abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | IT novinky

    Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:22 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 01:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 19:55 | IT novinky

    Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 13:44 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 12:55 | Zajímavý software

    Společnost Kaspersky vydala svůj bezplatný Virus Removal Tool (KVRT) také pro Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    Rozcestník

    Dotaz: levny notebook specielne na linux

    20.12.2019 17:46 pavel
    levny notebook specielne na linux
    Přečteno: 2436×
    Ahoj zdar,uvazuju nad koupi specialniho notebooku jen na linux..mate nejaky tip ?Cena by mela byt nizka maximalne 11000kc...Hlavne aby vsechno pekne slo,vcetne zvukovky,site apod.

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    20.12.2019 17:54 PetebLazar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    Co se bude v tom Linuxu dít?

    Na úhlopříčce, hmotnosti, výdrži, výkonu nezáleží?

    Řešení 1× (David Heidelberg)
    20.12.2019 18:03 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    Repas Lenovo T430 za pul ceny.
    k3dAR avatar 20.12.2019 21:48 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    nebo T420s pokud by zalezelo i na klavesnici (a nechtel do T430 bastlit klavesnici z T420)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    20.12.2019 22:06 jenom jestli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    k3dAR avatar 20.12.2019 22:21 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    necetl sem, ale postnul si pro zajimavost, nebo tak jsou nejake kritiky?
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    20.12.2019 22:37 jen treba
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    vydrz cca 1h na baterii, hlucnost a hrati pri prehravani dnesniho video obsahu, 4GB(RAM), TN panel zle kvality
    k3dAR avatar 20.12.2019 22:48 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    tak T420s mam... vydrz mam 2h (bezici Vivaldi s par desitkama tabu, 10x terminal, 2x vnc, skype, wire, geary... s CPU i7 a aktivnim WWAN LTE/4G) na baterii ktera je uz dost jeta s ~80%(dle stat, ale chova se o dost hur nez pred rokem se stavem 85%), jde o slabsi (puvodne)38Wh... da se dat nova 49Wh + pridat druhou 32Wh misto DVD...
    RAM v tom mam 16GB, LCD mam IPS FullHD, hlucnost a hrati nepozoruju, ale na videa na tom nekoukam...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    20.12.2019 22:57 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    Právě píšu na x220 i3-2310M s 9-článkovou baterkou za 1500 Kč, výdrž přes 3 hodiny. 16GB RAM. Cvaknu do dokiny za pár stovek a jedu přes DP na QHD 32".
    Jendа avatar 22.12.2019 09:28 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    To je nějak strašně málo, pokud použijeme standardní bulharský koeficient 8 Wh na článek, tak máš 72 Wh, a tedy ti ten notebook žere přes 20 W?! Mně žere i3-2350M s 16 GB RAM v idle kolem 10 W!
    23.12.2019 19:55 PetebLazar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    Josef Kufner avatar 21.12.2019 00:40 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    V podstatě jakýkoliv Thinkpad řady T nebo X bude dobrá volba. Pokud to bude mít vnitřnosti komplet od Intelu, tak to bude bezproblémové. Jen u WiFi je (v případě Debianu) potřeba přidat non-free repozitáře kvůli balíčkům s firmwarem, což trochu komplikuje instalaci po síti, pokud není při ruce kabel.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    21.12.2019 11:31 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    Zrovna teď jsem koupil repas X1 Carbon Gen3 za 9999Kč bez operačního systemu. Ale to byla výjimka obvyklá cena je tak 13000Kč Super stroj. Gen 2 se dá sehnat tak za 8kKč a Gen 4 tak za 16-17kKč.
    21.12.2019 12:11 pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    s lenovo mam spatnou skusenost odchazi vetracek po roce.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 21.12.2019 13:27 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    Neříkám, že to není možné, ale za léta mé praxe jsem to ještě nezažil. Ano, mění se u notebooků, které jsou zahlcené prachem, kde se sotva otáčí, ale i to nebývá dříve, než po třech letech. Mám tu i IdeaPad S10e s původním ventilátorem. Takže si myslím, že je to nějaká výjimka.
    21.12.2019 23:43 pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    Lenovo X61 katastrofa...hral jak krava...pres leto vubec nepouzitelny...vetracek nakonec odsesel po roce..oprava autorizovany servis cca 1600.citelna castka...Naproti tomu acer starsiho data vydrzel 12let bez vymeny vetracku!! opravdu...Osobne lenovo uz nikdy vice to radsi umax,ktery ovsem pry neni vubec na linux uzpusoben...takze zbyva tak Acer ci HP......Napadlo me co vzit nejaky Acer chromebook ?? Pry jde soucasne do toho nahrat i libovolny linux je to pravda ? Takze se da provozovat android i linux...android pod chrome OS...
    k3dAR avatar 22.12.2019 02:13 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    Thinkpad T42, T60p, X220t, T420s - nehrejou a vetracek mi neodesel v zadnem, T420s pouzivam ~3roky kazdej den, X220t predtim asi 2roky a ted ty 3roky bezi nonstop jako server... kdyz uz chces smecko tak misto Umax muzes vzit Head co jinak vyrabi sportovni potreby ;-) vynechat Dell je take chytre, stejne jako tva fama ze vetracky u Thinkpadu odchazej po roce :)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    k3dAR avatar 22.12.2019 02:14 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    btw: "specialni notebook jen na linux" opravdu neni chromebook s android a linux nenativne v kontejnerech, ale asi celej dotaz byl jen trotling...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 22.12.2019 02:17 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    Tuším, že u té T61 autorizovaný servis měnil celý chladící blok, jelikož ventilátor byl jeho součástí. Ale mohu se mýlit, jsou to poměrně staré stroje a dlouho už jsem neměl žádný v ruce. Každopádně výměna měla být v rámci záruky zdarma. Ale není autorizovaný servis jako autorizovaný servis. Také znám nějaké acery, které jsou držáky, ale většinou po těch letech je uvnitř šasí různě rozlámané a šroubky nedrží. Co se týče chromebooků, záleží na tom, jakou odezvu od něj očekáváš, pro mne jsou výkonnostně a i výbavou nedostačující.
    22.12.2019 09:31 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    V x220 jsem nedávno měnil mrtvý ventilátor, cca po 7 letech. Při zatížení je poměrně hlučný. Ale ta klávesnice mi za to stojí... :-)
    24.12.2019 12:57 sd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    Koupil jsem novou 560 a při třetím zapnutí "fan error".
    5.1.2020 18:30 O'o'yam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    Asi po dvou letech "fan error". Rozebirat jsem to nechtel, protoze je pracovni (papiry, zaruky a tak). Takze jsem vzal vysavac a vysal jsem s nim vsechny diry v tom Thinkpadu. Dalsi dva roky bezi bez chyby.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 21.12.2019 11:14 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    Myslím, že od Lenova řada Thinkpad T, W a X u HP Elitebooky, u Dellu Precisiony a Latitude jsou vhodné repasy pro Linux. Avšak vždycky brát se zárukou. Mezi novotou takto levné, bytelné a i výkonné stroje nenaleznete. Já osobně jedu primárně ThinkPad X230 v i5 se 16GB Ram + Dock. Zatím výkonnostně plně dostačující. Ano, při enkódování videa do H.265 se zapotí, ale tuto činnost provádí jen zcela výjimečně.
    Jendа avatar 22.12.2019 09:36 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    S těmi EliteBugy to bude něco jako se značkou jízdních kol Author - některé modely jsou celkem dobré, ale některé jsou příšerné.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 22.12.2019 11:43 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    Každý notebook je kompromis, neboť notebook podle mých představ nebyl ještě vyroben. To co provádí Lenovo s Thinkpady X nad 230, to je také na pováženou.
    22.12.2019 13:00 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    refurbished ? Like new, but not. Čo si pri recykláte čakal?
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 22.12.2019 15:08 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    Jenže mnoho nových lowendů je na tom o dost hůře, než ten starý recyklát. Mnohdy pracují nekorektně i se systémem, pro který byly konstruované.
    22.12.2019 16:55 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    V tom prípade by som odporučil reklamáciu nech výrobcovia (aj s predajcami) prestanú tlačiť nepodarky. Fňukanie kdesi na fóre je bezpredmetné, ak človek nechce za svoje peniaze funkčný tovar alebo vyhovujúce služby.

    PS: A pokiaľ také niečo kúpi zákazník aj ako second hand, tak výrobca z toho správne usúdi že skriplený nepodarok je snom všetkých zákazníkov.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 22.12.2019 20:12 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    V ideálním světě, ale podíváš li se na toto, pak je zcela jasné, že lidem jde zcela o něco jiného.
    Petr Fiedler avatar 22.12.2019 20:48 Petr Fiedler | skóre: 35 | blog: Poradna | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux

    Já jsem na "toto" chtěl reagovat, ale nenazlezl jsem slov. Fakt.

    22.12.2019 21:48 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    To je naozaj možná reklamácia vadného tovaru len v ideálnom svete? Nevedel som že v ňom žijem, ale ďakujem za potvrdenie.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 22.12.2019 22:36 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    Kdepak, v ideálním světě výrobci přestanou vyrábět zmetky na základě reklamací. Spotřebitel totiž často ani neví, že toho zmetka má a je spokojen s tím, jak výhodně nakoupil. V naší republice to platí o něco více, než jinde.
    23.12.2019 09:36 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    Najprv čítam o vadnom kuse, a teraz zrazu čítam o tovare ktorý vyhovuje koncovému zákazníkovi. Jedná sa stále o to isté?
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 23.12.2019 19:25 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    Svým způsobem ano, protože to, že zákazníkovi vyhovuje vadný kus neznamená, že je to správné. Navíc výrobci ve spoustě případů uvádějí, že vada není vadou, ale vlastností. A odtud je už jen malý krůček k úmyslným kurvítkům.
    23.12.2019 20:14 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    Pokiaľ to klientovi vyhovuje, tak sa skutočne nejedná o vadu. Ak to niekomu nevyhovuje, tak nech to rekla(škoda sa zbytočne opakovať).
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 23.12.2019 23:25 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    Tak se neopakuj, protože je to stejný blábol jako na začátku, navíc vyvracející tvé vlastní slova.
    24.12.2019 01:54 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    Ale s tým tvojím tvrdením by si mal vydať všeobecný podnet na prešetrenie pre obchodnú inšpekciu keď tvrdíš že zákazníci kupujú vadný tovar.

    Tam ti radi vysvetlia čo je to ten tvoj blábol.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 24.12.2019 08:29 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    Takovéhle podněty se na ČOIku nedávají, jelikož je to velmi nízká instance.
    24.12.2019 11:13 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    Čiže obchodná inšpekcia nerieši vadné kusy? Tsss ....
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 24.12.2019 11:39 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    Jak čeho, IT ale moc neřeší, tam odkazují na postupy, jak pokračovat.
    24.12.2019 13:00 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    Obchodná inšpekcia hlavne nerieši dôkazné konanie nespokojného zákazníka ktorému nesadol produkt ak tomu produktu nevybočuje chovanie z produktovej špecifikácie. Že produktová špecifikácia do seba zahŕňa životnosť len dva roky a podobné drobnosti, to je žiaľ podľa obchodného zákonníka v poriadku. To nesúvisí s IT, to je bežná vec. A podobne ako sa ozvali ľudia s napríklad vykurovaním alebo inou technikou, tak boli prijaté opatrenia aby náhradné diely boli dostupné 10 rokov po uvedení modelu na trh (či jeho stiahnutí, nechce sa mi pozerať smernice). Ak by sa takto ozvalo dosť ľudí aj z IT, tak by to začalo platiť aj na počítače. A možno by linuxové distribúcie znova začali podporovať 32bit x86 ktoré sa už veľa rokov nepredávajú.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 24.12.2019 13:35 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    Jasně, jenže to opatření přišlo z EU, kdy členské státy měli povinnost jej zavést. I proto jsem psal, že ČOIka je příliš nízká instance. A tyto opatření se nevytváří na základě stížností lidí, ale spíše organizací, ať ziskových, či neziskových. Jak se to prezentuje veřejnosti je věc druhá. Typickým příkladem jsou žárovky.
    24.12.2019 14:23 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    Ja nepíšem o ČOI a ani o SOI, ja píšem o obchodnej inšpekcii všeobecne. A obchodné inšpekcie sú organizácie ktoré nielen udeľujú pokuty, ale aj vydávajú podnety na zavedenie nových podnetov. Typickým príkladom je povinnosť zabezpečiť desaťročnú dostupnosť náhradných dielov na práčky alebo kúrenárske kotle.

    Keby sa ITčkári to nezdráhali zdôvodniť ako to urobili kúrenári, tak by sa s tým pohlo.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 24.12.2019 15:12 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    Hýbe se jen s tím, s čím se hýbat chce. Kolik let už se řeší různorodá kvalita potravin pod stejným obalem? A jak se s tím pohlo? Ne, tak tomuhle opravdu nevěřím. Ano, jsem EU skeptik.
    24.12.2019 16:33 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    Myslíš tie kvalitnejšie mäsové výrobky v Nemecku? Tam môžu uvádzať všetky mäkké tkanivá živočíšneho pôvodu ako mäso, kdežto v bývalom Československu sa ako mäso môže označovať len svalová hmota. Takže nemecké mäsové párky sú kvalitnejšie len na papieri, a plnšiu chuť im robí loj od ľadvín ktorý maskuje mäsokostný separát. Alebo to, že pri zachovaní rovnakej koncovej ceny s DPH majú čokoládové výrobky z Nemecka viac kakaového prášku? V Nemecku je nižšia sadzba DPH na potraviny, a tak za rovnakú koncovú cenu vyjde viac drahšieho kakaa.

    Toto je síce problém EÚ, ale je to problém nejednotného daňového systému a nejednotného názvoslovia kde Nemci uvádzajú ako mäso aj kožu, šľachy z mäsokostného separátu a loj z ktorého sa tu robí mydlo. Keby mal Babiš tie svoje Kostelecké lúzeriny v Nemecku, tak ich môže hrdo a pravdivo nazývať mäsové výrobky.

    Takéto blbosti sa v politike používajú na maskovanie problémov.

    Šťastné a veselé.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 24.12.2019 21:45 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    Ano, je to blbost, souhlasím i s tím, že má maskovat problémy, a přesto všechno je to nevyřešené. Problém EU vidím v její zkostnatělosti, za ty prachy, co stojí by měla být mnohem flexibilnější. Já pracovat s takovým nasazením, tak si nevydělám na chleba. Pochopitelně to platí i o našem parlamentu a senátu. A vlastně všeobecně o politice.

    I tobě šťastné a veselé.
    22.12.2019 17:59 pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    Mam novy Umax,a kdyby na nem jel korektne linux byl by to dobry notebook za 5500..nekde se ale cetl,ze to jsou ciste windows stroje,a linux stim ma velkou nekontabilitu..az udela umax notebook pro linux za 5500,vzhledem k pomeru cena vykon bych ho vzal(je 1,23kg a uzky jak retina stroje nad 15k)
    k3dAR avatar 23.12.2019 20:41 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    tak kdyz mas tak "uzasnej" stroj, ukaz ze nejsi tro(t)l... jaky je to model, jake distribuce si na tom z USBLive vyzkousel?
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    3.2.2020 01:01 Jamamoto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    Když elitebook tak nejvyšší řadu, HP 8570w podsvícenou kl. 32 GB ramek 8 jádro, 1 slot na ssd, 2 slot SSD a 3 místo dvd vymalováno. Virtualizace widlí 10,8,7 debian, a bubuntu maximálka je trochu těžší ale můžete si na víko stoupnout a ještě držet 50 litrový sud piva ! Jak psal kolega Dell Precision, HP elitebook doporučím řadu 8570w ty tinkpady nejsou taky špatné ale kapacitou / výkonem se bohužel na HP 8570w nemají šanci dostat :-) Koupil jsem jej v roce 2012 za 65 litrů bez DPH jede mi stále, měnil jsem jen novou baterku, ventilátor z e-baye za 200 kč z Francie funglovka, upgrade ramek proběhl dává to i 4 k videa, střih, renderování.. škoda že podobné typy co splňují armádní normy nevyrábí..
    3.2.2020 01:02 Jamamoto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    PS dneska jej seženete v dobrém stavu mezi od 7 do 14 k..
    22.12.2019 17:47 pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    a rozdil mezi thinkpad 230 , 240 , 250 ?
    30.12.2019 10:23 motyq
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    Predpokladam, ze se ptate na radu X - tam je to fakticky co cislo to dostupna rada intel cpu + samozrejme zmeny v designu. Ja zakotvil u x260 s ips displejem (v ni mam i5-6300U - tedy 6 radu intel cpu), ktere ma zpatky tlacitka pro trackpoint a nelituji. Doplnena RAM na 16G, LTE modem (priprava/anteny/sim slot uz je v notebooku), dockinu a vubec nelituji. Investice ~12k (pred rokem). Vydrz 4-5h se zapnutym LTE. Az budu menit, tak x280, x390, pripadne nejaky X1 carbon, co bude dostupne, ale pocitam ze opet repas.
    23.12.2019 22:03 Moderní Doba
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    "HP Elitebooky, u Dellu Precisiony a Latitude jsou vhodné repasy pro Linux."

