Bylo vydáno Eclipse IDE 2024-06 aneb Eclipse 4.32. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-2 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.
Po roce od vydání verze 15.5 bylo vydáno openSUSE Leap 15.6. Přehled novinek v nejnovější verzi této linuxové distribuce v oznámení o vydání a v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 256 správce systému a služeb systemd (GitHub). Nově mimo jiné s run0 jako alternativou k sudo.
Společnost Oracle oznámila spolupráci s Google Cloudem, OpenAI a Microsoftem.
Zítra začne v Brně na FIT VUT třídenní open source komunitní konference DevConf.CZ 2024. Vstup je zdarma, nutná je ale registrace. Na programu je celá řada zajímavých přednášek, lightning talků, meetupů a workshopů. Přednášky lze sledovat i online na YouTube kanálu konference. Aktuální dění lze sledovat na Matrixu, 𝕏 nebo Mastodonu.
Google Chrome 126 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 126.0.6478.55 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 21 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Byl vydán Mozilla Firefox 127.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 127 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána (𝕏) nová verze 9.5 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Společnost Raspberry Pi dnes vstoupila na Londýnskou burzu jako Raspberry Pi Holdings plc (investor).
A -> B: kolik je hodin B -> A: 19:41 A -> B: supr, díky B -> A: není zač A -> B: ok B -> A: ok A -> B: ok B -> A: ok A -> B: ok B -> A: ok A -> B: ok ...Mohl by mi tu někodo poradit, jak se něco takového řeší? Třeba v Erlangu, systému Akka, nebo dalších? Nechce se mi spoléhat na to, že ten aktor bude napsán správně. Rád bych tomu dodal alespoň základní ochranu. V "normálním" kódu se to dá trochu statistickou analýzou podchytit. Na druhou stranu mé znalosti problematiky jsou omezené, a tak třeba existuje nějaké jednoduché řešení které dokáže víc. Předem dík.
Kdo definuje ten protokol a význam jednotlivých zpráv? Tam, kde je definováno, co znamená „ok“, by mělo být i definováno, jestli se na takovou zprávu má odpovídat.
K nějakému zacyklení nebo rekurzi může dojít všude. To je chyba návrhu. Určitý počet opakování nebo návrat k předchozím stavům či nějaká rekurze můžou být dokonce žádoucí – např. zadání může znít tak, že se má něco zkusit třikrát s nějakou prodlevou, a pak to teprve má jít jinou cestou (opustit cyklus, ukončit se). Tzn. přidáš si tam nějaké počítadlo. Ale jak říkám, to je otázka návrhu/zadání. Pokud máš chybné zadání nebo se jím neřídíš, tak ti žádná technologie nepomůže.
Ten návrh můžeš mít popsaný nějakým formálním jazykem a z něj generovat kód… pak bys mohl staticky analyzovat ten formální popis. Jestli ten kód píšeš ručně a jsou to prostě jen různé kousky kódu, které nějak reagují na nějaké události, ale není nikde zachycený ten logický model jako celek, tak se obávám, že to nelze. Leda k tomu psát automatické testy – ale tím neprokážeš, že to nikdy neselže – jen, že to v předpokládaných případech pracuje podle zadání.
P.S. upravil jsem formátování (přidal <pre/>)
Tiskni Sdílej: