Navigace se soukromím CoMaps postavena nad OpenStreetMap je nově k dispozici v Google Play, App Store i F-Droid. Jedná se o komunitní fork aplikace Organic Maps.
Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.49.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
Masivní výpadek elektrického proudu zasáhl velkou část České republiky. Hasiči vyjížděli k většímu počtu lidí uvězněných ve výtazích. Výpadek se týkal zejména severozápadu republiky, dotkl se také Prahy, Středočeského nebo Královéhradeckého kraje. Ochromen byl provoz pražské MHD, linky metra se už podařilo obnovit. Výpadek proudu postihl osm rozvoden přenosové soustavy, pět z nich je nyní opět v provozu. Příčina problémů je však stále neznámá. Po 16. hodině zasedne Ústřední krizový štáb.
Po více než roce vývoje od vydání verze 5.40 byla vydána nová stabilní verze 5.42 programovacího jazyka Perl (Wikipedie). Do vývoje se zapojilo 64 vývojářů. Změněno bylo přibližně 280 tisíc řádků v 1 500 souborech. Přehled novinek a změn v podrobném seznamu.
Byla vydána nová stabilní verze 7.5 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 138. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Sniffnet je multiplatformní aplikace pro sledování internetového provozu. Ke stažení pro Windows, macOS i Linux. Jedná se o open source software. Zdrojové kódy v programovacím jazyce Rust jsou k dispozici na GitHubu. Vývoj je finančně podporován NLnet Foundation.
Byl vydán Debian Installer Trixie RC 2, tj. druhá RC verze instalátoru Debianu 13 s kódovým názvem Trixie.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za červen (YouTube).
Libreboot (Wikipedie) – svobodný firmware nahrazující proprietární BIOSy, distribuce Corebootu s pravidly pro proprietární bloby – byl vydán ve verzi 25.06 "Luminous Lemon". Přidána byla podpora desek Acer Q45T-AM a Dell Precision T1700 SFF a MT. Současně byl ve verzi 25.06 "Onerous Olive" vydán také Canoeboot, tj. fork Librebootu s ještě přísnějšími pravidly.
Licence GNU GPLv3 o víkendu oslavila 18 let. Oficiálně vyšla 29. června 2007. Při té příležitosti Richard E. Fontana a Bradley M. Kuhn restartovali, oživili a znovu spustili projekt Copyleft-Next s cílem prodiskutovat a navrhnout novou licenci.
class Request {}; class Response {}; class Controller { public: void BeforeAction(Request request, Response response) { std::cout << "BeforeAction" << std::endl; } template<typename C, typename void(C::* Action)(Request request, Response response)> void CallAction( Request request, Response response ) { this->BeforeAction(request, response); (static_cast<C*>(this)->*Action)(request, response); } }; class HomeController : public Controller { public: void HandleIndex( Request request, Response response ) { std::cout << "HandleIndex" << std::endl; } };
auto controller = HomeController(); auto request = Request(); auto response = Response(); controller.CallAction<HomeController, &HomeController::HandleIndex>(request, response);Ale chcel by som to ešte trošku "učesať" chcel by som aby som nemusel uvádzať ten prvý template parameter v CallAction action metóde (názov triedy). Teda buď aby som ho nemusel vôbec uvádzať, alebo aby sa odvodil nejako pomocou type inference. Viete mi prosím poradiť ako na to? Zdá sa mi zbytočne uvádzať ho 2x porušuje to princíp DRY.
Řešení dotazu:
proč prostě jakoby nepoužiješ polymorfizmuz?? :O :O stejně asi jako všecky ty voběkty musej mit to action by to fungovalo takže asi dědit z jednoho předka společnýho :O :O
keďže vopred neviem aký názov Akcií zvolím v potomkovi a akcie môžu mať praktiocky ľubovolný názov
jestli jako všecky berou jako argumenty 'request' a 'response' anic víc nic míň by nato šlo možná jít přez function pointery který by byly strkaný jako argument do tý metody 'CallAction' :O :O
jak se jako zbavit toho datovýho typu v šabloně navíc zatim nevim :D toje moc velikakakakánská c++ magie ukazatele na metody nastrkaný do šablony :D :D
class Request {}; class Response {}; class Controller { public: void BeforeAction(Request request, Response response) { std::cout << "BeforeAction" << std::endl; } template<typename C> void CallAction( void(C::*func)(Request, Response), Request request, Response response ) { this->BeforeAction(request, response); (static_cast<C*>(this)->*func)(request, response); } }; class HomeController : public Controller { public: void HandleIndex( Request request, Response response ) { std::cout << "HandleIndex" << std::endl; } }; int main() { auto controller = HomeController(); auto request = Request(); auto response = Response(); controller.CallAction(&HomeController::HandleIndex, request, response); }
nemaj se function pointery jakoby teďko dělat se std::function hele?? :O :O
std::function<void(Request, Response)>
, tak buď bude v místě volání jako parametr hnusný std::bind(&HomeController::HandleIndex, controller, std::placeholders::_1, std::placeholders::_2)
(který zároveň často likviduje optimalizace), nebo tam bude lambda [&](Request req, Response res){controller.HandleIndex(std::move(req), std::move(res));}
.
Member function pointer mi zde přijde jako asi přehlednější řešení podle požadavku autora dotazu. Codegen vypadá nejlepší s původním řešením autora ... https://godbolt.org/z/nYbGfoPrW (vlevo řešení s předáním member function jako parametru, uprostřed member function jako template parameter, vpravo předání přes std::function). Osobně jsem čekal, že codegen 1. a 2. bude stejný, že to kompilátor zoptimalizuje, ale asi se mu to moc nedaří ...
Toto sa mi dá skompilovať:
btw by se mi to zkompilovalo v g++ 10 sem musela přepsat jedenáctej řádek na
template<class C, void(C::* Action)(Request, Response)>
Tiskni
Sdílej: