Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.
Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.
NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.
IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.
Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.
Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.
Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.
MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.
systemd-nspawn jako by byl jen pro pár systemd nadšencůNejsem systemd nadšenec, ale nspawn používám několik let (i s veřejnými adresami) a nevidím problém.
pokud vám nevadí, že ip adresa virtuálu bude za NATem a DHCPProč to?
Na jiné použití zdá se chybí dokumentace.Popis, jak v dané distribuci nastavit síť, snad existuje. Pokud používáte systemd-networkd (což bych pro nspawn kontejner doporučoval), tak máte pěknou dokumentaci přímo od autorů systemd. Jinak to, že v některých projektech lze IP kontejneru (používám třeba i FreeBSD jaily) nastavit zvenčí, nepovažuji za bůh ví jakou výhodu. Pokud mám fyzický stroj nebo plnou virtualizaci, také nenastavuji IP "zvenčí". Proto nevidím u nspawn problém, naopak, sít nastavuji úplně stejně jako na fyzickém stroji nebo plné virtualizaci. V mém případě tedy pomocí systemd-networkd.
macvlan0Proč macvlan? Já používám veth (
--network-veth
, resp. VirtualEthernet=yes
) a na hostitelském systému tu příslušnou veth síťovku jen strčím do bridge na příslušnou fyzickou síťovku. To mi umožňuje připojit daný kontejner do dané fyzické sítě, jen přiřazením do konkrétního bridge.
Tj konfig v /etc/systemd/nspawn/stroj.nspawn
:
[Exec] Boot=on [Network] VirtualEthernet=yes Bridge=br0Tohle je jediné nastavení kontejneru na straně hostitele a v kontejneru je jen nastavení sítě (systemd-nspawn) a je to.
Pak ale nejspíš nebude problém ze vnitř virtuálu od sítě odpojit celý fyzický stroj a to třeba i omylem.Řekl bych, že podobný, jako z kteréhokoliv jiného stroje na síti. Rozhodně nemusíte kontejnery připojovat na stejnou fyzickou sít, na které máte adresu fyzického stroje. Případně fyzický stroj může mít servisní ip, která bude jiná (z jiného rozsahu), než ip pro komunikaci s kontejnery. Atp.
Nebo má každý container vlastní routovací pravidla stejně jako má možnost mít vlastní firewall nastavovaný zevnitř?Ano, může mít vlastní routy.
Tiskni Sdílej: