0
    GW: 192.168.0.1

    DHCP: 192.168.12.1
    192.168.12.200 - 192.168.12.240

    Takže to route table by mělo být takto?:

    Type: Net
    Target: 192.168.0.12
    Mask: 255.255.255.0
    GW: 192.168.12.1

    Už vážně netuším, tohle jsem nikdy nepoužíval a tak ani nevím správnou konfiguraci.
    1.12.2015 10:59 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Switch TL-SG108E + VLAN - 3 sítě
    Tak co jsem se díval tak routing table není vůbec nastaven, je prázdný. Co tam tedy mám nastavit? Mám tam položky:

    Type -> Net, Host
    Target -> xxx.xxx.xxx.xxx
    Mask ->
    Geteway -> xxx.xxx.xxx.xxx



    Můžete mi tedy poradit co tam nastavit? Popřípadě co potřebujete ještě vědět? Děkuji,.
    1.12.2015 11:40 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Switch TL-SG108E + VLAN - 3 sítě
    Potřebujete každému, kdo v příslušné síti přímo není (tj. zbývajícím dvěma routerům a tomu PC mimo), říct, že na 192.168.10.0/24 (192.168.10.0/255.255.255.0) se dostane přes 192.168.0.10. Takže typ bude "net", target 192.168.10.0, mask 255.255.255.0 a gateway 192.168.0.10. Na tom PC to bude
      ip route add 192.168.10.0/24 via 192.168.0.10
    

    Obdobně pro další dvě sítě.

    1.12.2015 12:01 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Switch TL-SG108E + VLAN - 3 sítě
    Zkusil jsem to tedy nastavit na PC (Windows)

    route -p ADD 192.168.10.0 MASK 255.255.255.0 192.168.0.10

    Ale stále to nefunguje správně, kde dělám chybu? :/

    Nemusím třeba ještě na tom routeru .10.1 upravit route table?
    1.12.2015 12:18 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Switch TL-SG108E + VLAN - 3 sítě
    Nejsem jasnovidec. Bez toho, abych věděl, jak vypadají routovací tabulky na všech strojích, přes které ty pakety jdou (tam i zpátky), a bez toho, abyste se místo konstatování "nefunguje" obtěžoval zjistit, kam až ty pakety dojdou (a dál nepokračují), nemám šanci zjistit, co máte nastaveno špatně.
    1.12.2015 12:21 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Switch TL-SG108E + VLAN - 3 sítě
    Již jsem to psal, že to není moje liga. Nicméně co se týče routeru tak jsem psal, že ten žádné tabulky nastavené nemá, a PC jsem nastavil tak jak jsem psal. Proto se ptám, protože absolutně nevím co tam nastavit a proto se ptám co tam mám nastavit.
    1.12.2015 12:26 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Switch TL-SG108E + VLAN - 3 sítě
    A já vám to v 11:40 napsal. Jestli jste z toho udělal jenom část nebo jestli tam máte ještě něco dalšího (třeba paketový filter, NAT, nějaký zapomenutý pokus o VLAN konfiguraci na switchi nebo co já vím), o čem jste nám neřekl, to opravdu nemůžu tušit.
    1.12.2015 13:01 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Switch TL-SG108E + VLAN - 3 sítě
    Napsal jsem tady vše a nic jiného tam nemám, jak jsem psal tak tak to tam je.

    SWITCH (192.168.0.1) - Který má VLAN ale vypnutou Ve SWITCHi mám 3 routery (DHCP 192.168.X.1) A jeden PC (192.168.0.100)

    Nic jiného tam není..
    1.12.2015 13:23 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Switch TL-SG108E + VLAN - 3 sítě
    Napsal jsem tady vše a nic jiného tam nemám

    Kdyby to tak bylo, fungoval by vám to.

    Pokud nejste schopen/ochoten provést aspoň základní diagnostiku (podívat se, kde se ty pakety ztrácejí), budete si asi muset najít někoho, kdo ji provede za vás. Na dálku a bez potřebných informací se to dělá těžko.