    Tady srdce plesá,protože je mám z praxe několik let pozpátku otestované a mohu jen doporučit a souhlasit.
    21.12.2019 10:02 jiwopene | skóre: 31 | blog: Od každého trochu…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    Linux dobře funguje na Acer Aspire E 15 Start. Už se asi nedá koupt nový, ale někde by se dal sehnat (bazary, …). S ovladači jsem nikdy neměl problém. V setupu je potřeba přidat položku pro Linux na interním disku manuálně (z externího disku bootuje bez jediného problému), OS si asi nemůže EFI nastavit sám.
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky.
    21.12.2019 17:05 acer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    Muj Acer Aspire R13 R7-372T taky beha paradne, thunderbolt3(alpine) jsem ale nemel moznost vyzkouset. Vydrz pres 6h pri kancelarske cinnosti. Koupit se z druhe ruky ale asi neda a ja ho neprodam, jeho skvelou konstrukci acer uz nedela. Tuzka v linuxu funguje stejne jako ve Windows takze moc pouzitelna neni. Ale dotykovy a otocny o 180 13" 2K IPS je opravdu pekny.
    21.12.2019 17:49 acer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    jeho skvelou konstrukci acer uz nedela
    tak mylka ConceptD 5 Pro ale ...
    21.12.2019 17:51 acer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    9
    23.12.2019 19:18 pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    R13 je financne dost vysoko...me jde spise o viceucelovy notebook s kvalitnim provedenim a dobrym pomerem cena vykon..repasy az jako posledni..pac to jsou historicke stroje a jsou firmy co za ne chtel uplne vykuleny sumy.
    23.12.2019 19:21 pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    napriklad 7999 za x250 my prijde ulet,to je neskutecny,za tuhle cenu uz byl v akci uplne nova G7 od HP..
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 23.12.2019 19:32 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    No jo, ale s jakým cpu, s jakou pamětí, s jakým úložištěm, s jakou grafikou? Pak je tu i velikost váha atp. To všechno si musíš sesumírovat a podle toho se rozhodnout. Klidně tomu obětuj den, nebo týden. Nekupuješ si přeci pracovní nástroj na pár dnů.
    23.12.2019 22:00 Moderní Doba
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    Ahoj nějaké dělo zkus tady zde nakupujeme od prověřeného technika velmi dobré stroje :

    https://pc.bazos.cz/inzerat/113717278/hp-elitebook-8570w-i7-3720qm8gbssd240gbk2000fullhdw10.php

    Co to je ?:

    https://www.cnews.cz/hp-elitebook-8570w-pracovni-delo-pro-profesionaly-recenze/

    " jen na linux " to je klišé ? Všechno jde na linux +- hw. Dost věcí jde vyměnit navýšit atd v pohodě dává i virtualizace ..

    Hezké klidné IT Vánoce
    k3dAR avatar 24.12.2019 01:34 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    ehm "VELKÁ KAPACITA OPERAČNÍ PAMĚTI" a pod tim je napsano 8GB ;-) jako sam vim ze i dnes s 2GB se da fungovat, ale rikat velikosti 8 vysoka teda ne ;-) a zaruka 1 tyden? sem 100% pro repasy kvalitnich rad NB, ale s 2roky (nebo aspon 1rok) zarukou...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    24.12.2019 04:19 Soft
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    Přesně.
    24.12.2019 04:23 Soft
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    Tak 8 GB je "podle toho na co " slušné, ta řada jde navýšit až na 32 GB.Já mám na starém presariu 2 GB ale je to jen jako stream server a stačí to,záleží na co to chce jak se tu neustále píše dokola,jaké má zkušenosti a vědomosti.. atd atd..
    k3dAR avatar 28.12.2019 18:33 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    jak sem psal, vim ze i 2GB staci, jen bych dnes 8GB nerikal velka ram ;-) btw: prave pisu na Lenovo Yoga Y300-11IBY, s 2GB RAM, 32GB eMMC, CPU N2840, bezi na tom Xubuntu 18.04 64bit, pustene posledni Vivaldi a da se ;-)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    24.12.2019 23:35 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    Jakékoliv Thinkpady nebrat, to je odpad, který ti může radit jen totálně barvoslepý geek čumící celý den do terminálu. Příšerné displeje, nechtěl bych ani zadarmo.
    28.12.2019 16:17 sd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    Ano, je nepochopitelné, že i řada "T" (T440, T450) má příšerné TNka, černá je šedá a bílá je žlutá. Ale klávesnice mají nejlepší.
    k3dAR avatar 28.12.2019 18:31 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    btw: mam radu T, T420s a v nem vynikajici IPS FullHD, ktere tusim pochazi z T450 a klavesnici mam tedy lepsi nez >=T430 ;-)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    29.12.2019 07:02 sd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    Ty nejlepší klávesnice jsem myslel jako obecně na všechny TP. Za mě je právě klávesnice jedimý důvod proč TP koupit.
    k3dAR avatar 30.12.2019 02:38 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    chapu, ja jen narazel na to ze nejlepsi byli na T/X/W-?>=20 ;-) pak sice jsou take slusne, ale uz to (pro me) rozhodne neni ono ;-)

    jinak dalsi duvodu pro Thinkpad T/W/X (nikoliv L ci E) je bytelnost a treba i moznost instalace interniho WWAN/4G/LTE modulu, NB bez nej bych (jako primarni) urcite nechtel ;-)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 29.12.2019 14:29 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    Když se dnes podívám na to, čím se fotí a nahrávají videa, pak je naprosto jedno, na čem se to zobrazuje.
    Jendа avatar 29.12.2019 14:36 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    Mně přišly displeje některých starých (~10 let zpět) thinkpadů tak příšerné, že by mi to vadilo i když na „umění“ vůbec nejsem.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 29.12.2019 15:00 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    Mne to nikterak netankuje, protože těch pár hodin týdně, co je mimo dok nějak přežiji a když je v doku, tak je do něj zapojen pořádný monitor. Je to prostě jen o prioritách.
    Josef Kufner avatar 29.12.2019 17:19 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    Jo, ty staré TN panely byly opravdu dost špatné. I ten černý terminál byl takový divný, protože to neumělo černou. U aplikací s bílým pozadím to ale bylo v pohodě. Barevné podání jinak bylo docela věrné, pokud se člověk díval z celkem úzkých pozorovacích úhlů.

    Posledních několik generací (už cca 6 let) se do Thinkpadů však dávají moderní IPS panely, které mají velice pěkné podání barev včetně černé, FullHD rozlišení a široké pozorovací úhly.

    Displej je tak jako tak potřeba u použitých modelů důkladně zkontrolovat, neboť všelijaké vadné (sub)pixely můžou být kdekoliv.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    k3dAR avatar 30.12.2019 02:40 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    ja nastesti i ty stare (T42, T60p) nebo i novejsi X220T mel s IPS panelem, u T42 s 1400x1050, u T60p s 1600x1200, u X220T tedy jen HDReady... akorat u T420s sem mel originalne opravdu nic moc TN panel, ale vymenil ho za IPS FullHD (vcetne nutne redukce z LVDS na eDP)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    30.12.2019 12:54 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    Ten X1 Carbon který jsem zmiňoval má ve 14" 2550x1440 pixelů (už jsou písmenka trochu malá budu asi muset naškálovat KDE), dotyk obrazovku (což nemusím mít a nepotžebuji) a jinak standard 8GB 256GB i5 wifi LTE bluetooth Asi dám jemu nový disk a přidám paměť
    30.12.2019 09:17 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    Nový NB za takú cenu (430€) bude akurát plasťák s ktorým človek zažije veľa srandy.

    Na pokusy mám starý ojazdený HP ProBook 6460 (i5-2520M) z inzerátu za cca 100€.

    Čo mu funguje bez problémov a na prvý šup:
    • CPU i5-2520M s podporou virtualizácie a AES (intelové diery included)
    • Grafika (v CPU) fungovala na prvý šup. Hry sa síce nehrám, ale HD Ready filmy to prehráva bez sekania s zaťažením pod 20% CPU
    • Zvukovka bez problémov (repráčiky, slúchadlá cez 3.5mm jack, interný mikrofón)
    • eSATA nedetekuje pod Linuxom hotplug, ale dá sa vynútiť cez SCSI subsystém. A je trochu pomalší ako som očakával.
    • Bluetooth sa korektne dohodol s BT slúchadlami, a aj s smradfónom.
    • Multimediálne tlačítka na klávesnici (jas, hlasitosť, WiFi/BT a Mute) bez problémov
    • Kamerka bez problémov
    • Wifi Centrino má perfektný signál na 2.4GHz
    • Suspend to RAM funguje perfektne.
    Čo som nekúšal:
    • FireWire, nemám zariadenia
    • ExpressCard slot, čakám kým mi Číňan pošle USB3 radič.
    • VGA s Display Port, nemám teraz k dispozícii externý monitor.
    • Čítačka odtlačkov prstov.
    • Externý mikrofón do 3.5mm, nemám
    • Viacpásmové bedne do 3.5mm, tiež nemám
    • Analógový modem (bez komentára, je to rachotina z roku 2011)
    • Tento model by mohol mať aj vstavaný LTE modem ktorý sa podľa legiend ukáže až po zasunutí SIM. Tiež som neskúšal, nemám takú SIM a ani ma nezaujíma.
    • Wifi na 5GHz som neskúšal (ale susedov vidí)
    • Káblový ethernet som neskúšal, ale pochybujem že by blbol.
    • Hibernáciu som neskúšal, mám tam teraz nahodenú inštaláciu s LUKS/LVM a inštalátor mi dal len 1G SWAP do ktorého sa mi RAM nezmestí ani s maximálnou kompresiou.
    Čo mi trochu môže piť krv:
    • Spotreba cca 30W, a s tým spojená výdrž na tú starú baterku.
    • Hnusný enter, triafať sa doň malíčkom je umenie.
    • Klávesnica na ktorej neurobím Copy&Paste (CTRL+C, CTRL+V) bez toho aby som musel pustiť ten CTRL.
    4.1.2020 14:45 karciw
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    Mám celkem dobré zkušenosti s notebooky Dell Latitude e7440, za supr peníze je např. zde: https://www.levnapc.cz/notebook-dell-latitude-e7440-core-1.html - u notebooku je uvedena kvalita B, zde však opravdu spočívá jen v nepodstatné a čistě estetické minivadě - naprosto nevnímatelné opravě rámu (konkrétně tyto notebooky z této řady mi prošly pod rukama 2 ks) - musím říci, že dřív sem si nedokázal moc představit kupovat repas, rozhodně ale nelituji, od tohoto dodavatele jsem je dostal ve stavu jako nové (celkem 4 ks, co mi od něho prošly pod rukama), na druhou stranu od jiného dodavatele jsem notebook stejné řady 2x reklamoval (svítící bod na display a nefunkční dockovací port, podruhé opět nefunkční dockovací port - možná, že na to Delly trpí, protože 3 notebook od stejného dodavatele se špatně dobíjí z docku, to už sem neměl sílu tam jet znovu). Samozřejmě dodavatelů těchto repasů v ČR působí celkem hodně a výběr je velký, když se zagoogluje. K uvedení odkazu mě vedly osobní zkušenosti s tím e-shopem a konkrétně i touto "várkou"; supr cena za verzi se supr displayem (paměť a disk jde dořešit dobře svépomocí).

    Dokoupil bych tam ale paměť (já sám jsem spokojen s 8 GB, ale i 4 GB jsou OK), notebook má navíc možnost druhého disku (mSATA), který samožřejmě zesvižní celý notebook (případně si vyměnit hlavní HDD za SSD - banální akce pro lajka - po hardwarové stránce). Samozřejmostí je dock za pár stovek (plus má smysl vzít k němu druhý zdroj, samozřejmě silnější kvůli napájení periférii a docku - ale fungoval mi i ten dodaný k notebooku - tuším 60 W, který mám teď v baťohu", ve kterém notebook přenáším. (Doporučuje se min 90 W, občas jsou za supr peníz i 130 W).

    Řada Notebooků e7440 je dobře kompatibilní (Debian 9, Debian 10, Ubuntu) vše fungovalo vždy už po instalaci (wifina samozřejmě doinstalace z non-free), je svižný, má příjemný kvalitní display (1980x1040, samozřejmě je více verzí, na to pozor), dobrou klávesnici, dobré kovové zpracování. Kdybych chtěl větší display, uvažoval bych po této zkušenosti ještě o řadě M4800, či spíše M6800 - občas se objevují za super peníze.

    NEVÝHODY: na můj vkus se rád zahřívá, ale na to reaguje ventilátor celkem dobře a koneckonců stává se to jen při hrách a nebo v práci, když jedu na 3 monitory a mám otevřeno hafo záložek v různých prohlížečích a u toho stahuju z netu, nemá numblock (v kanceláři mám externí klávesnici na docku, doma mi občas mimo dock čísla chybí). Některé notebooky této řady mají celkem malý enter (klávesnice jde ale celkem dobře svépomocí vyměnit). Uvítal bych více USB portů na stranách (z celkem 3 ks USB 3.0 jsou dva vzadu). Verze s dotykovým monitorem jemně "podsvěcuje ze stran" při plně černé obrazovce, na druhou stranu jsem překvapený, že i ve standardním Debianu dotykovka funguje bezchybně už od počátku a občas ji používám (notebooky e7440 mám dva, jeden s a jeden bez).

    VÝHODY: Zvládá až 3 obrazovky (v práci mám tak 3 velké monitory a notebook je zaklapnutý na docku, samozřejmě funguje i jakákoliv kombinace do počtu 3 včetně integrovaného displeje). Jde domontovat druhý disk. Vše je skoro "lajcky vyměnitelné", samozřejmě pevný disk, paměť, ale celkem i ostatní komponenty - na netu spousta návodů. Přehledný a dobře nastavitelný BIOS, hardwarové tlačítko na wifi, tlačítka na zvuk, v neposlední řadě to je celkem elegantní fešák. Luxusně funguje touchpad, na trackball, též sice dobře fungující sem si zatím nezvykl - nikdy jsem ho předtím nepoužíval. Kupodivu mi nevadí ani 14" display (doposud jsem používal 17,3"). Volitelně podsvícená klávesnice (3 stupně), fungující speciální klávesy (nebo spíš kombinace - jas displaye, klávesnice, pause, prinstscreen, přepínání obrazovek, vypínání touchpadu...)

    Používám na práci a hry, Debian 10/Windows 10 a občas si hraju s jinými OS. Jsem nadmíru spokojen. Na linuxu uživatelsky dělám již přes deset let a u tohoto notebooku mám poprvé pocit, že asi vše funguje tak, jak má (samozřejmě na tom má velký podíl vývoj a posun v linuxu (jádře) atd.

    PS: Nerozumím moc těm narážkám několika možná zatvrzelých Lenováků, fakt si myslíte, že Thinkpady jsou o tolik lepší a Dell tak špátný? V čem? K této "polorecenzi" mě vede jedna věc; vždy, když jsem já hledal vhodnou volbu, musel jsem si těžce vyšlapávat cestičku a vše zjišťovat sám. Možná by linuxu pomohly pozitivní tipy na správné volby, kterých je jako šafránu. Většina z nás chce na linuxu jen prostě "počítačově" zpracovávat různé úkoly, ne být geeky a polovičními ajťáky "pionýry". Prostě jít, koupit dobré řešení, párkrát kliknout a už pracovat/případně si brouzdat netem a hrát hry :D. Od woken nás vyhání jejich "nepraktičnost, ošklivost a non-user-friendly přístup". Linux ale většinu lidí odhání zpět, přestože, když je dobře nastavený, tak má uživatelskou přívětivost na úrovni jablek při úžasné variabilitě na úrovni windows, protože do tohoto stavu to není každý svépomocí schopen dostat.
    k3dAR avatar 5.1.2020 05:13 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    Pokud narazku zatvrzeleych Lenovaku, myslis tu moji (jinou tu ani nevidim), tak asi nechapes ironii v souvislosti s tim na co sem od tro(t)la nad tim reagoval ;-)
    Jinak mam zkusenosti i s Dell M4600 a Lattitude E6510 na obou bezel GNU/Linux bezproblemovej, prvni je byla nadupada masina, druhe melo vynikajici zvuk, ale stejne preferuju Thinkpady a mam jak sem psal T42,T60p,X220t,T420s na vsem take chodi(l) GNU/Linux bezproblemu...
    BTW: ten "joystick" v klavesnici je TrackPoint a ne TrackBall ;-)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    5.1.2020 18:47 O'o'yam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    Pridam nekolik dobrych voleb:

    - Lenovo T470s

    ++ proste funguje.

    ++ sleep chodi perfektne

    ** Nezkousel jsem USB3, 5GHz wifi, USB-C (Flir One v nem nechodi, ale to je asi normalni, jiny pocitac se z nej nabiji), protoze nemam zarizeni)

    ** Bluetooth jsem zkousel jenom na prenos zvuju, coz chodilo, ale nerozumel jsem hlasu v anglictine. Muze to byt spatny driver, HE, cinska desticka za dolar, nebo komprese v protokolu - nezkoumal jsem to detailne.

    -- klavesnice nema prave wokenni tlacitko a wokenni menu (a numericky blok, ale toho si clovek vsimne na prvni pohled) - pokud hackujete klavesnice a pridavate funkce na tlacitka, mohou vam chybet.

    -- nektere youtube videa jsou absurdne ticha. V pavucontrol se mi povedlo zvysit hlasitost na 200%, ale dalsi video bylo hlasite ... parkrat jsem to nestahl vcas a poskodily se repraky, nebo zesilovac (zjevne to nema ochranu), sluchatka funguji.

    - Asus EEE901

    -- prehistoricky asi 10 let stary kram++ funguje vsechno vsetne sleepu

    ++ super display (male rozliseni - 1024x600), lehky

    -- debilni rozlozeni klavesnice (pravy shift za sipkou nahoru a tak)
    k3dAR avatar 5.1.2020 21:05 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: levny notebook specielne na linux
    k T420s:
    ++ proste funguje
    ++ sleep2ram a hibernace chodi perfektne
    ++ nahrazenej WWAN za LTE chodi pres NM (po flashnuti upraveneho biosu s wwan whitelist(i kdyz to mozna bylo potreba na menenou AC wifi))
    ++ USB3, 5GHZ wifi, BT4 vse chodi
    ++ klavesnice ma prave-menu (prave wokeni to sem snad jeste nevidel :)
    ++ yt videa maji vsechna co sem poustel zvuk (stream do BT repro)

    Asus EEE 1008HA:
    ++ fungovalo vse, krome tlacicka pro zablokovani touchpadu, to sem vyresil namapovanim na par radkovej skript s prepnutim pres xinput
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.