abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:22 | Upozornění

    Společnosti Ticketmaster byla odcizena databáze s osobními údaji (jméno, adresa, telefonní číslo a část platebních údajů) 560 miliónů zákazníku. Za odcizením stojí skupina ShinyHunters a za nezveřejnění této databáze požaduje 500 tisíc dolarů [BBC].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    31.5. 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    31.5. 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    Rozcestník

    Dotaz: Chyba při startu ubuntu 18.4

    25.4.2019 08:16 vasek3 | skóre: 8
    Chyba při startu ubuntu 18.4
    Přečteno: 1470×
    Příloha:
    Dobrý den, poradí mi někdo co se dá udělat, viz obrázek obrazovky. Mám 2 OS win 10 a ubuntu 18.4. poslední dobou mám problémy se startem Ubuntu.Někdy se uplně kousne, a musím na tvrdo vypnout PC a provézt opět start, pak se objeví zpáva na obrazovce, viz foto. Ještě mám dojem , že je další chyba, Běžně se mi objevovala zpráva o aktualizaci a již celý týden se nic nenabízelo k aktualizaci. Děkuji za Vaše rady. Vašek

    Odpovědi

    25.4.2019 10:13 NN
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    Jaky mas kernel?
    25.4.2019 11:28 vasek3 | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    Jsem úplný laik, jak to zjistím?
    25.4.2019 11:34 PetebLazar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    V terminálu zadat příkaz "uname -a" (bez uvozovek).
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 25.4.2019 11:40 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    v terminálu uname -r, ale nemyslím si, že by to bylo jádrem. Může to být od nastavení biosu/UEFI až po nějakou aktualizaci Windows (ano windows, to není překlep). Chtělo by to vědět kdy a za jakých okolností to začalo zlobit. Něco by nám mohli napovědět logy z obou systémů.
    25.4.2019 12:04 vasek3 | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    mám za to, že to asi bylo po aktualizacích windovs, nejsem si přesně jist. Jak zjistím logy. Při startu je nastaveno spuštění ubuntu. Někdy zamrzne PC, někdy se sám restartuje a teprve se začne načítat ubuntu. Když dám enter na spuštění ubuntu tak občas zamrzne PC a a na obrazovce je jeden řádek rozmazaný nečitelný. Díky
    25.4.2019 12:11 vasek3 | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    toto je

    ~$ uname -r 4.15.0-48-generic

    4.15.0-48-generic #51-Ubuntu SMP Wed Apr 3 08:26:08 UTC 2019 i686 i686 i686 GNU/Linux

    25.4.2019 12:23 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    Proč používáš 32b systém?

    Jinak start do windows a vypnout rychlé spouštění (po upgrade windows se to zapíná).

    Skontrolovat nastavení BIOSU.

    A při startu ubuntu skus vybrat předcházející kernel zda i při něm vznikne chyba.
    25.4.2019 14:26 vasek3 | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    Tak jsem zkoušel,dle doporučení . 4-15-0-48 chyba 4-15-0-47 spustil se bez závad ( jen byla delší dobu černá obrazovka, snad tam nic nebylo, zkoušel jsem to několikrát a bez chyby)
    25.4.2019 16:15 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    Tak je to jasné v kernelu 4.15.0-48 prostě není podpora pro tvůj HW a nebo je v něm chyba.

    V nejnovějších kernelech se postupně vypínají funkcionality pro 32b CPU takže znovu proč používáš kernel pro 32b CPU ?

    Co za CPU máš v PC pokud 64b přejdi na 64b OS!
    25.4.2019 16:30 vasek3 | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    jednoduchá, starý PC Pentium 4CPU 3GHz paměť 2.9 GiB
    25.4.2019 16:38 lazywriter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    A opravdu to neni 64bit? Doma mám Intel Core 2 Duo E7200 (čili dvoujádrový procesor z roku 2008) a 64bit už je. Pomůže třeba: cat /proc/cpuinfo
    25.4.2019 16:40 lazywriter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    Tedy, jestli v "PC Pentium 4CPU" neměla být mezera mezi 4 a CPU :)
    26.4.2019 10:59 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    Take u core2duo používám 32bit xubuntu. Mam menší ram a větší se nevyplatí kupovat so starého stroje za 400,- Sice časem se člověk nevyhne asi 64bit verze. Ale zatím to funguje.
    26.4.2019 13:59 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    To zda použít 32 nebo 64b OS o tom nerozhoduje velikost RAM ale CPU!

    Rozdíl pro programy je k velikosti ram zanedbatelný pokud máš 4G a víc.
    27.4.2019 20:14 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    Na desce jsou dva sloty s 2GB. I tak jsem tam zkoušel 64 bit, ale 32 bit je svižnější. Tak dokud bude nějaká distribuce podporovat staré dobré 32 bit co zabere míň prostředků tak budu rád.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 27.4.2019 21:37 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    U spousty SW 32bit skončil, končí a končit bude. Pro mne je toto omezení zásadnější, než minimum prostředků navíc. Používám 64bitový Devuan. A upřímně, nevím, co všechno bych musel pootvírat a dělat zároveň, abych vyčerpal 4GB RAM. Viz. přiložený obrázek.
    k3dAR avatar 27.4.2019 23:10 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    to je tak trochu fama ;-) muzes napsat neco z te "spousty" SW? ;-)
    ja vim o 1 - chrome, coz ani neni opensource sw/balicek...
    ale treba Chromium nebo Vivaldi ma 32bit, jinak spoustu sw co pouzivam 32bit balicek ma... osobne sem nenarazil ani na 1, ale vim ze je jeste aspon 1 tusim z oblasti kterou nepouzivam, uz nevim zda slo o nejakej cad, nebo navrh tisktaku...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 28.4.2019 00:01 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    Teď jsem na telefonu a napadá mne třeba Viber, který ani 32bitový nebyl. Až budu u PC, mrknu do seznamu.
    k3dAR avatar 28.4.2019 00:29 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    Viber nepouzivam, ale ok, a pridavam na ten "spousta" seznam treti polozku: SkypeForLinux, nicmene na 32bit lze pouzivat Ghetto-Skype ten 32bit ma
    takze mame "uz" 3 polozky, pro zajimavost, vse closedsource programy...
    takze pomer 32 Vs 64 mame ~62000 balicku Vs 3 ;-)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 28.4.2019 04:12 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    Ghetto-Skype už nefunguje, můžeš si ho škrtnout. Takže buď web nebo nativní klient. A co se týče balíčků, tak ten poměr bude asi taky špatný, protože kolik balíčků jsou skutečné programy? Lepší poměr by byl pouze GUI balíčky a ani u těch asi ne všechno. Podle mne nezáleží na tom, co je to za balíčky a kolik jich je, když je člověk používá a na jedné platformě jedou a na druhé ne. Také nezapomínejme, že některé distribuce již x86 nepodporují vůbec a vůbec nezáleží na tom z jakých důvodů. Prostě je to končící platforma, která bude pomaloučku omezovaná a mizet ze scény.
    k3dAR avatar 28.4.2019 16:50 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    ses si jistej ze uz nefunguje? protoze to vypada ze jen nevydal binarni release po commitu co upravuje url po zmene na strane Microsoftu...

    na to sem prave narazel ze "U spousty SW 32bit skončil"(btw: stale sme na poctu 3) Vs "bude pomaloučku omezovaná" je neco jineho...
    pokud se budem (zbytecne) drzetl GUI aplikaci a (nezbytecne) tech co pouzivam, tak JE VSE 32bit napr.:
    Xfce(+ jeho vychozi aplikace), Vivaldi, Geary, Kodi, mpv, Clementine, Audacious, Audacity, LibreOffice, GIMP, Inkscape, Remmina, Transmission, WINE, virt-manager/libvirt/kvm/qemu, DoubleCommander, FileZilla, GParted...

    ohledne distribuci, napr. Ubuntu 19.04(a (zatim?) i 19.10) ma 32bit repositare, to ze nema Live je irelevantni, protoze lze bud provest upgrade z predchozi 32bit verze (Debiani cestou upravou sources.list), nebo cista instalace z 19.04 32bit Mini ISO (ci 32bit netboot z pxe)...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    k3dAR avatar 28.4.2019 17:55 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    Overeno, Ghetto-Skype 1.6.1 ze zdrojaku build 32bit funguje..., takze sme na poctu 2.5 ;-)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    k3dAR avatar 28.4.2019 20:48 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    pro pripadneho kolemjdouciho, radeji hodim postup, protoze v oficialnim README na githubu par veci schazi...:
    # nainstalovat balicky co pise autor v README
    sudo apt install build-essential icnsutils graphicsmagick xz-utils libxkbfile-dev libx11-dev libcairo2-dev libjpeg-dev libgif-dev libpango1.0-dev librsvg2-dev fakeroot dpkg
    
    # nainstalovat balicky co jsou potreba ale autor je skoro-logicky nezminuje
    sudo apt install git npm
    
    # nainstalovani balicku kerej je potreba pri kompilaci v 32bit (testovano s Ubuntu-18.04-32bit, v 64bit potreba tento balicek neni)
    sudo apt install libopenjp2-tools
    
    # naklonovani zdrojaku z git repositare
    git clone https://github.com/stanfieldr/ghetto-skype.git
    
    # presto ze autor zminuje ze vychozi format pri vytvareni balicku je deb, tak zkutenost je rpm
    # takze je potreba udelat zmena vychoziho nastaveni z rpm na deb
    sed 's/rpm/deb/' -i ghetto-skype/package.json
    
    # kompilace
    cd ghetto-skype
    npm install
    
    # vytvoreni deb balicku
    npm run dist
    
    # nainstalovani balicku (v prubehu oznami ze nejsou splnene zavislosti, nevadi)
    sudo dpkg -i dist/ghetto-skype*.deb
    
    # oprava/doinstalovani schazejicich zavislosti
    sudo apt -f install
    
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 29.4.2019 07:57 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    .... viděl jsem tam v nějaké diskuzi i povalující se deb balíčky.
    29.4.2019 08:33 vasek3 | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    Příloha:
    pomoci videa jsem zaznamenal některé věci, ale nepodařilo se mi žádným příkazem zobrazit celý průběh
    29.4.2019 12:11 vasek3 | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    Příloha:
    ještě přidám jeden snímek, ale není to moc čitelné.Díky , zatím víc neumím.
    29.4.2019 14:48 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    Failed to start network name resolution.

    To mi pripadá ako keby to nevedelo naštartovať DNS klienta kvôli nejakému problému so sieťou. Ak sa smiem opýtať, tak jak mal ten stroj inštalovaný ovládač sieťovej karty?
    29.4.2019 16:36 vasek3 | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    jak to zjistím? Jsem laik.
    29.4.2019 17:51 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    Pokiaľ si nepamätáš, tak bude naozaj lepšie to preinštalovať na 64bit.
    29.4.2019 17:56 vasek3 | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    A to může být na jednom PC Win 10 32 bit a ubuntu 64bit?
    29.4.2019 19:17 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    A proč by nemohlo linux nemá žádné závislosti na windows.
    29.4.2019 19:43 vasek3 | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    Jo a nyní mi řekni jak to přeinstalovat. Co se starou 18? měl jsem 14 pak jsem přešel na 16 a při nějakém instalování jsem spustil přeinstalování na 18.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 29.4.2019 20:15 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    Myslím, že není nutné to přeinstalovávat. Jen změnit architekturu z x86 na x64, spustit aktualizaci systému a odebrat architekturu x86 (to není nutností). A mělo by být vše funkční. Ale dělal jsem to jen jednou a to u OpenSuse, ale prošlo to a nebyl s tím sebemenší problém.
    k3dAR avatar 29.4.2019 21:02 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    to nemyslis vazne tohle radit laikovi ;-) ten postup je dost krkolomnej...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 29.4.2019 22:11 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    Proto jsem to uvedl pouze jako možnost, bez jakéhokoliv konkrétního kroku. Já to dělal ještě na systému bez systemd, nevím, jestli by s tím dnes nebyl nějaký problém. Systemd sice sleduji, ale vyhýbám se mu.
    k3dAR avatar 29.4.2019 22:47 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    pro zajimavost, postup na Debianu
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    30.4.2019 07:43 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    Problém môže nastať aj keď mu tam ostanú programy ktoré boli preferované v rokoch 2012 až 2014, ale lepšie plnia ich funkcie iné programy. Vtedy si nemusí pomôcť.

    To, že to môže byť krkolomné pre laika je len druhoradá vec. A s riešením základných drobností potom strávi viac času, ako jednoduchou zálohou užívateľských dát a reinštaláciou systému.
    k3dAR avatar 29.4.2019 21:11 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    samozrejme muze, zalezi primarne na tom, zda tve CPU podporuje 64bit, psal si "Pentium 4 3GHz", tak je mozne ze je jen 32bit nebo je 64bit, zalezi na generaci P4, az poslednim mela 64bit podporu, co ti za model napise:
    cat /proc/cpuinfo  | grep name
    kazdopadne, pokud bys uz zacal prepmyslet o ciste instalaci 64bit, tak nejdriv bych URCITE zkusil stavajici 18.04-32bit povysit pres to HWE, prechod na nej je snadnej, prechod zpatky pokud by to bylo horsi uz je komplikovanejsi, ale jak sem psal pretim, v krizove situace pokud bys kdyztak Ubuntu preinstaloval nacisto, tak...
    # prechod 18.04 na 18.04-HWE (jadro 4.18, novejsi X.Org a Mesa)
    sudo apt update
    sudo apt install --install-recommends linux-generic-hwe-18.04 xserver-xorg-hwe-18.04 
    
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    1.5.2019 15:38 vasek3 | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    Tak mi to nedal a zkusil jsem : toto mi to napsalo :

    Pro opravení můžete spustit „apt --fix-broken install“. Následující balíky mají nesplněné závislosti: libobasis6.2-cs : Závisí na: libobasis6.2-core (>= 6.2.3.2) ale 6.2.2.2-2 se bude instalovat libreoffice6.2-cs : Závisí na: libreoffice6.2 (>= 6.2.3.2) ale 6.2.2.2-2 se bude instalovat libreoffice6.2-dict-cs : Závisí na: libreoffice6.2-ure (>= 6.2.3.2) ale 6.2.2.2-2 se bude instalovat Závisí na: libobasis6.2-core (>= 6.2.3.2) ale 6.2.2.2-2 se bude instalovat Závisí na: libreoffice6.2 (>= 6.2.3.2) ale 6.2.2.2-2 se bude instalovat linux-generic-hwe-18.04 : Závisí na: linux-image-generic-hwe-18.04 (= 4.18.0.19.69) ale nebude se instalovat Závisí na: linux-headers-generic-hwe-18.04 (= 4.18.0.19.69) ale nebude se instalovat xserver-xorg-hwe-18.04 : Závisí na: xserver-xorg-core-hwe-18.04 (>= 2:1.17.2-2) ale nebude se instalovat Koliduje s: xserver-xorg Koliduje s: xserver-xorg-core (>= 0~) Koliduje s: xserver-xorg-input-all (>= 0~) Koliduje s: xserver-xorg-video-all (>= 0~) Doporučuje: xserver-xorg-legacy-hwe-18.04 ale nebude se instalovat Doporučuje: xserver-xorg-video-all-hwe-18.04 ale nebude se instalovat E: Nesplněné závislosti. Zkuste spustit „apt --fix-broken install“ bez balíků (nebo navrhněte řešení). liska@liska-HP-Compaq-dc7600-Small-Form-Factor:~$ ^C liska@liska-HP-Compaq-dc7600-Small-Form-Factor:~$ xserver-xorg-video-all-hwe-18.04 xserver-xorg-video-all-hwe-18.04: příkaz nebyl nalezen liska@liska-HP-Compaq-dc7600-Small-Form-Factor:~$

    1.5.2019 15:40 vasek3 | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    Pro opravení můžete spustit „apt --fix-broken install“.
    Následující balíky mají nesplněné závislosti:
     libobasis6.2-cs : Závisí na: libobasis6.2-core (>= 6.2.3.2) ale 6.2.2.2-2 se bude instalovat
     libreoffice6.2-cs : Závisí na: libreoffice6.2 (>= 6.2.3.2) ale 6.2.2.2-2 se bude instalovat
     libreoffice6.2-dict-cs : Závisí na: libreoffice6.2-ure (>= 6.2.3.2) ale 6.2.2.2-2 se bude instalovat
                              Závisí na: libobasis6.2-core (>= 6.2.3.2) ale 6.2.2.2-2 se bude instalovat
                              Závisí na: libreoffice6.2 (>= 6.2.3.2) ale 6.2.2.2-2 se bude instalovat
     linux-generic-hwe-18.04 : Závisí na: linux-image-generic-hwe-18.04 (= 4.18.0.19.69) ale nebude se instalovat
                               Závisí na: linux-headers-generic-hwe-18.04 (= 4.18.0.19.69) ale nebude se instalovat
     xserver-xorg-hwe-18.04 : Závisí na: xserver-xorg-core-hwe-18.04 (>= 2:1.17.2-2) ale nebude se instalovat
                              Koliduje s: xserver-xorg
                              Koliduje s: xserver-xorg-core (>= 0~)
                              Koliduje s: xserver-xorg-input-all (>= 0~)
                              Koliduje s: xserver-xorg-video-all (>= 0~)
                              Doporučuje: xserver-xorg-legacy-hwe-18.04 ale nebude se instalovat
                              Doporučuje: xserver-xorg-video-all-hwe-18.04 ale nebude se instalovat
    E: Nesplněné závislosti. Zkuste spustit „apt --fix-broken install“ bez balíků (nebo navrhněte řešení).
    liska@liska-HP-Compaq-dc7600-Small-Form-Factor:~$ ^C
    liska@liska-HP-Compaq-dc7600-Small-Form-Factor:~$ xserver-xorg-video-all-hwe-18.04
    xserver-xorg-video-all-hwe-18.04: příkaz nebyl nalezen
    liska@liska-HP-Compaq-dc7600-Small-Form-Factor:~$ 
    
                
    k3dAR avatar 1.5.2019 18:19 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    kdyz vkladas text, oznac ho a tukni na tlacitko <pre>, to je na "PREdformatovany text", jak to bude vypdat vzdy vidis v nahledu co davas pres moznosti odeslat ;-)

    vezmu to od konce, "poustis" prikaz "xserver-xorg-video-all-hwe-18.04", ten samozrejme neexistuje(mozna mas zpravy v teto delce vetve uz zalamovane :), je to jmeno balicku, prikaz sem psal:
    sudo apt install --install-recommends linux-generic-hwe-18.04 xserver-xorg-hwe-18.04
    dale libreoffice libobasic atd, VUBEC nesouvisi s HWE, tzn. ze na 100% mas neco jineho spatne, urcite si pustil nejdrive:
    sudo apt update
    to aktualizuje v pocitaci seznam balicku vcetne jejich verzich, ktere jsou v repositarich (~skladu balicku distribuce) dostupne, kdyz to nemas aktualizaovane a system si mysli ze jsou stare verze, muze to delat podobnej bordel...

    nevim jestli tu instalaci HWE si odsouhlasil a az pak ti tohle zobrazilo, nebo to zobrazilo pred tim, kazdopadne zkus (i to pise):
    sudo apt update
    sudo apt --fix-broken install
    pokud by to nahodou hlasilo ze bude odebirat hromadu balicku, nepotvrzuj to ale posli vypis...

    pro info vkladam tvuj vypis citelne:
    Pro opravení můžete spustit „apt --fix-broken install“.
    Následující balíky mají nesplněné závislosti:
     libobasis6.2-cs : Závisí na: libobasis6.2-core (>= 6.2.3.2) ale 6.2.2.2-2 se bude instalovat
     libreoffice6.2-cs : Závisí na: libreoffice6.2 (>= 6.2.3.2) ale 6.2.2.2-2 se bude instalovat
     libreoffice6.2-dict-cs : Závisí na: libreoffice6.2-ure (>= 6.2.3.2) ale 6.2.2.2-2 se bude instalovat
                              Závisí na: libobasis6.2-core (>= 6.2.3.2) ale 6.2.2.2-2 se bude instalovat
                              Závisí na: libreoffice6.2 (>= 6.2.3.2) ale 6.2.2.2-2 se bude instalovat
     linux-generic-hwe-18.04 : Závisí na: linux-image-generic-hwe-18.04 (= 4.18.0.19.69) ale nebude se instalovat
                               Závisí na: linux-headers-generic-hwe-18.04 (= 4.18.0.19.69) ale nebude se instalovat
     xserver-xorg-hwe-18.04 : Závisí na: xserver-xorg-core-hwe-18.04 (>= 2:1.17.2-2) ale nebude se instalovat
                              Koliduje s: xserver-xorg
                              Koliduje s: xserver-xorg-core (>= 0~)
                              Koliduje s: xserver-xorg-input-all (>= 0~)
                              Koliduje s: xserver-xorg-video-all (>= 0~)
                              Doporučuje: xserver-xorg-legacy-hwe-18.04 ale nebude se instalovat
                              Doporučuje: xserver-xorg-video-all-hwe-18.04 ale nebude se instalovat
    E: Nesplněné závislosti. Zkuste spustit „apt --fix-broken install“ bez balíků (nebo navrhněte řešení).
    liska@liska-HP-Compaq-dc7600-Small-Form-Factor:~$ ^C
    liska@liska-HP-Compaq-dc7600-Small-Form-Factor:~$ xserver-xorg-video-all-hwe-18.04
    xserver-xorg-video-all-hwe-18.04: příkaz nebyl nalezen
    liska@liska-HP-Compaq-dc7600-Small-Form-Factor:~$
    
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    1.5.2019 20:50 vasek3 | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    omlouvám se, už jsem si zapsal (pre) nemohl jsem si vzpomenou , proto jsem to poslal 2x a stejně špatně. Napsalo mi to 20 neaktualizováno. Rozhodl jsem se pro novou instalaci Ubuntu 18.04. Jen si nejsem jist s tím zda procesor je skutečně 64 bit. $ cat /proc/cpuinfo | grep namemodel name : Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz model name : Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz Jinak pod win 10 mi to píše že je 64bit
    k3dAR avatar 1.5.2019 20:56 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    ten filtr na cpuinfo koukam u P4 neukazuje presnej model, dej vypis celeho:
    cat /proc/cpuinfo
    ve Windows ti ukazuje 64bit co? Vlastnosti systemu ze mas 64bit instalaci?

    jinak doporucuju Ti zvolit Xubuntu, je tam Xfce prostredi, jednak je vice podobne Windows, zaroven je mene narocne coz u stareho HW s pomalejsim CPU a GPU ti pocitove hoodne zvedne rychlost reakci systemu a zaroven to sezere mene RAM...

    pokud bys mel jen 32bit CPU, lze nainstalovat Xubuntu 18.04 32bit, jen na to neni live iso, ale musis pouzit mini iso a instalace je krapet slozitejsi, ale kdyztak popisu (podle toho jak dopadne zjisteni cpu..)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    k3dAR avatar 1.5.2019 20:57 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    ted mi doslo ze vlastne 18.04 mas, nez bys preinstalovaval jeste to zkus poresit, co ti "Napsalo mi to 20 neaktualizováno"? "apt update" ? pokud ano, zkusil si pote tu opravu? "sudo apt --fix-broken install" ?
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    2.5.2019 08:07 vasek3 | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    Dnes jsem měl aktualizaci, všiml jsem si že to psalo odstranění kerner 15-.... a hláška o vadné biosu není a ubuntu se spustilo. Jsou tam chyby a i mi to zlikvidovalo jeden soubor. Zde jsou údaje o procesoru

    vendor_id	: GenuineIntel
    cpu family	: 15
    model		: 4
    model name	: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz
    stepping	: 10
    microcode	: 0x4
    cpu MHz		: 3000.000
    cache size	: 2048 KB
    physical id	: 0
    siblings	: 2
    core id		: 0
    cpu cores	: 1
    apicid		: 0
    initial apicid	: 0
    fdiv_bug	: no
    f00f_bug	: no
    coma_bug	: no
    fpu		: yes
    fpu_exception	: yes
    cpuid level	: 5
    wp		: yes
    flags		: fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep mtrr pge mca cmov pat pse36 clflush dts acpi mmx fxsr sse sse2 ss ht tm pbe nx lm constant_tsc pebs bts cpuid pni dtes64 monitor ds_cpl est cid cx16 xtpr lahf_lm
    bugs		: cpu_meltdown spectre_v1 spectre_v2 spec_store_bypass l1tf
    bogomips	: 5985.06
    clflush size	: 64
    cache_alignment	: 128
    address sizes	: 36 bits physical, 48 bits virtual
    power management:
    
    processor	: 1
    vendor_id	: GenuineIntel
    cpu family	: 15
    model		: 4
    model name	: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz
    stepping	: 10
    microcode	: 0x4
    cpu MHz		: 3000.000
    cache size	: 2048 KB
    physical id	: 0
    siblings	: 2
    core id		: 0
    cpu cores	: 1
    apicid		: 1
    initial apicid	: 1
    fdiv_bug	: no
    f00f_bug	: no
    coma_bug	: no
    fpu		: yes
    fpu_exception	: yes
    cpuid level	: 5
    wp		: yes
    flags		: fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep mtrr pge mca cmov pat pse36 clflush dts acpi mmx fxsr sse sse2 ss ht tm pbe nx lm constant_tsc pebs bts cpuid pni dtes64 monitor ds_cpl est cid cx16 xtpr lahf_lm
    bugs		: cpu_meltdown spectre_v1 spectre_v2 spec_store_bypass l1tf
    bogomips	: 5985.06
    clflush size	: 64
    cache_alignment	: 128
    address sizes	: 36 bits physical, 48 bits virtual
    power management:
    
    $ grep flags /proc/cpuinfo | grep " lm "
    flags		: fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep mtrr pge mca cmov pat pse36 clflush dts acpi mmx fxsr sse sse2 ss ht tm pbe nx lm constant_tsc pebs bts cpuid pni dtes64 monitor ds_cpl est cid cx16 xtpr lahf_lm
    flags		: fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep mtrr pge mca cmov pat pse36 clflush dts acpi mmx fxsr sse sse2 ss ht tm pbe nx lm constant_tsc pebs bts cpuid pni dtes64 monitor ds_cpl est cid cx16 xtpr lahf_lm
    
    k3dAR avatar 2.5.2019 20:00 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    odstraneni kernelu 15 nemusi znamenat problem, je normalni ze aktualizace odstranuje stare subverze jadra, tzn. *buntu ma 4.15 aktualne posledni 4.15.0-48, a nechava vzdy aktualne bezici a/nebo posledni 2 verze, takze pokud si mel napriklad 4.15.0-30, 4.15.0-40 a 4.15.0-48, tak 4.15.0-30 by odstranilo...

    z popisu "sou tam chyby" nic nepoznam, jake chyby a kde? stejne tak jakej soubor co/kdy zlikvidovalo?

    ad cpu info: jde o 64bit CPU, ocividne jsi si nekde uz i dohledal, ze podporu 64bit lze poznat z flagu "lm" :-)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    2.5.2019 21:00 vasek3 | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    díky za potvrzení , že jde o 64 bit
    k3dAR avatar 4.5.2019 00:17 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    a co tohle :-)
    "z popisu "sou tam chyby" nic nepoznam, jake chyby a kde? stejne tak jakej soubor co/kdy zlikvidovalo?"
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    4.5.2019 05:04 vasek3 | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    Máš pravdu ,včera večer jsem našel , že tam chybí 5 souborů. Dnes mi pomůže kamarád a komplet se nainstaluje 64 bit verze XUBUNTU. Jde jenom o programy. Veškerá data dávám na druhou půlku disku. Jak jsem hledal, tak doplnit soubory není lehká věc. Jen pro zajímavost:
    debsums: missing file /usr/share/man/fr/man1/xxd.1.gz (from xxd package)
    debsums: missing file /usr/share/man/it/man1/xxd.1.gz (from xxd package)
    debsums: missing file /usr/share/man/ja/man1/xxd.1.gz (from xxd package)
    debsums: missing file /usr/share/man/pl/man1/xxd.1.gz (from xxd package)
    debsums: missing file /usr/share/man/ru/man1/xxd.1.gz (from xxd package)

    Moc vám Všem díky za rady, opět se ozvu asi až budu mít potřebu s nějakou instalaci. Vašek
    k3dAR avatar 4.5.2019 05:11 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    pokud schazi jen techto 5, tak o nic nejde, jednak jde o franzouzkou/italskou/japonskou/polskou/ruskou lokalizaci, druhak pro program kterej asi jentak nepouzijes, je na prevod souboru/vystupu_programu do hexadecimalniho tvaru :-)

    snad kamarad vi co dela, protoze pokud spatne klikne, smaze i data na druhe pulce disku => pozor at pri rozdeleni disku zvolite rucni a u casti disku s daty zvolite NEformatovat ;-)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    k3dAR avatar 25.4.2019 17:56 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    nemyslim ze by to byl "32bit problem", co treba zkontrolovat: - mas volne misto na disku(system oddilu s Linuxem)?
    sudo df -h /
    pokud ne (nebo i kdyz jo) muzes smazat cache se stazenejma balickama (nic to neodinstaluje, jde jen o "instalacky")
    sudo apt clean
    - nemas naborene/nedoinstalovane balicky (pokud doslo misto pri posledni aktualizaci, mohlo by to zlobit)
    sudo apt --fix-broken install
    pokud nebyl ^^ problem nemelo by to nic delat jen zobrazit 3 radky "nacitani" a report kolik balicku se muze instalovat/aktualizovat, pokud jo, neco doinstaluje pripadne oznami ze musis opravit nezkonfigurovane:
    sudo dpkg --configure -a
    take muzes zkusit balicky pro jadro 4.15.0-48 preinstalovat:
    sudo apt --reinstall install linux-image-4.15.0-48-generic linux-modules-4.15.0-48-generic linux-modules-extra-4.15.0-48-generic

    tim ze ti nechodi aktualizace bych prave tipoval na neni misto, nebo naborene/nezkonfigurovane...

    pak je jeste dalsi moznost prejit na 18.04 HWE, coz je povyseni jadra+xorg(grafickej "subsystem") na vyssi verzi, kdy jadro bude rada 4.18, ale to zatim nepisu postup, protoze by se mohlo stat ze by ti system na starem HW nenastartoval a oprava by byla (pro tebe) komplikovanejsi
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    25.4.2019 20:08 vasek3 | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    Perfektně popsaný postup. Vše se mi podařilo udělat. Místo na disku mám. Nabořené- nezkonfigurované místo se mi na horní liště ukazovalo.Nyní už né. Celý postup nepomohl. Stejně Vám hodně děkuji za postup, perfektně popsané.
    25.4.2019 20:29 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    A taká drobnosť ohľadne záplat/updatov. Po vydaní posledného kernelu sa vyskytol update pre console setup. Ten asi nebude nainštalovaný.