    1.12.2015 13:26 NN
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Switch TL-SG108E + VLAN - 3 sítě
    "Ve SWITCHi mám 3 routery (DHCP 192.168.X.1)"
    Tady bych to asi uzavrel.. :(
    2.12.2015 13:24 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Switch TL-SG108E + VLAN - 3 sítě
    Myslím, že hlavně vůbec nerozumíte konceptu, jak funguje IP protokol, nebo obecně adresace v sítích. Věta v předchozím
    Jelikož jsou počítače v každé síti nastavené STATICky a nejsou řízeny DHCP tak tam ten ROUTER není ani potřeba, jen potřebuji aby každá síť byla tak jak je.. např.
    ukazuje, že nevíte o čem mluvíte.

    Na úrovni L2 tedy v jednou LAN nebo VLAN jsou přístupné pouze počítače uvnitř LANu. Na jakékoliv spojení s kýmkoliv dále je třeba router, který má tabulky, co udělat s jakým paketem. Podobné i když jednodušší tabulky musí mít i každý počítač, (ten to má typicky tak, že to co je v lokálni lan pošli přímo a co ne tak pošli na router). v podstatě vždy jde to vyřešit tím, že sleduji cestu paketu, jestli má cestu do cíle, (po cestě jsou správné tabulky) a cestu zpět.
    2.12.2015 15:11 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Switch TL-SG108E + VLAN - 3 sítě
    A ještě jen drobná poznámka. Switch žádnou IP adresu nemá, nemá ani MAC adresu. Switch jen dělá to, co má, tedy přeposílá pakety na L2 vrstvě. To co adresu má je adminisrativní rozhraní toho switche. To že obvykle je v jedné krabici je v tomto kontextu skoro nepodstatné.
    Petr Tomášek avatar 6.12.2015 01:05 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Switch TL-SG108E + VLAN - 3 sítě
    Můj switch IP adresu má. :-D Naštěstí jsem mu tam nastavil natvrdo nějakou fejkovou (a bránu taky), jinak by se pořád pokoušel volat domů do Netgearu... :-/
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    6.12.2015 17:58 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Switch TL-SG108E + VLAN - 3 sítě
    Fakticky ten switch adresu nemá. To že v jedné krabičce jsou vlastně dvě zařízení, jedno je transparentní switch, a druhé je admin rozhraní je na tom že switch z podstaty věci je transparentní na L2 i všech vyšších protokolech nic nemění. Viděl jsem i switche, kde admin rozhraní bylo řešené kabelem do admin panelu, kterým se ovládalo několik switchu.
    Petr Tomášek avatar 7.12.2015 09:10 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Switch TL-SG108E + VLAN - 3 sítě
    Slovíčkaření. Stejně tak můžeš mít switch jakožto bridge v normálním linuxovém stroji a tady taky budeš tvrdit, že jsou to „dvě zařízení“?

    Velmi často ty „transparentní“ switche nejsou až tak transparentní, protože umožní předávat jisté packety předávat procesoru aby je zpracovával prodle libosti...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    pavlix avatar 7.12.2015 12:16 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Switch TL-SG108E + VLAN - 3 sítě
    Stejně tak můžeš mít switch jakožto bridge v normálním linuxovém stroji a tady taky budeš tvrdit, že jsou to „dvě zařízení“?

    Když budeš mít „jakožto bridge“, tak nebudeš mít „switch“.
    Velmi často ty „transparentní“ switche nejsou až tak transparentní, protože umožní předávat jisté packety předávat procesoru aby je zpracovával prodle libosti...
    To podle mě na věci až tak moc nemění.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 1.12.2015 13:14 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Switch TL-SG108E + VLAN - 3 sítě
    Já vím, co tomu je.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    1.12.2015 13:20 drunkezz | skóre: 34 | blog: kadeco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Switch TL-SG108E + VLAN - 3 sítě

    ...je to pokazeneee:)

    D.

    pavlix avatar 1.12.2015 13:52 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Switch TL-SG108E + VLAN - 3 sítě
    Přesně. :D
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    1.12.2015 13:27 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Switch TL-SG108E + VLAN - 3 sítě
    You are an expert? :-)
    pavlix avatar 1.12.2015 13:58 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Switch TL-SG108E + VLAN - 3 sítě
    Tak pozor, to video není o moc absurdnější než realita.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    1.12.2015 14:30 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Switch TL-SG108E + VLAN - 3 sítě
    Já vím… a právě to je na něm to nejlepší. Jen je to převedené na "problém", u kterého se každý dokáže vcítit do pozice toho nešťastníka (aspoň doufám).
    pavlix avatar 1.12.2015 17:14 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Switch TL-SG108E + VLAN - 3 sítě
    Pochybuju. Kdyby si to skutečně pouštěli ti, kterých se to týká, a vcítili by se, tak by se svět změnil k nepoznání.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    1.12.2015 09:33 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Switch TL-SG108E + VLAN - 3 sítě
    Taky je mi trochu záhadou, co přesně rozumíte výrazem "DHCP", např. ve formulacích jako "počítače v jednotlivých DHCP" nebo "we switchi jsou 3 DHCP".
    randy avatar 1.12.2015 09:59 randy | skóre: 21 | Hviezdoslavov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Switch TL-SG108E + VLAN - 3 sítě
    Ten prepinac je L2 a robi presne to co ma. Takze aby smerovanie medzi sietami fungovalo, v kazdej sieti potrebujes nejake L3 zariadenie. V tvojom zapojeni to bude nejaky "router on a stick", ktory bude mat sietove rozhranie v kazdej VLANe. Nestaci tam dat adresu prepinaca - ten ma len jednu adresu a o smerovani nema ani ponatia. BTW, mas tam dost chaos v pojmoch a hlavne nezabudaj, ze adresa brany musi byt dostupna priamo vo VLAN po L2.
    R>
    Petr Tomášek avatar 2.12.2015 12:30 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Switch TL-SG108E + VLAN - 3 sítě
    Routovat musíš na routeru (i mezi VLANama) - ne na switchi.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    2.12.2015 15:47 kapo | skóre: 15 | blog: runtime
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Switch TL-SG108E + VLAN - 3 sítě
    Rekl bych, ze by to chtelo restart celeho dotazu.

    Napriklad netusim, proc oddelovat ty site do VLANu, a potom zajistovat pres router, aby na sebe vzajemne videly. Taky obrazek uz mensi udelat nesel, ale treba se mohlo vybrat zlute pismo, to by bylo citelnejsi.

    < /sarkasmus>

    Tak jinak. Asi by bylo nejlepsi, abyste namaloval jen krabickama, jak chcete, aby to cele vypadalo, bez adres, proste top level pohled, co ma byt odkud videt a co ne. Pak se da premejslet, jak to nastavit.

    A prosim rozlisujte dusledne vsechny termity jako ROUTER, SWITCH, DHCP, ... ;)
    Why make things difficult, when it is possible to make them cryptic... - Aksel Peter Jorgensen
    Petr Tomášek avatar 7.12.2015 09:04 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Switch TL-SG108E + VLAN - 3 sítě
    Napriklad netusim, proc oddelovat ty site do VLANu, a potom zajistovat pres router, aby na sebe vzajemne videly.

    Tak to náhodou dokážu vcelku pochopit - pokud na tom routeru máš i firewall a chceš mít přesnou kontrolu nad tím, jak na sebe ty stroje budou vidět (např. povolím jen určité protokoly, nebo u TCP mohu povolit, že stroje z VLAN A se můžou přihlásit na stroje z VLAN B ale nikoliv naopak)...

    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    6.12.2015 11:30 Novacek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Switch TL-SG108E + VLAN - 3 sítě
    Nebylo by nejjednodussi, vyhodit vsechny routery a nechat jeden ktery bude ridit celou sit, potom uz jen doresit routovani aby Vas to pustilo vsude, kde je potreba.

    Pripadne se vzdy pripojit pres ssh na router a znej spravovat jednotlive pc a neresit dalsi slozitosti, jak se z jednoho pc dostat do tri rozsahu.

    Zapojeni: jeden router na nemz budou nastaveny vsechny tri rozsahy eth0.10, eth0.11, eth0.12.

    eth1.x = nejaky rozsah

    ve switchi zapojene dva porty z routeru, eth0 do portu 1, ten bude mit trunk vlan 10;11;12.

    eth1 do portu 2 trunk vlan x

    potom na jednotlive switche, ktere deli sit, poslat trunk s vlany,

    Na switche, ktere pak deli sit nastavit kaazdemu portu acces dane vlany.

    Tim dosahnete toho ze sit bude routovat jeden router.

    Nakonec port 8 acces vlany x.

    Pak uz jde jen o to nastavit spravne routovani na routeru tak aby jste se mohl dostat na vsechny rozsahy.

    Zda se mi to jako realne a celkem snadne reseni, se spravnym nastavenim routu uz Vam tu urcite poradi, pripadne manual..

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.