    Inak, odporučil by som pri štarte stlačiť klábosu ESC (alebo pridať pamametre verbose nosplash) aby sa zobrazil priebeh štartu, nech je vidno na čom to havaruje. A to potom odfotiť. V pôvodnej fotke je len dôsledok núteného reštartu, teda kontrola disku. Aj s drobnou chybičkou ohľadne ACPI tabuliek v BIOSe. Tá by však nemala vadiť keďže z jadra sa v tých verziách určite neuberalo.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 25.4.2019 23:00 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    Pokud se skutečně jedná o 32bitový stroj, pak bych silně doporučil i kompletní kontrolu povrchu disku. Nemusí mu nic být, ale jistota je jistota.
    26.4.2019 07:41 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    Písal že sa jedná o Pentium 4 a to boli 64bit CPU. Čo je na tom pravdy, neviem. Píše ako laik, a asi čerpal info o procesore z nálepky na skrini. Ale jedná sa odhadom o 10 rokov starý stroj, takže kontrola disku, kontrola konzistencie balíkov, kontrola RAM a nejaké záťažové testy či mu už nevymekol za tie roky zdroj a dodá dosť šťavy sú pri akejkoľvek poruche na mieste. To je pravda.

    Ale môj názor je ozaj že vynechal záplatu na ten balík o ktorom som písal. A ak by to nepomohlo, tak to spustiť s ukecaným štartom a odsledovať/nafotiť chybu alebo na čom sa to kusne.

    PS: I keď by bolo naozaj rozumnejšie si odzálohovať dôležité dáta, prejsť disk pomocou badblocks a smart testom a potom to preinštalovať na nejaké 64bit distro ktré bude mať ešte niekoľko rokov podporované. Alebo skontrolovať koľko to žerie elektriky a vyhodiť tú hlučnú krabicu čo je reálne pomalšia ako mobil.
    Petr Fiedler avatar 26.4.2019 10:00 Petr Fiedler | skóre: 35 | blog: Poradna | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    Alebo skontrolovať koľko to žerie elektriky a vyhodiť tú hlučnú krabicu čo je reálne pomalšia ako mobil.

    +1

    26.4.2019 11:49 vasek3 | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    Udaje o PC jsou opsané ze systému a jsou stejné jak ve win10 tak v ubuntu. Velice rád bych udělal foto, ESC mi na to nefunguje. Nevím kam napsat příkaz aby při startu jsem mohl udělat foto chyb. mám tmavou obrazovku a pak se objeví s tou chybou , která je k ničemu. Bez problému lze spustit ubuntu 4-15-0-47. Díky za rady. Jinak Win 10 běží také 32 bit.
    26.4.2019 12:56 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    Najprv by som znova odporučil skontrolovať a aj aplikovať záplaty. Ten balík "console setup" mal uvoľnenú novú verziu v rámci posledného týždňa. Ale neviem či to nie je zbytočné, teda to odporúčanie.

    Pre vyvolanie záplat stačí aby človek klikol v hornej časti obrazovky na "Aktivity", a tam do vyhľadávania napísal update. To ponúkne dve ikonky. Jedna je krabica so zemeguľou (software-properties-gtk) a slúži na nastavenie zdrojov softwéru. V jej na tretej záložke odporúčam skontrolovať tie tri roletky či niesú vypnuté a či je tam nastavené niečo zmysluplné (povolená kontrola, a aplikácia záplat aj bežných). Tá druhá je také Áčko v krúžku z dvoch šípiek (update-manager), a tá si pri štarte skontroluje či niesú dostupné nejaké záplaty systému a rovno ponúkne ich inštaláciu. Pozor na zaškrtnutie/odškrtnutie v detailoch.

    Tá klávesa ESC funguje počas štartu, v dobe keď štartovacia tapeta ukazuje blikátko. Po jej stlačení sa to blikátko schová a systém začne vypisovať čo presne počas štartu robí. Ak je tí klávesa stlačená ešte raz, tak sa tie výpisy systému schovajú a ukáže sa znova to animované blikátko.

    Ohľadne procesoru, viem že pre BFU je neprekonateľnou prekážkou zapnúť terminál a v ňom napísať cat /proc/cpuinfo aby videl aký má presne procesor. Ale dí sa na to preklikať aj pomocou šípky vpravo hore ktoré vyroluje roletku ktorá má v krúžku šrobovák skrážený s montážnym kľúčom. Po kliknutí naň sa naštartujú nastavenia v ktorých sa dá vľavo dole vybrať Detaily (o zariadení). Potom sa zobrazia informácie o pamäti, procesore, grafickej karte a tak.
    k3dAR avatar 26.4.2019 16:51 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    tohle je pripad(samozrejme nic ve zlem), kdy je jasne videt proc se radi vetsinou pres terminal, protoze se nemusi popisovat co kde a jak kliknout, ale proste pro upgrade systemu napsat v terminalu:
    sudo apt update && sudo apt upgrade && sudo apt full-upgrade && sudo apt --purge autoremove && sudo apt clean
    pridal sem i odebrani nepotrebnejch baliku (autoremove) a smazani nepotrebne cache (clean)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    k3dAR avatar 26.4.2019 16:54 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    jeste pridam (nahore zminenej) postup kontroly integrity vsech nainstalovanejch balicku
    # nainstalovani nastroje
    sudo apt install debsums
    
    # provedeni kontroly se zobrazenim jen pripadnejch erroru
    sudo debsums --silent
    
    # pripadne pokud se chtej zobrazovat i tuny infa o souborech v poradku
    sudo debsums
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    27.4.2019 17:09 vasek3 | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    Toto jsem provedl, nic se nezlepšilo
    k3dAR avatar 27.4.2019 19:20 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    neslo o to zda se neco zlepsi, ale zda tim neodhalis problem s poskozenejma souborama, hlasilo ti to nejake error/poskozene?
    debsums dela to ze projede celej system a vsechny soubory co pochazeji z instalacnich balicku (coz je v podstate vse, krome tveho nastaveni a tvejch dat) zkontroluje zda nejsou poskozane, resp. zda jejich kontrolni soucet odpovida seznamu co si balicky nesou sebou...
    takze pokud by doslo k poskozeni systemoveho souboru, at uz vypadkem elektriny, problemem filesystemu, nebo hw chybou disku/radice/ram, tak se to tim zjisti, pokud error si nemel zadnej je to v poradku a problem bude jinde
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    27.4.2019 19:59 noob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    smekam
    28.4.2019 08:35 vasek3 | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    Toto jsem též provedl. Nikde žádný eror.
    27.4.2019 10:09 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    A to odporúčanie použiť terminál je aj dôvod prečo je veľa začiatočníkov znechutených, keď im niekto odporučí tú čiernu tabuľku ako v DOSe z minulého tisícročia. A v čase videonávodov si pomyslia aké je to smutné keď sa to stále robí v tej čiernej tabuľke.

    I keď napísať jednu až dve vety v počítačštine do terminálu je pohodlnejšie ako hľadať kde to má človek kliknúť.
    k3dAR avatar 27.4.2019 16:32 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    vim ze lidi k tomu maji odpor, ale chtel sem prave rict ze je k tomu rozumnej duvod, ale ze to neznamena jedinou moznost, pouze tu jednodusi/jasnejsi/primocarejsi/nezblbnutelnou...

    pritom to jsou lidi co pisou tuny textu na facebook, Skype, v kancelarskem baliku atd, ale napsat par radku v terminalu povazujou za neco sileneho :-) ja teda povazuju silene kdyz po me obcas nekdo (prevazne na zahranicnich forech) chtel udelat video howto, misto aby napsal 3 radky textu :)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    27.4.2019 16:54 vasek3 | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    Stále se mi nedaří zobrazit a zastavit načítání spouštění ubuntu. Kolávesa ECS nefunguje . Pokud mi napíšeš příkazy, tak pro mne není problém je zkopírovat a vložit do terminálu. Díky.
    k3dAR avatar 27.4.2019 19:27 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    tou ESC neni na zastaveni, ale kdyz se zobrazuje startovaci animace, tak 1x ESC ji schova a je videt text prubehu...
    jeste to muzes udelat lepe, ze kdyz se ti zobrazu nabidka Grub (tim ze mas Dualboot s Windows nemusis resit jak ji zobrazit ve spravnou chvili zmacknutou klavesou tusim shift, nebo ctrl), tak nezmacknes enter na radku Ubuntu, ale zmacknes "e" to je editovat, zobrazi se "neco jako textak" kde najedes skoro dolu uvidis slova "splash quiet" (splash je aby sezobrazila startovaci animace, quiet aby se nezobrazoval text prubehu starty), ty obe slova odmazes a zmacknes F10, to je start upravene(je to jen docasne/jednorazove) polozky, NEsmis po uprave zmacknout ESC a pak Enter, protoze tim zrusis upravy a pustis to bez uprav...

    pokud bys to chtel natrvalo(resp. nez bys to vratil zpet) zmenit, tak:
    # odmazes slova splash a quiet zde:
    sudo gedit /etc/default/grub
    
    # a regenerujes nastaveni menu Grubu
    sudo update-grub
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    28.4.2019 13:07 vasek3 | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    toto miliska@liska-HP-Compaq-dc7600-Small-Form-Factor:~$ sudo gedit /etc/default/grub Invalid MIT-MAGIC-COOKIE-1 keyUnable to init server: Nelze se připojit: Spojení odmítnuto

    (gedit:3572): Gtk-WARNING **: 13:06:44.529: cannot open display: :0 liska@liska-HP-Compaq-dc7600-Small-Form-Factor:~$ to napsalo :
    k3dAR avatar 28.4.2019 15:52 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    aha, chyba neni na tve strane, nepouzivam Ubuntu, ale Xubuntu(=Ubuntu s prostredim Xfce) kde vychozi editor Mousepad lze pres sudo pustit, overil sem ze v Ubuntu to hlasi opravdu to co tobe, nebudem resit, vhodnejsi je, obzvlast pokud se v terminalu chces lepe pohybovat, pouzit terminalovej editor v ramci terminaloveho spravce souboru mc(Midnight Commander, podobne jako byl v DOSu Norton Commander):
    sudo apt install mc
    
    # prime pusteni editoru (nebo muzes pustit "sudo mc" a dolest do /etc/default a najet nad grub a edit pomoci F4)
    sudo mcedit /etc/default/grub
    
    uprava dale viz jak sem psal vejs, tohle je jen zmena editoru
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    28.4.2019 16:46 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    Ubuntu 16.04 64bit má vo východzom stave plne funkčné sudo ktoré eskaluje práva aj grafickým programom. A to v plnej miere, takže chyba cannot open display: :0 sa nekoná. Zaujímalo by ma ako to spúšťal aby dostal takú chybu.

    Pravdepodobne sa chytil slovíčka "terminál", a prepol to do textového režimu (čo vyzerá ako tá tabuľka z minulotisícročného DOSu) namiesto spustenia ...
    k3dAR avatar 28.4.2019 17:06 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    psal ze ma 18.04 32bit, pustit v terminalu by bylo v poradku, jak sem psal tak to ale v Ubuntu(s gedit) negfunguje, v Xubuntu (s mousepad) ano...
    pokud si snad nelogicky myslel pustit v "startmenu" (tedy Unity Dash v 16.04), tak v Ubuntu1804-32bit s Unity kdyz pustim: sudo gedit /etc/default/grub
    tak jednak se pusti jen gedit bez nacteneho soubory s "nepojmenovany", druhak neni pusten pres sudo, protoze i kdyz otevru soubor rucne, zorazuje [pouze pro cteni]...
    kazdopadne s sudo mc/mcedit problemy nebudou...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    28.4.2019 17:21 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    Ono to sudo absorbovalo už pred vyše piatimi rokmi PAM nastavenia dedenia premenných aby aj vyeskalovaný užívateľ mal rávo na desktop toho pôvodného. A funguje to aj v Ubuntu 18.04 64bit. S 32bit verziami som to síce netestoval, ale pochybujem že by to v nich nešlo.

    Skôr mám naozaj obavu že sa prepol cez CTRL+ALT+F1 do textovej konzoly, namiesto toho aby spustil grafický emulátor terminálu. Alebo len trolí. Každý normálny človek by taký stroj buď vyhodil alebo rovno preinštaloval na 64bit. Kvôli tým Vistám to 32bit určite živiť nebude, tým hlístam skončila aj doplnková podpora pred dvoma rokmi.
    k3dAR avatar 28.4.2019 17:53 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    Ne, ten error zobrazi emulator termminalu v desktopu pustenej, zkousel sem to...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    28.4.2019 18:02 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    Tak to mi potom pripadá ako plánované odstraňovanie funkcionality keďže na 32Bit mi podobný príkaz fungoval bez problémov ešte na 14.04 32bit. Ale to bolo na 32bit CPU.

    Holt, čas na použitie natívneho 64bit sa blíži.
    k3dAR avatar 28.4.2019 20:32 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    tak nevim jak u Vaska, ale ze to neslo u me v Ubuntu-18.04-32bit, bylo nejspis tim ze jsem to mel upgrade z 16.04 a do-release-upgrade nejak nedoporesilo zmeny kolem sudo/polkit/dbus? overim, zatim jen vim ze v Ubuntu-19.04-32bit instalovane z Mini ISO "sudo gedit soubor" funguje ok, takze zadne odstranovani funkci v 32b ;-)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    28.4.2019 21:19 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    No neviem, ale u mňa je obdobná situácia. Ubuntu 64bit 16.04 upgradnuté na 18.04 a problém s tým sudo som nemal. Možno som niečo urobil zle, že takú chybu nemám.
    k3dAR avatar 29.4.2019 03:20 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    take nevim, dooveril sem: "Ubuntu 18.04/19.04/19.10 32bit", vse install z mini iso a "sudo gedit soubor" funguje
    a znovu sem vyzkousel ve virt kde slo o upgrade z 16.04-32bit na 18.04-32bit pres do-release-upgrade a ted(mezitim sem vracel snapshot) to take funguje, jak v relaci Unity tak Ubuntu(=GnomeShell), takze nevim a uz ani nezjistim proc mi to pretim neslo a zobrazovalo totoznou chybu jako Vaskovi...
    kazdopadne tahle nase vetev ho zbytecne mohla zbytecne zmatnout, dulezite je ze editovat muze cimkoliv a me doporuceni pouzit mcedit je obecne stejne vhodnejsi nez pouzivat pres sudo GUI editor Gedit...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    5.5.2019 19:31 vasek3 | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    Mohu k něčemu jinému? Podařilo se mi nainstalovat XUBUNTU 64bit. Potřebuji nainstalovat soubor eagle lin64+......run. Jak napíšeš mi příkazy??? Ještě jeden dotaz. Jak najít soubor ze srpna 2018 s příponou jpg ? Jinak máš pravdu je to svižnější! Dík Vašek
    k3dAR avatar 5.5.2019 21:01 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    soubor s koncovkou run (plati samozrejme jen tehdy, ze je to opravdu pripravene pro Linux), je 'autoinstalacni jednosouborovej "universalni" instalator' vetsinou obsahuje na zacatku shell/bash skript a pak pokracuje archivem, instalace vetsinou je ze to proste spustis :-)
    # nastaveni priznaky spustitelny
    chmod a+x soubor
    
    # pro pusteni je potreba uvest cestu, aktualni cesta v ktere se nachazis je representovana teckou
    ./soubor
    
    # pokud to je apllikace co chce instalovat do systemu (nekdy je to nutnost, nekdy moznost, pokud bys radeji jen jako uzivatel, zkus nejdriv to bez sudo)
    sudo ./soubor
    ad Xubuntu, pokud bys chtel listu dolu, tak prava mys nad prazdne misto panelu, Panel/NastaveniPanelu/(Zrusis)UzamknoutPanel, zobrazi se na zacatku panelu "uchytka", za ni chytnes a posunes dolu, pak opet zapnes UzamknoutPanel...
    Pripadne prednastavene panely, vytvoreni tve zalohy nebo obnovy je v tom NastaveniPanelu tlacitko "Zalohovat a obnovit" ;-)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    27.4.2019 17:07 vasek3 | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    I když jsem neodpověděl, neznamená to , že jsem se tím nezabýval. Neznamená to , že jsem se o nic nepokoušel. Momentálně se mi tam objevuje aktualizace softwaru a aktualizace balíčku . Díky
    k3dAR avatar 26.4.2019 16:56 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    ad to HWE, nevim zda to risknes, protoze sem koukal ze jednoznacnej postup jak to vratit zpet neni, resp. je ale je potreba byt opatrnejsi nez sem myslel :-) byl by pro tebe kdyztak problem to cele preinstalovat kdyby se to rozhasilo uplne?
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    27.4.2019 16:56 vasek3 | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    to by pro mne asi byla katastrofa. Stále se vás ptám na jednotlivé příkazy.
    29.4.2019 19:47 vasek3 | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    jaký je problém přeinstalování na ubuntu 18.04 64 bit (každý mě zde přesvědčuje jít na 64 bit). Zvládnu to s mími minimálními znalostmi? Od Tebe dostávám perfektní postupy !!!
    k3dAR avatar 29.4.2019 21:17 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    pokud by slo o cistou instalaci a pokud tva verze Pentirum4 je 64bit, tak je postup naprosto snadnej:
    - udelas zalohu stavajicich dokumentu, hudby atd (nebo lze zkopirovat celej /home (ale musis na disk formatovanej pro Linux, nebo nejdriv zabalit to home.tar.gz, to pak lze nahrat i na NTFS nebo FAT32 disk) - pripravis USBFlash (nebo DVD) ze stazeneho ISO
    - nastartuje, zvolis cestinu, odpovis jasne otazky (klavesnice, casova zona, jmeno/heslo uzivatele) a u rozdeleni disku by to MELO nabidnout moznost preinstalovat stavajici Linux...
    pak samozrejme potreba nainstalovat rucne vsechny prohgramy co ted mas a nastavit dle vlastni potreby...

    ale nejdriv HWE, viz
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    2.5.2019 08:14 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    1) tohle nema nic spolecnyho s 32bit

    2) je to pomerne beznej problem - ACPI je na vetsine HW proste rozbity, ale v 95% pripadu ti kernel jen zahlasi nejakou tu chybu a pokracuje dal.

    Jestli ti to chodi s predchozi verzi, pouzivej tu. S nasledujici to mozna uz zas chodit bude. Alternativne by sis musel prekompilovat ten kernel sam, a ACPI z nej nejlip uplne vyhodit. Nebudou ti chodit veci, ktery stejne nefungujou (powermanagement).
    2.5.2019 08:40 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba při startu ubuntu 18.4
    To je veľmi dobrá rada, hodná anonymného autora. Akurát má jednu chybyčku, vyhodenie ACPI obvykle odstaví nielen power management, ale aj správu teplotných čidiel a vetrákov ktoré pod to partia. Ak by sa tten starý počítač uvaril, tak by to nebola moc veľká škoda. Potencionálnym problémom by ale mohol byť požiar ktorá takto jednoducho môže vzniknúť.

    A nechať si vyhorieť byt alebo dom len kvôli nejakému tro(t)lovi, tak to ...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.